VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
316
MK7 Golfista irtosi kuskin puolen peruutuspeilin lasi, sain napattua tuon ennen kuin tippui maahan. Ihan siististi irronnut liimauksista, millähän liimalla tuon liimaisi takaisin?
Taisi huikeat 10€ maksaa kun pari vuotta sitten liimautin superpin peilin paikalisessa lasiliikkeessä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
MK7 Golfista irtosi kuskin puolen peruutuspeilin lasi, sain napattua tuon ennen kuin tippui maahan. Ihan siististi irronnut liimauksista, millähän liimalla tuon liimaisi takaisin?
Kerran tälläisestä samanlaisesta Golfista olen saanut peilin kylkeen moottoritiellä, kun oli teipillä lähdetty asentamaan paikalleen. Joten älkää lähtekö 13 euron takia säästämään, vaikka tämä menikin nyt sen kyseisen auton liikennevakuutuksesta, oli keissi vaivaa aiheuttava.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 082
Kunhan sai Motonetista toisella yrityksellä oikean osan käteen niin uusi lasi vaihtui paikoilleen ilman työkaluja. 2-puoli teippikin maksaa jo vitosen niin ei tuohon hintaan jaksa lähteä säätämään. Aluksi kuvittelin, että pitäisi isompikin kokonaisuus vaihtaa ja kalliiksi tulee mutta kerrankin näin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
367
Mahtaako noissa mk7 golfin ja saman ikäluokan passatin 90KW 1.4 TSI multifuel koneissa (CPVA) paljonkin eroa perus mallin (CHPA) koneeseen? Aika huonosti noista löytyy mitään tietoa.
 

Rimpula

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2022
Viestejä
15
Purkaa ajoneuvon osiksi diassembly tyyliin ja niputtaa osa osalta takaisin huomaten missä homma kusee kun jää käteen ylimääräisiä ruuveja ja muttereita
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
230tkm ajetussa 1.6 TDI CAYC -koneessa huomannut hytkähtelyä tyhjäkäynnillä. Ei näy kierroslukumittarissa, eikä kuule koneen äänestä ulkopuolellakaan, mutta sisällä istuessa noita yksittäisiä hytkähdyksiä tuntee persuuksissa. Välillä tulee jo heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ja välillä puolilämpöiselläkin koneella, mutta ei koskaan täysin kuumalla. Jo auton oston jälkeen noita tuli silloin tällöin, mutta nyt vuosien mittaan tihentynyt.

Onko muilla ollut vastaavaa? Semmoinen kiva ongelma vielä, että OBD Eleven ei suostu kommunikoimaan uuden kännykän kanssa, eli pitää kaivaa joku vanha puhelin jostain. Sitten pääsee katsomaan koodit ja suuttimien korjausarvot. Luin netistä, että tuo palikka on aika nirso uusien puhelimien Bluetooth-versioiden suhteen...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Kerran tälläisestä samanlaisesta Golfista olen saanut peilin kylkeen moottoritiellä, kun oli teipillä lähdetty asentamaan paikalleen. Joten älkää lähtekö 13 euron takia säästämään, vaikka tämä menikin nyt sen kyseisen auton liikennevakuutuksesta, oli keissi vaivaa aiheuttava.
Eikä paljon peilit enää lämpene jos teipillä pistetty paikalleen.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Eikä paljon peilit enää lämpene jos teipillä pistetty paikalleen.
Miksi ei? Johto peiliin tulee kiinni missä on vastukset mitkä lämmittävät peiliä. Ei sillä kiinnitystavalla käsittääkseni ole väliä. Ainakin yhden peilin vaihtokokemuksella. Pointti ei toki ollut kannustaa käyttämään teippiä paikalleen laitossa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Miksi ei? Johto peiliin tulee kiinni missä on vastukset mitkä lämmittävät peiliä. Ei sillä kiinnitystavalla käsittääkseni ole väliä. Ainakin yhden peilin vaihtokokemuksella. Pointti ei toki ollut kannustaa käyttämään teippiä paikalleen laitossa.
Ymmärsin niin että sivupeilistä lähtenyt pelkkä lasi liimauksestaan, lämmitinelementti jää edelleen paikalleen peilikoteloon. Jos siis 2-puoli teipillä lätkäisee kiinni takaisin jää sinne hyvä eristävä ilmakerros väliin eikä se teippi sitä lämpöä juuri johda. Volkkareissa johonkin väliin oli lähes ominaisuus, omastakin pirssistä lensi vauhista lasi.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Ymmärsin niin että sivupeilistä lähtenyt pelkkä lasi liimauksestaan, lämmitinelementti jää edelleen paikalleen peilikoteloon. Jos siis 2-puoli teipillä lätkäisee kiinni takaisin jää sinne hyvä eristävä ilmakerros väliin eikä se teippi sitä lämpöä juuri johda. Volkkareissa johonkin väliin oli lähes ominaisuus, omastakin pirssistä lensi vauhista lasi.
Okei. Kuvittelin, että peili teippattaisiin kokonaisuudessaan eikä tuollaista leikkaa liimaa operaatiota. Onhan noita toki erilaisia, mutta ensimmäisenä tuli tosiaan mieleen, että joskus yhdestä vaggilaisesta olen vaihtanut peilin, niin oli ihan kokonainen eikä mitenkään liimailtu. Vastukset oli itsessään peilin takana. No, aina oppii uutta.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 082
Siis tällä tavalla irronnut. Säästin vielä tuon vanhan osan, motonetistä saa saman osan 13e. Tuo peltinen lärpäke pitää laittaa paikoilleen ja sitten vaan painaa sen peilin säätömoottorin telineeseen.

peili.jpgpeili2.jpg
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Nytpäs niitä ongelmia tulee.

B7 Passat sytytti joulukuusen mittaristoon piipityksen kera. Vikakoodinlukija oli käsillä ja sain luettua ja nollattua koodin välittömästi, jolloin vikavalo sammui ja auto toimi normaalisti. Vikakoodiksi antoi 00301, joka on näissä ilmeisesti hyvin harvinainen ja viittaa ABS-pumppuun (V39). Auto oli paikallaan parkissa tyhjäkäynnillä käsijarrun varassa, jolloin pumpun ei pitäisi edes pyöriä. Ajoin vielä pidemmän lenkin testiksi runtua kunnolla antaen ja seisotin autoa pitkään tyhjäkäynnillä, mutta ei mitään ongelmaa. Absit toimivat tuttuun tapaan ja luistonesto ja ajonvakautusjärjestelmä kampeavat tarvittaessa vastaan.

Voikohan hajoava pumppu tai ABS-yksikkö antaa koodin tuolla tavalla ihan tyhjäkäynnillä? Tämä on se pahin, mitä pelkään. Netissä suurimmalla osalla koodi on kuitenkin johtunut huonosta kontaktista ja moni oli vaihdellut turhaan koko yksikköä. Täytyy putsata huomenna kaikki liittimet huolella ja tarkastaa releet ja sulakkeet. Äkkiseltään 40A sulake vaikutti ehjältä, mutta osalla sen hiusmurtumat aiheuttivat koodeja. Melkein voisi hakea uuden semmoisen merkkihuollosta kaiken varalta, kun ei paljoa maksa. Johdot ja liittimet olivat ruskean pölyn ja hämähäkinseitin peitossa.

Aiemminkin ollut ihan ihmeellisiä vikakoodeja muistissa jarruihinkin liittyen. Koskaan aiemmin ei ole vikavalot kuitenkaan syttyneet, eikä sama koodi ole tullut uudestaan nollauksen jälkeen. Akku, laturi ja akun kaapeleiden kontakti on ok kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
946
Nytpäs niitä ongelmia tulee.

B7 Passat sytytti joulukuusen mittaristoon piipityksen kera. Vikakoodinlukija oli käsillä ja sain luettua ja nollattua koodin välittömästi, jolloin vikavalo sammui ja auto toimi normaalisti. Vikakoodiksi antoi 00301, joka on näissä ilmeisesti hyvin harvinainen ja viittaa ABS-pumppuun (V39). Auto oli paikallaan parkissa tyhjäkäynnillä käsijarrun varassa, jolloin pumpun ei pitäisi edes pyöriä. Ajoin vielä pidemmän lenkin testiksi runtua kunnolla antaen ja seisotin autoa pitkään tyhjäkäynnillä, mutta ei mitään ongelmaa. Absit toimivat tuttuun tapaan ja luistonesto ja ajonvakautusjärjestelmä kampeavat tarvittaessa vastaan.

Voikohan hajoava pumppu tai ABS-yksikkö antaa koodin tuolla tavalla ihan tyhjäkäynnillä? Tämä on se pahin, mitä pelkään. Netissä suurimmalla osalla koodi on kuitenkin johtunut huonosta kontaktista ja moni oli vaihdellut turhaan koko yksikköä. Täytyy putsata huomenna kaikki liittimet huolella ja tarkastaa releet ja sulakkeet. Äkkiseltään 40A sulake vaikutti ehjältä, mutta osalla sen hiusmurtumat aiheuttivat koodeja. Melkein voisi hakea uuden semmoisen merkkihuollosta kaiken varalta, kun ei paljoa maksa. Johdot ja liittimet olivat ruskean pölyn ja hämähäkinseitin peitossa.

Aiemminkin ollut ihan ihmeellisiä vikakoodeja muistissa jarruihinkin liittyen. Koskaan aiemmin ei ole vikavalot kuitenkaan syttyneet, eikä sama koodi ole tullut uudestaan nollauksen jälkeen. Akku, laturi ja akun kaapeleiden kontakti on ok kuitenkin.
Onko tehty laakerinvaihtoa tms., mikä voisi vaurioittaa ABS anturia?

Toinen tutkittava voisi olla maavika. Jos on korroosiora liittimessä tms. Mulla meni aikanaan ensin ilmastointi ja myöhemmin erinäisiä valoja tauluun. Uusi maakaapeli liittimineen korjasi ongelman.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Onko tehty laakerinvaihtoa tms., mikä voisi vaurioittaa ABS anturia?

Toinen tutkittava voisi olla maavika. Jos on korroosiora liittimessä tms. Mulla meni aikanaan ensin ilmastointi ja myöhemmin erinäisiä valoja tauluun. Uusi maakaapeli liittimineen korjasi ongelman.
Ei ole tehty. Vanteet aivan jäässä ja lumessa kyllä, mutta koodit eivät viitanneet antureihin. Mutta itselläkin tosiaan akun miinuskaapelin huono kontakti aiheutti aikanaan start & stop -erroria ja kaikkia ihmeellisiä vikakoodeja. Etenkin subbarin potkiminen sai jännitteen kyykkäämään hetkellisesti niin, että vika aktivoitui. Eilenkin tyhjäkäynnillä subbari soi, kun auto hytkähti ja vika iski päälle. Eli liitoksia viikonloppuna tutkimaan.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ei ole tehty. Vanteet aivan jäässä ja lumessa kyllä, mutta koodit eivät viitanneet antureihin. Mutta itselläkin tosiaan akun miinuskaapelin huono kontakti aiheutti aikanaan start & stop -erroria ja kaikkia ihmeellisiä vikakoodeja. Etenkin subbarin potkiminen sai jännitteen kyykkäämään hetkellisesti niin, että vika aktivoitui. Eilenkin tyhjäkäynnillä subbari soi, kun auto hytkähti ja vika iski päälle. Eli liitoksia viikonloppuna tutkimaan.
Suosittelen tarkistaa erityisesti akun ja korin välisen maapisteen. Vaikkei ois hapettunut mutta jos on skeidan peitossa niin putsaa vaikka karhunkielellä ja takas kasaan. Toki akun napa irti eli miinus että ei auto rupea repii väärää reittiä sähköjä korille moottorin johtosarjan kautta jos ottaa lennosta korin miinuksen veks. Aikanaan neloskoppainen golffi sekoili mm. mittaristoa sammutellen ja ajovalot mallia kynttilät kun oli akun telineen alla korin maapiste likainen. Kiinni oli kyllä mutta tuo kuonakerros toimi välissä eristeenä niin putsauksen jälkeen oli aivan eri auto ajaa kun näki jopa valoilla jotain. Samalla alkoi myös muutaman vuoden mykkänä ollut takalasinnaarmutinkin toimimaan. Eli ollut ilmeisesti "piilosekaisin" maapisteen takia pidemmän aikaa, onneksi ei rikkonut mitään tuon takia. Ihan pintapuolinen putsaus sit kevyesti karhunkielellä riittää. sitä liitintä ei pidä mennä putsaamaan millään hiekkapaperilla tinan läpi kupariin asti. Silloin jos mennään kuparille asti hapettuu liitin varmana lyhyessä ajassa vihreiksi murusiksi suomen loskakeleillä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Okei. Kuvittelin, että peili teippattaisiin kokonaisuudessaan eikä tuollaista leikkaa liimaa operaatiota. Onhan noita toki erilaisia, mutta ensimmäisenä tuli tosiaan mieleen, että joskus yhdestä vaggilaisesta olen vaihtanut peilin, niin oli ihan kokonainen eikä mitenkään liimailtu. Vastukset oli itsessään peilin takana. No, aina oppii uutta.
Eiköhän kaikissa nykyautoissa ole ne taustapeilit liimalla tai teipillä kasassa. Museoautoissa ne ovat mekaanisesti kiinnitetty, joko sellainen kumi kiertää peilin ulkokehän, tai sitten metalli keyhys on taitettu peilin ulkoreunan yli..Tai no nykyään on kyllä museoautojakin jossa peilit on liimattu...

Vaikka siinä peilissä olisikin jokin muovikiinnike kiinteästi, niin liimalla tai teipillähän se siihen peililasin taustaan on kiinnitetty.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Saabiin laitoin 2-puoleisella, siinä ei ole lämmitettävää peiliä, tai ei ainakaan toimi. Roikkui jo puoliksi ulkona.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Suosittelen tarkistaa erityisesti akun ja korin välisen maapisteen. Vaikkei ois hapettunut mutta jos on skeidan peitossa niin putsaa vaikka karhunkielellä ja takas kasaan. Toki akun napa irti eli miinus että ei auto rupea repii väärää reittiä sähköjä korille moottorin johtosarjan kautta jos ottaa lennosta korin miinuksen veks. Aikanaan neloskoppainen golffi sekoili mm. mittaristoa sammutellen ja ajovalot mallia kynttilät kun oli akun telineen alla korin maapiste likainen. Kiinni oli kyllä mutta tuo kuonakerros toimi välissä eristeenä niin putsauksen jälkeen oli aivan eri auto ajaa kun näki jopa valoilla jotain. Samalla alkoi myös muutaman vuoden mykkänä ollut takalasinnaarmutinkin toimimaan. Eli ollut ilmeisesti "piilosekaisin" maapisteen takia pidemmän aikaa, onneksi ei rikkonut mitään tuon takia. Ihan pintapuolinen putsaus sit kevyesti karhunkielellä riittää. sitä liitintä ei pidä mennä putsaamaan millään hiekkapaperilla tinan läpi kupariin asti. Silloin jos mennään kuparille asti hapettuu liitin varmana lyhyessä ajassa vihreiksi murusiksi suomen loskakeleillä.
Tosiaan akun pluskaapeli oli löysällä ja kiristin sen. Kävin myös kaikki muut liittimet läpi CRC:llä ja vika ei ole palannut 1200km aikana ja ABSit pelaa normaalisti. Eli liitoksissa taisi olla vika.

Tuon 1.6 TDI:n hytkymistä kylmänä tyhjäkäynnillä tuli tutkittua nyt tarkemmin. Sisällä tuntuu vähän kuin sytytyskatkoksilta kun auto heilahtelee. Sen sijaan ulkopuolella kuunnellen kone käy täydellisen tasaisesti. Suuttimien korjausarvot ovat 230tkm ajetuiksi sekä kylmänä että kuumana suorastaan yllättävän hyvät ja muutenkaan livedatassa mikään ei reagoinut hytkymiseen. Luulisi, että sytytyskatkokset ainakin huomaisi moottoriakin tuijottaen ulkopuolelta. Täytyy tutkia lisää. Vaihdelaatikon tukikumin huomasin jo vuosi sitten olevan vähän löysän tuntuinen, mikä voi vahvistaa hytkymistä sisälle.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
2011 ja on CAYC. Isällä 2013 CAYC ja myös manuaali, mutta kaksoismassavauhtipyörällä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Onko nämä VAGin 1.4 tai 1.2 TSI-moottorit vieläkin aivan täysiä pommeja? Hakusessa olisi alle 18 000 euron bensafarkku/sedan ja webasto pitäisi olla. Epäilyttää vain tuo, että kestääkö jakoketju sen 100tkm vai onko vuoden 2012 jälkeen jakoketjuongelmat korjattu?

Mutu ja kuulopuheina: 1.2 kuulemma omaa nykimis ominaisuutta ja 1.4 kuluttaa bensaa ja vuotaa jostain automaattilaatikon välistä öljyä tms.

Itse katselisin uudempaa tekniikkaa, eli 1.0 ja 1.5 koneilla (molemmilla moottoreilla itseasiassa autot itselläki ollut). Omassa 1.5 yksilössä oli moottorinohjauksessa jotain, sillä se vei paljon bensaa. Treenikaverilla taas on yhtä pihi kuin 1.0.
En jaksanut seatin takuun kanssa tapella kun eivät saaneet Seatilta lupaa ekalla tutkimiskerralla korjata vikaa, vaan olisi pitänyt ottaa puolen päivän ajan tilalla kokopäivän aika. Itse kyllä varasivat vain puolen päivän ajan, mutta että vielä 2 korjaamopäivää tuon lisäksi...

Vaihdoin autoa, niin ominaisuus poistui samalla. Autoliikkellä kun on aikaa makuuttaa autoa takuukorjauksessa.. Nyt on kuitenkin molemmat autot 1.0 tsi. Vaikka mitään tehoimeitä nuo eivät ole, mutta eivät paljoa kulutakaan ja moottorit on pelanneet

vaggineiden ruostumisherkkyyden vuoksi tosin uusi toyota on jo tilattu, niin "pääsee" oman ajon VAG tuotoksesta eroon.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 771
niin on maailma kääntynyt, että saksalainen auto vaihdetaan aasialaiseen ruostumisen takia.. Mutta eikai noin tiuhaan autoa vaihtaessa tarvi ruosteesta murehtia kuitenkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
niin on maailma kääntynyt, että saksalainen auto vaihdetaan aasialaiseen ruostumisen takia.. Mutta eikai noin tiuhaan autoa vaihtaessa tarvi ruosteesta murehtia kuitenkaan?
Yhdellä puolitutulla VAG josta vuotaa joko DSG tai mekatroniikka. Mittatikkuahan noissa ei ole. Joku huolto ollut vähän epämääräinen, eli onko tehty vai ei. Nyt sitten myyjän kanssa kamppailua mitä pitäisi tehdä. Autolle ajoa että selviää mikä mättää,, tosin jos laatikko hajoaa niin se on 3500€ ja maksaja epäselvä tottakai. Epäselvästi nyt kerrottu, selvillä ei ole onko siellä öljyä ja jos on niin kuinka paljon. Hautanut lumeen mitä viimeksi näin. VM- 17-18 eikä kilsoja kovinkaan paljoa.. omistaja vähän kyrpä otsassa mitä ymmärsin...
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Yhdellä puolitutulla VAG josta vuotaa joko DSG tai mekatroniikka. Mittatikkuahan noissa ei ole. Joku huolto ollut vähän epämääräinen, eli onko tehty vai ei. Nyt sitten myyjän kanssa kamppailua mitä pitäisi tehdä. Autolle ajoa että selviää mikä mättää,, tosin jos laatikko hajoaa niin se on 3500€ ja maksaja epäselvä tottakai. Epäselvästi nyt kerrottu, selvillä ei ole onko siellä öljyä ja jos on niin kuinka paljon. Hautanut lumeen mitä viimeksi näin. VM- 17-18 eikä kilsoja kovinkaan paljoa.. omistaja vähän kyrpä otsassa mitä ymmärsin...
Jos ei 60tkm välein oikein välinein ja huuhtelemalla vaihdettu niin itte en koskis/ois koskenut.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Huomautus - jätä turha provosoiva sävy pois viesteistäsi ja pyri rakentavaan keskusteluun
Onko nämä VAGin 1.4 tai 1.2 TSI-moottorit vieläkin aivan täysiä pommeja? Hakusessa olisi alle 18 000 euron bensafarkku/sedan ja webasto pitäisi olla. Epäilyttää vain tuo, että kestääkö jakoketju sen 100tkm vai onko vuoden 2012 jälkeen jakoketjuongelmat korjattu?

Kova hinku ostaa paskaa? Ei riitä että autot on laaduttomia, mutta vielä asiakaspalvelu silkkaa paskaa ja joka asiasta saa tapella "ei kuulu takuuseen"
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 031
Onko nämä VAGin 1.4 tai 1.2 TSI-moottorit vieläkin aivan täysiä pommeja? Hakusessa olisi alle 18 000 euron bensafarkku/sedan ja webasto pitäisi olla. Epäilyttää vain tuo, että kestääkö jakoketju sen 100tkm vai onko vuoden 2012 jälkeen jakoketjuongelmat korjattu?

Itsellä yli 200tkm ajettu 1.4tsi mk7 Golf, jakopää siis hihnalla ja nuo tuntuvat kestävän toisin kuin vanhemmat ketju versiot.
Moottorin osalta lähinnä öljynvaihdoillla menty, joku maahantuojan korjaus taisi olla sytytyspuolen osiin liittyen? Nyt kilometrien karttuessa öljyä alkanut kulumaa n.1litra/10-15tkm, en pitäisi vakavana.
Oikein hyvä ja mukava luonteinen moottori kohtuullisella kulutuksella, en ymmärrä mistä @Jamboa keksi mutuilla että kulutus on jotenkin suurta?

Tuossa joitain esimerkkikulutuksia oman omistuksen varrelta. Tuo pidemmän ajan keskikulutus on ajettu normaalissa käyttöympäristössä ilman "pihistelyä", samoin tuo n.500km siirtymä lähes 100km/h keskinopeudella.
Omien mittauksien mukaan noihin kulutuksiin pitää lisätä n.4% niin ollaan lähellä totuutta.
Edit. Ajot ajettu keväällä/kesällä, muistaakseni ilman ilmastoinnin tarvetta ja ruuhissa ei juuri tarvinnut istua.
 

Liitteet

Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 031
Kova hinku ostaa paskaa? Ei riitä että autot on laaduttomia, mutta vielä asiakaspalvelu silkkaa paskaa ja joka asiasta saa tapella "ei kuulu takuuseen"
Aha.
Mitäs sitä esimerkkejä laittamaan kun voi vain huudella ilman faktoja?
Melko turha postaus tähän ketjuun...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itsellä yli 200tkm ajettu 1.4tsi mk7 Golf, jakopää siis hihnalla ja nuo tuntuvat kestävän toisin kuin vanhemmat ketju versiot.
Moottorin osalta lähinnä öljynvaihdoillla menty, joku maahantuojan korjaus taisi olla sytytyspuolen osiin liittyen? Nyt kilometrien karttuessa öljyä alkanut kulumaa n.1litra/10-15tkm, en pitäisi vakavana.
Oikein hyvä ja mukava luonteinen moottori kohtuullisella kulutuksella, en ymmärrä mistä @Jamboa keksi mutuilla että kulutus on jotenkin suurta?

Tuossa joitain esimerkkikulutuksia oman omistuksen varrelta. Tuo pidemmän ajan keskikulutus on ajettu normaalissa käyttöympäristössä ilman "pihistelyä", samoin tuo n.500km siirtymä lähes 100km/h keskinopeudella.
Omien mittauksien mukaan noihin kulutuksiin pitää lisätä n.4% niin ollaan lähellä totuutta.
Edit. Ajot ajettu keväällä/kesällä, muistaakseni ilman ilmastoinnin tarvetta ja ruuhissa ei juuri tarvinnut istua.
Jos sä golffilla ajelet ajotietokoneen mukaan 5l kulutuksia niin ajat 100% maantietä ja olet juuri se joka ajaa aina vähän alle rajoituksen ja kiihdyttäminen tapahtuu pintakaasulla ja kaasua ei ole ikinä painettu pohjaan :facepalm:

Saat lisätä noihin ajotietokoneen näyttämiin heti 0,5l niin aletaan olemaan lähempänä totuutta...
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 031
Jos sä golffilla ajelet ajotietokoneen mukaan 5l kulutuksia niin ajat 100% maantietä ja olet juuri se joka ajaa aina vähän alle rajoituksen ja kiihdyttäminen tapahtuu pintakaasulla ja kaasua ei ole ikinä painettu pohjaan :facepalm:

Saat lisätä noihin ajotietokoneen näyttämiin heti 0,5l niin aletaan olemaan lähempänä totuutta...
Voit kokeilla ajaa Helsinki - Joensuu välin n.100km/h keskinopeudella, ei voi ajaa kovin paljoa alle rajoitusten.
Omalta osalta ot riittää.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Itsellä yli 200tkm ajettu 1.4tsi mk7 Golf, jakopää siis hihnalla ja nuo tuntuvat kestävän toisin kuin vanhemmat ketju versiot.
Moottorin osalta lähinnä öljynvaihdoillla menty, joku maahantuojan korjaus taisi olla sytytyspuolen osiin liittyen? Nyt kilometrien karttuessa öljyä alkanut kulumaa n.1litra/10-15tkm, en pitäisi vakavana.
Oikein hyvä ja mukava luonteinen moottori kohtuullisella kulutuksella, en ymmärrä mistä @Jamboa keksi mutuilla että kulutus on jotenkin suurta?

Tuossa joitain esimerkkikulutuksia oman omistuksen varrelta. Tuo pidemmän ajan keskikulutus on ajettu normaalissa käyttöympäristössä ilman "pihistelyä", samoin tuo n.500km siirtymä lähes 100km/h keskinopeudella.
Omien mittauksien mukaan noihin kulutuksiin pitää lisätä n.4% niin ollaan lähellä totuutta.
Edit. Ajot ajettu keväällä/kesällä, muistaakseni ilman ilmastoinnin tarvetta ja ruuhissa ei juuri tarvinnut istua.
Eikös tuo ole sama moottori kuin phev vehkeissä on polttiksena? Ainakin treenikaveri kertoili suuresta kulutuksesta, jos akku pääsee tyhjäksi. Tietty 4litraakin on paljon jos 0:aan vertaa, mutta tuon ykilön kulutus on käsittääkseni ollut 6-7 välillä akku tyhjänä
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Eikös tuo ole sama moottori kuin phev vehkeissä on polttiksena? Ainakin treenikaveri kertoili suuresta kulutuksesta, jos akku pääsee tyhjäksi. Tietty 4litraakin on paljon jos 0:aan vertaa, mutta tuon ykilön kulutus on käsittääkseni ollut 6-7 välillä akku tyhjänä
Kaverisi ajaa kuten normaalisti ajetaan eikä ole pisaralla pisimmälle kisassa vetämässä letkaa maantiellä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 944
Ihan kuule mikä tahansa muu kuin VAG, hinta laatusuhde kaikissa parempi.
Taas se legendaarinen hinta-laatusuhde. Molemmat tekijät suhteellisia ja varsin paljon havainnoijasta kiinni. Päästään taas peruskysmysten ääreen : 1. Mitä on laatu ? Tämän asian voi käsittää niin monella tapaa. 2. Mikä on oikea hinta ? Halpa hinta on joillekin kallis, ja kallis on jollekin halpa.

Aina kun vedetään asiat mustavalkoisiksi, kuten tohtori tuossa asian esitti, niin olisi kiva kuulla mihin tämä perustuu ? Omaan karvaaseen kokemukseen vai johonkin kollektiiviseen kokemukseen . Tai jopa faktoihin ?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Taas se legendaarinen hinta-laatusuhde. Molemmat tekijät suhteellisia ja varsin paljon havainnoijasta kiinni. Päästään taas peruskysmysten ääreen : 1. Mitä on laatu ? Tämän asian voi käsittää niin monella tapaa. 2. Mikä on oikea hinta ? Halpa hinta on joillekin kallis, ja kallis on jollekin halpa.

Aina kun vedetään asiat mustavalkoisiksi, kuten tohtori tuossa asian esitti, niin olisi kiva kuulla mihin tämä perustuu ? Omaan karvaaseen kokemukseen vai johonkin kollektiiviseen kokemukseen . Tai jopa faktoihin ?
Sen verran voin myöntää että yhtään VAG-konsernin laitetta en ole omistanut, mutta läheltä olen saanut seurata kymmenien eri vuosikymmenien virityksiä, on moottori rikkoja, öljynsyönti, nokka-akseli vikoja, jakopää vikoja, laatikkovikoja, sitten nämä kaikki sähköviat päälle ja poikki menevät johdot ja ruoste ongelmat.

Esimerkiksi meidän firmaan tuli aikanaan liisarina yli 50 volkkaria, kaikista tsi koneista hajosi jakopää ja sen jälkeen dsg.

Nyt jotkut oli ottanut taas volkkaria ja muut volvoja, volkkarit käy säännöllisesti 1-2krt huoltovälillä ylimääräisessä remontissa dsg, käsijarru, tms vian takia, volvoilla ajetaan 100tkm pelkillä huolloilla.

Volkkari kuskit valittaa milloin mistäkin kun turvavarusteet tekee haamu jarrutuksia tms. kojelauta kitisee, sisäkahva jää käteen...

Ei nämä takuunalaisessa autossa mullistavia asioita ole, mutta ilman takuuta olevaa VAG-konsernin vehjettä en huolisi.

Jokainen voi myöskin miettiä että joku syy tälläiselle viestiketjulle on ja se syy on varmaankin juuri ne viat mistä VAG on kuuluisa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Nyt jotkut oli ottanut taas volkkaria ja muut volvoja, volkkarit käy säännöllisesti 1-2krt huoltovälillä ylimääräisessä remontissa dsg, käsijarru, tms vian takia, volvoilla ajetaan 100tkm pelkillä huolloilla.
Tuokin on pitkälti tuurista kiinni, millaisen yksilön saa. Kaverin kaverilla Volvo S60 D3 -koneella oli pahin pommi ikinä. Siinä oli vähintään kerran kuussa jotain vikaa ja vielä kalliita ja isoja remontteja. Turboa, webastoa, korkeapainepumppua ym. ja kilometrejä oli myydessä 170tkm. Kaverin isällä Volvo V50 oli myös hyvin epäluotettava ja jatkuvasti rikki. Vanhempien naapurin XC90 taas vaati jo melko uutena melkein 10k remontin voimansiirrolle ja kun kaikki muukin alkoi hajoamaan, purettiin kauppa. Joskus ajoin autokaupan Volvolla, jossa oli 140tkm mittarissa ja vetoa päälle ja pois lyömällä kolahti miehekkäästi. Sen lisäksi enemmän huolestutti selvä ujellus vaihdelaatikosta veto päällä, eli jotain oli voimansiirrossa pielessä. Omassa lähipiirissä siis kaikki uudemmat Volvot olleet pommeja ja maanantaikappaleita.

Nuo uudemmat TSI:t hihnakoneella pitäisi olla luotettavia, eikä ole kyllä paljoa tullut valitusta Vagarenassa tai Vagfinissä vastaan. Joillakin on karstottumisen takia alkanut syömään öljyä, eli öljyt kuitenkin kannattaa vaihtaa 15tkm välein 30tkm sijaan. Vanhempien Skoda Octavia CHPA oli todella hyvällä suorituskyvyn ja kulutuksen suhteella. Matka-ajossa meni helposti 5 litran tuntumaan ja allekin (tankatessa mitattuna) ja 0-100 taittui 8 sekunnissa. Ja itse en varmasti ole niitä, jotka eivät uskalla painaa kaasua ja vetävät jonoa perässä. Nyt vanhemmilla on Passat 1.4 TSI koneella ja sylinterien lepuutustoiminnolla ja toiminut luotettavasti, vaikka kohta 200tkm mittarissa. Mitään vikaa ei ole ollut heillä eikä kuulemma edellisellä omistajallakaan. Tuo ei tosin tunnu suorituskyvyn ja kulutuksen suhteen yhtä hyvältä, mikä johtunee varmaan isommasta autosta.

Toki TSI:tä ketjukoneella en ikinä enää ottaisi itselle. Ne ovat usein pommeja ja ketju ei kestä, vaikka sen ja kaiken ympäriltä vaihtaa. Näin ainakin pienemmissä TSI-koneissa. Ja DSG:n kanssa saa olla tarkkana. Mutta tässä pointtina oli uudemmat TSI-koneet hihnalla ja ne ovat hyviä koneita kulutuksen, suorituskyvyn ja luotettavuuden suhteen. Eli en tuomitsisi heti kaikkia TSI-koneita ja vageja paskaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 944
Sen verran voin myöntää että yhtään VAG-konsernin laitetta en ole omistanut, mutta läheltä olen saanut seurata kymmenien eri vuosikymmenien virityksiä, on moottori rikkoja, öljynsyönti, nokka-akseli vikoja, jakopää vikoja, laatikkovikoja, sitten nämä kaikki sähköviat päälle ja poikki menevät johdot ja ruoste ongelmat.

Esimerkiksi meidän firmaan tuli aikanaan liisarina yli 50 volkkaria, kaikista tsi koneista hajosi jakopää ja sen jälkeen dsg.

Nyt jotkut oli ottanut taas volkkaria ja muut volvoja, volkkarit käy säännöllisesti 1-2krt huoltovälillä ylimääräisessä remontissa dsg, käsijarru, tms vian takia, volvoilla ajetaan 100tkm pelkillä huolloilla.

Volkkari kuskit valittaa milloin mistäkin kun turvavarusteet tekee haamu jarrutuksia tms. kojelauta kitisee, sisäkahva jää käteen...

Ei nämä takuunalaisessa autossa mullistavia asioita ole, mutta ilman takuuta olevaa VAG-konsernin vehjettä en huolisi.

Jokainen voi myöskin miettiä että joku syy tälläiselle viestiketjulle on ja se syy on varmaankin juuri ne viat mistä VAG on kuuluisa.
Ok, eli kollektiivin kokemus siis. Nuo luttelemasi asiat taitavat olla niitä kuuluisia tyyppivikoja.

Mutta taitaa vaan olla niin, että joka automerkillä on omat syntinsä, ja listat ovat pitkiä. merkistä ja mallista riippumatta.

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 944
Tuo DSG:n ongelmat ovat hyvä esimerki siitä miten asioita yleistetäään. Siitä on lukuisia versiota olemassa. Kuivaa, märkää, poikittaiskoneesen tai pitkittäiskoneesen. Tähän päälle luonnolliset evoluutioversiot. Sitä en kiellä, että tietty versio on ollut ongelmallisempi kuin joku toinen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Niin, ei kai se pelkästään luotettavuus vaan myöskin se paljonko mahdolliset yleiset viat tulee maksamaan. Eikö nuo DSG-remontit yleensä takuun ulkopuolella aika kalliita hommia ole?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ok, eli kollektiivin kokemus siis. Nuo luttelemasi asiat taitavat olla niitä kuuluisia tyyppivikoja.

Mutta taitaa vaan olla niin, että joka automerkillä on omat syntinsä, ja listat ovat pitkiä. merkistä ja mallista riippumatta.

Tuota listaa kun katsoo niin golf käyttäjien ilmoittamat viat on pitkä kuin nälkövuosi, Auris = muutama
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tuo DSG:n ongelmat ovat hyvä esimerki siitä miten asioita yleistetäään. Siitä on lukuisia versiota olemassa. Kuivaa, märkää, poikittaiskoneesen tai pitkittäiskoneesen. Tähän päälle luonnolliset evoluutioversiot. Sitä en kiellä, että tietty versio on ollut ongelmallisempi kuin joku toinen.
Ja sen myönnän että suurin osa dsg ongelmista on käyttäjän itse aiheuttama. Eräskin sankari ryömitti autoa jatkuvasti, piti ylämäessä kaasulla paikoillaan ym. ja 100tkm jälkeen laatikko entinen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
401
Ok, eli kollektiivin kokemus siis. Nuo luttelemasi asiat taitavat olla niitä kuuluisia tyyppivikoja.

Mutta taitaa vaan olla niin, että joka automerkillä on omat syntinsä, ja listat ovat pitkiä. merkistä ja mallista riippumatta.

Tätäpä. Kauhean vaikea saada selvää asiaan perehtymättömänä siitä, että missä vuosimalleissa ja vaihdelaatikoissa näitä vanhoja tyyppivikoja on. Sellainen käsitys minulla olikin, että TSI ja DSG ongelmat on pitkälti osin korjattu. Kun VAG pilasi maineensa niin pahasti 10-luvun alussa noissa sekoiluissa, että internetkeskustelut ovat täynnä vähän mutupohjaista Esson baari -tarinaa, jossa jokaikinen TSI-moottori jättää tielle heti kun poistut liikkeen pihasta.

Ketju vaihtui hihnaan mk7 korissa noissa moottoreissa.
...jonka vuoksi esimerkiksi tämä tieto oli jäänyt minulta huomaamatta internethauilla. Tämän perusteella kyllä 2012 jälkeisen TSI-koneen uskaltaa ostaa siinä missä minkä tahansa samanikäisen koneen, lukuunottamatta ehkä Puretechiä, jossa taas on omat vikansa.

Mutu ja kuulopuheina: 1.2 kuulemma omaa nykimis ominaisuutta ja 1.4 kuluttaa bensaa ja vuotaa jostain automaattilaatikon välistä öljyä tms.

Itse katselisin uudempaa tekniikkaa, eli 1.0 ja 1.5 koneilla (molemmilla moottoreilla itseasiassa autot itselläki ollut). Omassa 1.5 yksilössä oli moottorinohjauksessa jotain, sillä se vei paljon bensaa. Treenikaverilla taas on yhtä pihi kuin 1.0.
En jaksanut seatin takuun kanssa tapella kun eivät saaneet Seatilta lupaa ekalla tutkimiskerralla korjata vikaa, vaan olisi pitänyt ottaa puolen päivän ajan tilalla kokopäivän aika. Itse kyllä varasivat vain puolen päivän ajan, mutta että vielä 2 korjaamopäivää tuon lisäksi...

Vaihdoin autoa, niin ominaisuus poistui samalla. Autoliikkellä kun on aikaa makuuttaa autoa takuukorjauksessa.. Nyt on kuitenkin molemmat autot 1.0 tsi. Vaikka mitään tehoimeitä nuo eivät ole, mutta eivät paljoa kulutakaan ja moottorit on pelanneet

vaggineiden ruostumisherkkyyden vuoksi tosin uusi toyota on jo tilattu, niin "pääsee" oman ajon VAG tuotoksesta eroon.
Itsellä yli 200tkm ajettu 1.4tsi mk7 Golf, jakopää siis hihnalla ja nuo tuntuvat kestävän toisin kuin vanhemmat ketju versiot.
Moottorin osalta lähinnä öljynvaihdoillla menty, joku maahantuojan korjaus taisi olla sytytyspuolen osiin liittyen? Nyt kilometrien karttuessa öljyä alkanut kulumaa n.1litra/10-15tkm, en pitäisi vakavana.
Oikein hyvä ja mukava luonteinen moottori kohtuullisella kulutuksella, en ymmärrä mistä @Jamboa keksi mutuilla että kulutus on jotenkin suurta?

Tuossa joitain esimerkkikulutuksia oman omistuksen varrelta. Tuo pidemmän ajan keskikulutus on ajettu normaalissa käyttöympäristössä ilman "pihistelyä", samoin tuo n.500km siirtymä lähes 100km/h keskinopeudella.
Omien mittauksien mukaan noihin kulutuksiin pitää lisätä n.4% niin ollaan lähellä totuutta.
Edit. Ajot ajettu keväällä/kesällä, muistaakseni ilman ilmastoinnin tarvetta ja ruuhissa ei juuri tarvinnut istua.
Kiitos näistä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 535
Viestejä
4 190 098
Jäsenet
70 764
Uusin jäsen
FreeJarde

Hinta.fi

Ylös Bottom