Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Titan V:n sitten pitäisi olla saamaa tasoa kuin RTX 2080 Ti eli huomattavasti RX 5700 XT nopeampi.
Mutta mitenkä käytäntö? Moniko 5000G-sarjan tai 5500 prossun ostajilla on nopeeta muistia? Ite ostin tarjouksella 5600x:n korvaamaan 2600 ja muisti kans sen mukaset. Jotkun 3200MHz melko hitaalla latenssilla, oisko 16-16-18 tms. Tokkopa olis 5500 ollut mitenkään hyvä ostos, vaikka oli 50e halvempi.
Testipenkissähän nyt varmasti saa aina vaikka millasia tuloksia. Monet mediat kuitenkin yrittää antaa kuluttajan kannalta parhaat suositukset.
Saat uskoa vaikka joulupukkiin tai maahisiin, mutta se ei sitä faktaa muuta että tommosilla 3200MHz muisteilla ja paskoilla XMP asetuksilla rampautat konees.
Toki suurimmalle osalle joka ongelmaan kuten mataliin fps heitetään vaan rahaa kun silleen pääsee helpolla. Mutta kun jo koneen kasatessa samantien käyttää extra päivän asetusten viilaamiseen niin koneelle tulee kummallisesti vuosia enemmän käyttöikää.
Uusien muistien hommaaminen nostaa päivityksen hintaa aika paljon. Esim. Ryzen 5600 maksaa ~140e, ja uudet nopeat muistit varmaan lähes saman verran? Menee iso osa AM4-päivityksen järkevyydestä, jos vanhoja muisteja ei "voi" käyttää.
Uskallan kyllä väittää, että 3200cl16 ei ole paska muisti millään mittarilla. Se että kovempia muisteja on markkinoilla, ei tee noista huonoja -ovat oikein hyvät perumuistit. Toki 3600cl16 oli se sweetspot, mutta budjettiratkaisuissa kyllä noihin uusiin muisteihin sijoitetut rahat kannattaa ennemmin laittaa vaikka sinne näytönohjaimeen. Eriasia sitten jos näytönohjain on huippua ja muistit vaihtaa kuitenkin isompiin, niin silloin kannattaa sijoittaa se parikymppiä nopeampiin. Sanavalinta paska vaan osuu kovin silmään, kun sitä nuo tosiaan eivät oleSaat uskoa vaikka joulupukkiin tai maahisiin, mutta se ei sitä faktaa muuta että tommosilla 3200MHz muisteilla ja paskoilla XMP asetuksilla rampautat konees.
Toki suurimmalle osalle joka ongelmaan kuten mataliin fps heitetään vaan rahaa kun silleen pääsee helpolla. Mutta kun jo koneen kasatessa samantien käyttää extra päivän asetusten viilaamiseen niin koneelle tulee kummallisesti vuosia enemmän käyttöikää.
Itse olen näin toiminut yli 20 vuotta, nytkin talouden kaikki muut koneet ovat viilattu paitsi kotiserveri. Eli oma, vaimon, lapsien omat koneet ja HTPC.
HTPC:ssä 5600G jonka IF kulki 2266 eli muistit rullaa 4533MHz:ssä ( CL 18 - 17 - 17 jne.. )
Tilauksessa on siihen 5700G jonka avulla olen tekemässä oppaan kuin nuo 5000G Ryzenit kannattaa viilata. Ja sinun 5600X:sta koskeva opas on myös työnalla ( eli koskee kaikkia 5000-sarjalaisia paitsi 5800X3D ).
Näytönohjain testeissäni aina ne ylikellotetaan ja kerron kannattaako kyseisia kortteja ylipäätään ylikellottaa ja tietenkin kuinka ne pitää ylikellottaa. Hyödyt vaihteleekin 2:sta FPS:stä sinne 20fps:n riippuen kortista.
Mitä tulee R5 5500:n, niin ei se enää ole hyvä ostos kun 5600, 5600X ja varsinkin 5700X sekä 5800X hinnat ovat tippuneet niin alas. Mutta vielä vuos sitten hinta ero oli 100€ ja ylikin niin silloin se kannatti.
Tähän loppuu oma offtopicini.
Uskallan kyllä väittää, että 3200cl16 ei ole paska muisti millään mittarilla. Se että kovempia muisteja on markkinoilla, ei tee noista huonoja -ovat oikein hyvät perumuistit. Toki 3600cl16 oli se sweetspot, mutta budjettiratkaisuissa kyllä noihin uusiin muisteihin sijoitetut rahat kannattaa ennemmin laittaa vaikka sinne näytönohjaimeen. Eriasia sitten jos näytönohjain on huippua ja muistit vaihtaa kuitenkin isompiin, niin silloin kannattaa sijoittaa se parikymppiä nooeampiin. Sanavalinta paska vaan osuu kovin silmään, kun sitä nuo tosiaan eivät ole
Vaikea uskoa jos on monoliitti. Eihän tuo io skaalaudu yhtään.Spekseistä huhutaan myös 512-bittisen muistiväylän
Tarvii olla iso piiri, että mahtuu 512bit muistiväylä. Pelipuolelle vaikea uskoa tuota, kun ison piirin hinta 3nm pohjaisella prosessilla on karmaiseva, ts. ei liene myy tarpeeksi pelaajille, että piiri ja tuote kannattaisi tehdä. Toisaalta jos 512bit väylä tuee konesalipiirien jatkeeksi erittäin kalliisiin devaajien ai-pöhinäboxeihin niin ihan mahdollinen konfiguraatio. Jos AI markkina rommaa niin tuollainen tuote on helppo perua niin kauan kuin piirejä ei ole tehtaalla isoja määriä työn alla.Vaikea uskoa jos on monoliitti. Eihän tuo io skaalaudu yhtään.
Perehdyit asiaan, jota ei ole olemassa? Koska tosiasiassa AMD ei blokkaa DLSSää ja tämä käy faktoista hyvin selvästi ilmi.
Alkaa menemään näiden syytösten taso sellaiseksi, että sopisi pikemminkin tuonne:
Salaliittoteoriat (Litteä maa, Reptiliaanit, NWO, Illuminati, HAARP ja muut)
Enpä kovin suurta painoa laittaisi tyypin jutuille, joka on aiemminkin osoittautunut huijariksi ihan samasta asiasta. Muualla netissä taas on jo hyvin näytetty, että luut, joista nuo on koostettu, on eri eläinten ja ihmisen luita uudelleenaseteltuna. En minäkään tuolle meksitapaukselle laske...bbs.io-tech.fi
Yleensä tällaisissa asioissa lähdetään periaatteella: syytön, kunnes toisin todistetaan. Eli onko sulla nyt itselläsi jotain faktoja syytteidesi tueksi?Jaaha. Kertoisitko mitkä nämä "faktat" on. Se että AMD:n heppu löpertelee jotain lupien kysymyksestä ja antamisesta, ei ole minkäänlainen fakta mihinkään suuntaan. Mitään muuta "faktaa" ei ole tullut mistään suunnasta.
No sitähän voisi miettiä, jos ovat sponssanneet jotain peliin.Ilmeisesti nvidia sabotoinut AMD:tä kun CS2 tulee vac bännii jos antilag päällä peleilee. Vai pitäiskö välillä syyttää inteliä?
Ilmeisesti nvidia sabotoinut AMD:tä kun CS2 tulee vac bännii jos antilag päällä peleilee. Vai pitäiskö välillä syyttää inteliä?
Vai pitäisikö koittaa tehdä vähän parempaa koodia. Vaihteeksi taas AMD nöyttisketjut täynnä viimeisten ajurien aiheuttamista ongelmista.
Kyllä ne 23.10.1:t ihan viralliset ajurit oli, WHQL-leimatutkin vielä kaiken päälle.Eipä taita olla virallisia ajureita vielä julkaistu kyseisille kikottimille vaan ovat previkka ajureita. Niissä monesti on ongelmia.
Kyse oli uudesta Anti-Lag+ ominaisuudesta (todella viisas nimeäminen), joka antoi banniaEikös tässä nyt kuitenkin ole kyse siitä, että antilag ominaisuus on ollut olemassa jo iät ja ajat ja syystä tai toisesta cs2 tulkitsee sen cheatiksi uusimmilla ajureilla? Eli ei tämä nyt mielestäni ainakaan täysin AMD:n vika ole.
No kummassa päässä vika korjataan? Anti-cheatin vai AMD:n? Jos nyt yhtään ymmärrän tilannetta, niin eikö tämä hoideta niin, että kyseinen ominaisuus whitelistataan anti-cheatin päässä? Nuo temput mitä antilag+ tekee lienevät pakollisia toiminnan kannalta, jolloin vikaa on vaikea korjata AMDn toimesta? Tällöin AMD:n moka olisi lähinnä se, että kyseisestä ominaisuudesta ei ole annettu riittävän ajoissa tietoja / testiversiota pelin kehittäjille.Kyse oli uudesta Anti-Lag+ ominaisuudesta (todella viisas nimeäminen), joka antoi bannia
Onhan noi VAC bannit aika paha, jos sulla on vaikka tuhansien eurojen inventory. Joillakin jopa miljoonien. Itsekin joskus miettinyt, jos saisi VAC bannit jostain random syystä niin menisi parin tonnin CS skinit roskiin. Valve kun on tunnettu siitä, että eivät ota banneja pois.
Puhdas amd:n moka ja he ottivatkin ajurit jaosta pois hyvin nopeasti. Tällä hetkellä et saa siis ladattua mitään sellaisia versioita uuteen jolla voisi saada banneja mihinkään peleistä jossa tätä ongelmaa oli.Väi että tämmöstä uusien Radeonien kanssa CS2. Pitää venata koneen tilaamista veljelle että josko saavat ratkaistua ongelman, tämä kun pelaisi aika reippaasti CS2 ja 7800 xt:tä oon miettiny. Toki pelaa muutakin niin ei haittaa Radeonien vähän heikompi suorityskyky CS2:ssa.
No sentään eivöt aikailleet.Puhdas amd:n moka ja he ottivatkin ajurit jaosta pois hyvin nopeasti. Tällä hetkellä et saa siis ladattua mitään sellaisia versioita uuteen jolla voisi saada banneja mihinkään peleistä jossa tätä ongelmaa oli.
Onhan se nyt selvästi ongelmallista AMD:n tuoda Antilag+ tuki peleihin, joiden anti-cheat antaa bännit pelaajille jotka tuota ominaisuutta käyttävät. Ei tämä mikään user error ole vaan AMD:n moka, edes teknisesti valveutuneemmallakaan pelaajalla ei ole mitään syytä olettaa, että virallisiin ajureihin tuotu ominaisuus aiheuttaisi tuollaista ongelmaa ja ominaisuuden päällä pitäminen Adrenalin softasta pitäisi toimia ilman tällaisia takaiskuja.Niin siis eihän tossa AMD käyttämisessä CS2 ole mitään ongelmaa niin kauan kun et ITSE kytke anti lag + päälle Adrenalin softasta. Ilman sitä toimii aivan normaalisti yhtälailla ilman että riskiä VAC bannista. Ihme sekoilua yhden ominaisuuden "ongelman" takia, joka nyt ei ainakaan itselle ole mitenkään merkittävä ominaisuus.
Niin mutta kun asiasta on tiedotettu että ongelma koskee tätä ominaisuutta, älä käytä, niin siinä kohtaa käyttäjän omaa tyhmyyttä. Ei se tee AMD korteista yhtäkkiä käyttökelvottomia jos yhtä ominaisuutta ei voi käyttää, kunnes se korjataan.
No kyllähän jokanen on X:ssä(ent. Twitter) ja seuraa siellä jokaikistä peliä mikä vaan tiedottaa siellä asioista heti, kun ajurit on julki. /sJa se tieto välitetään ihan kaikille mitenkä?
Ehkä kannattaa katsoa sen oman kuplan ulkopuolelle joskus. Et voi tosissaan väittää että kaikkien pitäisi tällaisten tapausten varalta alkaa seurata kaiken maailman uutisia usein kielellä, joka ei välttämättä edes ole henkilön oma äidinkieli. Päivänselvää on, että AMD teki virheen Antilag+ koodaamisessa, sen firman olisi pitänyt monen vuoden kokemuksella tietää että pelien lähdekoodeja ei voi ongelmitta mennä sörkkimään. Miksi koet tarvetta puolustella AMDta tässä asiassa?Jos edes vähäänkään seuraa peliuutisia tai pelejä joita pelaa tai on kavereita, niin kyllä uutinen saavuttaa ja löytyy.. Ei tämä nyt herranjestas mitään rakettitiedettä ole. Hakemalla halutaan pahoittaa mieli asiasta kun asiasta.
Tosin tuossa twitterissä juuri sanottiin: " Once AMD ships an update we can do the work of identifying affected users and reversing their ban. "
Niinpä. Tuskinpa lähtee kaikilta ja jos sinulle sattuu jäämään tuosta bännit niin on aika perseestä. Tosin, ehkä Valven tuki jelppii tämän syyn vuoksi vähän paremmin?Joo, mutta vähän epäilyttää, että kaikilta ne bannit lähtisi pois ja Valve ei niitä manuaalisesti rupea poistamaan..
Näitä CS2 bännejä on vissiin jaeltu myös Windows 7 käyttäjille. Onko se Microsoftin vika?Onhan se nyt selvästi ongelmallista AMD:n tuoda Antilag+ tuki peleihin, joiden anti-cheat antaa bännit pelaajille jotka tuota ominaisuutta käyttävät. Ei tämä mikään user error ole vaan AMD:n moka, edes teknisesti valveutuneemmallakaan pelaajalla ei ole mitään syytä olettaa, että virallisiin ajureihin tuotu ominaisuus aiheuttaisi tuollaista ongelmaa ja ominaisuuden päällä pitäminen Adrenalin softasta pitäisi toimia ilman tällaisia takaiskuja.
Win7 tuki on loppunut jo kauan sitten, ja ilmasta päivitystä 10 on tarjottu ja melkein pakotettu. Kyllä tuon pitäs kaikille olla tiedossaNäitä CS2 bännejä on vissiin jaeltu myös Windows 7 käyttäjille. Onko se Microsoftin ?
En osaa sanoa Win 7 tapauksesta. Voi olla Valvenkin moka.Näitä CS2 bännejä on vissiin jaeltu myös Windows 7 käyttäjille. Onko se Microsoftin vika?
Edelleen näkisin, että amd on mokannut siltä osin, että ei ole ajoissa tiedottanut pelin kehittäjiä tästä ominaisuudesta, mutta toisaalta amd:llä ei liene tarkkaa tietoa siitä, millä logiikalla banneja jaellaan.
Toki, mutta silti sitä käytetään ja moni joutui bannatyksi. Sehän ei ole ongelma, että peli ei käynnisty jos vanha windows käytössä, mutta onhan silloin vituroitu urakalla, jos pelaajat pääsevät pelaamaan ja siitä jaellaan bännejä.Win7 tuki on loppunut jo kauan sitten, ja ilmasta päivitystä 10 on tarjottu ja melkein pakotettu. Kyllä tuon pitäs kaikille olla tiedossa
Ilmeisesti ainoa varma keissi on tuo cs2? Apexin osalta löysin vain huhuja mahdollisista banneista tuohon liittyen. CoDissa taasen epäillään aiheuttavan kaatuilua, mutta ei banneja mitä nyt nopeasti googeloin.En osaa sanoa Win 7 tapauksesta. Voi olla Valvenkin moka.
Tässä AMD:n tapauksessa Anti-lag+ ei kuitenkaan ole triggeröinyt anti-cheattiä pelkästään CS2:ssa vaan myös Apex Legensissä ja Call of Dutyssä. Kaikissako on siis viallinen anti-cheat ja on poissuljettua että Anti-lag+ peukaloisi peli enginejä liian aggressiivisesti?
Eiköhän se paras ratkaisu löydy yhteistyöstä pelintekijöiden kanssa. Vähän haiskahtaa siltä, että tätä ei ole tehty.