Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TSIGA
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan vuokrannut omaa serveriä Valheimiin? Nopeasti löytyi useampi serverin tarjoaja jotka maksaa 10-15e/kk mutta itsellä ei ole noiden vuokraamisesta mitään kokemusta. Osaako joku suositella jotain tarjoajaa? Monissa luki että oman kartan voi vuokraamalle serverille lisätä, sisältääköhän tämä koko progression baseineen ja tavaroineen? Moni kaveri innostunut pelistä ja tuntuu vähän nihkeältä pomppia aina kaverin pelistä toiseen. Oman dedicated serverin pyöritys ei ole kenelläkään mahdollista niin mietitään tuommoista maksullista, eipä tuo nyt kallista ole.
 
Tilattiin 4players kautta serveri kaveriporukalla ja hyvin on toiminut niin kauan kun minä en ole serverilla pelaamassa. Pelaan Telian 4g yhteydellä ja ainakun olen serverillä pelaamassa, kaikilla toimii huonosti. Tähän jos kellään apua tarjolla olisin enemmän kuin kiitollinen. Katsoin tuolta task managerilta internet yhteyden käyttö astetta ja ei tunnu nousevan ollenkaan pelatessa.
 
Tilattiin 4players kautta serveri kaveriporukalla ja hyvin on toiminut niin kauan kun minä en ole serverilla pelaamassa. Pelaan Telian 4g yhteydellä ja ainakun olen serverillä pelaamassa, kaikilla toimii huonosti. Tähän jos kellään apua tarjolla olisin enemmän kuin kiitollinen. Katsoin tuolta task managerilta internet yhteyden käyttö astetta ja ei tunnu nousevan ollenkaan pelatessa.
Voi olla että vika ilmenee enemmänkin isomman vasteajan myötä. Tuntuu olevan ainakin vielä toistaiseksi aika pehmonen toi verkkokoodi tossa pelissä. Yhden käyttäjän ongelmat mitkä monessa muussa pelissä ei kovin vaikuta muiden pelaamiseen vaikuttaa tässä paljon kun mennään ns. "heikoimman lenkin" mukana. Meidän poppoolla kun ollu välillä ongelmia yhden kaiffarin netin kanssa niin hän välillä relogaa jotta laatikot ja ovet aukeaa taas.
 
Onko kukaan vuokrannut omaa serveriä Valheimiin? Nopeasti löytyi useampi serverin tarjoaja jotka maksaa 10-15e/kk mutta itsellä ei ole noiden vuokraamisesta mitään kokemusta. Osaako joku suositella jotain tarjoajaa?
G-portal.comiin sai serverin päälle kätevästi muutamassa minuutissa ja hinta 11€/kk. Oman maailman voi myös heittää sisään helposti FTP:llä ja nyt oli juuri tullut myös ValheimPlus modituki. Varsinaisesta moninpelin suorituskyvystä ei ole kauheasti tosin tietoa, en siinä alkuinnostuksessa huomannut että vaatimuslistalla oli myös kaverit :cool:
 
Tilattiin 4players kautta serveri kaveriporukalla ja hyvin on toiminut niin kauan kun minä en ole serverilla pelaamassa. Pelaan Telian 4g yhteydellä ja ainakun olen serverillä pelaamassa, kaikilla toimii huonosti. Tähän jos kellään apua tarjolla olisin enemmän kuin kiitollinen. Katsoin tuolta task managerilta internet yhteyden käyttö astetta ja ei tunnu nousevan ollenkaan pelatessa.
Kuten tuossa aiemmin jo laitoinkin tuon kehittäjän sanoman, että tällä hetkellä tuo on tiedostettu ongelma ja oletettavasti vaikea korjata, ehkäpä helpotuksia on tulossa. Mutta mitään maagista korjausta tuohon ei ikävä kyllä ole tällä hetkellä.
Eli jos käy niin, että sun kone alkaa ylläpitää sitä aluetta ja tapahtumia, niin muut sitten joutuu kärsimään, aina voi yrittää ns. siirtää tuon alueen "ylläpidon" toiselle, eli loggaat ulos hetkeksi, että hommat siirretään pelaajalle, jolla kunnon netti/kone.

Mutta näköjään tuossa on enemmänkin ongelmia, ku kerta Steamin servereidenkin kautta pitää kierrättää, liittyneeköhän tuo sitten siihen, jos liittyy/kutsutaan peleihin Steamin kautta. Entä jos käyttäs konsolin kautta liittymistä suoraan, niin vähentäisikö tuota ongelmaa, eli ohitetaan ainakin osittain Steam?
 
Viimeksi muokattu:
G-portal.comiin sai serverin päälle kätevästi muutamassa minuutissa ja hinta 11€/kk. Oman maailman voi myös heittää sisään helposti FTP:llä ja nyt oli juuri tullut myös ValheimPlus modituki. Varsinaisesta moninpelin suorituskyvystä ei ole kauheasti tosin tietoa, en siinä alkuinnostuksessa huomannut että vaatimuslistalla oli myös kaverit :cool:
Ja varmistan nyt vielä että tuon oman maailman lisääminen serveriin pitää sisällään kaikki baset jne, ettei pelkkä tyhjä sama kartta vaan?
 
Ja varmistan nyt vielä että tuon oman maailman lisääminen serveriin pitää sisällään kaikki baset jne, ettei pelkkä tyhjä sama kartta vaan?
Jos sen oman olemassaolevan maailman sinne serverille lisää niin kyllä siellä on peli ihan samassa kohtaa menossa.
 
G-portalille suositus myös täältä reilun viikon kokemuksella. Setuppi oli helppo ja oman maailman uppaamiseen oli hyvät ohjeet. Tähän mennessä ei mitään valitettavaa.
 
Fragnetistä otin itse, palvelin löytyy Espoosta ja kustantaa 9,90e/kk. Toki em. viestien perusteella ei sitten taida sijainnilla olla väliä. Kympin on kuussa ja hallintapaneelit varmaan vastaavat näitä muita. Oman maailman voi sinne tuupata, tosin launch optionesseihin sitten se oman maailman alkuperäinen nimi, niin toimii ongelmitta. Muuten saa kyllä alkuperäisen maailman, mutta ei rakennuksia/tehtyjä muutoksia.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse otin Hetzneriltä. Hieman alle 9€/kk ja hyvin on toiminut tähän mennessä (reilu pari viikkoa).
 
Olipa kyllä pirun hauska ja toimiva paketti jo näin varhaisessa vaiheessa. Pelikello näyttää 70h ja vika pomo kaadettu. Rakennettua tuli vain pieni tukikohta missä kaikki tarpeellinen. Innolla jään odottamaan tuleviä päivityksiä.

20210301155451_1.jpg
 
No niin, viikon bännit näemmä loppuneet niin pääsee tännekkin taas tarinoimaan. On kyllä aivan helkkarin viihdyttävä peli, käytännössä koko viikonloppu meni tätä pelatessa lähes non-stop.

Edelliset screenshotit basestani löytyy tämän ketjun sivulta 3. Sen jälkeen sitä on päivitetty aika huolella.. Ensin rakensin piikkiseipäät taloni jokaiselle seinustalle, joka toimi varsin hyvänä puolustuksena "forest is moving" eventissä. Greydwarffit käytännössä tappoivat itse itsensä juoksemalla niihin jos pysyin talossani sisällä. Mutta sitten kakkosbossin tappamisen jälkeen tuli ensimmäistä kertaa "ground is shaking" ja sieltä kömpikin kaksi trollia + minioneita vielä päälle kaikki kerralla, niin eihän niitä enää mitkään pienet seipäät pysäyttänyt. Sen jälkeen totesin, että nyt käytetään muutama tunti ihan oikeasti vain rakentamiseen ja tehdään kunnon puolustukset. Tasoittelin siis lisää maata urakalla että on tilaa laajentaa taloakin mahdollisesti jossain vaiheessa ja rakensin tonttini ympärille kivi+seiväsaidan;

20210301005730_1.jpg


Toistaiseksi en ole taloa laajentanut, mutta rupesin sikoja farmaamaan ja rakensin pienen kasvimaan niin saa naurissoppaa;

20210301015450_1.jpg


Sisätiloja olen päivitellyt suhteellisen vähän kun meinaa ruveta tila loppumaan kesken. Kaikki (tähän asti) mahdolliset upgradet on kuitenkin hankittu workbenchille sekä forgelle ja koristeita isketty sen verran, että nyt on comfort 10 buffi käytännössä kaikkialla talon sisällä;

20210301005959_1.jpg


Pelikellossa on tällä hetkellä 66 tuntia ja eilen illalla sain vihdoin kolmannen bossin tapettua. Etenen edelleen ihan varsin rauhassa, en ole netistä lukenut ohjeita mihinkään ja koitan muutenkin spoilereita vältellä parhaani mukaan.. Ja siitä johtuen tuo kolmosbossi tuottikin melkoisia hankaluuksia alkuun, sillä olin käyttänyt siihen saakka oikeastaan pelkästään kirves + kilpi komboa sekä jouskaria. Voin kertoa että huonosti kävi niillä varusteilla. Pelkkä varusteiden haku kuoleman jälkeen oli muuten melkoinen prosessi, en nimittäin tiennyt että nuo bossit eivät sitten todellakaan despawnaa sen jälkeen kun se on kerran kutsuttu. Luojan kiitos se kolmas bossi oli kuitenkin omalla saarellaan ja olin sinne teleportin kerennyt rakentaa niin sain kuin sainkin tavarani lopulta ehjin nahoin pois. Tunteja lisää grindiä ja varusteiden päivittelyä ja eilen se sitten vihdoin kaatui vähän erilaisella aseistuksella ja nyt sekin saari on taas turvallinen.

Nyt parhaillaan grindailen hopeaa vuorilta kamojen päivitykseen, haaveilen kokonaan uuden basen rakentamisesta ja mietin että koskahan sitä uskaltaa käydä edes kokeilemassa neljättä bossia..

20210301131142_1.jpg


Uskallan melkoisella varmuudella sanoa, että tämä on ehdottomasti GOTY itselleni. En tainnut koko viime vuoden aikana pelata mitään yksittäistä peliä yli 66 tuntia...
 
Muutama kaveri yllyttää alottamaan tämän, mutta ei yleensä nämä anime-fantasiat ole oikein uponneet. Täytyypi se ehkä kokeilla. Vissiin kohtalaisen raskas peli siihen nähden, että grafiikat 90-luvulta.
4
 
Muutama kaveri yllyttää alottamaan tämän, mutta ei yleensä nämä anime-fantasiat ole oikein uponneet. Täytyypi se ehkä kokeilla. Vissiin kohtalaisen raskas peli siihen nähden, että grafiikat 90-luvulta.
4
Aika hieno grafiikkaa ollut siis ysärillä jo ;)
 
F2 näppäimellä tulee näppärä info ikkuna näkyviin ja siellä ku katsoo ns. "instanssien" määrää, jos se alkaa lähenee 10k, niin FPS alkaa laskemaan melkosesti. Nuo instanssit kasvaa, ku teet muutoksia maailmaan, etenkin maan muokkaus kasvattaa reilusti (ei suositella vallihautojen tekemistä). Eli kannattaa pikkasen pitää silmällä tuota lukua, eikä rakentaa yhtä massiivista tukikohtaa, itsellä on useita tukikohtia pitkin maailmaa, aina edetessä uuteen biomiin, joiden välillä tietenkin portaaleja.

81 tuntia pelikellossa ja vain kaksi bossia tapettuna.
:D
 
Muutama kaveri yllyttää alottamaan tämän, mutta ei yleensä nämä anime-fantasiat ole oikein uponneet. Täytyypi se ehkä kokeilla. Vissiin kohtalaisen raskas peli siihen nähden, että grafiikat 90-luvulta.
4

Nyt täytyy kyllä kysyä että miten saat norjalaisesta mytologiasta animea? Tiedätkö mitä anime tarkoittaa? Se on japanilaista liikkuvaa mangaa, eli japanilaisia piirrettyjä. Animesta en minäkään välitä, mutta en sitä tässä pelissä ole kyllä nähnytkään. En itse asiassa yleensä tykkää fantasiastakaan, mutta tässä pelissä sitäkin on loppupeleissä aika vähän ja viikingit olivat kuitenkin oikeastikin hyvin taikauskoisia jumaloineen niin sopii tähän teemaan ihan fine.

Nuo kuvankaappaukset eivät todellakaan tuo pelin graafiselle ilmeelle oikeutta. Tekstuurit ovat paikokoitellen PS1-tasoa kyllä, joka on siis ihan tarkoituksella tehty valinta tekijöiden osalta ja siihen tottuu nopeasti (usko pois, kerroin itsekin ketjun alkupäässä että melkein skippasin tämän pelin grafiikoiden takia mutta onneksi en). Kuitenkin esimerkiksi valaistus on ihan täysin tätä päivää ja luo paikoitellen kerrassaan henkeäsalpaavia maisemia. Puhumattakaan lukuisista pikkujutuista jotka vain toimivat ja tekevät tästä upean paketin. Maailma on niin iso etten vastaavaa ole nähnyt missään pelissä. Sää ja vuorokausirytmit on toteutettu todella hyvin ja esimerkiksi merellä kunnon myrskyssä seilatessa on tullut ihailtua aallokkoa ja koko myrskyn toteutusta useaan otteeseen.

En voi kuin suositella. Jos survival pelit nappaa niin ei todellakaan kannata pelästyä tämän grafiikoita, tämä on nimittäin paras survival mitä olen koskaan pelannut.
 
Nyt täytyy kyllä kysyä että miten saat norjalaisesta mytologiasta animea? Tiedätkö mitä anime tarkoittaa? Se on japanilaista liikkuvaa mangaa, eli japanilaisia piirrettyjä. Animesta en minäkään välitä, mutta en sitä tässä pelissä ole kyllä nähnytkään. En itse asiassa yleensä tykkää fantasiastakaan, mutta tässä pelissä sitäkin on loppupeleissä aika vähän ja viikingit olivat kuitenkin oikeastikin hyvin taikauskoisia jumaloineen niin sopii tähän teemaan ihan fine.

Nuo kuvankaappaukset eivät todellakaan tuo pelin graafiselle ilmeelle oikeutta. Tekstuurit ovat paikokoitellen PS1-tasoa kyllä, joka on siis ihan tarkoituksella tehty valinta tekijöiden osalta ja siihen tottuu nopeasti (usko pois, kerroin itsekin ketjun alkupäässä että melkein skippasin tämän pelin grafiikoiden takia mutta onneksi en). Kuitenkin esimerkiksi valaistus on ihan täysin tätä päivää ja luo paikoitellen kerrassaan henkeäsalpaavia maisemia. Puhumattakaan lukuisista pikkujutuista jotka vain toimivat ja tekevät tästä upean paketin. Maailma on niin iso etten vastaavaa ole nähnyt missään pelissä. Sää ja vuorokausirytmit on toteutettu todella hyvin ja esimerkiksi merellä kunnon myrskyssä seilatessa on tullut ihailtua aallokkoa ja koko myrskyn toteutusta useaan otteeseen.
Tässä on tehty metsät upeasti
 
Onkos tähän jotain kikkaa, jolla piirtoetäisyyttä tietyille asioille saisi lisää? Draw distance maksimissa asetuksista, mutta silti jotkut asiat pomppaa ruudulle aivan naurettavan läheltä. Elukat sentään tulee näkyviin tyyliin 50m päässä, mutta esim. flint pomppaa esiin vasta jostain 5-10m päästä.
 
Tänään tullut pieni patchi, jonka pitäisi noita serveriongelmia fiksata. Itsehän pelaan tosiaan soolona, joten mitään ongelmia ei ole ollut ja paha sanoa korjaako tämä niitä, mutta silti mukava nähdä että kehittäjät vastaavat kritiikkiin ja pyrkivät asioita korjaamaan nopeastikin.

Good day Valheimers!
Todays patch has some huge changes to dedicated servers. Dedicated servers now always use direct connections instead of using Steam Datagram Relay (SDR). This should result in much lower latency for most players. Private dedicated servers are enabled by adding "-public 0" to the server command line (See server manual PDF). You can only connect to private dedicated servers using the "Join IP"-button. I really hope this patch solves a lot of connection issues introduced in last weeks patches ( due to switching socket backend ). In addition to these dedicated-server fixes valve are also working on fixes to the SDR system (used when connecting to non-dedicated servers) and i believe there is already a beta-steam-client available that fixes some of these issues. Thanks everyone!!


* Localization updates
* Made Haldor head-turn smoother
* Object network interpolation is skipped if object was far away, solved issue with network players flying through the air when entering dungeons & exiting portals etc
* Added -public 1/0 flag to dedicated server again, Allows players to host local lan only servers
* Join IP-button updated to allow for lan-connections (dedicated servers only) & added DNS support
* Dedicated servers use directIP connection instead of SDR, solves issues with slow steam relays in some areas of the world
* Bonemass puke-effect network fix
* Updated Dedicated-server PDF manual
* Prevent pickup items when entering portals
* Lowered wolf procreation slightly
* Lowered chance of boss trophy talking
 
Mukavasti portaali lopetti toiminnan ja jätti jumiin toiselle saarelle. Ja venekin hävisi johonkin itsekseen.
Kolme portaalia eikä pääse mihinkään takaisin.
 
Mukavasti portaali lopetti toiminnan ja jätti jumiin toiselle saarelle. Ja venekin hävisi johonkin itsekseen.
Kolme portaalia eikä pääse mihinkään takaisin.

Kuulostaa varsin omituiselta, ettei vaan ole vihut hajottaneet? Jos siis portaali ei ollut talossa sisällä / suojattuna jotenkin muuten. Veneitä ainakin hajottavat 100% varmasti ja joskus on omakin vene ollut resursseina meren pohjassa kun olen tullut takaisin sille jos olen sen rantaan jättänyt suojaamatta. Nykyään ajan kunnolla rantaan, hajotan itse veneeni niin rantavedessä että resurssit eivät varmasti tipu ulottumattomiin ja pistän resurssit laatikkoon piiloon. Sitten vain rakennan veneen uudestaan kun taas lähdetään. Basessani en tätä toki tee, mutta se onkin muureilla suojattu kaikkialta paitsi mereltä.

Toinen juttu mikä tuli mieleen ja mikä itselleni kävi kerran, jonka suhteen kannattaa tosiaan olla varovainen.. Sanotaan että sinulla on portaalit A ja B jossain kaukana basestasi. Jos et tee näille omia vastaportaaleja baseesi vaan käytät vain yhtä portaalia nimeä vaihdellen niin siinä kannattaa olla tarkkana. Sen portaalin nimittäin pitää sammua sen nimenvaihdoksen jälkeen välissä, jotta sen kohdekin vaihtuu oikein. Eli jos sinulla on vain yksi vastaportaali, sanotaan vaikkapa "A" basessasi ja menet sen lähelle niin sehän leimahtaa toimintaan. Jos vaihdat sitten nimeksi "B", niin todellisuudessa se on vielä "A" portaali niin kauan kun se liekehtii ja on päällä, vaikka nimi onkin nyt "B". Täten jos nyt kuljet siitä portaalista, teleporttaudut sinne paikkaan A ja samalla se portaali jonka läpi juuri kuljit sammuu basessasi koska et ole enää sen lähellä. Annoit sille kuitenkin ennen läpikulkua nimeksi "B" joten nyt se portaali onkin B portaali eikä ole enää linkittynyt siihen A portaaliin jonne teleporttasit. Täten et pääse enää takaisin, koska basessasi ei enää ole vastaportaalia A:lle. Pitää siis aina nimenvaihdoksen jälkeen kävellä tarpeeksi kauas siitä portaalista jotta se sammuu ja vasta sen jälkeen kulkea sen läpi... Tai sitten vain rakentaa oikeasti vastakappaleet joka portaalille niin ei tarvitse kikkailla. Eihän nuo paljon mitään maksa muutenkaan.

Itselläni kävi tosiaan juuri näin ja kyllä meinasi vituttaa kun oli pitkän merimatkan päässä se minne teleporttasin eikä siellä mitään laivaa tms ollut. Ratkaisin asian sitten niin että tein siihen portaalin viereen laatikon, pistin laatikkoon kaikki tavarani, tapoin itseni tahallaan komennolla /killme, synnyin uudestaan baseeni, menin sille uudelleennimeämälleni portaalille ja nimesin sen taas siiheksi minne oikeasti teleporttasin, teleporttasin sen kautta sinne, noukin tavarani laatikosta, teleporttasin takaisin baseeni ja rakensin uuden vastaportaalin sille paikalle minne oli tarkoitus mennä ettei vastaavaa käy enää koskaan vielä pahemmalla lopputuloksella. Pieni 5% skillien menetys kuolemasta oli pieni hinta siitä säikähdyksestä jonka alkuun sain kun tajusin etten takaisin pääse.
 
Tuntuu kyllä että kaikki virheet tulee tehtyä ja aikaa palaa:
- Lähtee merimatkalle, unohtaa ottaa portaalikamat mukaan ja huomaa vasta perillä -> Takas
- Lähtee merimatkalle, muistaa perillä että se kotiportaalikin pitää tehdä -> Takas
- Onnistuneen keikauksen jälkeen lähtee toiseen suuntaan merimatkalle, muistaa perillä että se ainoa kotiportaali on nimetty edelleen sinne edelliseen paikkaan -> Takas
 
Tuntuu kyllä että kaikki virheet tulee tehtyä ja aikaa palaa:
- Lähtee merimatkalle, unohtaa ottaa portaalikamat mukaan ja huomaa vasta perillä -> Takas
- Lähtee merimatkalle, muistaa perillä että se kotiportaalikin pitää tehdä -> Takas
- Onnistuneen keikauksen jälkeen lähtee toiseen suuntaan merimatkalle, muistaa perillä että se ainoa kotiportaali on nimetty edelleen sinne edelliseen paikkaan -> Takas

Heheh, kuulostaa todella tutulta eli et varmasti ole ainoa. Tekemällä oppii ja muistikin parantuu jotenkin kummasti kun on muutamat merimatkat ensin turhaan tehty. Sinä sentään olet heti tajunnut, että veneessäsi on myös ihan oma säilö? Voin kertoa että menee aikamoinen tovi pidempään kerätä resurssit esimerkiksi full rautakamoihin, kun niitä kuskaa vain sen kerrallaan mitä hahmon inventoryyn mahtuu.. :facepalm:

Kerran sitten olin hajottamassa venettäni tuolla suolla kuten ylempänä kerroin nykyään tekeväni ja sattui hiiri sitä hakatessa osumaan sen luukun kohdalle ja satuin näkemään sen promptin että avaa säilö. Siinä vaiheessa oli jo pakko nauraa kun tajusin että siihen pienempäänkin veneeseen mahtuu helvetti soikoon 4 täyttä rautastäkkiä eli 120 orea kyytiin. Joo, "muutama" merimatka olisi säästynyt jos olisin tämän heti tajunnut, mutta mitäpä sitä ei rautakamojen eteen tekisi.. Ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan, sentään hopean roudaaminen vuorilta on ollut nyt huomattavasti nopeampaa :D
 
Kuulostaa varsin omituiselta, ettei vaan ole vihut hajottaneet? Jos siis portaali ei ollut talossa sisällä / suojattuna jotenkin muuten. Veneitä ainakin hajottavat 100% varmasti ja joskus on omakin vene ollut resursseina meren pohjassa kun olen tullut takaisin sille jos olen sen rantaan jättänyt suojaamatta. Nykyään ajan kunnolla rantaan, hajotan itse veneeni niin rantavedessä että resurssit eivät varmasti tipu ulottumattomiin ja pistän resurssit laatikkoon piiloon. Sitten vain rakennan veneen uudestaan kun taas lähdetään. Basessani en tätä toki tee, mutta se onkin muureilla suojattu kaikkialta paitsi mereltä.

Toinen juttu mikä tuli mieleen ja mikä itselleni kävi kerran, jonka suhteen kannattaa tosiaan olla varovainen.. Sanotaan että sinulla on portaalit A ja B jossain kaukana basestasi. Jos et tee näille omia vastaportaaleja baseesi vaan käytät vain yhtä portaalia nimeä vaihdellen niin siinä kannattaa olla tarkkana. Sen portaalin nimittäin pitää sammua sen nimenvaihdoksen jälkeen välissä, jotta sen kohdekin vaihtuu oikein. Eli jos sinulla on vain yksi vastaportaali, sanotaan vaikkapa "A" basessasi ja menet sen lähelle niin sehän leimahtaa toimintaan. Jos vaihdat sitten nimeksi "B", niin todellisuudessa se on vielä "A" portaali niin kauan kun se liekehtii ja on päällä, vaikka nimi onkin nyt "B". Täten jos nyt kuljet siitä portaalista, teleporttaudut sinne paikkaan A ja samalla se portaali jonka läpi juuri kuljit sammuu basessasi koska et ole enää sen lähellä. Annoit sille kuitenkin ennen läpikulkua nimeksi "B" joten nyt se portaali onkin B portaali eikä ole enää linkittynyt siihen A portaaliin jonne teleporttasit. Täten et pääse enää takaisin, koska basessasi ei enää ole vastaportaalia A:lle. Pitää siis aina nimenvaihdoksen jälkeen kävellä tarpeeksi kauas siitä portaalista jotta se sammuu ja vasta sen jälkeen kulkea sen läpi... Tai sitten vain rakentaa oikeasti vastakappaleet joka portaalille niin ei tarvitse kikkailla. Eihän nuo paljon mitään maksa muutenkaan.

Itselläni kävi tosiaan juuri näin ja kyllä meinasi vituttaa kun oli pitkän merimatkan päässä se minne teleporttasin eikä siellä mitään laivaa tms ollut. Ratkaisin asian sitten niin että tein siihen portaalin viereen laatikon, pistin laatikkoon kaikki tavarani, tapoin itseni tahallaan komennolla /killme, synnyin uudestaan baseeni, menin sille uudelleennimeämälleni portaalille ja nimesin sen taas siiheksi minne oikeasti teleporttasin, teleporttasin sen kautta sinne, noukin tavarani laatikosta, teleporttasin takaisin baseeni ja rakensin uuden vastaportaalin sille paikalle minne oli tarkoitus mennä ettei vastaavaa käy enää koskaan vielä pahemmalla lopputuloksella. Pieni 5% skillien menetys kuolemasta oli pieni hinta siitä säikähdyksestä jonka alkuun sain kun tajusin etten takaisin pääse.

Jotain tuollaista siinä varmaan on käynyt. Tuhottu sitä ei ole kun testasin vaan nopeasti ja sitten en päässytkään takaisin.
 
Jotain tuollaista siinä varmaan on käynyt. Tuhottu sitä ei ole kun testasin vaan nopeasti ja sitten en päässytkään takaisin.
Meillä tullu vastaan että portaali vaan lopetti toimintansa. Uudelleen nimeäminen korjasi ongelman vaikka vanha nimikään ei todellakaan ollut muualla käytössä. Varmaan jokin desync härveli rikkonut jännästi. Ei ole ensimmäinen kerta kun servu hävittää romuja tai hajottaa jotain itsekseen
 
Meillä tullu vastaan että portaali vaan lopetti toimintansa. Uudelleen nimeäminen korjasi ongelman vaikka vanha nimikään ei todellakaan ollut muualla käytössä. Varmaan jokin desync härveli rikkonut jännästi. Ei ole ensimmäinen kerta kun servu hävittää romuja tai hajottaa jotain itsekseen
Oletko varma ettei joku ole käynyt sörkkimässä portaalia ja unohtanut asian? Esim. on tarvinnut jollekin väliaikaiselle portaalille vastakappaleen basesta ja uuden portaalin tekemisen sijaan on "lainannut" vanhaa?
 
Oletko varma ettei joku ole käynyt sörkkimässä portaalia ja unohtanut asian? Esim. on tarvinnut jollekin väliaikaiselle portaalille vastakappaleen basesta ja uuden portaalin tekemisen sijaan on "lainannut" vanhaa?
Rupee olemaan arkut täynnä tota romua että ei oo yhteenkään vanhaan portaliin tarvinnut koskea enää sen jälkeen kun se on pystytetty. Joku bugi kyseessä.
 
Rupee olemaan arkut täynnä tota romua että ei oo yhteenkään vanhaan portaliin tarvinnut koskea enää sen jälkeen kun se on pystytetty. Joku bugi kyseessä.
Eli aivan sata varmaa, ettei kukaan peliporukassa ollut niin laiska, ettei jaksanut tehdä uutta portaalia, kun pystyi olemassa olevaa lainata? :confused:

Tai vahingossa ohikulkiessa painoi E-näppäintä ja tuhosi portaalin tekstin?
 
Eli aivan sata varmaa, ettei kukaan peliporukassa ollut niin laiska, ettei jaksanut tehdä uutta portaalia, kun pystyi olemassa olevaa lainata? :confused:

Tai vahingossa ohikulkiessa painoi E-näppäintä ja tuhosi portaalin tekstin?
Molemmat portalit oli pystyssä ja vanhalla nimellä. Nimeä vaihtamalla lähti taas toimimaan.
 
Tämän pelin heikoin alue on kyllä nuo bossitappelut, jotka ovat turhan yksinkertaisia ja helppoja, ja liian surkealla AI:lla. Bossi hyökkää kerran (hitaasti) ja sitten seuraavat 5 sekuntia lähinnä kääntyilee ja liikkuu ympäriinsä. Ja vaikka osuisikin niin pelaajan hiparit regeneroituu niin nopeasti ettei kuoleman riskiä juuri ole. Mitään aika- tai liikkumisrajoitusta ei näytä olevan, eli bossia voi kitettää ympäri aluetta vaikka tuntikaupalla jos huvittaa.

Oletan että lisäävät jatkossa uusia bosseja, toivottavasti niihin panostetaan enemmän. Ja olisi kiva jos nuo viisi nykyistäkin saisivat vähän parannuksia.
 
Tämän pelin heikoin alue on kyllä nuo bossitappelut, jotka ovat turhan yksinkertaisia ja helppoja, ja liian surkealla AI:lla. Bossi hyökkää kerran (hitaasti) ja sitten seuraavat 5 sekuntia lähinnä kääntyilee ja liikkuu ympäriinsä. Ja vaikka osuisikin niin pelaajan hiparit regeneroituu niin nopeasti ettei kuoleman riskiä juuri ole. Mitään aika- tai liikkumisrajoitusta ei näytä olevan, eli bossia voi kitettää ympäri aluetta vaikka tuntikaupalla jos huvittaa.

Oletan että lisäävät jatkossa uusia bosseja, toivottavasti niihin panostetaan enemmän. Ja olisi kiva jos nuo viisi nykyistäkin saisivat vähän parannuksia.

Kaksi ekaa oli kyllä helppoja, mutta kolmas oli haastava, kun kolmestaan oltiin taistelemassa.
Spoilereissa puhetta bossista nimeltä ja mekaniikoista, joten ei kannata lukea, jos on tappanut vain kaksi ensimmäistä.

Bonemass oli tosi kestävä ja teräaseet eivät kummoista damagea tehneet. Täyteen upatulla Finewood bowilla ja obsidian arroweilla tein jotain 10-20 damagea. Onneksi oli täyteen upattu rautanuija, jolla sai tehtyä paremmin damagea. Bonemass oksensin usein myrkkypilven ja heitteli addeja, joten kyllä tässä tarkkana sai olla, ettei kuollut. Ilman poison resistance potioneja ei olisi kyllä pärjätty. Armoreina oili pronssikamat ja kilvet raudasta. Lisäksi tietysti jatkuva wet debuff päällä, kun suolla taisteliin.
 
Kaksi ekaa oli kyllä helppoja, mutta kolmas oli haastava, kun kolmestaan oltiin taistelemassa.
Spoilereissa puhetta bossista nimeltä ja mekaniikoista, joten ei kannata lukea, jos on tappanut vain kaksi ensimmäistä.

Toki bosseissa on mahdollista kuolla jos pysyy kokoajan lähietäisyydellä, ongelma on että yhdelläkään bossilla ei ole mitään mekaniikkaa joka estäisi pelaajaa vaan juoksemasta pakoon odottamaan hiparien regeneroitumista. Tuo yksin trivialisoi mielestäni nuo kaikki, varsinkin loppupään bossit joihin mennessä ruoka regenaa hipareita aivan liian nopeasti.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Itellä ainakin kakkosbossi meinas teettää työtä kun spawnasi kokoajan trolleja ja muita mobeja tauotta ja niiden kanssa taistellessa meni aikaa ja nuolia jne. Toki saattoi olla vaan huono spawn bossille. Onneksi tein portalin ja majan lähelle ettei kaukaa tarttenut juosta.
 
Toki bosseissa on mahdollista kuolla jos pysyy kokoajan lähietäisyydellä, ongelma on että yhdelläkään bossilla ei ole mitään mekaniikkaa joka estäisi pelaajaa vaan juoksemasta pakoon odottamaan hiparien regeneroitumista. Tuo yksin trivialisoi mielestäni nuo kaikki, varsinkin loppupään bossit joihin mennessä ruoka regenaa hipareita aivan liian nopeasti.

Se on kyllä totta. Toka bossi ammuskeli jotain hieman kauemmaksikin, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. En osannut itse ajatella asiaa noin pitkälle, kun pelasimme niin, että ei juosta kauas venaamaan, mutta käytetään kyllä potioneja.
 
99 tuntia takana.

Pääosin itse tapan kaikkea, kaivan ja kokkailen kun kaverit rakentaa.
Joka toimii ihan ok sillä en rakentamisesta välitä. Välillä turhauttaa kun pitää 4x materiaalit hankkia.

Vuorilla tullut kuoltua kyllä enemmän kuin haluan myöntää.. Yö ja vitun 6+ tähdellisiä susia ja muuta paskaa.

Jouset kyllä sais nerffiä. Omasta mielestä turhan tehokkaita.


Harmi että peli ei oikein tunnu sietävän massiivisia linnoituksia ja vallihautoja.
Ja välillä ärsyttää että peruskallio/raja tulee vastaan liian nopeasti. Kai itsessä jotain kääpiön vikaa kun haluaisin massiiviset vallihaudat ja luolan.
 
Viimeksi muokattu:

Tuolla aiheesta lisää.

TL;DR
Jos haluatte pitää FPS mahdollisimman korkealla, välttäkää mahdollisimman paljon maan muokkaamista (Pickaxella hakkaamista / Kuokalla maan muokkausta).
Tulisipa tähän korjaus mahdollisimman pian niin päästäisin sisäisen arkkitehdin valloilleen..
 

Tuolla aiheesta lisää.

TL;DR
Jos haluatte pitää FPS mahdollisimman korkealla, välttäkää mahdollisimman paljon maan muokkaamista (Pickaxella hakkaamista / Kuokalla maan muokkausta).
Tulisipa tähän korjaus mahdollisimman pian niin päästäisin sisäisen arkkitehdin valloilleen..
Voxel tekniikan kirous, vaikka hyvin rajallisesti hyödynnetäänkin tässä pelissä, mutta kaikki pienetkin muutokset maailmassa pitää kirjoittaa ylös ja täten tuottaa ongelmia isoissa määrissä.
Ja en tiedä onko siihen korjausta, ku sama ongelmaa on muissakin voxel pohjaisissa peleissä ollut kautta aikojen.

Olisihan se kiva rakentaa älyttömän iso linnake, mutta itse olen tuon asian todettua, yrittänyt tehdä useita pienempiä tukikohtia ympäri maailmaa. Mutta kyllä tuonne ensimmäiseen tukikohtaan vaan on tullut rakenneltua koko ajan lisää, ku tullut uutta tarjolle...

On kyllä nuo kesytetyt sudet hauskoja kumppaneita, ku tuli näin aikaseen sekin projekti tehtyä (oli melkosta riskipeliä saada pari sutta aidoitettuun alueeseen, troll nahkapuvun kera), niin voi turvassa kaivella kuparia, ku pojat hoitelee pahikset jos tulee häiritsemään :)
Ja lisää työvoimaa saa helposti, ku viskasee kasan lihaa niille ja alkaa tulee jälkipolvea.
 
Tulipa itekkin kokeiltua tätä, 6h takana ja hyvin on viihtynyt. Ekan bossin tapoin melkein heti alkuun, aika helppo oli, pari kertaa kuoli.
Nyt etsimässä toista bossia, ja soolona pelannu toistaiseksi.
pari majaa rakentanut ja nyt menossa vähän isompi johon olen maata hieman muokannut. Tuossa vissiin pitää tehdä vesistön läheisyyteen maja, että saa veneet, yks pikkuinen "raft" on mahdollisuus rakentaa, mutta toistaiseksi vesille ei ole vielä tarvinnut mennä.
Vanhat majat olen paukuttanut matalaksi, mutta vois noita jättää muutamaan paikkaan ihan varalle.

Grafikka on aika karua, mutta valaistus toimii hienosti ja hyvin toimii eikä ole tullut vastaan yhtään pahempaa bugia. Aika lailla opettelemista ja tavaraa alkaa olla, pitänee osa varmaan hävittää, tai tehdä vaan lisää arkkuja.
Pitänee noita kesytettyjä eläimiä vielä kokeilla pyydystellä myöhemmin, redditissä näkyy olevan esillä muutama isokin linnake, ei varmaan soolona järkevää rakentaa mitään isoa.
 
Minulla kävi ensimmäisen bossin kanssa niin, että kovan taistelun jälkeen onnistuin sen voittamaan ja olin itsekkin jo aika uupunut. Sitten tuli joku ihme aivopieru ja menin kokeilemaan kotona käymättä, että mitä käy jos toisen peuran pään laittaa alttarille. No sieltähän tupsahti toinen bossi ja sama ruljanssi alusta :facepalm:. Tulinuolet loppui heti toisen taistelun alusta, niin joutui vähän pitempään vääntää, mutta lopulta onnistuin kaatamaan sen toisen kerran. Sen jälkeen äkkiä takaisin baseen ja lepäämään.
 
Minulla kävi ensimmäisen bossin kanssa niin, että kovan taistelun jälkeen onnistuin sen voittamaan ja olin itsekkin jo aika uupunut. Sitten tuli joku ihme aivopieru ja menin kokeilemaan kotona käymättä, että mitä käy jos toisen peuran pään laittaa alttarille. No sieltähän tupsahti toinen bossi ja sama ruljanssi alusta :facepalm:. Tulinuolet loppui heti toisen taistelun alusta, niin joutui vähän pitempään vääntää, mutta lopulta onnistuin kaatamaan sen toisen kerran. Sen jälkeen äkkiä takaisin baseen ja lepäämään.
Juu näitähän voi spawnailla loputtomasti ja jos peuran päitä on repussa niin voit napsutella vaikka 10 bossia yhtä aikaa kentälle jos haluat.
 
Kokeilin itekkin tappaa sen toisen kerran, ei siitä ilmeisesti ole enää mitään lisähyötyä, toisella kerralla oli jouskari niin meni aika nopsaa alas, ei tullu ees hiki.
Black forestissa seikkaillu nyt ja ensimmäinen maanalainen tomb tuli käytyä, siellä tuli kuolo ja takas kun menin niin trollit persraiskas ja lisänä joku 10 dark goblin shamaania tms pientä metsänpeikkoa, jouskarilla menee helposti, mutta liika on liikaa.

Näköjään noita majoja sais olla useampi lähempänä ettei tarvi alastomana puoli maailmaa juosta :)
Hieman työlästä vaan tuo majan rakentaminen ei ole oikein mun juttu, mutta pakollinen itemien päivittämiseen..
Onneksi noita hylättyjä majoja löytyy, niin katto, workbench, nuotio ja sänky, joutuu vaan kuskaan tavaroita mukana ja tila loppuu koko ajan.
 
Turhauttaa kyllä tuo että rakensin basen siihen alkupaikan viereen ja black forestiinkin aika pitkä juoksumatka. Miettinyt vähän basen siirtoa jo, mutta olen ajatellut että kaikkea kamaa ei saa takaisin kun jotain purkaa, mutta ilmeisesti saakin?
 
Turhauttaa kyllä tuo että rakensin basen siihen alkupaikan viereen ja black forestiinkin aika pitkä juoksumatka. Miettinyt vähän basen siirtoa jo, mutta olen ajatellut että kaikkea kamaa ei saa takaisin kun jotain purkaa, mutta ilmeisesti saakin?

About kaiken saat takaisin; nuotioihin, lyhtyihin yms. käytetty polttoaine (esim. puu) katoaa, mutta muu materiaali palautuu. Pari viikkoa sitten päivitettiin bugi, jonka vuoksi kaikki materiaali ei aina palautunut - ainakaan muiden rakentamista tavaroista - mutta nyt ei ole tuotakaan ongelmaa enää ilmennyt
 
Turhauttaa kyllä tuo että rakensin basen siihen alkupaikan viereen ja black forestiinkin aika pitkä juoksumatka. Miettinyt vähän basen siirtoa jo...
Jos vain mahdollista ja peli ihan alussa, niin base rannalle Meadows / Black Forest biomien väliin. Ja jos lähellä vaikka vuoristo ja muitakin biomeja, niin aina vain parempi. Oli aika väsyttävää raahata malmia sulatettavaksi Black Forestista pää baseen. Suht nopeasti tuli sitten rakennettua sulatto lähelle Black Forestia. Se metallikauden alku kesti pirun pitkään ja raudassakin meni aikaa.

Eilen ekat hopeat joilla susiviitta ja Draugr Fang. Hopean louhiminen on niin helppoa ja nopeaa verrattuna muihin metalleihin, että tuli samointein mainattua joku 150 palikkaa ja vedettyä susi armori lvl3 ja kilvelle ja Frostnerillekin ainakin yksi upgarade. Loputon kuparin hakkaaminen ja suolla raudan perässä kahlaaminen oli tuskaisen hidasta verrattuna hopean nakutteluun. Toki paremmat kamat tekee sen, että nyt vihut pystyi hoitelemaan melko huolettomasti. Suo oli sellaista jumitusta että en tykännyt yhtään. En ulkoasun ja tunnelman, enkä hitauden vuoksi.
 
Myöskin skillit kasvaa ja helpottaa monessa asiassa ajan myötä (kunhan ei kuole jatkuvasti ja menetä niitä), myöskin Swampissa olet koko ajan märkä (negatiivinen efekti stamina regen), joka hidastaa etenemistä. Kannattaa pyrkiä pitämään sitä Rested bonusta päällä 24/7, se kun antaa +100% stamina regen ja 50% HP regen buffin ja sen saa minimissään kunhan vaan istuu nuotion vieressä tovin (voit rakentaa nuotion lähes minne vaan). Suosittelen myöskin tekee poison resist pulloi, ku pitää mennä suolle.

Melkonen vaikutus kyl esim. tolla jouskarin skillillä, ku ny pystyy napsii tosi nopsaan maksimi voimalla, tarkkoja osumia...
 
Jaaha, mullakin isompi base suht lähellä alkupaikkaa, en tiennyt että ne kamat saa takas jos purkaa, täytyy ettiä parempi paikka ja rannalta vielä.
Modejakin tullu jo peliin, mm isompi inventory ja carry weight Valheim Plus
Ja nopeuttamaan oreiden smelttiä yms, pitää tota kokeilla kun on aikaa taas pelata, tää peli vie aikaa ihan hitosti ja kyllä on viihtynyt tähän mennessä
 
Oe prkl ... Tulipa sitten itelläki kokeiltua tätä ja ISO VIRHE! Ei sen takia, että ois kuraa vaan päinvastoin. Yheltä istumalta meni sitten 8h suoraan peliin ja unohtu siinä sivussa arkiaskareiden tekeminen. En jaksa muistaa, että millon viimeksi on joku peli imassu näin rajusti mukaansa. Joku rajotin pitäs saaha tuohon :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 496 575
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom