Varmuuskopiointi

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
218
Onko kellään siis ehdotusta tuohon pilvipalveluun, joka voisi toimia minulle?
Kokeile vaan iDriveä jonkin aikaa, mutta pidä "tie avoinna" takaisin.

Ja se OneDrive on varmaan turvallinen ja edullinen valinta, jos "microsoftisuus" ei haittaa.

Jokerina mainitsen vielä Koofr elinikäisen, 1 tera 160 dollaria:
Elinikäisiin liittyy tietty aina riski firman ja palvelun päättymisestä.

Itse asentaisin alkuun useamman noita puhelimeen, lähettäisin niihin muutamia mediatiedostoja yms., testaisin että mitä tykkään ja valkkaisin sitten omaan käyttöön mukavimman. Jos leikitään skenaariota, jossa olet vaikka kaveriporukalla mökillä, ja haluat kaivaa kuva-arkistostasi vanhan videon näytettäväksi, niin kokemukset ovat aika erilaisia näiden välillä.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 128
Elinikäiset yleensä ei ole elinikäisiä vaan niillä kauhotaan asiakkaita sisään ja jossain kohtaa kun sijoittajien rahat loppuvat, firman on pakko alkaa tavalla tai toisella laskuttaa lisää (tai mennä konkkaan).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
218
Elinikäiset yleensä ei ole elinikäisiä vaan niillä kauhotaan asiakkaita sisään ja jossain kohtaa kun sijoittajien rahat loppuvat, firman on pakko alkaa tavalla tai toisella laskuttaa lisää (tai mennä konkkaan).
Tämä on totta varsinkin uusien tarjoajien kohdalla. Koofr ja pCloud ovat molemmat jo yli vuosikymmenen ikäisiä, mikä antaa ainakin hieman luottoa palvelun jatkumiseen.

Koofr ei myöskään ymmärtääkseni ole sijoittajien rahoittama (pCloudista en jaksa selvitellä, kun en pidä heistä ylipäätään). pCloudista poiketen Koofr myös ensisijaisesti markkinoi muita kuin lifetime-diilejä.

Ja vaikka yritys menisi nurin esim. neljän vuoden päästä, on siinä vaiheessa saanut jo vastinetta rahoilleen. Varmuuskopiot kannattaa olla joka tapauksessa.
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
326
En mä nyt kuitenkaan mitään elinikäistä tarvitse. Täällä monella taitaa olla NASilla tiedostot ja käytätte sen tukena sitten jotain pilvipalvelua. Mitä te itse käytätte kuvien varmuuskopiointiin?
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 218
Freefilesync on hyvä
Tähän kaveriksi Realtimesync tarvittaessa. Itsellä menee otetut kuvat Hetznerin pilveen, josta realtimesyncillä omalle koneelle. Tuplavarmuuskopioinnin lisäksi on kätevää, kun ottaa esim. myynti-ilmoitukseen tjsp kuvia niin ne on parissa sekunnissa kovalevyllä eikä tarvitse kaivaa mistään niitä.
Onko kellään siis ehdotusta tuohon pilvipalveluun, joka voisi toimia minulle?
Em. Hetznerin 1 tb Storagebox maksaa vajaa 4 € kuussa ja siellä on aika hyvin valinnanvaraa miten haluaa yhteyden muodostaa. Jos haluaa jakaa jotain niin tuonne pystyy tekemään kansion, johon antaa katseluoikeudet eri tunnukselle jne. Kai sieltä vuosilaskutuksenkin saa halutessaan. Itellä on se kiinni ihan verkkolevynä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
979
Em. Hetznerin 1 tb Storagebox maksaa vajaa 4 € kuussa ja siellä on aika hyvin valinnanvaraa miten haluaa yhteyden muodostaa. Jos haluaa jakaa jotain niin tuonne pystyy tekemään kansion, johon antaa katseluoikeudet eri tunnukselle jne. Kai sieltä vuosilaskutuksenkin saa halutessaan. Itellä on se kiinni ihan verkkolevynä.
Hitto kun ei hetzner anna mitään isompia, 5 teraa on liikaa :hmm:

Onko mitään muita halpoja (ja luotettavia) paikkoja? Backblaze personal unlimited pyörii jo hätätilanteisiin.
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
326
Tähän kaveriksi Realtimesync tarvittaessa. Itsellä menee otetut kuvat Hetznerin pilveen, josta realtimesyncillä omalle koneelle. Tuplavarmuuskopioinnin lisäksi on kätevää, kun ottaa esim. myynti-ilmoitukseen tjsp kuvia niin ne on parissa sekunnissa kovalevyllä eikä tarvitse kaivaa mistään niitä.

Em. Hetznerin 1 tb Storagebox maksaa vajaa 4 € kuussa ja siellä on aika hyvin valinnanvaraa miten haluaa yhteyden muodostaa. Jos haluaa jakaa jotain niin tuonne pystyy tekemään kansion, johon antaa katseluoikeudet eri tunnukselle jne. Kai sieltä vuosilaskutuksenkin saa halutessaan. Itellä on se kiinni ihan verkkolevynä.
Olen kuullut siitä Hardware Unboxedin videoilla mainoksissa :D. Vaikuttaa toimivalta, sitä voisi kokeilla. Otan varmaan Hetzner tai IDrive, Hetzner tietty parempi kun se on Saksalainen yritys ja palvelimia on Suomessa.
 

Rn7

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
58
Tähän kaveriksi Realtimesync tarvittaessa. Itsellä menee otetut kuvat Hetznerin pilveen, josta realtimesyncillä omalle koneelle. ---
Millä tavalla siirrät kuvat Hetznerin boksiin? Juuri tällaista ratkaisua olen miettinyt, ettei joka paikkaan täytyisi manuaalisesti kopioida dataa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 807
Viestejä
4 271 882
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom