Ei tuo kyllä pitäisi ahdettu olla. Tai jos on, niin jokin supermatalapaineturbo: 3,6l ja 260 heppaa...
FSI= suorasuihkutteinen vapari bensa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tuo kyllä pitäisi ahdettu olla. Tai jos on, niin jokin supermatalapaineturbo: 3,6l ja 260 heppaa...
Ootkohan sitten koskaan sitä viimeisintä laittanut, koska mun mielestä alkuperäisellä ja tällä viimeisellä ketjulla on kyllä huomattava ero silmämääräisesti.
Autojerry sanoo Golffin jakoketjun vaihdon keskimääräiseksi hinnaksi 905 Eur. Mutta nämä on ymmärtääkseni Peran nyrkkipajojen hintoja, josta voi arvella että marmoripalatsi menee pitkälle tonnin toisen puolen.Fiksuin ratkaisu tässä vaiheessa olisi todennäköisesti lähteä vaihtamaan koko paketti ennen ketjun pomppaamista. Sattuuko kellään olemaan vastaavanlaisista huolloista kokemusta lähiajoilta? Lähinnä kiinnostaisi jonkinlainen suuntaa antava hinta-arvio sekä kauanko auto mahtaa seistä pajalla jakopää auki. Kannattaako tämänkokoisissa projekteissa lähteä VW Centeriin vai johonkin Peran nyrkkipajalle?
Tämä onkin mennyt ihan ohi, löytyykö tuosta jostain enemmänkin tietoa? Mikä niissä tuon kulutuksen aiheutti?
Yritin googlailla, mutta enimmäkseen löytyy vain huolestuneita kyselyjä siitä että kuluttaako ne, jonka jälkeen todetaan että kyse onkin ollut vanhemmasta ketjukoneesta.
Kaveri olisi vaihtamassa Toyotasta CNG Passattiin. Suunnitelmissa olisi vm. 2010 Passat EcoFuel TSI 110 kW (150 hv) bensa/kaasu. Onko näissä muita erityishuomioita kuin jakoketjuongelmat, vai koskeeko myös tätä moottorityyppiä öljynsyöntikin?
Ihan teknisestä mielenkiinnosta, mikä siinä kaasuajossa sen kannen hajottaa? Olen ymmärtänyt että se olisi kaikunpuolin vähemmän rasittavaa moottorille.Suuttimia ja kansia mennyt. Varsinkin jos ajetaan pelkällä kaasulla.
Volkkarin VR-moottoreita pidetään melko luotettavina. Yksinkertaista, ja jo hieman vanhanaikaista tekniikkaa, joten lastentauditkin on varmaan jo selätetty. En olisi huolestunut moottorista noilla kilometreillä.Skoda Superb 3,6 FSI V6 4x4 Elegance DSG Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto Jossakin sykähti kun rupesin tuota katselemaan mutta sitten muistin tämän langan nähneeni. Onko tuossa nyt sitten juurikin VAGin pommimoottori ja ilmeisesti tuo on ahdettukkin vielä, räjähtääköhän vain heti alle ja "halpa" hinta tuplaantuu huoltoihin...
Mitään faktaa en osaa sanoa, mutta veikkaisin, että kaasu on niin kuivaa verrattuna bensaan.Ihan teknisestä mielenkiinnosta, mikä siinä kaasuajossa sen kannen hajottaa? Olen ymmärtänyt että se olisi kaikunpuolin vähemmän rasittavaa moottorille.
Tuon suuttimen hajoamisen vielä jotenkin tajuaa.
Siis mikä vikakoodi, PCV vai bensatankin huohottimen suodatin? Jälkimmäisestä ei taida tulla vikakoodeja mutta sen huomaa jos bensakorkki sihahtaa tankatessa. Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.Skoda RS 2006. Huollossa arpoivat oisko aktiivihiilisuodatin vaihdon tarpeessa. Vika koodi viittaisi siihen ja höyryjentakasinottojen (turhalla) vaihdolla asia ei ratkennut. Koitin googlettaa osan hintaa, mutta ei löytynyt kuin käytettynä romutetuista autoista. Kuuluuko tuota vaihtaa sellasenaan, puhdistaa vai mitä? Näyttäs olevan peruskamaa autoissa. Ja en ymmärrä autoista paljoa, lähinnä vituttaa kattoa keltaista valoa kojetaulussa vuodesta toiseen.
Kotona koodi, mutta muistaakseni oli tämäSiis mikä vikakoodi, PCV vai bensatankin huohottimen suodatin? Jälkimmäisestä ei taida tulla vikakoodeja mutta sen huomaa jos bensakorkki sihahtaa tankatessa. Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.
Kuuluuko PCV:n tikitys kun moottori on tyhjäkäynnillä? Yhdessä ohjelmassa sen toimintaa testattiin laittamalla kumihanska öljyntäyttöaukon ympärille. Jos hanska alkaa täyttymään, PCV ei toimi oikein. Taitaa olla helpointa, halvinta ja luotettavinta asentaa PCV delete sarja, vaikka ei ehkä ympäristöystävällisintä.
Jos käy kerrankin vahinko niin suodatin on pakko vaihtaa, se ei kuivu eikä toivu bensahörpystä.>Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.
Näin neuvottiin, mutta ei auta asiaan.
Kirjoitit höyryjen takaisinotosta ja PCV tulee sanoista positive crankcase ventilation eli kampiakselin huohotin. Se kierrättää männänrenkaiden ohi tulevan paineen takaisin moottorin imusarjaan.>Kuuluuko PCV:n tikitys kun moottori on tyhjäkäynnillä?
Voin kokeilla, mutta kerro ekaksi mikä on PCV?
Ettei olisi toisioilmapumpun rääkäisy, joka näistä vaikuttaisi kaikista kuuluvan kylmäkäynnistyksessä? Sellainen "naukaiseva" ääni joka kuuluu tasan samaan aikaan moottorin käynnistymisen kanssa, mutta vaikenee samantien. Molemmissa meillä olleissa autoissa joissa vastaava moottori, kuuluu tämä sama ääni. On kuulunut aina eikä sinänsä haittaa yhtään mitään.Onko kokemusta, Octavia RS 2.0tsi chhb koneen käynnistyksessä kylmänä kuuluu "rääkäisy"
Tuskin takaiskuton öljynsuodatin kuitenkaan tuollaista aiheuttaisi, koska öljypumppu ei kyllä käytännössä virtaa väärään suuntaan kun kone ei ole käynnissä eli öljy ei oikein suodattimelta pumpun läpi valu takaisin.Ettei olisi toisioilmapumpun rääkäisy, joka näistä vaikuttaisi kaikista kuuluvan kylmäkäynnistyksessä? Sellainen "naukaiseva" ääni joka kuuluu tasan samaan aikaan moottorin käynnistymisen kanssa, mutta vaikenee samantien. Molemmissa meillä olleissa autoissa joissa vastaava moottori, kuuluu tämä sama ääni. On kuulunut aina eikä sinänsä haittaa yhtään mitään.
Ääninäyte olisi tietysti kiva, siitä helpompi arvailla onko se tuo vai joku mistä pitäisi oikeasti välittää.
Ettei olisi toisioilmapumpun rääkäisy, joka näistä vaikuttaisi kaikista kuuluvan kylmäkäynnistyksessä? Sellainen "naukaiseva" ääni joka kuuluu tasan samaan aikaan moottorin käynnistymisen kanssa, mutta vaikenee samantien. Molemmissa meillä olleissa autoissa joissa vastaava moottori, kuuluu tämä sama ääni. On kuulunut aina eikä sinänsä haittaa yhtään mitään.
Ääninäyte olisi tietysti kiva, siitä helpompi arvailla onko se tuo vai joku mistä pitäisi oikeasti välittää.
Niin, ei tuo toisioilmapumpun ääni liity öljynsuodattimeen tai öljynkiertoon muutenkaan yhtään mitenkään. Käsitin viestistä, että ääni olisi mahdollisesti kuulunut autosta "aina", siihen ei vaan aluksi ole kiinnitetty huomiota. Siksi tarjosin tuota vaihtoehtoa aiheuttajaksi.Tuskin takaiskuton öljynsuodatin kuitenkaan tuollaista aiheuttaisi, koska öljypumppu ei kyllä käytännössä virtaa väärään suuntaan kun kone ei ole käynnissä eli öljy ei oikein suodattimelta pumpun läpi valu takaisin.
Ei nyt oikein hyvää videota nopealla haulla löytynyt, mutta tuossa kuuluu se naukaisu jota tarkoitin, tuolla koneen varsinaisten mekaanisten äänien taustalla.ahaa, no hitto kuulostaa juuri tuolta. se naukasee sillonku kone starttaa, kestää noin sekunnin. Koitan jossain välissä saisinko nauhalle.
kysäsin huvikseen sunilta ja sano huoltopäällikkö ettei ole tälläiseen törmänny mutta miksei. Koitan tosiaan saada nauhalle äänen niin päästään arvailemaan lisää. Kyllä se taitaa olla aina kuulunut 6kk päivälleen miltei auto nyt perheessä ollut ja ekan kerran taisin pääsiäisenä kiinnittää huomiota ääneen, tai oikeastaan silloinki lankomies kysy et mikä toi oli.Niin, ei tuo toisioilmapumpun ääni liity öljynsuodattimeen tai öljynkiertoon muutenkaan yhtään mitenkään. Käsitin viestistä, että ääni olisi mahdollisesti kuulunut autosta "aina", siihen ei vaan aluksi ole kiinnitetty huomiota. Siksi tarjosin tuota vaihtoehtoa aiheuttajaksi.
Ei nyt oikein hyvää videota nopealla haulla löytynyt, mutta tuossa kuuluu se naukaisu jota tarkoitin, tuolla koneen varsinaisten mekaanisten äänien taustalla.
Onkos tuo nyt jotenkin tarkistettavissa onko tohjona? Vai vaihtaa ja sormet ristiin josko sillä korjaantui?6R poloissa mennyt noita aktiivihiilisäiliöitä, kun alkavat vuotamaan. Tai sitten saman järjestelmän venttiili konehuoneen puolella. Yleensä venttiili vaihdetaan ekaksi, jonka jälkeen toimii x määrän aikaa, kunnes rikkoutunut aktiivihiilisäiliö työntää sitä hiilipaskaa venttiiliin ja juuri uusittu venttiili on morjens.
Jälkimmäisestä ei taida tulla vikakoodeja mutta sen huomaa jos bensakorkki sihahtaa tankatessa.
Ainakin bensakoneissa, kyllä. Tankissa on aina ajon aikana ja jonkin aikaa sen jälkeenkin alipaine joka aiheuttaa suhahduksen kun korkki avataan. Jos ei ole, niin jotain on rikki.Eikö lähtökohtaisesti aina nykyautossa pieni suhahdus kuulu kun tankin korkin aukaisee?
Minusta kuulostaa ihan startin rääkäisyltä, varsinkin vanhemmissa sitikoissa ja pösöissä tuo kuuluu lähes ominaisuutena
no se tuli kesällä itellä mieleen ensimmäisenä, en vain ymmärrä miten entiset audi asentajat kääntää tämän vinkasun ekana että ketju paskana pitää vaihtaa..
Niin, jos kyseessä löysä ketju tai paskana olevat hydrauliset esikiristäjät, koita tehdä uusi startti hetken päästä ja jos edelleen rääkyy samalla tavalla niin silloin lienee ketju poissa laskuista?
Joskus se itse säiliö hajoaa, eli ota irti autosta ja koita tulpata reijät ja sitten vaikka vuodonilmaisuainetta suihkutat ulkopuolen täyteen ja sitten paineilmaa säiliöön. Jos vuotaa niin vaihtoon.Onkos tuo nyt jotenkin tarkistettavissa onko tohjona? Vai vaihtaa ja sormet ristiin josko sillä korjaantui?
DQ200, kyllä.2010 vuoden 1.6tdi VI golffissa on
Tähän käynnistysäänen ihmettelyyn palaan vielä. Otan sanojani takaisin sen verran, että hiukan pengottuani en ole enää lainkaan varma onko tuota toisioilmapumppua meillä myydyissä autoissa lainkaan. Tuon äänen aiheuttajaa joskus googlailin sitkeästi ja löysin mielestäni juuri vastaavaan ääneen selitykseksi tuon pumpun, mutta se oli jenkkifoorumilla. Voi olla niinkin, että siellä myydyissä autoissa tuo on mutta meillä sitä ei ole vaan äänen todellinen aiheuttaja on joku muu.Mutta tuo heti koneen käynnistymisen jälkeen kuuluva ääni on aika selvästi se ilmapumppu. Ei siitä tarvi välittää.
Tähän käynnistysäänen ihmettelyyn palaan vielä. Otan sanojani takaisin sen verran, että hiukan pengottuani en ole enää lainkaan varma onko tuota toisioilmapumppua meillä myydyissä autoissa lainkaan. Tuon äänen aiheuttajaa joskus googlailin sitkeästi ja löysin mielestäni juuri vastaavaan ääneen selitykseksi tuon pumpun, mutta se oli jenkkifoorumilla. Voi olla niinkin, että siellä myydyissä autoissa tuo on mutta meillä sitä ei ole vaan äänen todellinen aiheuttaja on joku muu.
Mutta olipa mikä tahansa, niin ketju ei tuollaista ääntä pidä ja se vaikuttaa kuuluvan samanlaisena jokaisesta, joten vaarallista se ei ole.
DQ200, kyllä.[/QUOTE
160tkm ajettu, farmari golf.. ois muuten hyvä peli..
Ainoa vika tuossa on, se ettei laatikko ole suunniteltu kestämään yli 250nm vääntöä. Ei kannata lastuttaa.
Vakiona jo 250nmTai jos lastuttaa niin custom lastu joka ei nosta vääntöä tuon yli.
Voihan siihen silti teettää sellaisen softan, joka nostaa tehoa niin ettei vääntö nouse millään kierrosalueella tuon rajan. Eli teho nousee vain niillä kierroksilla joissa vakion vääntö jää alle tuon rajan.Vakiona jo 250nm