Ihan täyttä paskaa edelliset viestit
RTX eli turing nvenc vastaa täysin x264 mediumia, ollen joissakin detaileissa vähän tarkempi ja joissain vähän suttuisempi. Ja tämä ei ole mikään uusi juttu vaan lähes vuoden vanha, ei mielipide eikä makuasia vaan fakta joka on mitattu esim. netflixin videokuvanlaatu mittareilla.
X264 mediumia raskaampaa pakkaamista, eli slowia tai vaativampaa, ei kannata käyttää koska eroja ei silmällä erota ja ne voidaan vaikka tolla netflixin käyttämällä softalla kaivaa esiin jollonka kuvanlaatu on numeroissa mitattuna jotain prosentin verran parempi.
Tästä syystä nykyään ei ole paljoa järkeä striimata cpu:lla jos koneesta löytyy turing-nvenc piirin näyttis.
Ittellä on kahden koneen setti, linkki mun twitchiin on sigussa ja sieltä löytyy videoita ja paneelista koneiden speksit. Striimaan x264:llä ja mediumina, mutta oon paljon testannut pelikoneen rtx 2080 tiittisellä tuota kuvanlaatua paljon. Uppaan kahdeksaa megaa twitsiin 1080p60, ja sillä ei ainakaan voi silmällä havaita eroa uuden nvencin ton mun x264-slow välillä.
Toki random tyypin sanaan ei kannata luottaa, mutta ehkä yksi suosituimmista striimioppaiden tekijöistä vois olla uskottava lähde, eli epos vox. Tällä videolla käydään läpi turing-nvenc, miten ja miksi se on parempi kuin vanhemmat versiot, ja mukana on suurennetut kuvavertailut x264 pakkaukseen. Videon kuvauksessa vielä linkit lähde videoihin joita voi sit vertailla.
Se täytyy kyllä sanoa että ihmeen tiukassa vielä nämä harhaluulot videopakkuroinnista. Ei se niin ole. Se videon pakkurointi on täyttä paskaa vain AMD:n ja Intelin näyttiksillä, sekä paskalia vanhemmilla nvidioilla.
Tästäkin espovoxilla hyvä video, jossa verrataan näyttisten pakkuripiirejä toisiinsa ja x264:ään.