Onko porukalla kokemusta, että miten dediservun rauta skaalaa tässä pelissä? Äkkiseltään nettikeskustelujen perusteella t2.medium on OK alle viidelle pelaajalla, mutta sitten meneekin jo vähän sekavammaksi. Muistilla ei tunnu olevan kovin suurta merkitystä, vaan prossu hakkaa kohtuullisen tapissa kohtuullisen helposti.
Pistin wanhan i3 3220 koneen pyörimään headlessinä Ubuntu Serverillä dediservuna kaveriporukalle, ja servu pyörii ajoittain kahdeksallakin pelaajalla ihan hyvin. Toisaalta vähäiselläkin määrällä pelaajia raju hoella maantasottelu tai yleensäkkin maanmuokkaus pistää tavarat lentämään kohti taivasta ja ovet pysymään kiinni. Prosessorikäyttöaika htopin perusteella pyörii 7 pelaajalla noin 60-75% tuntumassa ja threadikohtaisesti tarkasteltuna hyvin harvakseen piikkaa jonnekkin 65%. Noin 80-90% kuormasta on yhdellä prosessilla/pidillä, joten single core perf taitaa merkata aika paljon. Lisäksi yksi pid varaa tilanteesta riippumatta 5% prosessikäyttöajasta ja 3-5 muuta käyttää prosessoria jonkun verran. Muut pidit lähinnä tuntuu idlailevan.
Pohdiskelin, että oiskohan tuo hyödyllistä ostaa jostain pyörimästä esim. 3770k tähän ( + muuhun hupailu/kikkailu ) käyttöön? Varmsti jotain tapahtuisi, mutta kuinka paljon? Tuossa aiemmin jo vinkattiin, että osa laskennasta tapahtuu clientside ja täten osa lagista tulee siltä pelaajalta, joka sattui aluelle ekana saapumaan. Vähän mutuilen, että pari corea ja neljä threadia lisää ei sano mitään tässä pelissä.
Pistin wanhan i3 3220 koneen pyörimään headlessinä Ubuntu Serverillä dediservuna kaveriporukalle, ja servu pyörii ajoittain kahdeksallakin pelaajalla ihan hyvin. Toisaalta vähäiselläkin määrällä pelaajia raju hoella maantasottelu tai yleensäkkin maanmuokkaus pistää tavarat lentämään kohti taivasta ja ovet pysymään kiinni. Prosessorikäyttöaika htopin perusteella pyörii 7 pelaajalla noin 60-75% tuntumassa ja threadikohtaisesti tarkasteltuna hyvin harvakseen piikkaa jonnekkin 65%. Noin 80-90% kuormasta on yhdellä prosessilla/pidillä, joten single core perf taitaa merkata aika paljon. Lisäksi yksi pid varaa tilanteesta riippumatta 5% prosessikäyttöajasta ja 3-5 muuta käyttää prosessoria jonkun verran. Muut pidit lähinnä tuntuu idlailevan.
Pohdiskelin, että oiskohan tuo hyödyllistä ostaa jostain pyörimästä esim. 3770k tähän ( + muuhun hupailu/kikkailu ) käyttöön? Varmsti jotain tapahtuisi, mutta kuinka paljon? Tuossa aiemmin jo vinkattiin, että osa laskennasta tapahtuu clientside ja täten osa lagista tulee siltä pelaajalta, joka sattui aluelle ekana saapumaan. Vähän mutuilen, että pari corea ja neljä threadia lisää ei sano mitään tässä pelissä.