Ensinnäkin kritiikki on OK.
Mutta jos ensimmäisenä aletaan kritisoimaan toisen "työtä" tietämättä siitä paskaakaan, niin se ei ole rakentavaa kritiikkiä vaan suoranaista vittuilua suoraan.
Ensin pitäisi tustustua lähde materiaaliin EDES PIKKASEN ja näytit suoraan etten tutustunut vaan suoraan kritisoit hommani ei luotettavaksi ym.
Ja kun on väärin testata kellotettuja prossuja VS ei kellotetettuihin, mutta jos "luotettava" lähteesi tämän tekee niin asia on OK.
Joten kyllä minä puolustaudun kun tolleen aletaan kritisoimaan "työtäni" ottamatta siitä yhtään selvää mistä on kyse.
Sitten tuo "ymmärrän kokonaiskuvaa aika paljon paremmin" että mistäs sinä tiedät mitä minä ymmärrän ja tiedän ? Itse olen myös näiden kanssa leikkinyt jo aikasta kauvan (90-luvun puolesta välistä).
Ja mitä tulee luotettaviin lähteisiin niin monikos niistä testaa vanhoja prossuja ? Ööö ei kukaan ?
Youtuben puolella hyvin tullut nähtyä että nämä "luotettavat" tahot eivät tiedä paskaakaan SER:eistä. Tuntemus nykyraudausta on kyllä mahtavaa.
Sitten youtube on täynnä kaikkia kanavia mitkä testaavat SER rautaa mutta usein tehdään about 3 - 4 pelillä testtit mutta ei anneta mitään vertailu kohtaan.
Itse siksi juuri haluan tehdä ison data paketin mistä voi katsoa miten mikäkin pärjää missäkin.
Kun on suuria vaihteluja miten mikäkin arkkitehtuuria minkäkin pelimoottorin kanssa käyttäytyy. Esim Intelin LGA115x prossujen kanssa ei ole ollut ihmeellisyyksiä vaan komeasti ovat aina suoriutuneet kaikesta.
Mutta sitten LGA1366, LGA2011 (X79) ja myös AMD:n AM4 6- ja 8-ydin Ryzeiden kanssa on ollut mitä ihmeellisempiä kummallisuuksia. Kuten yks kaks pelissä tiputaan IDLE kelloille.
Myöskin tullut huomattua että vaikka benchmarkit näyttää että esim. R7 1700 on reilusti nopeampi video renderöinnissä kuin oma SER jäte X5650 Xeonini. Mutta oikeassa elämässä sitä parin minuutin eroa ei huomaa jollei oikeasti kyttää vieressä kelloa tuijottaen. Ja usko pois minä teen paljon video editointia ja tietenkin video renderöintiä editoinnin päätteeksi niin ei sitä lisä puhtia huomaa ennne kuin ero kasvaa todella suureksi.
Siksi en R7 1700 videossani oikein voinut sitä suositella yli paljon halvemman R5 1600:n koska eroa et oikeasti huomaa.
Mitä peleihin tulee niin täälläkin ihan varmaan suurin osa ei huomais eroa kun laitettais vierekkäin vaikka joku X79 setti vs 9900K ja tehtäisiin sokko testi ilman FPS lukemia. Kun loppujen lopuksi erot ovat sen verran minimaalisia.
Mitä tulee kun sanoin Ryzen 7 1700:sta mahtavaksi video hommissa niin kyllähän se on omassa hintaluokassaan mikä olisi varmaan pitänyt mainita.
Ja jos et halua videoitani katsoa vaikka ovat suomeksi puhuttuja niin voin kyllä ne tänne teksti muodossa postata.
Eli raaka tekstini puheitani varten, mitkä ovat välillä niin epäselviä etten itsekkään saa selvää mitä olen kirjoittanut
Niin ja tän viikon videon aihe olisi mikä Xeoni on paras kiina X79 emolle (ovat nykyään yllättävän hyviä). Eli testataan kasa 4- 6- ja 8-ydin Xeoneita kuinka ne suoriutuvat PLEXHD X79 emolla ja kestääkö sen kiina emon virtasyöttö E5-1650:stä (Core i7-3930K:ta) kuinka hyvin.
Eli tämä tulisi huomenna keskiviikkona klo 20.00 katsottavaksi.