Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
921
Kaikki pienetkin muutokset lisää noiden "instanssien" määrää, koska Voxel tekniikkaa hyödynnetään, sen kirous. Voit itse seurata sitä kun painat F2, siellä näkyy ja kun alat muokkaamaan maata, niin näet kun numero alkaa kasvamaan. Kasvua aiheuttaa myös puiden kaataminen ja kaikki, mikä maailmassa muuttuu.
Laitetaas varuiksi spoiler tagit, itteä harmittais jo alla olevan kuvan näkeminen jos en peliä vielä pelannu kun iso osa pelin imua on se ettet tiedä mitä odottaa.

Kuvan alue oli metsää josta kaadoin puut (yli 50) ja aloin uutta basea rakentamaan, instanssit 4900. Tuonne vuorta kohti kun kävelee niin ensin tippuvat 4700 ja hetken päästä nousevat 5300 kun vastaan tulee kuparisuoni jonka puolittain naputellut + pari hutilyöntiä maahan. Tästä päättelin että tuo hakku/kuokka tekee muokkauksillaan niin mittavia muutoksia ettei niitä kevyin perustein kannata käyttää - siispä aloin rakentamaan taloa paalujen varaan.

Tuossa takana heti aidan vieressä on muuten Troll Cave jonka huomasin vasta kun olin puolet puista raivannu. Ei hajuakaan miten nuo luolat käyttäytyy eli spawnaako sinne uus Trolli jossain vaiheessa vai voinkohan vaan roolipelailla ja säilöä juurekset maakellariin :D Muutenkin vähän jännittää kun tästä paikasta tein kodin ja "Forest is moving" aikana viimesenä vihuna paikalle tuli Trolli. Silloin tää paikka oli vielä ihan alkutekijöissään niin mitään tuhoa ei saanut aikaan, nyt suosiolla pidän alkuperäistä basea kotina kun päättelin että nuo hyökkäykset tulee sinne missä heräät.
Paalutalo.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Onkohan tämä peli liian haastava kaksikolle, joista toinen on kokenut pelaaja ja toinen vasta tutustumassa videopeleihin?

Lähes yksinään taidan joutua bossit päihittämään ainakin alkuun, mikäli taistelu on vähänkään monimutkaista tässä.
Saattaahan se vähän lisätä haastetta, koska peli skaalautuu pelaajamäärän mukaan, eli voi joutua tekemään vähän enempi hommia toinen ja toinen saattaa turhautua, koska kuoleminen on tässä pelissä vähän rankaisevampi, kuin normaalisti...
Tässä on aika paljon mukavan lepppoisaa rakentelua ja muuta tekemistä casuaalille, eli kun sen periaattet oppii, niin ei ongelmia. Taistelu ja sen mekaniikat ovat myös suht simppelit. Bosseilla on jotain erikoisempaa, mutta ei mitään verrattuna "oikeisiin" bosseihin. Eli hetken pelailulla ja tutustumisella et joutune enää kantamaan kaveria. En ole kokenut tuota kuolemista erityisen rankaisevaksi. Skill miinusta siitä tulee, mutta tässä on se skill kehitys jotenkin niin taustalla, että en ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Plussaa tai miinusta sinne... en ole kiinnittänyt mitään huomiota :) Kuoleminen v-mäiseen paikkaa on se suurin ongelma. Olen tosin onnistunut hakemaan kamat joka kerta pelkissä kalsareissa kaikista biomeista vain ruokaa nauttimala ja jonkin potionin suojaamana. Merillä en ole kuollut, siellä taitaa mennä kaikki pohjaan, vai jääkö toteemista kerättäväksi kellumaan? Rannikolla kyllä, mutta onneksi riittävän matalalla.
Se peli vaikeutuu kyllä bossien tappamisen myötä, jossain siellä 3-4 bossien jälkeen ei enää tee mieli olla yöllä ulkona.
En ole huomannut öiden vaikeutuneen. Black Forestissa ja Swampilla on enemmän ja erilaisia vihuja yöllä.
Swamp on todella vittumainen menin sinne ekan kerran ja kuolin varmaan 10 kertaa ennenkuin sain ekan iron lastin mukaan, laski todella paljon skillit, ja joutunee grindaamaan niitä takas, nyt pistin swampiin portalin ja pari pikku tukikohtaa niin helpottaa.
Se toka bossi oli merimatkan päässä, mutta onnekseni tuo mun map seed on ihan ok, löyty swamp ja mountain ihun pikku uintimatkan yli ja ei tarvinnut isompaa laivaa vielä.
tokan bossin vierestä löytyi merchant :)

Eka trollihyökkäys tuli jo kylään ja meni pari paikkaa matalaksi, mm yks portal. Villiporsaat söi mun porkkanat niin sinnekkin piti pistää aitaus :)
Swamp oli kaikissa ominaisuuksissaan ja ulkoasussaan oma inhokki myös. Trolleille ei taida olla mikään muuta counteria kuin vallihaudat ja kiviseinät. Kahteen kertaan nuijineet 8 suden lauman turkiksiksi, enkä sitten enää jaksanut kesytellä uudelleen.
Nonni.. ihan kiva yllätys tuokin, kun golem tappoi vuorelle, niin ei meinaa päästä elävänä hakemaan sitä hemmetin toteemia ja kamoja. Just ku pääsee sinne asti elävänä, niin golem tappaa uudestaan. En kyllä perkele ala alusta hamstraamaan kamoja mitä oli päällä...
Ihan perseestä tuollanen toteemi systeemi..
Tein vuoren juurelle portalin ja ihan kalsareissa hain parikin kertaa kamat vuorelta. Täydet ruoat ja pari potioinia. Kunhan vain sniikkaili susien ohi ja ei missään tapauksessa taisteluun. Mulla on myös joka tieristä täysi setti, joten jos ihan pakko tulee, niin ne niskaan.

Itse nyt tappanut 3 bossin ja mountainilta full silver kamat. Mietin tässä mitä seuraavaksi. Ehkä Plainsille hakemaan paremmat kamat ja vasta sitten nuo bossit kaatoon... ei se että välttämättä tarviksisi, mutta voisi ihmetellä Plainsia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
295
Tästähän löytyy padituki, onko kellään kokemusta? 20h nyt itellä takana ja koukuttanut jälkikasvunkin kun ovat vierestä seuranneet vaan eipä tuo konsolisukupolvi ole näppiksen ja hiiren kanssa kavereita :hmm: Tosin ehkäpä tämä on se peli jolla aivopesen siirtymään Master Raceen.

Onko tuosta kuokan/hakun käytöstä instanssien määrään kuinka tarkkaa tietoa? Joka mapilla oma instanssien määrä? Kuokalla kasvillisuuden poistaminen vaikuttaa vaiko pelkästään jos laskee/nostaa maan pintaa?
Oon pelannu Dualshock 4:lla jotain parikymmentä tuntia ja ihan hyvät kontrollit mun mielestä. Ainoat jutut mitä ei voi tehdä tai en osaa on tavaran tiputtaminen ja kameran etäisyyden säätö. Mutta mulla on läppäri sylissä striimaten pelatessa joten nuo onnistuu aina sitä kautta. Vaatii totuttelua tuo aseiden jne. vaihto ja inventoryt hieman hitaita käyttää mutta täysin opittavissa
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Nyt tuli eka kertaa "the forest is moving" :nb:
kevytaita sai kaverikseen paaluaidan... HETI.

Voiko tuota siis tapahtua kun olen kaikessa rauhassa metsässä puita keräämässä? (eka bossi down)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 099
Nyt tuli eka kertaa "the forest is moving" :nb:
kevytaita sai kaverikseen paaluaidan... HETI.

Voiko tuota siis tapahtua kun olen kaikessa rauhassa metsässä puita keräämässä? (eka bossi down)
Se eventti tulee aina siihen kohtaan missä juuri silloin seisot eli voi tulla vaikka ole puita keräämässä niin yhtäkkiä ympärillä on iso lauma monstereita.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Eventit taitaa kuitenkin vaatia että tietyt ehdot täyttyy. Pitää olla jonkin sortin majapaikka lähistöllä, eli nuotio ja katto.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 099
Eventit taitaa kuitenkin vaatia että tietyt ehdot täyttyy. Pitää olla jonkin sortin majapaikka lähistöllä, eli nuotio ja katto.
Ehkä näin. Nyt kun muistelen niin yksi eventti joka tapahtui "kaukana" basesta tapahtuikin juuri niin että olin hakkaamassa puita ja vieressä parin neliön kokoinen koppi jossa nuotio ja sänky.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
801
Siis minullehan kävi niin että jäi spawni Moderin luo vuoren huipulle (vaikka moder tuhosi kämpän ympäriltä).
Ehdin pelaamaan jonkin aikaakin enkä tajunnut että spawn jäi sinne.
No sitten kuolinkin... Spawni alasti vuoren huipulle ilman mitään mahdollisuutta selvitä hengissä lämpimään, gg.
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Taitaa olla juurikin tuo sänky ehkä yksi niistä tärkeimmistä kriteereistä, jonne tuo Event voi tulla...
Ei tarvitse olla sänkyä. Tänään rakentelin portaalitaloa, jossa ei muuta ollut kuin portaalit ja workbench niin sinne tuli muutaman kerran eri event.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Siis minullehan kävi niin että jäi spawni Moderin luo vuoren huipulle (vaikka moder tuhosi kämpän ympäriltä).
Ehdin pelaamaan jonkin aikaakin enkä tajunnut että spawn jäi sinne.
No sitten kuolinkin... Spawni alasti vuoren huipulle ilman mitään mahdollisuutta selvitä hengissä lämpimään, gg.
Tässä kohdassa kutsuisin kaverin peliin apuun tai viime kädessä godmode kehiin. Meillä perheessä kaksi pelaajaa ja monella kaverillakin tämä peli niin varmasti löytyy auttajia. Ja sitten on tietenkin työläämpi tapa, ottaa silloin tällöin kopio pelin datahakemistosta jos siihen haluaa lähteä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
801
Nojoo tämä tapahtui omalla servulla ja kun kävi selväksi että tilanteesta ei yksin selviä, niin siirryin sitten yksinpeliin ja huijasin spawnaamalla itselleni susiviitan. :rolleyes:
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 000
Nyt on sitten kalasteltu ja fisua tullu, tosin nuo taitaa olla jo huonompia ruokia, mitä saa itse kasvattamalla.
Nyt on mun molemmissa baseissa porkkanoita ja nauriita kasvamassa ja aina kun lähtee keräileen metsään niin saa hyvät ruoat, ne auttaa paljon.

Tyhmänä vaan rakentanu molemmat baset vähän ahtaaseen tilaan, mutta tässä kun kikkailee saa kaikki mahtuun yhden workbenhin ympärille, toisessa basessa ei ole kuin 3 seinää, yksi on avonainen ja hyvin toimii :)
portaaleja on jo kahdeksan, vähän joka suuntaan yksi ja progress paikkaan aina yks, sekä kamat kannossa usein niin voi heittää portalin kotiin.
inventory tilaa on vaan rajallisesti, mutta aseita tarvii 1 tai 2 ja kunnon ruoat vähentää tilantarvetta, ellei sitten ole keräilyreissulla.

Kantsii alkaa rakentaaan jonkinlainen iso varasto kamoille, alkaa meneen hirmuiseksi muistamiseksi mitä oli missäkin ja mitä tarvii/puuttuu

Näköjään skillejä pystyy grindaamaan hakkaamalla esim puuta nyrkeillä/aseilla, hidasta kylläkin.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
56
Alkoi ärsyttämään edellisen basen 25fps dipit maanmuokkausten takia, toimikoon sulattamona/varastona nyt jonkinaikaa. Tässä oli pakko nostaa tuota keskiosaa että saa katon kestämään, kunhan nyt saa jotenkin mallilleen niin kiviseinät noihin alempiin kerroksiin. Ei pitänyt tulla näin korkea, mutta rakentaessa sattui myrskyämään niin aallot osui suunnitellun katonharjan korkeudelle.. :D Tuohon tulee U:n muotoinen laituri ja metsän puolelle sitten kivestä tasanne mihin smelterit yms. Saari jolla seison on täynnä workbenchejä estämässä spawnit, ja rannan PITÄISI olla niin kaukana etteivät vihut tuonne osaa edes eventeissä.
20210314233127_1.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Tässä kohdassa kutsuisin kaverin peliin apuun tai viime kädessä godmode kehiin. Meillä perheessä kaksi pelaajaa ja monella kaverillakin tämä peli niin varmasti löytyy auttajia. Ja sitten on tietenkin työläämpi tapa, ottaa silloin tällöin kopio pelin datahakemistosta jos siihen haluaa lähteä.
mikä on godmode?
EDIT: nvm. guugl kertoi jo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Aika paljon tuntuu olevan ongelmia vuorelle kuolemisen kanssa Aina pitäisi varautua siihen että saattaa kuolla. Itse tein niin että pitkälle reissulle lähtiessä portaali aina pystyyn ennen mitään riskaabelia, ja basessa varalla kakkos geari ja potionit.

Voisivat kyllä sen casual moden laittaa vaihtoehdoksi, ymmärrän kyllä että monella loppuu pelin pelaaminen jos kamat jää liian vaikeaan paikkaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Aika paljon tuntuu olevan ongelmia vuorelle kuolemisen kanssa Aina pitäisi varautua siihen että saattaa kuolla. Itse tein niin että pitkälle reissulle lähtiessä portaali aina pystyyn ennen mitään riskaabelia, ja basessa varalla kakkos geari ja potionit.
Mulla on aina kaksi portaalia mukana. Yksi jää rantautumispaikkaan (Esim. Mountain tagilla), toinen kulkee syvemmällä (Exp tagilla). Tuon Exp:n laitan sitten sopivaan kohtaan kaivuupaikan lähelle laatikon kanssa. Kun tulee tarve nukkumiselle tai korjailulle, heitän oret laatikkoon ja porttaan takaisin baseen. Jos kuolo korjaa niin on portaali lähellä, ellei vihut huomaa sitä ja murjo rikki. Resistanssijuomia kannattaa basessa olla varalla jos pitää nakkena juosta pahoihin paikkoihin. Tai sitten on varalla wolf viitta basessa.

Tuo mukana oleva portaali helpottaa orejen kuljetustakin. Maksimi oret mukaan ja juoksu alas laivaille, sieltä portaalilla baseen ja Exp-portaalilla takaisin ylös vuorelle. Siitä sitten taas juoksua alas jne.

Sitten on se godmode jos singleplayerina pelaa ja jää ihan mahdottomaan paikkaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Aika paljon tuntuu olevan ongelmia vuorelle kuolemisen kanssa Aina pitäisi varautua siihen että saattaa kuolla. Itse tein niin että pitkälle reissulle lähtiessä portaali aina pystyyn ennen mitään riskaabelia, ja basessa varalla kakkos geari ja potionit.

Voisivat kyllä sen casual moden laittaa vaihtoehdoksi, ymmärrän kyllä että monella loppuu pelin pelaaminen jos kamat jää liian vaikeaan paikkaan.
Juu kyllä minä teen ainaan pikku basen johonkin hyvään paikkaan, mutta nyt yksinkertaisesti unohdin ja eka kertaa menin tuonne ja tietenkin suoraan vuoren huipulle ja uskottelin itelleni et kyllähän mä nyt pärjään kasalle kiviä...
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
56
Uutta taloa viimeistellessä iski tilapäinen mielenhäiriö ja purin "turhat" workbenchit pois > tuli event, rip laiva. Onneksi oli teleportti, muut varmasti taas arvostaa kun en saa edes nauloja talteen. Tekemällä oppii jne :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Uutta taloa viimeistellessä iski tilapäinen mielenhäiriö ja purin "turhat" workbenchit pois > tuli event, rip laiva. Onneksi oli teleportti, muut varmasti taas arvostaa kun en saa edes nauloja talteen. Tekemällä oppii jne :D
Viimeksi kipon upotessa nostin vain kuokalla merenpohjaa laivan alta, niin sieltä ne laivat ja nahat löytyivät.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Viimeksi kipon upotessa nostin vain kuokalla merenpohjaa laivan alta, niin sieltä ne laivat ja nahat löytyivät.
Nykyään puran laivan rantauduttua ja vien sen takaisin baseen tai laitan arkkuun. Sitten aita pikaisesti teleporttia yms suojaamaan.
Jotenkin oli aikaisemmin mielessä ettei vihut mene pikku basen kimppuun jos siellä ei ole ketään. Mutta kerran kun palasin aitaamattomalle teleportille kävelyltä niin sininen trolli pönötti pölli kädessä saitilla puun palasten keskellä. Kaikki oli tallessa, piti vain koota uusiksi. Laiva oli kotibasessa turvassa osina.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Aika paljon tuntuu olevan ongelmia vuorelle kuolemisen kanssa Aina pitäisi varautua siihen että saattaa kuolla. Itse tein niin että pitkälle reissulle lähtiessä portaali aina pystyyn ennen mitään riskaabelia, ja basessa varalla kakkos geari ja potionit.

Voisivat kyllä sen casual moden laittaa vaihtoehdoksi, ymmärrän kyllä että monella loppuu pelin pelaaminen jos kamat jää liian vaikeaan paikkaan.
Käy godmodella hakemassa jos ei muuten onnistu?

Nykyajan nuoriso kun kaikki pitää tulla kun tarjottimella, eikä saa yhtään vastustaa tai jo on kasetit solmussa:facepalm:
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
210
Käy godmodella hakemassa jos ei muuten onnistu?

Nykyajan nuoriso kun kaikki pitää tulla kun tarjottimella, eikä saa yhtään vastustaa tai jo on kasetit solmussa:facepalm:
Makuja on monenlaisia. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.

Ihan hauska peli, kuoleminen johonki kauemmas ärsyttä. Menetin juuri kamat suolle kauas, sinne jäi ja uusien kamojen tekemiseen.

Välillä tämä peli syö miestä jonka jälkeen päivän paussi ja taas jatkuu, hitaasti eteenpäin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Makuja on monenlaisia. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.

Ihan hauska peli, kuoleminen johonki kauemmas ärsyttä. Menetin juuri kamat suolle kauas, sinne jäi ja uusien kamojen tekemiseen.

Välillä tämä peli syö miestä jonka jälkeen päivän paussi ja taas jatkuu, hitaasti eteenpäin.
Jos singleplayer niin godmode auttaa pahimman vitutuksen yli.

jos taas multiplayer niin sitten rakentelee rauhassa uudet kamat ja kun lähtee reissuun taas joskus, niin käy nappaamassa loput kamat mukaan jos sinne jäi oikeasti jotain arvokasta.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 000
Ei kannata kiireellä pilata pelaamista, tässä kannattaa edetä rauhassa. Eilen hieman väsyneenä myöhään ajattelin hakevani lastin ironia suolta ja kuolin cryptiin, huomasin että oli jäänyt heikompi armori päälle ja poison resist pottuja ei ollu mukana, prkls. Hakiessani kamoja kuolin vielä muutaman kerran, kellokin alko olleen yli puolenyön.

Takasin baseen ja nauriita kerään niin tuli swamp event ja en pärjännyt kun osa kamoja ei ollu päällä. Huomasin että base defenceä pitää parantaa.
Tyhmänä kuolin 3 kertaa ja skillit laski taas, vasta olin grindannu niitä takas.
 

Lyd

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
133
Mua ihmetyttää nämä murheet kuolemisesta ja kamojen menetyksestä. Okei, sinne saa pahimmillaan ravata jonkun matkaakin, mutta aina olen hakenut kamat perse paljaana takaisin. Kuolemia on tullut lähinnä vahingossa, kun safkat on laskeneet kaikkea muuta tehdessä ja sitten on lähdetty soitellen sotaan. Oma moka joka kerta.

Suosta seuraava mesta oli vähän vaikeeta kun oli vaan pronssiajan kamat ja nekin päivittämättä. Mutta vaikka se hautakivi sinne nousikin, niin lauttakamat taskuun, portaalista läpi ja lautalla veden yli, helvetinmoista ravia kivelle ja kamat päälle matkalla takaisin. Se oli eka kerta kun tuntui että okei, tässä on vähän särmääkin, muuten on ollut vähän liian helppo peli.

Jollain tietoa miten nostaa dediservun vaikeustasoa? Singlenä se on helppoa, mutta tuota ei taida olla vielä tehty peliin?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Ei kannata kiireellä pilata pelaamista, tässä kannattaa edetä rauhassa. Eilen hieman väsyneenä myöhään ajattelin hakevani lastin ironia suolta ja kuolin cryptiin, huomasin että oli jäänyt heikompi armori päälle ja poison resist pottuja ei ollu mukana, prkls. Hakiessani kamoja kuolin vielä muutaman kerran, kellokin alko olleen yli puolenyön.

Takasin baseen ja nauriita kerään niin tuli swamp event ja en pärjännyt kun osa kamoja ei ollu päällä. Huomasin että base defenceä pitää parantaa.
Tyhmänä kuolin 3 kertaa ja skillit laski taas, vasta olin grindannu niitä takas.
Ihan vaan tiedoksi, että jos kuolet useasti lyhyessä ajassa, niin et menetä skillejä joka kerta, koska saat puolen tunnin buffin kuolon jälkeen, ettet menetä skillejä lisää jos satut kuolemaan sinä aikana...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 099
Survivaliin kuuluu kuoleminen. Se on survival pelien suola että kuolemalla oppii ja muuntaa omaa pelityyliään niin että varmistaa kuoleman aiheuttaman vahingon minimoimisen.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
56
20210316161241_1.jpg


Vähemmän yllättäen karkaa tämä rakentaminen käsistä, meren puolen parvekkeesta mietin että teen kaarevan portal hubin ja laajennan metsäänpäin 1/4 lisää tuota mökkiä, takapuolella on jo 4x10 kivilattian kokoinen korotettu alue smeltereille ja kilneille.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 000
Mikähän tässä on vialla kun omien laskujen mukaan mulla pitäisi olla comfort level 11, mutta näyttää vain 10?

Joo ja ekan kerran trollihyökkäys event, niin pistivät mun paikan matalaksi, jouduin puolet rakentamaan uusiksi, saattoi joku moka tulla comfort itemejä rakennellessa...
Edittiä joops eipä mitään, trollihyökkäyksen jälkeen oli banner tuhoutunut ja enkä huomannut. pitää alkaa defenceä rakentamaan paremmin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Mikähän tässä on vialla kun omien laskujen mukaan mulla pitäisi olla comfort level 11, mutta näyttää vain 10?

Joo ja ekan kerran trollihyökkäys event, niin pistivät mun paikan matalaksi, jouduin puolet rakentamaan uusiksi, saattoi joku moka tulla comfort itemejä rakennellessa...
Edittiä joops eipä mitään, trollihyökkäyksen jälkeen oli banner tuhoutunut ja enkä huomannut. pitää alkaa defenceä rakentamaan paremmin. :)
Huomannu myös, että ku tekee vähän remonttia ja siirtelee noita Comfort kamoja, niin joskus kestää tovin että päivittyy oikea luku siihen...

Tuli ny itse haettua kunnon lasti orea isolla laivalla, semmoset parisataa tinaa, sata kuparia ja rautaakin lähes sata kipaletta, pieni sulatus projekti sitten edessä.
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Onko jokin keino estää vihollisia spawnaamasta muurien sisäpuolelle? Ympäröitiin base kivimuurilla, jotta eventtien aikana vihut eivät aina pistäisi possuja pekoniksi, mutta seuraavalla kerralla osittain spawnasivat muurien sisälle. Liekö sitten syy se, että se punainen alue on aika pieni. :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
246
Onko jokin keino estää vihollisia spawnaamasta muurien sisäpuolelle? Ympäröitiin base kivimuurilla, jotta eventtien aikana vihut eivät aina pistäisi possuja pekoniksi, mutta seuraavalla kerralla osittain spawnasivat muurien sisälle. Liekö sitten syy se, että se punainen alue on aika pieni. :rolleyes:
Täytä base workbencheillä niin, että koko base on workbenchien vaikutusalueella. Myös nuotiot toimii mutta niitä pitää latailla ja saattaa tappaa fps:ää.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Oletteko pelaillut tollasen dedicated servun kanssa? Jääkö se maailma rullaamaan sinne vaikka kukaan ei ole pelaamassa?

Mietin että jos laittaisin sellaisen, mutta jos on mahdollisuus että talot on palasina kun menen pelaamaan niin ei kauheesti houkuttele enää....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 099
Oletteko pelaillut tollasen dedicated servun kanssa? Jääkö se maailma rullaamaan sinne vaikka kukaan ei ole pelaamassa?

Mietin että jos laittaisin sellaisen, mutta jos on mahdollisuus että talot on palasina kun menen pelaamaan niin ei kauheesti houkuttele enää....
Maailmassa kuluu aika vain jos pelaajia on loggaantuneena sisään.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
182
Minkälaisia puolustuksia olette tehneet basen ympärille? Pitäisi rakentaa seuraavaksi kunnon suojaukset, mutta vallihautojen kaivaminen arveluttaa, jos kovasti vaikuttaa FPS. Basessa tulee paljon oltua ja ärsyttävää, jos hommat tökkivät. Pärjääköhän pelkillä muurilla trolleja vastaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Minkälaisia puolustuksia olette tehneet basen ympärille? Pitäisi rakentaa seuraavaksi kunnon suojaukset, mutta vallihautojen kaivaminen arveluttaa, jos kovasti vaikuttaa FPS. Basessa tulee paljon oltua ja ärsyttävää, jos hommat tökkivät. Pärjääköhän pelkillä muurilla trolleja vastaan?
Hyvin pärjää. Pelaan soolona ja koskaan ei ole missään basessa vallihautoja ollut, peli on läpäisty. Tämän ketjun vitossivulta löytyy kuva omasta kakkosbasestani, joka oli eka base missä minulla oli mitään suojausta. Sinne rakensin kivi+paaluaidan baseni ympärille, mutta koskaan eivät trollit edes sitä paaluaitaa onnistuneet hajottamaan eli luulen sellaisenkin riittävän ihan hyvin. Eventeissä, eli kun ruudullesi tulee vaikka se "ground is shaking" ennen trollien tuloa niin minimappiisi tulee punainen alue ja riittää että pysyt sen alueen sisällä tietyn ajan jotta event loppuu. Hyökkääjät keskittyvät vain sinuun, eli jos rakennuksen hajoaminen hirvittää niin juokse ulos basestasi taistelemaan (tai vaikka juoksemaan karkuun kunhan pysyt sen punaisen alueen sisällä). Ja loppupeleissä vaikka jotain hajoaisikin, niin saat aina täydet resurssit takaisin eli mitäänhän siinä ei menetä, joutuu vain korjaamaan rakentamalla uudestaan.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 000
Miten tässä voi hajottaa kamppeet/myydä, tein vahingossa tupla iron armor kamat?
Tai itse asiassa vain chestin, oli tarkoitus rakentaa ja heti upgradea, mutta vahingossa rakensin uuden ja ei sitten riittäänee kamat upgradeen ja ei jaksanu enää lähtee hakeen lisää ironia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Miten tässä voi hajottaa kamppeet/myydä, tein vahingossa tupla iron armor kamat?
Tai itse asiassa vain chestin, oli tarkoitus rakentaa ja heti upgradea, mutta vahingossa rakensin uuden ja ei sitten riittäänee kamat upgradeen ja ei jaksanu enää lähtee hakeen lisää ironia.
Ei mitenkään, eli pistä arkkuun siltä varalta, jos tarvii tehdä corpse run...
Kannattaa olla varovainen tosiaan craftauksen kanssa, että muistaa ottaa sen Upgrade tabin auki, eikä tee uusia, pari kertaa mokannu iteki alussa, ny muistaa varmistaa aina, ennenkuin painan nappia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Tää on just näitä, ku sitten valitetaan ku kuollaan, eikä ole varalla niitä entisiä kamoja heittää päälle, ku kuolo korjaa ja hautakivi vähän vaarallisemmassa paikassa...

This should hopefully incentivise you to upgrade your gear more instead of making it feel like the resources are going to be wasted when you move onto the next tier.

Mutta jokainen pelatkoon kuten haluaa, kunhan vaan toin julki mielipiteeni. :)
Täytyy kyllä myöntää, että modi tuki on melkonen ja paljon pystyy muokkaamaan asioita.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 000
Joo tuo modi helpottaa liikaa, eli just se että metalleja ei voi portaalin läpi viedä.
Täytyy olla vaan tarkkana ettei mokaile kamojen kanssa, mutta saahan noita varageareja olla, on mullakin nyt 2 basea, toinen pronssiaika ja toisessa rauta-aika, kummassakin peltoa, kuokat, craftingkamat yms ylimääräistä, aluksi kuskailin kamaa edes taas kun meinasin hävittää sen ekan basen, mutta jättänyt sen backupiksi

Ja on varalta täydet pronssisetit varastossa.

Menin vuorille myös silveriä kaivaan, mutta sehän vaatiikin sen kolmannen Bossin tappamista ja se on taas meren takana, obsidinia kuitenkin tulee ja suden nahkaa
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mikähän tässä on vialla kun omien laskujen mukaan mulla pitäisi olla comfort level 11, mutta näyttää vain 10?

Joo ja ekan kerran trollihyökkäys event, niin pistivät mun paikan matalaksi, jouduin puolet rakentamaan uusiksi, saattoi joku moka tulla comfort itemejä rakennellessa...
Edittiä joops eipä mitään, trollihyökkäyksen jälkeen oli banner tuhoutunut ja enkä huomannut. pitää alkaa defenceä rakentamaan paremmin. :)
Trollihyökkäykseen vinkki, vallihauta tai sitten juosta vain pois tukikohdasta ja houkutella trollit mukaan
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Minkälaisia puolustuksia olette tehneet basen ympärille? Pitäisi rakentaa seuraavaksi kunnon suojaukset, mutta vallihautojen kaivaminen arveluttaa, jos kovasti vaikuttaa FPS. Basessa tulee paljon oltua ja ärsyttävää, jos hommat tökkivät. Pärjääköhän pelkillä muurilla trolleja vastaan?
Mulla tukikohta niemen kärjessä niin ei tarvinnut kuin "sahata" niemi poikki niin luonnollinen vallihauta oli valmis, ei hyöki viholliset kimppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 096
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom