VAG autojen monet ongelmat

Päällisin puolin en mistään keksi mikä tuota aiheuttaisi mutta ei kellään sattuisi valistunutta arvausta olla mistä lähteä mokomaa aiheuttajaa etsimään
Etsipä lämpökamera käsiisi. Anna auton seisoa sammuksissa akku kiinnitettynä ja etsi sitten kameralla missä on lämmin paikka. Sinne se akku purkautuu.
 
Autoliikkeeltä ostaessa on laissa
6kk virheolettama eli jos vika esiintyy ostosta tuon ajan sisään, voidaan olettaa vian olleen autossa ostohetkellä ellei myyjä pysty osoittamaan auton olleen virheetön myyntihetkellä. Tosin tämäkään ei sisällä normaalia kulumaa jne.
Virheolettama taitaa nykyään olla 12kk.
 
Palautin tehdasasetuksille ajoneuvon ja järjestelmän asetukset. Tämä korjasi ongelman ainakin toistaiseksi.

Webasto on kyllä toiminut normaalisti kaukosäätimestä, mutta pitää seurata tilannetta.
Onko toiminut tuon palautuksen jälkeen? Itselle iski Kodiaqiin sama ongelma "Vika: seisontalämmitys".
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?

Ei nyt mitään faktaa, mutta omien havaintojen perusteella tuo ei ole niin altis hajottamaan itseään kuin 1.4 koneet. Ketju kiertää vain kahden rattaan välillä, ja sillä on asiallisempi kiristin kuin 1.4 koneissa. Sen sijaan öljypumpun ketjulla ei ole mitään kiristimiä ja se voi alkaa äännellä.
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?
Sitten kun ketju alkaa rallattamaan, on aika vaihtaa.. mutta autoa käynnistettäessä kuuluva parin sekunnin pärähdys ei vielä haittaa, eikä aiheuta vielä toimenpiteitä. Näin olen lukenut/kokenut.

Täällä on hieman keskustelua aiheesta. :)

 
Onko toiminut tuon palautuksen jälkeen? Itselle iski Kodiaqiin sama ongelma "Vika: seisontalämmitys".
Ei auttanut n. kuukauden toimii ja taas pitää resetoida. Viime vuonna tuohon päivitettiin lisälämmittimen ohjaimen ohjelmisto uudempaan versioon. Tuo ei auttanut viime talvella. Vikakoodeja ei löytynyt, joten itse webasto on kunnossa.

Nyt syksyllä ajattelin, että voisiko ongelma kuitenkin olla näytön ohjelmistossa. Kyselin huollosta, että onko saatavilla uudempaa versiota. No oli uudempaa versiota ja kävin huollossa päivittämässä siihen. Nyt taas seurataan. että poistuuko ongelma...
 
Huomannut nyt, että pakkasella kylmänä käynnistäessä on kuulunut ihan hetken ajan epätasaista vikinää/kirskuntaa, joka saattaa muuttua tasaiseksi säksäytykseksi. Välillä myös lämpöisellä koneella kuuluu tasainen "whirrrr" apulaitehihnan kiristimen suunnalta ja välillä ei mitään. Hihnan kastelu ei vaikuta ääneen. Varmaan kiristintä vaihtoon?

Jakohihna ja moniurahihna vaihdettu vuosi sitten ja laturi viime kesällä. Jonkun verran lukenut jakohihnan ääntelyistä näissä EA288-dieseleissä, mutta en usko olevan siitä kyse. Apulaitehihnaa ei myöskään ihan testiksi pudota pois, kun pitää pujottaa alakautta takaisin.

Edellisessä Passatissa myös säksätti moniurahihnan kiristin kylmänä. Senkin sai korvalla aika hyvin paikannettua kiristimen suuntaan, vaikka korjaamo epäili jakohihnaa ensin. Sen kiristin tosin kesti yli 200tkm, kun nyt alkoi ääntely 187tkm kohdalla. Onneksi SKF:n kiristin ei maksa Aeromotorsilta kuin 28€ :think:
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin Octavian (1.2tsi hihnakone) DSG reistailee ja vikakoodien mukaan mekatroniikka antaa vikakoodia, joten se pitäisi kuulemma vaihtaa.

Suositelkaa järkevän hintaista ja osaavaa ei merkkiliikettä?
 
Naapurin Octavian (1.2tsi hihnakone) DSG reistailee ja vikakoodien mukaan mekatroniikka antaa vikakoodia, joten se pitäisi kuulemma vaihtaa.

Suositelkaa järkevän hintaista ja osaavaa ei merkkiliikettä?

Kuten aiemminkin tähän triidiin kirjoitin, niin kannattaa nyt kuulemma-tason analyysien ja varaosien vaihtelun sijaan selvittää onko nykyinen mekatroniikka korjattavissa. Tässä yksi vaihtoehto: Vagen
 
Passatti päätti järjestää mukavan joululahjan ja nyt kustannusarvio n. 2500e kaikkinensa. Kyseessä 2014 ecofuel, jossa kaasupainesäädin alkoi vuotaa. Pelkkä osa 2te. :poop:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 513
Viestejä
4 507 280
Jäsenet
74 429
Uusin jäsen
Lilimeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom