Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Apparin puolen pelti hyvin paikoillaan, kuskin puolella peltiä ei olekaan.vetoakselin suojapelti irronnut
Melko kaukaa haettua? Renkaat on kiinni.Rengas löysällä? Kuuluisi kyllä kovemmissakin vauhdeissa.
Vakaaja ja koiranluut ei heilu ainakaan käsin yhtään mihinkään. Seuraavassa katsastuksessa varmaankin pomppaa jos tämmöisestä kyse?Koiranluu tuki moottorin alla kannattaa tarkistaa, onko pultit kunnolla kiinni ja puslat ehjiä
Vakaaja ja koiranluut ei heilu ainakaan käsin yhtään mihinkään. Seuraavassa katsastuksessa varmaankin pomppaa jos tämmöisestä kyse?
Juu, tuosta heiluu vähän mutta onko liikaa
Ihan on normaalin kuuloinen voimansiirtoTykkäsin videoista, kuvanlaatu ja äänet oli kohdillaan. Tälleen maallikkone ei kuulosta terveeltä, VAG on ihanan paskaa...
Jep. Myös moottorin alatuki näyttää ihan normaalilta, eli sitä ei kannata lähteä turhan takia vaihtamaan.Ihan on normaalin kuuloinen voimansiirto
Eli käytännössä sitten vaan jatketaan ajamista kunnes ääni muuttuu sietämättömäksi tai jokin porsii?Jep. Myös moottorin alatuki näyttää ihan normaalilta, eli sitä ei kannata lähteä turhan takia vaihtamaan.
Näin minä tekisin...Eli käytännössä sitten vaan jatketaan ajamista kunnes ääni muuttuu sietämättömäksi tai jokin porsii?
Onko siellä huoltonäytössä nyt asetukset väärin? Omassa (ei VAG) voi valita millä huoltovälillä mennään kun huoltovaloa nollataan.Kohta 210tkm ajettu '15 adblue TDI 150 DSG alkoi ilmoittelemaan, että pitäisi öljynvaihtoon+tarkastukseen mennä 1tkm aikana. Viime huollosta ja öljynvaihdosta 6kk ja 10tkm aikaa. Mielestäni tämä ilmoitus poikkeaa nyt normaalista 12kk huoltovälin ilmoituksesta. Onko auto huomannut jonkin ongelman, tai mitä mahtaa olla kyseessä? Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.
Kohta 210tkm ajettu '15 adblue TDI 150 DSG alkoi ilmoittelemaan, että pitäisi öljynvaihtoon+tarkastukseen mennä 1tkm aikana. Viime huollosta ja öljynvaihdosta 6kk ja 10tkm aikaa. Mielestäni tämä ilmoitus poikkeaa nyt normaalista 12kk huoltovälin ilmoituksesta. Onko auto huomannut jonkin ongelman, tai mitä mahtaa olla kyseessä? Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.
Onko siellä huoltonäytössä nyt asetukset väärin? Omassa (ei VAG) voi valita millä huoltovälillä mennään kun huoltovaloa nollataan.
Huollossa nollattu. Samassa paikassa ollut ennen eikä ennen käynyt näin.kuka tehny huoltomuistuttimen nollauksen? jäänyt viimeksi öljynvaihdon osalta tekemättä?
Tai sitten viet auton asiansa osaavalle korjaamolle ja annat vapaat kädet. Itse ehkä ajelisin vielä vähän aikaa ja odottelisin, että ääni pahenee/poistuu.Eli käytännössä sitten vaan jatketaan ajamista kunnes ääni muuttuu sietämättömäksi tai jokin porsii?
En mä näillä oireilla vie korjaamolle, nytkin ajelin 10min enkä kuullut ääntä kertaakaan. Tarttee muuttua ns. pahaksi ja selväksi ja ”koko ajan kuuluvaksi” että kannattaa viedä rahalla korjaamolle ihmetelväksi.Tai sitten viet auton asiansa osaavalle korjaamolle ja annat vapaat kädet. Itse ehkä ajelisin vielä vähän aikaa ja odottelisin, että ääni pahenee/poistuu.
Kuulostaisi automaallikon korvaan väyläongelmalta, ehkä CAN-boksi sekoilee?Onkos joku paininut DSG vaihteistojen paine-antureiden kanssa? Potilaana DQ400e härveli, joka näyttää K2 piiriin paineeksi -1bar (näyttää kyllä myös painetta, mutta palautuu aina tuohon) ja meka antaa vikaa että kytkinpakka jumissa. Näköjään samaa SMP132532 anturia käytössä useammassa vehkeessä mersua myöten.
Voisiko kuitenkin vuotaa painetta jostain jos kerran kytkimen jumittamisestakin tulee koodia?Onkos joku paininut DSG vaihteistojen paine-antureiden kanssa? Potilaana DQ400e härveli, joka näyttää K2 piiriin paineeksi -1bar (näyttää kyllä myös painetta, mutta palautuu aina tuohon) ja meka antaa vikaa että kytkinpakka jumissa. Näköjään samaa SMP132532 anturia käytössä useammassa vehkeessä mersua myöten.
![]()
Voisiko kuitenkin vuotaa painetta jostain jos kerran kytkimen jumittamisestakin tulee koodia?
Automaatti-ilmastoinnissa on puhaltimen yhteydessä. 3C0907521G tai vastaava googleen. Yleensähän siitä puhaltimesta menee laakerit.Jaahas. Sisätilan puhaltimen moottori meni sitten äsken mykäksi. Ei puhalla millään asetuksella, vaikka climatronicissa kyllä kaikki sinänsä toimii ja säätöjä pystyy tekemään. Itse puhallin ei vaan pyöri. Oletan sen olevan hanskalokeron takana. Meneekö näistä yleensä itse puhallin, vai onko näissä vielä vanhan maailman tyyliin myös erillinen vastus, jolla puhallinnopeutta säädetään? Auto on B7 Passat 1.4 TSI Ecofuel 2014.
Tokeni nähtävästi itsekseen, kun auto hetken seisoi. Mutta kyllä siitä näytti vikakoodi jääneen:Automaatti-ilmastoinnissa on puhaltimen yhteydessä. 3C0907521G tai vastaava googleen. Yleensähän siitä puhaltimesta menee laakerit.
Mulla oireili samalla tavalla itse moottori eli ei aina käynnistynyt ja yleensä sai käyntiin kun tiesi missä kyseinen puhallin on niin lyömällä siihen kohtaan. Kunnes ei enää käynnistynyt ollenkaan. Eli perinteisesti moottorista oli hiilet kuluneet. Tosi auto oli kyllä PSA:n tuotos ettei mitään samaa ainakaan ole mutta voi siis olla myös itse moottori.Tokeni nähtävästi itsekseen, kun auto hetken seisoi. Mutta kyllä siitä näytti vikakoodi jääneen:
Auto HVAC
9485974 - Air Blower
Component internal failure
Fault priority 2
Fault frequency 8
Nyt pitää vielä varmistaa varaosanumero ja laittaa uutta tilaukseen. En jaksa uskoa, että oli yhden kerran herja.