VAG autojen monet ongelmat

1.9 tdi passat kans löytyy ja vähän samat oireet. Tehot tippuu välillä reilusti mutta kun sammuttaa käynnistää uudelleen toimii normisti taas. Vikakoodeja ei tule. Mutta korjaamolla testasivat niin turbon paineet käy välillä liian korkeella jolloin ajotietokone tiputtaa tehot. Vissiin siivet jumissa.

Mullakin tehnyt pari eri autoa vähän vastaavaa ja ollut molemmilla kerroilla likainen maf syynä.
 
Aika tarkkaan 08-12 kun tietyllä koneella ostat 2.0Tsi, 1.4/1.2TSI, niin paskaa saat. Ei taida kyllä 1.2tsi:tä löytyä passatista(?)
Kyllä ne on kaikki 3C Passatit kuraa, eli n. 2005 vuosimallista eteenpäin. Ei ne 2.0 FSI:tkään mitään luotettavuuden perikuvia ole ja korit ruostuu ihan käsittämättömän helpolla. Velipojalla nyt on osunut sentään hieman parempi yksilö, eli ei ole tarvinnut kuin kerran vuoteen jotain tonnin remonttia (omistanut 9 vuotta ja 160tkm saman auton) mutta ilmeisesti sekin on harvinaista herkkua...

Nämä uudemmat nyt ovat ilmeisesti taas vähän parempia.
 
Ei tuossa 2.0 TDI:ssä tai 1.9TDIssä ole suurempia vikoja. 1.9:ssä vielä vähemmän.
 
Kyllä ne on kaikki 3C Passatit kuraa, eli n. 2005 vuosimallista eteenpäin. Ei ne 2.0 FSI:tkään mitään luotettavuuden perikuvia ole ja korit ruostuu ihan käsittämättömän helpolla. Velipojalla nyt on osunut sentään hieman parempi yksilö, eli ei ole tarvinnut kuin kerran vuoteen jotain tonnin remonttia (omistanut 9 vuotta ja 160tkm saman auton) mutta ilmeisesti sekin on harvinaista herkkua...

Nämä uudemmat nyt ovat ilmeisesti taas vähän parempia.

Kummallisen paljon tuota "kuraa" tien päällä vaan näkee... :vihellys:

Itellä ollut kaksi 3C Passattia 2.0 dieselkoneilla, ekalla ajoin 130k ja nykyisellä ajanut 125k ja lisää tulee. Aika kaukana nää kurasta on ollut ainakin mitä mulle sattunut... :D Pitää ihan kysäistä nyt, ihan ilman sarvia ja hampaita, että montako 3C passattia sulla on ollut vai ihanko hatusta heitit tämän?
 
EGR karstassa, turbo mennyt tai suuttimet mennyt? Vikakoodit jossain kunnon paikassa lukuun, jos näyttäisi jotain anturia?

Hyvin useesti se vika on ahtimen siivissä että ovat jumissa tai sitten se kuuluisa "N75" venttiili(elektroninen ahtopaineen säätöventtiili).
Toki ongelma voi olla vaikeampi ja vika voikin olla kallis.

Joo vois lähtee tosiaan tuosta egr:n ja juuttuvien siipien putsaamisesta liikkeelle. Toki egr:n/imusarjan tukossa olo ei aiheuttaisi satunnaista vikaa vaan ne on jatkuvasti tukossa. Mutta hyvää silti tekee putsata ne. Samaan syssyyn voi sit tuon ahtimen putsauksen tehdä. Vois ensviikolle ottaa vapaapäivän ja touhuilla rauhakseen. Hain tänään purkin tuota Mr.Musclen uuninpuhdistusvaahtoa.

Itellä ei tosiaan mene limp modeen vaan semmonen vähän miedompi satunnainen tehojen uupuminen. Joka tilanteessa kyllä ahdin on mukana, mutta epäilen, että ahdot vaihtelee tai jokin muu säätö. MAF:n puhdistus vois olla kans ihan käypä operaatio.
 
1.9 tdi passat kans löytyy ja vähän samat oireet. Tehot tippuu välillä reilusti mutta kun sammuttaa käynnistää uudelleen toimii normisti taas. Vikakoodeja ei tule. Mutta korjaamolla testasivat niin turbon paineet käy välillä liian korkeella jolloin ajotietokone tiputtaa tehot. Vissiin siivet jumissa.

Kaverilla oli joku vw golf liekö ollut samalla koneella. Oire samanlainen. Lopuksi auto ei lähtenytkään käyntiin kun sammutti
koneen. Onneksi. Nimittäin hinasivat silloisen laakkosen asentajan kotitalliin. Jakopään hihnasta oli hampaat oli kulahtaneet
ja hihna hypähtänyt.
 
Kummallisen paljon tuota "kuraa" tien päällä vaan näkee... :vihellys:
Tuo on ihan totta. Olisi kiva saada puolueetonta tietoa siitä kuinka merkittävässä osassa myydyistä autoista näitä ongelmia on ollut.

Ei sillä että haluaisin moiseen lottoon itse koskaan osallistua, mutta onhan tuo siinä mielessä ikävä tilanne, että autokaupoissa on kasapäin tarjolla muuten fiksulta vaikuttavia VAG-kulkineita, joita ei viitsi käydä edes koeajamassa näiden mahdollisten vikapaikkojen vuoksi. Yllättävän hyvin ne silti omistajaansa vaihtavat, eli joko massat eivät tiedä tilanteesta, tai sitten tilanne ei ole niin paha kuin pelätään. Voi toki olla vähän molempia.
 
Tuo on ihan totta. Olisi kiva saada puolueetonta tietoa siitä kuinka merkittävässä osassa myydyistä autoista näitä ongelmia on ollut.

Ei sillä että haluaisin moiseen lottoon itse koskaan osallistua, mutta onhan tuo siinä mielessä ikävä tilanne, että autokaupoissa on kasapäin tarjolla muuten fiksulta vaikuttavia VAG-kulkineita, joita ei viitsi käydä edes koeajamassa näiden mahdollisten vikapaikkojen vuoksi. Yllättävän hyvin ne silti omistajaansa vaihtavat, eli joko massat eivät tiedä tilanteesta, tai sitten tilanne ei ole niin paha kuin pelätään. Voi toki olla vähän molempia.
Passat 2005 ja uudemmat on enimmäkseen sillä kestävällä tdi:llä. Bensoja on huomattavasti vähemmän.

Nettiauton bensat 395kpl
Dieselit 1210kpl
 
Tuo on ihan totta. Olisi kiva saada puolueetonta tietoa siitä kuinka merkittävässä osassa myydyistä autoista näitä ongelmia on ollut.

Ei sillä että haluaisin moiseen lottoon itse koskaan osallistua, mutta onhan tuo siinä mielessä ikävä tilanne, että autokaupoissa on kasapäin tarjolla muuten fiksulta vaikuttavia VAG-kulkineita, joita ei viitsi käydä edes koeajamassa näiden mahdollisten vikapaikkojen vuoksi. Yllättävän hyvin ne silti omistajaansa vaihtavat, eli joko massat eivät tiedä tilanteesta, tai sitten tilanne ei ole niin paha kuin pelätään. Voi toki olla vähän molempia.

Mulla on ollu pelkästään volkkareita tän 20 vuoden aikana mitä kortti ollut ja ei noissa ole ollut mitään sen ihmeempiä juttuja kun muissakaan merkeissä. Viimeiset 10 vuotta ollut vaan dieseleitä kun kilsoja tulee sen verran paljon vuodessa. Ihan uusia ei ole ollut missään vaiheessa koska ei kestä pörssi uutta autoa ostaa ja kaikki olleet manuaaliaskilla. Tippilaatikot ja dsg:t olen tietoisesti jättänyt pois - niissä on ollut ongelmia mutta eipä ne tomaattilaatikot viattomia ole missään laitteissa. Öljyinä olen käyttänyt LL-öljyjä mutta vaihdattanut aina 15k välein, yhtään ahdinta ei ole mennyt vaikka softattujakin nuo yleensä ovat kaikki olleet.

Arpapeliähän varsinkin käytetyn auton osto on aina ja jossain määrin myös uuden ostaminen. Kyllä niitä huonoja yksilöitä saattaa käteen sattua on sitten merkki mikä vaan. Tonne vaan eri merkkien keskustelupalstoille katselemaan mitä kaikkea kivaa saattaa autoilu tuoda mukanaan. Toki kannattaa suodattaa osa tekstistä, koska veikkaisin, että tässäkin ketjussa on osallistujia huutelemassa miten volkkari on paskaa vaikka omaa kokemusta ei olisi minkäänlaista ja ei olisi edes metriäkään välttämättä kyseisillä kikottimilla ajanut. ;)
 
Kummallisen paljon tuota "kuraa" tien päällä vaan näkee... :vihellys:

Itellä ollut kaksi 3C Passattia 2.0 dieselkoneilla, ekalla ajoin 130k ja nykyisellä ajanut 125k ja lisää tulee. Aika kaukana nää kurasta on ollut ainakin mitä mulle sattunut... :D Pitää ihan kysäistä nyt, ihan ilman sarvia ja hampaita, että montako 3C passattia sulla on ollut vai ihanko hatusta heitit tämän?
Ei noita kovinkaan laadukkaiksi voi silti sanoa. Ruosteongelmiakin noissa oli.
 
Vai passatissa ruosteongelmia? Katselkaa niitä mersuja, joissa toinen maalattu kylki ruostuu jo ennen kuin on toisen kyljen saanut maalattua. Vielä pahempi ruostuja on mazda, joka saa muovinkin ruostumaan.

Mun mielestä muutenkin turha puhua ruosteongelmista, koska se on niin käyttäjäkohtaista. Toki, jos on selkeä virhe jossain, niinkuin esim. audilla oli b8(?) korisissa sitä, että maali lohkeili luukusta ja lokasuojista pois. Toiset käyttää autoa harjapesurissa kerran viikkoon ja toiset pesee käsin, vahaa vuosittain ja myllyttää 3v välein. Veikkaappa, kumpi valittaa ruosteongelmista.
 
Mulla mondeossa hajosi lambda ja auto vikatilassa, ainoa mistä huomasin oli kulutus, maantiellä normi 7 sijaan 10l/100km ja mitään vikakoodeja tai valoja ei antanut. Henkimaailman juttuja välillä.

Lambda anturi hajoaa usein niin että alkaa näyttää hieman laihaa seosta, johon moottorinohjaus reagoi säätämällä reosta rikkaammalle, joka ei ole varsinainen ohjelmiston vikatila, koska täysin samoin moottori toimii ehjälläkin lambdalla jos ajetaan esim polttoaineella jossa on hieman tavallista suurempi etanolipitoisuus. Tietokone ei voi tietä johtuuko tuo tarve seoksen rikastamisesta jostain asiankuuluvasta tilanteesta, vai viallisesta komponentista. Vasta kun sen lambdan antama signaali ei reagoi riittävästi seoksen korjaukseen siirrytään vikatilaan ja sytyteään vikavalo.
 
Vai passatissa ruosteongelmia? Katselkaa niitä mersuja, joissa toinen maalattu kylki ruostuu jo ennen kuin on toisen kyljen saanut maalattua. Vielä pahempi ruostuja on mazda, joka saa muovinkin ruostumaan.

Mun mielestä muutenkin turha puhua ruosteongelmista, koska se on niin käyttäjäkohtaista. Toki, jos on selkeä virhe jossain, niinkuin esim. audilla oli b8(?) korisissa sitä, että maali lohkeili luukusta ja lokasuojista pois. Toiset käyttää autoa harjapesurissa kerran viikkoon ja toiset pesee käsin, vahaa vuosittain ja myllyttää 3v välein. Veikkaappa, kumpi valittaa ruosteongelmista.
Listojen alta ovissa alkaa maali kuplimaan alkupään autoissa. Tekniikan ongelmat päälle, niin laadusta ei voida puhua.
 
Puhutaanko me nyt 90-luvun autoista? Toki @heyrst olet oikeassa, mutta moniko nykypäivän autoista on tuollaisia? Jos nyt sanotaan vaikka 10v vanhoista eteenpäin.
 
Lambda anturi hajoaa usein niin että alkaa näyttää hieman laihaa seosta, johon moottorinohjaus reagoi säätämällä reosta rikkaammalle, joka ei ole varsinainen ohjelmiston vikatila, koska täysin samoin moottori toimii ehjälläkin lambdalla jos ajetaan esim polttoaineella jossa on hieman tavallista suurempi etanolipitoisuus. Tietokone ei voi tietä johtuuko tuo tarve seoksen rikastamisesta jostain asiankuuluvasta tilanteesta, vai viallisesta komponentista. Vasta kun sen lambdan antama signaali ei reagoi riittävästi seoksen korjaukseen siirrytään vikatilaan ja sytyteään vikavalo.

Se ei kyllä antanut mitään arvoa mitä obd mukaan katsoin, kakkos lambda toimi mutta ykkönen oli mykkä. Vasta kun otin piuhan irti alkoi valo palaa ja sitten se sytytteli sitä välillä ja välillä sammui ja antoi vikakoodia ykköslambdasta...
 
Kummallisen paljon tuota "kuraa" tien päällä vaan näkee... :vihellys:

Itellä ollut kaksi 3C Passattia 2.0 dieselkoneilla, ekalla ajoin 130k ja nykyisellä ajanut 125k ja lisää tulee. Aika kaukana nää kurasta on ollut ainakin mitä mulle sattunut... :D Pitää ihan kysäistä nyt, ihan ilman sarvia ja hampaita, että montako 3C passattia sulla on ollut vai ihanko hatusta heitit tämän?
Vaan kun nyt taisi puhe olla bensakoneista. Kyllä ne 2.0 TDI:t suht ok kulkineita on, kunhan hyväksyy n. 200tkm huitteilla vastassa olevan potentiaalisen (ei siis jokaisessa vastassa oleva) kaksoismassan ja turbon remppaamisen. Tuo veljen 2.0 FSI on ollut 123-280tkm (ja jatkuu) hänellä omistuksessa, eikä tuo moottori äänestä päätellen enää kovin kauaa jaksa kerätä kilometrejä. Tuossa 2.0 bensakoneessa oma erikoisuutensa on nokkien välinen ketju, joka on hyvin herkkä venymään kuin TSI-moottoreiden jakopään ketju. Juuri tuosta veljen yksilöstä sitä ei ole vaihdettu, eikä merkkihuoltokaan sitä suostunut alkamaan remppaamaan, kun kerran "ihan hyvin toimii", mitä nyt vähän ääntää. Vaihtotyö itse tekemällä on vähintään viikonlopun projekti, jos ei ole ennen tehnyt. 2.0 TFSI:ssä on käsittääkseni sama nokkaketju. Ja noita koneitahan on myös räjähdellyt paljon tuon takia, jo alle 200tkm ajettuina. Tuoreampien 3C Passattien TSI-koneista nyt ei tarvinne edes mainita paljonko niitä kannattaa vältellä. V6 bensoissa on sitte ongelmallinen jakopään ketju ja syövät tehoihin nähden aika julmasti bensaa. 1.9 TDI:tä kannattaa välttää paininkuppiongelmien takia (ollut koko 2000-luvun ajan pumppari 1.9 TDI:ssä) eikä se nyt muutenkaan oikein Passattia jaksa kuljettaa mihinkään. Jos manuaali ei kelpaa niin automaatit ovat melkein kaikki DSG:tä alkupään Tiptroniceja lukuunottamatta.

3C:n kori on herkkä ruosteelle, ja niistä uusittiin muistaakseni takaluukkuja jo uudehkoina takuuseen kuten saman ikäluokan Touraneistakin. Seuraavana niistä alkaa tasan jokainen muu luukku ja pyöränkaaret kukkimaan kuten tuossa veljenkin yksilössä. Alkuaikoina noista uusittiin avainlukijakokonaisuuksia helvetin kovaan hintaan (yli tonnin), kun ajonesto alkoi lyödä itseään yhtäkkiä päälle. Nyttemmin osataan vaihtaa vain n. 300e hintainen ohjausboksi joka korjaa tuon ongelman. Toinen yleinen ongelma on käsijarrun nappi joka maksaa joitakin kymppejä marmorilta. Jos se leviää niin käsijarruahan ei sitten saa käytettyä mitenkään fiksusti. Veljen Passatista saatiin uusia myös hammastanko heti alkuaikoina alkuperäisen ollessa viallinen, joskin tämä ei liene se yleisin tyyppivika. 3C Passatteja vaivasi myös heti uudesta asti sekoilevat Climatronicin läpät, ja joko niiden räpätystä jaksaa kuunnella siihen asti kun ne hajoaa tai sitten purkaa kojelautaa että pääsee läppämoottoreihin käsiksi. Jos haluaa lukea lisää 3C:n hienouksista niin kyllähän niistä löytyy merkkifoorumeilta paljon juttua. Itse en yllättäen enää ulkoa muista jokaista murhetta yksitellen, kun alkaa nuokin olla jo suht vanhoja kotteroita.

Ajettavuuden puolestakin jättäisin 3C Passatin kauppaan ja katselisin mieluummin kilpailijoiden tarjontaa. Ainakin tuolla 2.0 FSI:llä varustettu Passat on todella hutera ajaa maantiellä tehdaskoon rengastuksella 215/55/16 eikä se tunnu ollenkaan niin isolta autolta kuin pitäisi. Täydellinen alustaremontti paransi tätä hieman mutta ei kuitenkaan kokonaan. Kaupungissa toki ihan kiva pyörittää mutta sinne nyt on parempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Nykyinen korimalli on tässäkin suhteessa huimasti paljon parempi.

Ja ihan turhaa on kuvitella, että allekirjoittanut olisi joku elämäänsä kyllästynyt Toyota-kuski jolla ainoa viihde on haukkua VAG-konsernin tuotoksia. Itsellä on ollut pelkkää VAG:ta omistuksessa aina mk2 Golfista asti nykyiseen uunituoreeseen 7.5 Golfiin asti ja sama pätee myös sisaruksiin, kun ei mitään fiksumpaakaan vaihtoehtoa ominaisuuksiltaan ole olemassa. On kuitenkin ihan terveellistä hyväksyä, että paskaa se VAG-konsernikin suoltaa pihalle minkä kerkeää, ja niitä ongelmatapauksia pitää osata vältellä jos vain mahdollista. Osaa myös korjata itse jos tarve vaatii.
 
Minkälaisia tuntemuksia nuo uudemman mallin Passatit herättää?
Vähän tarvis lisää tilaa ja noita 2014-15 vuoden farkkuja on tullut katseltua.
Kriteereinä on ollut lähinnä tilavahko perä ja neliveto.
 
Onko tuollaisesta EOS avoautosta kenelläkään mitään tietoa? Onko isoja ongelmia? Lähinnä turbo tai vr6 erityisesti.
 
Minkälaisia tuntemuksia nuo uudemman mallin Passatit herättää?
Vähän tarvis lisää tilaa ja noita 2014-15 vuoden farkkuja on tullut katseltua.
Kriteereinä on ollut lähinnä tilavahko perä ja neliveto.
Hyvä ajaa, paljon tilaa. Noihin on saanut myös tilattua paljon kivoja tekniikkavarusteita, jos taskut on olleet tarpeeksi syvät. Oikein mikään moottorikaan ei taida olla mikään murheenkryyni. Varusteista ehdotonta plussaa antaisin ergoComfort-penkeille jotka saa säädettyä justiinsa itselle sopivaksi.
 
Minkälaisia tuntemuksia nuo uudemman mallin Passatit herättää?
Vähän tarvis lisää tilaa ja noita 2014-15 vuoden farkkuja on tullut katseltua.
Kriteereinä on ollut lähinnä tilavahko perä ja neliveto.
Työkaverilla tommonen -14 1.6 dieseli ~120tkm ajettu. Pari egr:ää, peräluukun sähköt sekaisin (kaikki takavalot päällä jarruvaloja myöten vaikka valot pois jne.), ilmastointi ei toimi, peruutustutka ei toimi, nitisee ja natisee, ei lähde aina napista käyntiin, vakkari sammuu välillä kesken ajon. En ole varma muistinko kaikkea. Mutta kai se on hyvä ajaa?
 
Ostakaa audi, niin ei ole ainakaan nitinöitä ja natinoita. :)

EDIT: Muutenkin tuo @jjs kuvailema passatti taitaa olla aika huonoa tuuria vain?
 
Minkälaisia tuntemuksia nuo uudemman mallin Passatit herättää?
Vähän tarvis lisää tilaa ja noita 2014-15 vuoden farkkuja on tullut katseltua.
Kriteereinä on ollut lähinnä tilavahko perä ja neliveto.
Varmaan ihan hyvä valinta. Muitakin on, mutta olisi sitten pienempiä. 2.0 tdi manuaali pitäisi olla luotettavaa tekniikkaa.

Alle 165tkm
15 900€ Volkswagen Passat vaihtoautot
19 500€ Skoda Superb vaihtoautot
27 500€ Audi A6 vaihtoautot
Kaikki autot, mutta Passat voisi vaikuttaa parhaimmalta.
Vaihtoautot
 
  • Tykkää
Reactions: eGe
Työkaverilla tommonen -14 1.6 dieseli ~120tkm ajettu. Pari egr:ää, peräluukun sähköt sekaisin (kaikki takavalot päällä jarruvaloja myöten vaikka valot pois jne.), ilmastointi ei toimi, peruutustutka ei toimi, nitisee ja natisee, ei lähde aina napista käyntiin, vakkari sammuu välillä kesken ajon. En ole varma muistinko kaikkea. Mutta kai se on hyvä ajaa?
Eikä varmaan kannata sitä sähkövikaa korjata? :) Onko jälkiasennettu vetokoukku (tai muuta jälkiasennusräpellystä), kun niillä on ennenkin saatu autosta kuin autosta sähköt sekaisin? Jos takaloosterissa on sähköt perseellään niin kyllähän se vaikuttaa muihinkin laitteisiin väkisinkin.

Vieläkö noista 1.6 TDI:stä menee oikeasti EGR:ää kuin leipää? Kuvittelin sen olevan jo jotakuinkin korjattu ongelma. Tuskin 1.6 TDI Passatilla pystyy niin kevyellä kaasulla ajamaan, että se tukkoonkaan menisi?
 
Audi A4 2008 oli pelkkää juhlaa kunnes öljypumppu petti ja sitten meni turbo:D Mut oha näitä!!

Turbo meni samalla, kun öljypumppu vai vasta myöhemmin? 2.0TDI:ssä tosiaan oli tuota öljypumppu-ongelmaa. Vika on siinä sen akselissa, josta kuluu rattaat pois ja sitten se lakkaa pyörimästä. Nyt kun vika on tiedossa, niin ei muuta kuin jakopään yhteydessä tarkastaa tuon öljypumpun samalla. Mun -05 on tällä hetkellä tosin ajokunnottomana pajalla :( Tänään saa testipenkkiin, kun tuo ääntäminen ei kuulu muuten kuin vastuksen kanssa. :D Välijäähdytin on tämän hetken paras arvaus.
 
Eikä varmaan kannata sitä sähkövikaa korjata? :) Onko jälkiasennettu vetokoukku (tai muuta jälkiasennusräpellystä), kun niillä on ennenkin saatu autosta kuin autosta sähköt sekaisin? Jos takaloosterissa on sähköt perseellään niin kyllähän se vaikuttaa muihinkin laitteisiin väkisinkin.

Vieläkö noista 1.6 TDI:stä menee oikeasti EGR:ää kuin leipää? Kuvittelin sen olevan jo jotakuinkin korjattu ongelma. Tuskin 1.6 TDI Passatilla pystyy niin kevyellä kaasulla ajamaan, että se tukkoonkaan menisi?

Paljon kaupunkiajoa, tai muuten rauhallista, niin tukkoon menee. Merkkiliikkeessä vaihtavat suoraan uuteen.

Itsellä oli 1.6HDI pösö, joka vaati kyllä viikottain ronskimpaa ajoa, ettei mennyt tukkoon. Tosin tässä oli ongelmana se, että se oli jo 95% tukossa muutenkin. (selvisi myöhemmin) Ei tullut EGRn läpi mitään 8Barin kompuralla. :D
 
Turbo meni samalla, kun öljypumppu vai vasta myöhemmin? 2.0TDI:ssä tosiaan oli tuota öljypumppu-ongelmaa. Vika on siinä sen akselissa, josta kuluu rattaat pois ja sitten se lakkaa pyörimästä. Nyt kun vika on tiedossa, niin ei muuta kuin jakopään yhteydessä tarkastaa tuon öljypumpun samalla. Mun -05 on tällä hetkellä tosin ajokunnottomana pajalla :( Tänään saa testipenkkiin, kun tuo ääntäminen ei kuulu muuten kuin vastuksen kanssa. :D Välijäähdytin on tämän hetken paras arvaus.
Tää öljypumppuvika on mainio esimerkki siitä miten kaukana toisistaan on virallinen korjaus jossa vaihdetaan koko öljypumppu-tasapainoakseli hässäkkä ja harrastajien suosima modi jossa koko yksikkö korvataan 1.9 koneen idioottivarmalla ketjuvetoisella pumpulla ja heitetään se koko rarasvetoinen moduuli kohti kuusakosken konttia :D

Virallisen korjauksen osat voi maksaa pari tonnia eikä se sillä tule uutta paremmaksi, kun taas 1.9 koneen osat maksaa n. satasen.
 
Eikä varmaan kannata sitä sähkövikaa korjata? :) Onko jälkiasennettu vetokoukku (tai muuta jälkiasennusräpellystä), kun niillä on ennenkin saatu autosta kuin autosta sähköt sekaisin? Jos takaloosterissa on sähköt perseellään niin kyllähän se vaikuttaa muihinkin laitteisiin väkisinkin.

Vieläkö noista 1.6 TDI:stä menee oikeasti EGR:ää kuin leipää? Kuvittelin sen olevan jo jotakuinkin korjattu ongelma. Tuskin 1.6 TDI Passatilla pystyy niin kevyellä kaasulla ajamaan, että se tukkoonkaan menisi?

Juu tottakai korjauttaa viat sitä mukaa kun niitä tulee. Peräluukusta oli haitarikumin sisältä johtosarja rikki. Moottoritietä ajelee parisataa kilsaa päivässä, tiedä sitten sekö noita egr:ä syö? Reilun vuoden toi passatti on sillä alla ollut.
 
Tää öljypumppuvika on mainio esimerkki siitä miten kaukana toisistaan on virallinen korjaus jossa vaihdetaan koko öljypumppu-tasapainoakseli hässäkkä ja harrastajien suosima modi jossa koko yksikkö korvataan 1.9 koneen idioottivarmalla ketjuvetoisella pumpulla ja heitetään se koko rarasvetoinen moduuli kohti kuusakosken konttia :D

Virallisen korjauksen osat voi maksaa pari tonnia eikä se sillä tule uutta paremmaksi, kun taas 1.9 koneen osat maksaa n. satasen.

Nykyään jotkut vaihtaa myös sen akselin ikuiseen malliin. :)
 
Tää öljypumppuvika on mainio esimerkki siitä miten kaukana toisistaan on virallinen korjaus jossa vaihdetaan koko öljypumppu-tasapainoakseli hässäkkä ja harrastajien suosima modi jossa koko yksikkö korvataan 1.9 koneen idioottivarmalla ketjuvetoisella pumpulla ja heitetään se koko rarasvetoinen moduuli kohti kuusakosken konttia :D

Virallisen korjauksen osat voi maksaa pari tonnia eikä se sillä tule uutta paremmaksi, kun taas 1.9 koneen osat maksaa n. satasen.

Hyvä esimerkki myös siitä, että harrastajan näkökulmasta VAG- konsernin laitteet ei vikoineen ole yhtään niin pelottavia mitä ne saattaa keskivertoautoilijalle olla. Harrastajakunta kun on ihan järjettömän kokoinen ja se porukka on tehnyt niin suuren määrän reverse engineering työtä, että todella moneen potentiaalisesti kalliiseen vikaan voi löytyä hyvinkin halpa korjaus.
 
Hyvä esimerkki myös siitä, että harrastajan näkökulmasta VAG- konsernin laitteet ei vikoineen ole yhtään niin pelottavia mitä ne saattaa keskivertoautoilijalle olla. Harrastajakunta kun on ihan järjettömän kokoinen ja se porukka on tehnyt niin suuren määrän reverse engineering työtä, että todella moneen potentiaalisesti kalliiseen vikaan voi löytyä hyvinkin halpa korjaus.
Juu ei ne tosiaan pahoja ole munkaan mielestä mutta silti kyllä jos en voisi itse autoja rassata ja omistaisi työkaluja ja diagnostiikkavehkeitä niin en kyllä tahtoisi juuri takuun ulkopuolelle pudonnuta VAGinaa omistaa :D
 
Turbo meni samalla, kun öljypumppu vai vasta myöhemmin? 2.0TDI:ssä tosiaan oli tuota öljypumppu-ongelmaa. Vika on siinä sen akselissa, josta kuluu rattaat pois ja sitten se lakkaa pyörimästä. Nyt kun vika on tiedossa, niin ei muuta kuin jakopään yhteydessä tarkastaa tuon öljypumpun samalla. Mun -05 on tällä hetkellä tosin ajokunnottomana pajalla :( Tänään saa testipenkkiin, kun tuo ääntäminen ei kuulu muuten kuin vastuksen kanssa. :D Välijäähdytin on tämän hetken paras arvaus.


Jep juurikin tuo sama ongelma ilmeni itselle kun 205000km tuli täyteen. Kun öljynpaineet häviää lähtee turbokin aika helposti sen jälkeen. Täällä on aika hyvin ollu pohdintaa tuosta: https://www.myturbodiesel.com/wiki/...t-module-faq-b5-vw-passat-or-audi-tdi-engine/ Laitoin auton kyllä samantien eteenpäin kun sain korjattua ongelman
 
Jep juurikin tuo sama ongelma ilmeni itselle kun 205000km tuli täyteen. Kun öljynpaineet häviää lähtee turbokin aika helposti sen jälkeen. Täällä on aika hyvin ollu pohdintaa tuosta: https://www.myturbodiesel.com/wiki/...t-module-faq-b5-vw-passat-or-audi-tdi-engine/ Laitoin auton kyllä samantien eteenpäin kun sain korjattua ongelman

Vähän ehkä epäselvästi ilmaisin. Mulla ei siis ole samaa vikaa autossa... jotakin mystistä. :D Ei sitä pois olis kannattanu laittaa, on meinaan lujia pelejä pl. tuo minkä korjasit :) Toki, jos kyseessä manuaali, oli 100tkm päässä kaksoismassan vaihto edessä.
 
Onko tuollaisesta EOS avoautosta kenelläkään mitään tietoa? Onko isoja ongelmia? Lähinnä turbo tai vr6 erityisesti.
Kaverilla tollanen 3.2 V6 ollu nyt 5-6 vuotta. Isoin "vika" ollut akun vaihto.
Itellä oli verrokkina H mallin Astra TT jossa vähän väliä katon servoissa jotain häikkää.
 
Ehkä hieman naurahdin, kehä 3 varrella.

IMG_20180907_135508.jpg
 
Ei ole sentään sama auto kuin tässä:
VW-konserni piti sanansa – osti turkulaismiehen mielenosoitus-Audin

Siitä se idea on varmaan sitten lähtenyt... Kuinka paljon pitää olla asiakaspalvelussa vikaa, että tähän asti päästään asiakkaan vittuuntumisessa :)

Duunikaveri tuossa kyseli eri autoja ja kaikki sanoi että kaikki muut paitsi VAG, no meni ostamaan skodan johon tehty 3v ja 50tkm sitten koneenvaihto kun oli jako hypännyt. Nyt menee uudestaan remonttiin ketjun takia:facepalm:

ja joutuu vielä puolet maksamaan:lol:
 
Mitä korjaajien kanssa jutellut, niin tuo ketjun venyminen on ongelmana. Toisaalta, mikäli omistat kyseisen kamppeen, ovat ne aika huolettomia, JOS vaihdat sen ketjun kiristimineen 70tkm välein ja samalla vaihdat siihen DSG-laatikkoon öljyt. Eikä kuulemma nykypäivänä maksa sen enempää kuin hihnakäyttöisen jakopään vaihto.

@Luukkonen Ihme, että on saanut 3v vanhaan edes puolet liikkeen maksamaan. Neuvo tätä jatkossa tekemään yllä mainitsemani toimenpide. Säilyy mielenrauha. :) Tai sitten vaihtaa kamppeen niihin dieselmalleihin. (1.6 tai 2.0) Tai vaihtoehtoisesti 1.2/1.4 tsi, mutta vuosimallia -13 ->
 
Mitä korjaajien kanssa jutellut, niin tuo ketjun venyminen on ongelmana. Toisaalta, mikäli omistat kyseisen kamppeen, ovat ne aika huolettomia, JOS vaihdat sen ketjun kiristimineen 70tkm välein ja samalla vaihdat siihen DSG-laatikkoon öljyt. Eikä kuulemma nykypäivänä maksa sen enempää kuin hihnakäyttöisen jakopään vaihto.

@Luukkonen Ihme, että on saanut 3v vanhaan edes puolet liikkeen maksamaan. Neuvo tätä jatkossa tekemään yllä mainitsemani toimenpide. Säilyy mielenrauha. :) Tai sitten vaihtaa kamppeen niihin dieselmalleihin. (1.6 tai 2.0) Tai vaihtoehtoisesti 1.2/1.4 tsi, mutta vuosimallia -13 ->

No kun osti auton alle 6kk sitten volkkari liikkeestä niin virhevastuu, autollahan on ajettu jo melkein satku ja onko se jotain 6v vanha, mutta siis vanhempaa kuin 2013 parannetut mallit.
 
No kun osti auton alle 6kk sitten volkkari liikkeestä niin virhevastuu, autollahan on ajettu jo melkein satku ja onko se jotain 6v vanha, mutta siis vanhempaa kuin 2013 parannetut mallit.
Skodasta en tiedä, mutta VW:llä 100% vastaantulot ketjuissa 8-vuoteen asti, jos huoltohistoria kunnossa. Ja kunnossa olevalla huoltohistorialla en tarkoita, että kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä vaan sitä, että huollot tehty ajallaan ja jos tehty ei-merkkiliikkeessä niin näistä huolloista pitää löytyä kuitit, joissa näkyy mm. käytetty moottoriöljy.
 
Jep. Omaan tsi hin laitettiin juuri ketju hilppeineen 0e. Vm2012 ja 120thk ajettu.
Edit. Jetta 1.4 tsi
 
Omasta paskakasasta (Passat -13 1.4 multifuel) halkesi mäntä heinäkuun lopulla. 1 aiempi omistaja, täysi liikkeen huoltokirja ja mittarissa karvan päälle 100k. Puristukset mitattu pyynnöstä määräaikaishuollossa 2000km aiemmin ja todettu normaaleiksi.
Vaihtomoottori töineen maksoi merkkikorjaamolla reilut 9k josta omaa maksettavaa jäi 1500e, loput meni myyjäliikkeen virhevastuun piikkiin. Myyjäliike sai suostuteltua myös tehtaan osallistumaan kuluihin. Korjaamon kyselyihin tehdas oli jo aiemmin ilmoittanut että vastaantuloja ei tule tapahtumaan.
Kokonaisuutena hommasta jäi sen verran asioita hampaankoloon että loppuelämä ajellaankin sit jonkun toisen konsernin vehkeillä.

Myyjäliike (ALD) hoiti lakisääteiset velvoitteensa ihan kivasti, sain jopa uunituoreen sijaisauton huollon ajaksi ilman mitään mutinoita.
Mikäli olisin aikoinaan ostanut autoni yksityiseltä myyjältä niin tuokin romu olisi luultavasti korjaamattomana merikontin päällä jossain pk-seudun pääväylien varrella, liikkeen virhevastuu kun on aika paljon laajempi kuin yksityisen eikä tehdas olis maksanut senttiäkään.

Mutta hei, international engine of the year 2006-2014 :psmoke:
 
Omasta paskakasasta (Passat -13 1.4 multifuel) halkesi mäntä heinäkuun lopulla. 1 aiempi omistaja, täysi liikkeen huoltokirja ja mittarissa karvan päälle 100k. Puristukset mitattu pyynnöstä määräaikaishuollossa 2000km aiemmin ja todettu normaaleiksi.
Vaihtomoottori töineen maksoi merkkikorjaamolla reilut 9k josta omaa maksettavaa jäi 1500e, loput meni myyjäliikkeen virhevastuun piikkiin. Myyjäliike sai suostuteltua myös tehtaan osallistumaan kuluihin. Korjaamon kyselyihin tehdas oli jo aiemmin ilmoittanut että vastaantuloja ei tule tapahtumaan.
Kokonaisuutena hommasta jäi sen verran asioita hampaankoloon että loppuelämä ajellaankin sit jonkun toisen konsernin vehkeillä.

Myyjäliike (ALD) hoiti lakisääteiset velvoitteensa ihan kivasti, sain jopa uunituoreen sijaisauton huollon ajaksi ilman mitään mutinoita.
Mikäli olisin aikoinaan ostanut autoni yksityiseltä myyjältä niin tuokin romu olisi luultavasti korjaamattomana merikontin päällä jossain pk-seudun pääväylien varrella, liikkeen virhevastuu kun on aika paljon laajempi kuin yksityisen eikä tehdas olis maksanut senttiäkään.
Mutta hei, international engine of the year 2006-2014 :psmoke:

Vähän vaikuttaa siltä, ettei moottorin suunniteltu käyttöikä ole juurikaan tittelin voimassaoloa pidempi...
 
Omasta paskakasasta (Passat -13 1.4 multifuel) halkesi mäntä heinäkuun lopulla. 1 aiempi omistaja, täysi liikkeen huoltokirja ja mittarissa karvan päälle 100k. Puristukset mitattu pyynnöstä määräaikaishuollossa 2000km aiemmin ja todettu normaaleiksi.
Vaihtomoottori töineen maksoi merkkikorjaamolla reilut 9k josta omaa maksettavaa jäi 1500e, loput meni myyjäliikkeen virhevastuun piikkiin. Myyjäliike sai suostuteltua myös tehtaan osallistumaan kuluihin. Korjaamon kyselyihin tehdas oli jo aiemmin ilmoittanut että vastaantuloja ei tule tapahtumaan.
Kokonaisuutena hommasta jäi sen verran asioita hampaankoloon että loppuelämä ajellaankin sit jonkun toisen konsernin vehkeillä.

Myyjäliike (ALD) hoiti lakisääteiset velvoitteensa ihan kivasti, sain jopa uunituoreen sijaisauton huollon ajaksi ilman mitään mutinoita.
Mikäli olisin aikoinaan ostanut autoni yksityiseltä myyjältä niin tuokin romu olisi luultavasti korjaamattomana merikontin päällä jossain pk-seudun pääväylien varrella, liikkeen virhevastuu kun on aika paljon laajempi kuin yksityisen eikä tehdas olis maksanut senttiäkään.

Mutta hei, international engine of the year 2006-2014 :psmoke:

Mihin tehdas vetosi, kun eivät aluksi tulleet yhtään vastaan?
 
Mihin tehdas vetosi, kun eivät aluksi tulleet yhtään vastaan?

Tehtaan virhevastuu päättyy ensimmäiseen omistajaan. Kaikki siitä eteenpäin tehtaan maksamat korjaukset on käytännössä pr-syistä tehtyä goodwillia.

edit: Eli eivät siis edes vaivautuneet perustelemaan, ilmoittivat vain korjaamolle että vastaantuloja ei tule tapahtumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 812
Viestejä
4 512 528
Jäsenet
74 499
Uusin jäsen
maaze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom