Käytännössä kaikki aiheesta juttua tekevät tekniikka-aiheiset kanavat ja nettimediat ovat yhtä mieltä siitä, että DLSS:n kuvanlaatu on säännönmukaisesti FSR:ää parempi. Tämän kiistäminen on lähinnä naurettavaa ja osoittaa kirjoittajan vahvaa puolueellisuutta.
Samoin jatkuva sen asian toistelu, miten on amd:n tukemia pelejä joissa on DLSS. Niin onkin, mutta niitä on vain murto-osa (tilaston mukaan 17%) amd:n tukemista peleistä. Tämä faktahan on yksi koko tämän keskustelun lähtökohdista, ja sitä yritetään koko ajan vähätellä tai viedä keskustelua pois siitä, vaikka se on juurikin se kuluttajan kannalta oleellinen asia että amd:n sponsoroimiin peleihin on vain harvoin DLSS luvassa.
Niin ikään jatkuvasti toistetaan tätä argumenttia että "jos AMD:lta kysyy lupaa niin saa DLSS:n laittaa". Miksi lupaa pitää kysyä erikseen? Jos lupaa pitää erikseen kysyä, niin sehän tarkoittaa että oletuksena DLSS ei ole sallittu.
Viimeisenä todetaan nyt vielä sekin että useinkaan tekninen toteutus ei ole mikään este, kuten starfieldin kohdalla jossa pelin ulkopuoliset modaajat lisäsivät DLSS-tuen tunneissa. Väite teknisen toteutuksen tuhlaamista resursseista oli siis tässäkin kohtaa virheellinen.
Pariin sivuun ei kyllä ole tullut yhtään uutta argumenttia näihin pääpointteihin, joten jätän väittelyn omalta osaltani tähän.