Mulla alkoi nyt aamulla webaston käytön jälkeen heitellä moottorin kierrosluku B7 Passat 1.6 TDI CAYC:ssa. Kun kaasua polkaisee kerran vähänkään, käyntinopeus tasoittuu. Käyttäytynee samalla tavalla kuin sulla mutta mulla webasto ja sulla letkulämppäri. Oletko ihan korjaamolla tutkituttanut tätä? Muuten kone toimii mielestäni täysin normaalisti. Epäilisin itse suutinpuolen tai egr:n ongelmaa mut toisaalta kulutus ja käynti on kyllä muuten ihan normaalia. Fortea polttoainejärjestelmään en ole vielä kokeillut mut heitän semmosen kokeeksi tankkiin kunhan saan tankin ajettua lähes tyhjäksi ensin.Tuo tuntuu olevan aika yleistä näissä. Useampikin kohtalotoveri löytynyt. Kylmänä tai kuumana ei mitään ongelmaa ja käy oikein nätisti, mutta sitten jos ajon jälkeen kone pääsee jäähtymään ja lyö uudestaan käyntiin, niin kierrokset heijaa ylös alas. Joskus ollut pidempääkin poissa tuo ongelma. Kaikki mahdolliset on tutkittu, mutta mitään selitystä ei ole löytynyt.
Jotain juttua ollut, että tuo johtuisi päästöhuijaussoftasta. Sen takia miettinyt ihan auton ohjelmointia ja samalla saisi lisää tehoakin. Yritin myös kiertää ongelman nostamalla tyhjäkäyntikierroksia hieman, mutta OBD Eleveniltä ei löytynyt asetusta sille. Letkulämmittimen käyttö talvella saa samat oireet aikaan, kun ECU luulee moottorin olevan todellista lämpöisempi.
Onko joku löytänyt ratkasua tähän?
Viimeksi muokattu: