- Liittynyt
- 30.01.2017
- Viestejä
- 744
Kyllä se päivälläkin ilmestyy.Itse olen elänyt siinä uskossa että sea serpentit spawnaa vain yöllä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se päivälläkin ilmestyy.Itse olen elänyt siinä uskossa että sea serpentit spawnaa vain yöllä
Me ollaan vaimon kanssa viety homma vielä pidemmälle ja lapset peleissä mukana (9-vuotias ja 13-vuotias). Parasta lauantai iltojen viihdettä raidata bosseja koko perheen voimin.Tämä kyllä on todella addiktoiva peli. Puolison kanssa kumpiki hakataan käytännössä aina kun mahdollista (lapsiperheessä lähinnä illoista) ja sitten puhutaan suunitelmista kun ei pelata .
Kolme bossia ollaan tahkottu ja silverin hankinta käynnissä. Nainen keskittyy enemmän talon rakennukseen ja sisustukseen ja minä kaivos hommiin ja ruuan hankintaan
Ei ne kyllä koskaan pysähtynyt ole. Kyllä täällä hyökkäyksiä näkyy edelleen, pelissä päiviä kohta 450 takana. Pelitunteja itsellä reilu 100 myös.Onko teillä muuten käynyt niin, että oman kodin raidaaminen on pysähtynyt, mulle ei ole 2. Bossin jälkeen tullut kuin pari onnetonta peikkohyökkäystä. Kuulemma pitäisi olla olemassa myös jotain draugr- ja drake-hyökkäyksiä.
Mun päätukikohta sijaitsee Meadowilla, josta löytyi juuri kätevä läntti suon, vuoren ja metsän risteyskohdasta.
Tosi hauska peli (ja mulla yli 100h jo pelattuna), mutta puolustusnäkökulma on jäänyt kokonaan kokematta.
Joo, mulla on sama juttu, liikehdin hirveästi paikasta toiseen, mulla on ainakin kymmenen portin verkosto ja saman verran tukikohtia. Joskus kun jokin onneton skeleton-hyökkäys tai tuliukkojen hyökkäys tulee, niin se typistyy siihen, että ne jäävät lähinnä tappelemaan metsän dwarfien kanssa. Päätukikohta on aika ovelasti niemekkeellä niin, että sinne pystyy hyökätä vain yhdestä suunnasta ja siinäkin suunnassa on vallihauta.Ei ne kyllä koskaan pysähtynyt ole. Kyllä täällä hyökkäyksiä näkyy edelleen, pelissä päiviä kohta 450 takana. Pelitunteja itsellä reilu 100 myös.
Hyökkäykset ei vaan loppujen lopuksi ole kyllä kauhean yleisiä.
Olen kyllä itse nähnyt aika monta erilaista hyökkäystä. Surtling, troll, draugr, drake, fuling, skeleton ja greydwarf nyt ainakin. Muistaakseni kerran myös sudet, yhdellä minitukikohdalla vuorilla.
Musta tuntuu että ei noita näe ihan kauheasti, kun ei lopulta tule oltua tukikohdassa kovin pitkiä aikoja kerrallaan. Sitten kun siellä sen ehkä 15min on, niin on kuitenkin aika pieni todennäköisyys että sellainen tapahtuu.
Itse ainakin hyppelen tukikohdasta toiseen, ja vaikka en niin todennäköisesti lähden hetken kuluttua lähimaastoon hakemaan jotain. Ehkä alkupäässä pelaamista tuli oltua enemmän siellä tukikohdassa, ja tuli nähtyä vähän tiuhemmin hyökkäyksiä.
Sillon kun porukalla pelaa, näkyy noita selvästi enemmän. Se käy järkeen, kun siellä tukikohdassa on paljon useammin joku.
Mä en ole fuling-partioitakaan nähnyt muualla kun plainseilla mikähän mun pelissä on nyt vikana?Eikö tässä ollut vielä ongelmana, että jos yhdellä on huono nettiyhteys, niin kaikilla pätkii?
Pelasin ite soolona ja yhtään (isompaa) bugia ei tullu vastaan.
170h itellä takana, päiviä yli 400 ja 3 isohkoa basea ja muutama ihan pikku outpost, portaleja taitaa olla yli 20 paria jo, vois tulla lisää contenttia pian.
En tehnyt vallihautoja (laiskuuttani), mutta muurit tein isompaan baseen ja noita hyökkäyksiä on ollu aika vähän, ne tulee aina sinne missä silloinkin on. ja jos olen nuossa aiemmissa baseissa, niin trollit voi ehtiä niitä murjoa.
Suurin vaikeus on nuo jatkuvat fuling partiot, niitä tulee ihan missä vaan, suo, black forest, vuoret ja jos siellä on 2* t'hden fuling niin ne lyö pirun lujaa, henki lähtee jos ei ole ruokabuffit kunnossa ja paras armori, mutta ei ne kovin vaikeita ole, ne vaan tulee just yllättäen, kun kaikki buffit just loppuu ja keskellä yötä metallilastia kuskaan baseen yms.
Kaikki bossit tapettu? Varmaan on, kun ehdit tuossa tätä kirjoittaessa mainita seuraavassa viestissä että odotat uutta sisältöä.Mä en ole fuling-partioitakaan nähnyt muualla kun plainseilla mikähän mun pelissä on nyt vikana?
Toki mun pääbase on sellaisella saarella jossa ei ole pikseliäkään plainsia.
Mulla ei siis 2. Bossin jälkeen ole tullut kertaakaan Event-raideja. 5. Bossi on vielä tekemättä, siltikään ei tule fuling-hyökkejä.Tarkennuksena että eventit on sitten eri asia, ja fuling eventtejä ei enää tule viidennen bossin jälkeen. Se tapahtuu vain neljännen ja viidennen bossin välissä. Jokaisella bossilla on teemaan kuuluva hyökkäys tukikohtaan joka voi tapahtua satunnaisesti, kunnes se bossi on tapettu.
Sen sijaan viidennen bossin jälkeen fulingit on osa ns. normaalia spawnia myös plains ulkopuolella, vaikka ei ehkä toki niin yleisiä kuin ne mitä siellä alkujaan on.
Onko neljäs bossi tapettu? Fuling hyökkäyksiä tulee kun neljäs tapettu, ja viides tappamatta.Mulla ei siis 2. Bossin jälkeen ole tullut kertaakaan Event-raideja. 5. Bossi on vielä tekemättä, siltikään ei tule fuling-hyökkejä.
En ole myöskään nähnyt fuling-partioita. Mut tosiaan mun pääbase sijaitsee Meadowilla,en tiedä johtuuko tästä ettei raideja tule vai onko vaan tapahtunut jokin bugi jotain onnettomia peikkoraideja toki joskus tulee
Onko teillä dedicated serveri vai "normaali" serveri? Minulla oli/on sama ongelma jos käynnistän peliserverin pelistä. Koko netti kaatuilee. Dedicated serverillä taas pyörii ilman mitään ongelmia.Tää on näköjään tyypillinen Early Access tarina, pätsit pistää peliä vaan paskempaan kuntoon. Reilu 1kk sitten pelattiin porukalla ja käytännössä ei mitään ongelmaa 70h pelaamisen aikana ja nyt aloitin pelaamaan veljen kanssa uudestaan ja peli kaataa koko netin vähän väliä ja sitten vielä Tombstonet katoilee. Ihan vitun kiva, kun näkee jonkun mobin mätkivän ilmaa 20m päässä ja sitten menee helttibar nolliin ja Tombstone katoaa ja kaikki kamat bittitaivaaseen. Miten vitussa on mahdollista paskoa peli näin (Googlen ja Steam foorumeiden perusteella varsin yleistä ongelmaa nykyään)?
Olisikohan tämä pelastanut mun laivan viikonloppuna... purjehdin uudelle alueelle ja tein tukikohdan. Portaalin kautta vanhaan tukikohtaan, ja kun palasin uuteen oli longship kääntynyt katolleen ja otti vahinkoa loputtomasti melko nopeaa tahtia. Tietenkin se sitten lopulta hajosi, kun ei ehtinyt kääntämään enää oikein päin. Plus oli vielä niin matalalla durability, etten edes ehtinyt hakemaan puuta benchin tekemiseen jotta olisi korjannut lisäajan toivossa.World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
Normaali servu. Kuinkas tuo dedi setupataan? Tartteeko leikkiä port forwardingin kanssa jne?Onko teillä dedicated serveri vai "normaali" serveri? Minulla oli/on sama ongelma jos käynnistän peliserverin pelistä. Koko netti kaatuilee. Dedicated serverillä taas pyörii ilman mitään ongelmia.
Ei tuosta kyllä mitään FPS boostia saa, mutta nyt kun luki tekstin tarkemmin kyse olikin laajemmin muokattujen alueiden lataamisen nopeuttamisesta.Pientä päivitystä pukkaa.
Uusi taustajärjestelmä maanmuokkaukseen.
This was a long one! This patch has been taking extra long time to develop due to the new terrain-modification system. The new terrain modification system is made to reduce the number of network instances and make loading faster and smoother. Technically it’s a pretty big change but hopefully you should not notice that much of a difference except some minor behaviour changes to the hoe and pickaxe and of course much smoother loading of areas with a lot of terrain modifications. All terrain modifications after this patch (using the hoe, pickaxe or cultivator) will automatically use the new modification system. For existing areas where heavy terrain modifications have been made before this patch we have added a special console command “optterrain” that basically converts all the old terrain modifications in the nearby area to the new system. To use the “optterrain” console command, you first need to enable the ingame console by adding “-console” as a launch argument for the game.
0.150.3
* Swamp draugr spawner location fix to prevent draugrs from spawning inside stones
* Lox pet-sfx fix
* Torches in locations should no longer support constructions
* Dolmen location stone size fix
* New terrain modification system
* Terrain-modification priority changed (Terrain modifications in an area should load before buildings, only applies to the new terrain modification system)
* World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
* Stop server list download when leaving the start menu (to decrease network bandwidth usage)
* Lowered the amount of stone required to Raise ground using the hoe
Steam :: Valheim :: 0.150.3
This was a long one! This patch has been taking extra long time to develop due to the new terrain-modification system. The new terrain modification system is made to reduce the number of network instances and make loading faster and smoother. Technically it’s a pretty big change but hopefully...steamcommunity.com
Kannattaa huomata toi yksityiskohta, että nykyiset maanmuokkaukset vaatii tuon komennon ajamisen jotta päivittyy uuteen tekniikkaan. Pitää vielä olla jollain (?) lähietäisyydellä.
Olisikohan tämä pelastanut mun laivan viikonloppuna... purjehdin uudelle alueelle ja tein tukikohdan. Portaalin kautta vanhaan tukikohtaan, ja kun palasin uuteen oli longship kääntynyt katolleen ja otti vahinkoa loputtomasti melko nopeaa tahtia. Tietenkin se sitten lopulta hajosi, kun ei ehtinyt kääntämään enää oikein päin. Plus oli vielä niin matalalla durability, etten edes ehtinyt hakemaan puuta benchin tekemiseen jotta olisi korjannut lisäajan toivossa.
Tällä ohjeella tein ja hyvin skulaa.Normaali servu. Kuinkas tuo dedi setupataan? Tartteeko leikkiä port forwardingin kanssa jne?
Tällä ohjeella tein ja hyvin skulaa.
Fragnetistä otin itse kun löytyy sijainniksi myös Espoo. Vajaan kympin kuussa maksaa ja hyvin on toiminut. Kaikissa paikoissa taitaa maksaa melko tarkalleen saman verran.Mistä ja mihin hintaan ootte dedicated servuja tilailleet peliin?
Fragnetistä otin itse kun löytyy sijainniksi myös Espoo. Vajaan kympin kuussa maksaa ja hyvin on toiminut. Kaikissa paikoissa taitaa maksaa melko tarkalleen saman verran.
Juu ei, siellä ei edes toimi enää Moder buffi.Liian lähelle maailman reunaa ei kannata mennä
Luulisin että kamppeita ei voi pelastaa.Tuli sitte kaverin kans seilattua ulos kartalta. Voiko kamppeita vielä jotenki yrittää pelastaa? Ei huvittais enää uudestaan grindailla..
Parilla koodilla saat takaisin jos haluat, toki jos severin perässä niin en ole varma saako?Tuli sitte kaverin kans seilattua ulos kartalta. Voiko kamppeita vielä jotenki yrittää pelastaa? Ei huvittais enää uudestaan grindailla..
Koodilla devcommands aktivoidaaan "cheat mode". Sen jälkeen toimii konsolikomennot.En onnistunut saamaan koodeja toimimaan. Pienellä kikkailulla sain F5:sta aukeamaan consolen, mutta sitte koodeista ei tapahdu mitään..
Myös sillä, että tiedät mistä niitä resursseja nyt kannattaa etsiä ja kaikki pelikokemus taustalla, sillä on suuri merkitys, eikä ehkä osaa ottaa huomioon tuossa tapauksessa.Kaverille esittelin peliä ja tein uuden ukkelin uudessa maailmassa - onko peliä helpotettu lähiaikoina vai sattuko mulle ekalla kerralla vaan huono tuuri kartan kanssa? Resursseja villisiasta kupariin löytyy yllin kyllin siinä missä kerkesin aikasemmin tottua tuntien villisikojen etsimiseen.
Parissa illassa 2 ekaa pomoa nurin, nyt taidan simssailla tukikohdan rakentamisen kanssa ja etsiä peliseuraa loppupeliä varten (en oo moninpeliä koskaan testannu).
Joo, kokemuksen ansiosta pelissä eteneminen on paljon nopeampaa, mutta taitaa tosiaan tuosta seedistä olla kiinni se että nyt esim. villisikoja on kiusaksi asti ja ekalla seedillä niitä sai hakemalla hakea. Samoin kuparin kanssa, ekalla kerralla tinaa löytyi 5:1 kupariin ja tällä kertaa kuparia 10:1 tinaan ja silti tinaakin enemmän kun kerkeää sulattaa.Myös sillä, että tiedät mistä niitä resursseja nyt kannattaa etsiä ja kaikki pelikokemus taustalla, sillä on suuri merkitys, eikä ehkä osaa ottaa huomioon tuossa tapauksessa.
Ja se world seed on random, joten tottakai silläkin on oma vaikutuksensa.
Voi vitsit, ompa hieno mökkerö!Peli on nyt tavallaan läpäisty, eli kaikki viisi bossia saatu tapettua. Aikaa oli pelikellossa 133 tuntia kun tuo tapahtui, mutta täytyy todeta että jossain 80 tunnin kohdalla kun neljäs bossi oli kaadettu niin innostuin "vähän" päivittämään basea. Tai siis rakensin kokonaan uuden. Tiesin kuitenkin siinä vaiheessa, että pelin paras armori ja aseet löytyy jo ja viidennen bossin tappamisesta ei hyödy käytännössä mitään uutta, niin eipä sen hoitamisella sitten kiirettä ollut. Lähdin kakkosbasestani karvella seilaamaan tarkoituksena löytää uusia biomeja tai vähintäänkin iso plains, josta löytyisi fueling villageja joista taas saisin pari puuttuvaa patsasta. Hyvän tovin seilattuani, yli maailman puolivälin tulikin vastaan sitten mistlands, joka yhdistyi vielä plainseihin. Loistavaa, rantaudun siihen. Oli yö eli pimeää ja yhtäkkiä tulee keihäästä. Sitten huomaan olevani fuelingien piirittämä ja kuolemahan siinä korjasi. Noh, ei muuta kuin wolf armor takaisin niskaan, rauta-aseet mukaan, uusi karve vesille ja kamoja hakemaan. Tällä kertaa matka tuntui pidemmältä, mutta saavuin jälleen yöllä perille. Edellisestä viisastuneena tosin odottelin vesillä hyvän matkan päässä rannasta aamunkoittoa. Auringon noustessa sain kamani takaisin, veneen purettua laatikkoon ja portaalin tehtyä. Samalla huomasin minimapistani, että tässä on myös kolmas biomi, vuori ihan vieressä.
Uusi biomi mistlands suoraan edessä, oma kuolema heti rannassa ja alkava vuorenrinne.
Vuori tosin oli aika pieni, mutta ajattelin heti että sinne voisi tehdä vähintään kunnon outpostin. Ympärillä kun on tosiaan sitä plainsia missä pitää joka tapauksessa seikkailla viidettä bossia varten valmistautuessa ja toisaalta mistlands ihan vieressä, niin pääsee nopeasti seikkailemaan sielläkin sitten kun peliin tulee päivityksiä. Hakkasin vuoren huipulta suurimmat puut pois, tasoittelin vähän maata ja siirsin portaalin rannasta sinne ylös. Tässä vaiheessa suuruudenhulluus varmaan iski jo jollain tasolla, sillä maata tasottaessani huomasin tekeväni jatkuvasti isompaa aluetta ja ajatuksissani rupesi maalautumaan kuva ihan uudesta basesta käyttäen kiveä pohjamateriaalina. Hain siis kakkosbasestani portaalilla ainekset smelteriin, seilasin meren yli lähimmälle suolle, kävin hakemassa karvelastillisen rautaa ja pistin smelterin laulamaan, lähinnä siis sitä varten että saan ne kaksi rautaa myös tähän baseen jotka tarvitaan stonecutterin tekemiseen.
Basen paikka hahmoteltu, puita harvennettu, maata tasoitettu ja smelter toiminnassa.
Sitten alkoi varsinainen rakentaminen. Mitään suunnitelmaa tai pohjapiirrustusta minulla ei todellakaan ollut, vaan ideoin ja sovelsin siinä rakennellessa vähän maastoa mukaillen. Nälkä kasvoi syödessä niin sanotusti ja huomasin rakentavani koko ajan lisää ja isompaa. Välillä kävin teleporteilla hakkaamassa inventoryn täyteen joko core tai normaalia puuta metsästä, välillä taas kävin vuorilta hakkaamassa kiveä kun sitäkin meni niin helvetisti. Sudet onneksi piti ruokahuollosta aika hyvin huolta ja pihviä tuli liukuhihnalta jonka voimin rakennella. Kakkosbasestani eli siis tässä vaiheessa käytännössä edellisestä basestani kävin aina hakemassa rested buffin täyteen tarvittaessa.
Ensimmäisen kerroksen ensimmäiset kiviseinät eli pohja valmis. Samalla päätin rakentaa verannan.
Kivikerros kokonaan valmis, veranta kasvaa kooltaan ja vaihdoin puuhun seuraavia kerroksia varten itse talossa.
Helvetin monta tuntia myöhemmin koko pytinki pystyssä, mutta tajusin tässä vaiheessa että parveke tarvitsee silti myös katoksen, kun ei jaksa koko ajan olla sitä korjailemassa (toivotaan muuten että päivitykset tuo jotain jolla puun voi käsitellä säänkestäväksi).
Parvekkeelle katos ja vähän loppusilauksia, all done.
Tosiaan ihan luvattoman monta tuntia minä tuota rakentelin, mutta hauskaa oli, rakentamismekaniikoista oppi paljon ja onpahan nyt sellainen end-game base josta on mukava lähteä tutkimaan seuraavaa sisältöä jahka peli saa päivityksiä. Tuon urakan jälkeen kävin tappamassa sen viidennen bossin, mutta ei tämän pelaaminen minulla tähän lopu. Vielä pitäisi ainakin basen trophy-seinälle saada golem ja fueling shaman sekä berserker ainakin (jos ne edes tiputtaa trophyjä)? Lisäksi haluaisin kesyttää parin tähden suden ja loxin, niille pitää varmaan aitaukset rakennella. Niin joo ja tuolla mistlandissa seikkaillessani kerkesin aloittamaan jo pienen baarin rakentamisenkin eilen illalla, siitä ehkä lisää myöhemmin...
Tässä pari kuvaa vielä nykyisestä basestani sisältä. Eihän se valmis ole vieläkään, tiedän että home and hearth update tulossa seuraavaksi jossa varmasti lisää huonekaluja, tavaraa ja palikoita. Mutta pikku hiljaa päivittyy tarpeiden mukaan;
Näkymät parvekkeelta.
Katolta.
Ylin kerros. Oikealla näkyy vähän trophy seinääni, vasen puoli on rakenteeltaan täysin vastaava ja sinne olen ripustanut vanhat kamat seinälle.
Keittiö. 18 lihaa mahtuu kokkaamaan kerralla soppien lisäksi ja noita räkkejä olisi helppo tunkea lisääkin, ei vain soolona oikein tarvetta.
Näkymä valtaistuimeltani.
Craftausstationit ja varastotilaa.
Pääovet ulos, sulattamo ja forge. Takanani on vielä kaksi kilniä ja toinen smelter pitäisi rakentaa.
Sellaista. Peli maistuu siis edelleen ja rakennusideoitakin on vaikka kuinka. Minulla ei mitään suurempaa ongelmaa ole FPS:n kanssakaan ollut, kun en maata liiemmin muokkaile pientä tasoittelua lukuunottamatta. En sitten tiedä kuinka saatanan isoja rakennusprojekteja te teette, jos rakentaminen ihan tappaa pelin pahasti. Itselläni ei ainakaan tässä kokoluokassa ongelmia ole ollut ja tähänkin meni lukemattomia tunteja, että en ihan heti isommasta haaveilekkaan.
Itsellä kävi kanssa sama efekti, kun aloitin uuden pelin veljeni kanssa. Kaikki resurssit tuntuu löytyvän paljon helpommin ja muutenkin on sellainen fiilis, että peli olisi helpompi. Maailman seedi näyttää olevan resurssien puolesta selvästi runsaampi vrt. edellinen tai sitten base on vain sattumalta paremmassa paikassa. Voisi melkein olla vaikeustason säädin, että saisi kokeneemmalle pelaajalle enemmän haastetta.Kaverille esittelin peliä ja tein uuden ukkelin uudessa maailmassa - onko peliä helpotettu lähiaikoina vai sattuko mulle ekalla kerralla vaan huono tuuri kartan kanssa? Resursseja villisiasta kupariin löytyy yllin kyllin siinä missä kerkesin aikasemmin tottua tuntien villisikojen etsimiseen.
Parissa illassa 2 ekaa pomoa nurin, nyt taidan simssailla tukikohdan rakentamisen kanssa ja etsiä peliseuraa loppupeliä varten (en oo moninpeliä koskaan testannu).
Uskoisin että seedistä kiinni, kun minulla ensimmäisessä ja tähän mennessä ainoassa maailmassa on ihan hyvin löytynyt villisikoja ja muita resursseja. Ei juurikaan ole tarvinnut etsimällä etsiä villisikoja vaan tappanut vaan vastaantulevat, niin nahkaa on saanut tarpeeksi. Peli aloitettu jo helmikuussa.Itsellä kävi kanssa sama efekti, kun aloitin uuden pelin veljeni kanssa. Kaikki resurssit tuntuu löytyvän paljon helpommin ja muutenkin on sellainen fiilis, että peli olisi helpompi. Maailman seedi näyttää olevan resurssien puolesta selvästi runsaampi vrt. edellinen tai sitten base on vain sattumalta paremmassa paikassa. Voisi melkein olla vaikeustason säädin, että saisi kokeneemmalle pelaajalle enemmän haastetta.
Sama täällä, kaikki tarvittavat ihan lähellä, kauppiaankin löysin vahingossa tyyliin ensimmäisellä purjehduksella ja maailma on luotu julkaisupäivänä...Uskoisin että seedistä kiinni, kun minulla ensimmäisessä ja tähän mennessä ainoassa maailmassa on ihan hyvin löytynyt villisikoja ja muita resursseja. Ei juurikaan ole tarvinnut etsimällä etsiä villisikoja vaan tappanut vaan vastaantulevat, niin nahkaa on saanut tarpeeksi. Peli aloitettu jo helmikuussa.
Voi pelata itsekseen. Ja itsellä gtx760 ja 2k näyttö ja pystyy pelailemaan.Voiko tätä pelailla itsekseen? Soolona?
Olen mokkulamies niin netti tökkii vähän väliä ja kokoajan.
Tosin GTX1050 ja 4k näyttö taitaa olla enemmän pelikokemusta rajoittava tekijä...