VAG autojen monet ongelmat

Mikä skoda tuo on? Kai siihenkin saa ne kynnyslistat tehtaalta.

On kyllä käsittämätöntä säästämistä hienossa paikassa taas.
En kyllä muista, että mulla ois yhdessäkään autossa ollut kynnyslistoja. On ollut monen merkkistä tavisautoa, mutta ei premiumeja, että kyllä kai ne säästää kaikki.
 
Alkanut keväällä kuulumaan mielestäni moottorista vähän möreämmät äänet noin 1500 rpm kohdalla (joku 1300-1700). Paikallaan kaasutellessa ei mielestäni kuulu mitään. Yrittänyt kuulostella ikkunat auki hitaasti ajaessa, mutta en sieltä sitä pysty kuulemaan. Tuntuu tulevan vain hyttiin ja selkeästi edestä eikä pakoputkesta (ellei sitten ihan pakosarjan vierestä).

Veikkauksia mistä voisi tulla? 220tkm rullattu -12 Superb, manuaali, 2.0 TDI 140hp CFFB jos oikein muistan. Eikä kyllä ole mikään kova ääni, että välillä mietin vaan, että kuulenko omiani, mutta juniorilta varmistin vielä että tuollaista ole ennen kuulunut. Ehkä painottuu vielä siihen, että kiihdyttäessä ei tuossa rpm kohdassa kuulu ääntä, mutta kun kierrokset laskee niin silloin.
 
:O auto wikistä: "Vikaantuessaan kallis vaihtaa. Yleinen etenkin uudehkoissa diesel-moottoreissa, koska dieselissä on bensamoottoria isommat puristukset."

Hyi samperi. Auto jerrystä katsottuna joku yli tonnin remppa. Voihan nyt yks vittu suoraan sanoen.

Miten tollanen voi vikaantua? Kuluu?

e: Varmistetaan nyt vielä. Tämä siis manuaali. Kaksoismassan olen ennen muistaakseni kuullut vain tomaattien yhteydessä. Mutta ilmeisesti kaikissa autoissa on kaksoismassavauhtipyörä tjsp.? En ole mikään sherlokki näiden autojen tekniikan kanssa.

Jos ei korjaa niin porsii koko kone joskus vai onko lievä äänihaitta ainut ongelma?
 
Viimeksi muokattu:
Onko mahdollista, että siellä on jokin pelti tai muu kiinnike vähän heikosti kiinni ja resonoi jollain tapaa?
 
Risa kaksoismassa yleensä kolisee tyhjäkäynnillä. Jos sellaista ei kuulu, niin en laittaisi ensimmäisenä rahojani siihen.
 
Onko mahdollista, että siellä on jokin pelti tai muu kiinnike vähän heikosti kiinni ja resonoi jollain tapaa?

Keväällä asensin koukun ja piti irroitella osia, mutta takaa ja matkalta sulakeboxille. Ettei sieltä suunnalta. Talvella tosin oli amiksella letkulämppärin ja sisätilan pistokkeen asennuksessa, jotta on sielläkin suunnalla rävelletty.

e: Ehkä voisi käydä läpi tuon johdotuksen reitin ja katsoa, että panssarijohto on kiinni joka puolelta eikä se esimerkiksi resonoi jotain pellin reunaa vasten, mutta se kuulostaa kyllä niin sellaiselta möreältä moottorin ääneltä.
 
:O auto wikistä: "Vikaantuessaan kallis vaihtaa. Yleinen etenkin uudehkoissa diesel-moottoreissa, koska dieselissä on bensamoottoria isommat puristukset."

Hyi samperi. Auto jerrystä katsottuna joku yli tonnin remppa. Voihan nyt yks vittu suoraan sanoen.

Miten tollanen voi vikaantua? Kuluu?

e: Varmistetaan nyt vielä. Tämä siis manuaali. Kaksoismassan olen ennen muistaakseni kuullut vain tomaattien yhteydessä. Mutta ilmeisesti kaikissa autoissa on kaksoismassavauhtipyörä tjsp.? En ole mikään sherlokki näiden autojen tekniikan kanssa.

Jos ei korjaa niin porsii koko kone joskus vai onko lievä äänihaitta ainut ongelma?
Kaksoismassavauhtipyörä on nimenomaan manuaalissa kytkimen yhteydessä oleva osa. Sen tarkoitus on pehmentää moottorin värinää, kun kytkintä on painettu osittain, kuten liikkeellelähdössä. Saattaahan VAG toki käyttää kaksoismassavauhtipyörää myös DSG:n kanssa, manuaalihan sekin käytännössä on.

Yleensä kaksoismassa tosiaan kuluu käytössä, aivan kuten kytkin. Reilusti kuluneena se alkaa ravistaa reilusti liikkellelähdöissä ja tosiaan kolisee myös tyhjäkäynnillä. Voihan olla, että se on vasta hieman kulunut sinulla ja siksi kuuluu vain tietyissä tilanteissa?

Yksi vaihtoehto on tietysti joku pieni pakovuoto, jos joku pakoputken liitos on vaikka päässyt vähän löystymään. Hankala sanoa kuulematta itse.
 
Kaksoismassavauhtipyörä on nimenomaan manuaalissa kytkimen yhteydessä oleva osa. Sen tarkoitus on pehmentää moottorin värinää, kun kytkintä on painettu osittain, kuten liikkeellelähdössä. Saattaahan VAG toki käyttää kaksoismassavauhtipyörää myös DSG:n kanssa, manuaalihan sekin käytännössä on.

Kaksoismassapyöriä löytyy bensamoottoreistakin ja ei vain volkkareista. Sen idea vähän kauempaa katsottuna on sellainen että pienemmällä pyörivällä massalla (=vähemmän inertiaa) saadaan aikaan sama vääntövärähtelyn vaimennus.

Nykydieseleissä ei ole mitenkään erityisen korkeat puristukset tai muutakaan hienoa verrattuna vanhoihin patarautamoottoreihin mitä tulee pyöriviin osiin, lähinnä jatkuva halu tehdä paikoista kevyempiä ja herkempiä (=polttoainetalous).

Mutta jos laittaa vierekkäin 80 luvun 1.9 litraisen dieselin vauhtipyörän ja nykyaikaisen kaksoismassan niin kaksoismassa painaa n. puolet siitä patarautamoottorin vauhtipyörästä. Ja jos moderniin moottoriin laittaisi kiinteän vauhtipyörän joka on saman painoinen kuin siinä ollut kaksoismassa niin seuraukset voi olla lievemmilään kasvanut melu ja värinät vrt ehjä vauhtipyörä tai jopa vääntövärinöiden paskaksi hakkaama vaihteisto. Noita vaihteistoja on särkynyt erityisesti 5 sylinterisissä dieseleissä mutta tietyissä 4 sylinterisissäkin ne osaa pitää ikävää meteliä kiinteällä pyörällä.
 
Viimeksi muokattu:
Naputtelin noita autojerryn tilauksia auki ja yhdessäkään ei sanottu, että manuaali. Osa oli ilman inffoa, mutta kaikki missä oli vaihteisto sanottu luki dsg. Pitää kattoa jos saisin äänen tallentumaan mikrofonille. Epäilen. Tosiaan vähän samaa luokkaa kun joskus repesi toisesta autosta pakosarjan jälkeinen jousto kappale, mutta sekin mörisi koko ajan. Ei kyllä lähelekkään niin voimakas, mutta jos siellä olisi joku vuoto. Tässä muistaakseni tuo kuitenkaan ole tyrkyllä pohjassa ensimmäisenä osumaa ottamassa jos oikein muistan.
 
Heitän yhtenä arvauksena EGR-venttiilin. Se voi kai ainakin teoriassa alkaa temppuilemaan noin, että rupeaa kuulumaan ylimääräistä ääntä. Vikakoodeista voisi saada lisätukea tälle teorialle. Merkkivalo ei välttämättä syty ennenkuin vika pahenee tarpeeksi.

Mutta arvaushan tämäkin vain.
 
Nyt voi olla oikeilla jäljillä. Joskus syssyllä muistaakseni tuo valo syttyi ekan kerran ja ajoin ohjekirjan mukaisen poltto-ajon ja valo hävisi. Toki sen jälkeen on pistänyt nenään välillä tuo käry kun ajan paljon lyhyttä ajoa ja jää poltto kesken. Samoten tuuletin jää puhaltamaan pitkäksi ajaksi, että olenkin miettinyt koska tulee ajankohtaiseksi tulpata venttiili ja kaavituttaa pönttö. Eikös tämä ole se järkevin ratkaisu tuon suhteen?

e: Ostin koukun asennuksen yhteydessä jonkun piraatti palikan millä pääsen kiinni tuohon autoon, jotta voisi katsella onko siellä jotain koodeja.
 
Viimeksi muokattu:
Alkanut keväällä kuulumaan mielestäni moottorista vähän möreämmät äänet noin 1500 rpm kohdalla (joku 1300-1700). Paikallaan kaasutellessa ei mielestäni kuulu mitään. Yrittänyt kuulostella ikkunat auki hitaasti ajaessa, mutta en sieltä sitä pysty kuulemaan. Tuntuu tulevan vain hyttiin ja selkeästi edestä eikä pakoputkesta (ellei sitten ihan pakosarjan vierestä).

Veikkauksia mistä voisi tulla? 220tkm rullattu -12 Superb, manuaali, 2.0 TDI 140hp CFFB jos oikein muistan. Eikä kyllä ole mikään kova ääni, että välillä mietin vaan, että kuulenko omiani, mutta juniorilta varmistin vielä että tuollaista ole ennen kuulunut. Ehkä painottuu vielä siihen, että kiihdyttäessä ei tuossa rpm kohdassa kuulu ääntä, mutta kun kierrokset laskee niin silloin.

Käynti VAGgine pajalla ei varmaan maksa mitään, että joku käy kuuntelemassa onko ääni tuttu. Noilla kilsoilla ei mikään ihme jos kaksoismassa vähän alkaa porsimaan. Nelinumeroinen summahan siihen kannattaa varata.
Saatan muistaa väärin mutta kytkin ehkä hyvä vaihtaa samalla vauhdilla, kun kampe on kuitenkin levällään, niin menee vähän samalla vauhdilla, eikä pitäisi olla tolkuttoman hintainen kaiken muun päälle.
 
Kuuluuko kalkatusta kun kytkimen vapauttaa?

Se on tyypillinen oire kaksoismassapyörälle.

Ääni vaimenee tai katoaa kokonaan kytkin pohjassa, mutta kalkattaa pienellä kierroksella. Kokeile isolla vaihteella väännättää, eli alat kiihdyttämään. Kuuluuko silloin ääntä?

Pajalla käynti on paikallaan. Hinta asennettuna siinä 1500€-2000€ paikkeilla.
 
Olikohan -06 Octavia 1,9 TDi:hin vaihtohinta kaikkine kytkimen osineen 1200 tai 1600, mutta nelinumeroinen summa kuitenkin.

Se kalkatus pahenee pikkuhiljaa, jos kyseessä on kaksoismassa. Ensin se kuuluu vain kytkin ylhäällä, lopulta se alkaa kuulua myös kytkimen ollessa pohjassa. Lopulta, ennen laukeamista se muuttuu niin rumaksi, että risteyksessä tulee sammutettua moottori. :D
 
Simahtanut apulaitehihnan kiristin voi aiheuttaa myös omanlaisensa pärinen tietyllä kierrosalueella joka osuu sen resonansiin.
 
Naputtelin noita autojerryn tilauksia auki ja yhdessäkään ei sanottu, että manuaali. Osa oli ilman inffoa, mutta kaikki missä oli vaihteisto sanottu luki dsg.
Löytyy Vag autoista aika kattavasti kaksoismassaa. Manuaali+2.0tdi, dsg+2.0tdi, dsg+3.2 fsi ja Multitronic+2.0tdi on ainakin ollut kaksoismassalla. Faijan Passat manuaali+2.0tdi ja entinen duuniauto oli Multitrinic+2.0tdi ja niiihin tiedän varmasti vaihdetun kaksoismassan. Kaksi muuta esimerkkia on kavereiden autoja ja en usko, etteikö oli vaihdettu kaksoismassaa kun ihan kuitit on merkkihuollosta.
Ensin kuuluu "kilkatusta" kaynnistäessa vaimeasti ja sitten kovenee ääni. Taksit on ajanu 10-20tkm ennen kuin on korjattu ekan äänihavainnon jälkeen.
 
Laittelin vielä Laakkoselle uuden kuvan myös pelkääjän paikan ovesta ja viestin, etten pidä kulumaa normaalina, kun sitä esiintyy myös pelkääjän paikalla, jota käytetään n. kerran viikossa. Maahantuoja ei tullut senttiäkään vastaan, joten täytyy tehdä vielä virallinen reklamaatio auton myyjälle ja ottaa sen jälkeen yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Nyt asioin huollon kanssa, joka otti yhteyttä maahantuojaan.
 
Laittelin vielä Laakkoselle uuden kuvan myös pelkääjän paikan ovesta ja viestin, etten pidä kulumaa normaalina, kun sitä esiintyy myös pelkääjän paikalla, jota käytetään n. kerran viikossa. Maahantuoja ei tullut senttiäkään vastaan, joten täytyy tehdä vielä virallinen reklamaatio auton myyjälle ja ottaa sen jälkeen yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Nyt asioin huollon kanssa, joka otti yhteyttä maahantuojaan.

Veikkaan että myyjä ei tule yhtään vastaan. Ostitko sen muuten Skodan merkkiliikkeestä vai muualta? Niin tai näin, maahantuojan vastuullahan tuon pitäisi, johon onkin oltu yhteydessä. Katso nyt mitä kuluttajaneuvonta sanoo, se tosin märehtii asiaa puolesta vuodesta vuoteen... ja sitten asia voi päätyä oikeuteen, ja taas kestää.
Melkein olisin itse maahantuojaan yhteydessä, ja sitten iltalehdistöön kun Helkama näyttää punaista valoa, minkä se toki tekeekin.
 
Merkkiliikkeestä uutena. Katotaan nyt vielä mitä myyjä vastaa, kun sinne pitää reklamaatio osoittaa kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaan. Voi olla, että myyjällä on insentiiviä tehdä asialle jotain, kun olen ollut aikeissa vaihtaa heillä auton uuteen, mutta vaihtoautolle ei saada annettua järkevää arvoa kun tämä keissi on kesken.
 
Merkkiliikkeestä uutena. Katotaan nyt vielä mitä myyjä vastaa, kun sinne pitää reklamaatio osoittaa kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaan. Voi olla, että myyjällä on insentiiviä tehdä asialle jotain, kun olen ollut aikeissa vaihtaa heillä auton uuteen, mutta vaihtoautolle ei saada annettua järkevää arvoa kun tämä keissi on kesken.

Hyvä että merkkiliikkestä ja uutena. Vielä parempi jos on vaihtoaikeet mielessä. Paras tilanne olisi että saisit jonkun arvon, toki välirahoista puhutaan tietenkin. Jos sen saat vaihdettua uuteen, niin luulen että liike fiksaa ongelmat omaan piikkiin, jollei maahantuoja tule yhtään vastaan. Saisi kaikki asian pois päiväjärjestyksestä, ja ongelma siirtyy eteenpäin. Nyt asenne kohdalleen tyyliin että vittu mitä paskaa myytte, ja hyvitystä kunnolla tai asia ei jää tähän.

Kyllähän joku teippasi öljysyöpön Audinkin ja jätti sen jälleenmyyjän kadun varteen mainokseksi. Liikehän ei sitä pitkään katsellut vaan otti romun vaihdossa, ja asiakas poistui toisen merkkisen auton kanssa ilmeisesti tyytyväisenä pois.
 
Ilmaisin itseni vähän huonosti. Sain arvion virheettömästä autosta (17500), mutta korjaukselle ei annettu vielä hintaa, koska asian käsittely maahantuojan kanssa oli kesken.
 
Noissa kynnyslistoissa jostain syystä säästellään merkistä riippumatta. Oman auton ostin 11tkm ajettuna ja näin 5 hengen perheellisenä vetäsin kirkasta 3M kiveniskusuoja tms teipillä kynnykset ulkoreunoihin asti samantien. Nyt näin miltei parin vuoden ja liki 40tkm jälkeen niissä teipeissä aika hyvin jälkiä.

3M teippi oli paksua elastista, helppo oli laitella. Suosittelen.

Edit: siis tätä: 3M Kiveniskuteippi 8592
 
Viimeksi muokattu:
Jos en autoa vaihda, niin ehdottomasti laitan tuota ja/tai erilliset listat kynnykseen.

Kaveri lähetti kuvan reilusti Octaviaa kalliimmasta Passatistaan, eikä siinäkään ole mitään suojaa. Onko sitten joku VAGinan linja jättää noi pois?
 
Jälkiviisaana on helppo todeta, että olis pitänyt laittaa. Vähän ottaa päähän, etten tajunnut asiaa, mutta eipä ole ollut 20 vuoden aikana samoja ongelmia. Edellinen auto oli Audi TT johon oli vaikea mennä sisään ja nousta ulos. Sen listat sai kuukaudessa enemmän runtua kuin nykyinen vuodessa. Se muuten meni tähän samaan liikkeeseen vaihtoautona, eikä ollut ongelmia listojen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos en autoa vaihda, niin ehdottomasti laitan tuota ja/tai erilliset listat kynnykseen.

Kaveri lähetti kuvan reilusti Octaviaa kalliimmasta Passatistaan, eikä siinäkään ole mitään suojaa. Onko sitten joku VAGinan linja jättää noi pois?

Lisävarusteita taitaa olla ainakin ocuissa.
 
Saab 9-5 2.3T MY-05 vaihtui Audi A4 Avant 1.8T A8 MY-13. Vikoja odotellessa ja automaattiin totutellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pujottelen kuljettajan paikalle ratin ja sporttipenkin välistä, varoen kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Toinen saattaa könytä sisään penkkien reisituen yli, kopistella kenkänsä auton helmoihin ja naarmuttaa pellit ja muovit siinä samalla. Liikenteessä näkee autoja joista kaikki maalit ovat lähteneet kynnyksistä ja mahdollisista helmamuoveista kun jalat vedentään sisään kuin puukalikat. Kukin tavallaan, mutta itse en autossani muita em. syystä mieluusti kuljeta.

Muistan vieläkin kun kerran katsoin kuinka kuski ohjeisti lasta heiluttelemaan lumet pois kengistä .. auton kynnykseen tömistellen. Sen jälkeen istui itse kuskin paikalle ja kopautti omat kengät kuskin kynnykseen ja jalat autoon. Voi olla kivassa kunnossa tuollaisen helmat/kynnykset parin talven jälkeen :dead:
 
Näinhän se varmaan on, mutta miten kylkien alapinta kestää kiviä ja muuta roskaa, mutta kynnykset ei kenkiä? Onko niissä suojaus jotenkin eri tavalla toteutettu? Tuosta kynnyksestä on senttejä matkaa helmaan, joka on kuitenkin jatkuvassa rasituksessa.
 
Jos en autoa vaihda, niin ehdottomasti laitan tuota ja/tai erilliset listat kynnykseen.

Kaveri lähetti kuvan reilusti Octaviaa kalliimmasta Passatistaan, eikä siinäkään ole mitään suojaa. Onko sitten joku VAGinan linja jättää noi pois?
Edellisessä Audissa oli suojat ja niin on nykyisessä Superbissakin.
 
Ei ole. Ei niitä ole juuri missään.
On, kunhan ei ota sitä aivan keveimmin varusteltua mallia missä on säästetty kaikessa.

Kuva omasta 2002 vuosimallin passatista. Kaikissa ovissa tommoset.

upload_2019-6-19_20-46-8.png


Näinhän se varmaan on, mutta miten kylkien alapinta kestää kiviä ja muuta roskaa, mutta kynnykset ei kenkiä? Onko niissä suojaus jotenkin eri tavalla toteutettu? Tuosta kynnyksestä on senttejä matkaa helmaan, joka on kuitenkin jatkuvassa rasituksessa.

Yhtään viisaammin suojatuissa autoissa on tätä varten pohja/helmamuovit ja kunnon roiskeläpät ettei kivet kolise pelteihin missään. Taas kerran esimerkkinä 3B/3BG passatit.
 
Aikoinaan asioita osattiin tehdä oikein. Audi s4 - 99.
IMG_20190619_205216.jpg
IMG_20190619_205250.jpg
Ja ainut ruostekohta.
IMG_20190619_205228.jpg
 
Kyllä sä voit pörhölle mennä ja ostaa sen comforttia tai trendiä paremmin varustellun volkkarin.

Ja aivan varmasti on kynnyslistat.
Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TDI SCR 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti Farmari 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuossa on tuollainen 50 tonnin Passatti. Highline on ymmärtääkseni se paras varustetaso? Ei tuossa maalatussa osassa näytä mitään kynnyslistoja olevan.

Tossa toinen Highline Volkswagen Passat Variant Highline 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG-a Farmari 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuossa muovin päällä näkyy joo, mutta ei ne siinä maalin naarmuuntumista estä.
 
Sama, mulla on 2017 Golffissa melkein kaikki varusteet (poislukien penkinlämmitys ja kattoluukku) mutta ei siinäkään ole kuin edessä tällaiset koristelistat.
Tilasin nyt samantien kalvot kaikkiin oviin ja takaluukkuun, aika kova hinta 40€ yhdeksästä muovikalvosta mutta eipähän tarvitse itse alkaa leikkaamaan ja muotoilemaan.
VW-Allstar-Sonermodell-2015-einstiegsleiste-t%C3%BCr.jpg
 
Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TDI SCR 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti Farmari 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuossa on tuollainen 50 tonnin Passatti. Highline on ymmärtääkseni se paras varustetaso? Ei tuossa maalatussa osassa näytä mitään kynnyslistoja olevan.

Tossa toinen Highline Volkswagen Passat Variant Highline 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG-a Farmari 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuossa muovin päällä näkyy joo, mutta ei ne siinä maalin naarmuuntumista estä.
Jaa säästö on nykyään mennyt näin pahaksi, seison korjattuna.

Lama-ajan audissakin oli tehtaalta moiset mutta ei sitten näissä. Vain halvin on kyllin paskaa.
 
Ei niitä ole karvalakista seuraavassakaan. Jos on, niin Stylestä eli kolmannesta tasosta ylöspäin.
 
Näinhän se varmaan on, mutta miten kylkien alapinta kestää kiviä ja muuta roskaa, mutta kynnykset ei kenkiä? Onko niissä suojaus jotenkin eri tavalla toteutettu? Tuosta kynnyksestä on senttejä matkaa helmaan, joka on kuitenkin jatkuvassa rasituksessa.
Ainakin Audi A6:ssa (sori ei muista kokemusta, kun itse ajan bemulla...) on auton helmat muovia ja samoin koko pohja on vuorattu muovilla. Eli kivet ei pääse kopisemaan peltiin ollenkaan. Sisälokarit luonnollisesti myös muovia/huopaa. Eli jos kenkiä kolistelee, niin vain tuo muovinen helma ottaa runtua, joka on sitten lähinnä esteettinen haitta.

Sama muovitus on myös ainakin bemarilla kolmossarjassakin, ollut ainakin vuodesta -99 eteenpäin, mikä siis on (oli) vanhin oma auto. Skodalla taas ei ole muoveja helmassa eikä kynnyslistoja ainakaan Rapidissa edes parhaassa varustetasossa. Eli jossain Skoda Rapidin ja Audi A6:n välillä menee VAGilla se kunnon suojauksen taso.

Tämä sanottuna, ei noissa minun tuntemissa autoissakaan ne listat mene pellin reunaan asti, mutta toisaalta ensimmäinen/ulommainen porras on muovia muutenkin.
 
Ongelmana on että borasta häviää tehot/ei vastaa kaasuun hetkellisesti.
Vw Bora 1,6 AKL

Koodit luettu ja antoi:
0219 Lambdasäätö
Komponentti MIN-rajoittimessa
020D Lambda-anturi
Sisääntulo avoin

Voisko joku hieman avata mulle näitä koodeja? Mitä tarkoittaa?
 
Ongelmana on että borasta häviää tehot/ei vastaa kaasuun hetkellisesti.
Vw Bora 1,6 AKL

Koodit luettu ja antoi:
0219 Lambdasäätö
Komponentti MIN-rajoittimessa
020D Lambda-anturi
Sisääntulo avoin

Voisko joku hieman avata mulle näitä koodeja? Mitä tarkoittaa?

No eikös tuossa aika vahvasti sanota että lambda-anturi paskana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 819
Viestejä
4 517 667
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom