• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

VAG autojen monet ongelmat

Luulis kyllä, että tuohon sais lyhyemmän "kangaspalan" nykyisen keskipaikan tilalle ja homma olis siinä. En tiedä tuon virallista nimeä. Onhan toi nyt vähän juosten kustu viritys tuo nippuside. Ehkä halusivat päästä halvalla, kun noissa pikkuautoissa ei varmaan kovin isot katteet ole?
 
En silti noita nippusiteita kaikkia yleistäs samaan. Osa on sellaisia ettei kestä yhtään pakkasta tipahdellen pakkasilla irti ja toiset taas sen 20 vuotta ongelmitta ollen vieläkin lujia. Valtavat laadulliset erot riippuen mitä merkkiä ja kuinka laadukasta muovia.
Nippuside on kuitenkin vain ohutta muovia, oli se sitten mitä merkkiä tahansa ja kuka pystyy sanomaan että tänään tehty muovi on varmasti vielä riittävän kestävää 20 vuoden päästä? En omaa henkeäni uskaltaisi laittaa 20 vuotta vanhan nippusiteen varaan. Ja kuka muistaa minkälaisia turvallisuus virheitä oli vuoden 1998 autoissa? Tuskin kukaan(itse en ainakaan joten tuskin muistan tätäkään 20v päästä) ja joku joka vaikka syntyy vasta 5 v päästä ei välttämättä koskaan kuule siitä, että noissa autoissa on vyöt korjattu huonosti niin ei ole edes mahdollisuutta kieltäytyä nousemasta tuollaiseen autoon kun ei asiasta tiedä ja sitten onkin jo henki pois. Varmasti noi kiinnikkeen rautaosat voi muuttaa niin että nuo vöiden lukot eivät pääse nousemaan toistensa päälle tai tuon ”kankaan” laittaa eripituiseksi. Rauta ja tuo turvavyö kangas ovat kuitenkin sellaista materiaalia että se on ihan ok vielä 20 vuodenkin päästä toisin kuin muovi.
 
Tämä nippuside korjaus on jotain aivan käsittämätöntä, koristeita voidaan korjata nippusiteillä mutta turvavöitä? :facepalm:. Pelkästää tästä syystä ei tarvi kyseiseen merkkiin koskee pitkällä tikullakaan.
Omasa mielestänikin tämä on melkein noloampi fiasko kuin TSI tai DSG ongelmat. Siis ei tietenkään yhtä kallis ja huomattavasti helpompi korjata jos ja kun niin päätetään oikeasti tehdä, mutta tämä nippusidesäätäminen antaa kyllä nyt sen kuvan, että joko ollaan ammattitaidottomia tai sitten vaan niin pihejä, että turvallisuuteen liittyvissäkin asioissa venytetään senttiä (joka on kyllä auton oston kannalta aika jättimäinen miinus). Mikä on oikeasti sääli, koska hinta-laatuvaikutelma-ajettavuus suhteeltaan VAG:it olisivat ihan mielenkiintoisia vehkeitä (ja siksihän niitä myydään paljon).

Noh, hyvä että kuitenkin moninkansallisen insinööriyhteistyön tuloksena tulivat samaan tulokseen kuin maalaisjärjellä tullaan heti: Nippari ei ole oikea tapa kiinnittää auton turvavöitä.

Nyt vaan toivotaan että jouluna sitten oikeasti vaihtavat osia (esim. lyhentäen tai pidentäen niitä lukkojen alapuolella olevia vöitä sopivasti), sen sijaan että lanseerataan se virallinen VAG-ilmastointiteippi osanumeroineen.
 
Hiukan liioittelua toi hengen laittaminen nippusiteen varaan kuitenkin. Kyse oli kertakäyttösestä ratkaisusta joka pitäisi korjata kolarin jälkeen hajotessa. Nyt vaan oli aliarvioitu jarrutuksien voimia ja hajosi kovassa jarrutuksessakin. Jolloin vasta uudelleen korjaamattomana aiheutti sen hengenvaaran. Mutta hyvä jos nyt saavat tilalle lopullisemman ratkaisun.

Ainoa mikä turvallisuiden kannalta mietityttää jäi oli se että vyö löystyy sen parisenttiä kolarissa tuon nippusiteen hajotessa (kuten sen olikin siinä tilanteessa tarkoitus hajota). Mutta ilmeisesti vyönkiristäjät nyppäsee sen löystymisen verran enempi ettei haittaa.

Mitä 20 vuoden päästä muistettaviin niin olishan pitänyt tuosta nipusiteestä tulla lisäsivu käyttöohjeen väliin niitattavaksi. Noita lisäsivuja kun vag on ennenkin harrastanut sivuturvatyynyjen ja vyökiristimien tulles.
Ehkä epätodennäköistä, mutta kun autoja on iso määrä niin kyllä siihen nippusiteen ajan myötä hapertumiseen tms joku olisi varmaan kuollut. Ei nyt mikään maailman suurin riski, mutta ikävää niiden kannalta kehen tuo olisi kohdistunut. Ja vain siksi että firma haluaa säästää rahaa turvallisuusvarusteissa.
 
Itseä ei tuossa niinkään ihmetä keksitty halpa ratkaisu, koska sehän on korjaajan etu. Enemmän ihmetyttää, miten viranomaiset sen ovat alunperin hyväksyneet, luulisi siellä olleen tiedossa nippusiteiden ominaisuudet.
 
Kyse oli kertakäyttösestä ratkaisusta joka pitäisi korjata kolarin jälkeen hajotessa. Nyt vaan oli aliarvioitu jarrutuksien voimia ja hajosi kovassa jarrutuksessakin. Jolloin vasta uudelleen korjaamattomana aiheutti sen hengenvaaran.

ONhan se selvää että kaikki truvavarusteet tarkistetaan jos tapahtuu kolari jossa tyrvatyyny laukeaa jne... Mutta entäpä tällaiset tavallisemmat kolarit, eli pieni kolhu joka ei aiheuta vielä minkään turvalaitteen aktivoitumista, tuossa tilanteessahan tuon nippusiteen pitää jo katketa, mutta moniko sen tajuaa mennä korjauttamaan virallisella volkswagen nipparilla?
 
Sitä varten se lisäsivu sinne käyttöohjeeseen. Se on sit kunkin omasta aktiivisuudesta sen jälkeen kiinni.

Kuinkahan yleistä on että lasten turvaistuintakin kiinnitetään auton etupenkille selkämys turvatyynyä vasten. Ainakin kaksi tapausta tiedän että kiinnitetty ilman että turvatyynyä poistettu käytöstä. Osas autoissa on isot ilmoitukset vähintään aurinkolipas ja joissain pelkästään käyttöohjees. Se on muksulta melko varmasti henki pois kun turvatyyny lyö turvaistuimen selkämykaeen. Hölmöintä nois tapauksis oli viel se että takana olis ollut isofix. Mutta ikean reissulta tavarat piti mahtua takapenkeille jotta ne kolaris olis tuleet niskaan.
Tuo turvaistuin on kuitenkin sellainen "kaikkia" autoja koskeva juttu, vähän kuten abs jarrujen toiminnan aiheuttaman narskutus jarrupolkimessa, asia joka käsitellään jo autokoulussa. (joo, ei tietysti käsitelty joskus muinoin, eikä ole vanhoissa autoissa jne...) Siitä turvatyynystä ja turvaistuimesta on myös varoitustarrat kaikissa autoissa - tai ainakin sellaisen on alunperin liimattu autoon.

Tuo nippusiteellä koottu turvavyö on kuinkin paria autoa koskeva erikoisuus, josta tieto pitäisi ostaka kaivaa jostain käsikirjasta, mikäli sellaista autossa ylipäätään enää on.
 
yön yli seistyään Audin startti kuulostaa tuolta. Aika selkeä tapaus.. Auto on nyt Laakkosella, Audin ohjeistuksen mukaan ensin tehdään ohjelmistopäivitys, toivottavasti se ei auta edes hetkeksi nii pääsee heti tappelemaan kuka tuon maksaa.. :)

auto on A7 vm 14, 128tkm ajettu

https://aijaa.com/1uJdsh
 
yön yli seistyään Audin startti kuulostaa tuolta. Aika selkeä tapaus.. Auto on nyt Laakkosella, Audin ohjeistuksen mukaan ensin tehdään ohjelmistopäivitys, toivottavasti se ei auta edes hetkeksi nii pääsee heti tappelemaan kuka tuon maksaa.. :)

auto on A7 vm 14, 128tkm ajettu

https://aijaa.com/1uJdsh
Sinähän tuon todennäköisesti maksat, auto on kuitenkin jo selkeästi takuuajan ohittanut, eikä valmistajalla ole mitään erityistä syytä alkaa tuosta ottamaan vastuuta. Tietysti jos auton on juuri hankittu tuo voi mennä myyjän piikkiin.
 
alle 6kk sitten hankittu. Katotaan miten etenee..

Edit: Audi maksaa osista 70%, työt jäisi itselle (tai myyjäliikkelle, kunhan päästään väännössä sinne asti) Ketjunkiristin siis.
 
Viimeksi muokattu:
Kuka ylipäätänsä on niin munaton, että ostaa VAG-konsernin ylihinnoiteltuja tuotteita. Kun laadukkaampaa on tarjolla paljon edullisemmin, sekä hankintahinnan että käyttökulujen osalta.

Tuli mieleen vanha sanonta: ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa :)

VAG:n autojen ostajat on vähä ku lampaat, perässä mennään ku muutkin ilman omaa tahtoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kuka ylipäätänsä on niin tyhmä, että ostaa VAG-konsernin ylihinnoiteltuja tuotteita. Kun laadukkaampaa on tarjolla paljon edullisemmin, sekä hankintahinnan että käyttökulujen osalta.

Tuli mieleen vanha sanonta: ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa :)

VAG:n autojen ostajat on vähä ku lampaat, perässä mennään ku muutkin ilman omaa tahtoa.
Aika moni kun katsoo myyntitilastoja, mutta jätetäänpäs tyhmäksi haukkumiset pois.:swait:
 
Kuka ylipäätänsä on niin tyhmä, että ostaa VAG-konsernin ylihinnoiteltuja tuotteita. Kun laadukkaampaa on tarjolla paljon edullisemmin, sekä hankintahinnan että käyttökulujen osalta.

Tuli mieleen vanha sanonta: ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa :)

VAG:n autojen ostajat on vähä ku lampaat, perässä mennään ku muutkin ilman omaa tahtoa.

Jotta ei jää vaan vittuilun tasolle, niin voitko antaa muutaman esimerkin laadukkaammista ja paremmista autoista? Jos halvemmalla saa paremmat sisätilat ja laadun kuin esim. Octaviaan, niin vaihdan seuraavaksi siihen.

Pikkasen voisit ulosantia siistiä, ettei mee ihan provoilun puolelle.
 
Korjattu :)

Ajellu H***llä 12 vuotta, korjauskulut 1€, sulake ko aikana, joka sekin oma vika. Ja Kooltaan markkinoiden suurimpia sisätiloiltaan.

Ja sitä myyntilastoja juuri tarkoita, mennään ku lampaat.....

Ja ohan noita monta muuta: T*****, M****, K**....
 
Viimeksi muokattu:
no täs on koht 30v ajellu eri merkeillä, eiköhän oo jo perspektiiviä muodostunut, ei tarvi autoilla kikkailla, munat housuissa ;)

En oo omassa noita noita paljoo tarvinnu, perus valot hyvät, tehoo riittävästi, penkit ehjät, automaatti on laiskoille ja alut ny ihan turhaa. Ja leimast ei tarvi murehtii, aina läpi.
 
no täs on koht 30v ajellu eri merkeillä, eiköhän oo jo perspektiiviä muodostunut, ei tarvi autoilla kikkailla, munat housuissa ;)

En oo omassa noita noita paljoo tarvinnu, perus valot hyvät, tehoo riittävästi, penkit ehjät, automaatti on laiskoille ja alut ny ihan turhaa. Ja leimast ei tarvi murehtii, aina läpi.
No mutta kaikki ei halua ajaa Ladalla ;). Menehän nyt trollaamasta. Täällä keskitytään VAG dissaamiseen, ei tarvitse henkilöitä alkaa myös dissaamaan.
 
ei ole tarkoitus dissata henkilöitä, ihmettelen vaan miksi niitä ostetaan kun vikalista on pitkä kuin nälkävuosi ja kaikkien tiedossa.

Ja laadukkaampaa on tarjolla paljon edullisemmin.
 
ei ole tarkoitus dissata henkilöitä, ihmettelen vaan miksi niitä ostetaan kun vikalista on pitkä kuin nälkävuosi ja kaikkien tiedossa.
Koska joillain on varaa vaihtaa autoa takuuajan sisällä ja jos on niin silloin nuo ovat ihan mainioita vaikkakin tylsiä ajoneuvoja.
 
Korjattu :)

Ajellu Hyundailla 12 vuotta, korjauskulut 1€, sulake ko aikana, joka sekin oma vika. Ja Kooltaan markkinoiden suurimpia sisätiloiltaan.

Ja sitä myyntilastoja juuri tarkoita, mennään ku lampaat.....

Ja ohan noita monta muuta: Toyota, Mitsubishi, Kia....
Jätetään tällaiset provosoivat offtopicit pois. Hundait ei liity mitenkään ketjun aiheeseen, eli VAG-konsernin auton vikoihin. Tämä ei ole mikään automerkkien paremmusväittely- tai vertailuketju.
 
Korjattu :)

Ajellu H***llä 12 vuotta, korjauskulut 1€, sulake ko aikana, joka sekin oma vika. Ja Kooltaan markkinoiden suurimpia sisätiloiltaan.

Ja sitä myyntilastoja juuri tarkoita, mennään ku lampaat.....

Ja ohan noita monta muuta: T*****, M****, K**....
Kokeeksi ostin VAG auton jolla ajettu 500tkm. 1.9 TDI 90hv. Tekniikan puolesta suht toimiva, eikä tietenkään paljoa maksanut. Jotain sähköosia on pitänyt vaihtaa, mutta vielä liikkuu eteen ja taakse.

Ennestään pari PSA:n autoa (2.0 HDI) ja nekin on olleet kestäviä.
 
no täs on koht 30v ajellu eri merkeillä, eiköhän oo jo perspektiiviä muodostunut, ei tarvi autoilla kikkailla, munat housuissa ;)

En oo omassa noita noita paljoo tarvinnu, perus valot hyvät, tehoo riittävästi, penkit ehjät, automaatti on laiskoille ja alut ny ihan turhaa. Ja leimast ei tarvi murehtii, aina läpi.
Aika moni lähtee siitä, että auton hyvä ajettavuus on osa laatua. Ja jos se osa-alue ei ole kunnossa, muut laatuasiat eivät sitä ihan helpolla korvaa. Osaltaan makuasia, mutta tuskin kukaan voi A7:n ajettavuutta arvottaa kovin alas.
 
Kokeeksi ostin VAG auton jolla ajettu 500tkm. 1.9 TDI 90hv. Tekniikan puolesta suht toimiva, eikä tietenkään paljoa maksanut. Jotain sähköosia on pitänyt vaihtaa, mutta vielä liikkuu eteen ja taakse.

Ennestään pari PSA:n autoa (2.0 HDI) ja nekin on olleet kestäviä.
Noita vanhoja 1.9 TDI:tä nyt kai oikein kukaan voikkaan haukkua herkästi hajoaviksi. Varsinkin ne jakajapumpulliset ja hukkaportilliset (jollainen tuokin kenties on speksien perusteella?) on pikemminkin ikiliikkujan maineessa.
 
Aika moni lähtee siitä, että auton hyvä ajettavuus on osa laatua. Ja jos se osa-alue ei ole kunnossa, muut laatuasiat eivät sitä ihan helpolla korvaa. Osaltaan makuasia, mutta tuskin kukaan voi A7:n ajettavuutta arvottaa kovin alas.
Onko tuossa hintaluokassa autoja joiden ajettavuus ei ole hyvä? Aika surkea suoritus kun 4v vanhasta 100 000€ autosta jakoketju rallattelee.
 
alle 6kk sitten hankittu. Katotaan miten etenee..

Edit: Audi maksaa osista 70%, työt jäisi itselle (tai myyjäliikkelle, kunhan päästään väännössä sinne asti) Ketjunkiristin siis.

Älä suostu tuohon ekaan tarjoukseen. Ota kuluttajaneuvontaan yhteys. Myyjäliikkeellä virhevastuu. Ei ainakaan kokonaan tuota työtä pidä sulla maksattaa. Osathan ei tuossa älyttömiä maksa, jos pelkällä ketjunkiristimellä meinaa korjata. Niitäkin on 4(?) kappaletta, jotka kannattaisi ehkä kaikki uusia.
 
Älä suostu tuohon ekaan tarjoukseen. Ota kuluttajaneuvontaan yhteys. Myyjäliikkeellä virhevastuu. Ei ainakaan kokonaan tuota työtä pidä sulla maksattaa. Osathan ei tuossa älyttömiä maksa, jos pelkällä ketjunkiristimellä meinaa korjata. Niitäkin on 4(?) kappaletta, jotka kannattaisi ehkä kaikki uusia.

en toki, tuo 70% oli siis Audin oma vastaantulo. Auto oli eilen huollossa eri liikkeessä mistä sen ostin, töiden osuudesta sitten keskustellaan myyjäliikkeen kanssa ( merkkiliike myös mutta eri paikkakunnalla ). Moottorin ohjelma päivitettiin eilen, päivityksessä öljynpainetta ilmeisesti nostetaan ohjelmallisesti juuri ennen käynnistystä mikä nyt ainakin hetkeksi lopetti rallatuksen

Edit: Töineen kuulemma n. 2t€ remppa. Vaihdelaatikko pitää irroittaa jne
 
Viimeksi muokattu:
en toki, tuo 70% oli siis Audin oma vastaantulo. Auto oli eilen huollossa eri liikkeessä mistä sen ostin, töiden osuudesta sitten keskustellaan myyjäliikkeen kanssa ( merkkiliike myös mutta eri paikkakunnalla ). Moottorin ohjelma päivitettiin eilen, päivityksessä öljynpainetta ilmeisesti nostetaan ohjelmallisesti juuri ennen käynnistystä mikä nyt ainakin hetkeksi lopetti rallatuksen

3.0 V6 TDI:n ketjunkiristin - Audifinns

Tollanen löyty, olisko sama vika? Oireet ainakin viittais.
 
Aika moni lähtee siitä, että auton hyvä ajettavuus on osa laatua. Ja jos se osa-alue ei ole kunnossa, muut laatuasiat eivät sitä ihan helpolla korvaa. Osaltaan makuasia, mutta tuskin kukaan voi A7:n ajettavuutta arvottaa kovin alas.
Eikös Audilla ollut se mutteriohjaus case, joka todennäköisesti koskee tätäkin mallia. Se siitä ajettavuudesta...

e: Keskialue siis erityisen tunnoton sähköisen tehostimen takia. Muillakin merkeillä toki löytyy vastaavaa, mutta jos siis ajettavuus olisi vaginan valintaperuste...
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä kakkosautona tuollainen 99 mallinen 3b(afn moottorilla) paskatti jolla ajettu 550tkm, itse ajanut tuosta 150tkm. Kyllähän tämä moottorin ja vaihteiston osalta on pomminvarma laitos. Tukivarsia tuona aikana toki mennyt repullinen. Kyllä se volkkari ennen teki ihan kestävää kulkuneuvoa, samaa ei voi sanoa näistä uudemmista.
 
Laitappa esimerkiksi alle 2k€ löytyvää täysin ruosteentonta, 221kW, jatkuva neliveto, 2-vyöhyke automaatti, automaatti-ilmastoinneilla, ehjillä nahkapenkeillä, kattoluukulla, bixenoneilla, kesä ja talvialut, jne. Pitää olla myös alle 300tkm ajettu ja mielellään pitkällä leimalla. Katteellan sitten..

Kun tässä katellu potentiaalista seuraavaa autoa, niin S/RS3'lle on aika huonosti vaihtoehtoja. Ton kokoluokan pirssi, jossa olis jonkunlainen neliveto, automaatti ja säällisesti voimaa. Bemarilta 1-sarjan "M"-mallit periaatteessa, mutta tarjonta on heikkoa ja pikku-AMG on törkeen hintanen - tää ei tietty ole auton vika vaan sen, että mulla on liian laiha lompakko.
 
en toki, tuo 70% oli siis Audin oma vastaantulo. Auto oli eilen huollossa eri liikkeessä mistä sen ostin, töiden osuudesta sitten keskustellaan myyjäliikkeen kanssa ( merkkiliike myös mutta eri paikkakunnalla ). Moottorin ohjelma päivitettiin eilen, päivityksessä öljynpainetta ilmeisesti nostetaan ohjelmallisesti juuri ennen käynnistystä mikä nyt ainakin hetkeksi lopetti rallatuksen

Edit: Töineen kuulemma n. 2t€ remppa. Vaihdelaatikko pitää irroittaa jne

Ohjelmapäivityksestä ei sitten ollutkaan apua vaan rallattaa taas. Mutta tälle tapaukselle taisi tulla onnellinen loppu, myyjäliike lupasi maksaa ketjurempan kokonaan :):tdown:
 
Ohjelmapäivityksestä ei sitten ollutkaan apua vaan rallattaa taas. Mutta tälle tapaukselle taisi tulla onnellinen loppu, myyjäliike lupasi maksaa ketjurempan kokonaan :):tdown:

Hyvä juttu, näin sen pitääkin mennä :tup: Ihana pirssi tuo A7 :drool: tosin itse ottaisin sillä bensakoneella :nb:
 
En ole seurannut keskustelua erityisen aktiivisesti. Olikos nämä vielä niitä pommeja? -->

Volkswagen CC 1,4 TSI MultiFuel 118 DSG * Coupé 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kyseessä siis 2012 VW CC, jossa 1.4l TSI multifuel ketjulla ja DSG-loota. Tarkemmin asiaan perehtymättä haiskahtaa ongelmien kerjäämiseltä, mutta missä vaiheessa nämä alkoivat olemaan järkevää suunnittelua?
Hyi helvetti mikä vehje. Kaksoisahdettu 1.4TSI ketjulla ja kuivalla 7v DSG:llä ja vielä multifuelina. Tuossa on varmasti kaikki TSI+DSG riskit olemassa. Tuo kaksoisahdettu oli varmasti pahiten ketjuongelmista kärsinyt kone ja kuivan DSG:n tietää nyt kaikki. Etanolikäyttö ei ainakaan paranna tilannetta, jos öljyjä ei ole vaihdettu 5tkm välein.
 
Hyi helvetti mikä vehje. Kaksoisahdettu 1.4TSI ketjulla ja kuivalla 7v DSG:llä ja vielä multifuelina. Tuossa on varmasti kaikki TSI+DSG riskit olemassa. Tuo kaksoisahdettu oli varmasti pahiten ketjuongelmista kärsinyt kone ja kuivan DSG:n tietää nyt kaikki. Etanolikäyttö ei ainakaan paranna tilannetta, jos öljyjä ei ole vaihdettu 5tkm välein.
Ok, näin vähän arvelinkin. Mistä lähtien näissä alkoi olemaan toimivampaa tekniikkaa? Onko siihen edes mitään nyrkkisääntöä olemassa?
 
Ok, näin vähän arvelinkin. Mistä lähtien näissä alkoi olemaan toimivampaa tekniikkaa? Onko siihen edes mitään nyrkkisääntöä olemassa?
Passatissa ei ole uudempia hihnavetoisia TSI:tä kuin vasta -15 tulleessa uudessa kopassa. Niissä ei kyllä pahemmin ole ongelmia ollut.
 
Ok, näin vähän arvelinkin. Mistä lähtien näissä alkoi olemaan toimivampaa tekniikkaa? Onko siihen edes mitään nyrkkisääntöä olemassa?
1.2/1.4 TSI alkaa olla toimivia siinä kohtaa kun jakopää vaihtui hihnaan.

Mutta vuosista ei voi sanoa oikein mitään tarkkaa, kun se riippuu niin paljon automallista. Ensimmäisenä nuo taisivat tulla VII Golfiin joskus 2012 lopulla, vai milloin niitä nyt alkoikaan kaupasta saada. Sitä en osaa sanoa milloin viimeiset valmistettiin, olisko ollut 2015 vai tuliko jopa vielä 2016 puolella jotain ketjukoneita?
 
Ok, näin vähän arvelinkin. Mistä lähtien näissä alkoi olemaan toimivampaa tekniikkaa? Onko siihen edes mitään nyrkkisääntöä olemassa?

-99-04 bensa 1.8t koneet pomminvarmoja. Paras tuotos mitä vagina konserni ikinä tehnyt, sama motti myös käytössä tuon ikäisissä transporttereissa.
 
Unohdit tukkeutuvan öljysihdin noissa 1.8t koneissa.
 
-99-04 bensa 1.8t koneet pomminvarmoja. Paras tuotos mitä vagina konserni ikinä tehnyt, sama motti myös käytössä tuon ikäisissä transporttereissa.

Missä porttereissa on 1.8t kone? Ei ainakaan T4-mallissa joka osuu tuolle vuosimallivälille.

Parhaaksi tuotokseksi VAGilta ehdottaisin itse AAN-konetta (2.2 20vt). Eikä kyllä huonoja ole myöskään 5-sylinteriset TDI-koneet vuoteen -03 saakka.
 
1.8 vapari on parempi. Yks hajoava osa vähemmän. 440 rullattu oli itsellä, edelleen toisaalla ajossa.

Nestettä ja öljyä syö kaikki VAG:t, ainakin kaikki mulla syönyt. Niiden kanssa pärjää, kunhan ei älyttömiä määriä.
 
Missä porttereissa on 1.8t kone? Ei ainakaan T4-mallissa joka osuu tuolle vuosimallivälille.

Parhaaksi tuotokseksi VAGilta ehdottaisin itse AAN-konetta (2.2 20vt). Eikä kyllä huonoja ole myöskään 5-sylinteriset TDI-koneet vuoteen -03 saakka.

Joo oikeassa olet, mai bääd. eri motti on, TT audissa joissain malleissa on tuo 1.8t.

Tuo AAN on ihan kelpo mitä esson baarista kuullut.
 
Trukeissa on noita VW:n 1.9 moottoreita paljon joista osa diesel ja osa moottorikaasu käytöllä mutta mitä itse niitä huoltelin niin tosi vähävikaisia laitoksia olivat. Eipä niistä nyt tehojakaan samaa määrää ollut otettu mutta käyttötunnit oli todella huimia. Varaosien hinta trukkivalmistajan kautta oli niin järkyttävä, että kannatti selvittää puoli päivää VW:n varaosakirjan kanssa koodia ja hakee marmoritiskiltä.
 
-99-04 bensa 1.8t koneet pomminvarmoja. Paras tuotos mitä vagina konserni ikinä tehnyt, sama motti myös käytössä tuon ikäisissä transporttereissa.
Ei paljon lohduta jos jossakin muuten paalauskunnon partaalla olevassa 15v vanhassa mallissa moottori on ollut aikoinaan semisti ok. :D

Onko näissä VAG-konsernin 2010 ja uudemmissa tekeleissä mitään järkevää moottori/vaihteistovaihtoehtoa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 836
Viestejä
4 513 231
Jäsenet
74 498
Uusin jäsen
maaze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom