VALOO valokuitu

Reititin lähti tulemaan, mutta alarm valo palaa täälläkin vielä. Urakoitsijalle meni aspan kautta korjauspyyntö ja n. 2viikkoa voi mennä ja en yllättyisi jos pidempäänkin.
Vieläkö alarm valo palaa? Itselläni tulee kolme viikkoa vikailmoituksesta, eikä mitään edistystä ole tapahtunut. Aspa ei vastaa viesteihin. Pitänee vissiin laittaa viestiä Valoon palstalle, josko joku siellä vastaisi..
 
Vieläkö alarm valo palaa? Itselläni tulee kolme viikkoa vikailmoituksesta, eikä mitään edistystä ole tapahtunut. Aspa ei vastaa viesteihin. Pitänee vissiin laittaa viestiä Valoon palstalle, josko joku siellä vastaisi..
Vieläkin palaa. Sama juttu, että vastaaminen on heikkoa. Tein kuitenkin vikatiketin lisäksi viikko sitten reklamaation koska rakennuspäätöksestä tosiaan yli 24kk. Juuri äsken sain vastauksen ja saan hyvityksenä 2kk ilmaista kunhan liittymä joskus lähtee toimimaan. Valoolta ovat urakoitsijan perään myös kyselleet koska tuo kahden viikon ”tavoite” meni täyteen. Mitään ei ole tapahtunut. Ei anna hyvää kuvaa kyllä jos joskus katkeaa yhteys tai muuta vikaa. Saa odotella viikkotolkulla ilman mitään infoa..

PS. Kannattaa Valoon Discordin kautta myös ottaa asia esille niin sitä kautta sain hieman potkittua tikettiä eteenpäin niin sain edes jotain vastauksia..
 
Itselläni rakennuspäätöksestä on vasta 13kk, joten en tiedä miten se korvausvastuu sitten menee omassa tapauksessani. Periaatteessahan Valoolla olisi vielä 11kk aikaa saada liittymäni toimintakuntoon. Mutta kun Valoolta tuli tosiaan viesti lähes kuukausi sitten että liittymäni on nyt valmis aktivoitavaksi, ja reititinkin on jo tullut, mutta eipähän se aktivointi onnistu kun ei ole yhteyttä verkkoon. Ja vikailmoituksestakin jo kolme viikkoa aikaa. Ja kahden viikon määräaika pitäisi olla uuden liittymän korjauksessa, joka on siis mennyt jo umpeen. Mitäs virkaa noilla määräajoilla on, jos ei niistä mitään sanktioita tule palveluntuottajalle? Mutta kun rakennuspäätöksestä vasta 13kk, niin miten tämä oikein menee?
 
Itselläni rakennuspäätöksestä on vasta 13kk, joten en tiedä miten se korvausvastuu sitten menee omassa tapauksessani. Periaatteessahan Valoolla olisi vielä 11kk aikaa saada liittymäni toimintakuntoon. Mutta kun Valoolta tuli tosiaan viesti lähes kuukausi sitten että liittymäni on nyt valmis aktivoitavaksi, ja reititinkin on jo tullut, mutta eipähän se aktivointi onnistu kun ei ole yhteyttä verkkoon. Ja vikailmoituksestakin jo kolme viikkoa aikaa. Ja kahden viikon määräaika pitäisi olla uuden liittymän korjauksessa, joka on siis mennyt jo umpeen. Mitäs virkaa noilla määräajoilla on, jos ei niistä mitään sanktioita tule palveluntuottajalle? Mutta kun rakennuspäätöksestä vasta 13kk, niin miten tämä oikein menee?

Hyvityksiin ei tuossa kohtaa ole oikeutettu tietääkseni. Minä tein tiketin tuosta alarm valosta ja vasta viikko sen jälkeen siihen vastattiin ja silloin kuittasivat, että tiketti tehty urakoitsijalle. Eli siitä lähti vasta se kaksi viikkoa ruksuttamaan. Ovatko vikailmoitukseen edes siis vastanneet ja kuitanneet, että urakoitsijalle on lähtenyt korjauspyyntö? Josei niin pahoin pelkään, ettei urakoitsijalle ole vielä asiasta lähtenyt tietoa.
 
Hyvityksiin ei tuossa kohtaa ole oikeutettu tietääkseni. Minä tein tiketin tuosta alarm valosta ja vasta viikko sen jälkeen siihen vastattiin ja silloin kuittasivat, että tiketti tehty urakoitsijalle. Eli siitä lähti vasta se kaksi viikkoa ruksuttamaan. Ovatko vikailmoitukseen edes siis vastanneet ja kuitanneet, että urakoitsijalle on lähtenyt korjauspyyntö? Josei niin pahoin pelkään, ettei urakoitsijalle ole vielä asiasta lähtenyt tietoa.
Aspan mukaan tiketti tehty urakoitsijalle 12.9, eli eilen tuli kolme viikkoa täyteen..
 
Tänään tuli ilmoitus että voi aktivoida ja mikäs sen iloisempi yllätys kun huomata että ALARM valohan siinä palaa heti.. Yhteys aspaan siis ja kuulemma tekivät myös tiketin aliurakoitsijalle, saas nähdä kuinka kauan menee.
2 vuotta rakennuspäätöksestä että päästiin tähän tilanteeseen.. Lähistöllä olevat muut alueet saaneet päätöksen vasta 1.12.23 ja ovat jo valmiita..
 
Viimeksi muokattu:
Tällä viikolla kytkettiin. Speedtest näyttää 930-940 megaa. Välillä punainen alarm valo vilkahtaa noin puoleksi sekunniksi , mitäköhän se tarkoittaa? Huomasin ihan sattumalta.

Onko jotain softaa jolla yhdeyden voisi testata kattavasti?
 
Tällä viikolla kytkettiin. Speedtest näyttää 930-940 megaa. Välillä punainen alarm valo vilkahtaa noin puoleksi sekunniksi , mitäköhän se tarkoittaa? Huomasin ihan sattumalta.

Onko jotain softaa jolla yhdeyden voisi testata kattavasti?
Naapurilla kävivät tuon takia hitsaamassa kuidun uudestaan. Oli ilmeisesti jäänyt epäpuhtauksia jne. Yhteys myös pätkäisi samalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viesti aspalta että yrittävät kiirehtiä urakoitsijaa korjaamaan vikatilanteeni mahdollisimman pian. Mitään kantaa eivät ottaneet korvausvastuuseen, vaikka tiketti tosiaan tehty yli kolme viikkoa sitten. Eli sillä kahden viikon määräajalla ei näytä olevan mitään virkaa.

Noin yleensä, mikähän lienee todennäköisin syy tuohon punaisen alarm valon palamiseen? Hitsaus mennyt pieleen? Kone jolla hitsaavat, senhän pitäisi näyttää että sauma on kunnossa, mutta saattaa olla ettei se kuitenkaan ole, kuten edellä kerrottiin. Joku kertoili aiemmin että hänen päätelaitteessa oli pon johto jäänyt kytkemättä, ja tulppakin yhä johdon päässä kiinni. Kun kiireessä näitä hommia tehdään, niin mitä tahansa voi näemmä sattua. Nähtäväksi jää mikä omalla kohdallani on syynä ettei yhteys pelaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 937
Viestejä
4 436 267
Jäsenet
73 433
Uusin jäsen
octfoe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom