Onkohan tämä peli liian haastava kaksikolle, joista toinen on kokenut pelaaja ja toinen vasta tutustumassa videopeleihin?
Lähes yksinään taidan joutua bossit päihittämään ainakin alkuun, mikäli taistelu on vähänkään monimutkaista tässä.
Tässä on aika paljon mukavan lepppoisaa rakentelua ja muuta tekemistä casuaalille, eli kun sen periaattet oppii, niin ei ongelmia. Taistelu ja sen mekaniikat ovat myös suht simppelit. Bosseilla on jotain erikoisempaa, mutta ei mitään verrattuna "oikeisiin" bosseihin. Eli hetken pelailulla ja tutustumisella et joutune enää kantamaan kaveria. En ole kokenut tuota kuolemista erityisen rankaisevaksi. Skill miinusta siitä tulee, mutta tässä on se skill kehitys jotenkin niin taustalla, että en ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Plussaa tai miinusta sinne... en ole kiinnittänyt mitään huomiota Kuoleminen v-mäiseen paikkaa on se suurin ongelma. Olen tosin onnistunut hakemaan kamat joka kerta pelkissä kalsareissa kaikista biomeista vain ruokaa nauttimala ja jonkin potionin suojaamana. Merillä en ole kuollut, siellä taitaa mennä kaikki pohjaan, vai jääkö toteemista kerättäväksi kellumaan? Rannikolla kyllä, mutta onneksi riittävän matalalla.Saattaahan se vähän lisätä haastetta, koska peli skaalautuu pelaajamäärän mukaan, eli voi joutua tekemään vähän enempi hommia toinen ja toinen saattaa turhautua, koska kuoleminen on tässä pelissä vähän rankaisevampi, kuin normaalisti...
En ole huomannut öiden vaikeutuneen. Black Forestissa ja Swampilla on enemmän ja erilaisia vihuja yöllä.Se peli vaikeutuu kyllä bossien tappamisen myötä, jossain siellä 3-4 bossien jälkeen ei enää tee mieli olla yöllä ulkona.
Swamp oli kaikissa ominaisuuksissaan ja ulkoasussaan oma inhokki myös. Trolleille ei taida olla mikään muuta counteria kuin vallihaudat ja kiviseinät. Kahteen kertaan nuijineet 8 suden lauman turkiksiksi, enkä sitten enää jaksanut kesytellä uudelleen.Swamp on todella vittumainen menin sinne ekan kerran ja kuolin varmaan 10 kertaa ennenkuin sain ekan iron lastin mukaan, laski todella paljon skillit, ja joutunee grindaamaan niitä takas, nyt pistin swampiin portalin ja pari pikku tukikohtaa niin helpottaa.
Se toka bossi oli merimatkan päässä, mutta onnekseni tuo mun map seed on ihan ok, löyty swamp ja mountain ihun pikku uintimatkan yli ja ei tarvinnut isompaa laivaa vielä.
tokan bossin vierestä löytyi merchant
Eka trollihyökkäys tuli jo kylään ja meni pari paikkaa matalaksi, mm yks portal. Villiporsaat söi mun porkkanat niin sinnekkin piti pistää aitaus
Tein vuoren juurelle portalin ja ihan kalsareissa hain parikin kertaa kamat vuorelta. Täydet ruoat ja pari potioinia. Kunhan vain sniikkaili susien ohi ja ei missään tapauksessa taisteluun. Mulla on myös joka tieristä täysi setti, joten jos ihan pakko tulee, niin ne niskaan.Nonni.. ihan kiva yllätys tuokin, kun golem tappoi vuorelle, niin ei meinaa päästä elävänä hakemaan sitä hemmetin toteemia ja kamoja. Just ku pääsee sinne asti elävänä, niin golem tappaa uudestaan. En kyllä perkele ala alusta hamstraamaan kamoja mitä oli päällä...
Ihan perseestä tuollanen toteemi systeemi..
Itse nyt tappanut 3 bossin ja mountainilta full silver kamat. Mietin tässä mitä seuraavaksi. Ehkä Plainsille hakemaan paremmat kamat ja vasta sitten nuo bossit kaatoon... ei se että välttämättä tarviksisi, mutta voisi ihmetellä Plainsia.