VAG autojen monet ongelmat

Millä lukijalla olet saanut tuollaiset vikakoodit ja selitykset?

google sanoo että
P0219 Engine Overspeed Condition

P020D Cylinder 4 Injection Timing

Ammattikoulussa autopuolen Boschin kone antoi nuo koodit.

9C7E4DD9-CB30-4D5D-A5C4-2C9940EF3EAF.jpeg
 
Merkkiliikkeestä uutena. Katotaan nyt vielä mitä myyjä vastaa, kun sinne pitää reklamaatio osoittaa kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaan. Voi olla, että myyjällä on insentiiviä tehdä asialle jotain, kun olen ollut aikeissa vaihtaa heillä auton uuteen, mutta vaihtoautolle ei saada annettua järkevää arvoa kun tämä keissi on kesken.

Jos tuo ei auta niin onhan sulla vielä mahdollisuus kysyä tehtaalta mielipidettä. www.skoda-auto.com Tuolta alhaalta löytyy sähköpostiosoite infolinelle. Sieltä varmaan osataan neuvoa eteenpäin. Muistaakseni jossain audin maalipinta/ruoste-tapauksessa oli maahantuoja kieltäytynyt korvaamasta, mutta yhteydenotto tehtahtaaseen auttoi ja tehtaan piikkiin oli laitettu kuntoon.
 
Tietäjät tietää, itse pihalla näistä eri pommeista kuin tampoonin naru. Kyseisessä rojussa ilmeisesti öjyä menee enemmän kuin naftaa, omistaja ei tietty mitään tunnusta kun se on niin hyvä. Jos noi koodit sanoo jotain, niin saa kertoa minkälaista alamäkeä on luvassa, noin rahallisestikin. Naisen hyvä valinta.

AUDI A4 (8K2, B8) 3.0 TDI quattro 2010 240hv

 
Aika erikoista, että 3.0TDi mylly söisi öljyä kovin voimakkaasti. Itse pidän tuota VAG konsernin nykydieseleistä melkeinpä luotettavimpana. (1.9TDitä en lue enää nykydieseliksi).

Onko siinä minkälaista muuta oiretta?
 
Ei 3.0TDI:ssä mitään sellaista tyypillistä vikaa ole, että öljyä söisi. Onko kone ulkopuolelta kuiva? Kyllähän mikä tahansa moottori voi särkyä ja alkaa viemään öljyä, mutta ei 3.0TDI:ssä mitään sellaista ole, että se olisi kovin herkkä öljynkulutukselle.
 
VAG vikakoodit luetaan VCDS-ohjelmalla, ODBeleven käy myös. 3.0TDI on tosiaan hyvässä maineessa, eiköhän tuo korjaamoon kannata viedä tutkittavaksi mistä vuotaa.
 
Huomaa kyllä, että itse on ajellut liian hyvillä vaggilaisilla, kun ei tuollainen kynnysasia ole tullut mieleenkään. Molemmissa Audeissa on muoviset kynnyslistat joihin on upotettu vielä alumiiniset koristelistat kirjain/logokuvioilla. Peltiä näkyy vaan pystypilareissa, ja niihin ei normikäytössä osu mikään uloke. On edelleen helmat hyvän näköiset, mitä vaan muovit vähän naarmuumtuneet etenkin kuskin paikalla.

Voi vaan kuvitella miten paljas pelti kestää ilman mitään suojaa. Eli ei kestä. Ruosteet pois, maalaa (jäljellä tai värillä ei ole väliä), ja listat päälle.
 
Voi vaan kuvitella miten paljas pelti kestää ilman mitään suojaa. Eli ei kestä. Ruosteet pois, maalaa (jäljellä tai värillä ei ole väliä), ja listat päälle.

Niin no, yhdessäkään Leonissa ei ole ollut suojaa kynnyspellin päällä. Ei tehtaalta eikä sellaisia saa myöskään lisävarusteena. 1M Leonilla ajoin 10 vuotta, kynnyksissä oli muutama jalkineista tullut naarmu mutta ei sen enempää. Ruostetta tuossa autossa oli ainoastaan pari kolikon kokoista kohtaa helmamuovien alla. 5F Leonit eivät ole olleet noi kauan ajossa, mutta edellinen Cupra lähti neljä vuotiaana vaihtoon ehjin kynnyksin.

Olen edelleen sitä mieltä, että vauriot tulevat käytössä. Maalipinta kuluu puhki, sitten tulee ruoste ja maali alkaa lohkeilla irti. Saa olla eri mieltä... Suojaaminen on helppoa (kiveniskuteipillä), mutta se pitää tehdä heti uutena tai silloin kuin maalipinta on vielä ehjä.
 
Voi vaan kuvitella miten paljas pelti kestää ilman mitään suojaa. Eli ei kestä. Ruosteet pois, maalaa (jäljellä tai värillä ei ole väliä), ja listat päälle.
Kestää aivan hyvin. Ei mulla ole missään rottelossa ollut kynnyslistoja ja on ihan ehjä maali niissä on ollut kynnyksissä vaikka yli neljännesmiljoonaa on ollut mittarissa.
 
Tietäjät tietää, itse pihalla näistä eri pommeista kuin tampoonin naru. Kyseisessä rojussa ilmeisesti öjyä menee enemmän kuin naftaa, omistaja ei tietty mitään tunnusta kun se on niin hyvä. Jos noi koodit sanoo jotain, niin saa kertoa minkälaista alamäkeä on luvassa, noin rahallisestikin. Naisen hyvä valinta.

AUDI A4 (8K2, B8) 3.0 TDI quattro 2010 240hv

Ei kyllä oikein mistään löydy juttua, että kuluttaisi öljyä. Onko tässä laitteessa ollenkaan öljyätikkua? Joissain kohtaa näistä ei löytynyt vakiona, kuin anturi ja näyttö ajotietokoneessa. Jos näin on niin ensimmäiseksi ostaisin öljytikun ja toteisin öljynkulutuksen ihan fyysisesti tikusta
 
Ei kyllä oikein mistään löydy juttua, että kuluttaisi öljyä. Onko tässä laitteessa ollenkaan öljyätikkua? Joissain kohtaa näistä ei löytynyt vakiona, kuin anturi ja näyttö ajotietokoneessa. Jos näin on niin ensimmäiseksi ostaisin öljytikun ja toteisin öljynkulutuksen ihan fyysisesti tikusta

Ylläolevista kommenteista päätellen ei ole öljysyöppö. Kyse on tutun naisen auto. Naamakirjassa vaan valitteli kun pitäisi lähteä kiireesti johonkin, mutta auto "huutaa öljyä", eikä sitä nyt kotona sitten ole yhtään putelia, joten ei pääse lähtemään. En sitten viitsinyt kysellä asiasta mitään, kun olisi vetänyt melkoiset kilarit kuitenkin:D Sitten kaivoin satojen kuvien (selfiet) missä sattuu rekkari näkemään, ja rekkaritiedolla katsoin että mikä pirssi edes on kyseessä, tekniikaltaan ja malliltaan.

Onhan se mahdollista että sillä on ajettu kuuhun ja takaisin, voi olla mittariruuvattu tuontiauto tai ihan mitä tahansa, kunhan on ollut jokseenkin edullinen, mutta mahdollisimman näyttävä. Voi olla että asia ei ikinä selviä, kysäisen jos satun livenä näkemään. Eipä ole oma ongelma.
 
Ylläolevista kommenteista päätellen ei ole öljysyöppö. Kyse on tutun naisen auto. Naamakirjassa vaan valitteli kun pitäisi lähteä kiireesti johonkin, mutta auto "huutaa öljyä", eikä sitä nyt kotona sitten ole yhtään putelia, joten ei pääse lähtemään. En sitten viitsinyt kysellä asiasta mitään, kun olisi vetänyt melkoiset kilarit kuitenkin:D Sitten kaivoin satojen kuvien (selfiet) missä sattuu rekkari näkemään, ja rekkaritiedolla katsoin että mikä pirssi edes on kyseessä, tekniikaltaan ja malliltaan.

Onhan se mahdollista että sillä on ajettu kuuhun ja takaisin, voi olla mittariruuvattu tuontiauto tai ihan mitä tahansa, kunhan on ollut jokseenkin edullinen, mutta mahdollisimman näyttävä. Voi olla että asia ei ikinä selviä, kysäisen jos satun livenä näkemään. Eipä ole oma ongelma.
Voihan se auto vaatia pientä öljyn lisäystä, jos vaihtoväli olisi vaikka 30 tkm. En kyllä tiedä mikä se öljynvaihtoväli oikeasti tuossa mallissa on.
 
Voihan se auto vaatia pientä öljyn lisäystä, jos vaihtoväli olisi vaikka 30 tkm. En kyllä tiedä mikä se öljynvaihtoväli oikeasti tuossa mallissa on.

Voihan se yksilö olla ihan mitä tahansa, pätee kaikkiin merkkeihin eikä pelkästään VAG tuotteisiin. Taustoja tietämättä vaikea sanoa.

Onhan toisen kaverin työauto, Transporter, joka nyt on suht uusi ja pienillä kilsoilla, milloin mistäkin syystä jatkuvasti korjaamolla. Tällä kertaa viidettä kertaa viikon sisään samasta viasta, kaksi kertaa ei-merkkikorjaamolla, nyt kolmatta kertaa merkkiliikkeessä, eikä valmista tunnu tulevan. Joku hämärä sähkövika tällä kertaa.
 
Asiaton käytös
Ylläolevista kommenteista päätellen ei ole öljysyöppö. Kyse on tutun naisen auto. Naamakirjassa vaan valitteli kun pitäisi lähteä kiireesti johonkin, mutta auto "huutaa öljyä", eikä sitä nyt kotona sitten ole yhtään putelia, joten ei pääse lähtemään. En sitten viitsinyt kysellä asiasta mitään, kun olisi vetänyt melkoiset kilarit kuitenkin:D Sitten kaivoin satojen kuvien (selfiet) missä sattuu rekkari näkemään, ja rekkaritiedolla katsoin että mikä pirssi edes on kyseessä, tekniikaltaan ja malliltaan.

Onhan se mahdollista että sillä on ajettu kuuhun ja takaisin, voi olla mittariruuvattu tuontiauto tai ihan mitä tahansa, kunhan on ollut jokseenkin edullinen, mutta mahdollisimman näyttävä. Voi olla että asia ei ikinä selviä, kysäisen jos satun livenä näkemään. Eipä ole oma ongelma.

Ilmeisesti kohtuu pösilö akka muutenkin, kuin automerkin perusteella. Pane sitä tai poista kavereista.
 
Säätäminen jatkuu. Soittivat Laakkoselta, jonne olin tehnyt reklamaation. Skoda-myynti on siirtynyt heille yrityskaupan myötä ja katsoivat että vastuu on silti auton myyneellä yrityksellä (Arita), joka on vielä olemassa. Se ei tosin enää myy Vagineita ollenkaan. Mitäköhän tästäkin tulee? Olivat kuitenkin hyvin avuliaita Laakkosella ja sanoivat, ettei tuollaista jälkeä tule kulumalla, koska maali lohkeilee ympäriltä. Tämä viittaa virheeseen pohjatyössä/tjs.

Alkaa hiljalleen hermot mennä. Pitää lähettää reklamaatio Aritaan ja toivoa, että siellä jotain kiinnostaa asia vaikka ovat luopuneet ko. liiketoiminnasta. Epäilen että sanovat, ettei kuulu heille vaan liiketoiminnan ostaneelle puljulle.
 
Ilmeisesti kohtuu pösilö akka muutenkin, kuin automerkin perusteella. Pane sitä tai poista kavereista.

Sitähän se on, melkoinen adhd säätäjä millä kaikki menee jotenkin pieleen. Oon pannu jo sitä, kavereista en kehtaa poistaa, paitsi asetukset on niin etten näe sen jokaista selfie päivitystä:)
 
VAGGIlainen kai tämäkin kun Octavia 2.0TDI BMM koneella. Vaihdatin turbon 1,5 vuotta sitten kun kilometrejä oli 220thk. Turbo vislaili noin 40 thk ajan mutta sitten kun rupesi ulisemaan ja vislailu paheni, jotenpäätin sen vaihtaa.
Nut 30thk ajettu turbo rupes vislaileen aina välillä. Auto oli pojalla ajossa vähän aikaa. Ja eilen ajoin sillä lenkin. Kylmänä ei vislannut ja kulki normaalisti. Sitten rupes kiihdytettäessä selvästi vislaamaan ja oli selvästi tehoa kadoksissa.
Poljeskelin kaasua ja vislaus vaimeni, ja taas kiiihtyi normaalisti. Eli ilmeisesti turbon siivet jumittelee.
 
Sen verran pihalla pirsseistä että kysytään täällä: nykyinen 09 Octavia 1.8 TSI pitäisi muksun tulon myötä vaihtaa tilavampaan, ja Superb farkkuna oisi se kiinnostavin. Itsellä ja vaimolla sen verran jaloissa pituutta että lisä jalkatila takana olisi toivottavaa. Tää nykyinen Octaviahan pamahti kun mittarissa oli 74tkm tossa 4v sitten (jakoketju rikki ja moottori paskaksi ja tappelu myyjän ja maahantuojan kanssa ja lopulta maksoimme 30pros remontin hinnasta) joten nyt kiinnostaisi että mistä vuosimallista eteenpäin olisi turvallisinta lähteä seuraavaa autoa katsomaan? Pahimmat mokathan nää kai on uudemmissa saanut korjattua? -14 tai -15 malleja olen katsellut, ollaanko näissä kuta kuinkin turvallisilla vesillä? Entä onko enää väliä esim moottorin tilavuudella, joskus joku vuosi takaperinhän oli about satavarmaa että tietty moottori pamahtaa, varsinkin automaattina.
 
Sen verran pihalla pirsseistä että kysytään täällä: nykyinen 09 Octavia 1.8 TSI pitäisi muksun tulon myötä vaihtaa tilavampaan, ja Superb farkkuna oisi se kiinnostavin. Itsellä ja vaimolla sen verran jaloissa pituutta että lisä jalkatila takana olisi toivottavaa. Tää nykyinen Octaviahan pamahti kun mittarissa oli 74tkm tossa 4v sitten (jakoketju rikki ja moottori paskaksi ja tappelu myyjän ja maahantuojan kanssa ja lopulta maksoimme 30pros remontin hinnasta) joten nyt kiinnostaisi että mistä vuosimallista eteenpäin olisi turvallisinta lähteä seuraavaa autoa katsomaan? Pahimmat mokathan nää kai on uudemmissa saanut korjattua? -14 tai -15 malleja olen katsellut, ollaanko näissä kuta kuinkin turvallisilla vesillä? Entä onko enää väliä esim moottorin tilavuudella, joskus joku vuosi takaperinhän oli about satavarmaa että tietty moottori pamahtaa, varsinkin automaattina.
Onko siis seuraavan auton tarkoitus olla bensa? Aika vähän on tarjontaa Superbissa bensakoneella jos vuosimalli vähintään 2014. Dieseleitä saa kaksi yhden bensan hinnalla.
Käsittääkseni TSI koneiden surullisen kuuluisat ongelmat on korjattu joskus 2011.

ps. Pirssi tarkoittaa taksia.
 
Käsittääkseni TSI koneiden surullisen kuuluisat ongelmat on korjattu joskus 2011.
Tämä on yleinen harhakäsitys, joskin vuosiluku vähän vaihtelee kertojasta riippuen.

Tosiasia on se, että 1.2/1.4 TSI jakoketjujen ongelmat voitettiin lopullisesti siinä vaiheessa kun ketju lakkasi olemasta ja siirryttiin uudempaan moottorimalliin jossa hihna.

Tämän tapahtuman ajankohta vaihtelee malleittain, ensimmäisenä taisi olla Mk7 Golf joskus 2012 tienoilla ja viimeisimpiä muistaakseni Touran jonka uusi korimalli hihnakoneilla tuli vasta 2015.
 
Pahimmat mokathan nää kai on uudemmissa saanut korjattua? -14 tai -15 malleja olen katsellut, ollaanko näissä kuta kuinkin turvallisilla vesillä?
Jos nyt varman päälle haluaa pelata, niin uusin korimalli on ainakin sellaisilla bensakoneilla joista on nuo pahimmat lapsukset karsittu. Kolmoskoppa siis, tuliko se nyt 2015 tuotantoon.
 
Jos varman päälle haluaa pelata, niin ei osta VAGia. :/
Tämän nyt vois kaikkiin merkkeihin. Minkään ostaminen ei ole varman päälle pelaamista. Eli ei osta vaan leasaa olis enemmän kuvailemaasi. Ongelmat ei olisi omia ongelmia.

Ja nyt menehän.. hushus trolli muualle trollaileen muka näppäränä.
 
Ongelmat ei olisi omia ongelmia.

Juu, eihän ne, varsinkaan jos auto hyytyy sunnuntaina iltana tienposkeen. Lämmittää toki ajatus siitä että hinuro tulee 45min kuluessa ja itse pääsee jatkamaan taksilla matkaa sekä tappelemaan paperisotaa auton korjauksesta.
 
Syynäsin vagineen pohjaa tarkemmin ja muuten näyttää ihan puhtaalta, paitsi oikean puolen takarenkaan kohdalla on tällaista:
edf
dav
dav

Osaatteko sanoa onko tuo "harmitonta" ruostetta vai jotain, joka ajan myötä eskaloituu ongelmaksi?
 
Pintaruosteelta vaikuttaa, nyt en ihan varmaksi mene vannomaan mikä osa kyseessä mutta näyttää sen verran tukevalta palikalta ettei tuo tuosta kohdasta ainakaan puhki tule ruostumaan (tai auto ei mene romuttamolle 15v kuluttua juuri tuon kohdan ruostumisen vuoksi)
 
no kyllä se ajastaan eskaloituu, itse jouduin katsastukseen vaihtamaan koko taka-akselin mk1 octaviasta.

Ei kylläkään tollasessa paikassa olevan ruosteen takia, vaan noiden "vedenpoistoreikien" ympäriltä katsari väänsi solmuun = hylky.
 
Syynäsin vagineen pohjaa tarkemmin ja muuten näyttää ihan puhtaalta, paitsi oikean puolen takarenkaan kohdalla on tällaista:
edf
dav
dav

Osaatteko sanoa onko tuo "harmitonta" ruostetta vai jotain, joka ajan myötä eskaloituu ongelmaksi?
Tässä vaiheessa kun se on vielä pienellä alueella, niin olisi helppo tietysti vielä pysättää kun ei tarvitse hitsata peltiä. Näin maallikon silmin ainakin viimeinen kuva näyttää siltä että se lähtee syömään sitä hitsisaumaa joka voisi johtaa katsastuksessa hylkyyn.
 
Syynäsin vagineen pohjaa tarkemmin ja muuten näyttää ihan puhtaalta, paitsi oikean puolen takarenkaan kohdalla on tällaista:
edf
dav
dav

Osaatteko sanoa onko tuo "harmitonta" ruostetta vai jotain, joka ajan myötä eskaloituu ongelmaksi?
Toi ruoste on apurungossa, ei korissa, täysin normaalia eikä vaikuta seuraavaan 10v mitään.
 
Syynäsin vagineen pohjaa tarkemmin ja muuten näyttää ihan puhtaalta, paitsi oikean puolen takarenkaan kohdalla on tällaista:
edf
dav
dav

Osaatteko sanoa onko tuo "harmitonta" ruostetta vai jotain, joka ajan myötä eskaloituu ongelmaksi?
Vähän crc-sinkkiä kevyesti ja kotelesuojaa ruiskulla niin ei tarvi noista ruosteista murehtia. Yhtälailla vois sumuttaa tervalla tai pellavaöljyllä. Mistä sitten nyt tykkääkään. Ei kuitenkaan alustamassaa, kivisuojaa tai muuta kovaa tavaraa joka ei ole kapillaarinen. Alustamassat voi sitten kotelosuojan päälle laittaa.
 
teräsharjalla irtomöskät pois ja päälle vaikka Noveroxia tai sitten fosforihappoa niin pysäyttää jo alkavan ruostumisen.
 
teräsharjalla irtomöskät pois ja päälle vaikka Noveroxia tai sitten fosforihappoa niin pysäyttää jo alkavan ruostumisen.
Noo joo. Mutta se on niinkin ettet saa sitä joka välistä kuitenkaan. Huomannut tuon crc-sinkillä harson laittamisen ja kotelosuojan olevan parempi tunkeutumaan. Noverox kyllä toimii jos sen saa joka koloon, mutta se ei tunkeudu mihinkään omin voimin. Ja jos suljet osittain Noveroxilla kolon joka hetken päästä taas imaissut vettä sisäänsä niin ollut aika turha tehdä. Tuossa kuvan kohdassa ihan hyvää tavaraa.
 
Syynäsin vagineen pohjaa tarkemmin ja muuten näyttää ihan puhtaalta, paitsi oikean puolen takarenkaan kohdalla on tällaista:
edf
dav
dav

Osaatteko sanoa onko tuo "harmitonta" ruostetta vai jotain, joka ajan myötä eskaloituu ongelmaksi?

Miten se alkuperäinen ongelma jaksaa?
 
Maahantuoja kieltäytyi kahdesti maksamasta. Aritan liiketoiminnan ostanut Laakkonen sanoi, että osoita reklamaatio Aritaan. Sanoivat kyllä Laakkosella, että ei toi maalin irtoaminen ja ruostuminen mekaanisesta rasituksesta johdu, vaan pohjatöissä on jotain vikaa, mutta eivät voi tehdä mitään jos maahantuoja kieltäytyy korvaamasta.

Sain Octaviasta aika hyvän tarjouksen vikoineen vaihdossa uuteen Focukseen ja nyt harkitsen asiaa. Pääsis kertaheitolla tosta eroon, mutta tulis samalla 15k lisää autolainaa, joka pikkasen nyppii pihiä miestä.
 
Maahantuoja kieltäytyi kahdesti maksamasta. Aritan liiketoiminnan ostanut Laakkonen sanoi, että osoita reklamaatio Aritaan. Sanoivat kyllä Laakkosella, että ei toi maalin irtoaminen ja ruostuminen mekaanisesta rasituksesta johdu, vaan pohjatöissä on jotain vikaa, mutta eivät voi tehdä mitään jos maahantuoja kieltäytyy korvaamasta.

Sain Octaviasta aika hyvän tarjouksen vikoineen vaihdossa uuteen Focukseen ja nyt harkitsen asiaa. Pääsis kertaheitolla tosta eroon, mutta tulis samalla 15k lisää autolainaa, joka pikkasen nyppii pihiä miestä.
Hinkkaa pois ja suojaa itse tai maksa jollekin pari satasta että tekee puolestasi. Säästä 15 tonnia... :D
 
Maahantuoja kieltäytyi kahdesti maksamasta. Aritan liiketoiminnan ostanut Laakkonen sanoi, että osoita reklamaatio Aritaan. Sanoivat kyllä Laakkosella, että ei toi maalin irtoaminen ja ruostuminen mekaanisesta rasituksesta johdu, vaan pohjatöissä on jotain vikaa, mutta eivät voi tehdä mitään jos maahantuoja kieltäytyy korvaamasta.

Sain Octaviasta aika hyvän tarjouksen vikoineen vaihdossa uuteen Focukseen ja nyt harkitsen asiaa. Pääsis kertaheitolla tosta eroon, mutta tulis samalla 15k lisää autolainaa, joka pikkasen nyppii pihiä miestä.

Maahantuoja eli Helkama nyt on sellainen kaktus perseessä, että sehän kieltäytyy kaikesta. Viime kädessä valmistaja ehkä voisi tulla vastaan. Ja vähän outoa että jos vain tuossa yksilössä on vika, niin luulisi että samaa kuraa olisi tullut linjalta sadoittain. No sitähän ei voi tietää ellei selaa koko interweppiä läpi. Mikään vanhahan tuo ocu nyt ei kuitenkaan ole.

Vähän siitä syystä että ei ole ketjua Fordin tai Mercedeksen ongelmille, niin melkein tarttuisin tuohon Focukseen niin asian voi unohtaa omalta osalta. Vielä kun kuvasit noita tulevia ja olevia ruostepaikkoja, niin luotto konseriin lienee mennyt.
 
Hinkkaa pois ja suojaa itse tai maksa jollekin pari satasta että tekee puolestasi. Säästä 15 tonnia... :D
Ei taida taidot riittää tän korjaamiseen itse: dav

Autosta tarjottiin 17250 (Autokeskus) ja 17500 (Laakkonen). Kyseessä siis 28tkm ajettu vm16 Octavia Combi 1.0 DSG webastolla. Vaurion korjaus maksaa 450e ja kohta olisi tulossa vuosihuolto. Lisäksi jotkut puslat/mitkä lie narisee niin helvetisti kun rattia kääntää jotka pitäisi korjata. Heitetään hiha-arvio, että noi (maalaus ja huolto) maksaisi yhteensä vaikkapa 700e. Jos oikein lukuja pyörittelee, niin nämä voi laskea säästetyksi mikäli vaihtaisi nyt pois. Tuli myös auton pesun yhteydessä huomattua, että konepellissä on yli 10 pientä kiveniskemää, jotka ovat rikkoneet lakan ja varmaan maalinkin, kun niistä paistaa musta väri (auto on harmaa). Näitä nyt on varmaan joka autossa, mutta pistihän noikin miettimään, että jos pidä auton niin onko konepelti sitten parin vuoden päästä ruosteessa. :nb:

Yritän nyt tässä pähkäillä pitäiskö auton vai ei. Vaikka se tällä hetkellä nitisee ja natisee sekä ruostuu, niin aika pienellä rahalla noista selviää vs. ihan uusi auto. Kun autolla on, ikää vasta pari vuotta, niin sillä on tullut ajettua juuri ne kaikista kalleimmat kilsat. :lol::greedy:

Ei ole usko mennyt täysin konserniin, vaan enemmän maahantuojaan. Faijalla on vm. 15 uusikoppanen Superb, jolla on 5x enemmän kilsoja eikä ainuttakaan ongelmaa. Noita kiveniskemiäkin on vähemmän, vaikken ymmärrä miten se voi olla mahdollista kun hän ajaa niin paljon enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida taidot riittää tän korjaamiseen itse: dav

Autosta tarjottiin 17250 (Autokeskus) ja 17500 (Laakkonen). Kyseessä siis 28tkm ajettu vm16 Octavia Combi 1.0 DSG webastolla. Vaurion korjaus maksaa 450e ja kohta olisi tulossa vuosihuolto. Lisäksi jotkut puslat/mitkä lie narisee niin helvetisti kun rattia kääntää jotka pitäisi korjata. Heitetään hiha-arvio, että noi (maalaus ja huolto) maksaisi yhteensä vaikkapa 700e. Jos oikein lukuja pyörittelee, niin nämä voi laskea säästetyksi mikäli vaihtaisi nyt pois. Tuli myös auton pesun yhteydessä huomattua, että konepellissä on yli 10 pientä kiveniskemää, jotka ovat rikkoneet lakan ja varmaan maalinkin, kun niistä paistaa musta väri (auto on harmaa). Näitä nyt on varmaan joka autossa, mutta pistihän noikin miettimään, että jos pidä auton niin onko konepelti sitten parin vuoden päästä ruosteessa. :nb:

Ei ole usko mennyt täysin konserniin, vaan enemmän maahantuojaan. Faijalla on vm. 15 uusikoppanen Superb, jolla on 5x enemmän kilsoja eikä ainuttakaan ongelma. Noita kiveniskemiäkin on vähemmän, vaikken ymmärrä miten se voi olla mahdollista kun hän ajaa niin paljon enemmän
No omat kokemukset Fordin maahantuojaorganisaation "vastaantulemisesta" 2000-luvun alussa uuden auton kanssa on ihan yhtä paskaluokkaa, että suo siellä, vetelä täällä (toisaalta VAG maalaili helmat ja ovet premiumista pelkän maalin lohkeamisen takia >6 iässä mukisematta - ovet tosiaan ilman ruostumisoireita listojen vaihdon takia). :D

Ja sehän vituttaa sitten kun sen uuden auton konepeltiin ilmestyy ne kiveniskemät (itse hain pullon väriä + lakkaa merkkiluollosta ja töpöttelin umpeen omasta VAGineesta vuosi takaperin).

Jos se auto muuten tekee asiansa eikä kuume ole noussut, niin sillä 15 tonnilla korjaa aika paljon kaikkea... :P
 
Järkipuhetta! Onneksi autoja ei yleensä osteta järjellä. :D

Fordin takuusta olen lukenut ford-foorumilta myös aika huonoja kokemuksia. Pitää varmaan ostaa jatkossa pelkästään Toyotoja.

Kiitos vaan kaikille tuohon ruosteasiaan vastanneille. Jos kyseessä olisi ollut isompi ongelma, niin auto olisi lähtenyt vaihtoon kuin hauki rannasta.
 
Järkipuhetta! Onneksi autoja ei yleensä osteta järjellä. :D

Fordin takuusta olen lukenut ford-foorumilta myös aika huonoja kokemuksia. Pitää varmaan ostaa jatkossa pelkästään Toyotoja.

Kiitos vaan kaikille tuohon ruosteasiaan vastanneille. Jos kyseessä olisi ollut isompi ongelma, niin auto olisi lähtenyt vaihtoon kuin hauki rannasta.

Joko olit kuluttajaneuvontaan yhteydessä? Iltapäivälehdille voi myös soittaa ja kysyä kiinnostaako niitä tehdä juttua asiasta?
 
Mikähän vittu on VW Touareg 3.0tdi -08 autossa. Kuuluu outoa urinaa vasemmalta edestä. Ihan kun ajaisi kokoajan siinä keskikaistan heräteosiolla, mutta kuuluu vaan hiljempaa.

Vetarien suojakumit ok. Vetarit tuntui olevan ok käsin käänneltynä. Vaihdoin pyöränlaakerin ja silti sama urina jatkuu.

Voiko rengas olla viallinen? Olisi pohjoisen reissu edessä ~400km suuntaansa, että uskaltaako lähteä... :confused:
 
Mikähän vittu on VW Touareg 3.0tdi -08 autossa. Kuuluu outoa urinaa vasemmalta edestä. Ihan kun ajaisi kokoajan siinä keskikaistan heräteosiolla, mutta kuuluu vaan hiljempaa.

Vetarien suojakumit ok. Vetarit tuntui olevan ok käsin käänneltynä. Vaihdoin pyöränlaakerin ja silti sama urina jatkuu.

Voiko rengas olla viallinen? Olisi pohjoisen reissu edessä ~400km suuntaansa, että uskaltaako lähteä... :confused:
Tuonhan kokeilee kun vaihdat etu- ja takarenkaan keskenään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 819
Viestejä
4 517 667
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom