VAG autojen monet ongelmat

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Eikös uusissa koneissa ole vaihdettu takaisin hihnaan -13 ->? Ja tuo 70tkm oli nimenomaan niille ekoille 1.4/1.2TSI/TFSI malleille.
On vaihdettu. Toki siirtymä tapahtui portaittain ja uudistumisvuorossa oleva malli sai aina uuden koneen.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Eikös uusissa koneissa ole vaihdettu takaisin hihnaan -13 ->? Ja tuo 70tkm oli nimenomaan niille ekoille 1.4/1.2TSI/TFSI malleille.
Joo siis kyllä. Tarkoitin noilla vuosilla sitä, milloin ketjuremontti oli tehty. Eli jos 2010 vuosimalliseen Golffiin on tehty jakoketjuremontti 2013 niin luultavasti tulee ongelmia uudestaan, mutta kun tuo remontti olisi tehty 2015 kesän jälkeen niin ongelmia ketjun kanssa ei enää todennäköisesti ole.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Joo ei voi tajuta kuka noita ostaa :D
Itseä ainakin kiinnostaa 2009 -> Golf. On neliovisena noista pikkukipoista ihan ookoo näköinen ja hintakin passeli siellä 7000-9000e välissä. Ainoa vaan, että bensamallina vaatii tuon turbollisen tsi-moottorin ja pitäisi löytää sopiva max 10 000km jakopään rempasta, jotta voisi itse ajella sen 2v ja 20000km suht huoletta....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 356
Itseä ainakin kiinnostaa 2009 -> Golf. On neliovisena noista pikkukipoista ihan ookoo näköinen ja hintakin passeli siellä 7000-9000e välissä. Ainoa vaan, että bensamallina vaatii tuon turbollisen tsi-moottorin ja pitäisi löytää sopiva max 10 000km jakopään rempasta, jotta voisi itse ajella sen 2v ja 20000km suht huoletta....
Onhan noita 1.8 TSI myös, jos löydät öljykulutusrempan tehtynä :tup: Käsittääkseni niissä ei muita murheita juurikaan ole ollut.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
794
Kerrotaanpas lyhyesti omatkin kokemukset Octaviasta.
- 1.8 TSI Combi manuaali elegance 2010. Vei öljyä 1dl/1000 km, tälle ei tehty aikoinaan mitään, vei sen verran vähän. Etupuskurista lohkeili maali, tämän maalasivat minulle takuuna vaikka autossa ei enään takuuta tuolloin ollutkaan.
- 1.4 TSI combi manuaali elegance 2014 (vm 2015). Takuuajan jälkeen hajosi sähköisen takaluukun toinen moottori, maahantuoja maksoi korjauksesta osan.
- 1.5 TSI Combi manuaali style 2018. Toistaiseksi ainoa havaittu "vika", on kylmällä koneella paikalta lähtiessä, auto meinaa nykiä jonkun verran.

Kaikki kolme ostettu uutena ja pidetty n. 4 vuotta jolloin kilometrejä kertynyt reilut 80000.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Jos 1.4Tsi volkkarissa on tehty jakopääremppa 120tkm kohdilla niin voiko olettaa, että se kestäisi edes tuonne 200 000km ennen seuraavaa ketjunvaihtoa? Vai meneekö näissä ketjut poikki jo muutaman kympin jälkeen rempasta....:confused:
Näistä olisi hyvä laittaa vuosimalli. Meinaan että jos vaikka uusi malli tai facelift on eri homma....
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
2009 eteenpäin on mielessä ollut
Jätä välistä jos vaan voit. Ketjun kanssa tulee lähes satavarmasti vielä ongelmia + tuon ikäiset 1.4 tee-se-itse koneet on melko murheenkryynejä kaikilta muiltakin osin.
Jos tuollaisella pystyy 2v ajamaan ilman ongelmia, niin kannattaa jo laittaa lotto vetämään...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
611
Miten 1.6tdi 2015 ->? Ei samoja ongelmia oletan.
Hankit sellasen missä 1.9 tdi, jos dieseliä harkitset. Sopivasti tehoa (paljon reserviä), pieni kulutus ja parhaita moottoreita mitä VAG valmistanut ja vielä ilman Dpf:ää. Rupeavat vaan olemaan 2009 tai vanhempia.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Hankit sellasen missä 1.9 tdi, jos dieseliä harkitset. Sopivasti tehoa (paljon reserviä), pieni kulutus ja parhaita moottoreita mitä VAG valmistanut ja vielä ilman Dpf:ää. Rupeavat vaan olemaan 2009 tai vanhempia.
Joo, ei. :) Pitää vaihtaa merkkiä jos noissa on vielä ongelmia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Dieselit ovat vag:lla aika huolettomia. Niistä vikaisin tietojeni mukaan on tuo 2.0, mutta ei siinäkään suurempia ole. Alkupäässä öljypumppu tuotti rikkinäisiä motteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Itseä ainakin kiinnostaa 2009 -> Golf. On neliovisena noista pikkukipoista ihan ookoo näköinen ja hintakin passeli siellä 7000-9000e välissä. Ainoa vaan, että bensamallina vaatii tuon turbollisen tsi-moottorin ja pitäisi löytää sopiva max 10 000km jakopään rempasta, jotta voisi itse ajella sen 2v ja 20000km suht huoletta....
Jätä välistä jos vaan voit. Ketjun kanssa tulee lähes satavarmasti vielä ongelmia + tuon ikäiset 1.4 tee-se-itse koneet on melko murheenkryynejä kaikilta muiltakin osin.
Jos tuollaisella pystyy 2v ajamaan ilman ongelmia, niin kannattaa jo laittaa lotto vetämään...
Diesel manuaali olisi varmempi valinta kuin 1.4 tsi. Ainakin vanha 1.9tdi on varma moottori, mutta sitähän ei tuohon 2009/2010 malliin enää saa. Itsellä 542tkm ajettu 90hv malli, vm2000. Ruostetta alkaa olla, mutta muuten toimii.
Volkswagen Golf diesel vaihtoautot
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Ajan niin vähän vuodessa, että diesel ei käyttömaksun takia ole mitenkään järkevä ratkaisu.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
158
Jätä välistä jos vaan voit. Ketjun kanssa tulee lähes satavarmasti vielä ongelmia + tuon ikäiset 1.4 tee-se-itse koneet on melko murheenkryynejä kaikilta muiltakin osin.
Jos tuollaisella pystyy 2v ajamaan ilman ongelmia, niin kannattaa jo laittaa lotto vetämään...
Mielenkiintoinen kommentti.Itsellä oli 1.4TSI 125kW vm-07 lähes kymmenen (10) vuotta käytössä.Lopulta tuli tuo ketjun venyminen (VAG:n tiloissa suoritetussa testissä).En ole edelleenkään tyytyväinen asioiden hoitoon valmistajan/maahantuojan puolelta.Mutta eipä ollut sitten yhtikäs mitään muuta ongelmaa koko 10v aikana.Huolettomia kilometrejä sekä perushuoltoa.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Jos kuvittelisin itseni johonkin VAG- konsernin tuotteisiin Saab 9-5 -05 (169kW/+400Nm) jälkeen, niin mitä pitäisi varoa ja mitä kannattaisi katsoa? Bensalla (+biopower) vääntöä ja tehoa kaivataan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Mielenkiintoinen kommentti.Itsellä oli 1.4TSI 125kW vm-07 lähes kymmenen (10) vuotta käytössä.Lopulta tuli tuo ketjun venyminen (VAG:n tiloissa suoritetussa testissä).En ole edelleenkään tyytyväinen asioiden hoitoon valmistajan/maahantuojan puolelta.Mutta eipä ollut sitten yhtikäs mitään muuta ongelmaa koko 10v aikana.Huolettomia kilometrejä sekä perushuoltoa.
No ihan samalla lailla kuin on niitä murheenkryynejä, niin on myös tuurilla läjässä pysyviä. Sinällään se että sinulla ei ollut 10v aikana mitään ongelmia ei ole mikään kovin hyvä argumentti, toisaalta ei ole sekään että minä noita haukun, korjaamolla kun näkee vain niitä paskoja :D
Sanotaan sitten vaikka poliittisesti niin, että noissa TSI koneissa on hirveästi eroja yksilöiden kesken, ja niitä paskoja yksilöitä on keskivertoa enemmän. Jostain syystä noissa myös jakoketjuongelmat uusiutuu herkästi, jos sellaisia on joskus ollut. Täyttä syöpää koko koneet jos multa kysytään...
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
8
Hankit sellasen missä 1.9 tdi, jos dieseliä harkitset. Sopivasti tehoa (paljon reserviä), pieni kulutus ja parhaita moottoreita mitä VAG valmistanut ja vielä ilman Dpf:ää. Rupeavat vaan olemaan 2009 tai vanhempia.
Ei nyt ihan näinkään. Uudemmat 1.9tdi:t on BXE ja BLS-koneita ja en menis niitä kyllä mitenkään kummemmin kehumaan.

Leonia ja A3:sta löytyy vielä 2010 vuosimallia 1.9 tdi:nä.
BLS-koneita, eli jännitystä riittää kiertokankien kanssa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Jos kuvittelisin itseni johonkin VAG- konsernin tuotteisiin Saab 9-5 -05 (169kW/+400Nm) jälkeen, niin mitä pitäisi varoa ja mitä kannattaisi katsoa? Bensalla (+biopower) vääntöä ja tehoa kaivataan.
Budjetti olis varmaan hyvä mainita? :)

Kaikki isojen mottien autot on ainakin jarrujen ja moottorin osalta kalliita huoltaa. Mutta jos itselleni autoa lähtisin hankkimaan, jossa pitää olla voimaa, niin audi A8, S6/S8 (niitä jossa v10) miksei myös 4.2, mutta vanhoja alkaa olemaan jo. Sitten jos pinkka kunnossa, niin rs4 b7, jossa onkin vapari 4.2fsi, manuaali ja neliveto. (Saa kai automaattina) mutta tästä motista ei kestävyyden osalta tietoa.

Tuo v10 on ongelmallinen, mikäli edellinen omistaja on polkenut sitä tehtaalta ulos ajaessa tai kylmänä. Tästä löytyy aika raastava ketju tuolta audifoorumin puolelta.

Tuossa vanhemmassa D2/D3 A8:n 4.2 v8 bensassa ei taida suurempia murheita olla, tästä kannattaa @heyrst kysellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Jos kuvittelisin itseni johonkin VAG- konsernin tuotteisiin Saab 9-5 -05 (169kW/+400Nm) jälkeen, niin mitä pitäisi varoa ja mitä kannattaisi katsoa? Bensalla (+biopower) vääntöä ja tehoa kaivataan.
Budjetti tosiaan kertoisi jotain ja tietysti se, että riittääkö vähän vähempikin voima vai pitääkö sitä olla enemmän kuin tuossa Saabissa?

Jos suunnilleen sama riittää, niin ei ole pakko lähteä minkään kasikoneiden perään, jo facelift A4 B8 2.0TFSI on vakiona 165kW/350Nm joka meikäläisen ajoihin on kyllä riittänyt. Jollei riitä, niin lastulla pääsee jo aika paljon pidemmälle. Eikä tuossa 3rd gen EA888 koneessa ole ainakaan vielä paljastunut mitään tyyppivikoja, öljyäkään ei tarvitse enää näihin vaihtovälillä lisätä. :lol:
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Jos suunnilleen sama riittää, niin ei ole pakko lähteä minkään kasikoneiden perään, jo facelift A4 B8 2.0TFSI on vakiona 165kW/350Nm joka meikäläisen ajoihin on kyllä riittänyt.
Tuota A4 B8 faceliftiä taidetaan monessa paikassa kutsua B8.5 :D

Paljon tosta irtoaisi ohjelmoinnilla? En tykkää näissä uudemmissa "lastusta" puhumisesta kun ohjelmointi on se millä ne uudet tehot autoon tuodaan.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Tuota A4 B8 faceliftiä taidetaan monessa paikassa kutsua B8.5 :D

Paljon tosta irtoaisi ohjelmoinnilla?
Niinhän sitä monesti kutsutaan, minusta jotenkin typerä nimi kun ei yleensäkään automalleja noin nimitetä... on vaan mallikoodi josta sitten pre-FL ja FL.

Ohjelmoinnin lopputuloksista ei hajuakaan, vakio on mulle riittänyt. Pikaisesti kun googlailin parit tunnetut viripajat niin kolmen ensimmäisen taulukoista ei edes löytynyt tuota oikeaa vakiomoottoritehoa lähtökohdaksi. :facepalm: Turbotecin sivuilta löytyi, siellä luvataan tuolle moottorille 300hp/440Nm ohjelmoimalla.

Audifoorumilla tietävämmät puhuu, että tuo kolmannen sukupolven mosa kestää lähemmäs 500hp vakiohiluilla, sen jälkeen pitää ruveta avaamaan ja päivittämään sisäosia. Toki tuohonkin pääsemiseksi joutuu jo varmasti suuttimia, turboa, pakopuolta jne päivittämään... Mutta mäntien ja veivien pitäisi kestää tuonne asti vakionakin.

Tiedä sitten, ei ole projektikassaa jolla kokeilla. :rofl:
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 282
Oikeus määräsi Volkswagenin palauttamaan täyden hinnan 6-vuotiaasta autosta – syynä päästöhuijaus

Päätös koskee vuoden 2012 vuosimallin VW Golf Plusia, joka tuomioistuimen mukaan palaa valmistajalleen ilman ajetuista kilometreistä taikka käytöstä tehtäviä
vähennyksiä. Palautettava kauppasumma tuomioistuimen määräämine korkoineen on noin 30 000 euroa.

Päätöksen mukaan VW on toiminut moraalittomasti asentaessaan autoon manipuloidun ohjelmiston. Tuomioistuimen mukaan yhtiö yritti johtaa asiakkaitaan harhaan
myynnin edistämiseksi.

Uutistoimisto Reutersin mukaan Volkswagen pitää päätöstä perusteettomana ja aikoo valittaa siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
59
3c 1.9tdi pätkiny välillä ajossa ja tehonpuutetta ollu havaittavissa, mutta ainut vikakoodi tuli sitten lopulta imuilman lämpötila-anturilta. Ajattelin, ettei tuollainen ollessaan rikki voi mitään pätkimistä aiheuttaa, joten google käteen ja monet ongelmat näissä olleet johtosarjojen vikoja. Haitariputki vittuun johtosarjan päältä moottoritilasta ilmanputsarin alta ja kuusi johtoa oli syöty kuparille / jopa poikki.. Em. anturin piuha muunmuassa olikin poikki tosiaan.

Uudet pätkät tilalle ja taas pelittää, ei vikakoodeja ja parantui kulku varsinkin lähtötilanteissa tyhjäkäynnin tuntumassa, sekä sitten suuremmilla kierroksilla kiihdyttäessä selkeä väännön puutteen korjaantuminen (ei varsinaista limp-modea missään vaiheessa kuitenkaan).

Kivoja tommosetkin viat. Toi haitariputki täysin ehjä, se vain oli sisäpuolellaan hinkannut noi johdot.





 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 879
Pisti silmään toi sähköteippi tuolla auton alla, sitähän ei sit kannata käyttää yhtään mihinkään jos on kyse mistään pysyväisasennuksista mitkä edes etäisesti liittyy sähköön.
Itse käytän teippiä vain siinä tapauksessa mikäli kutistemuovin/minkään muun ratkaisun käyttö ei jostain syystä ole mahdollista.

Ja silloinkin teippinä on 3M:n 88T: Pakkasteippi 19mmx18,3m Scotch 88T 3M

Tuo on ainoaa tavaraa joka muotoutuu riittävästi ja jossa on riittävän pitävä liima. Vähän hintavampaa kuin normi vinyyliteippi, mutta eron kyllä huomaa heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
3c 1.9tdi pätkiny välillä ajossa ja tehonpuutetta ollu havaittavissa, mutta ainut vikakoodi tuli sitten lopulta imuilman lämpötila-anturilta. Ajattelin, ettei tuollainen ollessaan rikki voi mitään pätkimistä aiheuttaa, joten google käteen ja monet ongelmat näissä olleet johtosarjojen vikoja. Haitariputki vittuun johtosarjan päältä moottoritilasta ilmanputsarin alta ja kuusi johtoa oli syöty kuparille / jopa poikki.. Em. anturin piuha muunmuassa olikin poikki tosiaan.

Uudet pätkät tilalle ja taas pelittää, ei vikakoodeja ja parantui kulku varsinkin lähtötilanteissa tyhjäkäynnin tuntumassa, sekä sitten suuremmilla kierroksilla kiihdyttäessä selkeä väännön puutteen korjaantuminen (ei varsinaista limp-modea missään vaiheessa kuitenkaan).

Kivoja tommosetkin viat. Toi haitariputki täysin ehjä, se vain oli sisäpuolellaan hinkannut noi johdot.
Tuttua hommaa näissä vehkeissä. Just pari viikkoa sitten vaihdoin Ocuun moottorin johtosarjan, kun oli niin monesta paikkaa jo paikkailtu ja oireina oli satunnaista pätkimistä ilman vikakoodeja. Ebaystä ostin käytetyn sarjan ihan sillä, että näki mitä sillä on vaikutusta ja että paraneeko oireet. Ei ole sen jälkeen pätkinyt eli on oletettavaa että johtosarja oli syyllinen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Ovien johtosarjat ja lukoista mikrokytkimet tuppaa kans sanomaan sopimusta irti, ainakin Audeissa. Kadottaa sähköt ko.ovesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
59
Ovien johtosarjat ja lukoista mikrokytkimet tuppaa kans sanomaan sopimusta irti, ainakin Audeissa. Kadottaa sähköt ko.ovesta.
Hmm, toisen oven peili ei itseasiassa lämpene ollenkaan.. takaluukun kytkin bugaili kans viime talvena. Kiva kun mekaanisesti saa vaan sisältä auki ja oli takaosa aika täys kun kaks sänkyä purettuna jne. :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Hmm, toisen oven peili ei itseasiassa lämpene ollenkaan.. takaluukun kytkin bugaili kans viime talvena. Kiva kun mekaanisesti saa vaan sisältä auki ja oli takaosa aika täys kun kaks sänkyä purettuna jne. :)
Mulla ei mennyt lukkoon takaovi ja sisävalo paloi kokoajan. Myöskään lasi ei auennut kuljettajan ovesta, mutta itse takaovesta aukesi.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 282

Taas skandaali! Volkswagen myöntää myyneensä kuluttajille testiautoja, jotka olisi pitänyt romuttaa


Volkswagen on myöntänyt myyneensä eteenpäin yhtiön sisäisissä testiprosesseissa käytettyjä autoja, joiden liikennekäyttöön ei ole haettu viranomaisilta hyväksyntää. Tällä hetkellä selvitetään, mihin rikoksiin yhtiö on toiminnallaan saattanut syyllistyä.

Uuden auton kehittäminen vaatii luonnollisesti aikaa ja rahaa, mutta prosessissa syntyy myös lukuisia testimalleja, joita ei ole tarkoitettu myyntiin. Näissä autoissa on yleensä niin pieniä kuin suuriakin puutteita, ja ne tyypillisesti romutetaan siinä vaiheessa, kun lopullinen versio päästetään markkinoille.
Kaikki tämä alkaa vaikuttamaan jo lähes normaalille toiminalle Volkswagen konsernissa. :eek:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Täytyy olla ihan hinnat alkaen -malleja? Ottaen huomioon, että testiautot normaalisti romutetaan. Uutisessahan mainittiin, että kutsuvat autot takaisin ja osan ostavat takaisin. Perseestähän tuo on joka tapauksessa. Jotenkin tuntuu, ettei Volkswagen ole ainoa autovalmistaja, joka noita on myynyt?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Täytyy olla ihan hinnat alkaen -malleja? Ottaen huomioon, että testiautot normaalisti romutetaan. Uutisessahan mainittiin, että kutsuvat autot takaisin ja osan ostavat takaisin. Perseestähän tuo on joka tapauksessa. Jotenkin tuntuu, ettei Volkswagen ole ainoa autovalmistaja, joka noita on myynyt?
Eiköhän kalliimpiakin malleja pidä testata? Ja niiden myyminenhän on vielä kannattavampaa, koska ovat kalliimpia (isompi tappio romuttaa). Toki pitää muistaa myös, ettei ne varusteet valmistajalle ole niin kalliita kuin ostajalle.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Eiköhän kalliimpiakin malleja pidä testata? Ja niiden myyminenhän on vielä kannattavampaa, koska ovat kalliimpia (isompi tappio romuttaa). Toki pitää muistaa myös, ettei ne varusteet valmistajalle ole niin kalliita kuin ostajalle.
Lisävarusteita tarkoitin. Kyllä testit pitää joka moottorivaihtoehdolla ajaa tottakai.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 765
Tuossa voi oikeasti päitä pudota, jos joku noista autoista on ajanut kolarin ja testimallin puutteella on voinut olla vaikutusta kolarin lopputulokseen. Vähintään 6700 autoa ja 2006-2018, kyllä joku noista on pakko olla mällätty ihan kunnolla. Hyvässä tapauksessa kyse on vain paperiongelmasta, mutta tietysti toiminta osoittaa samaa haistapaska-linjaa kuluttajan suuntaan kuin muissakin tapauksissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Lisävarusteita tarkoitin. Kyllä testit pitää joka moottorivaihtoehdolla ajaa tottakai.
Kyllähän lisävarusteetkin pitää testata.

Mulle ei sinänsä olisi ongelma ostaa jokin protoauto, mutta se pitäisi kyllä saada jollain protoauton hinnalla alle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 892
Vag käyttää biohajoavia sähköjohtoja joiden suunniteltu maatumisaika on 5-7 vuotta,kuitenkin koska kyseessä on vag insinöörit niin tuokin on tyritty osassa autoja ja kestoikä on pitempi.
Eilen näin hyvän esimerkin asiasta,Boran perään oli ripustettu takavaloiksi peräkärryn siirrettävä valosarja.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
262
Aika hurhaa, mutta ei taida vieläkään VAG-uskovaisten mieli muuttua..
Autonsa vaihtaneelle yllätyskulut vanhan auton piilevästä viasta – kuluttaja voi joutua vastuuseen autoliikkeelle aiheutuneesta isosta vahingosta

"Käytetyn Audin antaminen vaihdossa käytetyn Volkswagenin ostoon tuli kalliiksi itäsuomalaisessa autoliikkeessä kaupat tehneelle miehelle. Audista löytyi tyyppivika sen jälkeen, kun se oli myyty liikkeestä uudelle omistajalle.

Moottori söi öljyä enemmän kuin olisi pitänyt, vaikka Audin vaihdossa antanut mies oli vakuuttanut öljynkulutuksen olevan normaalia.

Auton moottoriremontti ja jakoketjun vaihto maksoivat 8 400 euroa. Suuren osan kuluista korvasi maahantuoja, mutta vaihtoauton vastaanottanut liike joutui maksamaan korjauksesta 2 400 euroa.

Kuluttajariitalautakunta suosittaa, että Audin aiempi omistaja maksaa summasta puolet."
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Ihan yleisessä tiedossahan nuo vaggineisiin liittyvät öljynsyöntiongelmat ovat. Eiköhän tuossa ole vain laitettu vahinko kiertämään ihan tietoisesti mutta nyt kävikin vahinko omaan nilkkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 765
Toisaalta jos auto kulutti vähemmän kuin 1l/1000km niin sehän on valmistajan mukaan ihan normaalia.

Ja lisäksi noissa on sellaistakin, että hyvin lyhyelläkin aikavälillä kulutus on saattanut nousta paljonkin. Esim 1l / 2000km -> 1l / 500km ihan 3000km aikana.

Minulla oli tollanen ja ekan kerran kun valitin asiasta myynjäliikkeelle niin kulutus oli 1l / 2500km tms. Sitten liike vaihtoi öljyt ja suodattimen siihen ja sanoi että jos kuluttaa vielä niin katotaan uudestaan.

No sitten pääsin jotain 1800km.

Sitten seuraavaksi mitattiin kulutus. Ja kulutti jo 1l/1100km tms.

Tämän jälkeen auto lähti laakkoselle. Siellä piti tehdä vielä virallinen testi. Piti soittaa kun olen ajanut 1000km niin mitattaisiin öljyn määrä. No ajoin 800km ja piti soittaa kun auto valitti että lisää 1l öljyä.

Tämän jälkeen kone korjattiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Audin myynyt yksityinenhän jäi tavallaan 1200€ plussalle, kun autoliikkeelle tuli myös kuluja 1200€.

Jättäisin kyllä nuo ongelmapesäkkeet ostamatta. Onhan siitä moottorirempasta myös vähän harmia ja useimmin täytyy maksaa siitä rempasta aika tuntuva summa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 356
Audin myynyt yksityinenhän jäi tavallaan 1200€ plussalle, kun autoliikkeelle tuli myös kuluja 1200€.

Jättäisin kyllä nuo ongelmapesäkkeet ostamatta. Onhan siitä moottorirempasta myös vähän harmia ja useimmin täytyy maksaa siitä rempasta aika tuntuva summa.
Toisaalta hän ei saanut mitään hyötyä tuolle rahalle eikä uuden koneen tuomaa takuuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Toisaalta hän ei saanut mitään hyötyä tuolle rahalle eikä uuden koneen tuomaa takuuta.
Ne siinä tosiaan meni. Mutta oppiipahan olemaan rehellinen seuraavan kerran, jos Audi tai VW syö liikaa öljyä. Ja toivottavasti vaihtaa myös merkkiä. :)

Tuo Audin ostajahan tuossa eniten hyötyy, koska on tehty nyt 8400€ moottorinhuolto ja sille on myös maahantuojan takuu. Ei ollut kumminkaan uusi moottori, vaan vanha huollettiin kuntoon. Myös uusi jakoketju vaihdettiin samalla.

Uutisessa oli vielä maininta sopimuksesta, jossa Audin myyjä vakuuttaa, että autossa ei ole mitään vikaa. Jos ei olisi tuota allekirjoittanut, niin asia voisi olla eri?


Joskus olen myös ostanut auton ja sopimukseen on kirjoitettu, että autolla ei ole mitään takuuta. Eli kannattaisi koeajaa hyvin ja kuten jutussakin luki, niin katsastaa auto ennen ostoa. Ei kyllä auta tuohon öljynsyöntiin, joka on piilevä vika. Samalla toki Audin, VW:n ja Skodan tyyppivika, jonka jo "kaikkien" pitäisi tietää. Toki jos tuo 8400€ huolto/moottoriremontti on jo tehty, niin siltäosin auto on turvallinen ostos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
805
Jos autossa on tyyppivika, niin eikö sen luulisi tarkoittavan sitä, että valmistaja korjaa sen kun on kerran mokan tehnyt, eikä sälytä osaa korjauskuluista asiakkaalle?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 680
Viestejä
4 188 677
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom