VAG autojen monet ongelmat

Päällisin puolin en mistään keksi mikä tuota aiheuttaisi mutta ei kellään sattuisi valistunutta arvausta olla mistä lähteä mokomaa aiheuttajaa etsimään
Etsipä lämpökamera käsiisi. Anna auton seisoa sammuksissa akku kiinnitettynä ja etsi sitten kameralla missä on lämmin paikka. Sinne se akku purkautuu.
 
Autoliikkeeltä ostaessa on laissa
6kk virheolettama eli jos vika esiintyy ostosta tuon ajan sisään, voidaan olettaa vian olleen autossa ostohetkellä ellei myyjä pysty osoittamaan auton olleen virheetön myyntihetkellä. Tosin tämäkään ei sisällä normaalia kulumaa jne.
Virheolettama taitaa nykyään olla 12kk.
 
Palautin tehdasasetuksille ajoneuvon ja järjestelmän asetukset. Tämä korjasi ongelman ainakin toistaiseksi.

Webasto on kyllä toiminut normaalisti kaukosäätimestä, mutta pitää seurata tilannetta.
Onko toiminut tuon palautuksen jälkeen? Itselle iski Kodiaqiin sama ongelma "Vika: seisontalämmitys".
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?

Ei nyt mitään faktaa, mutta omien havaintojen perusteella tuo ei ole niin altis hajottamaan itseään kuin 1.4 koneet. Ketju kiertää vain kahden rattaan välillä, ja sillä on asiallisempi kiristin kuin 1.4 koneissa. Sen sijaan öljypumpun ketjulla ei ole mitään kiristimiä ja se voi alkaa äännellä.
 
Itsellä vuoden 2010 1.2 TSI Golf ja katsoin huolto-kirjauksista että ilmeisesti jakoketjua ei vielä ole kertaakaan vaihdettu (ajettu 137tkm).

Mitään jakoketjun kulumiseen viittaavaa ääntä en ole havainnut ja auto toimii täysin moitteetta toistaiseksi. Kannattaisiko ketjun vaihtoa miettiä vasta kun jotain siihen viittaavaa alkaa näkymään/kuulumaan vai suosiolla vaihdattaa tässä vaiheessa jo varmuuden vuoksi?
Sitten kun ketju alkaa rallattamaan, on aika vaihtaa.. mutta autoa käynnistettäessä kuuluva parin sekunnin pärähdys ei vielä haittaa, eikä aiheuta vielä toimenpiteitä. Näin olen lukenut/kokenut.

Täällä on hieman keskustelua aiheesta. :)

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 733
Viestejä
4 496 990
Jäsenet
74 275
Uusin jäsen
rillo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom