Henkka77
Tukijäsen
Eikö Henkka vihannut peliä ruman grafiikan takia?
Khyl, mutta LGIO:n videot on aina viihdyttäviä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä mikä on LGIOKhyl, mutta LGIO:n videot on aina viihdyttäviä.
Mutta joo, single playerina alkaa tekee mieli kusettaa, itse en vain hyväksy tiettyjä gindaamisia hahmon kuoleman jälkeen.
Voin tehdä asiat hampaat irvessä, mutta en 3x sama , se ei ole enään selviytymistä vaan vituttaa.
Silti n.17e maksanut ja 70h tällä hetkellä pelanneena, voiko valittaa?
Jep, meitä on moneksi ja hyvä niin. Itse vain kyllästyn peleissä liikaan toistoon alku kiihkon jälkeen. Soolo pelaajana se kykyjen tippuminen kirpaisee eniten. Nyt on tullut vähän sellainen ihmettelyn aika. Vuoret löytänyt, mutta kulema korjaa heti vaikka jotain potioneja löytyy. Mun proseduraalisesta maailmasta olen noin 70 % kartoittanut enkä löydä suoalueita mistään. Toki ne siellä karatan reunoilla on, mutta jos vuorille ei pääse ja suota ei löydy niin patti tilanne kun mistään ei saa rautaa / hopeaa . Tekisi mieli ottaa huijauskoodit käyttöön, mutta tiedän että se lannistaa.Niin, näin vanhempana pelaajana en ole kokenut näitä kuolemisen jälkeisiä ongelmia kovin suurina. Mitä gindaaminen sitten tarkoittaakaan.
Hahmon inventory ja skillit liikkuu maailmasta toiseen ja maailmoja voit tehdä niin paljon kun haluat.Jep, meitä on moneksi ja hyvä niin. Itse vain kyllästyn peleissä liikaan toistoon alku kiihkon jälkeen. Soolo pelaajana se kykyjen tippuminen kirpaisee eniten. Nyt on tullut vähän sellainen ihmettelyn aika. Vuoret löytänyt, mutta kulema korjaa heti vaikka jotain potioneja löytyy. Mun proseduraalisesta maailmasta olen noin 70 % kartoittanut enkä löydä suoalueita mistään. Toki ne siellä karatan reunoilla on, mutta jos vuorille ei pääse ja suota ei löydy niin patti tilanne kun mistään ei saa rautaa / hopeaa . Tekisi mieli ottaa huijauskoodit käyttöön, mutta tiedän että se lannistaa.
Kysytään nyt vielä että voinko aloittaa uuden pelin omani rinnalle kun jälkikasvu kinuaa peliin mukaan. Varmaan backupit kansiosta varmuuden vuoksi.
Sama itelläkin, kuolo korjaa turhan usein ja skillit laskee.Jep, meitä on moneksi ja hyvä niin. Itse vain kyllästyn peleissä liikaan toistoon alku kiihkon jälkeen. Soolo pelaajana se kykyjen tippuminen kirpaisee eniten. Nyt on tullut vähän sellainen ihmettelyn aika. Vuoret löytänyt, mutta kulema korjaa heti vaikka jotain potioneja löytyy. Mun proseduraalisesta maailmasta olen noin 70 % kartoittanut enkä löydä suoalueita mistään. Toki ne siellä karatan reunoilla on, mutta jos vuorille ei pääse ja suota ei löydy niin patti tilanne kun mistään ei saa rautaa / hopeaa . Tekisi mieli ottaa huijauskoodit käyttöön, mutta tiedän että se lannistaa.
Kysytään nyt vielä että voinko aloittaa uuden pelin omani rinnalle kun jälkikasvu kinuaa peliin mukaan. Varmaan backupit kansiosta varmuuden vuoksi.
Paras basen paikka on mun mielestä meadows ja ranta, ja siitä rakentelee portaaleja ja outposteja sitä mukaa kun etenee, aina uuteen saaren yksi heti.
Possuja en ole vielä tamennut, tuntuu että sitä nahkaa ja lihaa tulee aivan liikaakiin kun juoksee metsiä pitkin ja poikin.
portaleja kannattaa tehdä ja paljon.
Sitten kun perustat sen sikafarmin, niin kunnon aita ympärille ja ** -sikoja vähintää yksi sinne muiden joukkoon. Siat ei aitaa hajota, mutta vihut kyllä ja tappavat siat tai päästävät ne karkuun. Mitä tuota vähän seurasin, niin porsaan "hyvyyden" määrittelee emakko, joten ** -sika synnyttää aina ** -possuja. Sitten kun ** -sikoja on muutama, niin suorittaa geneettisen harvennuksen ja tappaa pois muut kuin ** -siat. ** -sika antaa aina 4 lihaa ja 4 scrappia, scrappia tosin ei juuri tarvitse. Sitä pitäisikin pystyä yhdistelemään paremmaksi nahaksi, vaikka leatheriakaan ei ihan älyttömiä kulu. Normi sika antaa lihaa vain 50% tsäänssillä.Possuja en ole vielä tamennut, tuntuu että sitä nahkaa ja lihaa tulee aivan liikaakiin kun juoksee metsiä pitkin ja poikin.
Joo tuo possufarmi pitäs laittaa pystyyn.Sitten kun perustat sen sikafarmin, niin kunnon aita ympärille ja ** -sikoja vähintää yksi sinne muiden joukkoon. Siat ei aitaa hajota, mutta vihut kyllä ja tappavat siat tai päästävät ne karkuun. Mitä tuota vähän seurasin, niin porsaan "hyvyyden" määrittelee emakko, joten ** -sika synnyttää aina ** -possuja. Sitten kun ** -sikoja on muutama, niin suorittaa geneettisen harvennuksen ja tappaa pois muut kuin ** -siat. ** -sika antaa aina 4 lihaa ja 4 scrappia, scrappia tosin ei juuri tarvitse. Sitä pitäisikin pystyä yhdistelemään paremmaksi nahaksi, vaikka leatheriakaan ei ihan älyttömiä kulu. Normi sika antaa lihaa vain 50% tsäänssillä.
Meadows / Black Forest / ranta kiinni basessa olisi mielestäni ihanteellinen aloituspaikka. Siinä olisi suoraa alkupelin materiaalit tarjolla ja kauemmaksi pääsee veneellä. Jos lähellä vielä vuoristoa, niin aina parempi. Kannattaa muistaa, että kaikkia puulajeja mistä saa siemieniä, voi kasvattaa ihan Meadowsilla. Kasvavat aika pikaisesti ja talousmetsä missä puut seisovat vierekkäin on nopea kaataa ja hyödyntää.
Itse itselleni vastaten, hienosti jauhaa vanha i5 (i5-2400, 8gb ram, 120ssd) tuota dedicated servua win10:llä.Hieno homma, pitääpä testailla jaksaako vanha i5 8gb rammilla ja ssd:llä jauhaa serveriä 2-4 pelaajalle.
Tämä kyllä on todella addiktoiva peli. Puolison kanssa kumpiki hakataan käytännössä aina kun mahdollista (lapsiperheessä lähinnä illoista) ja sitten puhutaan suunitelmista kun ei pelata .Tuli itsekin viikonloppuna aloitettua tämän pelaaminen, aiempaa kokemusta mistään survival pelistä ei ole.
Joo-o.... vähän jää koukkuun.... eihän tässä ajattele enää mitään muuta kuin että pääsispä taas pelaamaan.
Ainoa mikä vähän harmitti oli se kun vuokrattiin dedicated server heti kärkeen, mutta 7:llä pelaajalla yskii melkoisen paljon. Ainakin jos ollaan samoilla mestoilla. Pahiten tuo ärsytti kun mentiin toista bossia tappamaan, lagi oli järkyttävä. Itsellä kesti useita minuutteja kunnes osumat edes rekisteröi, ja bossi warppaili pitkälti koko tappelun. Sama oli kyllä jo ekassa bossissa.
Ehkä tuo vielä paranee? Tosi pieni porukka pelin takana, että en siitä kovin näreissäni ole.
Noh, joka tapauksessa melko mahtava peli.
Ainoa mikä vähän harmitti oli se kun vuokrattiin dedicated server heti kärkeen, mutta 7:llä pelaajalla yskii melkoisen paljon. Ainakin jos ollaan samoilla mestoilla. Pahiten tuo ärsytti kun mentiin toista bossia tappamaan, lagi oli järkyttävä. Itsellä kesti useita minuutteja kunnes osumat edes rekisteröi, ja bossi warppaili pitkälti koko tappelun.
Joo luin myös samaa aiemmin, se on saattanut olla kyllä syynä viikonloppuna.Jostain muistan lukeneeni että osallistujien nettinopeus vaikuttaa tuohon. Jos jollain on hidas netti niin se vaikuttaa muidenkin yhteyksiin. Ei välttämättä siis johdu dediserverin kapasiteetista.
We are currently waiting for a Steam update from Valve before we push our next patch, thank you so much for your patience!
Siltä se vaikuttaa, mutta hyvä tietää niin on tieto ettei tarvi toista palvelintarjoajaa etsiä nykyisen tilalle. Siis sillä että siitä tuskin hyötyy, ns. parempaa etsiessä.Oon ymmärtäny että toistaiseksi ei palvelimen tehoilla/resursseilla ole isoakaan merkitystä pelin sujuvuuteen. On lähipiirissä testattu oikealla tehokkaalla palvelinraudalla, ja se lähemmäs 10 pelaajaa kyllä tekee kummia sielläkin.
Kun taas 4 pelaajalla jaksaa ihan vanha peruskonekkin, eikä ees hikoile. Vaan puksuttaa käytännössä tyhjäkäynnillä.
Onko tuollainen vaara olemassa??Onko jollain ollut dedi servu edellisten updatejen yli? Itsellä nyt vasta viikon ollut, ja mietin että onko updatet menny ihan heittämällä... Backupin otan toki ensin.
Itse itselleni vastaten, ennen serverin päivitystä otetaan sentäs automaagiset varmuuskopiot. Toki näin voisi olettaa.En meinaan tiedä ottaako Fragnet missä meidän peli varmuuskopioita automaagisesti vai pitääkö nyt käydä laittaa tai ottamassa talteen.
EDIT: Jotenkin veikkaan että ei ota.
Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Paljon rakentamista ja varsinkin maanmuokkaus syö fps:t.Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania?
Tuossa pitää manuaalisesti tallentaa, ne dediservut tallentaa yleensä defaulttina ~10min välein.Päivitin juuri oman dediservun, ja ilmeisesti kun palvelin tuli takaisin oli aika hypännyt taaksepäin jotain 5-10min luokkaa. Ei enempää tosin.
Kellään muulla kokemusta tälläisestä?
Sanoin siis frendille et hyppää ulos niin päivitän, ja tein se heti siihen perään.
Tulee mielen et pausella olevassa maailmassa on jonkinlainen delay ja/tai tickrate siinä tallennuksessa. Luulisi että se toki tallentaa sen sillä hetkellä kun viimeinen lähtee, mutta ilmeisesti ei.
No toi 10min kuulostaa oikealta, kun katsoo mitä servulla meni taaksepäin.Tuossa pitää manuaalisesti tallentaa, ne dediservut tallentaa yleensä defaulttina ~10min välein.
Adminin pitäisi pystyä manuaalisesti consolista kyllä tekemään save.
Itse ajan tuon save -komennon ihan solopelissäkin aina välillä, ku tuntuu et tökkii/pätkii, et onkohan kenties kaatumassa, eipähän tule niin isoa rollback, ku peli itse tallentaa 20min välein automaattisesti (oletettavasti sama aika myös dedi servuilla?).Tuossa pitää manuaalisesti tallentaa, ne dediservut tallentaa yleensä defaulttina ~10min välein.
Adminin pitäisi pystyä manuaalisesti consolista kyllä tekemään save.
Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania?
Onko tässä itse pelissä vikaa (Early access) vai onko vika omassa koneessa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kyllä ne dropit sieltä tulee kun rakennat tarpeeksi.Itse itselleni vastaten.
Pelin käynnistysasetuksiin: -window-mode exclusive -screen-fullscreen
Nvidia asetuksista Valheim.exelle: Suosii parasta suorityskykyä
Pelin boot.config tiedostoon notepadilla:
"gfx-enable-gfx-jobs=1"
"gfx-enable-native-gfx-jobs=1"
Näillä nous itellä FPS 90-125. Ei enää droppeja.
Ei mielestäni vaikutusta normi vs vulkan.
Itsellä tuntuu että on heti sea serpent perseessä kiinni kun vähänkään lähtee rannikolta purjehtimaanJoops nyt sain tapettua 4. bossin. eipä ollu mahdoton.
Ja pitää tehdä plains base, tai ainakin farmi, joten etsiny pari pv kunnon tasaista paikka plains biomeista, no eipä löydy kunnollista.
aloitin tasoittaan tuollaista 100x100m aluetta, hirveä homma soolona. siihen joutuu vielä kamat roudaan, kun ei paljoa puuta tai kunnon biomeja lähellä.
pari parempaa paikkaa on niin kaltevassa maastossa, että ei taida olla hyvä.
Jos tekis ensin jonkinlaisen varaston.
Ja itekkin otan nyt backupit valheim data kansiosta joka pv, jos sattuu joku paha moka niin voi palauttaa.
Olen myös etsinyt laivalla sea serpentejä, mutta yhtään ei ole tullut vastaan, pari kelluvaa leviathania kylläkin.
Vähän sama kuin mulla.Eilen illalla toka kuolema tässä pelissä, päivä 88 tms. Ihan rauhassa keräsin copperia black forestissa, niin läheiseltä vuorelta juos susi suoraan kimppuun.
No ei se nyt kovin hienoa ole jos puoli tönöä on ilmassa ja jossain puskee lattian läpi kurakasoja sisälle?Tuleeko pelissä myöhemmin ilmi että miksi mahdollisimman tasaista, vai miksi tasoitatte alueita? Mun mielestä pienet korkeuserot piristää basea.
No ei se nyt kovin hienoa ole jos puoli tönöä on ilmassa ja jossain puskee lattian läpi kurakasoja sisälle?
Edit. ja jos joku osa lattiasta on ilmassa eikä oikeasti maassa, niin se vaikuttaa kantavuuteen.
E: Jaahas tuli sitten ensimmäinen fuling horde is attacking, kun päätin innoissani yöhön jatkaa rakentamista.
No kuolohan siinä tuli noin 9 fulingia, skeletoneja, greydwarffeja, muutama death squito ja puolet basesta on matalana, ennenkuin ehdin puolustusta rakentaa, kyllä nuo vallihaudat ja korkeat seinät on pakolliset, tuli piikku kauhu, kun kuolin death looppin yli 10 kertaa mutta sain kamat takas.
onneksi oli lähellä toine vara portaali, mutta voin sanoa että voi vittujen vittu miten kävi
ens kerralla tietää että ensin rakennetaan vallihaudat ja puolustus sitten muut
En pysty sooloamaan noita fuling villageja, tarvis apua, pari kertaa yritin ja turhauduin, sieltä agroaa joku 50 fulingia jeejee
En myöskään tamennut yhtään elukkaa, ja kumma kyllä seilasin meret ja maat ja yhtään sea serpenttiä ei ole näkyny, jos kokeileis joku päivä pari tuntia seilailla.
Joo itsekkin ihmettelen pelailin eilen parisen tuntia josta puolet varta vasten merillä mutta ei se serpentiä, 2 leviathanis löyty.Jännä, itsellä useampi paatti mennyt pohjaan kun on serpentti höökinyt kimppuun. Nykyään tulee seilailtua lähellä rantoja ja jos höökii kimppuun niin paatti rantaan ja sieltä sitten tiputellaan jousella.