VAG autojen monet ongelmat

vetoakselin suojapelti irronnut
Apparin puolen pelti hyvin paikoillaan, kuskin puolella peltiä ei olekaan.
Rengas löysällä? Kuuluisi kyllä kovemmissakin vauhdeissa.
Melko kaukaa haettua? Renkaat on kiinni.

Nostin etupään ilmaan, mitään selkeää vikaa ei ole missään. Etuvetoista en ole rassannut, mutta laatikosta kuuluu vastaavanlainen kalina kun pyörittelee renkaita ilmassa edes takas. Vaihde päällä kalina selkeämpi kuin vapaalla.

Ajossa se ääni on enemmän ”kalinaa” kuin ”kolinaa” (sikäli mikä näillä jotain eroa on).

Tossa auto ilmassa ja vaihdepäällä pientä heiluttelua edes takas


Sama vapaalla.


Ajossa ääni paikallistuu korvakuulolla keskelle konehuonetta sivusuunnassa eli täsmäisi juurikin laatikon kohtaan josta se ääni ylläkin kuuluu. Ääni on hyvin samanlaista tuon heiluttelun kanssa.

Ääni alkoi eilen ”tyhjästä” tai jos ollut aiemmin niin hiljaisena ettei ole kuullut. Ikkuna auki ajossa ei kuulu yhtään sen enempää kuin kiinni eli ääni tulee ”tulipellin läpi” ohjaamoon.
 
tuo vaihteiston rattaista tuleva ääni on aivan normaalia. normaalissa auton käytössä ei vaihdeta ajosuuntaa noin nopeasti.
 
Motti&vaihteisto heiluu kun vaihdepäällä veivaa renkaita edes takas, vaikea sanoa heiluuko liikaa vai kuuluisko tuon pysyä ihan paikallaan. Joku 130tkm vasta ajettu ettei nyt luulis olevan vielä loppu tällä iällä ja kilsoilla.
 
Vakaaja ja koiranluut ei heilu ainakaan käsin yhtään mihinkään. Seuraavassa katsastuksessa varmaankin pomppaa jos tämmöisestä kyse?

siis moottorin alla olevaa tukea tarkoitan
1749917888506.png
 
Jos nyt jotain haluaa välttämättä vaihtaa, niin itse vaihtaisin sisemmät vetonivelet.
 
Kohta 210tkm ajettu '15 adblue TDI 150 DSG alkoi ilmoittelemaan, että pitäisi öljynvaihtoon+tarkastukseen mennä 1tkm aikana. Viime huollosta ja öljynvaihdosta 6kk ja 10tkm aikaa. Mielestäni tämä ilmoitus poikkeaa nyt normaalista 12kk huoltovälin ilmoituksesta. Onko auto huomannut jonkin ongelman, tai mitä mahtaa olla kyseessä? Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.
 
Kohta 210tkm ajettu '15 adblue TDI 150 DSG alkoi ilmoittelemaan, että pitäisi öljynvaihtoon+tarkastukseen mennä 1tkm aikana. Viime huollosta ja öljynvaihdosta 6kk ja 10tkm aikaa. Mielestäni tämä ilmoitus poikkeaa nyt normaalista 12kk huoltovälin ilmoituksesta. Onko auto huomannut jonkin ongelman, tai mitä mahtaa olla kyseessä? Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.
Onko siellä huoltonäytössä nyt asetukset väärin? Omassa (ei VAG) voi valita millä huoltovälillä mennään kun huoltovaloa nollataan.
 
Olisiko vag merkkiset nykyään niin viisaita, kun ne tietävät öljynkulutuksen kumminkin lisääntyvän,
niin pienennetään vaihtoväliä automaattisesti:rolleyes:
 
Kohta 210tkm ajettu '15 adblue TDI 150 DSG alkoi ilmoittelemaan, että pitäisi öljynvaihtoon+tarkastukseen mennä 1tkm aikana. Viime huollosta ja öljynvaihdosta 6kk ja 10tkm aikaa. Mielestäni tämä ilmoitus poikkeaa nyt normaalista 12kk huoltovälin ilmoituksesta. Onko auto huomannut jonkin ongelman, tai mitä mahtaa olla kyseessä? Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.

kuka tehny huoltomuistuttimen nollauksen? jäänyt viimeksi öljynvaihdon osalta tekemättä?
 
Tai sitten viet auton asiansa osaavalle korjaamolle ja annat vapaat kädet. Itse ehkä ajelisin vielä vähän aikaa ja odottelisin, että ääni pahenee/poistuu.
En mä näillä oireilla vie korjaamolle, nytkin ajelin 10min enkä kuullut ääntä kertaakaan. Tarttee muuttua ns. pahaksi ja selväksi ja ”koko ajan kuuluvaksi” että kannattaa viedä rahalla korjaamolle ihmetelväksi.
 
Onkos joku paininut DSG vaihteistojen paine-antureiden kanssa? Potilaana DQ400e härveli, joka näyttää K2 piiriin paineeksi -1bar (näyttää kyllä myös painetta, mutta palautuu aina tuohon) ja meka antaa vikaa että kytkinpakka jumissa. Näköjään samaa SMP132532 anturia käytössä useammassa vehkeessä mersua myöten.

SMP132532-KIT2_650x650_ffffffff.jpg
 
Onkos joku paininut DSG vaihteistojen paine-antureiden kanssa? Potilaana DQ400e härveli, joka näyttää K2 piiriin paineeksi -1bar (näyttää kyllä myös painetta, mutta palautuu aina tuohon) ja meka antaa vikaa että kytkinpakka jumissa. Näköjään samaa SMP132532 anturia käytössä useammassa vehkeessä mersua myöten.
Kuulostaisi automaallikon korvaan väyläongelmalta, ehkä CAN-boksi sekoilee?

Entäs DSG-laatikko joka sirittää, mistä kyse? Pitää siis sellaisen korkean sirisevän äänen ikään kuin sanoisi "prrrrt". Ensin luulin ajoittavani tämän vaihteenvaihdon yhteyteen, mutta jos pakotan vaihteen ja annan maantiellä rullata niin kaasua painaessa taas pirahtaa.
 
Onkos joku paininut DSG vaihteistojen paine-antureiden kanssa? Potilaana DQ400e härveli, joka näyttää K2 piiriin paineeksi -1bar (näyttää kyllä myös painetta, mutta palautuu aina tuohon) ja meka antaa vikaa että kytkinpakka jumissa. Näköjään samaa SMP132532 anturia käytössä useammassa vehkeessä mersua myöten.

SMP132532-KIT2_650x650_ffffffff.jpg
Voisiko kuitenkin vuotaa painetta jostain jos kerran kytkimen jumittamisestakin tulee koodia?
 
Voisiko kuitenkin vuotaa painetta jostain jos kerran kytkimen jumittamisestakin tulee koodia?

On varmaan mahdollista, mutta anturi kyllä jo oireilee niin että näyttää -1bar levossa, ja samaa anturia on muissakin laatikoissa ja mersussakin jopa käytössä, ja on ihan yleinen vikakohde, joten tuon vaihto olisi edullisin ja helpoin ratkaisu.

Paitsi että juuri tuota vaihteiston DQ400e sähköpuolta ei vissiin saa helposti purettua millään, niin että saisi anturit vaihdettua. Ainakaan mun taidoilla ei netistä mitään löytynyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 833
Viestejä
4 810 879
Jäsenet
77 993
Uusin jäsen
pinkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom