Tulipa eteen video Radio Free Europen sivulta ukrainalaiselta hautausmaalta Harkovasta. Ihan järkyttävä näky, hautarivejä vaan tulee koko ajan lisää ja lisää. On aika hämärää, ettei Ukrainan hallitus anna kunnolla tietoja siitä, paljonko ihmisiä oikeasti on kuollut. Kansa ei oikeasti tajua sodan hintaa ilman noita lukuja.
No eiköhän ne tajua sen sodan hinnan ja mikä se hinta on ehdottomalla antautumisella. Siksi kukaan ei halua sotaa, mutta koska Venäjä sen päätri aloittaa ja jatkaa, niin vaihtoehtoja ei ole.
Kyllä siellä Kiovassa ja muualla laitetaan esim. kaatuneille pieniä lippuja keskustaan ja hautajaisia on jatkuvasti. Ja luuletko, että ne ukrainalaiset eivät noilla hautausmailla käy, jos itse järkytyt Suomessa istuessa videoita katsellessa.
Mutta aikaisempiin viesteihini liittyen, EU komissio vastannut pakotteiden poistueen liittyen "ei käy"
Kremlin says agreement is dependent on dropping measures imposed on agricultural bank
www.ft.com
“The end of the Russian unprovoked and unjustified aggression in Ukraine and unconditional withdrawal of all Russian military forces from the entire territory of Ukraine would be one of the main preconditions to amend or lift sanctions,” Anitta Hipper, European Commission spokesperson for foreign affairs, told the Financial Times.“The EU’s main focus remains to maximise pressure on Russia, using all tools available, including sanctions, to diminish Russia’s ability to wage its war against Ukraine.”
Tuossa oli myös mainittu:
“The EU has consistently supported efforts towards enhancing global food security. EU sanctions are not targeting trade in agricultural goods, including food, grain and fertilisers, in any way, between Russia and third countries,” Hipper added."
Mitä itse olin myös miettinyt, että nämä on suljettu pois pakotteista koska pari vuotta sitten oli huolia, että pakotteiden iskiessä voisi aiheuttaa nälänhätää esim. Afrikassa. Ja mm. Suomeenhan myös niitä venäläisiä lannotteita roudataan vielä tänäkin päivänä.