Itse ostaisin W2000. Valmistajien antamiin spekseihin ei kannata ainakaan luottaa, tuo optoma on valoteholtaan hyvin samaa luokkaa(värivalkoteho on vähemmän väripyörän takia optomassa) katsottavissa kuvatiloissa. Kontrasti on varmaan samoissa lukemissa, benq on ollut aikaisemmin näissä budjettiluokan vehkeissä edellä mutta enpä ole nähnyt vielä tuosta hd39:stä mittauksia.
Omalta osalta voin sanoa että vertailussa oli w2000 ja hd29darbee. On off ja ansi kontrasti omassa tilassa oli selvästi parempi w2000:ssa ja sateenkaaria näkyi hd29:ssä reilusti. Suurin ero oli väreissä w2000 hyväksi, optoman tykeissä omaan silmään häiritsee pahasti värivalkoteho joka on vaan jossain 600 lumen paikkeilla. Ainakin noissa hd2x sarjan tykeissä mitä itse olen testaillut. Saturaatio ja kirkkaus väreissä oli paljon heikompi hd29:ssä jonka takia se myös näytti himmeämmältä vaikka optoma pystyikin lähelle 3000 lumen valkotehoon joka on säädettävissä brilliant color asetuksella jossa 10 askelta. Brilliant color pilasi vain hyvin nopeasti kuvan, ainakin omaan silmään kuva näytti aivan hirveältä jos sitä ei pitänyt hyvin matalalla tai offilla. Darbeen kanssa en paljoa leikkinyt. Optiikassa benq oli aivan selvästi parempi, kuva terävämpi ja vähemmän linssistä aiheutuvia virheitä kuvassa. Mutta tuossa on tosiaan hd29darbee vertailussa eikä hd39.
Tuossa hd39:ssä on kuitenkin vielä hidas väripyörä josta löytyy valkoisen segmentti. Tämä nyt tarkoittaa lähinnä sitä että valkotehoa löytyy sinne 3000 lumenin paikkeille mutta värivalkoteho on reilusti alle 1000 lumenia. Kotiteatteritykkeinä(cinema, reference kuvatilat) noita kannattaa pitää noin 600-1000 lumenin tykkeinä. About samaa luokkaa kuin benq tykit, joissa värivalkoteho on vähän parempi. Sateenkaaria tuossa optomassa varmaan myös näkyy herkemmin hitaan väripyörän takia. Projector centralissa tais olla jokin revikka hd39:ssä josta näkyy kirkkaus ainakin, mutta sieltä ei taida kyllä muita mittauksia enään löytyä. Itse en oikein luota enään projector centralin arvosteluihin, sinänsä subjektiiviset arvostelut eivät välttämättä huonoja ole mutta vähän fiilis että pojut on vähän liikaa sponsorien armoilla nykyään.
Täältä suunnalta suosittelu w2000 tai yleisesti benq suunnalle. Jos pelaat niin katso mielummin w2000+(mustalla kotelolla, 1050€, 33ms input lag), tai w1120(900€, 16ms). w1110 oli myös itsellä vajaan vuoden ja parempi hankinta kuin w2000 mielestäni, kun hintaeron ottaa huomioon. Omat yksilöt olivat hyvin lähellä toisiaan, w1110:ssä oli tumman pää tukossa vähän enemmän ja sinisen saturaatio lähti vähän enemmän käsistä. Käytönnössä silmällä katsottaessa ei eroa ollut lähes mitään.