Aiheuttaako se rikkinäinen lambda tällaisia oireita?No eikös tuossa aika vahvasti sanota että lambda-anturi paskana.
Moottorin vikavalo ei ole kertaakaan syttynyt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aiheuttaako se rikkinäinen lambda tällaisia oireita?No eikös tuossa aika vahvasti sanota että lambda-anturi paskana.
Ongelmana on että borasta häviää tehot/ei vastaa kaasuun hetkellisesti.
Vw Bora 1,6 AKL
Koodit luettu ja antoi:
0219 Lambdasäätö
Komponentti MIN-rajoittimessa
020D Lambda-anturi
Sisääntulo avoin
Voisko joku hieman avata mulle näitä koodeja? Mitä tarkoittaa?
Millä lukijalla olet saanut tuollaiset vikakoodit ja selitykset?
google sanoo että
P0219 Engine Overspeed Condition
P020D Cylinder 4 Injection Timing
Merkkiliikkeestä uutena. Katotaan nyt vielä mitä myyjä vastaa, kun sinne pitää reklamaatio osoittaa kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaan. Voi olla, että myyjällä on insentiiviä tehdä asialle jotain, kun olen ollut aikeissa vaihtaa heillä auton uuteen, mutta vaihtoautolle ei saada annettua järkevää arvoa kun tämä keissi on kesken.
Voi vaan kuvitella miten paljas pelti kestää ilman mitään suojaa. Eli ei kestä. Ruosteet pois, maalaa (jäljellä tai värillä ei ole väliä), ja listat päälle.
Kestää aivan hyvin. Ei mulla ole missään rottelossa ollut kynnyslistoja ja on ihan ehjä maali niissä on ollut kynnyksissä vaikka yli neljännesmiljoonaa on ollut mittarissa.Voi vaan kuvitella miten paljas pelti kestää ilman mitään suojaa. Eli ei kestä. Ruosteet pois, maalaa (jäljellä tai värillä ei ole väliä), ja listat päälle.
Tietäjät tietää, itse pihalla näistä eri pommeista kuin tampoonin naru. Kyseisessä rojussa ilmeisesti öjyä menee enemmän kuin naftaa, omistaja ei tietty mitään tunnusta kun se on niin hyvä. Jos noi koodit sanoo jotain, niin saa kertoa minkälaista alamäkeä on luvassa, noin rahallisestikin. Naisen hyvä valinta.
AUDI A4 (8K2, B8) 3.0 TDI quattro 2010 240hv
Ei kyllä oikein mistään löydy juttua, että kuluttaisi öljyä. Onko tässä laitteessa ollenkaan öljyätikkua? Joissain kohtaa näistä ei löytynyt vakiona, kuin anturi ja näyttö ajotietokoneessa. Jos näin on niin ensimmäiseksi ostaisin öljytikun ja toteisin öljynkulutuksen ihan fyysisesti tikusta
Voihan se auto vaatia pientä öljyn lisäystä, jos vaihtoväli olisi vaikka 30 tkm. En kyllä tiedä mikä se öljynvaihtoväli oikeasti tuossa mallissa on.Ylläolevista kommenteista päätellen ei ole öljysyöppö. Kyse on tutun naisen auto. Naamakirjassa vaan valitteli kun pitäisi lähteä kiireesti johonkin, mutta auto "huutaa öljyä", eikä sitä nyt kotona sitten ole yhtään putelia, joten ei pääse lähtemään. En sitten viitsinyt kysellä asiasta mitään, kun olisi vetänyt melkoiset kilarit kuitenkin Sitten kaivoin satojen kuvien (selfiet) missä sattuu rekkari näkemään, ja rekkaritiedolla katsoin että mikä pirssi edes on kyseessä, tekniikaltaan ja malliltaan.
Onhan se mahdollista että sillä on ajettu kuuhun ja takaisin, voi olla mittariruuvattu tuontiauto tai ihan mitä tahansa, kunhan on ollut jokseenkin edullinen, mutta mahdollisimman näyttävä. Voi olla että asia ei ikinä selviä, kysäisen jos satun livenä näkemään. Eipä ole oma ongelma.
Voihan se auto vaatia pientä öljyn lisäystä, jos vaihtoväli olisi vaikka 30 tkm. En kyllä tiedä mikä se öljynvaihtoväli oikeasti tuossa mallissa on.
Ylläolevista kommenteista päätellen ei ole öljysyöppö. Kyse on tutun naisen auto. Naamakirjassa vaan valitteli kun pitäisi lähteä kiireesti johonkin, mutta auto "huutaa öljyä", eikä sitä nyt kotona sitten ole yhtään putelia, joten ei pääse lähtemään. En sitten viitsinyt kysellä asiasta mitään, kun olisi vetänyt melkoiset kilarit kuitenkin Sitten kaivoin satojen kuvien (selfiet) missä sattuu rekkari näkemään, ja rekkaritiedolla katsoin että mikä pirssi edes on kyseessä, tekniikaltaan ja malliltaan.
Onhan se mahdollista että sillä on ajettu kuuhun ja takaisin, voi olla mittariruuvattu tuontiauto tai ihan mitä tahansa, kunhan on ollut jokseenkin edullinen, mutta mahdollisimman näyttävä. Voi olla että asia ei ikinä selviä, kysäisen jos satun livenä näkemään. Eipä ole oma ongelma.
Ilmeisesti kohtuu pösilö akka muutenkin, kuin automerkin perusteella. Pane sitä tai poista kavereista.
Mr Muscle hoitoa VNT-siiville?Poljeskelin kaasua ja vislaus vaimeni, ja taas kiiihtyi normaalisti. Eli ilmeisesti turbon siivet jumittelee.
Mr Muscle hoitoa VNT-siiville?
Äkkiseltään veikkaisin johtosarjavikaa, joka vielä sopii hyvin tuollaiseen satunnaiseen häröilyyn.
Onko siis seuraavan auton tarkoitus olla bensa? Aika vähän on tarjontaa Superbissa bensakoneella jos vuosimalli vähintään 2014. Dieseleitä saa kaksi yhden bensan hinnalla.Sen verran pihalla pirsseistä että kysytään täällä: nykyinen 09 Octavia 1.8 TSI pitäisi muksun tulon myötä vaihtaa tilavampaan, ja Superb farkkuna oisi se kiinnostavin. Itsellä ja vaimolla sen verran jaloissa pituutta että lisä jalkatila takana olisi toivottavaa. Tää nykyinen Octaviahan pamahti kun mittarissa oli 74tkm tossa 4v sitten (jakoketju rikki ja moottori paskaksi ja tappelu myyjän ja maahantuojan kanssa ja lopulta maksoimme 30pros remontin hinnasta) joten nyt kiinnostaisi että mistä vuosimallista eteenpäin olisi turvallisinta lähteä seuraavaa autoa katsomaan? Pahimmat mokathan nää kai on uudemmissa saanut korjattua? -14 tai -15 malleja olen katsellut, ollaanko näissä kuta kuinkin turvallisilla vesillä? Entä onko enää väliä esim moottorin tilavuudella, joskus joku vuosi takaperinhän oli about satavarmaa että tietty moottori pamahtaa, varsinkin automaattina.
Tämä on yleinen harhakäsitys, joskin vuosiluku vähän vaihtelee kertojasta riippuen.Käsittääkseni TSI koneiden surullisen kuuluisat ongelmat on korjattu joskus 2011.
Jos nyt varman päälle haluaa pelata, niin uusin korimalli on ainakin sellaisilla bensakoneilla joista on nuo pahimmat lapsukset karsittu. Kolmoskoppa siis, tuliko se nyt 2015 tuotantoon.Pahimmat mokathan nää kai on uudemmissa saanut korjattua? -14 tai -15 malleja olen katsellut, ollaanko näissä kuta kuinkin turvallisilla vesillä?
Tämän nyt vois kaikkiin merkkeihin. Minkään ostaminen ei ole varman päälle pelaamista. Eli ei osta vaan leasaa olis enemmän kuvailemaasi. Ongelmat ei olisi omia ongelmia.Jos varman päälle haluaa pelata, niin ei osta VAGia. :/
Ongelmat ei olisi omia ongelmia.
Tässä vaiheessa kun se on vielä pienellä alueella, niin olisi helppo tietysti vielä pysättää kun ei tarvitse hitsata peltiä. Näin maallikon silmin ainakin viimeinen kuva näyttää siltä että se lähtee syömään sitä hitsisaumaa joka voisi johtaa katsastuksessa hylkyyn.
Toi ruoste on apurungossa, ei korissa, täysin normaalia eikä vaikuta seuraavaan 10v mitään.
Vähän crc-sinkkiä kevyesti ja kotelesuojaa ruiskulla niin ei tarvi noista ruosteista murehtia. Yhtälailla vois sumuttaa tervalla tai pellavaöljyllä. Mistä sitten nyt tykkääkään. Ei kuitenkaan alustamassaa, kivisuojaa tai muuta kovaa tavaraa joka ei ole kapillaarinen. Alustamassat voi sitten kotelosuojan päälle laittaa.
Noo joo. Mutta se on niinkin ettet saa sitä joka välistä kuitenkaan. Huomannut tuon crc-sinkillä harson laittamisen ja kotelosuojan olevan parempi tunkeutumaan. Noverox kyllä toimii jos sen saa joka koloon, mutta se ei tunkeudu mihinkään omin voimin. Ja jos suljet osittain Noveroxilla kolon joka hetken päästä taas imaissut vettä sisäänsä niin ollut aika turha tehdä. Tuossa kuvan kohdassa ihan hyvää tavaraa.teräsharjalla irtomöskät pois ja päälle vaikka Noveroxia tai sitten fosforihappoa niin pysäyttää jo alkavan ruostumisen.
Hinkkaa pois ja suojaa itse tai maksa jollekin pari satasta että tekee puolestasi. Säästä 15 tonnia...Maahantuoja kieltäytyi kahdesti maksamasta. Aritan liiketoiminnan ostanut Laakkonen sanoi, että osoita reklamaatio Aritaan. Sanoivat kyllä Laakkosella, että ei toi maalin irtoaminen ja ruostuminen mekaanisesta rasituksesta johdu, vaan pohjatöissä on jotain vikaa, mutta eivät voi tehdä mitään jos maahantuoja kieltäytyy korvaamasta.
Sain Octaviasta aika hyvän tarjouksen vikoineen vaihdossa uuteen Focukseen ja nyt harkitsen asiaa. Pääsis kertaheitolla tosta eroon, mutta tulis samalla 15k lisää autolainaa, joka pikkasen nyppii pihiä miestä.
Maahantuoja kieltäytyi kahdesti maksamasta. Aritan liiketoiminnan ostanut Laakkonen sanoi, että osoita reklamaatio Aritaan. Sanoivat kyllä Laakkosella, että ei toi maalin irtoaminen ja ruostuminen mekaanisesta rasituksesta johdu, vaan pohjatöissä on jotain vikaa, mutta eivät voi tehdä mitään jos maahantuoja kieltäytyy korvaamasta.
Sain Octaviasta aika hyvän tarjouksen vikoineen vaihdossa uuteen Focukseen ja nyt harkitsen asiaa. Pääsis kertaheitolla tosta eroon, mutta tulis samalla 15k lisää autolainaa, joka pikkasen nyppii pihiä miestä.
Ei taida taidot riittää tän korjaamiseen itse: davHinkkaa pois ja suojaa itse tai maksa jollekin pari satasta että tekee puolestasi. Säästä 15 tonnia...
No omat kokemukset Fordin maahantuojaorganisaation "vastaantulemisesta" 2000-luvun alussa uuden auton kanssa on ihan yhtä paskaluokkaa, että suo siellä, vetelä täällä (toisaalta VAG maalaili helmat ja ovet premiumista pelkän maalin lohkeamisen takia >6 iässä mukisematta - ovet tosiaan ilman ruostumisoireita listojen vaihdon takia).Ei taida taidot riittää tän korjaamiseen itse: dav
Autosta tarjottiin 17250 (Autokeskus) ja 17500 (Laakkonen). Kyseessä siis 28tkm ajettu vm16 Octavia Combi 1.0 DSG webastolla. Vaurion korjaus maksaa 450e ja kohta olisi tulossa vuosihuolto. Lisäksi jotkut puslat/mitkä lie narisee niin helvetisti kun rattia kääntää jotka pitäisi korjata. Heitetään hiha-arvio, että noi (maalaus ja huolto) maksaisi yhteensä vaikkapa 700e. Jos oikein lukuja pyörittelee, niin nämä voi laskea säästetyksi mikäli vaihtaisi nyt pois. Tuli myös auton pesun yhteydessä huomattua, että konepellissä on yli 10 pientä kiveniskemää, jotka ovat rikkoneet lakan ja varmaan maalinkin, kun niistä paistaa musta väri (auto on harmaa). Näitä nyt on varmaan joka autossa, mutta pistihän noikin miettimään, että jos pidä auton niin onko konepelti sitten parin vuoden päästä ruosteessa.
Ei ole usko mennyt täysin konserniin, vaan enemmän maahantuojaan. Faijalla on vm. 15 uusikoppanen Superb, jolla on 5x enemmän kilsoja eikä ainuttakaan ongelma. Noita kiveniskemiäkin on vähemmän, vaikken ymmärrä miten se voi olla mahdollista kun hän ajaa niin paljon enemmän
Järkipuhetta! Onneksi autoja ei yleensä osteta järjellä.
Fordin takuusta olen lukenut ford-foorumilta myös aika huonoja kokemuksia. Pitää varmaan ostaa jatkossa pelkästään Toyotoja.
Kiitos vaan kaikille tuohon ruosteasiaan vastanneille. Jos kyseessä olisi ollut isompi ongelma, niin auto olisi lähtenyt vaihtoon kuin hauki rannasta.
Tuonhan kokeilee kun vaihdat etu- ja takarenkaan keskenään.Mikähän vittu on VW Touareg 3.0tdi -08 autossa. Kuuluu outoa urinaa vasemmalta edestä. Ihan kun ajaisi kokoajan siinä keskikaistan heräteosiolla, mutta kuuluu vaan hiljempaa.
Vetarien suojakumit ok. Vetarit tuntui olevan ok käsin käänneltynä. Vaihdoin pyöränlaakerin ja silti sama urina jatkuu.
Voiko rengas olla viallinen? Olisi pohjoisen reissu edessä ~400km suuntaansa, että uskaltaako lähteä...