VAG autojen monet ongelmat

Ootkohan sitten koskaan sitä viimeisintä laittanut, koska mun mielestä alkuperäisellä ja tällä viimeisellä ketjulla on kyllä huomattava ero silmämääräisesti.

No marmorilta hain uudet kettingit ja vanha minkä pois otin, niin silminnähden venynyt, muuta eroa en löytäny.
 
Fiksuin ratkaisu tässä vaiheessa olisi todennäköisesti lähteä vaihtamaan koko paketti ennen ketjun pomppaamista. Sattuuko kellään olemaan vastaavanlaisista huolloista kokemusta lähiajoilta? Lähinnä kiinnostaisi jonkinlainen suuntaa antava hinta-arvio sekä kauanko auto mahtaa seistä pajalla jakopää auki. Kannattaako tämänkokoisissa projekteissa lähteä VW Centeriin vai johonkin Peran nyrkkipajalle?
Autojerry sanoo Golffin jakoketjun vaihdon keskimääräiseksi hinnaksi 905 Eur. Mutta nämä on ymmärtääkseni Peran nyrkkipajojen hintoja, josta voi arvella että marmoripalatsi menee pitkälle tonnin toisen puolen.

Itse etsisin villin ja vapaan korjaamon, joka on erikoistunut VAG-vehkeisiin. Jakohihna-ja ketjuvaihdot vaatii yleensä moottorikohtaisen työkalun ja TSI-spesifistä työkalua ei kaikilla villeillä korjaamoilla ole. Sitten se vaihto tehdään soveltamalla ja tulos on mitä on.
 
Tämä onkin mennyt ihan ohi, löytyykö tuosta jostain enemmänkin tietoa? Mikä niissä tuon kulutuksen aiheutti?

Yritin googlailla, mutta enimmäkseen löytyy vain huolestuneita kyselyjä siitä että kuluttaako ne, jonka jälkeen todetaan että kyse onkin ollut vanhemmasta ketjukoneesta.

Tähän unohtui vastata. Tietyistä moottorinumeroista alkaen on uudenlaiset venttiilinjouset sekä männät ja männänrenkaat. Ei ole kuitenkaan mikään kovin yleinen ongelma näissä moottoreissa.
 
VAG-konsernin tuotteista esim. Akaan Ajoneuvopalvelulla on osaamista. Tuntihinta tais olla 71-72€/h ja kokonaisedulliseen hintaan kaikki hommat on tullut tehtyä. Jos siis asuu Tampereen seudulla, niin tuonne pääsee lähijunalla kätsysti 2,30€/lippu hintaan. Heti aseman vieressä. Perusjuttuja tuollaiset jakopääremontit heille.
 
Kaveri olisi vaihtamassa Toyotasta CNG Passattiin. Suunnitelmissa olisi vm. 2010 Passat EcoFuel TSI 110 kW (150 hv) bensa/kaasu. Onko näissä muita erityishuomioita kuin jakoketjuongelmat, vai koskeeko myös tätä moottorityyppiä öljynsyöntikin?
 
Kaveri olisi vaihtamassa Toyotasta CNG Passattiin. Suunnitelmissa olisi vm. 2010 Passat EcoFuel TSI 110 kW (150 hv) bensa/kaasu. Onko näissä muita erityishuomioita kuin jakoketjuongelmat, vai koskeeko myös tätä moottorityyppiä öljynsyöntikin?

Suuttimia ja kansia mennyt. Varsinkin jos ajetaan pelkällä kaasulla.
 
Suuttimia ja kansia mennyt. Varsinkin jos ajetaan pelkällä kaasulla.
Ihan teknisestä mielenkiinnosta, mikä siinä kaasuajossa sen kannen hajottaa? Olen ymmärtänyt että se olisi kaikunpuolin vähemmän rasittavaa moottorille.

Tuon suuttimen hajoamisen vielä jotenkin tajuaa.
 
Skoda Superb 3,6 FSI V6 4x4 Elegance DSG Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto Jossakin sykähti kun rupesin tuota katselemaan mutta sitten muistin tämän langan nähneeni. Onko tuossa nyt sitten juurikin VAGin pommimoottori ja ilmeisesti tuo on ahdettukkin vielä, räjähtääköhän vain heti alle ja "halpa" hinta tuplaantuu huoltoihin...
Volkkarin VR-moottoreita pidetään melko luotettavina. Yksinkertaista, ja jo hieman vanhanaikaista tekniikkaa, joten lastentauditkin on varmaan jo selätetty. En olisi huolestunut moottorista noilla kilometreillä.

Ja vaparihan tuo on, eikä noita VR-koneita edes saa ahdettuina. (Tosin niistä veistettyjä W-moottoreita on ahdettu joihinkin hulluimpiin vehkeisiin)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan teknisestä mielenkiinnosta, mikä siinä kaasuajossa sen kannen hajottaa? Olen ymmärtänyt että se olisi kaikunpuolin vähemmän rasittavaa moottorille.

Tuon suuttimen hajoamisen vielä jotenkin tajuaa.
Mitään faktaa en osaa sanoa, mutta veikkaisin, että kaasu on niin kuivaa verrattuna bensaan.
Sen vaan voin sanoa, että noihin kaasupassatteihin/touraneihin on kansia vaihdettu, kun tulee sytytyshäiriöitä koneeseen ja sitten tutkittu ja havaittu ohivuotoja.
 
Skoda RS 2006. Huollossa arpoivat oisko aktiivihiilisuodatin vaihdon tarpeessa. Vika koodi viittaisi siihen ja höyryjentakasinottojen (turhalla) vaihdolla asia ei ratkennut. Koitin googlettaa osan hintaa, mutta ei löytynyt kuin käytettynä romutetuista autoista. Kuuluuko tuota vaihtaa sellasenaan, puhdistaa vai mitä? Näyttäs olevan peruskamaa autoissa. Ja en ymmärrä autoista paljoa, lähinnä vituttaa kattoa keltaista valoa kojetaulussa vuodesta toiseen.
 
Skoda RS 2006. Huollossa arpoivat oisko aktiivihiilisuodatin vaihdon tarpeessa. Vika koodi viittaisi siihen ja höyryjentakasinottojen (turhalla) vaihdolla asia ei ratkennut. Koitin googlettaa osan hintaa, mutta ei löytynyt kuin käytettynä romutetuista autoista. Kuuluuko tuota vaihtaa sellasenaan, puhdistaa vai mitä? Näyttäs olevan peruskamaa autoissa. Ja en ymmärrä autoista paljoa, lähinnä vituttaa kattoa keltaista valoa kojetaulussa vuodesta toiseen.
Siis mikä vikakoodi, PCV vai bensatankin huohottimen suodatin? Jälkimmäisestä ei taida tulla vikakoodeja mutta sen huomaa jos bensakorkki sihahtaa tankatessa. Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.
Kuuluuko PCV:n tikitys kun moottori on tyhjäkäynnillä? Yhdessä ohjelmassa sen toimintaa testattiin laittamalla kumihanska öljyntäyttöaukon ympärille. Jos hanska alkaa täyttymään, PCV ei toimi oikein. Taitaa olla helpointa, halvinta ja luotettavinta asentaa PCV delete sarja, vaikka ei ehkä ympäristöystävällisintä.
 
Siis mikä vikakoodi, PCV vai bensatankin huohottimen suodatin? Jälkimmäisestä ei taida tulla vikakoodeja mutta sen huomaa jos bensakorkki sihahtaa tankatessa. Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.
Kuuluuko PCV:n tikitys kun moottori on tyhjäkäynnillä? Yhdessä ohjelmassa sen toimintaa testattiin laittamalla kumihanska öljyntäyttöaukon ympärille. Jos hanska alkaa täyttymään, PCV ei toimi oikein. Taitaa olla helpointa, halvinta ja luotettavinta asentaa PCV delete sarja, vaikka ei ehkä ympäristöystävällisintä.
Kotona koodi, mutta muistaakseni oli tämä
EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441

>Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.
Näin neuvottiin, mutta ei auta asiaan.

>Kuuluuko PCV:n tikitys kun moottori on tyhjäkäynnillä?
Voin kokeilla, mutta kerro ekaksi mikä on PCV?
 
>Tankkaaminen pitää lopettaa heti kun pistooli naksahtaa, muuten suodattimeen voi tulla vesilukko eikä sen jälkeen enää hengitä.
Näin neuvottiin, mutta ei auta asiaan.
Jos käy kerrankin vahinko niin suodatin on pakko vaihtaa, se ei kuivu eikä toivu bensahörpystä.

>Kuuluuko PCV:n tikitys kun moottori on tyhjäkäynnillä?
Voin kokeilla, mutta kerro ekaksi mikä on PCV?
Kirjoitit höyryjen takaisinotosta ja PCV tulee sanoista positive crankcase ventilation eli kampiakselin huohotin. Se kierrättää männänrenkaiden ohi tulevan paineen takaisin moottorin imusarjaan.
Mutta olinkin väärässä ja pikaisen googletuksen perusteella myös bensatankin huurut kierrätetään imusarjaan eikä päästetä harakoille. Eli ei siis ole PCV:n kanssa mitään tekemistä. Mutta ilmeisesti molemmat pitävät tikittävää ääntä.

Ilmeisesti tuo polttoainetankin venttiili+suodatin osa maksaa noin parikymppiä verkosta, ei olisi kovin kallis vaihtaa ja testata katoaako vikakoodit.
Huohotinventtiili, polttoainetankki SKODA Octavia II Farmari (1Z5) 2.0 RS 200 HV » edulliset hinnat
Jos ei tuolla korjaannu, niin ehkä jossain matkalla olevassa letkussa on reikä tai tukos.
 
Viimeksi muokattu:
Onko polttoainetankin venttiili nyt siis ns. Höyryjentakaisinottoventtiili (tms), koska tuo ymmärtääkseni siis vaihdettiin eikä auttanut.

Ja siis mikä suodatin pitää vaihtaa jos tankkaa liikaa? Mielestäni tätä tarjottiin jonkun huollon jälkeen ohjeeksi että ei saa tankata liikaa, mutta silloin olettaisin että ko suodatin olisi vaihdettu? Enkä ole tuon jälkeen ylitankannut joten olisin poissulkemassa tuota.

Mitään ideaa tuossa että aktiivihiilisäiliö voisi aiheuttaa tuon vikakoodin? Sitä tarjottiin mahdolliseksi viaksi nyt.
 
6R poloissa mennyt noita aktiivihiilisäiliöitä, kun alkavat vuotamaan. Tai sitten saman järjestelmän venttiili konehuoneen puolella. Yleensä venttiili vaihdetaan ekaksi, jonka jälkeen toimii x määrän aikaa, kunnes rikkoutunut aktiivihiilisäiliö työntää sitä hiilipaskaa venttiiliin ja juuri uusittu venttiili on morjens.
 
Onko kokemusta, Octavia RS 2.0tsi chhb koneen käynnistyksessä kylmänä kuuluu "rääkäisy" ilmeisesti on nyt yhden nyrkkipajan mukaan ketju joka pitäisi vaihtaa. Tämä vinkuna alkoi siis n 6kk sitten varmaan melkein ku auton vaihdoin itselle, oisko ollu et alussa en älynnyt ääntä. Soitin marmorille asiasta ja kysäisin mitä maksaa, vastaus oli et ei hölkäsenpöläystä tietoa että koskaan ei olla tehty täällä Sunilla ketjuremppaa tähän malliin et ei kyl ole tähän saakka vielä levinneet näissä koneissa. Samantien ehotti että onko paikallaan alkuperäinen öljynsuodatin, sanoin että tänään öljyt vaihdettu ja pitäisi olla kun paja mainostaa että ei käytä koskaan tarvike osia. No kuinka ollakkaan kuitin koodilla paljastui että paikalleen on laitettu Mann filtteri HU6013Z, ei suinkaan skodan oma mitä firma mainostaa. Nyt auto olisi menossa 13.9. tarkastukseen onko ketju/kiristin paska vai onko kyseessä huonolaatuinen suodatin joka tyhjenee auton ollessa paikallaan. Autohan ei muuten rallata tai pidä ylim ääniä, samoten jos auton starttaa seisottuaan vinkasu kuuluu, sammuta auto starttaa uusiksi ei kuulu. Nyt sitten tänä aamuna auto ei vinkaisutkaan startatessa yön yli seistyään, sisällä siis tuoreet öljyt ja tämä Mann-filtteri. Erohan tällä remontilla on tyyliin 20e vai 2000e. Äkkiä ennen töihinlähtöä tuossa googlailin niin kyllä rikkinäinen ketju pitäisi aika eriltä kuulostaa, samoten ongelmia ketjukoneilla oli useilla merkeillä kun ei käytetä alkuperäisiä suodattimia. Eli filtteri tyhjenee ja kone käynnistyy ilman öljyjä. Olenko minä ja Auto-Suni nyt hakoteillä tässä vai joko aletaan kaivelemaan lompakkoa auki?
 
Onko kokemusta, Octavia RS 2.0tsi chhb koneen käynnistyksessä kylmänä kuuluu "rääkäisy"
Ettei olisi toisioilmapumpun rääkäisy, joka näistä vaikuttaisi kaikista kuuluvan kylmäkäynnistyksessä? Sellainen "naukaiseva" ääni joka kuuluu tasan samaan aikaan moottorin käynnistymisen kanssa, mutta vaikenee samantien. Molemmissa meillä olleissa autoissa joissa vastaava moottori, kuuluu tämä sama ääni. On kuulunut aina eikä sinänsä haittaa yhtään mitään.

Ääninäyte olisi tietysti kiva, siitä helpompi arvailla onko se tuo vai joku mistä pitäisi oikeasti välittää.
 
Ettei olisi toisioilmapumpun rääkäisy, joka näistä vaikuttaisi kaikista kuuluvan kylmäkäynnistyksessä? Sellainen "naukaiseva" ääni joka kuuluu tasan samaan aikaan moottorin käynnistymisen kanssa, mutta vaikenee samantien. Molemmissa meillä olleissa autoissa joissa vastaava moottori, kuuluu tämä sama ääni. On kuulunut aina eikä sinänsä haittaa yhtään mitään.

Ääninäyte olisi tietysti kiva, siitä helpompi arvailla onko se tuo vai joku mistä pitäisi oikeasti välittää.
Tuskin takaiskuton öljynsuodatin kuitenkaan tuollaista aiheuttaisi, koska öljypumppu ei kyllä käytännössä virtaa väärään suuntaan kun kone ei ole käynnissä eli öljy ei oikein suodattimelta pumpun läpi valu takaisin.
 
Ettei olisi toisioilmapumpun rääkäisy, joka näistä vaikuttaisi kaikista kuuluvan kylmäkäynnistyksessä? Sellainen "naukaiseva" ääni joka kuuluu tasan samaan aikaan moottorin käynnistymisen kanssa, mutta vaikenee samantien. Molemmissa meillä olleissa autoissa joissa vastaava moottori, kuuluu tämä sama ääni. On kuulunut aina eikä sinänsä haittaa yhtään mitään.

Ääninäyte olisi tietysti kiva, siitä helpompi arvailla onko se tuo vai joku mistä pitäisi oikeasti välittää.

ahaa, no hitto kuulostaa juuri tuolta. se naukasee sillonku kone starttaa, kestää noin sekunnin. Koitan jossain välissä saisinko nauhalle.
 
Tuskin takaiskuton öljynsuodatin kuitenkaan tuollaista aiheuttaisi, koska öljypumppu ei kyllä käytännössä virtaa väärään suuntaan kun kone ei ole käynnissä eli öljy ei oikein suodattimelta pumpun läpi valu takaisin.
Niin, ei tuo toisioilmapumpun ääni liity öljynsuodattimeen tai öljynkiertoon muutenkaan yhtään mitenkään. Käsitin viestistä, että ääni olisi mahdollisesti kuulunut autosta "aina", siihen ei vaan aluksi ole kiinnitetty huomiota. Siksi tarjosin tuota vaihtoehtoa aiheuttajaksi.
 
ahaa, no hitto kuulostaa juuri tuolta. se naukasee sillonku kone starttaa, kestää noin sekunnin. Koitan jossain välissä saisinko nauhalle.
Ei nyt oikein hyvää videota nopealla haulla löytynyt, mutta tuossa kuuluu se naukaisu jota tarkoitin, tuolla koneen varsinaisten mekaanisten äänien taustalla.

 
Niin, ei tuo toisioilmapumpun ääni liity öljynsuodattimeen tai öljynkiertoon muutenkaan yhtään mitenkään. Käsitin viestistä, että ääni olisi mahdollisesti kuulunut autosta "aina", siihen ei vaan aluksi ole kiinnitetty huomiota. Siksi tarjosin tuota vaihtoehtoa aiheuttajaksi.
kysäsin huvikseen sunilta ja sano huoltopäällikkö ettei ole tälläiseen törmänny mutta miksei. Koitan tosiaan saada nauhalle äänen niin päästään arvailemaan lisää. Kyllä se taitaa olla aina kuulunut 6kk päivälleen miltei auto nyt perheessä ollut ja ekan kerran taisin pääsiäisenä kiinnittää huomiota ääneen, tai oikeastaan silloinki lankomies kysy et mikä toi oli.
 
Ei nyt oikein hyvää videota nopealla haulla löytynyt, mutta tuossa kuuluu se naukaisu jota tarkoitin, tuolla koneen varsinaisten mekaanisten äänien taustalla.



Itse en löytänyt tuotakaan vähää äänestä vaikka kuin etsin. Kylläpä se tuolta kuulostaa mut minusta kimeämmältä. Tuossa kohtaa kun starttaa se rääkäsee.
 
6R poloissa mennyt noita aktiivihiilisäiliöitä, kun alkavat vuotamaan. Tai sitten saman järjestelmän venttiili konehuoneen puolella. Yleensä venttiili vaihdetaan ekaksi, jonka jälkeen toimii x määrän aikaa, kunnes rikkoutunut aktiivihiilisäiliö työntää sitä hiilipaskaa venttiiliin ja juuri uusittu venttiili on morjens.
Onkos tuo nyt jotenkin tarkistettavissa onko tohjona? Vai vaihtaa ja sormet ristiin josko sillä korjaantui?
 
Ilma pitää kulkea läpi ja sisältä ei saa irrota hiilipölyä. Järjestelmälle pystyy tekemään testerillä itsetestin sekä alipaineella tehtävän testin, jolla voi arvioida paremmin miksi järjestelmä ei toimi oikein.
 
Eikö lähtökohtaisesti aina nykyautossa pieni suhahdus kuulu kun tankin korkin aukaisee?
Ainakin bensakoneissa, kyllä. Tankissa on aina ajon aikana ja jonkin aikaa sen jälkeenkin alipaine joka aiheuttaa suhahduksen kun korkki avataan. Jos ei ole, niin jotain on rikki.
 
Noniin tässäpä startin ääni, hankala oli puhelimella saada ja yrityksiä oli taasen yksi. Koitin vahvistaa softalla volumea.
 
Minusta kuulostaa ihan startin rääkäisyltä, varsinkin vanhemmissa sitikoissa ja pösöissä tuo kuuluu lähes ominaisuutena
 
Minusta kuulostaa ihan startin rääkäisyltä, varsinkin vanhemmissa sitikoissa ja pösöissä tuo kuuluu lähes ominaisuutena

no se tuli kesällä itellä mieleen ensimmäisenä, en vain ymmärrä miten entiset audi asentajat kääntää tämän vinkasun ekana että ketju paskana pitää vaihtaa..
 
no se tuli kesällä itellä mieleen ensimmäisenä, en vain ymmärrä miten entiset audi asentajat kääntää tämän vinkasun ekana että ketju paskana pitää vaihtaa..

Se on heidän arkipäivää tuo ketjujumppa. Itsekin kuullut monet rallatukset, kun bensakone kuulostaa dieselille käynnistettäessä. Ja en siis ole asentaja.
 
Ette selkeesti ole kuunnelleet vanhojen wolkkarin VR6 -koneiden ketjurallatuksia :D
 
Niin, jos kyseessä löysä ketju tai paskana olevat hydrauliset esikiristäjät, koita tehdä uusi startti hetken päästä ja jos edelleen rääkyy samalla tavalla niin silloin lienee ketju poissa laskuista?
 
Niin, jos kyseessä löysä ketju tai paskana olevat hydrauliset esikiristäjät, koita tehdä uusi startti hetken päästä ja jos edelleen rääkyy samalla tavalla niin silloin lienee ketju poissa laskuista?

joo eise tee rääkäsyä kun kerran kylmänä. sen takia itekkään en usko että se on ketju.
 
Siis, tuolla logiikalla se nimenomaan on ketju (tai kiristin), startti pitäisi samanlaista ääntä joka kerta.
 
Just ennen kun kone alkaa pyörimään, kuuluu joku outo ääni joka vois olla startti? Rattaat ei ota kunnolla kiinni vaan ruopasee ensin tyhjää?

Mutta tuo heti koneen käynnistymisen jälkeen kuuluva ääni on aika selvästi se ilmapumppu. Ei siitä tarvi välittää.
 
Juu, ei tuossa kyllä ketju rallattele. Startille antaisin itsekkin äänen ja jälkimmäinen vinkuna aivan normaaleja ääniä.
 
Onkos tuo nyt jotenkin tarkistettavissa onko tohjona? Vai vaihtaa ja sormet ristiin josko sillä korjaantui?
Joskus se itse säiliö hajoaa, eli ota irti autosta ja koita tulpata reijät ja sitten vaikka vuodonilmaisuainetta suihkutat ulkopuolen täyteen ja sitten paineilmaa säiliöön. Jos vuotaa niin vaihtoon.
Venttiilin taas voisi paineilmalla puhaltaa ja katsoa tuleeko sen läpi sitä hiili paskaa. Kannattaa se linjastokin puhaltaa paineilmalla läpi niin kaikki paska poistuu järjestelmöstö.
 
2010 vuoden 1.6tdi VI golffissa on varmaan kuiva 7-vaihteinen ongelmatapaus?
(tämä luki trafissa) Versio FD7FD7AM014E7MGN1
eli tämä dsg laatikko 0AM dq200?
 
Mutta tuo heti koneen käynnistymisen jälkeen kuuluva ääni on aika selvästi se ilmapumppu. Ei siitä tarvi välittää.
Tähän käynnistysäänen ihmettelyyn palaan vielä. Otan sanojani takaisin sen verran, että hiukan pengottuani en ole enää lainkaan varma onko tuota toisioilmapumppua meillä myydyissä autoissa lainkaan. Tuon äänen aiheuttajaa joskus googlailin sitkeästi ja löysin mielestäni juuri vastaavaan ääneen selitykseksi tuon pumpun, mutta se oli jenkkifoorumilla. Voi olla niinkin, että siellä myydyissä autoissa tuo on mutta meillä sitä ei ole vaan äänen todellinen aiheuttaja on joku muu.

Mutta olipa mikä tahansa, niin ketju ei tuollaista ääntä pidä ja se vaikuttaa kuuluvan samanlaisena jokaisesta, joten vaarallista se ei ole.
 
Tähän käynnistysäänen ihmettelyyn palaan vielä. Otan sanojani takaisin sen verran, että hiukan pengottuani en ole enää lainkaan varma onko tuota toisioilmapumppua meillä myydyissä autoissa lainkaan. Tuon äänen aiheuttajaa joskus googlailin sitkeästi ja löysin mielestäni juuri vastaavaan ääneen selitykseksi tuon pumpun, mutta se oli jenkkifoorumilla. Voi olla niinkin, että siellä myydyissä autoissa tuo on mutta meillä sitä ei ole vaan äänen todellinen aiheuttaja on joku muu.

Mutta olipa mikä tahansa, niin ketju ei tuollaista ääntä pidä ja se vaikuttaa kuuluvan samanlaisena jokaisesta, joten vaarallista se ei ole.

Kiitoksia vastauksista. Ennen jo videota postattua hain vaimon autoa öljynvaihdosta ja kysyin tuosta pumpusta voiko olla aiheuttajana, jolloin eka vastaus oli et eikai noissa sitä pumppua ole, vanhemmissa koneissa kuulemma. No sitä vielä Auto-Suni kuuntelee 13.9. kuulemma oikeen erikoismies erikoiskorvilla, niin ootellaan nyt sinne. Minustakaan se ei nyt ketju ole kuitenkaan.
 
Niin ja ensimmäinen korahdus startista taisi päästä sen takia kun roikuin puoliksi autosta ulkona ja painoin starttia kevyesti/huonosti
 
Mulla on tällä hetkellä alla 230tkm ajettu 1.6 tdi Golf7 jossa DQ200, hyvin toiminut viimeiset 40tkm, mitä nyt yksi öljytiiviste vaihdettu... Vaati vain lähes moottorin irroituksen ja yksi takaisinkutsu-laatikko-ohjelmointikin on tuohon tehty. Ainoa vika tuossa on, se ettei laatikko ole suunniteltu kestämään yli 250nm vääntöä. Ei kannata lastuttaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 801
Viestejä
4 517 163
Jäsenet
74 476
Uusin jäsen
Modizz
Back
Ylös Bottom