VAG autojen monet ongelmat

Ei se ennen irtoamistaan nimenomaan kovassa vauhdissa kuulu vaan hitaissa kaarteissa aivan varmasti kuuluu
 
vetoakselin suojapelti irronnut
Apparin puolen pelti hyvin paikoillaan, kuskin puolella peltiä ei olekaan.
Rengas löysällä? Kuuluisi kyllä kovemmissakin vauhdeissa.
Melko kaukaa haettua? Renkaat on kiinni.

Nostin etupään ilmaan, mitään selkeää vikaa ei ole missään. Etuvetoista en ole rassannut, mutta laatikosta kuuluu vastaavanlainen kalina kun pyörittelee renkaita ilmassa edes takas. Vaihde päällä kalina selkeämpi kuin vapaalla.

Ajossa se ääni on enemmän ”kalinaa” kuin ”kolinaa” (sikäli mikä näillä jotain eroa on).

Tossa auto ilmassa ja vaihdepäällä pientä heiluttelua edes takas


Sama vapaalla.


Ajossa ääni paikallistuu korvakuulolla keskelle konehuonetta sivusuunnassa eli täsmäisi juurikin laatikon kohtaan josta se ääni ylläkin kuuluu. Ääni on hyvin samanlaista tuon heiluttelun kanssa.

Ääni alkoi eilen ”tyhjästä” tai jos ollut aiemmin niin hiljaisena ettei ole kuullut. Ikkuna auki ajossa ei kuulu yhtään sen enempää kuin kiinni eli ääni tulee ”tulipellin läpi” ohjaamoon.
 
tuo vaihteiston rattaista tuleva ääni on aivan normaalia. normaalissa auton käytössä ei vaihdeta ajosuuntaa noin nopeasti.
 
Sitten on kyllä helvetin vaikea sanoa että mistä ääni tulee.

Ei varmaan auta kuin ajaa kunnes pahenee/leviää?
 
Motti&vaihteisto heiluu kun vaihdepäällä veivaa renkaita edes takas, vaikea sanoa heiluuko liikaa vai kuuluisko tuon pysyä ihan paikallaan. Joku 130tkm vasta ajettu ettei nyt luulis olevan vielä loppu tällä iällä ja kilsoilla.
 
Vakaaja ja koiranluut ei heilu ainakaan käsin yhtään mihinkään. Seuraavassa katsastuksessa varmaankin pomppaa jos tämmöisestä kyse?

siis moottorin alla olevaa tukea tarkoitan
1749917888506.png
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 839
Viestejä
4 815 489
Jäsenet
77 980
Uusin jäsen
JNIE

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom