Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Mitäs ihmettä, kukaan ei ole vielä postannu LGIO:n gameplayta Valheimista.. :interested:

Eikö Henkka vihannut peliä ruman grafiikan takia? :)
Mutta joo, single playerina alkaa tekee mieli kusettaa, itse en vain hyväksy tiettyjä gindaamisia hahmon kuoleman jälkeen.
Voin tehdä asiat hampaat irvessä, mutta en 3x sama , se ei ole enään selviytymistä vaan vituttaa.

Silti n.17e maksanut ja 70h tällä hetkellä pelanneena, voiko valittaa?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Eikö Henkka vihannut peliä ruman grafiikan takia? :)
Mutta joo, single playerina alkaa tekee mieli kusettaa, itse en vain hyväksy tiettyjä gindaamisia hahmon kuoleman jälkeen.
Voin tehdä asiat hampaat irvessä, mutta en 3x sama , se ei ole enään selviytymistä vaan vituttaa.

Silti n.17e maksanut ja 70h tällä hetkellä pelanneena, voiko valittaa?
Niin, näin vanhempana pelaajana en ole kokenut näitä kuolemisen jälkeisiä ongelmia kovin suurina. Mitä gindaaminen sitten tarkoittaakaan.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Niin, näin vanhempana pelaajana en ole kokenut näitä kuolemisen jälkeisiä ongelmia kovin suurina. Mitä gindaaminen sitten tarkoittaakaan.
Jep, meitä on moneksi ja hyvä niin. Itse vain kyllästyn peleissä liikaan toistoon alku kiihkon jälkeen. Soolo pelaajana se kykyjen tippuminen kirpaisee eniten. Nyt on tullut vähän sellainen ihmettelyn aika. Vuoret löytänyt, mutta kulema korjaa heti vaikka jotain potioneja löytyy. Mun proseduraalisesta maailmasta olen noin 70 % kartoittanut enkä löydä suoalueita mistään. Toki ne siellä karatan reunoilla on, mutta jos vuorille ei pääse ja suota ei löydy niin patti tilanne kun mistään ei saa rautaa / hopeaa . Tekisi mieli ottaa huijauskoodit käyttöön, mutta tiedän että se lannistaa.

Kysytään nyt vielä että voinko aloittaa uuden pelin omani rinnalle kun jälkikasvu kinuaa peliin mukaan. Varmaan backupit kansiosta varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Jep, meitä on moneksi ja hyvä niin. Itse vain kyllästyn peleissä liikaan toistoon alku kiihkon jälkeen. Soolo pelaajana se kykyjen tippuminen kirpaisee eniten. Nyt on tullut vähän sellainen ihmettelyn aika. Vuoret löytänyt, mutta kulema korjaa heti vaikka jotain potioneja löytyy. Mun proseduraalisesta maailmasta olen noin 70 % kartoittanut enkä löydä suoalueita mistään. Toki ne siellä karatan reunoilla on, mutta jos vuorille ei pääse ja suota ei löydy niin patti tilanne kun mistään ei saa rautaa / hopeaa . Tekisi mieli ottaa huijauskoodit käyttöön, mutta tiedän että se lannistaa.

Kysytään nyt vielä että voinko aloittaa uuden pelin omani rinnalle kun jälkikasvu kinuaa peliin mukaan. Varmaan backupit kansiosta varmuuden vuoksi.
Hahmon inventory ja skillit liikkuu maailmasta toiseen ja maailmoja voit tehdä niin paljon kun haluat.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Jep, meitä on moneksi ja hyvä niin. Itse vain kyllästyn peleissä liikaan toistoon alku kiihkon jälkeen. Soolo pelaajana se kykyjen tippuminen kirpaisee eniten. Nyt on tullut vähän sellainen ihmettelyn aika. Vuoret löytänyt, mutta kulema korjaa heti vaikka jotain potioneja löytyy. Mun proseduraalisesta maailmasta olen noin 70 % kartoittanut enkä löydä suoalueita mistään. Toki ne siellä karatan reunoilla on, mutta jos vuorille ei pääse ja suota ei löydy niin patti tilanne kun mistään ei saa rautaa / hopeaa . Tekisi mieli ottaa huijauskoodit käyttöön, mutta tiedän että se lannistaa.

Kysytään nyt vielä että voinko aloittaa uuden pelin omani rinnalle kun jälkikasvu kinuaa peliin mukaan. Varmaan backupit kansiosta varmuuden vuoksi.
Sama itelläkin, kuolo korjaa turhan usein ja skillit laskee.
Kyllä sitä suota pitäisi olla, jos ei millään meinaa löytää voi kokeilla tuota Valheim World Generator ja pistä siihen oma seed.
Voi aloittaa uuden mapin tai ihan uuden hahmon, jätä se vanha muistiin niin voit logata uuteen siirrä kamat mitä on inventoryssä, pistä heti pikku mökki ja arkku, loggaa takas vanhaan maailmaan, inventory täyteen ja siirrä taas uuteen.

Mulla on 90h takana, reilu 200päivää ja viimein sain eilen kolmannen bossin tapettua, itse bossi ei ollut vaikea, muutaman kerran kokeilin yrittäessä, mutta sinne pääseminen vaati paljon ja monta kuolemaa. Paras laiva on nyt niin mukava seilailla, pistän sen aina palasiksi rantautuessa ja pistän pikku outpostin ja portalin aina, portaleja alkaa olen joku 15 eri kpl jo eri maailman kolkkiin. Plainsissa on käyty ja kerätty vähän marjoja ja pari loxia sain tapettua. Basen comfort on nyt 17 ja saa mukavat rested bonukset.
ehkä joku 20-30% tutkittu maailmasta, löyty melkein heti 4. bossin paikka kun menin eka kertaa vuoristoon, onneksi on tutulla saarella jossa on jo outpost.

Nyt seikkailen vuoristossa keräillen silveriä ja sudennahkoja, paljon helpompi alue verrattuna suo, ja käytän sitä ekan bossin poweria, joka parantaa juoksua ja staminan kulutusta, onnekseni sain isomman basen tehtyä vuoren juurelle. frost resist potion on pakollinen
2 basea vieläkin, tosin aika rumia, mutta toimii, tympii vähän tää rakentaminen, mutta aikansa kutakin, tuossa ois mukava jos ois valmiita pikkurakennuksia, jotka vois vaan nopsaa heittää maahan.
Eka basessa on laajat pellot, joissa porkkanaa ja naurista, tein niitä parin pv ajan ja nyt riittää viikoiksi, aina kannattaa pistää naamaan parhaat ruoat.

Paras basen paikka on mun mielestä meadows ja ranta, ja siitä rakentelee portaaleja ja outposteja sitä mukaa kun etenee, aina uuteen saaren yksi heti.
Possuja en ole vielä tamennut, tuntuu että sitä nahkaa ja lihaa tulee aivan liikaakiin kun juoksee metsiä pitkin ja poikin.
portaleja kannattaa tehdä ja paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: SFH
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
92
Samaa mieltä basen paikasta muuten, mut metalliesiintymien viereen on hyvä tehdä pieni base jossa voi suoraan sulatella malmit. Säästyy roudaamiselta.
Possuja on itellä ja hyöty tulee siin vaiheessa ku tekee jotain tukikohdassa eikä jouda juoksentelemaan metsiassä.

Paras basen paikka on mun mielestä meadows ja ranta, ja siitä rakentelee portaaleja ja outposteja sitä mukaa kun etenee, aina uuteen saaren yksi heti.
Possuja en ole vielä tamennut, tuntuu että sitä nahkaa ja lihaa tulee aivan liikaakiin kun juoksee metsiä pitkin ja poikin.
portaleja kannattaa tehdä ja paljon.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Itse tehnyt nyt niin, että metallipaikan vieressä on portal, ja arkku, kun saan tarpeeksi, vien rantaan jossa toinen pikkuoutpost ja arkku ja kun tarpeeksi kamaa, rakennan laivan ja vien alkuperäiseen baseen, kamat on niissä arkuissa valmiina, 1-2 reissua ja riittää melkeinpä loppupeliksi :)
kaikki muut kuin oret vien portalin kautta.
Portalin kautta mainaaman ja kamat siihen arkkuun niin aina on täydet restedit käytössä, ruokaa oon tehny 2 arkullista niin nyt siihen ei tarvi käyttää aikaa
käytössä, sausages, carrot soup, turnip stew.

se iron longship siihen mahtuu jo enemmän tavaraa kuin pronssilaivaan, itse asiassa skippasin koko pronssilaivan, kun oli swamp mukavasti omassa seedissä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Possuja en ole vielä tamennut, tuntuu että sitä nahkaa ja lihaa tulee aivan liikaakiin kun juoksee metsiä pitkin ja poikin.
Sitten kun perustat sen sikafarmin, niin kunnon aita ympärille ja ** -sikoja vähintää yksi sinne muiden joukkoon. Siat ei aitaa hajota, mutta vihut kyllä ja tappavat siat tai päästävät ne karkuun. Mitä tuota vähän seurasin, niin porsaan "hyvyyden" määrittelee emakko, joten ** -sika synnyttää aina ** -possuja. Sitten kun ** -sikoja on muutama, niin suorittaa geneettisen harvennuksen ja tappaa pois muut kuin ** -siat. ** -sika antaa aina 4 lihaa ja 4 scrappia, scrappia tosin ei juuri tarvitse. Sitä pitäisikin pystyä yhdistelemään paremmaksi nahaksi, vaikka leatheriakaan ei ihan älyttömiä kulu. Normi sika antaa lihaa vain 50% tsäänssillä.

Meadows / Black Forest / ranta kiinni basessa olisi mielestäni ihanteellinen aloituspaikka. Siinä olisi suoraa alkupelin materiaalit tarjolla ja kauemmaksi pääsee veneellä. Jos lähellä vielä vuoristoa, niin aina parempi. Kannattaa muistaa, että kaikkia puulajeja mistä saa siemieniä, voi kasvattaa ihan Meadowsilla. Kasvavat aika pikaisesti ja talousmetsä missä puut seisovat vierekkäin on nopea kaataa ja hyödyntää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Sen verran piti huijata että katsoin seedin että missä merchanti on niin ylläripylläri laitamillahan se, no onneksi on päässy bronssia työstämään että kohta luultavasti saa teleportinkin tehtyä niin vois lähtä soutelemaan.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Sitten kun perustat sen sikafarmin, niin kunnon aita ympärille ja ** -sikoja vähintää yksi sinne muiden joukkoon. Siat ei aitaa hajota, mutta vihut kyllä ja tappavat siat tai päästävät ne karkuun. Mitä tuota vähän seurasin, niin porsaan "hyvyyden" määrittelee emakko, joten ** -sika synnyttää aina ** -possuja. Sitten kun ** -sikoja on muutama, niin suorittaa geneettisen harvennuksen ja tappaa pois muut kuin ** -siat. ** -sika antaa aina 4 lihaa ja 4 scrappia, scrappia tosin ei juuri tarvitse. Sitä pitäisikin pystyä yhdistelemään paremmaksi nahaksi, vaikka leatheriakaan ei ihan älyttömiä kulu. Normi sika antaa lihaa vain 50% tsäänssillä.

Meadows / Black Forest / ranta kiinni basessa olisi mielestäni ihanteellinen aloituspaikka. Siinä olisi suoraa alkupelin materiaalit tarjolla ja kauemmaksi pääsee veneellä. Jos lähellä vielä vuoristoa, niin aina parempi. Kannattaa muistaa, että kaikkia puulajeja mistä saa siemieniä, voi kasvattaa ihan Meadowsilla. Kasvavat aika pikaisesti ja talousmetsä missä puut seisovat vierekkäin on nopea kaataa ja hyödyntää.
Joo tuo possufarmi pitäs laittaa pystyyn.

Ihan kaikkia puita ei voi kasvattaa, esim birch, josta saa fine woodia, ja myös ancient tree, jotka löytyy swampilta, näihin ei taida saada siemeniä, muihin löytyy.
Fine woodia kuluu ainakin mulla ihan sikana, kun teen todella paljon portaleja, just tein pikaportalit muutaman mountain paikkaan. Tosin joutuu edelleen ne oret kuskaan laivalla.
Piti tehdä valmiiseen linnakkeeseen mitä sieltä löytyy, vihut särki ne nopeesti jos pisti avoimeen paikkaan.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Hieno homma, pitääpä testailla jaksaako vanha i5 8gb rammilla ja ssd:llä jauhaa serveriä 2-4 pelaajalle.
Itse itselleni vastaten, hienosti jauhaa vanha i5 (i5-2400, 8gb ram, 120ssd) tuota dedicated servua win10:llä.
Ainakin vielä neljällä pelaajalla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
20210321005515_1.jpg

Vajaan kuukauden jälkeen meillä (4 pelaajaa) on tämmönen tukikohta.
Alunperin meillä oli tukikohta sisämaassa, mutta sitten hoksattiin, että paras paikka onkin meren rannalla.
Kätevästi voi kaivaa tollaisen vallihaudan ympärille ja paksut muurit suojaksi peikkoja vastaan.

Kävi vielä sellainen tuuri, että tuo kylä on hiton korkean vuoren juurella, josta löytyy hemmetisti hopiaa, joten ei tarvi laivoilla roudailla sitä malmia yhtään :)
Bonuksena vielä siellä vuoren päällä on neljännen bossin lokaatio.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Tuli itsekin viikonloppuna aloitettua tämän pelaaminen, aiempaa kokemusta mistään survival pelistä ei ole.
Joo-o.... vähän jää koukkuun.... eihän tässä ajattele enää mitään muuta kuin että pääsispä taas pelaamaan.

Ainoa mikä vähän harmitti oli se kun vuokrattiin dedicated server heti kärkeen, mutta 7:llä pelaajalla yskii melkoisen paljon. Ainakin jos ollaan samoilla mestoilla. Pahiten tuo ärsytti kun mentiin toista bossia tappamaan, lagi oli järkyttävä. Itsellä kesti useita minuutteja kunnes osumat edes rekisteröi, ja bossi warppaili pitkälti koko tappelun. Sama oli kyllä jo ekassa bossissa.
Ehkä tuo vielä paranee? Tosi pieni porukka pelin takana, että en siitä kovin näreissäni ole.

Noh, joka tapauksessa melko mahtava peli.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 291
Tuli itsekin viikonloppuna aloitettua tämän pelaaminen, aiempaa kokemusta mistään survival pelistä ei ole.
Joo-o.... vähän jää koukkuun.... eihän tässä ajattele enää mitään muuta kuin että pääsispä taas pelaamaan.

Ainoa mikä vähän harmitti oli se kun vuokrattiin dedicated server heti kärkeen, mutta 7:llä pelaajalla yskii melkoisen paljon. Ainakin jos ollaan samoilla mestoilla. Pahiten tuo ärsytti kun mentiin toista bossia tappamaan, lagi oli järkyttävä. Itsellä kesti useita minuutteja kunnes osumat edes rekisteröi, ja bossi warppaili pitkälti koko tappelun. Sama oli kyllä jo ekassa bossissa.
Ehkä tuo vielä paranee? Tosi pieni porukka pelin takana, että en siitä kovin näreissäni ole.

Noh, joka tapauksessa melko mahtava peli.
Tämä kyllä on todella addiktoiva peli. Puolison kanssa kumpiki hakataan käytännössä aina kun mahdollista (lapsiperheessä lähinnä illoista) ja sitten puhutaan suunitelmista kun ei pelata :rofl:.
Kolme bossia ollaan tahkottu ja silverin hankinta käynnissä. Nainen keskittyy enemmän talon rakennukseen ja sisustukseen ja minä kaivos hommiin ja ruuan hankintaan :rofl2:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Ainoa mikä vähän harmitti oli se kun vuokrattiin dedicated server heti kärkeen, mutta 7:llä pelaajalla yskii melkoisen paljon. Ainakin jos ollaan samoilla mestoilla. Pahiten tuo ärsytti kun mentiin toista bossia tappamaan, lagi oli järkyttävä. Itsellä kesti useita minuutteja kunnes osumat edes rekisteröi, ja bossi warppaili pitkälti koko tappelun.
Jostain muistan lukeneeni että osallistujien nettinopeus vaikuttaa tuohon. Jos jollain on hidas netti niin se vaikuttaa muidenkin yhteyksiin. Ei välttämättä siis johdu dediserverin kapasiteetista.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Jostain muistan lukeneeni että osallistujien nettinopeus vaikuttaa tuohon. Jos jollain on hidas netti niin se vaikuttaa muidenkin yhteyksiin. Ei välttämättä siis johdu dediserverin kapasiteetista.
Joo luin myös samaa aiemmin, se on saattanut olla kyllä syynä viikonloppuna.
Ainakin yhdellä pelaajalla oli ehkä poikkeuksellisesti huono netti.

Me otettiin Fragnetistä palvelin, kun kertaa sai Espoon sijainniksi.
Muistan kuitenkin lukeneeni että se dediservun Steamin kautta liikenteen kiertäminen olisi jo "fiksattu"? Eli sijainnilla voi olla jopa merkitystä.

Ihmetyttää että Fragnetissä ainakaan ei voi edes rahalla saada enemmän potkua palvelimeen.
Kyllä jos tätä tahkoo seitsemän tyypin voimin, voisi maksaa vaikka tuplat niistä 10:stä slotista.
Toisaalta kun ei nyt tiedä onko palvelimen resursseilla merkitystä, niin ehkä toi olisi turhaa. Eli odotellaan vaan parannuksia peliin ensin.
Kuitenkin heittämällä #1 pointti tuolla multiplayer sync issues:
Oli muuten perjantaina tullut uusi development update. Kuulemma odottavat jotain Steamin päivitystä, niin sen jälkeen puskee peliin päivitystä.

We are currently waiting for a Steam update from Valve before we push our next patch, thank you so much for your patience!
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Lueskelin tuossa Valheim bugilistaa ja siellä on paljon keskustelua hahmon kuollessa serverille tapahtuneista hautakivien katoamisista. Siitä heräsin miettimään miten voisi helposti ottaa backupin charrusta ennen kuin loggaa palvelimelle. Päädyin tällaiseen komentoon joka backuppaa koko Valheim hakemiston. Kerran kokeilin ja tuntuu toimivan. Tämän kun tallentaa .bat tiedostoon Desktopille ja ajaa ennen peliä niin on sen hetken tilanne tallessa jos pahin tapahtuu. Palautettaessa kopsaa Valheimbak.zip sisältä charrun tiedoston tuonne hakemistoon mistä se on otettu.

powershell "Compress-Archive %USERPROFILE%\AppData\LocalLow\IronGate\Valheim %USERPROFILE%\Desktop\Valheimbak.zip"
 
Viimeksi muokattu:

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Oon ymmärtäny että toistaiseksi ei palvelimen tehoilla/resursseilla ole isoakaan merkitystä pelin sujuvuuteen. On lähipiirissä testattu oikealla tehokkaalla palvelinraudalla, ja se lähemmäs 10 pelaajaa kyllä tekee kummia sielläkin.

Kun taas 4 pelaajalla jaksaa ihan vanha peruskonekkin, eikä ees hikoile. Vaan puksuttaa käytännössä tyhjäkäynnillä.

Onko jollain ollut dedi servu edellisten updatejen yli? Itsellä nyt vasta viikon ollut, ja mietin että onko updatet menny ihan heittämällä... Backupin otan toki ensin.

Edit. Ja mielestäni peli on todella ylittänyt odotukset, etenkin kun ottaa huomioon nyk. 6 henkisen tekijäporukan.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Oon ymmärtäny että toistaiseksi ei palvelimen tehoilla/resursseilla ole isoakaan merkitystä pelin sujuvuuteen. On lähipiirissä testattu oikealla tehokkaalla palvelinraudalla, ja se lähemmäs 10 pelaajaa kyllä tekee kummia sielläkin.

Kun taas 4 pelaajalla jaksaa ihan vanha peruskonekkin, eikä ees hikoile. Vaan puksuttaa käytännössä tyhjäkäynnillä.
Siltä se vaikuttaa, mutta hyvä tietää niin on tieto ettei tarvi toista palvelintarjoajaa etsiä nykyisen tilalle. Siis sillä että siitä tuskin hyötyy, ns. parempaa etsiessä.

Olisihan tässä ylimääräistä rautaa, mutta en viitsi oman paskanetin taakse laittaa pyörimään.
Lisäksi muutenkaan jaksa katsella 24/7 konetta nurkassa. :D


Onko jollain ollut dedi servu edellisten updatejen yli? Itsellä nyt vasta viikon ollut, ja mietin että onko updatet menny ihan heittämällä... Backupin otan toki ensin.
Onko tuollainen vaara olemassa??
En meinaan tiedä ottaako Fragnet missä meidän peli varmuuskopioita automaagisesti vai pitääkö nyt käydä laittaa tai ottamassa talteen.

EDIT: Jotenkin veikkaan että ei ota.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
En meinaan tiedä ottaako Fragnet missä meidän peli varmuuskopioita automaagisesti vai pitääkö nyt käydä laittaa tai ottamassa talteen.

EDIT: Jotenkin veikkaan että ei ota.
Itse itselleni vastaten, ennen serverin päivitystä otetaan sentäs automaagiset varmuuskopiot. Toki näin voisi olettaa.

Pitää kyllä varmaan muutenkin pykää joku daily backup. Jos joku pelaajista vaikka saisi maailman solmuun. :lol:
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
396
Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania?

Onko tässä itse pelissä vikaa (Early access) vai onko vika omassa koneessa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
6800XT ja 4k reso. Base joka dippaa 24fps normaalina vetää about 60fps vulcanilla. Launch parametreina:
-window-mode exclusive -force-vulkan
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Onko Vulcan kanssa ollut enemmän kaatumisia? Kiinnostaa myös Nvidia käyttäjien kokemukset.

Itse pelaan vielä normilla, eli varmaan DirectX.
En tosin tiedä viitsiikö vaihtaa Vulcan jos on yhtään enemmän ongelmia, kun tälläkään hetkellä ei vielä alle ~90fps mennä. 1440p + RTX 3080 täällä. Kertaakaan peli ei ole kaatunut.
Toki base ei mikään valtava vielä ole, joten mitään kauheita FPS dippejä tuskin pitäisi olla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania?
Paljon rakentamista ja varsinkin maanmuokkaus syö fps:t.
F2 avaamalla näkee entityjen määrän, jos se huitelee droppien kohdalla jossain 10k-20k kohdalla niin sitten rakennettu ns. liikaa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Päivitystä pukkaa.

Tuolla mainitaan että kannattaa tarkistaa että itse Steam on päivitetty.
Steam->Menu->Help->About Steam pitäisi Built kohdassa lukea: Mar 22 2021
Steam->Check for client updates saa pakotettua, mulla ei syystä tai toisesta itsestään päivittänyt vaikka jonkin aikaa Steam oli auki.

Niin ja dediservu päivittää, jos sellainen on.

* Campfire,Bonfire & hearth take damage when dealing damage
* Reinforced chest inventory space increased to 6x4
* All boss drops can now float on water
* Sunken crypt entrance tweaked (to stop tombstones from getting stuck)
* Fixed rotation of Wood tower shield on item stands
* Deathsquito & Drake trophy drop rate increased
* 1 & 2 Star creature HP fix
* Night-spawning wolves should be easier to tame now (should stop trying to run away & despawn after starting to tame)
* Harpoon does not work on bosses anymore
* Ingame console disabled by default (add launch argument "-console" to enable)
* The console command for enabling developer/debug commands has been changed to “devcommands” from “imacheater” and a warning message has been added.
* Improved enemy projectile reaction system
* Battle axe tweaks (hits multiple enemies easier)
* Player knockback force is affected by equipment speed modifiers (IE heavy gear will reduce the knockback from enemies)
* Blackforest stone tower tweaks
* Ward system fixes (You can no longer place a new ward where an enemy ward overlaps)
* Comfort calculation fixed
* "Failed to connect" error message fixed
* Serpent trophy stack fix
* Missing Moder spawn location in some worlds fixed (NOTE: For existing worlds "genloc" command needs to be run manually in a local game with dev commands enabled to generate new locations, this is only needed if your specific world has this issue, this is not very common)
* Megingjord item-collider fix
* Added a slight use-delay on Hammer, Hoe & Cultivator
* Hammer remove auto-repeat added
* Better network bandwidth handling (should work better on low bandwidth connections & also use higher data rate if possible)
* Dolmen location fixes (Stop top stone from falling for no reason)
* Fixed removing item from item-stand not always syncing item stats
* Server list refresh button can be pressed before the entire list has been downloaded
* Better bad connection detection
* Fixed issue causing server to send more data the longer a client was connected
* Localization updates

 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Päivitin juuri oman dediservun, ja ilmeisesti kun palvelin tuli takaisin oli aika hypännyt taaksepäin jotain 5-10min luokkaa. Ei enempää tosin.
Kellään muulla kokemusta tälläisestä?

Sanoin siis frendille et hyppää ulos niin päivitän, ja tein se heti siihen perään.
Tulee mielen et pausella olevassa maailmassa on jonkinlainen delay ja/tai tickrate siinä tallennuksessa. Luulisi että se toki tallentaa sen sillä hetkellä kun viimeinen lähtee, mutta ilmeisesti ei.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Päivitin juuri oman dediservun, ja ilmeisesti kun palvelin tuli takaisin oli aika hypännyt taaksepäin jotain 5-10min luokkaa. Ei enempää tosin.
Kellään muulla kokemusta tälläisestä?

Sanoin siis frendille et hyppää ulos niin päivitän, ja tein se heti siihen perään.
Tulee mielen et pausella olevassa maailmassa on jonkinlainen delay ja/tai tickrate siinä tallennuksessa. Luulisi että se toki tallentaa sen sillä hetkellä kun viimeinen lähtee, mutta ilmeisesti ei.
Tuossa pitää manuaalisesti tallentaa, ne dediservut tallentaa yleensä defaulttina ~10min välein.
Adminin pitäisi pystyä manuaalisesti consolista kyllä tekemään save.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Tuossa pitää manuaalisesti tallentaa, ne dediservut tallentaa yleensä defaulttina ~10min välein.
Adminin pitäisi pystyä manuaalisesti consolista kyllä tekemään save.
No toi 10min kuulostaa oikealta, kun katsoo mitä servulla meni taaksepäin.

Pitäisi ilmeisesti lisätä palvelimelle admin, eli minä itse. Löytyikin jo miten tuo tehdään.
Ei käynyt edes mielessä moinen, toisaalta eipä sitä sinänsä tarvitse. Paitsi nyt sitten tässä päivityksien yhteydessä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Tuossa pitää manuaalisesti tallentaa, ne dediservut tallentaa yleensä defaulttina ~10min välein.
Adminin pitäisi pystyä manuaalisesti consolista kyllä tekemään save.
Itse ajan tuon save -komennon ihan solopelissäkin aina välillä, ku tuntuu et tökkii/pätkii, et onkohan kenties kaatumassa, eipähän tule niin isoa rollback, ku peli itse tallentaa 20min välein automaattisesti (oletettavasti sama aika myös dedi servuilla?).
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
396
Pahoittelut, kun en nyt kerkeä lukemaan tätä ketjua läpi. Kyselisin vain, että onko muillakin ihmeellisiä fps droppeja. Millaisia fps määriä muilla? Itsellä on 1080p (medium asetukset). Itsellä pyörii fps 100-40). Muutenkin tulee ihmeellisiä fps droppeja varsinkin paikoissa, mihin rakentanut paljon. Raudan pitäisi kai tähän peliin riittää? 3700x, 16gb ram, RTX 2070S. Onko parempi käyttää tavallista vai Vulkania?

Onko tässä itse pelissä vikaa (Early access) vai onko vika omassa koneessa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Itse itselleni vastaten.

Pelin käynnistysasetuksiin: -window-mode exclusive -screen-fullscreen
Nvidia asetuksista Valheim.exelle: Suosii parasta suorityskykyä

Pelin boot.config tiedostoon notepadilla:
"gfx-enable-gfx-jobs=1"
"gfx-enable-native-gfx-jobs=1"

Näillä nous itellä FPS 90-125. Ei enää droppeja. :thumbsup::)

Ei mielestäni vaikutusta normi vs vulkan.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
704
Itse itselleni vastaten.

Pelin käynnistysasetuksiin: -window-mode exclusive -screen-fullscreen
Nvidia asetuksista Valheim.exelle: Suosii parasta suorityskykyä

Pelin boot.config tiedostoon notepadilla:
"gfx-enable-gfx-jobs=1"
"gfx-enable-native-gfx-jobs=1"

Näillä nous itellä FPS 90-125. Ei enää droppeja. :thumbsup::)

Ei mielestäni vaikutusta normi vs vulkan.
Kyllä ne dropit sieltä tulee kun rakennat tarpeeksi.:confused2:
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Joops nyt sain tapettua 4. bossin. eipä ollu mahdoton.
Ja pitää tehdä plains base, tai ainakin farmi, joten etsiny pari pv kunnon tasaista paikka plains biomeista, no eipä löydy kunnollista.
aloitin tasoittaan tuollaista 100x100m aluetta, hirveä homma soolona. siihen joutuu vielä kamat roudaan, kun ei paljoa puuta tai kunnon biomeja lähellä.
pari parempaa paikkaa on niin kaltevassa maastossa, että ei taida olla hyvä.
Jos tekis ensin jonkinlaisen varaston.

Ja itekkin otan nyt backupit valheim data kansiosta joka pv, jos sattuu joku paha moka niin voi palauttaa.

Olen myös etsinyt laivalla sea serpentejä, mutta yhtään ei ole tullut vastaan, pari kelluvaa leviathania kylläkin.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 291
Joops nyt sain tapettua 4. bossin. eipä ollu mahdoton.
Ja pitää tehdä plains base, tai ainakin farmi, joten etsiny pari pv kunnon tasaista paikka plains biomeista, no eipä löydy kunnollista.
aloitin tasoittaan tuollaista 100x100m aluetta, hirveä homma soolona. siihen joutuu vielä kamat roudaan, kun ei paljoa puuta tai kunnon biomeja lähellä.
pari parempaa paikkaa on niin kaltevassa maastossa, että ei taida olla hyvä.
Jos tekis ensin jonkinlaisen varaston.

Ja itekkin otan nyt backupit valheim data kansiosta joka pv, jos sattuu joku paha moka niin voi palauttaa.

Olen myös etsinyt laivalla sea serpentejä, mutta yhtään ei ole tullut vastaan, pari kelluvaa leviathania kylläkin.
Itsellä tuntuu että on heti sea serpent perseessä kiinni kun vähänkään lähtee rannikolta purjehtimaan :)
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Eilen illalla toka kuolema tässä pelissä, päivä 88 tms. Ihan rauhassa keräsin copperia black forestissa, niin läheiseltä vuorelta juos susi suoraan kimppuun. :bored:
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Eilen illalla toka kuolema tässä pelissä, päivä 88 tms. Ihan rauhassa keräsin copperia black forestissa, niin läheiseltä vuorelta juos susi suoraan kimppuun. :bored:
Vähän sama kuin mulla.

Kerran kuolin alussa kun ihan kujalla uudessa pelissä, mutta eilen kuolin tokan kerran siihen kun swampilla ollessa kolme itikkaa päätti loikata plains puolelta.
Ei ollut paljon sanomista mulla siihen mitä seurasi.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Mulla vähenneet kuolemat kun siirryin swampilta mountainiin ja nyt plains.
Tuossa olen tasoitellut plainsiin aluetta, käytin sitä maanmuokkaus työkalua (hoe), mietin että pitäskö pickaxella hakata ihan millintasaiseksi, vai mahtaisko tuo riittää
1616614072298.jpeg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Kannattaa muistaa, ku tekee noita laajoja maaston muokkauksia, niin seuraa noiden instanssien määrää (F2 näppäin tuo näkyviin), koska jos se nousee reippaasti yli 10k, niin sit on luvassa FPS ongelmia. Koska tuohon lisäksi vielä paljon rakennuksia, niin siinä alkaa numerot nousemaan kivasti...
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Tuleeko pelissä myöhemmin ilmi että miksi mahdollisimman tasaista, vai miksi tasoitatte alueita? Mun mielestä pienet korkeuserot piristää basea.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Tuleeko pelissä myöhemmin ilmi että miksi mahdollisimman tasaista, vai miksi tasoitatte alueita? Mun mielestä pienet korkeuserot piristää basea.
No ei se nyt kovin hienoa ole jos puoli tönöä on ilmassa ja jossain puskee lattian läpi kurakasoja sisälle?

Edit. ja jos joku osa lattiasta on ilmassa eikä oikeasti maassa, niin se vaikuttaa kantavuuteen.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
No ei se nyt kovin hienoa ole jos puoli tönöä on ilmassa ja jossain puskee lattian läpi kurakasoja sisälle?

Edit. ja jos joku osa lattiasta on ilmassa eikä oikeasti maassa, niin se vaikuttaa kantavuuteen.
Omat baset rakennan yleensä tukipylväiden päälle ilmaan, joten ei niin haittaa jos vähän on epätasaisuuksia. Yksi base leijuu kallionkielekkeeltä tukipalkkien varassa.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Jeps kunnon tukiperusta kannattaa tehdä, tein tohon uuteen baseen niistä core wood palkeista., ei haittaa vaikka on hieman epätasainen maa.
Ja alkaa näyttään jo paremmalta, tuonkin tekeminen vei joku 2-3h, metallit kuskasin laivalla, muut portalilla.
Koukuttaa kyllä tää peli, liian hyvä, pakko pistää nukkuun ja jatkaa huomenna :)
1616633557683.jpeg

Meinasin aluksi että en ala rakentaan mitään isompaa, mutta mitä enemmän rakentaa sitä enemmän se koukuttaa, tuohon aikomus pistää niitä windmillejä muutama ja satama lopuksi. Jos rakentaminen ei suju, kannattaa ehdottomasi katsella youtubesta muutama guide, opin mm. miten chestejä voi stackia päällekkäin, se varasto pitää tohon tehdä vielä.
En tiedä onko tää lopullinen base, paikka ei ihan paras ole, mutta pitäs alkaa tehdä noita plains ruokia ja armoreita.

E: Jaahas tuli sitten ensimmäinen fuling horde is attacking, kun päätin innoissani yöhön jatkaa rakentamista.

No kuolohan siinä tuli noin 9 fulingia, skeletoneja, greydwarffeja, muutama death squito ja puolet basesta on matalana, ennenkuin ehdin puolustusta rakentaa, kyllä nuo vallihaudat ja korkeat seinät on pakolliset, tuli piikku kauhu, kun kuolin death looppin yli 10 kertaa mutta sain kamat takas.
onneksi oli lähellä toine vara portaali, mutta voin sanoa että voi vittujen vittu miten kävi :(

ens kerralla tietää että ensin rakennetaan vallihaudat ja puolustus sitten muut

En pysty sooloamaan noita fuling villageja, tarvis apua, pari kertaa yritin ja turhauduin, sieltä agroaa joku 50 fulingia jeejee
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
92
eka fuling kylä tuli itsellekin vastaan, mutta epäluuloisena en mennyt lähemmäs tutkimaan. Lienee oikea ratkaisu kun pronssikaudella olen vasta.
Riittääkö normi piikkiaita estämään fulingit vai pitääkö jotain isompaa tehdä?

E: Jaahas tuli sitten ensimmäinen fuling horde is attacking, kun päätin innoissani yöhön jatkaa rakentamista.

No kuolohan siinä tuli noin 9 fulingia, skeletoneja, greydwarffeja, muutama death squito ja puolet basesta on matalana, ennenkuin ehdin puolustusta rakentaa, kyllä nuo vallihaudat ja korkeat seinät on pakolliset, tuli piikku kauhu, kun kuolin death looppin yli 10 kertaa mutta sain kamat takas.
onneksi oli lähellä toine vara portaali, mutta voin sanoa että voi vittujen vittu miten kävi :(

ens kerralla tietää että ensin rakennetaan vallihaudat ja puolustus sitten muut

En pysty sooloamaan noita fuling villageja, tarvis apua, pari kertaa yritin ja turhauduin, sieltä agroaa joku 50 fulingia jeejee
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Meillä on kyllä ihan vain vallihauta, tarpeeksi syvä ja leveä niin hyvä on. Tukikohta on käytännössä kiinni plains rajassa.
Toki kun haluaa kärrylläkin ulos basesta, niin on siellä tietenkin yksi ovi minkä edessä vallihautaa ei ole. Siinä on sitten vaan tullut tehtyä ns. toiselle puolelle ylimääräistä aitaa ja ovea.
Eipä ainakaan toistaiseksi ole goblinit sisälle asti tulleet.

Ainoa ongelma on se, kun meillä on roudattu tukikohdan sisäpihalle
kesytettyjä kahden tähden susia puolustukseksi niin jos tulee gobbot liian lähelle ne hakkaa välillä yhteistyössä aidat ja ovet rikki. :D

En oikein tiedä mikä ketjussa on politiikka myöhemmän vaiheen mekaniikkojen selittämisestä, joten laitetaan nyt spoileriin tällä erää. Vai onko kuitenkin vaan niin, että jos erikseen lukee keskustelua pelistä niin siinä saa odottaa lukevansa jotain mitä ei ole vielä itse tehnyt tai kokenut? Eli se kun kirjottaa mistä vaan....?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Vikan bossin metsästämisessä meinasi usko loppua kun sai tahkota Plainsia monella saarella. Vihdoin löytyi paikalle johdattava runestone. Fulingeja on tullut teilattua urakalla niin että kamat on vimosen päälle. Laitan varoiksi spoileriin jotten paljasta mitään.

Wolf armori tappiin upattuna, Frostner ja Draugr jouska. Aina jos useampi vihu kimpussa tai useamman tähden jantteri niin käytin Bonemassin skilliä. Kun rautaa tarpeeksi niin ensin ase tappiin, sitten armori.

Hiivin aina erillään olevien helppojen maalien lähelle ja niittaan ne myrkky- tai needle-nuolilla. Jalkamiehet houkuttelen yksi kerrallaan perääni ja niittaan jouskalla tai Frostnerilla. Ne isommat körrit sitten pitää viimeisenä houkutella yksin perään ja niputtaa jouskalla.

Fulingit pudottaa black ironia jolla sitten tein ensimmäisenä Porcupinen ja uppasin panssarit. Pari kylää kun on raidannut niin kamat alkaa olemaan tapissa niin kylät voi ohittaa, jos Yagluthin patsaat on jo kerätty.

Edit: Porcupine ja se paras armori sekä ne top-end safkat auttaa. Pahimmillaan on ollut 7 Fulingia kimpussa ja ne on saanut niitattua vaikkei ollut edes healing potionia mukana. Joskus toki tulee turpaan hetkessä jos useamman tähden jantteri vastassa ja saa iskut perille.

Oma base on edelleen aloitussaarella. Sieltä portaalit bosseille ja pari portaalia tutkimusmatkoja varten, yksi rantautumispaikkaan ja toinen sitten kulkee mukana edetessä. Yöksi aina kotibaseen ja viemään ylimääräinen lootti, paitsi rauta aina johonkin laatikkoon jemmaan.

Basekin on melko yksinkertainen: 6x6 ison palan kivimuurineliö ympärillä, pawed road -lattiana. Kolmasosa tuosta katettuna ja varusteettuna jotta saa sheltered ja 17 comfortin. Vallihauta ympärillä. Ja koska tuo on rannassa niin rysäytän veneen vallihautaan sillaksi niin vihut eivät matkojen aikana tule vierailulle.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Jees viimeinen bossi meni nurin. Mulla tuli se bossin paikan paljastava runestone melkein eka plains biomista.

Jouduin kuitenkin raidaan ainakin 8-9 fuling villagea, että löysin ne tarvittavat toteemit ja meinasi siihen sitten usko loppua, melkein meinasin jo cheatata, mutta joo, fuling kylien raidaus otti työstä jaa varsinkin joka toinen kohtaaminen tuli 1-2 2* tähden fulingia, jotka takaa iski melkein oneshottina kuoliaaksi.
Onneksi ne oli sentään suht pienellä alueella.

no latasin ton valheim+ nexuksesta Ja sen verran helpotin, että otin death penaltyn pois ja nostin vähän inventory tilaa ja kantokykyä niin sai kannettettua kerralla raid kamat kotiin.

Myös aikomus nostaa tuo 3. isompi base ihan kivilinnaksi, jäi tekemättä, en aan jaksanut liikaa panostaa rakentamiseen, toki onhan tuo save tuossa vielä ja jonkun verran tarkoitus kerätä kamaa tulevia contentteja varten. muurit tein ja maat flax/barley kasvattamiseen.

En myöskään tamennut yhtään elukkaa, ja kumma kyllä seilasin meret ja maat ja yhtään sea serpenttiä ei ole näkyny, jos kokeileis joku päivä pari tuntia seilailla.

Itse 5. bossi oli aika vitsi ainakin soolona, ihan hieno, mutta kertaakaan ei hiparit pudonnut edes alle 50%, otin toki kaikkia pottuja ja stamina/hp pottuja meni kumpaakin 2, fight kesti alle 10min.

Odotellaan lisää, varsinkin uusia bosseja, tosi hyvä peli kuitenkin, 160h mittarissa nyt.
Voisin pistää tässä kuvia baseista, kunhan ehtii taas käynnistellä peliä ja ehkä hieman vielä viimeistelen tuota vikaa basea. Löytyi myös maypole, joten jonkinlainen base ehkä tarkoitus tehdä sen ympärille.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
70
En myöskään tamennut yhtään elukkaa, ja kumma kyllä seilasin meret ja maat ja yhtään sea serpenttiä ei ole näkyny, jos kokeileis joku päivä pari tuntia seilailla.
Jännä, itsellä useampi paatti mennyt pohjaan kun on serpentti höökinyt kimppuun. Nykyään tulee seilailtua lähellä rantoja ja jos höökii kimppuun niin paatti rantaan ja sieltä sitten tiputellaan jousella.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Jännä, itsellä useampi paatti mennyt pohjaan kun on serpentti höökinyt kimppuun. Nykyään tulee seilailtua lähellä rantoja ja jos höökii kimppuun niin paatti rantaan ja sieltä sitten tiputellaan jousella.
Joo itsekkin ihmettelen pelailin eilen parisen tuntia josta puolet varta vasten merillä mutta ei se serpentiä, 2 leviathanis löyty.
Tosin vain kerran ollu raft, kerran bronze laiva, ja nyt pelkästään longship. Taitaa olla vain rng, haluis sitä sea serpent lihaa ja niitä scaleja.
Ukkeli lla on kyllä parhaat aseet ja kamat jo, että mikään vastaan tuleva ei ole ongelma, ehkä fuling partio yöllä, jossa 2* tähden fulingeja

Edittiä:
Jee sain tuon sea serpentin spawnaamana, merkkasin heti kohdankin jos sen sais uudestaan.
Seilasin joku 6h putkeen ees taas. kunnes ruoat melkein loppu ja rested ollu jo kauan loppu.
Sain hinattua rantaan, harmi vaan oli niin syvä kohta, että suurin osa serpent scaleista tippu merenpohjaan, osan sain.
yritin kyllä sillä kuokalla maata nostaa, mutta en saanu kaikkia.
no samalla sai aika monta uutta portalia uusiin saariin. aika hienoja paikkoja löytyi kyllä :)
Oli melko myrsky ja yö ja paatti oli jo puoliksi rikki, en tiedä onko noissa joku ehto, jolloin ne spawnaa, vai onko tuo ihan randomia.
 
Viimeksi muokattu:

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Nyt dedicated serverillä veivattiin ekaa kertaa viidellä (5) pelaajalla, en itse ainakaan huomannut mitää tökkimistä. Serverinä tosiaan i5 2400 8gb ram ja ssd.

Liekkö ovat korjanneet toimintaa sitten julkaisun, kun kuulin että julkaisu vkloppuna oli vaikka millaista hassutusta.

Trader löytyi vihdoin eilen :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 289
Viestejä
4 196 637
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom