Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
No sitten ei varmaan kannattaisi kirjottaa näin:

"Joten pitääkö Hardware Unboxedin väite paikkaansa ?
Eipä oikeastaan. "

Mun mielestä ootte testanneet eri asioita ja johtopäätökset joita esität ei ole selviä tähän ketjuun laitetun datan perusteella.

XMP/EXPO vastaa paremmin sitä mitä ihmiset oikeasti käyttää ja on yleisesti relevantimpi.

Tästä vääntäminen sinänsä riittää mulle tältä erää.

Tuon tekstin idea oli saada porukka katsomaan tuo videoni tai no videot.

Ja mitä tulee XMP ja noihin niin minä juuri yritän neuvoa porukkaa ylikellottamis asioissa. Oli se sitten muistit, prossu tai näytönohjain.
Kun on ihan tyhmää jättää käyttämättä se suorituskyky mitä raudalla on annettavaa.

Toki kaikkia se ei vaan kiinnosta pätkän vertaa, vaan mielummin heitetään ongelmaan rahaa (eli päivitetään konetta).

Yksi hyvä esimerkki on tämä Ryzen 7 5800X3D, jonka iso cache antaa anteeksi paskat muistit ja niiden asetukset.
Mutta oikein säädetty 5800X ja 5700X ovat oikeasti nopeammat.
Eli kun 5700X ja 5800X PBO hommat säätää kuntoon ja antaa kunnon muistit ja säätää niiden asetukset kuntoon niin 5800X3D jää jälkeen.
Koska sen power limitit ovat lukittu joten et saa sitä oikeasti kulkemaan kovempaa joten 5700X/5800X kovemmilla kelloilla kunnon muisti asetuksilla on nopeampi.

Toinen esimerkki on nämä 5000G-sarjan Ryzenit. Ne media haukku 16MB L3 cachen takia, mutta kun niille tajoaa kunnon muisteja ja säätää asetukset kuntoon niin 16MB L3 cachen heikkoudet mystisesti katoaa.
Näistä on tulossa muuten oppaat ;)
Kuten jo olen tehnyt oppaat kuinka 1000-, 2000G ja 2000-sarjan Ryzenit kuuluu säätää.
Ja on tulossa muiden prossujen oppaita jos nuo eri Ryzen oppaat menestyvät edes vähäsen.

Ai niin, näytönohjain testeissäni myös kortit AINA ylikellotetaan vaikka se ois kuinka turhaa (kuten oli GTX 1050 Ti kohdalla). Mutta asiasta aina kerron.
 
...5000G-sarjan Ryzenit. Ne media haukku 16MB L3 cachen takia...

Mutta mitenkä käytäntö? Moniko 5000G-sarjan tai 5500 prossun ostajilla on nopeeta muistia? Ite ostin tarjouksella 5600x:n korvaamaan 2600 ja muisti kans sen mukaset. Jotkun 3200MHz melko hitaalla latenssilla, oisko 16-16-18 tms. Tokkopa olis 5500 ollut mitenkään hyvä ostos, vaikka oli 50e halvempi.

Testipenkissähän nyt varmasti saa aina vaikka millasia tuloksia. Monet mediat kuitenkin yrittää antaa kuluttajan kannalta parhaat suositukset.
 
Kivoja nämä prosessori ja muistiasiat, mutta eivät kuulu ketjun aihepiiriin
1695393553935.png
 
Titan V:n sitten pitäisi olla saamaa tasoa kuin RTX 2080 Ti eli huomattavasti RX 5700 XT nopeampi.

Paino lienee sanalla "pitäisi" :btooth:
Mielenkiintoinen aihe. Kiitos videosta, vaikka itseltä vähän pointti sujahtaa pipon yli tuon Titan V kortin vuoksi.

Volta on pelikorttina aivan hanurista verrattuna Turing arkkitehtuurin kortteihin.
Vaikka paperilla tehoja kortissa on enemmän kuin 2080ti, ei se ajureiden? vuoksi pääse lähellekään Turing kortin suorituskykyä peleissä.

Alta voi kurkata täyteen kellotetun vesillä olevan Titan V (500W) testin vs 2080ti



Räikein ero Doom Eternalissa.

volta.JPG


Eli jos joku löytää Titan V:n käytettynä ja miettii ostaisiko sen vai 2080ti pelikäyttöön, kannattaa pitää nuo tulokset mielessä.
 
Mutta mitenkä käytäntö? Moniko 5000G-sarjan tai 5500 prossun ostajilla on nopeeta muistia? Ite ostin tarjouksella 5600x:n korvaamaan 2600 ja muisti kans sen mukaset. Jotkun 3200MHz melko hitaalla latenssilla, oisko 16-16-18 tms. Tokkopa olis 5500 ollut mitenkään hyvä ostos, vaikka oli 50e halvempi.

Testipenkissähän nyt varmasti saa aina vaikka millasia tuloksia. Monet mediat kuitenkin yrittää antaa kuluttajan kannalta parhaat suositukset.

Saat uskoa vaikka joulupukkiin tai maahisiin, mutta se ei sitä faktaa muuta että tommosilla 3200MHz muisteilla ja paskoilla XMP asetuksilla rampautat konees.
Toki suurimmalle osalle joka ongelmaan kuten mataliin fps heitetään vaan rahaa kun silleen pääsee helpolla. Mutta kun jo koneen kasatessa samantien käyttää extra päivän asetusten viilaamiseen niin koneelle tulee kummallisesti vuosia enemmän käyttöikää.

Itse olen näin toiminut yli 20 vuotta, nytkin talouden kaikki muut koneet ovat viilattu paitsi kotiserveri. Eli oma, vaimon, lapsien omat koneet ja HTPC.
HTPC:ssä 5600G jonka IF kulki 2266 eli muistit rullaa 4533MHz:ssä ( CL 18 - 17 - 17 jne.. )
Tilauksessa on siihen 5700G jonka avulla olen tekemässä oppaan kuin nuo 5000G Ryzenit kannattaa viilata. Ja sinun 5600X:sta koskeva opas on myös työnalla ( eli koskee kaikkia 5000-sarjalaisia paitsi 5800X3D ).

Näytönohjain testeissäni aina ne ylikellotetaan ja kerron kannattaako kyseisia kortteja ylipäätään ylikellottaa ja tietenkin kuinka ne pitää ylikellottaa. Hyödyt vaihteleekin 2:sta FPS:stä sinne 20fps:n riippuen kortista.

Mitä tulee R5 5500:n, niin ei se enää ole hyvä ostos kun 5600, 5600X ja varsinkin 5700X sekä 5800X hinnat ovat tippuneet niin alas. Mutta vielä vuos sitten hinta ero oli 100€ ja ylikin niin silloin se kannatti.

Tähän loppuu oma offtopicini.
 
Saat uskoa vaikka joulupukkiin tai maahisiin, mutta se ei sitä faktaa muuta että tommosilla 3200MHz muisteilla ja paskoilla XMP asetuksilla rampautat konees.
Toki suurimmalle osalle joka ongelmaan kuten mataliin fps heitetään vaan rahaa kun silleen pääsee helpolla. Mutta kun jo koneen kasatessa samantien käyttää extra päivän asetusten viilaamiseen niin koneelle tulee kummallisesti vuosia enemmän käyttöikää.

Uusien muistien hommaaminen nostaa päivityksen hintaa aika paljon. Esim. Ryzen 5600 maksaa ~140e, ja uudet nopeat muistit varmaan lähes saman verran? Menee iso osa AM4-päivityksen järkevyydestä, jos vanhoja muisteja ei "voi" käyttää.
 
Uusien muistien hommaaminen nostaa päivityksen hintaa aika paljon. Esim. Ryzen 5600 maksaa ~140e, ja uudet nopeat muistit varmaan lähes saman verran? Menee iso osa AM4-päivityksen järkevyydestä, jos vanhoja muisteja ei "voi" käyttää.

Tietenkin aina ensin kannattaa kokeilla mihin ne vanhat kykenee.
Kun riippuu mitkä muistipiirit niissä vanhoissa on.
Voi olla että pienellä volttien nostolla päästään jo joko paljon matalemmille latensseille tai huomattavasti korkeammille kelloille.

Ja perus kiva 4000MHz setti maksaa about 50€, että hinnat ovat hyvin romahtaneet.


En tosin tiedä paljon noista saa revittyä irti. Kun tilauksessa ois kyllä yks setti, mutta eivät ole vielä saapunut.

Mutta yleisesti ikävä kyllä porukka tuijottaa vaan prossuun ja näytönohjaimeen. Ja muistit aina unohdetaan (välillä emokin) ja otetaan tyyliin sitä halvinta ja rampautetaan näin uusi setti.

Osa syy tähän ainankin on valta tekki median alisuoriutuminen muisti asioissa.
Onko se sitten laiskuutta, tietämättömyyttä vaiko tahallista onkin sitten toinen kysymys.
 
Saat uskoa vaikka joulupukkiin tai maahisiin, mutta se ei sitä faktaa muuta että tommosilla 3200MHz muisteilla ja paskoilla XMP asetuksilla rampautat konees.
Toki suurimmalle osalle joka ongelmaan kuten mataliin fps heitetään vaan rahaa kun silleen pääsee helpolla. Mutta kun jo koneen kasatessa samantien käyttää extra päivän asetusten viilaamiseen niin koneelle tulee kummallisesti vuosia enemmän käyttöikää.

Itse olen näin toiminut yli 20 vuotta, nytkin talouden kaikki muut koneet ovat viilattu paitsi kotiserveri. Eli oma, vaimon, lapsien omat koneet ja HTPC.
HTPC:ssä 5600G jonka IF kulki 2266 eli muistit rullaa 4533MHz:ssä ( CL 18 - 17 - 17 jne.. )
Tilauksessa on siihen 5700G jonka avulla olen tekemässä oppaan kuin nuo 5000G Ryzenit kannattaa viilata. Ja sinun 5600X:sta koskeva opas on myös työnalla ( eli koskee kaikkia 5000-sarjalaisia paitsi 5800X3D ).

Näytönohjain testeissäni aina ne ylikellotetaan ja kerron kannattaako kyseisia kortteja ylipäätään ylikellottaa ja tietenkin kuinka ne pitää ylikellottaa. Hyödyt vaihteleekin 2:sta FPS:stä sinne 20fps:n riippuen kortista.

Mitä tulee R5 5500:n, niin ei se enää ole hyvä ostos kun 5600, 5600X ja varsinkin 5700X sekä 5800X hinnat ovat tippuneet niin alas. Mutta vielä vuos sitten hinta ero oli 100€ ja ylikin niin silloin se kannatti.

Tähän loppuu oma offtopicini.
Uskallan kyllä väittää, että 3200cl16 ei ole paska muisti millään mittarilla. Se että kovempia muisteja on markkinoilla, ei tee noista huonoja -ovat oikein hyvät perumuistit. Toki 3600cl16 oli se sweetspot, mutta budjettiratkaisuissa kyllä noihin uusiin muisteihin sijoitetut rahat kannattaa ennemmin laittaa vaikka sinne näytönohjaimeen. Eriasia sitten jos näytönohjain on huippua ja muistit vaihtaa kuitenkin isompiin, niin silloin kannattaa sijoittaa se parikymppiä nopeampiin. Sanavalinta paska vaan osuu kovin silmään, kun sitä nuo tosiaan eivät ole
 
Viimeksi muokattu:
16 gigaa on nykyään aika minimi millä pärjää, osa peleistä hyötyy jo isommasta määrästä. Sanoisin että jos nyt konetta kasaa niin budjettilaitteeseen 32 gigaa ja jos haluaa varman päälle rakentaa että kestää pari-kolme vuotta niin 64.
 
Mistä kohtaa pelaamiseen tarvitsee 64 gigaa ? Ei ole itsellä tullut kyllä mitään ongelmia edelleenkään 16 gigalla.
 
Huomautus
Uskallan kyllä väittää, että 3200cl16 ei ole paska muisti millään mittarilla. Se että kovempia muisteja on markkinoilla, ei tee noista huonoja -ovat oikein hyvät perumuistit. Toki 3600cl16 oli se sweetspot, mutta budjettiratkaisuissa kyllä noihin uusiin muisteihin sijoitetut rahat kannattaa ennemmin laittaa vaikka sinne näytönohjaimeen. Eriasia sitten jos näytönohjain on huippua ja muistit vaihtaa kuitenkin isompiin, niin silloin kannattaa sijoittaa se parikymppiä nooeampiin. Sanavalinta paska vaan osuu kovin silmään, kun sitä nuo tosiaan eivät ole

Älä väitä asioista joista et selvästi tiedä yhtään mitään.
Että opiskeleppa hieman aihetta, niin tajuat paljon ne muistit vaikuttaa suorituskykyyn.
Ja äläkä katso mitään testejä missä käytetään XMP asetuksia. Kun silloin emolevy arpoo jotkut asetukset muisteille ja ovat aina ihan mitä sattuu = hitaat.
 

Kopite7kimi huhuilee X:ssä että Blackwell RTX 50 sarjan lippulaivasiru GB202 sisältäisi 192 Streaming Multiprocessoria eli 24 576 CUDA-ydintä, mikä tarkoittaa 33 % enemmän kuin nykysukupolven AD102 Ada Lovelace huippumallissa. Spekseistä huhutaan myös 512-bittisen muistiväylän jatkeena olevan uutukaiset GDDR7-muistit.

Spekulointi X:ssä ennustaa että suurta roolia GB202:n suorituskykyodotuksille näyttelee mahdollinen SM-yksiköiden uudelleensuunnittelu, kellotaajuusparannukset, suurempi muistikaista ja välimuistikapasiteetin korotus.
 
Aikalailla tähän aikaan odottelis noita huhuja blackwellista, jos julkaisuaikataulu on 2025 alkupuoli. Aikaisempien sukupolvien aika konkreettiset speksihuhut kopite7kimiltä alkukesästä ja tuotteet ulos seuraavan vuoden syksynä. Nyt huhua alkusyksystä ja tuotteet ulos alkuvuonna 2025? Toki suolan kera huhut tässä kohtaa, mutta vuotojen ajoitus toimii versus odotettu julkaisuajankohta.

Jotain blackwellista opittaneen keväällä 2024 kun hopper next konesali gpu julkaistaan. Ehkä jotain konesaliarkkitehtuurin parannuksista tulee pelipuolelle, ehkä eriytyvät täysin. Mielenkiinnolla odotan uusia piirejä.
 
Vaikea uskoa jos on monoliitti. Eihän tuo io skaalaudu yhtään.
Tarvii olla iso piiri, että mahtuu 512bit muistiväylä. Pelipuolelle vaikea uskoa tuota, kun ison piirin hinta 3nm pohjaisella prosessilla on karmaiseva, ts. ei liene myy tarpeeksi pelaajille, että piiri ja tuote kannattaisi tehdä. Toisaalta jos 512bit väylä tuee konesalipiirien jatkeeksi erittäin kalliisiin devaajien ai-pöhinäboxeihin niin ihan mahdollinen konfiguraatio. Jos AI markkina rommaa niin tuollainen tuote on helppo perua niin kauan kuin piirejä ei ole tehtaalla isoja määriä työn alla.

Huhuissa on ollut myös kahden hbm piirin konfiguraatiota. Arvelen, että nvidialla miettivät hbm vs. 512 bit gddr7 konfiguraatioita. Tuleeko jompi kumpi myyntiin asti on ihan toinen asia vaikka suunnitelma olisi pöydällä. Ihan viime hetkilläkin voi joku piiri lykkääntyä tai peruuntua kokonaan kuten ad103:en kohdalla opittiin.
 
Toi piiri olisi kooltaan varmaan jotain lähemmän 750mm2. Muistikaistaa olisi 2048GB/s joka olisi siis yli tuplaten RTX 4090 kaistaan nähden. En oikein näe mitään syytä tuplata muistikaistaa kun muuten kasvua on kolmannes.
Jo 384-bit väylällä saataisiin 1536GB/s kaistaa joka sekin olisi yli 50% kasvu ja kuulostaa huomattavasti realistisemmalta.

EDIT: 512-bit väylä sattuisi paremmin skenaarioon että junnattaisiin edelleen GDDR6X muisteissa jolloin tuohon 512-bit leventämällä saataisiin 33% lisää kaistaa.
 
ad107:ssa 128bit muistiväylä ja piirilla kokoa 146mm2. Puhtaasti muistiväylän kannalta riittänee 600mm2 piiri 512bittiseen toteutukseen. Hankala sanoa mikä todellinen optimikoko 512bittistä muistiväylää käyttävälle piirille olisi. Ei tiedä miten nvidian oletettavasti 3nm pohjainen valmistusteknologia skaalaantuu. Voi miettiä kellotaajuuden merkitystä muistikaistalle puhtaiden suoritusyksikköjen koon ja määrän lisäksi. Huhuttu isosti uusittu arkkitehtuuri heittää myös jakoavainta yhtälöön, jossa vain otetaan edellisen generaation piiri ja suoritetaan kertolaskua.

Nvidia voi ihan hyvin suunnitella 512bittisen piirin pöytälaatikkoon ja jättää sen tapeoutin tai massavalmistuksen välistä. Piirin suunnittelu tuskin on ongelma. Blackwell piirejä joka tapauksessa oletettavasti tulee 384bit,256bit,192bit ja 128bit muistiväylillä. Yksi piiri lisää suunnittelupöydällä tuskin on mahdottomuus.

Oletettavasti hopper next on iso piiri about samalla prosessilla kuin isoin blackwell. Nvidia oppinee jotain hopper next:sta mikä voi vaikuttaa ison blackwellin suunnitelmiin - go/nogo päätökseen tapeout ja massavalmistuksen kanssa. Ainakin ison piirin saannot, kellottuvuus yms. löytyvät hopper next:in kautta ennen kuin blackwellit tulevat tehtaalta ulos.
 
Perehdyit asiaan, jota ei ole olemassa? Koska tosiasiassa AMD ei blokkaa DLSSää ja tämä käy faktoista hyvin selvästi ilmi.

Alkaa menemään näiden syytösten taso sellaiseksi, että sopisi pikemminkin tuonne:


Jaaha. Kertoisitko mitkä nämä "faktat" on. Se että AMD:n heppu löpertelee jotain lupien kysymyksestä ja antamisesta, ei ole minkäänlainen fakta mihinkään suuntaan. Mitään muuta "faktaa" ei ole tullut mistään suunnasta.
 
Jaaha. Kertoisitko mitkä nämä "faktat" on. Se että AMD:n heppu löpertelee jotain lupien kysymyksestä ja antamisesta, ei ole minkäänlainen fakta mihinkään suuntaan. Mitään muuta "faktaa" ei ole tullut mistään suunnasta.
Yleensä tällaisissa asioissa lähdetään periaatteella: syytön, kunnes toisin todistetaan. Eli onko sulla nyt itselläsi jotain faktoja syytteidesi tueksi?
 
Ilmeisesti nvidia sabotoinut AMD:tä kun CS2 tulee vac bännii jos antilag päällä peleilee. Vai pitäiskö välillä syyttää inteliä?
 
Ilmeisesti nvidia sabotoinut AMD:tä kun CS2 tulee vac bännii jos antilag päällä peleilee. Vai pitäiskö välillä syyttää inteliä?

Vai pitäisikö koittaa tehdä vähän parempaa koodia. Vaihteeksi taas AMD nöyttisketjut täynnä viimeisten ajurien aiheuttamista ongelmista.
 
Vai pitäisikö koittaa tehdä vähän parempaa koodia. Vaihteeksi taas AMD nöyttisketjut täynnä viimeisten ajurien aiheuttamista ongelmista.

Eipä taita olla virallisia ajureita vielä julkaistu kyseisille kikottimille vaan ovat previkka ajureita. Niissä monesti on ongelmia.
 
Eipä taita olla virallisia ajureita vielä julkaistu kyseisille kikottimille vaan ovat previkka ajureita. Niissä monesti on ongelmia.
Kyllä ne 23.10.1:t ihan viralliset ajurit oli, WHQL-leimatutkin vielä kaiken päälle.
 
On se harmi että rehtiä firmaa kustaan taas linssiin :(. Eihän laadukkaasta softastaan maailmankuulu AMD koskaan kusisi ajureitaansa, kyllä tämän yllä leijuu sabotaasin haju. Kyse onkin että mikä noista possufirmoista (Intel tai Nvidia) on tämän rikoksen takana!
 
  • Tykkää
Reactions: 459
Eikös tässä nyt kuitenkin ole kyse siitä, että antilag ominaisuus on ollut olemassa jo iät ja ajat ja syystä tai toisesta cs2 tulkitsee sen cheatiksi uusimmilla ajureilla? Eli ei tämä nyt mielestäni ainakaan täysin AMD:n vika ole.
 
Eikös tässä nyt kuitenkin ole kyse siitä, että antilag ominaisuus on ollut olemassa jo iät ja ajat ja syystä tai toisesta cs2 tulkitsee sen cheatiksi uusimmilla ajureilla? Eli ei tämä nyt mielestäni ainakaan täysin AMD:n vika ole.
Kyse oli uudesta Anti-Lag+ ominaisuudesta (todella viisas nimeäminen), joka antoi bannia
 
Kyse oli uudesta Anti-Lag+ ominaisuudesta (todella viisas nimeäminen), joka antoi bannia
No kummassa päässä vika korjataan? Anti-cheatin vai AMD:n? Jos nyt yhtään ymmärrän tilannetta, niin eikö tämä hoideta niin, että kyseinen ominaisuus whitelistataan anti-cheatin päässä? Nuo temput mitä antilag+ tekee lienevät pakollisia toiminnan kannalta, jolloin vikaa on vaikea korjata AMDn toimesta? Tällöin AMD:n moka olisi lähinnä se, että kyseisestä ominaisuudesta ei ole annettu riittävän ajoissa tietoja / testiversiota pelin kehittäjille.

Jos antivirus antaa väärän hälytyksen jostain softasta, niin onko se kyseisen softan kehittäjän vika (olettaen, että softa tarvitsee niitä ominaisuuksia, mistä antivirus pillastuu)?
 
Valven kommentti on vähän sen suuntainen että AMD on mennyt tekemään asioita joita ei saa moninpelissä tehdä:
 
Onhan noi VAC bannit aika paha, jos sulla on vaikka tuhansien eurojen inventory. Joillakin jopa miljoonien. Itsekin joskus miettinyt, jos saisi VAC bannit jostain random syystä niin menisi parin tonnin CS skinit roskiin. Valve kun on tunnettu siitä, että eivät ota banneja pois.
 
Onhan noi VAC bannit aika paha, jos sulla on vaikka tuhansien eurojen inventory. Joillakin jopa miljoonien. Itsekin joskus miettinyt, jos saisi VAC bannit jostain random syystä niin menisi parin tonnin CS skinit roskiin. Valve kun on tunnettu siitä, että eivät ota banneja pois.

Tosin tuossa twitterissä juuri sanottiin: " Once AMD ships an update we can do the work of identifying affected users and reversing their ban. "
 
Väi että tämmöstä uusien Radeonien kanssa CS2. Pitää venata koneen tilaamista veljelle että josko saavat ratkaistua ongelman, tämä kun pelaisi aika reippaasti CS2 ja 7800 xt:tä oon miettiny. Toki pelaa muutakin niin ei haittaa Radeonien vähän heikompi suorityskyky CS2:ssa.
 
Väi että tämmöstä uusien Radeonien kanssa CS2. Pitää venata koneen tilaamista veljelle että josko saavat ratkaistua ongelman, tämä kun pelaisi aika reippaasti CS2 ja 7800 xt:tä oon miettiny. Toki pelaa muutakin niin ei haittaa Radeonien vähän heikompi suorityskyky CS2:ssa.
Puhdas amd:n moka ja he ottivatkin ajurit jaosta pois hyvin nopeasti. Tällä hetkellä et saa siis ladattua mitään sellaisia versioita uuteen jolla voisi saada banneja mihinkään peleistä jossa tätä ongelmaa oli.
 
Puhdas amd:n moka ja he ottivatkin ajurit jaosta pois hyvin nopeasti. Tällä hetkellä et saa siis ladattua mitään sellaisia versioita uuteen jolla voisi saada banneja mihinkään peleistä jossa tätä ongelmaa oli.
No sentään eivöt aikailleet.
 
Eilen käynnistin Codin tänä vuonna ekaa kertaa, odotellessa MW3 betan aukaisua niin pelihän alkoi heti sammua alkuvalikossa. Ihmettelin vähän aikaa tiedostoja tarkistellen ja kellotuksia pois ottaen että mikähän syy, kunnes äkkäsin että Anti-lagia voisi yrittää disabloida. Ja sehän korjasi heti kaatuilut.
En jaksa ajureita peruutella, otin tuon globaalisti pois korjausta odotellessa.

Näin Radeonin tuoreena omistajana kahdet viimeiset ajuriversiot olleet hieman oikukkaat, mutta kunhan korjaavat vielä tuon Anti-lagin niin hyvä juttu.
Tosin jos se pelitiedostoissa on hankala yhteistyökumppani huijausohjelmien haistelijoiden kanssa, mitenhän sen edes saa toimivaksi, tällaisena ratkaisuna ainakaan...
AMD Anti-Lag+ issues extend beyond CS2, reportedly affecting multiplayer games such as Call of Duty and Apex Legends - VideoCardz.com : Amd (reddit.com)
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis eihän tossa AMD käyttämisessä CS2 ole mitään ongelmaa niin kauan kun et ITSE kytke anti lag + päälle Adrenalin softasta. Ilman sitä toimii aivan normaalisti yhtälailla ilman että riskiä VAC bannista. Ihme sekoilua yhden ominaisuuden "ongelman" takia, joka nyt ei ainakaan itselle ole mitenkään merkittävä ominaisuus.
 
Niin siis eihän tossa AMD käyttämisessä CS2 ole mitään ongelmaa niin kauan kun et ITSE kytke anti lag + päälle Adrenalin softasta. Ilman sitä toimii aivan normaalisti yhtälailla ilman että riskiä VAC bannista. Ihme sekoilua yhden ominaisuuden "ongelman" takia, joka nyt ei ainakaan itselle ole mitenkään merkittävä ominaisuus.
Onhan se nyt selvästi ongelmallista AMD:n tuoda Antilag+ tuki peleihin, joiden anti-cheat antaa bännit pelaajille jotka tuota ominaisuutta käyttävät. Ei tämä mikään user error ole vaan AMD:n moka, edes teknisesti valveutuneemmallakaan pelaajalla ei ole mitään syytä olettaa, että virallisiin ajureihin tuotu ominaisuus aiheuttaisi tuollaista ongelmaa ja ominaisuuden päällä pitäminen Adrenalin softasta pitäisi toimia ilman tällaisia takaiskuja.
 
Niin mutta kun asiasta on tiedotettu että ongelma koskee tätä ominaisuutta, älä käytä, niin siinä kohtaa käyttäjän omaa tyhmyyttä. Ei se tee AMD korteista yhtäkkiä käyttökelvottomia jos yhtä ominaisuutta ei voi käyttää, kunnes se korjataan.
 
Jos edes vähäänkään seuraa peliuutisia tai pelejä joita pelaa tai on kavereita, niin kyllä uutinen saavuttaa ja löytyy.. Ei tämä nyt herranjestas mitään rakettitiedettä ole. Hakemalla halutaan pahoittaa mieli asiasta kun asiasta.
 
Jos edes vähäänkään seuraa peliuutisia tai pelejä joita pelaa tai on kavereita, niin kyllä uutinen saavuttaa ja löytyy.. Ei tämä nyt herranjestas mitään rakettitiedettä ole. Hakemalla halutaan pahoittaa mieli asiasta kun asiasta.
Ehkä kannattaa katsoa sen oman kuplan ulkopuolelle joskus. Et voi tosissaan väittää että kaikkien pitäisi tällaisten tapausten varalta alkaa seurata kaiken maailman uutisia usein kielellä, joka ei välttämättä edes ole henkilön oma äidinkieli. Päivänselvää on, että AMD teki virheen Antilag+ koodaamisessa, sen firman olisi pitänyt monen vuoden kokemuksella tietää että pelien lähdekoodeja ei voi ongelmitta mennä sörkkimään. Miksi koet tarvetta puolustella AMDta tässä asiassa?
 
Olipas harvinaisen huono take. Jättifirma kusee vaihteeksi asioita joiden oletetaan tässä vaiheessa toimivan kuten pitää, mutta vika on käyttäjissä? Mikä logiikka tuossakin nyt on?
Ajurit onneksi otettiin nopeasti pois, mutta todella huonosti on viestitetty AMD:n puolesta ettei kannata käyttää.
 
Tosin tuossa twitterissä juuri sanottiin: " Once AMD ships an update we can do the work of identifying affected users and reversing their ban. "

Joo, mutta vähän epäilyttää, että kaikilta ne bannit lähtisi pois ja Valve ei niitä manuaalisesti rupea poistamaan..
 
Joo, mutta vähän epäilyttää, että kaikilta ne bannit lähtisi pois ja Valve ei niitä manuaalisesti rupea poistamaan..
Niinpä. Tuskinpa lähtee kaikilta ja jos sinulle sattuu jäämään tuosta bännit niin on aika perseestä. Tosin, ehkä Valven tuki jelppii tämän syyn vuoksi vähän paremmin?
 
Onhan se nyt selvästi ongelmallista AMD:n tuoda Antilag+ tuki peleihin, joiden anti-cheat antaa bännit pelaajille jotka tuota ominaisuutta käyttävät. Ei tämä mikään user error ole vaan AMD:n moka, edes teknisesti valveutuneemmallakaan pelaajalla ei ole mitään syytä olettaa, että virallisiin ajureihin tuotu ominaisuus aiheuttaisi tuollaista ongelmaa ja ominaisuuden päällä pitäminen Adrenalin softasta pitäisi toimia ilman tällaisia takaiskuja.
Näitä CS2 bännejä on vissiin jaeltu myös Windows 7 käyttäjille. Onko se Microsoftin vika?

Edelleen näkisin, että amd on mokannut siltä osin, että ei ole ajoissa tiedottanut pelin kehittäjiä tästä ominaisuudesta, mutta toisaalta amd:llä ei liene tarkkaa tietoa siitä, millä logiikalla banneja jaellaan. Testivaiheessa olisi luullut myös asian tulevan ilmi, mutta etkä nämä bännit tulevat viiveellä? Anti-lag+ kuitenkin toimii muiden pelien anti-cheattien osalta, joten siinä mielessä tämä cs2 banniongelma on poikkeuksellinen.
 
Näitä CS2 bännejä on vissiin jaeltu myös Windows 7 käyttäjille. Onko se Microsoftin vika?

Edelleen näkisin, että amd on mokannut siltä osin, että ei ole ajoissa tiedottanut pelin kehittäjiä tästä ominaisuudesta, mutta toisaalta amd:llä ei liene tarkkaa tietoa siitä, millä logiikalla banneja jaellaan.
En osaa sanoa Win 7 tapauksesta. Voi olla Valvenkin moka.

Tässä AMD:n tapauksessa Anti-lag+ ei kuitenkaan ole triggeröinyt anti-cheattiä pelkästään CS2:ssa vaan myös Apex Legensissä ja Call of Dutyssä. Kaikissako on siis viallinen anti-cheat ja on poissuljettua että Anti-lag+ peukaloisi peli enginejä liian aggressiivisesti?

Eiköhän se paras ratkaisu löydy yhteistyöstä pelintekijöiden kanssa. Vähän haiskahtaa siltä, että tätä ei ole tehty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 667
Viestejä
4 561 601
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom