VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Kaikista varoitteluista huolimatta kävin koeajamassa tuollaista Mitsubishi Outlanderia jossa siis 2.0 TDI PD kone, BSY. Muuten en mitään erikoista huomannut mutta kun lämpimällä koneella otti öljyn täyttökorkin auki niin hattu meinasi lentää päästä. Omassa 1.9TDI vaikka 100tkm enemmän ajettu, korkki vain hiukan pomppii paikallaan jos sen ruuvaa auki. Onkos tuttu ominaisuus kenellekkään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 761
Kaikista varoitteluista huolimatta kävin koeajamassa tuollaista Mitsubishi Outlanderia jossa siis 2.0 TDI PD kone, BSY. Muuten en mitään erikoista huomannut mutta kun lämpimällä koneella otti öljyn täyttökorkin auki niin hattu meinasi lentää päästä. Omassa 1.9TDI vaikka 100tkm enemmän ajettu, korkki vain hiukan pomppii paikallaan jos sen ruuvaa auki. Onkos tuttu ominaisuus kenellekkään?
pcv hajalla (todennäköisin) tai kone ihan väljä, jos noin kovaa puskee ylipainetta öljykorkista. Helposti vuotaa tiivisteetkin öljyä joka paikasta, tai jos ei vielä vuoda, niin pian vuotaa.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
2015 vuoden Golfissa alkanut välillä räpsyä EPC päälle herjaillen adaptiivisesta vakkarista, onko kenellekään tuttu juttu? Ja mistäköhän voisi olla kyse, jotain tilapäistä häikkää vai sanooko tämä kapistus itsensä irti tuossa 100tkm jälkeen?
Huolto varmaan kertoisi mutta kysytään myös täältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
2015 vuoden Golfissa alkanut välillä räpsyä EPC päälle herjaillen adaptiivisesta vakkarista, onko kenellekään tuttu juttu? Ja mistäköhän voisi olla kyse, jotain tilapäistä häikkää vai sanooko tämä kapistus itsensä irti tuossa 100tkm jälkeen?
Huolto varmaan kertoisi mutta kysytään myös täältä.
Ite tarkistaisin ekana ettei se keulassa olevan anturin päällä ole mitään likaa.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Ite tarkistaisin ekana ettei se keulassa olevan anturin päällä ole mitään likaa.
Totta, olisin voinut tuohon kirjoittaa että kerran olen jo vedellä ja pyyhykeellä hangannut tuosta likaa pois. Toivottavasti ei ole kovin herkkä, koska tuota likaa joutui jonkun verran hankaamaan.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Kokemuksia onko järkeä hankkia arkiautoksi Golf 1.0 TSI (85hv), manuaalilaatikolla, vm. ~2017/2018. Yleiset ongelmat tai paikat mitä kannattaa vilkaista?

Niissä yksilöissä mitä olen katsonut on kilsat 50-80tkm ja huolto tehty tänä kesänä, niin en odottaisi ongelmia.

Todellinen karvalakkivehje, mutta hankintatarve lyhyeen työmatkakäyttöön. Tarkoitus myydä pois ensi vuonna uuden alta (alle vuoden mittaisia pätkäliisareita ei tahdo saada tai sitten maksaa >450€/kk, niin samapa sitten ottaa joku perusvehje jossa arvo ei kenties alene hurjasti).
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Yleiset ongelmat tai paikat mitä kannattaa vilkaista?
Ajovalojen umpiot, onko sisällä kosteutta ja/tai lasissa (okei, muovissa) alkavaa halkeamista.

Ainakin alkupään seiska-golfeissa nuo tuntuu halkeavan melko hanakasti. Ja se kosteus siellä sisällä valuu alimpaan kohtaan, johon onkin suunnittelija nokkelasti laittanut ledien ohjainmoduulin joka lopulta korkkaa ja ledit sammuu.

Toinen katsottava paikka lattiamatot takamatkustajien jalkatilassa, onko märkää. Takaovet tuppaa päästämään vedet lattialle ja lopulta on matto homeessa.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
272
Ajovalojen umpiot, onko sisällä kosteutta ja/tai lasissa (okei, muovissa) alkavaa halkeamista.

Ainakin alkupään seiska-golfeissa nuo tuntuu halkeavan melko hanakasti. Ja se
Toinen katsottava paikka lattiamatot takamatkustajien jalkatilassa, onko märkää. Takaovet tuppaa päästämään vedet lattialle ja lopulta on matto homeessa.
Tarkistuskysymys - koskeeko halkeilu siis halogeeneja nimenomaan?

Ovivuoto tulee kajarin tai sen tiivisteen pettäessä. Omasta vaihdettu molemmat puolet. Lattiaa kantsii kokeilla siitä heti kynnyksen vierestä, mistä matto taittuu alas. Ei järkevää syytä että kastuisi ylämäkeen päin. Tai sateen jälkeen jos näkee kynnyksellä vettä tai tiiviste läpimärkä (vähän saa olla) niin asia melko selvä. Goodwill/virhevastuu menee pitkään ja ehkä jopa lähes kokonaan ja saa itsekin fiksattua tarvittaessa suht pienellä vaivalla.
Harvinaisempi on ns. mutteriohjaus, niitä vanhemmissa ollut. Eli ohjauksen pitäisi olla hyvä, ei outouksia keskialueella. pykältämisen huomaa maantielenkillä pienillä ohjausliikkeillä esim. loivissa mutkissa. Eli kunnon koeajo vaikka ei kovin yleinen vika.

Webaston on saanut aika kohtuuhintaan tehtaalta, karvalakeissakin löytyy välillä kun hinta ei paljon poikkea lohkolämmitimestä. Helpottanee myyntiä ja kiva varuste talveksi jos löytyy ehdokkaista.
Tuo versio menee pienellä ja suht edullinen ylläpitää, halpa rengaskoko jne.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Anopin golfissa on xenon-valot ja molemmat umpiot paskana, joten ei se pelkästään halogeenien ongelma ole.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Anopin golfissa on xenon-valot ja molemmat umpiot paskana, joten ei se pelkästään halogeenien ongelma ole.
Joo toki muutamia xenoneita joukkoon mahtuu, mutta halogeeneissa se huomattavasti isompi riski on. Halkeavat yhdestä tietystä kulmasta.
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
383
Vaihdoin kutoskoppaseen Golffiin akun. Laitoin OBD elevenillä akun sopeutukseen koodin 070 EXI 0020210921. Akku oli siis 70Ah Exiden akku. Sarjanumeroksi heitin päivämäärän. Onko tämä OK? Löysin netistä tälläset ohjeet :D Kyseessä start-stopilla oleva auto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Anopin golfissa on xenon-valot ja molemmat umpiot paskana, joten ei se pelkästään halogeenien ongelma ole.
Nuo nyt sentään ovat vielä inhimillisen hintaisia, ilmeisesti menekin takia. Saksasta perus xenon-umpio VII:n about 250 eur toimitettuna.

Halpaa verrattuna noihin Audin ja Bemarin 1000+ euron vermeisiin, lasereista puhumattakaan...
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
425
Tuo tuntuu olevan aika yleistä näissä. Useampikin kohtalotoveri löytynyt. Kylmänä tai kuumana ei mitään ongelmaa ja käy oikein nätisti, mutta sitten jos ajon jälkeen kone pääsee jäähtymään ja lyö uudestaan käyntiin, niin kierrokset heijaa ylös alas. Joskus ollut pidempääkin poissa tuo ongelma. Kaikki mahdolliset on tutkittu, mutta mitään selitystä ei ole löytynyt.

Jotain juttua ollut, että tuo johtuisi päästöhuijaussoftasta. Sen takia miettinyt ihan auton ohjelmointia ja samalla saisi lisää tehoakin. Yritin myös kiertää ongelman nostamalla tyhjäkäyntikierroksia hieman, mutta OBD Eleveniltä ei löytynyt asetusta sille. Letkulämmittimen käyttö talvella saa samat oireet aikaan, kun ECU luulee moottorin olevan todellista lämpöisempi.
Mulla alkoi nyt aamulla webaston käytön jälkeen heitellä moottorin kierrosluku B7 Passat 1.6 TDI CAYC:ssa. Kun kaasua polkaisee kerran vähänkään, käyntinopeus tasoittuu. Käyttäytynee samalla tavalla kuin sulla mutta mulla webasto ja sulla letkulämppäri. Oletko ihan korjaamolla tutkituttanut tätä? Muuten kone toimii mielestäni täysin normaalisti. Epäilisin itse suutinpuolen tai egr:n ongelmaa mut toisaalta kulutus ja käynti on kyllä muuten ihan normaalia. Fortea polttoainejärjestelmään en ole vielä kokeillut mut heitän semmosen kokeeksi tankkiin kunhan saan tankin ajettua lähes tyhjäksi ensin.

Onko joku löytänyt ratkasua tähän?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
448
Mulla alkoi nyt aamulla webaston käytön jälkeen heitellä moottorin kierrosluku B7 Passat 1.6 TDI CAYC:ssa. Kun kaasua polkaisee kerran vähänkään, käyntinopeus tasoittuu. Käyttäytynee samalla tavalla kuin sulla mutta mulla webasto ja sulla letkulämppäri. Oletko ihan korjaamolla tutkituttanut tätä? Muuten kone toimii mielestäni täysin normaalisti. Epäilisin itse suutinpuolen tai egr:n ongelmaa mut toisaalta kulutus ja käynti on kyllä muuten ihan normaalia. Fortea polttoainejärjestelmään en ole vielä kokeillut mut heitän semmosen kokeeksi tankkiin kunhan saan tankin ajettua lähes tyhjäksi ensin.

Onko joku löytänyt ratkasua tähän?
Mulla on Octavia tuolla samalla koneella ja säteilylämmitin. Sama ominaisuus ollut kolme vuotta/40000km. Jossain vaiheessa laitoin EGR simulaattorin ja tulppasin kanavan. Ei vaikutusta tuohon asiaan. En vaivannut päätäni sen enempää tuolla asialla. Varmaan osaisivat huollossa tai dieselkorjaamolla sanoa, mistä tuo johtuu, mutta en ole viitsinyt kysyä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Mulla alkoi nyt aamulla webaston käytön jälkeen heitellä moottorin kierrosluku B7 Passat 1.6 TDI CAYC:ssa. Kun kaasua polkaisee kerran vähänkään, käyntinopeus tasoittuu. Käyttäytynee samalla tavalla kuin sulla mutta mulla webasto ja sulla letkulämppäri. Oletko ihan korjaamolla tutkituttanut tätä? Muuten kone toimii mielestäni täysin normaalisti. Epäilisin itse suutinpuolen tai egr:n ongelmaa mut toisaalta kulutus ja käynti on kyllä muuten ihan normaalia. Fortea polttoainejärjestelmään en ole vielä kokeillut mut heitän semmosen kokeeksi tankkiin kunhan saan tankin ajettua lähes tyhjäksi ensin.

Onko joku löytänyt ratkasua tähän?
En ole käynyt korjaamolla tuon takia vielä. Mikään perus nyrkkipaja tuskin pääsee tutkimaan yhtä kattavasti kuin itse OBD Elevenillä, niin pitäisi melkein käydä merkkihuollossa, mikä taas maksaa. Kierrosten heittelyn letkulämmitintä käyttäessä kyllä ymmärrän, kun ECU luulee koneen olevan lämpöisempi kuin se todellisuudessa on. Sitä en vain ymmärrä, miksi tuota tapahtuu välillä myös silloin, kun koneen ajaa lämpöiseksi ja sitten päästää jäähtymään. Omalla kohdalla kaasun polkaisu ei vielä riitä korjaamaan tuota, vaan pitää ajaa hetki.

Tuo ongelma on välillä kuukausia poissa ja välillä tulee takaisin. Hieman kiusallinen vaiva silloin, kun osuu päälle, mutta ei mitään vakavaa kuitenkaan.
 
Liittynyt
04.09.2021
Viestejä
3
Vaihdoin kutoskoppaseen Golffiin akun. Laitoin OBD elevenillä akun sopeutukseen koodin 070 EXI 0020210921. Akku oli siis 70Ah Exiden akku. Sarjanumeroksi heitin päivämäärän. Onko tämä OK? Löysin netistä tälläset ohjeet :D Kyseessä start-stopilla oleva auto
Samalla tavalla omaan Vaggilaiseen vaihdoin akun. Nuissahan riittää kun yhden numeronkin vaihtaa niin auto hoksaa että nyt on eri akku. Ah arvon vaan katsoo että on kohdillaan ja että uusi akku on täydessä varauksessa ennen asennusta. Fleece taisi olla akkutyyppi AGM akulle.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
632
Samalla tavalla omaan Vaggilaiseen vaihdoin akun. Nuissahan riittää kun yhden numeronkin vaihtaa niin auto hoksaa että nyt on eri akku. Ah arvon vaan katsoo että on kohdillaan ja että uusi akku on täydessä varauksessa ennen asennusta. Fleece taisi olla akkutyyppi AGM akulle.
Avaatko tätä akku juttua ihan mielenkiinnosta, miksi auto haluaa tietää et on uusi akku jne,
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Uusi akku pitää ohjelmoida autoon. Muuten ei auto toimi.
Mistä vuosimalleista lähtien suunnilleen noin on. Kyseessä A6 vuosimalli jotain 06-07, en muista kun ei oma. Kuitenkin kyseinen kuuhun ja takaisin ajettu vehje hyytyi pikkuviasta, jälleen kerran. Akku vedetty tyhjäksi ties kuinka monta kertaa, viimeksi kun näin niin uusi akku oli paikoillaan, auto lähti käyntiin. Siirtynyt muutaman metrin, en tiedä ajamalla vai työntämällä. Automaattiloota ainakin seonnut. Nyt sitten pojat ihmettelee missä vika. Enkä tosiaan tiedä tarkemmin mitä tekee tai ei tee.

Viikossa asia ei ole tän pidemmälle edennyt, olisko se ohjelmointi sitten ratkaisu?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Mistä vuosimalleista lähtien suunnilleen noin on. Kyseessä A6 vuosimalli jotain 06-
Kyllä tuon ikäinen taitaa jo tarvita koodausta kun akun vaihtaa. Siellä on sen verran älyä latauksenhallinnassa että jos ei autolle kerrota akun vaihtuneen (ja mahdollisesti speksien muuttuneen) niin lataus ei toimi oikein ja uusikin akku on nopeasti sökö.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
132
Mistä vuosimalleista lähtien suunnilleen noin on. Kyseessä A6 vuosimalli jotain 06-07, en muista kun ei oma. Kuitenkin kyseinen kuuhun ja takaisin ajettu vehje hyytyi pikkuviasta, jälleen kerran. Akku vedetty tyhjäksi ties kuinka monta kertaa, viimeksi kun näin niin uusi akku oli paikoillaan, auto lähti käyntiin. Siirtynyt muutaman metrin, en tiedä ajamalla vai työntämällä. Automaattiloota ainakin seonnut. Nyt sitten pojat ihmettelee missä vika. Enkä tosiaan tiedä tarkemmin mitä tekee tai ei tee.

Viikossa asia ei ole tän pidemmälle edennyt, olisko se ohjelmointi sitten ratkaisu?
2005 tuli A6:sta C6-versio myyntiin ja siitä alkaen on ollut virranhallinta järjestelmä mihin pitää akku ohjelmoida. Virranhallinta laskee akusta otettuja ja akkuun ladattua virtaa ja siitä päättelee akun varauksen tilaa. Pohjatiedoiksi jäjestelmä haluaa akun koon ja tyypin, sekä sarjanumerolla selvitetään koska vaihtuu akku. Käsittääkseni virranhallintajärjestelmässä erilaisia "profiileja" eri kokoisille ja tyyppisille akuille.

Vähän hankala näillä tiedoilla on sanoa missä vika, mutta en usko että akun väärä koodaus noin isoa vikaa saa aikaan. Siinäkin järjestelmässä on käsitääkseni mukatuvat adatiot. Eri ohjausyksiköt kyllä voi alkaa sekoilla alijänitteessä. Vikakoodien luvulla ja mittailemalla voisi päästä paremmin perille, mutta voisi itsellä tulisi mieleen moottorin ja rungon välisten virtakaapelien tarkastaminen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Kyllä tuon ikäinen taitaa jo tarvita koodausta kun akun vaihtaa. Siellä on sen verran älyä latauksenhallinnassa että jos ei autolle kerrota akun vaihtuneen (ja mahdollisesti speksien muuttuneen) niin lataus ei toimi oikein ja uusikin akku on nopeasti sökö.
Kiitos, täytyy käydä kyselemässä mikä siellä on ongelma - ja kertoa että käynti korjaamolla auttaa.

@Bauer Ehditkin vastata tässä välissä. Tunnen yhden VAG mekaanikon, jolla nyt jonkunlainen vikakoodin lukija löytyy. Ja muutenkin osaa varmaan minuutissa sanoa mikä on vika kun pääsee kamppeen näkemään. Sehän varmaan pientä korvausta vastaan voi käväistä katsomassa.

Kun 18v jonne ostaa tuollaisen vanhan premiumin, niin tälläistä se on. Ja varaa ei ole mennä marmorille...
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
425
Kuulostaako teidän mielestä tässä koneen käynti normaalilta? Kuuluuko "hujeltaa" tuolla tavalla n. 1000-1100 rpm kierroksilla? Isommilla kiekoilla tai matalammalla tyhjäkäynnillä ei tuota hujellusta erotu. 1.6 TDI CAYC.

 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
462
Millainen auto on mielestänne Skoda Roomster 2007 1,6 BTS kone? Siinä on jakoketju, ei ilmastointia eikä vakionopeudensäädintä. Turbokin puuttuu. Sikäli hyvä homma, että rikki meneviä laitteita on vähemmän.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
36
Kuulostaako teidän mielestä tässä koneen käynti normaalilta? Kuuluuko "hujeltaa" tuolla tavalla n. 1000-1100 rpm kierroksilla? Isommilla kiekoilla tai matalammalla tyhjäkäynnillä ei tuota hujellusta erotu. 1.6 TDI CAYC.

Ei oo enää omassa omistuksessa autoa missä on tuo moottori, mutta muistan kyllä regeneroinnin aikana samanlaista ääntä kuunnelleeni, toki vaimeampana kun en kertaakaan sitä konepelti auki kuunnellut.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Kuulostaako teidän mielestä tässä koneen käynti normaalilta? Kuuluuko "hujeltaa" tuolla tavalla n. 1000-1100 rpm kierroksilla? Isommilla kiekoilla tai matalammalla tyhjäkäynnillä ei tuota hujellusta erotu. 1.6 TDI CAYC.

Itselläkin pitää samankaltaista ujellusta CAYC juuri +1000RPM kierroksilla. DPF-polton aikana erityisesti ääni on melko voimakas ja samoin kylmäkäynnistyksen jälkeen. Pienikin kaasun painallus tai sitten normaalit tyhjäkäyntikierrokset, niin ääni katoaa.

Tuota tutkittiin autoliikkeen takuun piikkiin joskus merkkihuollossa, eli moniurahihna käytettiin pois, jakopääkoppa avattiin ja kaikki paikat kuunneltiin stetoskoopilla. Ei löytynyt mitään, eli ilmeisesti normaalia, eikä ääni ole muuttunut 50tkm aikana. Koeajossa Golf samalla koneella ujelsi ja joskus kauppojen parkkipaikoilla tuon äänen kuullessaan tietää jo, että kohta paikalle saapuu Vag-konsernin tuote CR-koneella :D
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
425
^ Huojentava tieto että kuulostaa ihan normaalilta. Olin ihan varma että joku laakeri siellä ääntää/hihna kireällä. Erikoista ettei oikein netistäkään löytynyt vastaavia kokemuksia, ilmeisesti nämä on sitten jo uutena olleet tämmösiä niin ei ole kovin moni ihmetellyt tuota ääntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Ei kyllä mitään normaalista poikkeavaa, lakkaa jo ressaamasta.

Mitäs ootte siitä mieltä että mun edellistä VAG:ia korjattiin varmaan 10-15ke edestä vuoden aikana - silti ostin uuden volkkarin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 761
Ei kyllä mitään normaalista poikkeavaa, lakkaa jo ressaamasta.

Mitäs ootte siitä mieltä että mun edellistä VAG:ia korjattiin varmaan 10-15ke edestä vuoden aikana - silti ostin uuden volkkarin.
Mitä vaggi kyseessä ja mitä kaikkea sitä on laitettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Mitä vaggi kyseessä ja mitä kaikkea sitä on laitettu?
Oon siitä tässä ketjussa jotain horissutkin.
Edellinen oli 2017 2.0tdi Passat.
100-150tkm välillä tehtiin ainakin (nyt tulee ulkomuistista parin vuoden takaa)

DSG kytkinpakat
Sen jälkeen erikseen vähän tämän jälkeen mekatroniikka
EGR
Jakopää 2x (ensin vuosi jäähdytysnestettä jostain jakohihnalle ja tämän jälkeen hajosi nokista / nokkapyöristä (?) jotain että alkoi pitämään kunnon mekkalaa)
Vauhtipyörä alkoi kalkattamaan

+ Jotain randomia vielä mitä en nyt juuri muista.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Millainen auto on mielestänne Skoda Roomster 2007 1,6 BTS kone? Siinä on jakoketju, ei ilmastointia eikä vakionopeudensäädintä. Turbokin puuttuu. Sikäli hyvä homma, että rikki meneviä laitteita on vähemmän.
Kurja auto, jos ei ole vakionopeudensäädintä. Ainakaan itse en kestäisi hetkeäkään ilman, en edes kaupungissa.
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
383
Kurja auto, jos ei ole vakionopeudensäädintä. Ainakaan itse en kestäisi hetkeäkään ilman, en edes kaupungissa.
Jännä. Itse en vakkaria käytä oikeastaan mihinkään. Paljon kivemmin menee jalalla nopeuden muutos. Vakkarilla joutuu räpeltämään viiksestä koko ajan ellei halua ajaa 15-20km/h alinopeutta ettei saavuta ketään. Adaptiivinen vakkari on sitten eri asia :D
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Jännä. Itse en vakkaria käytä oikeastaan mihinkään. Paljon kivemmin menee jalalla nopeuden muutos. Vakkarilla joutuu räpeltämään viiksestä koko ajan ellei halua ajaa 15-20km/h alinopeutta ettei saavuta ketään. Adaptiivinen vakkari on sitten eri asia :D
Juu edellisissä autoissa oli ihan perinteisen mallin vakkarit, ja sen käyttö iskostui niin selkärankaan että kaupungissakin siirtymämatkoilla esikaupunkikaduilla ja melkein kaikkialla muualla paitsi oikein hitaassa nurkka-ajossa tuli käytettyä. Varmaan 75% ajoajasta oli kaiken kaikkiaan vakkari päällä. Volvossa napit oli ratissa niin hyvin peukalon ulottuvilla, että vakkaria oli helppo kytkeä päälle/pois ja muuttaa asetettua nopeutta liikennetilanteen mukaan. Jonoutuneella kesäruuhkan kaksikaistamaantiellä oli tietysti mälsää kun jopa monta tuntia piti ajaa jonossa nopeuden pumpatessa +/- 20 km/h.

Adaptiivinen on kyllä ihana, paitsi moottoritiellä kun nappaa kiinni edelläajavan nopeuteen niin kaukaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Vakkaria käytän myös käytännössä lähes aina. VAG:illa tosiaan motarivauhdeissa ACC ottaa kyllä turhan kaukaa. Nykyään kun ei osata motarilla ajaa niin ajan henkeen kuuluu "hiillostaminen" jotta ne hitaammat tajuaa siirtyä siitä vasemmalta kaistalta junnaamasta. Volkkarin ACC jää sen verran pitkälle lyhimmälläkin asetuksella että sitä "päälleajamisen" fiilistä ei edessä ajavalle tule lainkaan -> Täten ajellaan sitten vaikka tyhjällä motarilla sitä vasenta kaistaa ja nopeammat joutuvat sitten tekemään kaiken maailman kevätjuhlaliikkeitä.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Onko kukaan löytänyt keinoa hiljentää tuota piipitystä tuosta saatanan tekemästä Skoda Octaviasta (2021 G-tec porrasperä), kun Travel Assist ja SoS ei saa yhteyttä sinne Skodan palvelimelle? Järki lähtee kun tuo paska ei lopeta sitä piipittämistä, enkä tiedä miten sen saisi hiljennettyä. Vaikka kuinka ns. Kuittaa ilmoituksen, niin auto jatkaa pimpottamista.
Muutenkin tuo helvetin laitos osaa vain vittuilla. Ei tunnista avaimesta minun tiliä suurimman osan ajasta ja jatkuvasti pitää kirjautua uudestaan asetuksien hakua varten.

Jeesus miten voi tuollainen paska olla muka vuoden auto... Kyllä suomalaiset ovat tyhmiä näiden autojen kanssa. Mitään ei autoista ymmärretä.

Kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
391
Onko kukaan löytänyt keinoa hiljentää tuota piipitystä tuosta saatanan tekemästä Skoda Octaviasta (2021 G-tec porrasperä), kun Travel Assist ja SoS ei saa yhteyttä sinne Skodan palvelimelle? Järki lähtee kun tuo paska ei lopeta sitä piipittämistä, enkä tiedä miten sen saisi hiljennettyä. Vaikka kuinka ns. Kuittaa ilmoituksen, niin auto jatkaa pimpottamista.
Muutenkin tuo helvetin laitos osaa vain vittuilla. Ei tunnista avaimesta minun tiliä suurimman osan ajasta ja jatkuvasti pitää kirjautua uudestaan asetuksien hakua varten.

Jeesus miten voi tuollainen paska olla muka vuoden auto... Kyllä suomalaiset ovat tyhmiä näiden autojen kanssa. Mitään ei autoista ymmärretä.

Kiitos ja anteeksi.
Vähän samaa oli tuossa volkkarin grand californiassa mikä kävi vituttamaan. Autoon kun oli luonut pääkäyttäjän niin aina startatessa auto varmaan yritti yhteyttä jonnekin serverille.

Todella usein tuossa kesti kymmeniä sekuntteja ja tuona aikana ei esim. radio/mp3et muistitikulta lähteneet soimaan vaan radio vain yritti yhteyttä.

Lisäksi tuohon joutui aina välillä kirjautumaan tunnuksillaan uudelleen jossa eniten kyrpi se että auto ei edes muistanut tunnusta joka oli sähköpostiosoite vaan joutui joka kerta napuutelemaan osoitteen sekä salasanan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Sori että on vähän OT, koska ei ole suoranaisesti ongelma.

Audi A4 Avant B9 2017 on menossa ohjelman mukaiseen huoltoon. Kysäisin samalla, että päivitelläänkö noita MMI (Multimedia Interface) softia muuten kuin takaisinkutsuissa tai kampanjoissa. Vastaus oli että ei päivitellä ja mitään uusia ominaisuuksia ei ole edes mahdollista lisätä jälkikäteen. Autossa on MMI Plus ja Virtual cocpit sekä B&O kaiutinpaketti. Nettiä selaillessa noita MMI softia on kyllä päivitelty ja käyttö on muuttunut jouhevammaksi ja mm. B&O settiin avautunut eriliset säädöt subwooferille. SW versiotkin ovat olleet uudempia kuin itsellä.

Autossa ja MMI käytössä ei siis ole mitään ongelmia, mutta jotenkin ATK miehenä aina haluaisi kaiken olevat up to date ja uusimmassa versiossa :) Jotenkin kuvittelisi, että 2017 vuoden jälkeen on kuitenkin tehty jotain korjauksia ja muutoksia alkuperäiseen softaan. Esim. Android Auton navigoinnin toimiminen Virtual cocpitin taustalla olisi jees, nyt sen kautta navigoidessa mittariston taustalla näkyy vain kompassi ikoni. Mutta ilmeisesti autopuolella tämä on ihan normi ja päivitykset tapahtuu vain pakon edessä? Nykyinen versio on:

SW version: 0678
EUROPE Version 13
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Mutta ilmeisesti autopuolella tämä on ihan normi ja päivitykset tapahtuu vain pakon edessä?
En osaa sanoa onko yleisesti autopuolella, mutta volkkarikonsernilla kyllä. Mitään ei päivitetä ellei asiakas osaa suoraan valittaa jostakin bugista jonka uudempi versio korjaa.

Pois lukien tietenkin turvallisuuteen vaikuttavat korjaukset ja takaisinkutsut jotka on pakko tehdä. Mutta mitään infotainmentin päivityksiä ei tehdä "huvikseen".
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
2016 Seatin (TDI 150) ohjekirjassa sanotaan, että akkua ei saisi latailla (herkkien järjestelmien takia?). Haluaisin kuitenkin talvella ylläpitolaturilla välillä varmistaa, että lataus riittää webaston käytön takia. Löytyykö mitään ohjeita tällaisen lataamiseen? Riittävän laadukas laturi ja menoksi? AIkaisemmin huollosta kun kyselin eivät kommentoineet mitenkään.

Yhden kiinteästi asennettavan laturin ohjeissa mainittiin, että jos autossa on akun varauksen tarkkailujärjestelmä pitää kytkennässä noudattaa valmistajan ohjeita. Start-Stop kulkineessa sellainen luultavasti on. Onko tietoa mitä tällaiset ohjeet voisi olla?

Laturiksi ajattelin CTEK MXS 5.0 CTEK Ylläpitolaturi MXS 5.0 12V/5A | Motonet Oy https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B00DEID79G/
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
2016 Seatin (TDI 150) ohjekirjassa sanotaan, että akkua ei saisi latailla (herkkien järjestelmien takia?). Haluaisin kuitenkin talvella ylläpitolaturilla välillä varmistaa, että lataus riittää webaston käytön takia. Löytyykö mitään ohjeita tällaisen lataamiseen? Riittävän laadukas laturi ja menoksi? AIkaisemmin huollosta kun kyselin eivät kommentoineet mitenkään.

Yhden kiinteästi asennettavan laturin ohjeissa mainittiin, että jos autossa on akun varauksen tarkkailujärjestelmä pitää kytkennässä noudattaa valmistajan ohjeita. Start-Stop kulkineessa sellainen luultavasti on. Onko tietoa mitä tällaiset ohjeet voisi olla?

Laturiksi ajattelin CTEK MXS 5.0 CTEK Ylläpitolaturi MXS 5.0 12V/5A | Motonet Oy https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B00DEID79G/
Plussa plussaan ja miinus-kaapeli siihen maapisteeseen mikä on akun lähettyvillä. Joko semmonen lirpake yläpuolella/takana tai sitten pultti siinä akun oikealla puolella keulasta katsottuna.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
2016 Seatin (TDI 150) ohjekirjassa sanotaan, että akkua ei saisi latailla (herkkien järjestelmien takia?). Haluaisin kuitenkin talvella ylläpitolaturilla välillä varmistaa, että lataus riittää webaston käytön takia. Löytyykö mitään ohjeita tällaisen lataamiseen? Riittävän laadukas laturi ja menoksi? AIkaisemmin huollosta kun kyselin eivät kommentoineet mitenkään.

Yhden kiinteästi asennettavan laturin ohjeissa mainittiin, että jos autossa on akun varauksen tarkkailujärjestelmä pitää kytkennässä noudattaa valmistajan ohjeita. Start-Stop kulkineessa sellainen luultavasti on. Onko tietoa mitä tällaiset ohjeet voisi olla?

Laturiksi ajattelin CTEK MXS 5.0 CTEK Ylläpitolaturi MXS 5.0 12V/5A | Motonet Oy https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B00DEID79G/
Ostaisin ennemmin Polar mallisen laturin.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 060
MK7 Golfista irtosi kuskin puolen peruutuspeilin lasi, sain napattua tuon ennen kuin tippui maahan. Ihan siististi irronnut liimauksista, millähän liimalla tuon liimaisi takaisin?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Würthin kakspuoleinen teippi tms vastaava tai polymeerimassa. Molemmat kestävät myös kylmää ja antavat hieman periksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 567
Viestejä
4 166 631
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom