Omasta paskakasasta (Passat -13 1.4 multifuel) halkesi mäntä heinäkuun lopulla. 1 aiempi omistaja, täysi liikkeen huoltokirja ja mittarissa karvan päälle 100k. Puristukset mitattu pyynnöstä määräaikaishuollossa 2000km aiemmin ja todettu normaaleiksi.
Vaihtomoottori töineen maksoi merkkikorjaamolla reilut 9k josta omaa maksettavaa jäi 1500e, loput meni myyjäliikkeen virhevastuun piikkiin. Myyjäliike sai suostuteltua myös tehtaan osallistumaan kuluihin. Korjaamon kyselyihin tehdas oli jo aiemmin ilmoittanut että vastaantuloja ei tule tapahtumaan.
Kokonaisuutena hommasta jäi sen verran asioita hampaankoloon että loppuelämä ajellaankin sit jonkun toisen konsernin vehkeillä.
Myyjäliike (ALD) hoiti lakisääteiset velvoitteensa ihan kivasti, sain jopa uunituoreen sijaisauton huollon ajaksi ilman mitään mutinoita.
Mikäli olisin aikoinaan ostanut autoni yksityiseltä myyjältä niin tuokin romu olisi luultavasti korjaamattomana merikontin päällä jossain pk-seudun pääväylien varrella, liikkeen virhevastuu kun on aika paljon laajempi kuin yksityisen eikä tehdas olis maksanut senttiäkään.
Mutta hei, international engine of the year 2006-2014