Onko tarkempaa tietoa miksi pyyhkijät "tuhoutuvat" juuri kyseisen ketjun koneissa?Shellin pesukone on pilannut useammasta uudehkosta opelista pyyhkijät ainakin itselläni. Oletko shellin pesukoneessa käyttänyt autoa?
On esim 1p korisessa Leonissa ja mk5 Mondeossa, onhan noita enemmänkin. Ei se mitään katvealuetta muodosta sen enempää, eikä se ulkonäköönkään vaikuta juurikaan.Onko joissain autoissa todellakin noin?
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Pyyhkimet muodostavat turhaa katvetta pilarin vieressä ja näyttäisi vähintäänkin erikoiselle jos autossa olisi kokoajan pyyhkimet "ylhäällä"?
Ymmärsin aikaisemmin että tarkoitit pyyhkimien olevan lepotilassa a-pilareiden vieressä/pystyssä, tätä jäin ihmettelemään.On esim 1p korisessa Leonissa ja mk5 Mondeossa, onhan noita enemmänkin. Ei se mitään katvealuetta muodosta sen enempää, eikä se ulkonäköönkään vaikuta juurikaan.
Jos Bosch tekemät sulat niin ennemmin yllättyisin että ovat toimineet noinkin pitkään.Onko normaalia, että Skodan (Superb MY20) pyyhkijänsulat on vaihtokunnossa 3-4 kk välein? Nuo alkavat siis vinkumaan/kolisemaan. Koskeeko kaikkia Skodia tai VAG:ja tai uusia autoja?
Boschin sulkiakin on montaa eri mallia ja monella eri hintalapulla (eri kuminmuotoa, runkoa, kiinnitysmekanismia ym.). Jos menee halvoilla marketti sulilla (ne perinteiset eli ostetaan vasen ja oikea erikseen) niin voi pettyä. Automallikohtainen Boschin pyyhinsarja toimii jo huomattavasti paremmin.Jos Bosch tekemät sulat niin ennemmin yllättyisin että ovat toimineet noinkin pitkään.
Miksi? Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia ko. valmistajan tuotteissa.Boschin logoa kannattaa vältellä aina kaupoilla käydessä ihan riippumatta minkä alan vehkeestä on kyse.
Ihan mielenkiinnosta, minkä merkkisiä otsikonmukaisissa vehkeissä kannattaa sitten käyttää, kun joutuu esim antureita vaihtelemaan? Omiin kosliini en muita ole enää aikoihin laittanut, koska tuntuneet olevan ainoita jotka toimii oikein ja kestää.Boschin logoa kannattaa vältellä aina kaupoilla käydessä ihan riippumatta minkä alan vehkeestä on kyse.
Oman kokemuksen perusteella esim. kyseisen valmistajan pyyhijänsulat ovat ylivoimaisia hinta/laatu/kesto suhteeltaan, ei tarvitse joka syksy olla vaihtamassa (ei edes joka toinen).Boschin logoa kannattaa vältellä aina kaupoilla käydessä ihan riippumatta minkä alan vehkeestä on kyse.
Vaggilaisilla räjäytyskuvat sun muut on ehkä helpointa hommata valmistajan omasta erwin-palvelusta, audilla sen löytää osoitteesta erWin – Startseite nicht eingeloggtOsaisko joku sanoa, mikä on varaosanumero Audi A6 Avant 2006 3.0TDi C6 4F5:n ohjaustehostimen pumpulle? Onko netissä sivustoja, joista vois hakea varaosanumeroita (räjäytyskuvat jne.). Joskus oli joku sivusto, josta pystyi hakemaan runkonumerolle (?) ja näytti räjäytyskuvat ja varaosanumerot.
PR-koodeista ainut, joka tuohon ehkä liittyy on: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic). Autodocit ym. antaa montaa varaosanumeroa, mutta onko niin, että mahdollisuuksiakin on monta?
E: Onkohan tämä oikea: 4F0145155P?
Oletko hangannut sitä sulkaa jollain pata-pata-vihreällä sienellä, vaiko vain hellävaraisesti vähän jollain sipaissut? Mielessä on käynyt aivan perkeleellinen sulan jyystäminen ja tavallaan jopa ohuen pintakerroksen poistaminen siitä kumireunasta, mutta mietin sitä, pyöristääkö teko sulan särmät ja näin kuitenkin huonontaisi tulosta. Sienihinkkauksen jälkeenhän sulka olisi tavallaan "kulunut". Äkkiäkös tuon tietenkin itsekin kokeilee vanhaan sulkaan, että elpyykö vaiko ei... olen vaihtanut tavaratalo Boschin kerran vuodessa ja tuolla on menty.Tosin yleensä temppuilevan pyyhkijän sulan saa tokenemaan ihan vaan pesemällä sen pesuaineella ja rätillä, ei tietysti loputtomiin, mutta kyllä sillä aina jonkinverran tulee lisää toiminta-aikaa.
Itse käytän tätä monesti Search for parts. Buying auto parts around the world. Auto parts catalogs.Osaisko joku sanoa, mikä on varaosanumero Audi A6 Avant 2006 3.0TDi C6 4F5:n ohjaustehostimen pumpulle? Onko netissä sivustoja, joista vois hakea varaosanumeroita (räjäytyskuvat jne.). Joskus oli joku sivusto, josta pystyi hakemaan runkonumerolle (?) ja näytti räjäytyskuvat ja varaosanumerot.
Ihan siis jollain rätillä ja tavallisella autonpesuaineella tms putsannut.. Viimeksi taisin pestä lasinpesuaineella, kun sitä sattui olemaan ruiskupullo käsillä kun tuli mieleen. Rätti tulee yleensä ihan mustaksi kun sen putsaa.Oletko hangannut sitä sulkaa jollain pata-pata-vihreällä sienellä, vaiko vain hellävaraisesti vähän jollain sipaissut? Mielessä on käynyt aivan perkeleellinen sulan jyystäminen ja tavallaan jopa ohuen pintakerroksen poistaminen siitä kumireunasta, mutta mietin sitä, pyöristääkö teko sulan särmät ja näin kuitenkin huonontaisi tulosta. Sienihinkkauksen jälkeenhän sulka olisi tavallaan "kulunut". Äkkiäkös tuon tietenkin itsekin kokeilee vanhaan sulkaan, että elpyykö vaiko ei... olen vaihtanut tavaratalo Boschin kerran vuodessa ja tuolla on menty.
mä olen pari kertaa käyttäny tota palvelua räjäytyskuvien/kytkentäkaavioiden hakuun mutta molemmilla kerralla en löytänyt sitä mitä etsin, mutta luu jäi käteen eli rahat meni. Toisella kerralla tuli joku aivan käsittämätön oliko tunnin odotusaika ennenkuin voi vaihtaa automallia mihin etsii tietoa. Ois pitäny uusiks maksaa, uudesta "arvasta". Aika 0/5 palvelu...Vaggilaisilla räjäytyskuvat sun muut on ehkä helpointa hommata valmistajan omasta erwin-palvelusta, audilla sen löytää osoitteesta erWin – Startseite nicht eingeloggt
Väliaikainen käyttöoikeus maksaa joitain euroja ja sen aikana voi ladata itseään kiinnostavan informaation pdf-muodossa laitteelleen.
No mä olen toistaiseksi aina löytänyt tarvitsemani.mä olen pari kertaa käyttäny tota palvelua räjäytyskuvien/kytkentäkaavioiden hakuun mutta molemmilla kerralla en löytänyt sitä mitä etsin, mutta luu jäi käteen eli rahat meni. Toisella kerralla tuli joku aivan käsittämätön oliko tunnin odotusaika ennenkuin voi vaihtaa automallia mihin etsii tietoa. Ois pitäny uusiks maksaa, uudesta "arvasta". Aika 0/5 palvelu...
oemepc.com on hyvä jos vaan tarvii tietää osanumero
Noita sulkaleikkureita on tarvikeliikkeet ja kiinan verkkokaupat pullollaan niin ei tarvi millään sienillä hieroa.Minulla on mielikuva, että muinoin oli sellainen pieni terällä varustettu laite, kuin kirjekuoren avaaja, joka ihan leikkasi siitä sulan reunasta pois sellaisen puolen millin säleen, ja jätti uuden puhtaan suorakulmaisen leikkauspinnan. Koska tämmöinen laite on ollut, olen siksi vähän empinyt tehdä tuota sulan reunan hinkkausta millään hiontasienellä.
Tää kuulostaa todella oudolta. Olen palvelua paljon käyttänyt enkä tuollaiseen ole ikinä törmännyt.Toisella kerralla tuli joku aivan käsittämätön oliko tunnin odotusaika ennenkuin voi vaihtaa automallia mihin etsii tietoa.
Kiva linkki, mutta tosta mitättömästä päästöhommasta… hiilivedyt ja typen oksidit on just niitä ikävimpiä hengitysilman laatuun ja liittyviin sairauksiin vaikuttavia ilmansaasteita ja ne on saatu kuriin sillä ettei tuuleteta kampikammiota ja bensatankkia 24/7 taivaalle. Toimintaperiaate selvillä jo 60-luvulla ja vaikutus nähty suurkaupungeissa (smog) aika nopeasti. Nykyversiot toki monimutkaisia, valitettavasti. Itsekin joutunut yhden egr-himmelin diesel-volkkariin vaihtamaan… mutta uudemmissa bensaturboissa ei käsittääkseni koko egr:ää ole.Minulla on mielikuva, että muinoin oli sellainen pieni terällä varustettu laite, kuin kirjekuoren avaaja, joka ihan leikkasi siitä sulan reunasta pois sellaisen puolen millin säleen, ja jätti uuden puhtaan suorakulmaisen leikkauspinnan. Koska tämmöinen laite on ollut, olen siksi vähän empinyt tehdä tuota sulan reunan hinkkausta millään hiontasienellä. Tämä on se syy, miksi asiaa kyselin. Mökkireissun jälkeen huoltoasemalla poistin ötököitä lasista semmoisella karkealla sienellä, ja jäin pohtimaan sitä, pitäisikö sillä hinkata samalla se sulan reunakin, mutta jätin sen sitten kuitenkin tekemättä. Liian hyvä sulka vielä mihinkään kokeiluihin. Audissa on ollut sitä ongelmaa, että pyyhkimen kaksoisvarsi oli vähän löystynyt, sulan kulma mennyt hiukan pieleen, ja siksi sulka piti ääntä. Hoksasin vääntää sitä varsien välistä yhdyskappaletta kahdella jakoavaimella siten, että nyt se sulan lävitse menevä tappi on taas täysin saman suuntainen tuulilasin kanssa, ja sulan narina loppui sillä kertaa taas siihen. Sulka on siis kiinni tässä varsia yhdistävässä keskikappaleessa, ja siinä olevassa tapissa. Kiinnityksen täydellinen yhdensuuntaisuus lasin kanssa kannattaa vanhasta autosta tarkistaa huolella.
Löysin tuollaisen sivun:
Auttaa kummasti, kun tajuaa, että jokin imusarjaan tuleva letku tulee tankin suuaukolta, käy ensin lokasuojan sisään piilotetun aktiivihiilisuodattimen kautta, ja lopuksi noita bensiinihuuruja imetään sitten imusarjaan poltettavaksi. Aivan samoin kuin jotain kampikammion tuuletuksen katkuja, tai tuon kirotun egr venttiilin päästämää pakokaasua. Ja joka letkussa on sähköllä ohjattuja venttiilejä, ja myös antureita kyttäämässä sen venttiilin oikeanlaista toimintaa. Noita erilaisia letkuja tulee kaasuläpän alla olevaan alumiiniseen sovitin laippaan ja sen viereisiin imusarjan muovisiin sisääntuloihin enemmän kuin laki sallii. Kaikki nämä tähtäävät siis vain erilaisten luonteeltaan aika mitättömien päästöjen vähentämiseen. Joka ainoa letkuliitos on lisäksi luonteeltaan aika kertakäyttöinen muovirimpula, sekin vielä.
T -.-
Ymmärrän. Omaa asiaansa saa aina ajaa. - Ja onnittelut asuinpaikan vaihdoksen johdosta. T -.-Tän kukkahattuilun taustalla se, että astmapiippu jäi tarpeettomaksi kun muutin kantakaupungista korpeen.
Huoleton ja tehoton toi 1.0. Varsinkin jos on tottunut ajamaan 1.4 tdin yllättävän kivalla väännöllä, niin toi ei kyllä liikahda mihinkään.Vaimolle katsonut kauppakassia. Tykkää VAG konsernin autoista. Nykyinen auto 2008 Fabia 1.4tdi pitäisi vaihtaa uudempaan bensa-autoon. Onkos toi 1.0 vapari huoleton moottori? Tässä olisi yksi varteenotettava vaihtoehto: Fabia. Onkos tossa jotain mitä pitäis osata katsoa?
En muista sulkienmerkkiä, mutta omassa kotterossa on sulat kestäneet vuosia, viimeksi taisin vaihtaa ~3v sitten halvimpiin mahdollisiin Tokmannilta ja näillä on hinkattu likaista/hiekkaista pintaa sekä talvella usein jäätyy kiinni jolloin olen noita repinyt ja tökkinyt milloin milläkin irtiOnko normaalia, että Skodan (Superb MY20) pyyhkijänsulat on vaihtokunnossa 3-4 kk välein? Nuo alkavat siis vinkumaan/kolisemaan. Koskeeko kaikkia Skodia tai VAG:ja tai uusia autoja?
Jos pitäisi arvata, niin tämä. Jos on oppinut mitään it-alalla niin sen, että ensimmäisenä epäillään viimeksi tehtyjä muutoksia kun jotain on sekaisin.1. Koukku on asennettu epäilyttävän lähiaikoina.
Mikä sovellus olisi hyvä vikakoodien lukemiseen? Palikka on OBDlink LX.Voipi hyvin olla, että koukun sähköjen asennuksessa on sössitty jotain. Mutta voi olla myös sattumaa.
Vikakoodien luvustahan tässä jälleen kerran kannattaisi aloittaa.
Esimerkiksi torque.Mikä sovellus olisi hyvä vikakoodien lukemiseen? Palikka on OBDlink LX.
Ei mikään tuon palikan kanssa.Mikä sovellus olisi hyvä vikakoodien lukemiseen? Palikka on OBDlink LX.
OBDWiz on paras tuolle. Ihan pätevä softa, olen käyttänyt silloin tällöin kun se tuli OBDLinkin piuhan mukana.Mikä sovellus olisi hyvä vikakoodien lukemiseen? Palikka on OBDlink LX.
Lataako se, 12,2v akku on nimittäin 50% varauksessa, ettei olisi se legendaarinen laturi paskana.Neloskoppanen 1.6 bensagolffi heitti kesken ajon tauluun punasella STOP, öljynpaineherjan sekä kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Ei myöskään enää lähde käyntiin. Katoin öljjyt ja ne on kunnossa. Vikakoodina antaa monesta eri paikkaa 01314 ja herjaa että ECUun ei saa yhteyttä. Otin akun irti ja latasin, kun se oli tyhjentynyt parin päivän seisonnan jälkeen. Akun ladattua kaikki toimi normaalisti yhden päivän verran ja sitten alotti kaiken alusta.
Onko ECU paskana? Akku näytti jännitteen 12,2V kun ongelma ilmeni, joten sen pitäisi olla kunnossa. Voisko tosta olla liittimet hapettuneita jostain akun ja ECUn välillä? Voiko tuon ECUn vaan vaihtaa uuteen vai vaatiiko jotain isompaa ohjelmointia kuin OBDelevenin?
Käynnissä antaa yli 14V akulle. Lähden tutkimaan johtoja...Lataako se, 12,2v akku on nimittäin 50% varauksessa, ettei olisi se legendaarinen laturi paskana.
Toinen on että tarkista maadoitukset
Pd:t 1.9:nä ja 2.0 CR:nä. Kaikissa 2.0 tdi pd:ssä suuttimet ongelmana. Ei tosin selkeää käsitystä miten vaihdetut toimii jatkon kannalta.Oliko 2.0 TDI PD koneissa jotain versioita mitä kannatti välttää vai ovatko ihan toimivia keksintöjä?
2.0 CR:stä vielä sen verran, että öljypumpun tasapainoakseli vaihtui joskus 2009 lopulla jämerämpään. Sitä aikaisemmissa voi kulua sileäksi, jolloin öljypumppu pyörii tyhjää. 8€ osa, mutta suht vittumainen työ.Pd:t 1.9:nä ja 2.0 CR:nä. Kaikissa 2.0 tdi pd:ssä suuttimet ongelmana. Ei tosin selkeää käsitystä miten vaihdetut toimii jatkon kannalta.
Hiukan kaipaisi sisältöä tälläisten väitteiden tueksi. Bosch tekee aika hiton paljon erilaista tavaraa ja pääsääntöisesti laatu on ollut hyvää.Boschin logoa kannattaa vältellä aina kaupoilla käydessä ihan riippumatta minkä alan vehkeestä on kyse.
Ei taida tilastotiede olla vahvinta alaa, jos yhden yksilön perusteella vetää johtopäätöksiä. Edes 1/10 viallisia on jo aivan paskaa laatua, joten oman toistaiseksi toimivan kohdalla ei voi sanoa juuta tai jaata.Aika jännä kun kuulemma bkp:t leviää mutta meillä on perheessä -07 4motion 2.0 tdi pd (bkp) missä täydellinen huoltokirja uudesta asti, eikä ole mitään moottoriongelmia ollut. ei öljypumppu, ei pinnapultti, eikä suutinvikoja, mittarissa nyt 450tkm. Kaksoismassakytkin vaihettu, ja joskus sillointällöin VNT alkanut jumitella (koska turbo papereiden mukaan alkuperänen), mutta se on normaalia kulumaa varmaan.
Sitten olis kyllä melko varmasti autotehtaan konkurssi lähellä, jos sen kaikki autot kärsisivät kaikista tyyppiviosta mitä mallisarjassa on.Aika jännä kun kuulemma bkp:t leviää mutta meillä on perheessä -07 4motion 2.0 tdi pd (bkp) missä täydellinen huoltokirja uudesta asti, eikä ole mitään moottoriongelmia ollut. ei öljypumppu, ei pinnapultti, eikä suutinvikoja, mittarissa nyt 450tkm. Kaksoismassakytkin vaihettu, ja joskus sillointällöin VNT alkanut jumitella (koska turbo papereiden mukaan alkuperänen), mutta se on normaalia kulumaa varmaan.
on, mutta luulis että nyt kohta puol miljoonaa rullattuun tulis ees yks vika niistä kaikista mitä moni niin pelkää. Se on aika pitkä aika samalle moottorille.Sitten olis kyllä melko varmasti autotehtaan konkurssi lähellä, jos sen kaikki autot kärsisivät kaikista tyyppiviosta mitä mallisarjassa on.