Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Se on tässä asiayhteydessä ihan sama mitä veteraanit ajattelee, sikäli kun eivät enää ole armeijan toiminnassa mukana.

Muistelen kyllä jotain galluppeja, joiden mukaan armeija on paljon enemmän vasemmalla kuin äkkiseltään joku voisi luulla. Ja on ihan järkeenkäypää, etteivät oikein tykkää siitä että on joku hullu mielipuoli ylipäällikkönä.

Sitä paitsi äärioikeistolaishihhulin takia joutuivat sotimaan lähes turhat sodat Irakissa ja Afganistanissa. Ja Vietnamissa...
Ehkä Yle ja Hesari kannattaa jättää vähemmälle, niin ei näe joka puolella natseja, kuten tuon aatesuunnan ideologiaan kuuluu. Venäjäkin kyllä tykkää kärjistää kaikki muuta ajattelevat vihollisiksi natseina, hyvin on vasemmistoon uponnut. Vastahan sitä natsilaulua laulettiin Suomen hallituksestakin, ennen kuin työ edes alkoi.
Kannattaa miettiä mitä tuo vaahtoaminen palvelee ja rajoittaa sitä, itse kenenkin, eli ei vain Erkille. Tuntuu vain olevan niin yleistä ja muodikasta.

Ehkä Yle ja Hesari kannattaa jättää vähemmälle, niin ei näe joka puolella natseja, kuten tuon aatesuunnan ideologiaan kuuluu. Venäjäkin kyllä tykkää kärjistää kaikki muuta ajattelevat vihollisiksi natseina, hyvin on vasemmistoon uponnut. Vastahan sitä natsilaulua laulettiin Suomen hallituksestakin, ennen kuin työ edes alkoi.
Kannattaa miettiä mitä tuo vaahtoaminen palvelee ja rajoittaa sitä, itse kenenkin, eli ei vain Erkille. Tuntuu vain olevan niin yleistä ja muodikasta.
Natseja? En mä natseista puhunut mitään.

Trump on hullu mielipuoli. Tai ihan sama mitä termejä siitä käytetään, mutta joku sellainen kumminkin, se on semantiikkaa. Hän esimerkiksi EI ole normaali. Tästä varmaan kaikki on samaa mieltä.

George W. Bush taas oli sotahullu ja vähän yksinkertainen.

Jenkkisotilaat tuskin kovin innoissaan odottavat käskyä hyökätä Kanadaan tai Grönlantiin... Tai omien kansalaisten kimppuun.

Sitä paitsi, Trumpin kannatus muutenkin on aika heikolla tolalla juuri nyt, joten kaipa se nyt solttujenkin keskuudessa on!

En tiedä onko tässä jokin agenda takana, vai ovatko nämä jenkkien päättäjät nyt päättömiä idiootteja. Periaatteessa kaukaa haettuna logiikkana voisi olla herätellä EU:sta sotilasteollisuutta ja oikeita militaristisia kykyjä, kun mitään ei näytä tapahtuvan halutulla tahdilla hyvällä, vaikka Trump halusi sitä jo aiemmin, saksalaisetkin vaan naureskelivat kaasuputkisidonnaisuudelle. Ja EU:hun virtaa edelleen Venäjän energiaa. En itse oikein usko tähän, kun minusta nämä näyttää vaan päättömyyksille, mutta toisaalta kautta historian supervalloilla on ollut hiukan eri intressit kuin kaukomaiden kuolevat ihmiset. Amerikan ylivoima tulee osaksi talouden kautta. Amerikka ensin ja jos Kiina on uhka, palliton ystävä on hyödytön pelote, ystävä joko kasvattaa pallit tai olkoot. (?)

Statistiikka

Viestiketjuista
270 044
Jäsenet
76 546
Uusin jäsen
JepeJ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom