VALOO valokuitu

Reititin lähti tulemaan, mutta alarm valo palaa täälläkin vielä. Urakoitsijalle meni aspan kautta korjauspyyntö ja n. 2viikkoa voi mennä ja en yllättyisi jos pidempäänkin.
Vieläkö alarm valo palaa? Itselläni tulee kolme viikkoa vikailmoituksesta, eikä mitään edistystä ole tapahtunut. Aspa ei vastaa viesteihin. Pitänee vissiin laittaa viestiä Valoon palstalle, josko joku siellä vastaisi..
 
Vieläkö alarm valo palaa? Itselläni tulee kolme viikkoa vikailmoituksesta, eikä mitään edistystä ole tapahtunut. Aspa ei vastaa viesteihin. Pitänee vissiin laittaa viestiä Valoon palstalle, josko joku siellä vastaisi..
Vieläkin palaa. Sama juttu, että vastaaminen on heikkoa. Tein kuitenkin vikatiketin lisäksi viikko sitten reklamaation koska rakennuspäätöksestä tosiaan yli 24kk. Juuri äsken sain vastauksen ja saan hyvityksenä 2kk ilmaista kunhan liittymä joskus lähtee toimimaan. Valoolta ovat urakoitsijan perään myös kyselleet koska tuo kahden viikon ”tavoite” meni täyteen. Mitään ei ole tapahtunut. Ei anna hyvää kuvaa kyllä jos joskus katkeaa yhteys tai muuta vikaa. Saa odotella viikkotolkulla ilman mitään infoa..

PS. Kannattaa Valoon Discordin kautta myös ottaa asia esille niin sitä kautta sain hieman potkittua tikettiä eteenpäin niin sain edes jotain vastauksia..
 
Itselläni rakennuspäätöksestä on vasta 13kk, joten en tiedä miten se korvausvastuu sitten menee omassa tapauksessani. Periaatteessahan Valoolla olisi vielä 11kk aikaa saada liittymäni toimintakuntoon. Mutta kun Valoolta tuli tosiaan viesti lähes kuukausi sitten että liittymäni on nyt valmis aktivoitavaksi, ja reititinkin on jo tullut, mutta eipähän se aktivointi onnistu kun ei ole yhteyttä verkkoon. Ja vikailmoituksestakin jo kolme viikkoa aikaa. Ja kahden viikon määräaika pitäisi olla uuden liittymän korjauksessa, joka on siis mennyt jo umpeen. Mitäs virkaa noilla määräajoilla on, jos ei niistä mitään sanktioita tule palveluntuottajalle? Mutta kun rakennuspäätöksestä vasta 13kk, niin miten tämä oikein menee?
 
Itselläni rakennuspäätöksestä on vasta 13kk, joten en tiedä miten se korvausvastuu sitten menee omassa tapauksessani. Periaatteessahan Valoolla olisi vielä 11kk aikaa saada liittymäni toimintakuntoon. Mutta kun Valoolta tuli tosiaan viesti lähes kuukausi sitten että liittymäni on nyt valmis aktivoitavaksi, ja reititinkin on jo tullut, mutta eipähän se aktivointi onnistu kun ei ole yhteyttä verkkoon. Ja vikailmoituksestakin jo kolme viikkoa aikaa. Ja kahden viikon määräaika pitäisi olla uuden liittymän korjauksessa, joka on siis mennyt jo umpeen. Mitäs virkaa noilla määräajoilla on, jos ei niistä mitään sanktioita tule palveluntuottajalle? Mutta kun rakennuspäätöksestä vasta 13kk, niin miten tämä oikein menee?

Hyvityksiin ei tuossa kohtaa ole oikeutettu tietääkseni. Minä tein tiketin tuosta alarm valosta ja vasta viikko sen jälkeen siihen vastattiin ja silloin kuittasivat, että tiketti tehty urakoitsijalle. Eli siitä lähti vasta se kaksi viikkoa ruksuttamaan. Ovatko vikailmoitukseen edes siis vastanneet ja kuitanneet, että urakoitsijalle on lähtenyt korjauspyyntö? Josei niin pahoin pelkään, ettei urakoitsijalle ole vielä asiasta lähtenyt tietoa.
 
Hyvityksiin ei tuossa kohtaa ole oikeutettu tietääkseni. Minä tein tiketin tuosta alarm valosta ja vasta viikko sen jälkeen siihen vastattiin ja silloin kuittasivat, että tiketti tehty urakoitsijalle. Eli siitä lähti vasta se kaksi viikkoa ruksuttamaan. Ovatko vikailmoitukseen edes siis vastanneet ja kuitanneet, että urakoitsijalle on lähtenyt korjauspyyntö? Josei niin pahoin pelkään, ettei urakoitsijalle ole vielä asiasta lähtenyt tietoa.
Aspan mukaan tiketti tehty urakoitsijalle 12.9, eli eilen tuli kolme viikkoa täyteen..
 
Tänään tuli ilmoitus että voi aktivoida ja mikäs sen iloisempi yllätys kun huomata että ALARM valohan siinä palaa heti.. Yhteys aspaan siis ja kuulemma tekivät myös tiketin aliurakoitsijalle, saas nähdä kuinka kauan menee.
2 vuotta rakennuspäätöksestä että päästiin tähän tilanteeseen.. Lähistöllä olevat muut alueet saaneet päätöksen vasta 1.12.23 ja ovat jo valmiita..
 
Viimeksi muokattu:
Tällä viikolla kytkettiin. Speedtest näyttää 930-940 megaa. Välillä punainen alarm valo vilkahtaa noin puoleksi sekunniksi , mitäköhän se tarkoittaa? Huomasin ihan sattumalta.

Onko jotain softaa jolla yhdeyden voisi testata kattavasti?
 
Tällä viikolla kytkettiin. Speedtest näyttää 930-940 megaa. Välillä punainen alarm valo vilkahtaa noin puoleksi sekunniksi , mitäköhän se tarkoittaa? Huomasin ihan sattumalta.

Onko jotain softaa jolla yhdeyden voisi testata kattavasti?
Naapurilla kävivät tuon takia hitsaamassa kuidun uudestaan. Oli ilmeisesti jäänyt epäpuhtauksia jne. Yhteys myös pätkäisi samalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viesti aspalta että yrittävät kiirehtiä urakoitsijaa korjaamaan vikatilanteeni mahdollisimman pian. Mitään kantaa eivät ottaneet korvausvastuuseen, vaikka tiketti tosiaan tehty yli kolme viikkoa sitten. Eli sillä kahden viikon määräajalla ei näytä olevan mitään virkaa.

Noin yleensä, mikähän lienee todennäköisin syy tuohon punaisen alarm valon palamiseen? Hitsaus mennyt pieleen? Kone jolla hitsaavat, senhän pitäisi näyttää että sauma on kunnossa, mutta saattaa olla ettei se kuitenkaan ole, kuten edellä kerrottiin. Joku kertoili aiemmin että hänen päätelaitteessa oli pon johto jäänyt kytkemättä, ja tulppakin yhä johdon päässä kiinni. Kun kiireessä näitä hommia tehdään, niin mitä tahansa voi näemmä sattua. Nähtäväksi jää mikä omalla kohdallani on syynä ettei yhteys pelaa.
 
Reilu viikko sitten tuli ilmoitus, että liittymä on käytettävissä(90650 alue). Tänään sitten aktivoin liittymän kun sain verkkojohdot kuntoon ja toimi heittämällä. Kaikenkaikkiaan meni erittäin sujuvasti Valoolta tämä homma.
 
Reilu viikko sitten tuli ilmoitus, että liittymä on käytettävissä(90650 alue). Tänään sitten aktivoin liittymän kun sain verkkojohdot kuntoon ja toimi heittämällä. Kaikenkaikkiaan meni erittäin sujuvasti Valoolta tämä homma.
Sinulla siis ollut parempi asentaja siellä kun itsekin samalla alueella ja Alarmi valoa näyttää vaan, perjantaina tuli ilmoitus että voisi aktivoida.
 
Valoo ei näemmä saa sammumaan alarm valoa edes julkaisemastaan videosta. Komeasti palaa punainen valo opastusvideossakin :giggle:

 
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Valoon TV:stä? esim. jos vertaa DNA TV:een?

Tällä hetkellä Elisa Viihde käytössä, mutta Nelonen Media kanavat eivät enään näy Valoon yhteydellä (Pitää olla Elisan yhteys, että nämä kanavat näkyvät).

Itselle tärkeää hyvä käyttöliittymä ja boxin pitää toimia telkkarin omalla kaukosäätimellä.
 
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Valoon TV:stä? esim. jos vertaa DNA TV:een?

Tällä hetkellä Elisa Viihde käytössä, mutta Nelonen Media kanavat eivät enään näy Valoon yhteydellä (Pitää olla Elisan yhteys, että nämä kanavat näkyvät).

Itselle tärkeää hyvä käyttöliittymä ja boxin pitää toimia telkkarin omalla kaukosäätimellä.
Itsellekin tulossa Valoon valokuitu ja kiinnostaisi myös käyttökokemukset. Pystyisikö tällä korvaamaan DNA:n kaapeli-TV:n kokonaan ja luopumaan DNA:n palveluista kun kuitu saadaan kytkettyä?

Meidän alueella ollut kyllä hämmentävää tuo rakentaminen... Valoo ja Valokuitunen vuoronperään aukoneet katuja ja lisäksi molemmat useamman kerran. Vaikka en tuosta rakentamisesta mitään ymmärräkkään niin on jotenkin surkuhupaisaa toimintaa. Lisäksi toinen menee tonttiliittymien ali ja toinen sitten aukaisee. Se mikä myös pisti nyt silmään, että kun nuo tonttiliittymät meidän tiellä kytkettiin pari viikkoa takaperin niin osa jäi kytkemättä kun näkyy edelleen kiepit osan asuntojen kohdalla...
 
Valoon telkkaripalvelu ei taida olla sellainen kuin (ainakin joillain) ktv-operaattoreilla että seinässä olevasta boksista saa koksin ulos jolla levitetään kanavat talon antenniverkkoon vaan iptv joka vaatii boksin tai softan joka ruutuun josta halutaan telkkaria katsoa.
 
Valoon telkkaripalvelu ei taida olla sellainen kuin (ainakin joillain) ktv-operaattoreilla että seinässä olevasta boksista saa koksin ulos jolla levitetään kanavat talon antenniverkkoon vaan iptv joka vaatii boksin tai softan joka ruutuun josta halutaan telkkaria katsoa.
Joo itsellä on antennitalous, niin sillä kiinnostaa, kun jokin boxi pitää olla, että saa kaikki kanavat näkyviin. Elisallakin boxi toimi vain yhdessä telkkarissa.
 
Joo itsellä on antennitalous, niin sillä kiinnostaa, kun jokin boxi pitää olla, että saa kaikki kanavat näkyviin. Elisallakin boxi toimi vain yhdessä telkkarissa.

Ei väliä onko ennestään antenni- vai kaapelitalous jos on sellainen kuitupääte mistä saa suoraan ktv-signaalin ulos. Jakajasta/haaroittimesta otetaan tuleva antenni irti ja kytketään kuitupäätteen ktv sisään. Olettaen siis että talosta löytyy oikea antennisisäkaapelointi eikä mitään "suoraan antennista telkkariin" -ratkaisua.
 
Ei väliä onko ennestään antenni- vai kaapelitalous jos on sellainen kuitupääte mistä saa suoraan ktv-signaalin ulos. Jakajasta/haaroittimesta otetaan tuleva antenni irti ja kytketään kuitupäätteen ktv sisään. Olettaen siis että talosta löytyy oikea antennisisäkaapelointi eikä mitään "suoraan antennista telkkariin" -ratkaisua.

Kiitos inffosta! Pitääpäs perehtyä tähän lisää.
 
Ei näytä tosiaan tieto kulkevan Valoon sisällä kun taas patistavat aktivoimaan liittymäni. Vastasin että sammuttakaa se punainen alarm valo, niin saatan aktivoidakin!

ScreenShot113.jpg
 
Ei väliä onko ennestään antenni- vai kaapelitalous jos on sellainen kuitupääte mistä saa suoraan ktv-signaalin ulos.

Siinä mielessä on että antennitaloudessa saattaa olla digiboksi jossa vain T-virittimet ja sitten kuitupäätteestä tulee C:tä ulos. Ja Valoon tapauksessa näyttää olevan lisäongelmana se että kuitupäätteestä ei ollenkaan saa sitä signaalia ulos sitä digiboksia varten.
 
Eikös valoolla kaapeli-tv ollut tarjolla vain joillekin taloyhtiöille?
Muut menee sitten perinteisellä IPTV:llä.
 
Valoo edelleen mainostaa sivullaan "vanhalla" 24% ALV hinnalla liittymiä. Saakos nämä uudet asiakkaat sitten tuolla hinnalla ne liittymät voi korotetaanko heti tilauksen jälkeen 25.5% alviin.
Luulisi ettei enään voi mainostaa vanhalla hinnalla ja korottaa heti ensilaskun kohdalla vedoten oikeuteen korottaa.

OmaValoo sivulla laskut näyttää omiaan... Esim laskun hinnaksi näyttää sivulla 29.63€ ja PDF sitten näyttää sen oikean.

Ei näytä olevan kovin korkealla prioriteetilla sivujen ylläpito Valoo:lla. En minä kyllä tiedä verkkosivujen ylläpidosta juuri mitään mutta luulisi hintojen päivitys olevan pikkujuttu.
 
Itsellekin tulossa Valoon valokuitu ja kiinnostaisi myös käyttökokemukset. Pystyisikö tällä korvaamaan DNA:n kaapeli-TV:n kokonaan ja luopumaan DNA:n palveluista kun kuitu saadaan kytkettyä?
Ajattelin jos luopuisi tv-kanavista kun en juuri telkkaria kato, tai jos katon niin se on sellaista väsyneenä sohvalle menemistä ja kanavapujottelua. Jotain YLE:n dokkareita katon mut nekin näkee Areenasta. Mitään mainoskanavia en siedä.

Täällä taitaa maksaa reilun kympin kuussa perus kaapeli-tv kanavat.
 
Ajattelin jos luopuisi tv-kanavista kun en juuri telkkaria kato, tai jos katon niin se on sellaista väsyneenä sohvalle menemistä ja kanavapujottelua. Jotain YLE:n dokkareita katon mut nekin näkee Areenasta. Mitään mainoskanavia en siedä.

Täällä taitaa maksaa reilun kympin kuussa perus kaapeli-tv kanavat.
Meillä ei ole ollut kohta vuoteen antenni/kaapelikanavia. Katsotaan tv:n sovelluksilla wlanin kautta.
 
Valoo edelleen mainostaa sivullaan "vanhalla" 24% ALV hinnalla liittymiä. Saakos nämä uudet asiakkaat sitten tuolla hinnalla ne liittymät voi korotetaanko heti tilauksen jälkeen 25.5% alviin.
Luulisi ettei enään voi mainostaa vanhalla hinnalla ja korottaa heti ensilaskun kohdalla vedoten oikeuteen korottaa.

OmaValoo sivulla laskut näyttää omiaan... Esim laskun hinnaksi näyttää sivulla 29.63€ ja PDF sitten näyttää sen oikean.

Ei näytä olevan kovin korkealla prioriteetilla sivujen ylläpito Valoo:lla. En minä kyllä tiedä verkkosivujen ylläpidosta juuri mitään mutta luulisi hintojen päivitys olevan pikkujuttu.
Kyllä nuo hinnat näyttäisi ihan alv25,5% olevan :confused:

1728414319636.png



1728414453195.png
 
Tjaa... Olisihan Valoo varmaan voinut sitten vanhoillekkin asiakkaille ottaa itselleen sen korotuksen.
1728442477465.png

ALV korotuksen kokoinen alennus tuskin olisi ollut järkevää ,Ja onhan tuo (30,26) paljon halvempi veroineen kuin lainaamasi veistin 39,9€/kk 12kk
mutta tuon määriksen jälkeen näyttää syntyneet tilanne missä hinta määriksellä aloittaneilla on korkeampi kuin tämänpäivän hinnaston hinta. Tuo ei ymmärtääkseni ole hintatakuu, eli aika näyttää mitä oikeasti on kun määräaiakasia alkaa päättymään isosti (muistaakseni markkinonti alkoi vasta vajaa vuosi sitten ja tänäkesänä vasta isosti alkaneet)
 

 
ALV korotuksen kokoinen alennus tuskin olisi ollut järkevää ,Ja onhan tuo (30,26) paljon halvempi veroineen kuin lainaamasi veistin 39,9€/kk 12kk
mutta tuon määriksen jälkeen näyttää syntyneet tilanne missä hinta määriksellä aloittaneilla on korkeampi kuin tämänpäivän hinnaston hinta. Tuo ei ymmärtääkseni ole hintatakuu, eli aika näyttää mitä oikeasti on kun määräaiakasia alkaa päättymään isosti (muistaakseni markkinonti alkoi vasta vajaa vuosi sitten ja tänäkesänä vasta isosti alkaneet)
Noh viimekädessähän sen liittymän voi pistää poikki ja tilata uudestaan vuoden päästä.
 
Onko Valoo:lta saatu minkälaisia tarjouksia ekan 12kk/24kk määräaikaisen liittymissopimuksen jälkeen? Ovatko olleet samaa luokaa vai onko täytynyt maksaa tuota "12kk jälkeen" hintaa? Kun on avoin verkko niin pitääkö silti Valoo:n kautta kilpailuttaa uusi sopimus vai voiko vaan suoraan kysyä paikalliselta netin tarjoalta uutta sopimusta sitten kun määräaikainen sopimus umpeutuu eikä ilmoittaa Valoo:lle mitään?

Pohdinnassa hypätäänkö Valoo:n kelkkaan kun vetävät jo kuitua alueelle ja ainakin kovasti uskottelivat, että ensimmäisen 12kk jälkeenkin saa hyviä sopimuksia.
 
Onko Valoo:lta saatu minkälaisia tarjouksia ekan 12kk/24kk määräaikaisen liittymissopimuksen jälkeen? Ovatko olleet samaa luokaa vai onko täytynyt maksaa tuota "12kk jälkeen" hintaa? Kun on avoin verkko niin pitääkö silti Valoo:n kautta kilpailuttaa uusi sopimus vai voiko vaan suoraan kysyä paikalliselta netin tarjoalta uutta sopimusta sitten kun määräaikainen sopimus umpeutuu eikä ilmoittaa Valoo:lle mitään?

Pohdinnassa hypätäänkö Valoo:n kelkkaan kun vetävät jo kuitua alueelle ja ainakin kovasti uskottelivat, että ensimmäisen 12kk jälkeenkin saa hyviä sopimuksia.

Eikai se vielä mikään avoin ole.
Ovat kyllä luvaneet avata verkkonsa, eikä ensimmäinen lupaus "vuoden 2024 alkupuoliskolla" oikein pitänyt paikkaansa.

Tiedotteesta on pian kulunut pari vuotta, ja siitä on toteutunut vasta se, että Valoo tuottaa itse nettipalvelut, aiemmin ne olivat Cinian tuottamia.
 
Viimeksi muokattu:
Valoo ei näemmä saa sammumaan alarm valoa edes julkaisemastaan videosta. Komeasti palaa punainen valo opastusvideossakin :giggle:


Joko PON-valo palaa siellä? Maanantaina täällä 4viikkoa täyteen ja ei "valoa" tunnelin päässä. Mikä alue btw? Täällä Vantaa 16 / 01350.
 
Ei mitään edistystä asiassa. Eilen tuli 4 viikkoa vikailmoituksesta. Tein reklamaation aamulla ja muistutin 2 viikon määräajasta, ja 20e korvauksesta jokaiselta alkavalta viikolta. Jospa se saisi liikettä niveliin..

Kemissä asustelen, alue 94600.
 
Mulla on outo ongelma ollut siitä lähtien kun aktivoin Valoon.

Kun laitteen käynnistää niin menee melko kauan että se yhdistää nettiin. Virheilmoitukset viittasivat että laitteella ei ole IP osoitetta eli reitittimen DHCP kusee. Kaikki reitittimet yms. ovat täysin samat kuin ennen.

Näkeekö joku jotain syytä miksi Valoo aiheittaisi tätä? Olen aktivoinut Valoolta julkisen IP:n, mutta en näe miten tämäkään tähän vaikeuttaisi.
 
Näkeekö joku jotain syytä miksi Valoo aiheittaisi tätä? Olen aktivoinut Valoolta julkisen IP:n, mutta en näe miten tämäkään tähän vaikeuttaisi.
Mulla ainakin mesh wifi-verkon päälaite meni tuosta IP.stä niin solmuun että piti ajaa tehdasasetukset. En keksi miksi. Sitä ennen toimi moitteetta.
 
Vantaa-16, 01350. Pieni rivariyhtiö. Minusta meni ihan hyvin: soppari 04/23, hiljaista 03/24 asti, jolloin sisä- ja ulkoboksit. Tonttityöt (käsin!) viikko heinäkuussa ja puhallus- ja kytkentätyöt muutama päivä syyskuun lopussa.

Katutyöt pörrärisivät kesän ajan alueella.

Tontti- ja katutyöt ovat jo pitkään olleet siistit.

Muutama asunto jäi lauantaisen kytkennän jälkeen vilkkumaan tai punaiselle, mutta korjaantui seuraavana arkipäivänä!

Muutama mesh-purkki on vielä matkalla ja sitten pitää mummujen kanssa katsoa pankkiyhteydet kuntoon.

Oman julki-IP:n saamisessa meni aamun soittopyynnöstä iltapäivän puheluun ja toimi heti.

Valoon omassa viestinnässä on parantamisen varaa, mutta urakoitsijoille 9/10 pistettä.
 
Itsellä meni kyllä hyvin tuo Valoon setti Siilinjärvellä. Soppari 3/24 - > kesän aikana boxit ja pihavedot - > 9/24 kuitu toiminnassa.

Alarm-valo kyllä paloi, mut soitin aspaan aamulla ja samana iltana asentaja tuli ovelle ja sanoi, että kytkentävirhe ja nyt pitäisi toimia. Eli ei sen suhteenkaan suurempaa harmia.

Otin valoolta myös iptv:n ja ei valittamista sen suhteen. Maanantaina illasta tilaus ja tiistaina tuli tunnarit. Helppo ottaa käyttöön, kun asentaa vain sovellukset töllöihin ja kirjautuu tunnareilla, niin homma rupee rokkaamaan.
 
Mulla on outo ongelma ollut siitä lähtien kun aktivoin Valoon.

Kun laitteen käynnistää niin menee melko kauan että se yhdistää nettiin. Virheilmoitukset viittasivat että laitteella ei ole IP osoitetta eli reitittimen DHCP kusee. Kaikki reitittimet yms. ovat täysin samat kuin ennen.

Näkeekö joku jotain syytä miksi Valoo aiheittaisi tätä? Olen aktivoinut Valoolta julkisen IP:n, mutta en näe miten tämäkään tähän vaikeuttaisi.
Jos useita reittimiä , niin Valoolta ei taida saada kuin yhden julkisen IPn, ja ei jakeli sen perään NATattuja.
Eli kun se yksi on varattu, niin seuraava ei saa ennenkuin se aiempi on vapautunut.
Hässäkkää voi tulla alussa yhdenkin kanssa jos siinä samalla säätää tietokoneen kanssa, ja joillain Valoon ostamilla verkoilla missä kuitupääte nappasi yhden IP:n niin ei riittänyt enään käyttäjälle, mutta tuo kai korjattu, ja Valoon omissa kohteissa kuitupääte ei varaa sitä käyttäjän IPtä.

Ja muillakkin operaattoerilla voi tulla hässäkkää joillain reittimillä vähän riippuen sen DHCP asiakkaan toiminnasta.

Mutta jos nyt uesampi valitellut, niin tulee kyllä mieleen että operaattorin päässä vähän ongelmia, tai sitten kaupanpäälis reititin huonosti merkattu/ohjeistettu (Esim WAN LAN portit), tai tahmaa. tai joku "dynaaminen" mac osoite, no jälkimmäiseen en usko, lähinnä harrastafirmisten juttu, marketti koneissa rajoittuu lähinnä MAC osoitteen käsin vaihtoon
 
Joo paremmin toimi ilman julkista IP:tä. Ehkä joku verkkotopologiaguru voisi kertoa miksi.
 
Kolmisen vuotta sai odottaa mutta nyt vihdoin toimii. Aika sekoilua oli loppuvaiheessa kun Alarm-valo yllätys yllätys jäi palamaan. Kun puhutte kuidun hitsauksista niin ei meidän ONT-laitteessa sitä kyllä hitsattu. Kysyin vielä oikein asentajalta niin meillä käytettiin liittimiä - joita ei hitsata.

Tuosta julkisesta ip:stä? Tarkoittaako se vain sitä että joka käyttöpaikka saa oman ip:n?
 
Tuosta julkisesta ip:stä? Tarkoittaako se vain sitä että joka käyttöpaikka saa oman ip:n?
Kyllä, tarvitset tuota jos on portinohjausta käytössä (en tiedä saako tuon jotenkin kierrettyä); eli jos sulla on kotona palvelin tai muu laite mihin pitää päästä ulkoa. Muuten kannattaa pysyä cgnatin takana.
 
Kun puhutte kuidun hitsauksista niin ei meidän ONT-laitteessa sitä kyllä hitsattu. Kysyin vielä oikein asentajalta niin meillä käytettiin liittimiä - joita ei hitsata.
En ole koskaan kuullutkaan että kuidun voisi kytkeä hitsaamatta, mutta kyllä noita liittimiä vaan näyttää olevan käytössä.


Huomenna tulee 5 viikkoa vikailmoituksesta ja edelleen alarm valo palaa iloisesti. Alkaa kääntymään jo vitsiksi tämä Valoon toiminta...
 
En ole koskaan kuullutkaan että kuidun voisi kytkeä hitsaamatta, mutta kyllä noita liittimiä vaan näyttää olevan käytössä.


Huomenna tulee 5 viikkoa vikailmoituksesta ja edelleen alarm valo palaa iloisesti. Alkaa kääntymään jo vitsiksi tämä Valoon toiminta...
Ja on myös puhallettavia valmiskaapeleita, joihin naksautetaan vaan liitinrunko pään ympärille. Itse optinen liitinosa on jo hitsattu kaapelin päähän valmiiksi.
 
Ja on myös puhallettavia valmiskaapeleita, joihin naksautetaan vaan liitinrunko pään ympärille. Itse optinen liitinosa on jo hitsattu kaapelin päähän valmiiksi.
Meillä asentaja kuori saapuneen kaapelin tietynlaisella työkalulla. Lueskelin vähän näistä liittimistä ja ne voi aiheuttaa häviöitä tai aikaa myöten muuttua epäluotettaviksi. Mutta huomattavan paljon nopeampi asentaa kuin hitsaaminen. Veikkaan että iso osa näistä Valoon Alarm-ongelmista johtuu ihan vain huonosti tehdystä liitoksesta, joita käydään sitten jakamokaapilla korjailemassa sitä mukaa kun asiakkaat ilmoittaa että ei toimi. Nopeudet joita siirretään on kuitenkin aika hitaita verrattuna mitä yhdessä kuidussa voidaan siirtää joten kaiketi tuollainen liitin riittää tässä tapauksessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 727
Viestejä
4 564 089
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
52375

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom