VAG autojen monet ongelmat

En tarkalleen tiedä mitä siinä tehdään, mutta ilmeisesti jotain osia rumpuun vaihdetaan ja sitten sinne jäisi joku reikä/aukko, mistä kosteus pääsisi pois, ettei jäädy rummun sisään tms. Tiedä sitten, että kuinka hyvä korjaus todellisuudessa on.

Kannattaisikohan aina ennen kotipihaa tehdä ongelmakeleillä muutama tehokas jarrutus niin että ABS naksuu ja toivon mukaan lämpenee sen verran että haihtuu ylimääräiset kosteudet pois.
 
Mulla kävi B6 passatin kanssa sellanen, että takajarrulevyt+takajarrupalat oli ajettu niin ohkasiksi (puusilmä katsastajat!, olin vasta auton ostanu...), että sähkönen käsijarru onnistui työntämään satulasta sen männän niin pitkälle, että se ei saanut sitä enää vedettyä takaisin. Todella käsittämätön suunnitteluvika :D
Koko sähköinen käsijarru on suunnitteluvirhe. Sähkömoottori jossa ratas päässä pyörittää kumilenkkivedolla toista ratasta joka sitten pyörittää sitä ruuvia. Ei mikään ihme että niissä on monenlaista vikaa jatkuvasti.
 
Kannattaisikohan aina ennen kotipihaa tehdä ongelmakeleillä muutama tehokas jarrutus niin että ABS naksuu ja toivon mukaan lämpenee sen verran että haihtuu ylimääräiset kosteudet pois.
Itsekin tekisin näin jos olisi tuota ongelmaa.
 
Kannattaisikohan aina ennen kotipihaa tehdä ongelmakeleillä muutama tehokas jarrutus niin että ABS naksuu ja toivon mukaan lämpenee sen verran että haihtuu ylimääräiset kosteudet pois.
Tuo on hieman haastavaa. Käytännössä joka ilta pitäisi päästä jarruttelemaan ennen yöksi pysäköintiä. Ja ehkä omassakin tapauksessa kävi päinvastoin kun edeltävänä päivänä oltiin autolla pariin kertaan kiinni. Luistonesto lämmitti varmaan rummut aika kuumaksi ja sitten parkkiin.

Jarrujen kuivatusautomatiikka näissä pitäisi olla mutta ei tähän taida auttaa.
 
Aika reippaasti vanteiden sisäpuolella on kyllä lunta.
Tämä on kyllä siitä outo auto että kerää todella paljon lunta jokapuolelle. Kuten noihin sisälokareihin.

Mutta väitän edelleen että kun meillä on 3 autoa niin tämä on ainoa josta käsijarru on jumissa kesät talvet kunhan vähän kosteaa tai lunta löytyy. Jos ei ole vika niin todella huonoa suunnittelua.
 
Koko sähköinen käsijarru on suunnitteluvirhe. Sähkömoottori jossa ratas päässä pyörittää kumilenkkivedolla toista ratasta joka sitten pyörittää sitä ruuvia. Ei mikään ihme että niissä on monenlaista vikaa jatkuvasti.
Äkkiseltään luulisi, että vaijerisäätöinen olisi vikaherkempi jään kanssa ja vaatisi tiheämpää huoltoa. Sähköisessä ne kaikki mekanismin liikkuvat osat on kuitenkin tiiviisti koteloitu. Ei ole sitten enää jäätyviä rumpuja ja vaijereita.
Mutta väitän edelleen että kun meillä on 3 autoa niin tämä on ainoa josta käsijarru on jumissa kesät talvet kunhan vähän kosteaa tai lunta löytyy. Jos ei ole vika niin todella huonoa suunnittelua.
Jos autossa on takapyörät jumissa lokakuusta maaliskuuhun niin semmoisesta voisi kyllä mainita kauppoja tehdessä, mikäli kyseessä on ominaisuus eikä vika.
 
Ei vaggine, mutta minulla on 10v toiminut sähkökäsijarru ihan moitteetta. Toki välillä jäätyy palat levyyn kiinni, mutta paukahduksen saatelemana irtoaa aina luotettavasti kun lähtee liikeelle.
 
Vanhassa Xsarassa (jossa oli ihan mekaaninen käsijarruvipu) jäätyi tämän tästä takajarru parkkeeratessa kiinni. Jos parkista lähti pakittamalla liikkeelle, saattoi jarru jäädä niin jumiin ettei rengas pyörinyt vaikka autolla pääsi liikkeelle. Toimiva kikka olikin nytkäyttää autoa ruudussa hieman eteenpäin, jollon jää jarruissa naksahti rikki ja tämän jälkeen vasta pakittaa.
 
2,5v ollut Passat B8 145tkm -> 175tkm. Ylläpitoon on kulunut 3852,48e ja jatkuu. Uutta huoltoaikaa pitäisi taas varata kun moottorinhäiriövalo syttyi vaihteeksi. Millaisilla huoltokuluilla muut olette päässeet?
 
Mitä kaikkea laskit noihin ylläpitokuluihin? 150tkm on kyllä sellainen mittarilukema missä alkaa usein tulla tyypilliset suunnittelun kukkaset esiin.
 
2,5v ollut Passat B8 145tkm -> 175tkm. Ylläpitoon on kulunut 3852,48e ja jatkuu. Uutta huoltoaikaa pitäisi taas varata kun moottorinhäiriövalo syttyi vaihteeksi. Millaisilla huoltokuluilla muut olette päässeet?
Omassa B8 on 3,5 vuoden aikana(190-268tkm) mennyt huoltoihin ja korjauksiin noin 2200€. Tuo sisältää uusitut levyt ja palat kaikkiin nurkkiin, öljyt suodattimineen, kytkimen pääsylinteri sekä 2 hajonnutta anturia vaihtotöineen. Tuossa on mukana myös etukaiuttimien vaihto itse. Tekniikkana 1.6 tdi ja manuaali.
 
'17 Golf Alltrack ylläpitoon 105-135tkm on mennyt tulevan huollon jälkeen n. 2900e, sisältää kaks long life huoltoa, tarkastushuollon, kaikki jarrulevyt ja palat, jakohihnan vaihto, vesipumpun, dsg öljyn ja suodattimen vaihto, jarrunesteet, xenon polttimot, ylimääräisinä kulmavaihteen öljyn vaihto, perän öljynvaihto ja pumpun sihdin putsaus, takavalojen koodaus niin että ne on päällä aina ja yks hehkutulppa. Ei ole tehty merkkiliikkeessä, paikallisilla VAG spesialisteilla.

Kulmavaihde olisi periaatteessa "huoltovapaa" ja perän huoltoa ei olisi tarvinnut tehdä, mutta ajattelin että jos noilla kestäis pidempään.
 
Huomasin, että 2018 Octaviassa takapuskuri ilmeisesti hankaa maalia rikki takalokasuojan reunasta. Tuohan on vain ajan kysymys ruosteen syntymiselle. Onkohan puskuri jotenkin huonosti paikallaan? Autolla ei ole kolarihistoriaa.

Ensiavuksi putsasin tuon raon, laitoin ruosteenpysäyttäjää ja annoin vaikuttaa, putsasin uudestaan ja suihkutin kotelosuojaa perään. Jos selviäisi ilman ruostumista kevääseen asti. Talvella on vähän hankala maalailla ulkona.
 
Huomasin, että 2018 Octaviassa takapuskuri ilmeisesti hankaa maalia rikki takalokasuojan reunasta. Tuohan on vain ajan kysymys ruosteen syntymiselle. Onkohan puskuri jotenkin huonosti paikallaan? Autolla ei ole kolarihistoriaa.

Ensiavuksi putsasin tuon raon, laitoin ruosteenpysäyttäjää ja annoin vaikuttaa, putsasin uudestaan ja suihkutin kotelosuojaa perään. Jos selviäisi ilman ruostumista kevääseen asti. Talvella on vähän hankala maalailla ulkona.

Joissain Fordeissa on ollut tuota samaa ongelmaa.
 
Mitä kaikkea laskit noihin ylläpitokuluihin? 150tkm on kyllä sellainen mittarilukema missä alkaa usein tulla tyypilliset suunnittelun kukkaset esiin.
Tälläinen lista löytyy Excelistä. Onhan tuossa toki hihnaa, laatikon öljynvaihtoa jne eli isoja huoltoja. Mutta yllättävän paljon mennyt lyhyessä ajassa antureita, venttiileitä, hehkuja, pieniä sähkömoottoreita. Vikakoodit luin uusimmasta viasta niin 3 sylinterin hehkutulppa ja pakokaasupaineen säätöventtiili jumissa (auki).

Öljynpainekatkaisin ja paineensäätöventtiili0
Takajouset + öljynvaihto335
Öljyt ja suodattimet109,72
Jakohihna + hehku1394
Kesärenkaat595
Ahtopaineventtiili150
Hehkutulppa70
Katsastukset84
Öljyt, suodattimet112,26
Akku Agm210
Jarrunesteet ja huolto205
Adblue 140
Adblue 252,5
Tuulilasinpuhaltimen herkistely95
Dsg6 öljyt+suodatin, ilmastoinnin huolto ja vikakoodien luku400
 
Tälläinen lista löytyy Excelistä. Onhan tuossa toki hihnaa, laatikon öljynvaihtoa jne eli isoja huoltoja. Mutta yllättävän paljon mennyt lyhyessä ajassa antureita, venttiileitä, hehkuja, pieniä sähkömoottoreita. Vikakoodit luin uusimmasta viasta niin 3 sylinterin hehkutulppa ja pakokaasupaineen säätöventtiili jumissa (auki).

Öljynpainekatkaisin ja paineensäätöventtiili0
Takajouset + öljynvaihto335
Öljyt ja suodattimet109,72
Jakohihna + hehku1394
Kesärenkaat595
Ahtopaineventtiili150
Hehkutulppa70
Katsastukset84
Öljyt, suodattimet112,26
Akku Agm210
Jarrunesteet ja huolto205
Adblue 140
Adblue 252,5
Tuulilasinpuhaltimen herkistely95
Dsg6 öljyt+suodatin, ilmastoinnin huolto ja vikakoodien luku400
Aika vähän tuossa kuitenkaan on mitään remppaa. Suurin osa vaikuttaa olevan käyttökuluja mitkä voi jo ennustaa autoa ostaessa, kuten öljyt, adblue, hihna ja renkaat. Ehkä joku 500 euroa ei ennustettavia?
 
Mulla 2.7 TDI A6 C6:sta IRTOSI korkeapainepumppu. Pultit lähteneet kävelemään ja kannakkeet murtuneet. Pari videota löysin tubesta missä noin käynyt, muttei mistään räjäytyskuvia että miten saisi fiksusti patentoitua takaisin kiinni...
 
Mulla 2.7 TDI A6 C6:sta IRTOSI korkeapainepumppu. Pultit lähteneet kävelemään ja kannakkeet murtuneet. Pari videota löysin tubesta missä noin käynyt, muttei mistään räjäytyskuvia että miten saisi fiksusti patentoitua takaisin kiinni...

Pumpusta itsestään korvakkeet paskana? Vai tukiraudasta?
 
2,5v ollut Passat B8 145tkm -> 175tkm. Ylläpitoon on kulunut 3852,48e ja jatkuu. Uutta huoltoaikaa pitäisi taas varata kun moottorinhäiriövalo syttyi vaihteeksi. Millaisilla huoltokuluilla muut olette päässeet?
'16 TDI 150 120-180tkm rullattu vaggine seatti n. 5ke. Kyllähän tällainen ihan käsittämättömästi niellyt rahaa, eikä edes isoja ylimääräisiä korjauksia ole ollut. 3*vuosihoito longlife, 2x dsg-öljyt (+250-300e), jakohihna pumpulla ~1000. Ylimääräisiä kaksoismassavauhtipyörä (1300e), 3x hehkutulpat 270e, ptutka 150. Periaattessa 1 huolto+dsg meni liikkeelle. Yhden rengassarjan ja akun vaihdon jätin pois, niistä tulisi touhutonni lisää. Vaggilaisiin erikoistuneessa ei-merkkihuollossa käytetty.
 
Viimeksi muokattu:
'16 TDI 150 120-180tkm rullattu vaggine seatti n. 5ke. Kyllähän tällainen ihan käsittämättömästi niellyt rahaa, eikä edes isoja ylimääräisiä korjauksia ole ollut. 3*vuosihoito longlife, 2x dsg-öljyt (+250-300e), jakohihna pumpulla ~1000. Ylimääräisiä kaksoismassavauhtipyörä (1300e), 3x hehkutulpat 270e, ptutka 150. Periaattessa 1 huolto+dsg meni liikkeelle. Yhden rengassarjan ja akun vaihdon jätin pois, niistä tulisi touhutonni lisää. Vaggilaisiin erikoistuneessa ei-merkkihuollossa käytetty.
Kieltämättä isot kulut.
 
Pumpusta itsestään korvakkeet paskana? Vai tukiraudasta?
Tukiraudat oli murtuneet ja pultit lähteneet kävelemään. Kai se tuosta kasaantuu. Pumpun hihnan vaihtokin oli "ajankohtainen"

:rofl:

En koskaan maksaisi jonkun auton ylläpidosta tuhansia vuodessa. Miettikää nyt oikeasti onko ihan pakko sillä uudehkolla autolla ajaa. Arvonaleneman ja kalliimpien varaosien hinnalla korjailee vanhempaa, usein vielä tuoreen näköistä ja hyvää ajettavaa, autoa aika pitkään.

Kallein menoerä itsellä ollut 7v vanhan 508 Pösön pyyhinmoottorit 500e pari. Siitä päästäänkin siihen että vanhempiin tosiaan virosta saa tarvikeosaa puoli-ilmaiseksi, kun taas uudempiin pitää melkein kaikki ostaa vielä OEM:nä. Toki en ole koskaan korjaamojen palveluja käyttänyt, mutta avuttomatkin pärjäävät vanhemmilla, kun ostavat niitä parhaita autoja. Joista suurin osa on dieseleitä 2000-luvun taitteesta. Jos ei ego kestä, niin sitten suosittelen juuri Peugeotia 2.0 HDI:llä, ne ovat oikeasti parempia kuin vaikkapa uudemmat VAG-autot. Bensakoneisena toki ei voi niitäkään ostaa. Kaikki -10 eteenpäin valmistetut bensakoneet ovat aika surullisia. Pienet turbot etenkin, mutta järjestään ihan kaikki.

Ja joo, on niitä isompiakin vikoja sattunut kohdalle, mutta silloin hintatietoisen hinnalla ostettu auto viallisena edelleen samaan hintaan, ellei vähän kalliimmallakin eteenpäin. Tärkeintä vanhempien kanssa pelatessa on, ettei maksa autoliikehintoja.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin, että 2018 Octaviassa takapuskuri ilmeisesti hankaa maalia rikki takalokasuojan reunasta. Tuohan on vain ajan kysymys ruosteen syntymiselle. Onkohan puskuri jotenkin huonosti paikallaan? Autolla ei ole kolarihistoriaa.

Ensiavuksi putsasin tuon raon, laitoin ruosteenpysäyttäjää ja annoin vaikuttaa, putsasin uudestaan ja suihkutin kotelosuojaa perään. Jos selviäisi ilman ruostumista kevääseen asti. Talvella on vähän hankala maalailla ulkona.

Tyyppivika.

Katso joskus huviksesi samanlaisia missä tulee vastaan niin suuressa osassa on tuo kohta ruosteessa.
 
Mitä mahdollisia vaihtoehtoja on siihen, että motaria ajaessa auton jousitus takapäässä tuntuu "hytkyttävän"?

Ei siis sellainen keinuminen mitä jenkkiautoissa vaan nypytysmäinen ilmiö.

Mielestäni toimii normaalisti isommissa heitoissa ja töyssyissä.

Taustatietona, että viime syksynä taakse vaihdettiin uudet Bilsteinin iskarit vanhojen tilalle. Silloin jousitus parani selvästi, ne vanhat iskarit oli kuoleentuneet.
 
Mitä mahdollisia vaihtoehtoja on siihen, että motaria ajaessa auton jousitus takapäässä tuntuu "hytkyttävän"?

Ei siis sellainen keinuminen mitä jenkkiautoissa vaan nypytysmäinen ilmiö.

Mielestäni toimii normaalisti isommissa heitoissa ja töyssyissä.

Taustatietona, että viime syksynä taakse vaihdettiin uudet Bilsteinin iskarit vanhojen tilalle. Silloin jousitus parani selvästi, ne vanhat iskarit oli kuoleentuneet.
Liian kovat iskarit. Monroen oe spectrumit tekivät alkuunsa samaa omassa autossa. Ajeli tovin niin asettuivat ja kyyti parani.
 
98' golffi. Karvalakki malli niin ei ole keskuslukitusta, takaluukun lukko ei käänny avaimella joten sai vaan auki sisältäpäin kun purki ovipahvit, toinen takaovi ei avaudu ulkopuolelta ja apparin oven kahva ei toimi ollenkaan. Käsijarrun vaijerikin hypännyt pois kolostaan kun päässyt löystymään. Tuntuu että on vähän kahva ongelmia vanhoissa vageissa.
 
98' golffi. Karvalakki malli niin ei ole keskuslukitusta, takaluukun lukko ei käänny avaimella joten sai vaan auki sisältäpäin kun purki ovipahvit, toinen takaovi ei avaudu ulkopuolelta ja apparin oven kahva ei toimi ollenkaan. Käsijarrun vaijerikin hypännyt pois kolostaan kun päässyt löystymään. Tuntuu että on vähän kahva ongelmia vanhoissa vageissa.
Mitä nyt tutuilla ollut vanhempia volkkareita, niin älyttömän paljon ongelmia ovien lukkojen kanssa. Normal tilanne siis.
 
Liian kovat iskarit. Monroen oe spectrumit tekivät alkuunsa samaa omassa autossa. Ajeli tovin niin asettuivat ja kyyti parani.

Ei kai siinä nyt kuukausikaupalla pitäisi kestää? Kilometrejä on tullut kuitenkin jo tuhansia vaihdon jälkeen. Ongelma tosin tuntui olevan pahimmillaan nyt kovilla pakkasilla.

Iskarit on Bilsteinin B4, eli OE-laatua oleva kaasuiskunvaimennin.
 
Ei kai siinä nyt kuukausikaupalla pitäisi kestää? Kilometrejä on tullut kuitenkin jo tuhansia vaihdon jälkeen. Ongelma tosin tuntui olevan pahimmillaan nyt kovilla pakkasilla.

Iskarit on Bilsteinin B4, eli OE-laatua oleva kaasuiskunvaimennin.
Kyllä ne mullakin taisi jonkun vuoden olla tosi napakat. Bilsteinitkaan ei ole mitkään mukavuusiskarit vaan parantaavat enemminkin ajettavuutta. Pakkasella iskarit kovenevat vielä lisää tosiaan.

Tuo nypytys & kovat iskarit on aikalailla perseestä ja vaivaa toki uudempia autoja enempi kun vanhoja, en ymmärrä miksi alustoista pitää tehdä niin kovia.
 
Mitä mahdollisia vaihtoehtoja on siihen, että motaria ajaessa auton jousitus takapäässä tuntuu "hytkyttävän"?

Ei siis sellainen keinuminen mitä jenkkiautoissa vaan nypytysmäinen ilmiö.

Mielestäni toimii normaalisti isommissa heitoissa ja töyssyissä.

Taustatietona, että viime syksynä taakse vaihdettiin uudet Bilsteinin iskarit vanhojen tilalle. Silloin jousitus parani selvästi, ne vanhat iskarit oli kuoleentuneet.
Kai vaihdoit uudet vieterit myös? Löysä jousi ja timmi/ "kova" iskari on huono yhdistelmä.
 
Kyllä ne mullakin taisi jonkun vuoden olla tosi napakat. Bilsteinitkaan ei ole mitkään mukavuusiskarit vaan parantaavat enemminkin ajettavuutta. Pakkasella iskarit kovenevat vielä lisää tosiaan.

Tuo nypytys & kovat iskarit on aikalailla perseestä ja vaivaa toki uudempia autoja enempi kun vanhoja, en ymmärrä miksi alustoista pitää tehdä niin kovia.

Jaha, ei tullut mieleen että joku merkki olisi jämäkämpi kuin toinen. Oletin että OE speksillä myytävä iskari on alkuperäistä vastaava.

Kai vaihdoit uudet vieterit myös? Löysä jousi ja timmi/ "kova" iskari on huono yhdistelmä.

Ei tullut vaihdettua. Onko tuo jousien "kuoleentuminen" todellinen ilmiö? Osalla tuntuu olevan mielipide, että jousivakio ei muutu mihinkään käyttöiän edetessä.

Eihän nuo jouset ole vaikeat vaihtaa, mutta...
 
Jaha, ei tullut mieleen että joku merkki olisi jämäkämpi kuin toinen. Oletin että OE speksillä myytävä iskari on alkuperäistä vastaava.



Ei tullut vaihdettua. Onko tuo jousien "kuoleentuminen" todellinen ilmiö? Osalla tuntuu olevan mielipide, että jousivakio ei muutu mihinkään käyttöiän edetessä.

Eihän nuo jouset ole vaikeat vaihtaa, mutta...
Kyllä niissä on tosi isoja eroja eri tolppien välillä. Varsinkin mukavien löytäminen tuntuu olevan vaikeaa. Kivirekiversioita sen sijaan kyllä riittää. Etenkin kiinatolpat tuntuu olevan hyvinkin napakoita.

Sekin kannattaa muistaa, että jos et ole autoa ostanut uutena ja tiennyt mimmoinen alusta oli silloin, on paha sanoa että onko nykyiset uudet tolpat sen kovemmat. Iskarit alkavat väsymään hissukseen jo parissakin vuodessa, siitä huolimatta samoilla tolpilla voi ajaa vaikka 200tkm jos vaan nesteet pysyy sisällä ja alusta ei muutu ylilöysäksi. Olen itse tykästynyt ns. jenkkialustoihin missä matkamukavuus menee muun edelle, sen takia saakin helvetisti pelätä ja selvitellä joka kerta kun joutuu iskareita vaihtelemaan, että mimmoinen kivireki autosta tulee.
 
Onko tuo jousien "kuoleentuminen" todellinen ilmiö? Osalla tuntuu olevan mielipide, että jousivakio ei muutu mihinkään käyttöiän edetessä.
Ei. Jossain määrin hyvin pientä väsymistä voi olla, mutta jousivakio on ja pysyy. Eri asia sitten jos jousi vedetään usein "pohjaan" eikä autossa ole ehjiä pohjaanlyöntikumeja.
 
98' golffi. Karvalakki malli niin ei ole keskuslukitusta, takaluukun lukko ei käänny avaimella joten sai vaan auki sisältäpäin kun purki ovipahvit, toinen takaovi ei avaudu ulkopuolelta ja apparin oven kahva ei toimi ollenkaan. Käsijarrun vaijerikin hypännyt pois kolostaan kun päässyt löystymään. Tuntuu että on vähän kahva ongelmia vanhoissa vageissa.
Ihan jokaisessa nelosgolfissa on varmasti keskuslukitus, tai ainakin vahva tuntuma, eihän ovinappuloitakaan ole suunniteltu käsin nostettaviksi. Katsohan k-lukon sulake vaikka ensin. Varmaan joku rynkyttänyt ovia kun olettanut että pitäisi olla auki. Onko avain stiletti vai perinteinen?

Edit. Tai voihan '98 olla vaikkapa Mk3 Variantkin.
 
Missä vaiheessa kannattaa alkaa maskinsuojia poistaa diselistä ja mikä on sopiva öljyn lämpötila? '16 2.0 TDI adbluella. -15C kelillä öljy tuntui pysyvän 105C lämpöisenä 80kmh nopeuksissa ja 105kmh nopeudessa nousi 115-120C lämpöiseksi. Jäähdytysneste pysyi 90C kohdalla. Onko tarvetta alkaa availla suojaa jo pikkupakkasilla, tai huomaako ylilämpiämisen esim jäähdytysnesteestä. Ohjaamo oli kuuma 19C asetuksellakin
 
Missä vaiheessa kannattaa alkaa maskinsuojia poistaa diselistä ja mikä on sopiva öljyn lämpötila? '16 2.0 TDI adbluella. -15C kelillä öljy tuntui pysyvän 105C lämpöisenä 80kmh nopeuksissa ja 105kmh nopeudessa nousi 115-120C lämpöiseksi. Jäähdytysneste pysyi 90C kohdalla. Onko tarvetta alkaa availla suojaa jo pikkupakkasilla, tai huomaako ylilämpiämisen esim jäähdytysnesteestä. Ohjaamo oli kuuma 19C asetuksellakin
Useimmiten öljynlämmöt pysyy kurissa jäähdytysnesteellä, eli jos kone on normi käyttölämmöissä niin öljyissäkään ei pitäis olla ongelmaa. Reilusti yli 100 astetta toki kuulostaa lämpöseltä, mut en mä dieseleistä tiedä.
 
Useimmiten öljynlämmöt pysyy kurissa jäähdytysnesteellä, eli jos kone on normi käyttölämmöissä niin öljyissäkään ei pitäis olla ongelmaa. Reilusti yli 100 astetta toki kuulostaa lämpöseltä, mut en mä dieseleistä tiedä.
Tuo on normaali öljyn lämpötila.
 
Ja sehän on vaan hyvä, että öljyn lämpötila on yli 100C. Ei ole ainakaan yhtään vettä enää seassa.
 
Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.
 

Liitteet

  • IMG_2368.jpeg
    IMG_2368.jpeg
    266,4 KB · Luettu: 258
Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.

Lukiessa alkoi kuulostaa tutulta niin DiagnoseDan oli pari kuukautta sitten tehnyt tuosta videon. Onhan tuo nyt ihan suunnitteluvirhe, kun suodatinverkot menee solenoidiin.
 
Lukiessa alkoi kuulostaa tutulta niin DiagnoseDan oli pari kuukautta sitten tehnyt tuosta videon. Onhan tuo nyt ihan suunnitteluvirhe, kun suodatinverkot menee solenoidiin.

Jep, näille voisi antaa suosituksen vaihtaa uudet tiivisteet viimeistään toisen dsg-öljynvaihdoin tienoilla, välttyy sitten suuremmalta rempalta. Uudessa tiivisteessä päivitetty osanumero, eli vika on varmaan tiedostettu.
 
Simolammikko youtube kanavalla vajaa viikko sitten tehty video aiheesta. Ja syyksi epäilee 12 voltin akkua. Selittää asian noin 10 minuutin kohdalla.
 
Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.
Onko tietoa mistä saa tuon solenoidin ostettua? Simolammikko ei paljastanut videossaan. Ei vaikuta olevan mahdoton homma tehdä itse
 
Onko tietoa mistä saa tuon solenoidin ostettua? Simolammikko ei paljastanut videossaan. Ei vaikuta olevan mahdoton homma tehdä itse

Netistä on kaikkui out-of-stock mitä löysin. Mutta toisaalta ainakin itse sain sen solenoidin putsailtua ja testipenkissä toimii ihan hyvin.

Tuota videota en jaksanut katsoa, mutta jostain syystä jollain foorumeilla on "internet fakta", että huono 12v akku aiheuttaisi rikkoutumisen, en kyllä näe tähän syy-yhteyttä...
 
Netistä on kaikkui out-of-stock mitä löysin. Mutta toisaalta ainakin itse sain sen solenoidin putsailtua ja testipenkissä toimii ihan hyvin.

Tuota videota en jaksanut katsoa, mutta jostain syystä jollain foorumeilla on "internet fakta", että huono 12v akku aiheuttaisi rikkoutumisen, en kyllä näe tähän syy-yhteyttä...
Antaisko sitten jotakin paine-iskuja sihtiin ja rikkoisi sen? Danin videon olen katsonut.
 
Löydät sen syy-yhteyden kun katsot jo annetun ajankohdan tuosta simolammikon videosta.

Jos ja kun et kuitenkaan jaksa, niin huonon 12v akun vuoksi ajoakulta otettu virta mekatroniikalle ja öljypumpulle lyö turhan kovalla paineella öljyt läpi ja sihdit repeää ajan kanssa tukkien solenoidin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: dmn
Löydät sen syy-yhteyden kun katsot jo annetun ajankohdan tuosta videosta.

Jos ja kun et kuitenkaan jaksa, niin huonon 12v akun vuoksi ajoakulta otettu virta mekatroniikalle ja öljypumpulle lyö turhan kovalla paineella öljyt läpi ja sihdit repeää ajan kanssa tukkien solenoidin.

Kiitos, säästit youtube-tuskalta mut. Mutta silti hieman epäilen, koska pumppu käy jo ulko-ovea avattessa, lisäksi korkeapainepiiri on kokoajan "ladattuna" ja siellä on vielä erillinen painevaraajakin.
 
  • Tykkää
Reactions: skl

Statistiikka

Viestiketjuista
259 545
Viestejä
4 508 236
Jäsenet
74 432
Uusin jäsen
Lu0pio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom