Nytpäs niitä ongelmia tulee.
B7 Passat sytytti joulukuusen mittaristoon piipityksen kera. Vikakoodinlukija oli käsillä ja sain luettua ja nollattua koodin välittömästi, jolloin vikavalo sammui ja auto toimi normaalisti. Vikakoodiksi antoi 00301, joka on näissä ilmeisesti hyvin harvinainen ja viittaa ABS-pumppuun (V39). Auto oli paikallaan parkissa tyhjäkäynnillä käsijarrun varassa, jolloin pumpun ei pitäisi edes pyöriä. Ajoin vielä pidemmän lenkin testiksi runtua kunnolla antaen ja seisotin autoa pitkään tyhjäkäynnillä, mutta ei mitään ongelmaa. Absit toimivat tuttuun tapaan ja luistonesto ja ajonvakautusjärjestelmä kampeavat tarvittaessa vastaan.
Voikohan hajoava pumppu tai ABS-yksikkö antaa koodin tuolla tavalla ihan tyhjäkäynnillä? Tämä on se pahin, mitä pelkään. Netissä suurimmalla osalla koodi on kuitenkin johtunut huonosta kontaktista ja moni oli vaihdellut turhaan koko yksikköä. Täytyy putsata huomenna kaikki liittimet huolella ja tarkastaa releet ja sulakkeet. Äkkiseltään 40A sulake vaikutti ehjältä, mutta osalla sen hiusmurtumat aiheuttivat koodeja. Melkein voisi hakea uuden semmoisen merkkihuollosta kaiken varalta, kun ei paljoa maksa. Johdot ja liittimet olivat ruskean pölyn ja hämähäkinseitin peitossa.
Aiemminkin ollut ihan ihmeellisiä vikakoodeja muistissa jarruihinkin liittyen. Koskaan aiemmin ei ole vikavalot kuitenkaan syttyneet, eikä sama koodi ole tullut uudestaan nollauksen jälkeen. Akku, laturi ja akun kaapeleiden kontakti on ok kuitenkin.