VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
794
Vuorossaan seitsemäs VAG:n TSI auto tulossa meidän taloon. Ensimmäinen joka oli vm 2010 1.8 TSI vei jonkun verran öljyä, muistaakseni 1 dl/1000 km. Tämän jälkeen ei minkään TSI koneen kanssa ole ollut mitään ongelmaa, tosin minkään kanssa ei olla kyllä ajettu yli 100 tkm. DSG: stä ei vielä hirveästi kokemusta, ensimmäinen on ajossa ja toinen tulossa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 941
Ei minullakaan näistä ole pahaa sanottavaa. Kolmas DSG ( Stronic ) ja kolmas TSI ( TFSI ) menossa. Hyvin ovat toimineet. Eka TFSI söi tosin oljyä, mutta maahantuoja laittoi kuntoon omaan piikkiinsä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Eilen VW Golf Alltrack -18:a pestessä huomasin, että ajovalojen alareunaan lasin sisäpuolelle on tiivistynyt kosteutta. Mitään halkeamia ei näytä olevan. Normaalia VW laatua vai onko aihetta reklamoida? Varmaan nauravat ulos merkkihuollosta... Autolla ei taida olla kilometrejä kuin n. 70tkm. Nuo on vielä jotkut Xenon/led mitkälie-umpiot eli itse ostettuna maksanevat puolen auton verran, jos joskus lopettavat toiminnan tuon kosteuden pääsyn takia.

Eipä ole edes ikäloppuihin ranskalaisiin autoihin tähän mennessä mennyt kosteutta umpioihin vai liekö vain ollut hyvää tuuria.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Eilen VW Golf Alltrack -18:a pestessä huomasin, että ajovalojen alareunaan lasin sisäpuolelle on tiivistynyt kosteutta. Mitään halkeamia ei näytä olevan. Normaalia VW laatua vai onko aihetta reklamoida? Varmaan nauravat ulos merkkihuollosta... Autolla ei taida olla kilometrejä kuin n. 70tkm. Nuo on vielä jotkut Xenon/led mitkälie-umpiot eli itse ostettuna maksanevat puolen auton verran, jos joskus lopettavat toiminnan tuon kosteuden pääsyn takia.

Eipä ole edes ikäloppuihin ranskalaisiin autoihin tähän mennessä mennyt kosteutta umpioihin vai liekö vain ollut hyvää tuuria.
Hyvää tuuria sulla on ollut.
Eiköhän se kosteus sieltä häviä itsekseen. Ainakin -15 passatissa ("highline led") saattaa välillä tietyissä olosuhteissa olla kosteutta sisäpinnalla mutta aina kun on katsonut "seuraavan kerran" niin on kuivaa.
Varsinkin jos autoa pesee erilaisissa olosuhteissa niin silloin tällöin mahdollista. Noissa ledeissä taitaa vagilla olla kaikissa puhaltimet jotka jäähdyttää kesällä ja talvella siirtää lämpöä umpion sisäpintaa vasten joka varmaan sen lisäksi että pitää ulkopintaa sulana niin myös kuivattaa paikkoja. Omilla "lampuilla" on jo yli 300tkm takana että kestävyyttä lie turha murehtia. Näissä vielä kaikki häikäisemättömät kaukovalotoiminnot yms.

Vag autojen monet ongelmat:
Samaisesta passatista hajosi ratin "kellojousi", vai miksi tuota nyt bruukataankin kutsua. Napit lakkasi toimimasta ja airbag-valo loimotti. Eipä ole mistään autosta koskaan aikaisemmin hajonnut.
Näköjään niin paljon hajoilee vaggineista näitä että autodoc myi ei oota, joten hain romikselta käytetyn vastaavan osan jostain 60tkm ajetusta e-golfista.
Vehje pelittää taas. :D Tosin näyttää siltä että näitä on hajonnut jopa vain 60tkm ajetuista autoista. *kop kop*.
Yritin myös korjata vanhaa mutta kolvausvehkeeni eivät ole riittävän mikrokirurgiset.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Hyvää tuuria sulla on ollut.
Eiköhän se kosteus sieltä häviä itsekseen. Ainakin -15 passatissa ("highline led") saattaa välillä tietyissä olosuhteissa olla kosteutta sisäpinnalla mutta aina kun on katsonut "seuraavan kerran" niin on kuivaa.
Varsinkin jos autoa pesee erilaisissa olosuhteissa niin silloin tällöin mahdollista. Noissa ledeissä taitaa vagilla olla kaikissa puhaltimet jotka jäähdyttää kesällä ja talvella siirtää lämpöä umpion sisäpintaa vasten joka varmaan sen lisäksi että pitää ulkopintaa sulana niin myös kuivattaa paikkoja. Omilla "lampuilla" on jo yli 300tkm takana että kestävyyttä lie turha murehtia. Näissä vielä kaikki häikäisemättömät kaukovalotoiminnot yms.

Vag autojen monet ongelmat:
Samaisesta passatista hajosi ratin "kellojousi", vai miksi tuota nyt bruukataankin kutsua. Napit lakkasi toimimasta ja airbag-valo loimotti. Eipä ole mistään autosta koskaan aikaisemmin hajonnut.
Näköjään niin paljon hajoilee vaggineista näitä että autodoc myi ei oota, joten hain romikselta käytetyn vastaavan osan jostain 60tkm ajetusta e-golfista.
Vehje pelittää taas. :D Tosin näyttää siltä että näitä on hajonnut jopa vain 60tkm ajetuista autoista. *kop kop*.
Yritin myös korjata vanhaa mutta kolvausvehkeeni eivät ole riittävän mikrokirurgiset.
Kiitos vastauksesta. Pitääpä tarkkailla katoaako kosteus itsestään. Tästäkin hajosi muuten kellojousi - olisiko ollut 40tkm mittarissa silloin. On muuten silläkin hintaa, jos maahantuoja ei tule vastaan.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 030
Tuota listaa kun katsoo niin golf käyttäjien ilmoittamat viat on pitkä kuin nälkövuosi, Auris = muutama
Silti ostaisin koeajon perusteella Golfin silläkin riskillä että jotain voi rikkoutua, oma on kyllä sen 200tkm toiminut ihan hyvin.
Eihän Auriksella voi ajaa selvinpäin, on autoilun fiilis melko kaukana kun cvt huutaa ja melu peittää alleen kaiken keskustelun. Ohjauskin on suoraan lainattu lasten polkuautosta...
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Kiitos vastauksesta. Pitääpä tarkkailla katoaako kosteus itsestään. Tästäkin hajosi muuten kellojousi - olisiko ollut 40tkm mittarissa silloin. On muuten silläkin hintaa, jos maahantuoja ei tule vastaan.
40tkm? Shit... :rage: On. 60tkm ajettu maksoi 60€. Autodocilta erinimiset tarvikkeet noin 200€. Marmorilta varmaan 400-500€.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 030
Varsinainen asiantuntija.

PS. Muista huutaa allahu akbar ku DSG tai TSI poksahtaa, turkkilaisten tekemästä autosta puhutaan kuitenkin
Kommenttini sisälti ehkä hieman sarkasmia ja yleistystä Toyotasta, aivan kuten suurin osa tämän ketjun viesteistä muutenkin.

Ps. Turkissa on tehty/tehdään myös Toyotaa. Esim. Corolla vuoteen 1994 saakka, Corolla verso (2009-2018), Auris (2007-2012), C-HR (2016 ->).
Siihen en ota kantaa mitä pitää huutaa jos Toyotasta hajoaa jotain, kai sekin on mahdollista
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
53
Kommenttini sisälti ehkä hieman sarkasmia ja yleistystä Toyotasta, aivan kuten suurin osa tämän ketjun viesteistä muutenkin.

Ps. Turkissa on tehty/tehdään myös Toyotaa. Esim. Corolla vuoteen 1994 saakka, Corolla verso (2009-2018), Auris (2007-2012), C-HR (2016 ->).
Siihen en ota kantaa mitä pitää huutaa jos Toyotasta hajoaa jotain, kai sekin on mahdollista
Itse olen ymmärtänyt Toyotalla olevan nykyään aiempaa enemmän ongelmia mutta hyvin toimivat huoltopalvelut ovat hoitaneet ne ilman isompia kohuja.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Hyvää tuuria sulla on ollut.
Eiköhän se kosteus sieltä häviä itsekseen. Ainakin -15 passatissa ("highline led") saattaa välillä tietyissä olosuhteissa olla kosteutta sisäpinnalla mutta aina kun on katsonut "seuraavan kerran" niin on kuivaa.
Varsinkin jos autoa pesee erilaisissa olosuhteissa niin silloin tällöin mahdollista. Noissa ledeissä taitaa vagilla olla kaikissa puhaltimet jotka jäähdyttää kesällä ja talvella siirtää lämpöä umpion sisäpintaa vasten joka varmaan sen lisäksi että pitää ulkopintaa sulana niin myös kuivattaa paikkoja. Omilla "lampuilla" on jo yli 300tkm takana että kestävyyttä lie turha murehtia. Näissä vielä kaikki häikäisemättömät kaukovalotoiminnot yms.

Vag autojen monet ongelmat:
Samaisesta passatista hajosi ratin "kellojousi", vai miksi tuota nyt bruukataankin kutsua. Napit lakkasi toimimasta ja airbag-valo loimotti. Eipä ole mistään autosta koskaan aikaisemmin hajonnut.
Näköjään niin paljon hajoilee vaggineista näitä että autodoc myi ei oota, joten hain romikselta käytetyn vastaavan osan jostain 60tkm ajetusta e-golfista.
Vehje pelittää taas. :D Tosin näyttää siltä että näitä on hajonnut jopa vain 60tkm ajetuista autoista. *kop kop*.
Yritin myös korjata vanhaa mutta kolvausvehkeeni eivät ole riittävän mikrokirurgiset.
Volkkari kyllä hienosti yrittää mennä siitä mistä aita on matalin.

Doug demurokin kritisoi samaa asiaa uuden golfin kohdalla ja näyttäähän tuo sisusta aivan helvetin halvalta tuohon hintaan


 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itse olen ymmärtänyt Toyotalla olevan nykyään aiempaa enemmän ongelmia mutta hyvin toimivat huoltopalvelut ovat hoitaneet ne ilman isompia kohuja.
Kaikissa autoissa on ongelmia ja vikoja, toisissa ne tulee vain aikasemmin kuin toisissa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 941
Doug demurokin kritisoi samaa asiaa uuden golfin kohdalla ja näyttäähän tuo sisusta aivan helvetin halvalta tuohon hintaan
Pitää kuitenkin aina muistaa että se on Golf jonka lähtöhinta on se mikä on ja VW ei ole mikään premium merkki. Ei siitä nyt voi muuttaa totaalisesti toiseksi vaikka GTI merkki persuksissa on. Golf kestää vertailun varsin hyvin saman hintaluokan kulkineisiin.
GTI golfin juju on siinä, että se on erittäin hyvä ja nautinnollinen ajettava ja menohalujakin riittää aivan riittävästi, ei se, että sisusta olisi viimoisen päälle tikattu. Konsernilla on sitten muita merkkejä ja malleja siihen tarkoitukseen.

Hienolta laitteelta tuo minusta vaikuttaa. Kelpasi varsin hyvin omaan pihaan.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
106
Pisti muuten silmään että ainakin VW T-Rocia myydään joissain maissa ns. Tiptronicin kanssa, kun esim Suomessa on DSG kuten olettaa saattaa.
Mistäköhän moinen, kun tuntuu että noita tiptroniceja ei ole nähty ainakaan vuosikymmeneen? Tietääköhän joku VAG-expertti taustoja
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
133
Pisti muuten silmään että ainakin VW T-Rocia myydään joissain maissa ns. Tiptronicin kanssa, kun esim Suomessa on DSG kuten olettaa saattaa.
Mistäköhän moinen, kun tuntuu että noita tiptroniceja ei ole nähty ainakaan vuosikymmeneen? Tietääköhän joku VAG-expertti taustoja
Tiptronicia on näemmä tarjolla vain Etelä-Afrikassa 1.4 TSI:n kanssa, joka taitaa olla pudotettu pois euroopan markkinoilta, paitsi hybridinä. Paikallinen autosivusto oli näemmä kysynyt asiaa ihan valmistajalta: www.carmag.co.za/news/why-the-sa-spec-volkswagen-t-roc-14-tsi-will-drop-the-brands-dsg/
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 900
Niin, ei kai se pelkästään luotettavuus vaan myöskin se paljonko mahdolliset yleiset viat tulee maksamaan. Eikö nuo DSG-remontit yleensä takuun ulkopuolella aika kalliita hommia ole?
Mekatroniikka, kytkinasetelmat ja vauhtipyörä on sellaiset 4000€ pajalla. Marmorilla 14k€. Stronic dl501.. eivät edes korjaa vaan haluavat uusia koko laatikon ja sekin 4h tutkinnan mukaan, jonka aikana oli ajettu ja kuulosteltu ulkoa ääniä. Jostain kumman syystä auto kävi laatikoihin erikoistuneella pajalla. Luultavasti en käy koskaan audi centerin huollossa korjaamassa mitään takuun ulkopuolista. Taso kuin tusina-it-työläisellä Intiassa.

Näin muuten, omaa ja läheisten kokemusta 40k-200k ajetusta dsg autoista, niin parin kymmenen auton otannalla kaikista lahonnut laatikko ja yhdessä parikin kertaa tosin meni takuuseen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mekatroniikka, kytkinasetelmat ja vauhtipyörä on sellaiset 4000€ pajalla. Marmorilla 14k€. Stronic dl501.. eivät edes korjaa vaan haluavat uusia koko laatikon ja sekin 4h tutkinnan mukaan, jonka aikana oli ajettu ja kuulosteltu ulkoa ääniä. Jostain kumman syystä auto kävi laatikoihin erikoistuneella pajalla. Luultavasti en käy koskaan audi centerin huollossa korjaamassa mitään takuun ulkopuolista. Taso kuin tusina-it-työläisellä Intiassa.

Näin muuten, omaa ja läheisten kokemusta 40k-200k ajetusta dsg autoista, niin parin kymmenen auton otannalla kaikista lahonnut laatikko ja yhdessä parikin kertaa tosin meni takuuseen.
4k€ vaihtaa aika monta niveltä ranskalaiseen :psmoke:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
4k€ vaihtaa aika monta niveltä ranskalaiseen :psmoke:
Samalla lailla se 4k€ katoaa kuin pieru tuuleen THP-moottorin tai joidenkin Puretechien kanssa. Tai jos ajaa vanhemmilla 1.6l 16v diisselillä suositelluilla (eli liian pitkillä) huoltoväleillä.

Ps. Ranskalaiset diisselit on kyllä yleisesti ottaen parempia. Bensakoneet sen sijaan ei herätä hurraa-huutoja. Edelliset oikeasti hyvät on tehty jo ennen 2010-lukua. Ihan viimeisistä ei kyllä ole kokemusta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Samalla lailla se 4k€ katoaa kuin pieru tuuleen THP-moottorin tai joidenkin Puretechien kanssa. Tai jos ajaa vanhemmilla 1.6l 16v diisselillä suositelluilla (eli liian pitkillä) huoltoväleillä.
Noh, viisi vuotta vanha ja 150 tkm ajettu THP(200) mulla autossa keulilla, joka ollut minulla uudesta lähtien. Moottoriin vaihdettu takuuaikana yksi puola ja ahtimen alipainesäädin. Takuuajan jälkeen meni pakonokka-akselin ajoitussolenoidi, joka maksaa Motonetistä sen 70 euroa. Kauan on vielä matkaa neljään tonniin, vaikka laskisi puolan ja ahtimen alipainesäätimen uusinnan marmorinhinnoilla.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
891
Tuo DSG:n ongelmat ovat hyvä esimerki siitä miten asioita yleistetäään. Siitä on lukuisia versiota olemassa. Kuivaa, märkää, poikittaiskoneesen tai pitkittäiskoneesen. Tähän päälle luonnolliset evoluutioversiot. Sitä en kiellä, että tietty versio on ollut ongelmallisempi kuin joku toinen.
Vaikka unohtaisi luotettavuusongelmat, onhan se käyttöominaisuuksiltaan susi. En itse huolisi omaan autooni. Pienet valmistuskustannukset suhteessa hyvään polttoainetalouteen taitavat olla syyt, miksi niitä tehdään. Yllättävän moni ne silti hyväksyy. Jo lähtökohtaisesti arvokkaammassa mehuaskissa tarvitsee olla pykäliä enemmän ja turbiinia aktiivisesti lukita, jotta päästään samaan polttoainetalouteen. Jos DSG:n ominaisuudet yrittäisi saada mehuaskin tasolle, tulisi siitä esikuvaansa kalliimpi. Kytkimen luistatus pitäisi ratkaista rakenteeseen lisättävällä turbiinilla ja lisäksi tarvittaisiin vähintään yksi kytkin lisää, joka mahdollistaisi kolmannelle akselille valmiiksi kytkettävän lisävaihteen, jotta valmiiksi voisi olla seuraava pykälä kytkettynä sekä ylös- että alasvaihtoa varten.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Eikö tuo "ranskalainen" THP moottori ole BMW oikeasti?

Jos sä golffilla ajelet ajotietokoneen mukaan 5l kulutuksia niin ajat 100% maantietä ja olet juuri se joka ajaa aina vähän alle rajoituksen ja kiihdyttäminen tapahtuu pintakaasulla ja kaasua ei ole ikinä painettu pohjaan :facepalm:

Saat lisätä noihin ajotietokoneen näyttämiin heti 0,5l niin aletaan olemaan lähempänä totuutta...
Tuollaisilla pintakaasulla varovasti kiihdyttelyllä on todella vaikea saada keskikulutus pieneksi.. No ehkä nykyaikaisella automaatilla sen voi saada aika pieneksi, mutta ongelma on aina noissa kevyissä kiihdytyksissä se että moottorin hyötysuhde ei ole kovin hyvä.

Samoin tuo reilu alle rajoituksen ajaminen ei yleensä säästä polttoainetta, tai jos säästää niin ei kovin merkittävästi. Mä olen parissakin uudehkossa autossa huomannut että 80km/h hetkellinen kulutu son pääsääntöisesti korkeampi kuin 90km/h.. tai ylipäätään nopeudessa jossa pääsee ajamaan suurimalla vaihteella.

Ja sen myönnän että suurin osa dsg ongelmista on käyttäjän itse aiheuttama. Eräskin sankari ryömitti autoa jatkuvasti, piti ylämäessä kaasulla paikoillaan ym. ja 100tkm jälkeen laatikko entinen.
Ei tuon pitäisi viahteistoa tappaa, kytkin kuluu tietysti nopeammin.

AIkanaan esim autokouluissa opetettiin manuaalivaiheista autoa pitämään esim liikennevaloissa mäessä paikallaan kytkintä luistattamalla. Kyllähän tuo kuluttaa kytkintä, mutta esim entinen työkaveri joka edusti tuota koulukuntaa ajoi transitilla yli 300tkm kytkimellä..
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Eikö tuo "ranskalainen" THP moottori ole BMW oikeasti?
Bemarimiesten mielestä se on PSA -moottori ja siksi huono. Ja Pösömiesten mielestä se on Bemarin kone ja siksi huono. Todellisuudessa se pohjautuu PSAn moottoreihin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 941
aikka unohtaisi luotettavuusongelmat, onhan se käyttöominaisuuksiltaan susi. En itse huolisi omaan autooni.
Tässä ontaas yksi yleistys lisää. Voitko avata hieman.? Mikä vaihteisto ja mikä mootori ? Vaihteistotyyppi + moottori ratkaisee miten toimii. Jotkut kombot huonompia kuin toiset. Jotkut vaihteistot huonompia kuin toiset. Jotkut moottorit huonompia kuin toiset.

Mikä kättö-ominaisuuksissa on vialla ?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Noh, viisi vuotta vanha ja 150 tkm ajettu THP(200) mulla autossa keulilla, joka ollut minulla uudesta lähtien. Moottoriin vaihdettu takuuaikana yksi puola ja ahtimen alipainesäädin. Takuuajan jälkeen meni pakonokka-akselin ajoitussolenoidi, joka maksaa Motonetistä sen 70 euroa. Kauan on vielä matkaa neljään tonniin, vaikka laskisi puolan ja ahtimen alipainesäätimen uusinnan marmorinhinnoilla.
Tuo taitaakin olla ainoa kestävä thp-kone. Pienitehoisemmat (thp140, 150, 156 jne) on kaikki susia. Ja ne on paljon yleisempiä kuin tuo muutaman tehomallin marginaalipata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
370
Bemarimiesten mielestä se on PSA -moottori ja siksi huono. Ja Pösömiesten mielestä se on Bemarin kone ja siksi huono. Todellisuudessa se pohjautuu PSAn moottoreihin.
Vanhasta muistista kaivelen, että PSA:n vanhan lohkon päälle olisi BMW lisännyt juurikin nämä rikkoutuvat osat. Korjatkaa ihmeessä, jos jollain on muutakin kuin mututietoa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Bemarimiesten mielestä se on PSA -moottori ja siksi huono. Ja Pösömiesten mielestä se on Bemarin kone ja siksi huono. Todellisuudessa se pohjautuu PSAn moottoreihin.
PSAn lohko ja öljynsuodattimen jalkahan siinä on ja loput on hyvin pitkälti BMWn arkkitehtuuria. (mm. jakopää, apulaitteet ja moottorinohjaus jne.)

Tuo taitaakin olla ainoa kestävä thp-kone. Pienitehoisemmat (thp140, 150, 156 jne) on kaikki susia. Ja ne on paljon yleisempiä kuin tuo muutaman tehomallin marginaalipata.
Yleisempiähän nuo pienempitehoiset ovat Suomessa, ainut luotettava noista pienitehoisista on THP180 (Euro 6.2) joka pohjautuu THP200:seen.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Osaako joku sanoa mistä löytyy käyttöohje VAG/skodan tehdasasennetun webaston kaukosäätimelle? Tämännäköiselle:



kiinnostaisi miten vaihdetaan lämmitys/jäähdytysmoodia ja kestoa, ja mitä ledin eri tilat tarkoittavat.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Ledistä en nyt ulkomuistista osaa sanoa, mutta nuo muut kysymykset ovat helppoja vastata. Lämmitys/jäähdytysmoodia ei pysty vaihtamaan kaukosäätimellä. Kestoa ei myöskään pysty muuttamaan kaukosäätimellä. Molemmat näistä pitää tehdä auton omista valikoista.

Tuossa ei siis ole mitään muita toimintoja kuin käynnistys ja sammutus, joille on molemmille oma nappula. Helpommaksi ei käyttöliittymä tule.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Jos päälle laittaessa vilkuttaa vihreää, niin todennäköisesti kantama ei riitä, mutta kaukosäätimen paristo kunnossa. Jos pitää lämmitintä sammuttaa, niin sama asia, mutta vilkuttaa punaisella valolla. Jos päälle laitettaessa vihreä jää hetkeksi palamaan niin webasto menee päälle. Jos pois kytkiessä valo jää hetkeksi palamaan punaisena niin webasto sammuu. Jos valo palaa oranssina niin kaken paristo lopussa.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Minkä merkin autot/apit teillä on käytössä? Itsellä meinaan toimii WeConnect melkeinpä poikkeuksetta 8 Golffin kanssa hyvin webaston käyttöön. Käytännössä kakella en tekisi mitään.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
794
Minkä merkin autot/apit teillä on käytössä? Itsellä meinaan toimii WeConnect melkeinpä poikkeuksetta 8 Golffin kanssa hyvin webaston käyttöön. Käytännössä kakella en tekisi mitään.
Täällä Skoda ja MySkoda sovellus. Aina saa jännittää kun sen avaa että toimiiko vai eikö toimi, onneksi kiutenkin useimmiten kyllä.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
MyŠKODA appi käytössä. Siinä pitää valita ensin haluttu lämmitysaika ja painaa käynnistysnappia. Käytännössä se kuitenkin arpoo ihan satunnaisen ajan siihen, ei ikinä sitä minkä itse valitsee.

Sitten on departure planning ajastusmahdollisuus. Joka pitää jostain perkeleen syystä joka päivä laittaa erikseen, ei voi esim joka arkipäivä laittaa kerralla. Ja nyt on kahtena peräkkäisenä aamuna ollut auto kylmänä...
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
794
Sitten on departure planning ajastusmahdollisuus. Joka pitää jostain perkeleen syystä joka päivä laittaa erikseen, ei voi esim joka arkipäivä laittaa kerralla.
Kyllä voi jos joka päivälle haluaa auton lämpimäksi samalle kellonajalle.
e: ja kyllä näköjään voi laitta eri ajallekkin.
e: onkohan tämä muuten mallikohtainen ominaisuus? Mulla Octavia 2021 IV phev joka lämpenee sähköllä, ei webastolla.
Edellisessä kolmoskoppasessa jossa ei ollut appia käytössä, pystyi tuon ajastuksen tekemään autosta monelle päivälle kerralla.
 
Viimeksi muokattu:

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 082
Ketju vaihtui hihnaan mk7 korissa noissa moottoreissa.
Käsittääkseni TSI koneiden ketju vaihtui hihnaan 2015 vuosimallista eteenpäin. Täällä yksi '15 Polo missä korjaamon toinen systeemi näytti ketjua ja toinen hihnaa (hihna siinä oli).
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Kyllä voi jos joka päivälle haluaa auton lämpimäksi samalle kellonajalle.
e: ja kyllä näköjään voi laitta eri ajallekkin.
e: onkohan tämä muuten mallikohtainen ominaisuus? Mulla Octavia 2021 IV phev joka lämpenee sähköllä, ei webastolla.
Edellisessä kolmoskoppasessa jossa ei ollut appia käytössä, pystyi tuon ajastuksen tekemään autosta monelle päivälle kerralla.
Varmaan eri appi uusissa sähköautoissa. Tässä saa ajastaa 3 päivää kerralla, mutta vain yhden voi aktivoida. Joten joka ilta pitää muistaa käydä aktivoimassa seuraava, ja sitten kolmen päivän jälkeen säätää ne uusiksi... (voi herra sentään, miksi 3?!!)
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Varmaan eri appi uusissa sähköautoissa. Tässä saa ajastaa 3 päivää kerralla, mutta vain yhden voi aktivoida. Joten joka ilta pitää muistaa käydä aktivoimassa seuraava, ja sitten kolmen päivän jälkeen säätää ne uusiksi... (voi herra sentään, miksi 3?!!)
Ainakin VW:ssä pystyy ajastamaan myös pelkästään kellon ajan mukaan, eli ei tarvitse sitä viikon päivää laittaa. Eli voi laittaa vaikka klo 8 ja klo 16 ja käyttää niitä kahta jos esim. töihin lähteminen ja töistä lähteminen tapahtuu yleensä samoihin aikoihin. Toki pitää aina aktivoida esim. kun auton pysäköi.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Ainakin VW:ssä pystyy ajastamaan myös pelkästään kellon ajan mukaan, eli ei tarvitse sitä viikon päivää laittaa. Eli voi laittaa vaikka klo 8 ja klo 16 ja käyttää niitä kahta jos esim. töihin lähteminen ja töistä lähteminen tapahtuu yleensä samoihin aikoihin. Toki pitää aina aktivoida esim. kun auton pysäköi.
Totta muuten, nyt kun tarkemmin katsoin niin siellä on viikonpäivien lisäksi vaihtoehto "At". Pitääkin sitä kokeilla.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
284
Käsitys on väärä. Kaikissa Mk7 Golfien TSI-moottoreissa on hihna, ihan sieltä 2012 vuodesta alkaen.

Eri malleissa moottorisukupolvet päivittyivät eri aikaan, Polossa varmaankin myöhemmin.
Just näin, ei pysty sanomaan vuosimallin mukaan. Uudemmat mallit eli pohjarakenteet vaihtui hihnaan aikaisemmin, faceliftien yhteydessä yleensä ja välillä vaan moottoripäivityksenä. Jossain rapidissa tms. taisi olla ketju -17 asti tms. 63/77 kw vs 66/81 kw. Tähän päälle sotkemaan maahantuojien varastossa maatuneet ylivuotiset joita kaupataan käytettyinä vaihtelevilla tiedoilla. Moottorikoodi… myös teholukujen perusteella voi veikkailla, mutta ei aina. Päivityksissä muutaman hepan heittoja saman ”tason” koneeseen. Jos jaksaa nähdä vaivaa niin surffaamalla noi pystyy selvittämään suht helposti jos on jostain mallista kiinnostunut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
401
Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

1645636984437.png
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

Taitaa olla ns. "normaalia" näissä, että vaihdekepin asennon tunnistava mikrokytkin prakaa. Mitään varsinaista käytännön haittaa en ole tuosta kokenut.
Koodilla 5Q0713128A voi etsiä korjaussarjaa tuohon, joka käsittääkseni "ryöstökytkennällä" lisää uuden mikrokytkimen tuohon yhtälöön, sillä alkuperäinen on juotettu piirilevylle, niin ilmeisesti helpompi ohittaa ja lisätä ulkoisella palikalla uusi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
401
Taitaa olla ns. "normaalia" näissä, että vaihdekepin asennon tunnistava mikrokytkin prakaa. Mitään varsinaista käytännön haittaa en ole tuosta kokenut.
Koodilla 5Q0713128A voi etsiä korjaussarjaa tuohon, joka käsittääkseni "ryöstökytkennällä" lisää uuden mikrokytkimen tuohon yhtälöön, sillä alkuperäinen on juotettu piirilevylle, niin ilmeisesti helpompi ohittaa ja lisätä ulkoisella palikalla uusi.
Näin itsekin päättelin VAG-areenan ketjujen perusteella että vaihdekepin mikrosirussa on ongelma, mutta kyllähän tuo vähän ottaa päähän ja pitänee käydä tarkistuttamassa ettei ole mistään muusta kyse.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kova hinku ostaa paskaa? Ei riitä että autot on laaduttomia, mutta vielä asiakaspalvelu silkkaa paskaa ja joka asiasta saa tapella "ei kuulu takuuseen"

Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

Sain jopa huomautuksen tuosta aikasemmasta viestistä kun varoitin asiasta, mutta miltä se paska nyt tuntuu?


Kyllä se vielä naurattaa, mutta katsotaan vuoden päästä :tup:
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 216
Täällä näyttää tämä patoutunut viha VAG autoja vastaan kärjistyvän. Itse vaihdoin vuosi sitten Volvosta Volkkariin, vuosi menty ja aina on liikkeelle päästy. Siskolla -12 Golffi, ei mitään vikaa siinäkään vaikka on parjattu 1.4tsi+dsg. En nyt jumalkoneiksi väitä, mutta on vikoja muillakin merkeillä ihan yhtä lailla, se vaa riippuu siitä kuinka paljon ja missä niistä huudellaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 614
Viestejä
4 196 474
Jäsenet
70 754
Uusin jäsen
tikkanikke

Hinta.fi

Ylös Bottom