Optimointiahan se kaipaa, voi olla, että cyberpunkin jättää vielä muistiin perinteistä rasterointitavaraa, joka on hoidettukin säteenseurannalla.
Minun tietääkseni noita yli 10Gb meneviä pelejä ei taida olla kuin nämä:
- Marvel Avengers HD
tekstuuripaketilla. 2080ti tippui 42->17fps jos piti tekstuurit yhä ultralla.
- Ghost Reacon: Breakpoint. Computerbasen
testeissä 3090 meni yllättäen 22% johtoon (minimeissä) vs 3080, kun vram alkoi ahdistaa.
- Flightsimulator 2020, mutta se pyörii niin hitaasti muutenkin, ettei siinä taida vram puute niin näkyä.
- Uusin COD. Matalamman tarkkuuden LOD:illa mennään pidempään 3080:lla ja 2080TI korteilla, mitä 3090/6800XT korteilla. Ei vaikuta kyllä fps:iin, tulee vain haukansilmille tekstuuri ja 3dmalli poppuppia tarkempiin. Peli itse tekee aika fiksusti tuota hallintaa, kehitysvideossa ennakkolatausta tehdään pelaajan liikesuunnan perusteella ja LOD tasoja on 3kpl.
Eli aika vähän toistaiseksi.
Edit: Tehdäämpä pieni kunnianpalautus Godfallin kehittäjille. FidelityFX LPM asetuksen aktivoimalla 3090 alkoi haukata 12Gb muistia. On/off löytyy tuosta videosta: