Minulla on mielikuva, että muinoin oli sellainen pieni terällä varustettu laite, kuin kirjekuoren avaaja, joka ihan leikkasi siitä sulan reunasta pois sellaisen puolen millin säleen, ja jätti uuden puhtaan suorakulmaisen leikkauspinnan. Koska tämmöinen laite on ollut, olen siksi vähän empinyt tehdä tuota sulan reunan hinkkausta millään hiontasienellä. Tämä on se syy, miksi asiaa kyselin. Mökkireissun jälkeen huoltoasemalla poistin ötököitä lasista semmoisella karkealla sienellä, ja jäin pohtimaan sitä, pitäisikö sillä hinkata samalla se sulan reunakin, mutta jätin sen sitten kuitenkin tekemättä. Liian hyvä sulka vielä mihinkään kokeiluihin. Audissa on ollut sitä ongelmaa, että pyyhkimen kaksoisvarsi oli vähän löystynyt, sulan kulma mennyt hiukan pieleen, ja siksi sulka piti ääntä. Hoksasin vääntää sitä varsien välistä yhdyskappaletta kahdella jakoavaimella siten, että nyt se sulan lävitse menevä tappi on taas
täysin saman suuntainen tuulilasin kanssa, ja sulan narina loppui sillä kertaa taas siihen. Sulka on siis kiinni tässä varsia yhdistävässä keskikappaleessa, ja siinä olevassa tapissa. Kiinnityksen täydellinen yhdensuuntaisuus lasin kanssa kannattaa vanhasta autosta tarkistaa huolella.
Löysin tuollaisen sivun:
Auttaa kummasti, kun tajuaa, että jokin imusarjaan tuleva letku tulee tankin suuaukolta, käy ensin lokasuojan sisään piilotetun aktiivihiilisuodattimen kautta, ja lopuksi noita bensiinihuuruja imetään sitten imusarjaan poltettavaksi. Aivan samoin kuin jotain kampikammion tuuletuksen katkuja, tai tuon kirotun egr venttiilin päästämää pakokaasua. Ja joka letkussa on sähköllä ohjattuja venttiilejä, ja myös antureita kyttäämässä sen venttiilin oikeanlaista toimintaa. Noita erilaisia letkuja tulee kaasuläpän alla olevaan alumiiniseen sovitin laippaan ja sen viereisiin imusarjan muovisiin sisääntuloihin enemmän kuin laki sallii. Kaikki nämä tähtäävät siis vain erilaisten luonteeltaan aika mitättömien päästöjen vähentämiseen. Joka ainoa letkuliitos on lisäksi luonteeltaan aika kertakäyttöinen muovirimpula, sekin vielä.
T -.-