- Liittynyt
- 21.11.2018
- Viestejä
- 1 370
1.6TDI ongelma tuossa vaggilaisessa on EGR. Itsellä meni se 130tkm kohdilla. Moottori on perusvarma, manuaaliaski on tuhannen kertaa parempi, mitä etuvetoautomaatti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen itse käsittänyt tuon EGR olevan ongelma kaikissa uudemmissa dieseleissä kun se kerää niin pirusti karstaa. Ei siis varsinaisesti mikään juuri tässä mallissa huolestuttava1.6TDI ongelma tuossa vaggilaisessa on EGR. Itsellä meni se 130tkm kohdilla. Moottori on perusvarma, manuaaliaski on tuhannen kertaa parempi, mitä etuvetoautomaatti.
On se tuon 1.6TDI:n ongelma sinänsä, että menee tavallista herkemmin, mutta enpä tuosta silti alkaisi stressiä repimään.Olen itse käsittänyt tuon EGR olevan ongelma kaikissa uudemmissa dieseleissä kun se kerää niin pirusti karstaa. Ei siis varsinaisesti mikään juuri tässä mallissa huolestuttava![]()
Ei kai tossa mitään sen ihmeempiä. Pyöränlaakereita nuo syö, mutta eipä se kovin kummoinen remppakustannus ole.Mitäs vikoja olisi odotettavissa Audi A4 TFSI 1.8T -13 A8 105tkm. Moottori on B8 CJEB sarjaa. Huollot tehty ja huono termari vaihdettu uuteen ja parempaan. Audifins sivut ovat surkeat ja Saab sivuilta en kehtaa kysyä.
Isäukon puolesta tässä kyselen että kun hänellä on Skoda Octavia 1,6 Tdi vm2010.
Siitä olen tietoinen että tässä autossa on jakohihna ja manuaalilaatikko. Kilsoja 170000.
Onko tuossa mallissa mitään miinoja jotka voisi lojahtaa? Sen tiedän että ketjukoneissa ja automaattilaatikoissa on ongelmia.
No äkkiseltään viittaisi että jotain ongelmaa pyöräntuennassa.Mitään ideaa mikä voisi aiheuttaa A6:n keulalla ihmeellistä kolinaa? Kyseessä siis 2016 3.0tdiQ avant. Alkoi jo lapin reissulla talvirenkailla, mutta kun vaihdoin kesänakit alle niin kolina loppui. Eilen taas kauppareissulla alkoi kolisemaan. Parhaiten kuuluu hitaissa nopeuksissa ja esim hidasteiden yli ajettaessa. Ei viitsisi valohoitoon viedä, mutta kun ei oikein saa paikannettua tuota vikaa.
Mitäs varaosamerkkejä VAGgilaisiin (VW Bora) suositaan? Jarruremppa olisi edessä...
Herkuttelin taannoin ajatuksella hankkia VW Phaeton käyttöautoksi. Olen istunut kyydissä ja voin todeta, ettei sellaista kyytiä tavallisessa autossa koe. Phaetonissa on hyvää se, ettei se ulkonäöllisesti ärsytä hippejä. Ulkoisesti se on kuin venytelty Passat, mutta sisältää paljon Bentleyn tekniikkaa.
Phaetonille tehtiin malliuudistus vuonna 2010. 2010-2011 vuotisen auton saa Suomen kilpiin veroineen 20 KEur budjetilla, jos itse hakee Saksasta. Hinnat Saksassa lähtee 9000 eurosta ja veroa tulee 5500-8000 euroa.
Menin niin pitkälle, että kun Saksan reissulla sattui sopiva yksilö olemaan lähistöllä, kävin katsomassa sitä. Auto oli sinänsä siisti, mutta maalipinnasta löytyi kuplia (ruosteenalkuja) muutamastakin kohtaa pikaisella vilkaisulla.
Kävin Suomessa huvikseni katsomassa 2007(?) yksilöä, jonka maalipinnassa näkyi ruostekukkia mm ovilistojen vieressä ja ovenkahvan vieressä.
Liettualainen herra kertoo 2-vuotiaasta ruostuvasta Phaetonista:
Omat ostohalut on mennyt. 2010-2011 ikäisen Phaetonin voi joutua ylimaalaamaan ja se ei ole halpa homma.:-(
Omat ostohalut on mennyt. 2010-2011 ikäisen Phaetonin voi joutua ylimaalaamaan ja se ei ole halpa homma.:-(
Olen jälkeenpäin keskustellut ns automiesten (tm) kanssa. VW:llä on ongelmaa pienissä TSI-koneissa, on DSG-ongelmia, ketjun venymistä jne. Maalaustyön luokaton laatu tuntuu koskevan ensisijaisesti VW:tä. Saman konsernin Audi ei samalla tavalla ruostu, liekkö niillä erilaiset sinkitys-ja maalauslinjastot(?).Konsernin laatu romahti 2005 paikkeilla, pätee aivan karvalakkigolfeista tuonne malliston yläpäähän saakka. Jos vähän prameampaa käyttöautoa etsit, esim. Touareg V10 TDI voisi olla myös ihan roheva valinta (touhutonneja pääsee sitten käyttämään sen kanssakin)
Olen jälkeenpäin keskustellut ns automiesten (tm) kanssa. VW:llä on ongelmaa pienissä TSI-koneissa, on DSG-ongelmia, ketjun venymistä jne. Maalaustyön luokaton laatu tuntuu koskevan ensisijaisesti VW:tä. Saman konsernin Audi ei samalla tavalla ruostu, liekkö niillä erilaiset sinkitys-ja maalauslinjastot(?).
Näitten Phaeton-kokemusten jälkeen en yksinkertaisesti uskalla ostaa kalliimpaa vanhempaa volkkaria. Teippaamaan en ala..-)
Touareg menee Phaetoniakin kalliimmaksi hankinnaksi. 2010+ hinnat lähtee Saksassa 12 KEurosta ja niitä halvimpia yksilöitä ei kannata edes katsoa.
V10 TDI ei myöskään ole kovin ongelmaton, saati edullinen korjata. Phaetonin jos haluaa 300kg kevyempänä ja vähempi ruostuvana koska alumiinia niin Audi A8 olisi sitten se.
Tuo on mielenkiintoinen auto, mutta 2004-2005 menee jo aika vanhaksi. Vanhoissa luksusautoissa, joihin Touaregin jollakin tasolla lukeutuu, alkaa vanhemmiten tulla ongelmaksi väsyvät sähköosat. Bluetooth-media-viihdehärpäkkeitä noissa ei ole, mutta muuten varmaan joka penkki ja himmeli liikkuu sähköllä.Tuolla vuosimallilla juuri yritin vihjata että katso tuollaista Touaregia jostain 2004-2005 paikkeilta, varustetta pitäisi niistäkin löytyä enemmän kuin keskivertogolffeista nykyään.
Sinkityksestä en tiedä, mutta mulla on henk. koht. kokemusta miten kaveri ei saanut tappelemallakaan 2005 Passattia maalitakuuseen tyyppivian takia (ovissa listojen kiinnitysreiät -> vettä ja pölyä -> maali pois -> sinkki pois -> ruostuu).Olen jälkeenpäin keskustellut ns automiesten (tm) kanssa. VW:llä on ongelmaa pienissä TSI-koneissa, on DSG-ongelmia, ketjun venymistä jne. Maalaustyön luokaton laatu tuntuu koskevan ensisijaisesti VW:tä. Saman konsernin Audi ei samalla tavalla ruostu, liekkö niillä erilaiset sinkitys-ja maalauslinjastot(?).
Olen jälkeenpäin keskustellut ns automiesten (tm) kanssa. VW:llä on ongelmaa pienissä TSI-koneissa, on DSG-ongelmia, ketjun venymistä jne. Maalaustyön luokaton laatu tuntuu koskevan ensisijaisesti VW:tä. Saman konsernin Audi ei samalla tavalla ruostu, liekkö niillä erilaiset sinkitys-ja maalauslinjastot(?).
Näitten Phaeton-kokemusten jälkeen en yksinkertaisesti uskalla ostaa kalliimpaa vanhempaa volkkaria. Teippaamaan en ala..-)
Touareg menee Phaetoniakin kalliimmaksi hankinnaksi. 2010+ hinnat lähtee Saksassa 12 KEurosta ja niitä halvimpia yksilöitä ei kannata edes katsoa.
Liettualainen herra kertoo 2-vuotiaasta ruostuvasta Phaetonista...
TSI:n jakoketju kyllä kuumottelee yhä. Viime kesänä vaihdettu ketju ja kaikki mahdolliset hilut sen ympäriltä. Syksyllä rallatti kaksi kertaa niin paljon, että oikein hirvitti ajaa Laakkoselle. Heidän mukaan kaikki osat olivat aivan uudenveroisia, kiristin toimi hyvin ja öljynpaineet normaalit. Sen jälkeen oli hiljaista ja eilen taas rallatti kahdesti oikein kunnolla ja sitten taas hiljaista.
Kannattaako tuota käydä näyttämässä jossain ja mahdollisesti taas todeta, että kaikki on kunnossa? Mistähän ylipäätään tuo rallatus voi johtua, jos jakopää on kunnossa? Venttiilien naputtamiselta tuo ei mielestäni kuulostanut. OBD Elevenin sytytysennakko oli 0-0,5 astetta. Voiko tuolla arvioida ketjun kuntoa?
7000km sitten vaihdettu. Ylärajalla olivat vielä.Milloin on viimeeksi vaihdettu moottoriöljyt ja paljon sen jälkeen ajettu?
Jos se kiristin takertelee jostain syystä, niin voisi aiheuttaa juuri tuollaista satunniasta metelöintiä.7000km sitten vaihdettu. Ylärajalla olivat vielä.
Ensi viikolla yksi liike lupasi vilkaista, miltä näyttää. Epäilen, ettei nytkään mitään vikaa löydy, mutta joku syy satunnaiselle rallatukselle olisi kiva löytää.
Syksyllä eivät ainakaan Laakkosella huomanneet sen toiminnassa mitään ihmeellistä. Toimi kuitenkin sen 9 kuukautta oireilematta kylmän talven läpikin. Hankala kuitenkin, kun sen vaihto vaatii tuossa koko jakopään purkamisen. Itselle tulisi mieleen, että öljy ei jostain syystä virtaa tarpeeksi hyvin kiristimelle.Jos se kiristin takertelee jostain syystä, niin voisi aiheuttaa juuri tuollaista satunniasta metelöintiä.
No niin, taas mennään. Vein auton vuosihuoltoon (3 v, 30 tkm mittarissa) ja pyysin että tutkivat samalla mistä nitinät ja natinat johtuu. Sain äsken tuomion: takapyörän laakeri paskana, etutukivarsissa (tjs) väljää ja etusumarit ei toimi vaikka polttimot ovat ehjät. Olipa hyvä etten vaihtanut autoa uuteen Focukseen, kun sain äskettäin hyvän tarjouksen, vaan päätin säästää pitämällä Skodan.
Kysyin, että onko ihan normaalia että osat hajoaa näillä kilometreillä. Ei kuulemma ole ja oli työnjohtaja itsekin ihmeissään. Kysyi, että onko auto käynyt jossain nyrkkipajalla, jossa olisi laitettu huonoa osaa? Ei ole, vaan on huollettu merkkihuollossa. Eikä tähän mennessä ole ollut kuin yksi huolto huolto-ohjelman mukaan. Hän tekee maahantuojalle (taas) rekkulaa ja katotaan mitä tulee.
Siinä ollaan toistaiseksi pattitilanteessa. Maahantuojahan hylkäsi kaksi reklamaatiota ja myyjäliike totesi, ettei kuulu heille. Puhuin äsken työnjohtajan kanssa tosta maaliasiasta ja sanoi, että aika heikoilla voi olla ton kanssa vaikka veis eteenpäin, koska jäljet selvästi näyttää siltä että sitä olisi mekaanisesti kulutettu. Pitäis varmaan teettää joku tarkistus onko maalipinta normaalia pehmeämpää tjs. Tossa vois mennä viikkokaupalla aikaa ja kaikki pitäis maksaa ensin omasta pusssista...
Käyppä lukemassa tuota Tesla ketjua, siellähän on tarkempaa tietoa maaliongelmista, ja virallistakin lausuntoa löytyy.
Olen seurannut sitä aktiivisesti ja luin toiseen kertaan läpi, mutta en huomannut siellä mitään ajankohtaista vagin maaliongelmiin liittyen.
Joo tuon kyllä näin. Siitä tulikin toi, että pitäisi viedä auton tavarantarkastajalle joka tutkisi onko maalauksessa vikaa vai olenko todella potkinut maalin huomaamattani rikki. Se vaan varmaan maksaisi vähintään saman verran kuin maalaus ja jos todetaan, että maali on kunnossa, niin tulee aika kalliiksi.
Noista tuoreista vioista lähtee saman tien rekkulaa maahantuojalle, jos hylkäävät korjaamon pyynnön ja sitten kuluttajansuoja-asiamiehelle/mikä se taho nyt olikaan.
Ikävä kyllä kivuttomin ja helpoin tapa fiksata tuo Octavia on kyllä viedä maalaamolle omin kuluin. Koska tuo vaurioitunut kohta ei ole näkyvissä, tuon varmasti saa parilla saturaisella korjattua. Sitten vaan 3M suojateippiä päälle ja kovaa ajoa.
Jos alkaa laskeskelemaan reklamoinnin viemää työajanhukkaa, helposti halvinkin tapa vielä. Tähänhän ne siellä maahantuojalla paljolti luottanevatkin.
Omalta osaltani olen ajellut Vagin vekottimilla noin 300tkm parilla autolla, auton mittarilukeman ollessa välillä 100tkm - 250tkm. Huoltojen päälle korjauskuluja ennakoimattomista vaurioista tullut vain satasia per auto. Huomattavasti kalliimpia autoja allekirjoittaneelle ovat olleet Fordit ja Toyotat, samoilla kilometreillä.
VAGien osalta toki on auttanut, että autokaupoissa on apua saatu aina VW:n huoltopuolella töissä olevan sukulaisen mallisuositusten kautta. Näin ne pommit ovat jääneet kauppaan. Toyotat ja Fordit on osteltu enempi essonpaarin/interwebsin luottavuussuositusten perusteella.
Tuolla iällä ja kilometreillä ainoa asiallinen olisi ollut 100% ja anteeksipyyntö...Kuin ihmeen kaupalla maahantuoja tuli vastaan 75% työn ja osien hinnassa. Kerrankin meni kuten toivottua.