VAG autojen monet ongelmat

Osaisko joku sanoa, mikä on varaosanumero Audi A6 Avant 2006 3.0TDi C6 4F5:n ohjaustehostimen pumpulle? Onko netissä sivustoja, joista vois hakea varaosanumeroita (räjäytyskuvat jne.). Joskus oli joku sivusto, josta pystyi hakemaan runkonumerolle (?) ja näytti räjäytyskuvat ja varaosanumerot.

PR-koodeista ainut, joka tuohon ehkä liittyy on: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic). Autodocit ym. antaa montaa varaosanumeroa, mutta onko niin, että mahdollisuuksiakin on monta?

E: Onkohan tämä oikea: 4F0145155P?
 
Osaisko joku sanoa, mikä on varaosanumero Audi A6 Avant 2006 3.0TDi C6 4F5:n ohjaustehostimen pumpulle? Onko netissä sivustoja, joista vois hakea varaosanumeroita (räjäytyskuvat jne.). Joskus oli joku sivusto, josta pystyi hakemaan runkonumerolle (?) ja näytti räjäytyskuvat ja varaosanumerot.

PR-koodeista ainut, joka tuohon ehkä liittyy on: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic). Autodocit ym. antaa montaa varaosanumeroa, mutta onko niin, että mahdollisuuksiakin on monta?

E: Onkohan tämä oikea: 4F0145155P?

Vaggilaisilla räjäytyskuvat sun muut on ehkä helpointa hommata valmistajan omasta erwin-palvelusta, audilla sen löytää osoitteesta erWin – Startseite nicht eingeloggt

Väliaikainen käyttöoikeus maksaa joitain euroja ja sen aikana voi ladata itseään kiinnostavan informaation pdf-muodossa laitteelleen.
 
Tosin yleensä temppuilevan pyyhkijän sulan saa tokenemaan ihan vaan pesemällä sen pesuaineella ja rätillä, ei tietysti loputtomiin, mutta kyllä sillä aina jonkinverran tulee lisää toiminta-aikaa.

Oletko hangannut sitä sulkaa jollain pata-pata-vihreällä sienellä, vaiko vain hellävaraisesti vähän jollain sipaissut? Mielessä on käynyt aivan perkeleellinen sulan jyystäminen ja tavallaan jopa ohuen pintakerroksen poistaminen siitä kumireunasta, mutta mietin sitä, pyöristääkö teko sulan särmät ja näin kuitenkin huonontaisi tulosta. Sienihinkkauksen jälkeenhän sulka olisi tavallaan "kulunut". Äkkiäkös tuon tietenkin itsekin kokeilee vanhaan sulkaan, että elpyykö vaiko ei... olen vaihtanut tavaratalo Boschin kerran vuodessa ja tuolla on menty.

Ostin kerran Lidlistä jonkin WD5 (vai mikä se niiden talon merkki nyt onkaan) "Nano pinnoitteen" lasiin laitettavaksi. Kyllä se toimi, ajoviima poisti pisarat jo lasista. Ainetta ei vain ole enää tuon yhden kerran jälkeen löytynyt. Kaipa noita muitakin vastaavia on. Tunnen muuten hienoista epäluuloa nanomateriaalien terveysvaikutuksia kohtaan. Kumihanskat nyt ainakin käteen, jos noita käyttää yhtään mihinkään.

T -.-

Koska aihe on VAG autojen monet ongelmat... lyhyesti: voi vitun vitun vittu. Imusarja siis vuosi. Saatanallisen äheltämisen jälkeen sain sen irrotettua. Ikävä tosiaan tuli vanhan Scorpion pitkittäin väljässä konetilassa olevaa rakennetta. No... imusarja on siis polyamidia. Polyamidi IMEE VETTÄ ITSEENSÄ. Kyllähän minä sen tiesin, ja olisin osannut kysyttäessä vastata, mutta pistin sen paskaisen imusarjan ilman ajatuksen häivääkään ultraäänikylpyyn ja perään vielä pullon AS40 pesuainetta. Joo... kyllä siitä puhdas tuli, mutta kapine lengottaa nyt hiukan auki niistä sivusaumoistaan. Tilasin Saksasta sitten polyamidi lankaa muovikolviin, ja hetken miettimisen jälkeen Liettuasta (tai Latviasta, kuka perkele noista niin muistaa tarkasti) autoon vielä purkuosa imusarjan. Lähempää ei löytynyt. Imusarja maksoi 30 euroa, ja lähetyskulut olivat kaikkinensa 41 euroa, mutta jos tästä nyt 70:llä selviää, niin oppirahat eivät tulleet aivan järkyttävän kalliiksi. Molemmat lähetykset ovat nyt matkalla, ja auto edelleen pukilla. Katsastuskin meni vanhaksi, ja siitäkin tulee vielä lisäkuluja, kun näyttämisen sijasta koko homma täytyy tehdä uudestaan.

Homma on mennyt nyt periaatteelliseksi aivan Aku Ankka hengessä. "Minun nerouteni liekkiä ei yksi pohjatuuli sammuta." Vittu, on se muuten näin. Ei se vanha imusarja nyt aivan piloilla ole, mutta ei tuo vesilillutus sille Polyamidi-6 imusarjalle ja sen kolmiosaiselle saumatulle rakenteelle varsin mitään hyvää tehnyt. On se kuitenkin puhdas, ja muovikolvilla aion tuon nyt yrittää saumata tiiviiksi ja ehjäksi, vaikka sen varaosankin menin tilaamaan. Tuohan on nyt yksi helvetin vale, etteikö tuollaista pömpeliä saisi tiiviiksi ja pitämään. Ei se ole kuin yrittämisestä ja järkevistä ponnisteluista kiinni. (VCDS antaa siis imusarjan paineanturille "Implausible" eli epäuskottavia painelukemia)

Mutta että lyhyesti: Polyamidiosa ei tykkää pitkäaikaisesta vedessä lilluttamisesta. Tiedoksi Teille muillekin.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko hangannut sitä sulkaa jollain pata-pata-vihreällä sienellä, vaiko vain hellävaraisesti vähän jollain sipaissut? Mielessä on käynyt aivan perkeleellinen sulan jyystäminen ja tavallaan jopa ohuen pintakerroksen poistaminen siitä kumireunasta, mutta mietin sitä, pyöristääkö teko sulan särmät ja näin kuitenkin huonontaisi tulosta. Sienihinkkauksen jälkeenhän sulka olisi tavallaan "kulunut". Äkkiäkös tuon tietenkin itsekin kokeilee vanhaan sulkaan, että elpyykö vaiko ei... olen vaihtanut tavaratalo Boschin kerran vuodessa ja tuolla on menty.

Ihan siis jollain rätillä ja tavallisella autonpesuaineella tms putsannut.. Viimeksi taisin pestä lasinpesuaineella, kun sitä sattui olemaan ruiskupullo käsillä kun tuli mieleen. Rätti tulee yleensä ihan mustaksi kun sen putsaa.
 
Vaggilaisilla räjäytyskuvat sun muut on ehkä helpointa hommata valmistajan omasta erwin-palvelusta, audilla sen löytää osoitteesta erWin – Startseite nicht eingeloggt

Väliaikainen käyttöoikeus maksaa joitain euroja ja sen aikana voi ladata itseään kiinnostavan informaation pdf-muodossa laitteelleen.

mä olen pari kertaa käyttäny tota palvelua räjäytyskuvien/kytkentäkaavioiden hakuun mutta molemmilla kerralla en löytänyt sitä mitä etsin, mutta luu jäi käteen eli rahat meni. Toisella kerralla tuli joku aivan käsittämätön oliko tunnin odotusaika ennenkuin voi vaihtaa automallia mihin etsii tietoa. Ois pitäny uusiks maksaa, uudesta "arvasta". Aika 0/5 palvelu...

oemepc.com on hyvä jos vaan tarvii tietää osanumero
 
mä olen pari kertaa käyttäny tota palvelua räjäytyskuvien/kytkentäkaavioiden hakuun mutta molemmilla kerralla en löytänyt sitä mitä etsin, mutta luu jäi käteen eli rahat meni. Toisella kerralla tuli joku aivan käsittämätön oliko tunnin odotusaika ennenkuin voi vaihtaa automallia mihin etsii tietoa. Ois pitäny uusiks maksaa, uudesta "arvasta". Aika 0/5 palvelu...

oemepc.com on hyvä jos vaan tarvii tietää osanumero

No mä olen toistaiseksi aina löytänyt tarvitsemani.
 
Minulla on mielikuva, että muinoin oli sellainen pieni terällä varustettu laite, kuin kirjekuoren avaaja, joka ihan leikkasi siitä sulan reunasta pois sellaisen puolen millin säleen, ja jätti uuden puhtaan suorakulmaisen leikkauspinnan. Koska tämmöinen laite on ollut, olen siksi vähän empinyt tehdä tuota sulan reunan hinkkausta millään hiontasienellä. Tämä on se syy, miksi asiaa kyselin. Mökkireissun jälkeen huoltoasemalla poistin ötököitä lasista semmoisella karkealla sienellä, ja jäin pohtimaan sitä, pitäisikö sillä hinkata samalla se sulan reunakin, mutta jätin sen sitten kuitenkin tekemättä. Liian hyvä sulka vielä mihinkään kokeiluihin. Audissa on ollut sitä ongelmaa, että pyyhkimen kaksoisvarsi oli vähän löystynyt, sulan kulma mennyt hiukan pieleen, ja siksi sulka piti ääntä. Hoksasin vääntää sitä varsien välistä yhdyskappaletta kahdella jakoavaimella siten, että nyt se sulan lävitse menevä tappi on taas täysin saman suuntainen tuulilasin kanssa, ja sulan narina loppui sillä kertaa taas siihen. Sulka on siis kiinni tässä varsia yhdistävässä keskikappaleessa, ja siinä olevassa tapissa. Kiinnityksen täydellinen yhdensuuntaisuus lasin kanssa kannattaa vanhasta autosta tarkistaa huolella.

Löysin tuollaisen sivun:


Laittamalla tuohon "Pesquisar" hakukenttään esim. A2 tai vaikkapa 1.4 olen löytänyt sitten suoria linkkejä pdf dokumentteihin, joista on ollut vähän apua nykyaikaisten autojen rakenteiden tajuamiseksi. Auttaa kummasti, kun tajuaa, että jokin imusarjaan tuleva letku tulee tankin suuaukolta, käy ensin lokasuojan sisään piilotetun aktiivihiilisuodattimen kautta, ja lopuksi noita bensiinihuuruja imetään sitten imusarjaan poltettavaksi. Aivan samoin kuin jotain kampikammion tuuletuksen katkuja, tai tuon kirotun egr venttiilin päästämää pakokaasua. Ja joka letkussa on sähköllä ohjattuja venttiilejä, ja myös antureita kyttäämässä sen venttiilin oikeanlaista toimintaa. Noita erilaisia letkuja tulee kaasuläpän alla olevaan alumiiniseen sovitin laippaan ja sen viereisiin imusarjan muovisiin sisääntuloihin enemmän kuin laki sallii. Kaikki nämä tähtäävät siis vain erilaisten luonteeltaan aika mitättömien päästöjen vähentämiseen. Joka ainoa letkuliitos on lisäksi luonteeltaan aika kertakäyttöinen muovirimpula, sekin vielä.

T -.-
 
Minulla on mielikuva, että muinoin oli sellainen pieni terällä varustettu laite, kuin kirjekuoren avaaja, joka ihan leikkasi siitä sulan reunasta pois sellaisen puolen millin säleen, ja jätti uuden puhtaan suorakulmaisen leikkauspinnan. Koska tämmöinen laite on ollut, olen siksi vähän empinyt tehdä tuota sulan reunan hinkkausta millään hiontasienellä.

Noita sulkaleikkureita on tarvikeliikkeet ja kiinan verkkokaupat pullollaan niin ei tarvi millään sienillä hieroa.
e. mulla on joku ecocut-merkkinen, mutta noita saa ihan merkittöminä ja monta kertaa halvempina.
 
Toisella kerralla tuli joku aivan käsittämätön oliko tunnin odotusaika ennenkuin voi vaihtaa automallia mihin etsii tietoa.
Tää kuulostaa todella oudolta. Olen palvelua paljon käyttänyt enkä tuollaiseen ole ikinä törmännyt.

Toki sitä voi käyttää monella tavalla. Kustannustehokkain tapa on ladata kaikki kytkikset ja korjausohjeet pdf-tiedostoina itselleen. Näin ehtii siinä tunnissa ladata vaikka useammankin automallin kaiken materiaalin.

Toinen tapa käyttöön on selailla online-moodissa niitä vastaavia opastuksia joita huollossakin käytetään. Mutta niitä saa sitten selata vain niin kauan kuin käyttöoikeus on voimassa, enkä mä ainakaan saa mitään remppaa tehtyä tunnissa. Joten tuota puolta en ole juuri käyttänyt enkä osaa suositella muillekaan.

Räjäytyskuvien ja varaosanumeroiden etsimiseen on kyllä parempiakin palveluita, ihan ilmaiseksi.

Mutta varsinaiset ohjeet ja kytkentäkaaviot löytyy erWinistä paremmin kuin mistään muualta.
 
onkos arvon ihmisillä antaa neuvoa että mistä lähtee etsimään vikaa ajovalojen korkeudensäätömoottorin toimimattomuudesta? kyseessä -12 caddy. Huomenna pitäisi varmaan purkaa umpio irti ja lähteä etsimään moottoria ja ihmettelemään miksi ajovalot eivät ole samalla korkeudella. Joten onkohan se kuljettajanpuolen umpiossa se johtosarja joka käskyttää hanskan moottoria myös?
 
Minulla on mielikuva, että muinoin oli sellainen pieni terällä varustettu laite, kuin kirjekuoren avaaja, joka ihan leikkasi siitä sulan reunasta pois sellaisen puolen millin säleen, ja jätti uuden puhtaan suorakulmaisen leikkauspinnan. Koska tämmöinen laite on ollut, olen siksi vähän empinyt tehdä tuota sulan reunan hinkkausta millään hiontasienellä. Tämä on se syy, miksi asiaa kyselin. Mökkireissun jälkeen huoltoasemalla poistin ötököitä lasista semmoisella karkealla sienellä, ja jäin pohtimaan sitä, pitäisikö sillä hinkata samalla se sulan reunakin, mutta jätin sen sitten kuitenkin tekemättä. Liian hyvä sulka vielä mihinkään kokeiluihin. Audissa on ollut sitä ongelmaa, että pyyhkimen kaksoisvarsi oli vähän löystynyt, sulan kulma mennyt hiukan pieleen, ja siksi sulka piti ääntä. Hoksasin vääntää sitä varsien välistä yhdyskappaletta kahdella jakoavaimella siten, että nyt se sulan lävitse menevä tappi on taas täysin saman suuntainen tuulilasin kanssa, ja sulan narina loppui sillä kertaa taas siihen. Sulka on siis kiinni tässä varsia yhdistävässä keskikappaleessa, ja siinä olevassa tapissa. Kiinnityksen täydellinen yhdensuuntaisuus lasin kanssa kannattaa vanhasta autosta tarkistaa huolella.

Löysin tuollaisen sivun:

Auttaa kummasti, kun tajuaa, että jokin imusarjaan tuleva letku tulee tankin suuaukolta, käy ensin lokasuojan sisään piilotetun aktiivihiilisuodattimen kautta, ja lopuksi noita bensiinihuuruja imetään sitten imusarjaan poltettavaksi. Aivan samoin kuin jotain kampikammion tuuletuksen katkuja, tai tuon kirotun egr venttiilin päästämää pakokaasua. Ja joka letkussa on sähköllä ohjattuja venttiilejä, ja myös antureita kyttäämässä sen venttiilin oikeanlaista toimintaa. Noita erilaisia letkuja tulee kaasuläpän alla olevaan alumiiniseen sovitin laippaan ja sen viereisiin imusarjan muovisiin sisääntuloihin enemmän kuin laki sallii. Kaikki nämä tähtäävät siis vain erilaisten luonteeltaan aika mitättömien päästöjen vähentämiseen. Joka ainoa letkuliitos on lisäksi luonteeltaan aika kertakäyttöinen muovirimpula, sekin vielä.

T -.-
Kiva linkki, mutta tosta mitättömästä päästöhommasta… hiilivedyt ja typen oksidit on just niitä ikävimpiä hengitysilman laatuun ja liittyviin sairauksiin vaikuttavia ilmansaasteita ja ne on saatu kuriin sillä ettei tuuleteta kampikammiota ja bensatankkia 24/7 taivaalle. Toimintaperiaate selvillä jo 60-luvulla ja vaikutus nähty suurkaupungeissa (smog) aika nopeasti. Nykyversiot toki monimutkaisia, valitettavasti. Itsekin joutunut yhden egr-himmelin diesel-volkkariin vaihtamaan… mutta uudemmissa bensaturboissa ei käsittääkseni koko egr:ää ole.
Tän kukkahattuilun taustalla se, että astmapiippu jäi tarpeettomaksi kun muutin kantakaupungista korpeen.
 
Kun on käynyt suurkaupungeissa sekä euroopassa että Japanissa, tulee aika Facepalm-olo täkäläiseen ilmastopolitiikkaan, joka liittyy autoiluun. Reissuista on jo useampi vuosi aikaa, mutta moinen paskalla mässäily tuntuu vielä pitkään.
 
Vaimolle katsonut kauppakassia. Tykkää VAG konsernin autoista. Nykyinen auto 2008 Fabia 1.4tdi pitäisi vaihtaa uudempaan bensa-autoon. Onkos toi 1.0 vapari huoleton moottori? Tässä olisi yksi varteenotettava vaihtoehto: Fabia. Onkos tossa jotain mitä pitäis osata katsoa?
 
Vaimolle katsonut kauppakassia. Tykkää VAG konsernin autoista. Nykyinen auto 2008 Fabia 1.4tdi pitäisi vaihtaa uudempaan bensa-autoon. Onkos toi 1.0 vapari huoleton moottori? Tässä olisi yksi varteenotettava vaihtoehto: Fabia. Onkos tossa jotain mitä pitäis osata katsoa?
Huoleton ja tehoton toi 1.0. Varsinkin jos on tottunut ajamaan 1.4 tdin yllättävän kivalla väännöllä, niin toi ei kyllä liikahda mihinkään.
 
Mulla oli huollon sijaisautona joku aika sitten pakasta vedetty turboton 1.0 polo ja oli aika tiukilla saada tyhjällä autolla rampista satanen mittariin tuusulanväylälle vaikka vedätin nappi pohjassa punarajalle ja pykälsin isompaa löysäämättä kaasua.
 
Onko normaalia, että Skodan (Superb MY20) pyyhkijänsulat on vaihtokunnossa 3-4 kk välein? Nuo alkavat siis vinkumaan/kolisemaan. Koskeeko kaikkia Skodia tai VAG:ja tai uusia autoja?

En muista sulkienmerkkiä, mutta omassa kotterossa on sulat kestäneet vuosia, viimeksi taisin vaihtaa ~3v sitten halvimpiin mahdollisiin Tokmannilta ja näillä on hinkattu likaista/hiekkaista pintaa sekä talvella usein jäätyy kiinni jolloin olen noita repinyt ja tökkinyt milloin milläkin irti :D

Edelleen pyyhkii ihan ok, eikä noi sen enempää ääntä pidä kuin uudetkaan
 
Yhden tutun 2016 Tiguan alkoi temppuilla viikko vetokoukun asennuksen jälkeen. Auto käynnistyi ja sillä ajettiin kauppaan 3 km. Kaupan pihalla keskuslukitus ei oikein pelannut, eikä auto myöskään käynnistynyt napista. Autolle annettiin apuvirtaa toisesta autosta (vain muutama minuutti), mutta sekään ei auttanut. Autoilijan lapsi korjasi auton painamalla ratin keskustaa. Tai ainakin auto lähti sen jälkeen käyntiin, ja sillä pääsi kotiin.

Seuraavana päivänä Tiquan ei taaskaan käynnistynyt, ja kuulemma kaikenlaisia virheilmoituksia tuli. Keskuslukitus lakkasi toimimasta ja ovet jäivät siksi lukitsematta, paitsi kuskin ovi, jonka sai mekaanisesti avaimella lukkoon.

Tuttu soitti minulle. Ehdotin, että lataamme akun CTEKin AGM + Recond -ohjelmalla (akku on luultavasti 5v vanha alkuperäinen). Ennen lataamista näin, että nopeusmittarin neulan punainen valaistus vilkkui parin sekunnin välein. Sisävalot ja keskuslukitus eivät toimineet. Akku oli levossa 12,6 V.

Seuraavana päivänä CTEK oli päässyt onnistuneesti vaiheeseen 7, eli ylläpitolataus. En ollut paikalla, mutta auto ei käynnistynyt.


Onko ehdotuksia viasta? Onko tietoa, mitä tuo nopeusneulan vilkkuminen tarkoittaa?

Vaihtoehtoja:

1. Koukku on asennettu epäilyttävän lähiaikoina.

2. Vanha akku on päässyt hiljalleen liian tyhjäksi S&S:n ja pätkäajon takia, ja apukäynnistysyritys oli herkälle nykyautolle liikaa.

3. VAG
 
Voipi hyvin olla, että koukun sähköjen asennuksessa on sössitty jotain. Mutta voi olla myös sattumaa.

Vikakoodien luvustahan tässä jälleen kerran kannattaisi aloittaa.
 
Jos se auto lähtee tööttiä painamalla käyntiin niin kyllä veikkaisin koukun johtoasennuksia, maajohto huonosti kiinni tms

Mulla Golfista (S&S ja DSG) tyhjeni akku, latasin sitä useamman kerran Bentonilla ja apuvirtaakin sille annettiin ainakin kerran eikä se ollut moksiskaan. Ainoa mitä pitää huomioida on miinus johdon kytkeminen runkoon eikä akun napaan, tuossa on isot no-no laput akun miinusnavan päällä. Automaattistartti ei toiminut, mutta jos sitä nappia pitää pohjassa niin se alkaa kyllä "sahaamaan" starttia.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä sovellus olisi hyvä vikakoodien lukemiseen? Palikka on OBDlink LX.

OBDWiz on paras tuolle. Ihan pätevä softa, olen käyttänyt silloin tällöin kun se tuli OBDLinkin piuhan mukana.

Lukee kyllä muutakin kuin vain moottorin koodit, mutta riippuu autosta. VAG:lle paras on VCDS, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
 
Viimeksi muokattu:
Neloskoppanen 1.6 bensagolffi heitti kesken ajon tauluun punasella STOP, öljynpaineherjan sekä kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Ei myöskään enää lähde käyntiin. Katoin öljjyt ja ne on kunnossa. Vikakoodina antaa monesta eri paikkaa 01314 ja herjaa että ECUun ei saa yhteyttä. Otin akun irti ja latasin, kun se oli tyhjentynyt parin päivän seisonnan jälkeen. Akun ladattua kaikki toimi normaalisti yhden päivän verran ja sitten alotti kaiken alusta.

Onko ECU paskana? Akku näytti jännitteen 12,2V kun ongelma ilmeni, joten sen pitäisi olla kunnossa. Voisko tosta olla liittimet hapettuneita jostain akun ja ECUn välillä? Voiko tuon ECUn vaan vaihtaa uuteen vai vaatiiko jotain isompaa ohjelmointia kuin OBDelevenin?
 
Neloskoppanen 1.6 bensagolffi heitti kesken ajon tauluun punasella STOP, öljynpaineherjan sekä kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Ei myöskään enää lähde käyntiin. Katoin öljjyt ja ne on kunnossa. Vikakoodina antaa monesta eri paikkaa 01314 ja herjaa että ECUun ei saa yhteyttä. Otin akun irti ja latasin, kun se oli tyhjentynyt parin päivän seisonnan jälkeen. Akun ladattua kaikki toimi normaalisti yhden päivän verran ja sitten alotti kaiken alusta.

Onko ECU paskana? Akku näytti jännitteen 12,2V kun ongelma ilmeni, joten sen pitäisi olla kunnossa. Voisko tosta olla liittimet hapettuneita jostain akun ja ECUn välillä? Voiko tuon ECUn vaan vaihtaa uuteen vai vaatiiko jotain isompaa ohjelmointia kuin OBDelevenin?
Lataako se, 12,2v akku on nimittäin 50% varauksessa, ettei olisi se legendaarinen laturi paskana.

Toinen on että tarkista maadoitukset
 
Oliko 2.0 TDI PD koneissa jotain versioita mitä kannatti välttää vai ovatko ihan toimivia keksintöjä?
 
Pd:t 1.9:nä ja 2.0 CR:nä. Kaikissa 2.0 tdi pd:ssä suuttimet ongelmana. Ei tosin selkeää käsitystä miten vaihdetut toimii jatkon kannalta.

2.0 CR:stä vielä sen verran, että öljypumpun tasapainoakseli vaihtui joskus 2009 lopulla jämerämpään. Sitä aikaisemmissa voi kulua sileäksi, jolloin öljypumppu pyörii tyhjää. 8€ osa, mutta suht vittumainen työ.

EDIT: 8€ osa, jos vaihtaa ennen ku pesä kuluu pilalle, jos pesä kerkeää kulua huonokuntoisen akselin takia, niin sitten puhutaan 300€ osasta + työ
 
Öljypumppuongelmat taisivat koskea myös noita 2.0 pd koneitakin, ainakin joitain variantteja. Bkd Kait noista 2 litraisista pumppareista luotettavin on mutta sekin riippuu millä kannella jne. Minulla oli noista se paras versio mutta alimitoitettu jakohihnan kiristimen pinnapultti(kyllä, oli vaihdettu jakopäärempan yhteydessä) petti ja männät löi venttiileihin.

Toki uusimmallakin pumpparilla alkaa olla jo ikää, jotkut ajavat isojakin kilsoja ilman ongelmia mutta mitä vain voi sattua kohdalle.

2.0 cr pidetään yleisestiottaen parempana moottorina.
 
Aika jännä kun kuulemma bkp:t leviää mutta meillä on perheessä -07 4motion 2.0 tdi pd (bkp) missä täydellinen huoltokirja uudesta asti, eikä ole mitään moottoriongelmia ollut. ei öljypumppu, ei pinnapultti, eikä suutinvikoja, mittarissa nyt 450tkm. Kaksoismassakytkin vaihettu, ja joskus sillointällöin VNT alkanut jumitella (koska turbo papereiden mukaan alkuperänen), mutta se on normaalia kulumaa varmaan.
 
Aika jännä kun kuulemma bkp:t leviää mutta meillä on perheessä -07 4motion 2.0 tdi pd (bkp) missä täydellinen huoltokirja uudesta asti, eikä ole mitään moottoriongelmia ollut. ei öljypumppu, ei pinnapultti, eikä suutinvikoja, mittarissa nyt 450tkm. Kaksoismassakytkin vaihettu, ja joskus sillointällöin VNT alkanut jumitella (koska turbo papereiden mukaan alkuperänen), mutta se on normaalia kulumaa varmaan.
Ei taida tilastotiede olla vahvinta alaa, jos yhden yksilön perusteella vetää johtopäätöksiä. Edes 1/10 viallisia on jo aivan paskaa laatua, joten oman toistaiseksi toimivan kohdalla ei voi sanoa juuta tai jaata.
 
Aika jännä kun kuulemma bkp:t leviää mutta meillä on perheessä -07 4motion 2.0 tdi pd (bkp) missä täydellinen huoltokirja uudesta asti, eikä ole mitään moottoriongelmia ollut. ei öljypumppu, ei pinnapultti, eikä suutinvikoja, mittarissa nyt 450tkm. Kaksoismassakytkin vaihettu, ja joskus sillointällöin VNT alkanut jumitella (koska turbo papereiden mukaan alkuperänen), mutta se on normaalia kulumaa varmaan.
Sitten olis kyllä melko varmasti autotehtaan konkurssi lähellä, jos sen kaikki autot kärsisivät kaikista tyyppiviosta mitä mallisarjassa on.
 
Sitten olis kyllä melko varmasti autotehtaan konkurssi lähellä, jos sen kaikki autot kärsisivät kaikista tyyppiviosta mitä mallisarjassa on.

on, mutta luulis että nyt kohta puol miljoonaa rullattuun tulis ees yks vika niistä kaikista mitä moni niin pelkää. Se on aika pitkä aika samalle moottorille.
 
Kaikista varoitteluista huolimatta kävin koeajamassa tuollaista Mitsubishi Outlanderia jossa siis 2.0 TDI PD kone, BSY. Muuten en mitään erikoista huomannut mutta kun lämpimällä koneella otti öljyn täyttökorkin auki niin hattu meinasi lentää päästä. Omassa 1.9TDI vaikka 100tkm enemmän ajettu, korkki vain hiukan pomppii paikallaan jos sen ruuvaa auki. Onkos tuttu ominaisuus kenellekkään?
 
Kaikista varoitteluista huolimatta kävin koeajamassa tuollaista Mitsubishi Outlanderia jossa siis 2.0 TDI PD kone, BSY. Muuten en mitään erikoista huomannut mutta kun lämpimällä koneella otti öljyn täyttökorkin auki niin hattu meinasi lentää päästä. Omassa 1.9TDI vaikka 100tkm enemmän ajettu, korkki vain hiukan pomppii paikallaan jos sen ruuvaa auki. Onkos tuttu ominaisuus kenellekkään?
pcv hajalla (todennäköisin) tai kone ihan väljä, jos noin kovaa puskee ylipainetta öljykorkista. Helposti vuotaa tiivisteetkin öljyä joka paikasta, tai jos ei vielä vuoda, niin pian vuotaa.
 
2015 vuoden Golfissa alkanut välillä räpsyä EPC päälle herjaillen adaptiivisesta vakkarista, onko kenellekään tuttu juttu? Ja mistäköhän voisi olla kyse, jotain tilapäistä häikkää vai sanooko tämä kapistus itsensä irti tuossa 100tkm jälkeen?
Huolto varmaan kertoisi mutta kysytään myös täältä.
 
2015 vuoden Golfissa alkanut välillä räpsyä EPC päälle herjaillen adaptiivisesta vakkarista, onko kenellekään tuttu juttu? Ja mistäköhän voisi olla kyse, jotain tilapäistä häikkää vai sanooko tämä kapistus itsensä irti tuossa 100tkm jälkeen?
Huolto varmaan kertoisi mutta kysytään myös täältä.
Ite tarkistaisin ekana ettei se keulassa olevan anturin päällä ole mitään likaa.
 
Ite tarkistaisin ekana ettei se keulassa olevan anturin päällä ole mitään likaa.
Totta, olisin voinut tuohon kirjoittaa että kerran olen jo vedellä ja pyyhykeellä hangannut tuosta likaa pois. Toivottavasti ei ole kovin herkkä, koska tuota likaa joutui jonkun verran hankaamaan.
 
Kokemuksia onko järkeä hankkia arkiautoksi Golf 1.0 TSI (85hv), manuaalilaatikolla, vm. ~2017/2018. Yleiset ongelmat tai paikat mitä kannattaa vilkaista?

Niissä yksilöissä mitä olen katsonut on kilsat 50-80tkm ja huolto tehty tänä kesänä, niin en odottaisi ongelmia.

Todellinen karvalakkivehje, mutta hankintatarve lyhyeen työmatkakäyttöön. Tarkoitus myydä pois ensi vuonna uuden alta (alle vuoden mittaisia pätkäliisareita ei tahdo saada tai sitten maksaa >450€/kk, niin samapa sitten ottaa joku perusvehje jossa arvo ei kenties alene hurjasti).
 
Yleiset ongelmat tai paikat mitä kannattaa vilkaista?
Ajovalojen umpiot, onko sisällä kosteutta ja/tai lasissa (okei, muovissa) alkavaa halkeamista.

Ainakin alkupään seiska-golfeissa nuo tuntuu halkeavan melko hanakasti. Ja se kosteus siellä sisällä valuu alimpaan kohtaan, johon onkin suunnittelija nokkelasti laittanut ledien ohjainmoduulin joka lopulta korkkaa ja ledit sammuu.

Toinen katsottava paikka lattiamatot takamatkustajien jalkatilassa, onko märkää. Takaovet tuppaa päästämään vedet lattialle ja lopulta on matto homeessa.
 
Ajovalojen umpiot, onko sisällä kosteutta ja/tai lasissa (okei, muovissa) alkavaa halkeamista.

Ainakin alkupään seiska-golfeissa nuo tuntuu halkeavan melko hanakasti. Ja se
Toinen katsottava paikka lattiamatot takamatkustajien jalkatilassa, onko märkää. Takaovet tuppaa päästämään vedet lattialle ja lopulta on matto homeessa.

Tarkistuskysymys - koskeeko halkeilu siis halogeeneja nimenomaan?

Ovivuoto tulee kajarin tai sen tiivisteen pettäessä. Omasta vaihdettu molemmat puolet. Lattiaa kantsii kokeilla siitä heti kynnyksen vierestä, mistä matto taittuu alas. Ei järkevää syytä että kastuisi ylämäkeen päin. Tai sateen jälkeen jos näkee kynnyksellä vettä tai tiiviste läpimärkä (vähän saa olla) niin asia melko selvä. Goodwill/virhevastuu menee pitkään ja ehkä jopa lähes kokonaan ja saa itsekin fiksattua tarvittaessa suht pienellä vaivalla.
Harvinaisempi on ns. mutteriohjaus, niitä vanhemmissa ollut. Eli ohjauksen pitäisi olla hyvä, ei outouksia keskialueella. pykältämisen huomaa maantielenkillä pienillä ohjausliikkeillä esim. loivissa mutkissa. Eli kunnon koeajo vaikka ei kovin yleinen vika.

Webaston on saanut aika kohtuuhintaan tehtaalta, karvalakeissakin löytyy välillä kun hinta ei paljon poikkea lohkolämmitimestä. Helpottanee myyntiä ja kiva varuste talveksi jos löytyy ehdokkaista.
Tuo versio menee pienellä ja suht edullinen ylläpitää, halpa rengaskoko jne.
 
Anopin golfissa on xenon-valot ja molemmat umpiot paskana, joten ei se pelkästään halogeenien ongelma ole.
 
Vaihdoin kutoskoppaseen Golffiin akun. Laitoin OBD elevenillä akun sopeutukseen koodin 070 EXI 0020210921. Akku oli siis 70Ah Exiden akku. Sarjanumeroksi heitin päivämäärän. Onko tämä OK? Löysin netistä tälläset ohjeet :D Kyseessä start-stopilla oleva auto
 
Anopin golfissa on xenon-valot ja molemmat umpiot paskana, joten ei se pelkästään halogeenien ongelma ole.
Nuo nyt sentään ovat vielä inhimillisen hintaisia, ilmeisesti menekin takia. Saksasta perus xenon-umpio VII:n about 250 eur toimitettuna.

Halpaa verrattuna noihin Audin ja Bemarin 1000+ euron vermeisiin, lasereista puhumattakaan...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 639
Viestejä
4 511 429
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom