VAG autojen monet ongelmat

Päällisin puolin en mistään keksi mikä tuota aiheuttaisi mutta ei kellään sattuisi valistunutta arvausta olla mistä lähteä mokomaa aiheuttajaa etsimään
Etsipä lämpökamera käsiisi. Anna auton seisoa sammuksissa akku kiinnitettynä ja etsi sitten kameralla missä on lämmin paikka. Sinne se akku purkautuu.
 
Autoliikkeeltä ostaessa on laissa
6kk virheolettama eli jos vika esiintyy ostosta tuon ajan sisään, voidaan olettaa vian olleen autossa ostohetkellä ellei myyjä pysty osoittamaan auton olleen virheetön myyntihetkellä. Tosin tämäkään ei sisällä normaalia kulumaa jne.
Virheolettama taitaa nykyään olla 12kk.
 
Palautin tehdasasetuksille ajoneuvon ja järjestelmän asetukset. Tämä korjasi ongelman ainakin toistaiseksi.

Webasto on kyllä toiminut normaalisti kaukosäätimestä, mutta pitää seurata tilannetta.
Onko toiminut tuon palautuksen jälkeen? Itselle iski Kodiaqiin sama ongelma "Vika: seisontalämmitys".
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?

Ei nyt mitään faktaa, mutta omien havaintojen perusteella tuo ei ole niin altis hajottamaan itseään kuin 1.4 koneet. Ketju kiertää vain kahden rattaan välillä, ja sillä on asiallisempi kiristin kuin 1.4 koneissa. Sen sijaan öljypumpun ketjulla ei ole mitään kiristimiä ja se voi alkaa äännellä.
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?
Sitten kun ketju alkaa rallattamaan, on aika vaihtaa.. mutta autoa käynnistettäessä kuuluva parin sekunnin pärähdys ei vielä haittaa, eikä aiheuta vielä toimenpiteitä. Näin olen lukenut/kokenut.

Täällä on hieman keskustelua aiheesta. :)

 
Onko toiminut tuon palautuksen jälkeen? Itselle iski Kodiaqiin sama ongelma "Vika: seisontalämmitys".
Ei auttanut n. kuukauden toimii ja taas pitää resetoida. Viime vuonna tuohon päivitettiin lisälämmittimen ohjaimen ohjelmisto uudempaan versioon. Tuo ei auttanut viime talvella. Vikakoodeja ei löytynyt, joten itse webasto on kunnossa.

Nyt syksyllä ajattelin, että voisiko ongelma kuitenkin olla näytön ohjelmistossa. Kyselin huollosta, että onko saatavilla uudempaa versiota. No oli uudempaa versiota ja kävin huollossa päivittämässä siihen. Nyt taas seurataan. että poistuuko ongelma...
 
Huomannut nyt, että pakkasella kylmänä käynnistäessä on kuulunut ihan hetken ajan epätasaista vikinää/kirskuntaa, joka saattaa muuttua tasaiseksi säksäytykseksi. Välillä myös lämpöisellä koneella kuuluu tasainen "whirrrr" apulaitehihnan kiristimen suunnalta ja välillä ei mitään. Hihnan kastelu ei vaikuta ääneen. Varmaan kiristintä vaihtoon?

Jakohihna ja moniurahihna vaihdettu vuosi sitten ja laturi viime kesällä. Jonkun verran lukenut jakohihnan ääntelyistä näissä EA288-dieseleissä, mutta en usko olevan siitä kyse. Apulaitehihnaa ei myöskään ihan testiksi pudota pois, kun pitää pujottaa alakautta takaisin.

Edellisessä Passatissa myös säksätti moniurahihnan kiristin kylmänä. Senkin sai korvalla aika hyvin paikannettua kiristimen suuntaan, vaikka korjaamo epäili jakohihnaa ensin. Sen kiristin tosin kesti yli 200tkm, kun nyt alkoi ääntely 187tkm kohdalla. Onneksi SKF:n kiristin ei maksa Aeromotorsilta kuin 28€ :think:
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin Octavian (1.2tsi hihnakone) DSG reistailee ja vikakoodien mukaan mekatroniikka antaa vikakoodia, joten se pitäisi kuulemma vaihtaa.

Suositelkaa järkevän hintaista ja osaavaa ei merkkiliikettä?
 
Naapurin Octavian (1.2tsi hihnakone) DSG reistailee ja vikakoodien mukaan mekatroniikka antaa vikakoodia, joten se pitäisi kuulemma vaihtaa.

Suositelkaa järkevän hintaista ja osaavaa ei merkkiliikettä?

Kuten aiemminkin tähän triidiin kirjoitin, niin kannattaa nyt kuulemma-tason analyysien ja varaosien vaihtelun sijaan selvittää onko nykyinen mekatroniikka korjattavissa. Tässä yksi vaihtoehto: Vagen
 
Passatti päätti järjestää mukavan joululahjan ja nyt kustannusarvio n. 2500e kaikkinensa. Kyseessä 2014 ecofuel, jossa kaasupainesäädin alkoi vuotaa. Pelkkä osa 2te. :poop:
 
Passatti päätti järjestää mukavan joululahjan ja nyt kustannusarvio n. 2500e kaikkinensa. Kyseessä 2014 ecofuel, jossa kaasupainesäädin alkoi vuotaa. Pelkkä osa 2te. :poop:
Älä usko ensimmäistä hinta-arviota. Selvitä ensin mikä osa kyseessä. Jos se on esim 3C0906011C / 1S0906011B, purkuosan saa alkaen parilla sadalla ja uudenkin alta tonnin. Vaikka ei välttämättä kiinnostaisi itseä (ehkä kuitenkin kiinnostaa, kun tänne kirjoitat?) tuossa pääsee omalla taustatyöllä kyllä hyvin tuntipalkoille. Ei ole tuttu osa, mutta jos se on tuo edellä mainittu, on se kuvien mukaan myös hyvin helppo vaihtaa, heti moottorin yläpuolella tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Älä usko ensimmäistä hinta-arviota. Selvitä ensin mikä osa kyseessä. Jos se on esim 3C0906011C / 1S0906011B, purkuosan saa alkaen parilla sadalla ja uudenkin alta tonnin. Vaikka ei välttämättä kiinnostaisi itseä (ehkä kuitenkin kiinnostaa, kun tänne kirjoitat?) tuossa pääsee omalla taustatyöllä kyllä hyvin tuntipalkoille. Ei ole tuttu osa, mutta jos se on tuo edellä mainittu, on se kuvien mukaan myös hyvin helppo vaihtaa, heti moottorin yläpuolella tarjolla.
Kiitos! Käytännössä autossa on 3C0906011C osa ja sitä on nyt kissojen ja koirien kanssa etsitty, että löytyisikö jostain käytettyä osaa tai uutena vähän huokeammin. Valitettavasti käytettynä en onnistunut löytämään, kuulemma erittäin kysyttyjä juurikin uuden osan hinnan vuoksi ja Virosta en oikein uskalla tuota tilata, kun näillä on paha taipumus hajota vanhemmiten, eikä välttämättä mitään toimivuustakuuta ole.

Tässä saatetaan saada sellainen kompromissi aikaiseksi, että autoon vaihdetaan uudempi Ventrexin alennin tilalle, mutta sekin maksaa 1250e + asennustyöt (ei käy sellaisenaan vanhan tilalle).

Muuten harkitsisin itse vaihtamista, mutta tarkoittaisi kajoamista korkeapainelinjaan (200 bar) ja se ei nyt tässä kohtaa houkuta. Pitäisi pystyä pullot sulkemaan ensiksi ja purkaa paine pois järjestelmästä. Sittenkin pitäisi etsiä jostain työkalut yhden uuden linjan askartelemiseksi, mikä vaaditaan tuon uudemman säätimen kanssa. Eli helppoa ja edullista ratkaisua tähän ei ole.

Uudempaa säädintä en onnistunut mistään löytämään alle 1230 euron +pk (1S0906011B).
 
Tuolta Bildelsbasenilta on joskus tullut ostettua peilin moottori ja tuntui toimivan ihan hyvin. Tosin palautuskäytäntöjä ei ole testattu vaikka taisivat antaa toimivuustakuun sielläkin.
Itsekin olen onnistuneesti tuolta kautta osien jäljille päässyt. Tuohan on enemmänkin oikeastaan hakukone, kaupat sitten tehdään myyjän kanssa erikseen.
Ylipäätään on sanottava purkaamoista ympäri eurooppaa se, että joitakin kertoja on tullut toimimaton tai huonosti toimiva osa, joka kerta on mitään kyselemättä tullut rahat takaisin, oli tilauspaikka mikä tahansa. Että siinä mielessä ei liikaa kannata jännittää ulkomailta käytetyn tilaamista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 579
Viestejä
4 509 377
Jäsenet
74 438
Uusin jäsen
andresantos7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom