VAG autojen monet ongelmat

Takajarrut/käsijarru ei meinaa irroittaa aamuisin. Yleensä lähtee kovan paukkeen saattelemana mutta nyt ei. Oikea takapyörä vaan jauhoi tyhjää.
Ihan perus puuterilumi sulaa ja jäätyy jarruihin yöllä. Automaattinen seisontajarru pahentaa tuota kun lumikeleillä ei kannata käyttää seisontajarrua ollenkaan.
 
Siis, koskeeko tämä vain volkkareita sähköisellä käsijarrulla, vai mikä juttu?
Tapahtuu enemmän vähemmän kaikilla autoilla. Ei oo mitekään volkkarijuttu. Nyt on toki poikkeuksellisen kylmä talvi niin tätä pakkaslunta on runsaasti tarjolla.
 
Tapahtuu enemmän vähemmän kaikilla autoilla. Ei oo mitekään volkkarijuttu. Nyt on toki poikkeuksellisen kylmä talvi niin tätä pakkaslunta on runsaasti tarjolla.

Ok, mulla ei ole koskaan jarrut jäätyneet, enkä asu edes etelässä. En tosin aja volkkarilla :rofl2:
 
Ok, mulla ei ole koskaan jarrut jäätyneet, enkä asu edes etelässä. En tosin aja volkkarilla :rofl2:
Ajatko syvässä puuterissa?

Mulla tahtoo mökillä käydessä käyttöjarrutkin niin että eka jarrun polkasu ison tien risteyksessä ei tee mitään :D

muok:

blastermasterin kuvasta näkee että vanteissa on rutosti lunta eli lumessa on kahlattu, ei mikään yllätys et jarrut jäätyy näillä keleillä.
 
Minkäslainen jarruongelma tossa sit on?

Mulla kävi B6 passatin kanssa sellanen, että takajarrulevyt+takajarrupalat oli ajettu niin ohkasiksi (puusilmä katsastajat!, olin vasta auton ostanu...), että sähkönen käsijarru onnistui työntämään satulasta sen männän niin pitkälle, että se ei saanut sitä enää vedettyä takaisin. Todella käsittämätön suunnitteluvika :D Siis ihan oikeasti, tuokin tosiaan on mahdollista, että se lähtee moottorin jengalta pois, mutta ei kuitenkaan niin paljon että jarrunesteet tulisi ulos. Onneksi sai purettua sen jarrusatulan pois ja pyöritettyä männän takas sisään sieltä mutta pari tuntia meni työpäivästä tollaseen. Matka jatkui käsijarrumoottori irrallaan ja vikavalot palaen.
Itselläni kävi sama v60 -11 volvolla. Mitähän on suunnittelijan päässä oikein liikkunut kun on kierretapin niin lyhyeksi suunnitellut. Kyllähän nyt levyjen ja palojen paksuudet muutenkin pitäisi huomata kuin jumivalla käsijarrulla.
 
1.9 Diesel PD moottorit ovat myös tunnettu kestävyydestään, niiden valmistus loppunut toki.
Millaisia kokemuksia on nykyisestä 2.0TDI-moottorista (EA288)? Onko 150 ja 200 hv-versioilla eroa?

Aika monimutkaiselta näyttää mutta mikäpä nykymoottori ei näyttäisi:

Siksipä yleisneuvo onkin että avaa konepellin ja paiskaa ovet kiinni, ja odottelee sen 5 min että moduulit sammuvat.
Avaimet (ja bluetooth-laitteet?) on myös syytä pitää kaukana, ettei auto herää uudelleen, kun menee irrottamaan akkua.
 
Ihan perus puuterilumi sulaa ja jäätyy jarruihin yöllä. Automaattinen seisontajarru pahentaa tuota kun lumikeleillä ei kannata käyttää seisontajarrua ollenkaan.
Tämä tekee myös kesällä tätä. Huhujen mukaan vesi pääsee sisälle rumpuun ja tekee siellä kepposia.

Tämä on ainoa automaattikäsijarrullinen laite jossa minulla on tämä ongelma ollut. Esimerkiksi nyt 2. auto, 5008 pösö eikä ongelmia. Jossain manuaalisella jarrulla olevassa on talvella ollut sama murhe mutta silloin helpompi olla käyttämättä sitä.
 
Tämä tekee myös kesällä tätä. Huhujen mukaan vesi pääsee sisälle rumpuun ja tekee siellä kepposia.

Tämä on ainoa automaattikäsijarrullinen laite jossa minulla on tämä ongelma ollut. Esimerkiksi nyt 2. auto, 5008 pösö eikä ongelmia. Jossain manuaalisella jarrulla olevassa on talvella ollut sama murhe mutta silloin helpompi olla käyttämättä sitä.
Erikoista kyllä jos kesälläkin tekee. Voi olla kaksi aivan eri vikaa nyt.

Automaattinen pysäköintijarru on aivan perseestä talvella.
 
On vaikka mitä mutta noin vanhassa autossa merkityksetöntä. Kyseessä on kuitenkin 23 vuotta vanha auto niin siihen mahtuu monta erilaista omistajaa ja korjaajaa joiden jälkiä sitten saa sietää kun tuollaiseen ryhtyy.
Sen verran googlettelin että ilmeisesti AZD koneella ja öljy on tuolle moottorimallille maistunut, mutta jos vielä kerran liikkuu niin ei ilmeisesti ongelma? Muut huollot ja "korjaukset" sitten tietty ikä huomioiden.
 
Taisin jokunen sivu sitten manata kun eivät huollossa voineet mitään tehdä jumittaville jarruille. Siinä se nyt sitten lähti lavetilla korjaamoon ja sijaisauto alle. Olisi ehkä tullut halvemmaksi Scodillacille laittaa ne jarrut eikä selittää ettei ongelmaa ole.
IMG_1767.jpeg
Onkos tässä rummut takana? Ainakin Q4:een ja ID.4/5:een on korjausratkaisu olemassa tuohon takarumpujen jäätymiseen.
 
Onkos tässä rummut takana? Ainakin Q4:een ja ID.4/5:een on korjausratkaisu olemassa tuohon takarumpujen jäätymiseen.
Joo sama alusta. Ilmeisesti on korjaus olemassa mutta viimeksi kun oli huollossa tästä asiasta niin sanoivat että juuri nyt toimivat, ei tehdä mitään. Vaikka osat oli jo tilattuna valmiiksi.
 
Sen verran googlettelin että ilmeisesti AZD koneella ja öljy on tuolle moottorimallille maistunut, mutta jos vielä kerran liikkuu niin ei ilmeisesti ongelma?
Muut huollot ja "korjaukset" sitten tietty ikä huomioiden.

Tai BCB koneella.

 
Onkos tässä rummut takana? Ainakin Q4:een ja ID.4/5:een on korjausratkaisu olemassa tuohon takarumpujen jäätymiseen.

Mikä tämä korjausratkaisu mahdollisesti on? =) Se onni näissä mebeissä on, että on myydyin sähköauto alusta Suomessa, (kpl määrät mebeissä isommat kuin Tesla, vaikka yksittäisessä mallissa ei pärjää.) että on pakko tulla halvempia korjaustapoja kuin tuo marmori t. takuuttoman Mebin omistaja.
 
Oliko tuon vuosimallin 1.6 bensakoneissa mitään ongelmia? Kaveri meinasi tyttärelleen ajo-opetus/ensi autoksi.
Volkswagen Golf juuri leimattu Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: Linkki unohtu

Noin vanhat ja paljon ajetut on ihan yksilöitä. Kannattaa menna paikan päälle katselemaan, kysyä kaikkea mahdollista omistajalta ja tehdä kunnon koeajo.

Jos löytyy hyvä huoltohistoria, niin se on plussaa. Jakopään rempasta kannattaa kysyä kuittia tms.
 
Joo sama alusta. Ilmeisesti on korjaus olemassa mutta viimeksi kun oli huollossa tästä asiasta niin sanoivat että juuri nyt toimivat, ei tehdä mitään. Vaikka osat oli jo tilattuna valmiiksi.
Mahtaako olla sama juttu mistä ennenkin Skodan omistajat saaneet kärsiä, että tyyppiviat yms jotka esim Audilla tai Volkkarilla korjataan matalalla kynnyksellä takuuseen (ainakin väitetysti), niin Skodalla maahantuoja haraa kaikessa vastaan. Enpä yllättyisi, tästä sai jatkuvasti lukea kun vielä itselläkin oli Skoda ja piti välillä erinäisiä ongelmia selvitellä ja tuli ainakin foorumeita lukiessa hyvin selväksi tämä Helkama-Auton tyyli takuukorjausten suhteen.
 
Noin vanhat ja paljon ajetut on ihan yksilöitä. Kannattaa menna paikan päälle katselemaan, kysyä kaikkea mahdollista omistajalta ja tehdä kunnon koeajo.

Jos löytyy hyvä huoltohistoria, niin se on plussaa. Jakopään rempasta kannattaa kysyä kuittia tms.
Tuosta BTS 77KW koneesta on hyvät kokemukset,yli 350tkm ajettu,alkuperäinen jakoketju eikä kovin pahasti syö öljyä.Moottoriin littyvissä asioissa on kyllä halpuutus hyvin näkynyt.Imusarjan alle piilotettu muovinen jäähdytysnesteen jakohässäkkä ja paskat johtosarjat nyt ensimmäisenä mieleen.
 
Tapahtuu enemmän vähemmän kaikilla autoilla. Ei oo mitekään volkkarijuttu. Nyt on toki poikkeuksellisen kylmä talvi niin tätä pakkaslunta on runsaasti tarjolla.

Hyundailla joskus vähän pamahtaa parkista lähtiessä, mutta ei ole ikinä jumiin jäänyt.
 
Mikä tämä korjausratkaisu mahdollisesti on? =) Se onni näissä mebeissä on, että on myydyin sähköauto alusta Suomessa, (kpl määrät mebeissä isommat kuin Tesla, vaikka yksittäisessä mallissa ei pärjää.) että on pakko tulla halvempia korjaustapoja kuin tuo marmori t. takuuttoman Mebin omistaja.
En tarkalleen tiedä mitä siinä tehdään, mutta ilmeisesti jotain osia rumpuun vaihdetaan ja sitten sinne jäisi joku reikä/aukko, mistä kosteus pääsisi pois, ettei jäädy rummun sisään tms. Tiedä sitten, että kuinka hyvä korjaus todellisuudessa on.
 
En tarkalleen tiedä mitä siinä tehdään, mutta ilmeisesti jotain osia rumpuun vaihdetaan ja sitten sinne jäisi joku reikä/aukko, mistä kosteus pääsisi pois, ettei jäädy rummun sisään tms. Tiedä sitten, että kuinka hyvä korjaus todellisuudessa on.

Kannattaisikohan aina ennen kotipihaa tehdä ongelmakeleillä muutama tehokas jarrutus niin että ABS naksuu ja toivon mukaan lämpenee sen verran että haihtuu ylimääräiset kosteudet pois.
 
Mulla kävi B6 passatin kanssa sellanen, että takajarrulevyt+takajarrupalat oli ajettu niin ohkasiksi (puusilmä katsastajat!, olin vasta auton ostanu...), että sähkönen käsijarru onnistui työntämään satulasta sen männän niin pitkälle, että se ei saanut sitä enää vedettyä takaisin. Todella käsittämätön suunnitteluvika :D
Koko sähköinen käsijarru on suunnitteluvirhe. Sähkömoottori jossa ratas päässä pyörittää kumilenkkivedolla toista ratasta joka sitten pyörittää sitä ruuvia. Ei mikään ihme että niissä on monenlaista vikaa jatkuvasti.
 
Kannattaisikohan aina ennen kotipihaa tehdä ongelmakeleillä muutama tehokas jarrutus niin että ABS naksuu ja toivon mukaan lämpenee sen verran että haihtuu ylimääräiset kosteudet pois.
Itsekin tekisin näin jos olisi tuota ongelmaa.
 
Kannattaisikohan aina ennen kotipihaa tehdä ongelmakeleillä muutama tehokas jarrutus niin että ABS naksuu ja toivon mukaan lämpenee sen verran että haihtuu ylimääräiset kosteudet pois.
Tuo on hieman haastavaa. Käytännössä joka ilta pitäisi päästä jarruttelemaan ennen yöksi pysäköintiä. Ja ehkä omassakin tapauksessa kävi päinvastoin kun edeltävänä päivänä oltiin autolla pariin kertaan kiinni. Luistonesto lämmitti varmaan rummut aika kuumaksi ja sitten parkkiin.

Jarrujen kuivatusautomatiikka näissä pitäisi olla mutta ei tähän taida auttaa.
 
Aika reippaasti vanteiden sisäpuolella on kyllä lunta.
Tämä on kyllä siitä outo auto että kerää todella paljon lunta jokapuolelle. Kuten noihin sisälokareihin.

Mutta väitän edelleen että kun meillä on 3 autoa niin tämä on ainoa josta käsijarru on jumissa kesät talvet kunhan vähän kosteaa tai lunta löytyy. Jos ei ole vika niin todella huonoa suunnittelua.
 
Koko sähköinen käsijarru on suunnitteluvirhe. Sähkömoottori jossa ratas päässä pyörittää kumilenkkivedolla toista ratasta joka sitten pyörittää sitä ruuvia. Ei mikään ihme että niissä on monenlaista vikaa jatkuvasti.
Äkkiseltään luulisi, että vaijerisäätöinen olisi vikaherkempi jään kanssa ja vaatisi tiheämpää huoltoa. Sähköisessä ne kaikki mekanismin liikkuvat osat on kuitenkin tiiviisti koteloitu. Ei ole sitten enää jäätyviä rumpuja ja vaijereita.
Mutta väitän edelleen että kun meillä on 3 autoa niin tämä on ainoa josta käsijarru on jumissa kesät talvet kunhan vähän kosteaa tai lunta löytyy. Jos ei ole vika niin todella huonoa suunnittelua.
Jos autossa on takapyörät jumissa lokakuusta maaliskuuhun niin semmoisesta voisi kyllä mainita kauppoja tehdessä, mikäli kyseessä on ominaisuus eikä vika.
 
Ei vaggine, mutta minulla on 10v toiminut sähkökäsijarru ihan moitteetta. Toki välillä jäätyy palat levyyn kiinni, mutta paukahduksen saatelemana irtoaa aina luotettavasti kun lähtee liikeelle.
 
Vanhassa Xsarassa (jossa oli ihan mekaaninen käsijarruvipu) jäätyi tämän tästä takajarru parkkeeratessa kiinni. Jos parkista lähti pakittamalla liikkeelle, saattoi jarru jäädä niin jumiin ettei rengas pyörinyt vaikka autolla pääsi liikkeelle. Toimiva kikka olikin nytkäyttää autoa ruudussa hieman eteenpäin, jollon jää jarruissa naksahti rikki ja tämän jälkeen vasta pakittaa.
 
2,5v ollut Passat B8 145tkm -> 175tkm. Ylläpitoon on kulunut 3852,48e ja jatkuu. Uutta huoltoaikaa pitäisi taas varata kun moottorinhäiriövalo syttyi vaihteeksi. Millaisilla huoltokuluilla muut olette päässeet?
 
Mitä kaikkea laskit noihin ylläpitokuluihin? 150tkm on kyllä sellainen mittarilukema missä alkaa usein tulla tyypilliset suunnittelun kukkaset esiin.
 
2,5v ollut Passat B8 145tkm -> 175tkm. Ylläpitoon on kulunut 3852,48e ja jatkuu. Uutta huoltoaikaa pitäisi taas varata kun moottorinhäiriövalo syttyi vaihteeksi. Millaisilla huoltokuluilla muut olette päässeet?
Omassa B8 on 3,5 vuoden aikana(190-268tkm) mennyt huoltoihin ja korjauksiin noin 2200€. Tuo sisältää uusitut levyt ja palat kaikkiin nurkkiin, öljyt suodattimineen, kytkimen pääsylinteri sekä 2 hajonnutta anturia vaihtotöineen. Tuossa on mukana myös etukaiuttimien vaihto itse. Tekniikkana 1.6 tdi ja manuaali.
 
'17 Golf Alltrack ylläpitoon 105-135tkm on mennyt tulevan huollon jälkeen n. 2900e, sisältää kaks long life huoltoa, tarkastushuollon, kaikki jarrulevyt ja palat, jakohihnan vaihto, vesipumpun, dsg öljyn ja suodattimen vaihto, jarrunesteet, xenon polttimot, ylimääräisinä kulmavaihteen öljyn vaihto, perän öljynvaihto ja pumpun sihdin putsaus, takavalojen koodaus niin että ne on päällä aina ja yks hehkutulppa. Ei ole tehty merkkiliikkeessä, paikallisilla VAG spesialisteilla.

Kulmavaihde olisi periaatteessa "huoltovapaa" ja perän huoltoa ei olisi tarvinnut tehdä, mutta ajattelin että jos noilla kestäis pidempään.
 
Huomasin, että 2018 Octaviassa takapuskuri ilmeisesti hankaa maalia rikki takalokasuojan reunasta. Tuohan on vain ajan kysymys ruosteen syntymiselle. Onkohan puskuri jotenkin huonosti paikallaan? Autolla ei ole kolarihistoriaa.

Ensiavuksi putsasin tuon raon, laitoin ruosteenpysäyttäjää ja annoin vaikuttaa, putsasin uudestaan ja suihkutin kotelosuojaa perään. Jos selviäisi ilman ruostumista kevääseen asti. Talvella on vähän hankala maalailla ulkona.
 
Huomasin, että 2018 Octaviassa takapuskuri ilmeisesti hankaa maalia rikki takalokasuojan reunasta. Tuohan on vain ajan kysymys ruosteen syntymiselle. Onkohan puskuri jotenkin huonosti paikallaan? Autolla ei ole kolarihistoriaa.

Ensiavuksi putsasin tuon raon, laitoin ruosteenpysäyttäjää ja annoin vaikuttaa, putsasin uudestaan ja suihkutin kotelosuojaa perään. Jos selviäisi ilman ruostumista kevääseen asti. Talvella on vähän hankala maalailla ulkona.

Joissain Fordeissa on ollut tuota samaa ongelmaa.
 
Mitä kaikkea laskit noihin ylläpitokuluihin? 150tkm on kyllä sellainen mittarilukema missä alkaa usein tulla tyypilliset suunnittelun kukkaset esiin.
Tälläinen lista löytyy Excelistä. Onhan tuossa toki hihnaa, laatikon öljynvaihtoa jne eli isoja huoltoja. Mutta yllättävän paljon mennyt lyhyessä ajassa antureita, venttiileitä, hehkuja, pieniä sähkömoottoreita. Vikakoodit luin uusimmasta viasta niin 3 sylinterin hehkutulppa ja pakokaasupaineen säätöventtiili jumissa (auki).

Öljynpainekatkaisin ja paineensäätöventtiili0
Takajouset + öljynvaihto335
Öljyt ja suodattimet109,72
Jakohihna + hehku1394
Kesärenkaat595
Ahtopaineventtiili150
Hehkutulppa70
Katsastukset84
Öljyt, suodattimet112,26
Akku Agm210
Jarrunesteet ja huolto205
Adblue 140
Adblue 252,5
Tuulilasinpuhaltimen herkistely95
Dsg6 öljyt+suodatin, ilmastoinnin huolto ja vikakoodien luku400
 
Tälläinen lista löytyy Excelistä. Onhan tuossa toki hihnaa, laatikon öljynvaihtoa jne eli isoja huoltoja. Mutta yllättävän paljon mennyt lyhyessä ajassa antureita, venttiileitä, hehkuja, pieniä sähkömoottoreita. Vikakoodit luin uusimmasta viasta niin 3 sylinterin hehkutulppa ja pakokaasupaineen säätöventtiili jumissa (auki).

Öljynpainekatkaisin ja paineensäätöventtiili0
Takajouset + öljynvaihto335
Öljyt ja suodattimet109,72
Jakohihna + hehku1394
Kesärenkaat595
Ahtopaineventtiili150
Hehkutulppa70
Katsastukset84
Öljyt, suodattimet112,26
Akku Agm210
Jarrunesteet ja huolto205
Adblue 140
Adblue 252,5
Tuulilasinpuhaltimen herkistely95
Dsg6 öljyt+suodatin, ilmastoinnin huolto ja vikakoodien luku400
Aika vähän tuossa kuitenkaan on mitään remppaa. Suurin osa vaikuttaa olevan käyttökuluja mitkä voi jo ennustaa autoa ostaessa, kuten öljyt, adblue, hihna ja renkaat. Ehkä joku 500 euroa ei ennustettavia?
 
Mulla 2.7 TDI A6 C6:sta IRTOSI korkeapainepumppu. Pultit lähteneet kävelemään ja kannakkeet murtuneet. Pari videota löysin tubesta missä noin käynyt, muttei mistään räjäytyskuvia että miten saisi fiksusti patentoitua takaisin kiinni...
 
Mulla 2.7 TDI A6 C6:sta IRTOSI korkeapainepumppu. Pultit lähteneet kävelemään ja kannakkeet murtuneet. Pari videota löysin tubesta missä noin käynyt, muttei mistään räjäytyskuvia että miten saisi fiksusti patentoitua takaisin kiinni...

Pumpusta itsestään korvakkeet paskana? Vai tukiraudasta?
 
2,5v ollut Passat B8 145tkm -> 175tkm. Ylläpitoon on kulunut 3852,48e ja jatkuu. Uutta huoltoaikaa pitäisi taas varata kun moottorinhäiriövalo syttyi vaihteeksi. Millaisilla huoltokuluilla muut olette päässeet?
'16 TDI 150 120-180tkm rullattu vaggine seatti n. 5ke. Kyllähän tällainen ihan käsittämättömästi niellyt rahaa, eikä edes isoja ylimääräisiä korjauksia ole ollut. 3*vuosihoito longlife, 2x dsg-öljyt (+250-300e), jakohihna pumpulla ~1000. Ylimääräisiä kaksoismassavauhtipyörä (1300e), 3x hehkutulpat 270e, ptutka 150. Periaattessa 1 huolto+dsg meni liikkeelle. Yhden rengassarjan ja akun vaihdon jätin pois, niistä tulisi touhutonni lisää. Vaggilaisiin erikoistuneessa ei-merkkihuollossa käytetty.
 
Viimeksi muokattu:
'16 TDI 150 120-180tkm rullattu vaggine seatti n. 5ke. Kyllähän tällainen ihan käsittämättömästi niellyt rahaa, eikä edes isoja ylimääräisiä korjauksia ole ollut. 3*vuosihoito longlife, 2x dsg-öljyt (+250-300e), jakohihna pumpulla ~1000. Ylimääräisiä kaksoismassavauhtipyörä (1300e), 3x hehkutulpat 270e, ptutka 150. Periaattessa 1 huolto+dsg meni liikkeelle. Yhden rengassarjan ja akun vaihdon jätin pois, niistä tulisi touhutonni lisää. Vaggilaisiin erikoistuneessa ei-merkkihuollossa käytetty.
Kieltämättä isot kulut.
 
Pumpusta itsestään korvakkeet paskana? Vai tukiraudasta?
Tukiraudat oli murtuneet ja pultit lähteneet kävelemään. Kai se tuosta kasaantuu. Pumpun hihnan vaihtokin oli "ajankohtainen"

:rofl:

En koskaan maksaisi jonkun auton ylläpidosta tuhansia vuodessa. Miettikää nyt oikeasti onko ihan pakko sillä uudehkolla autolla ajaa. Arvonaleneman ja kalliimpien varaosien hinnalla korjailee vanhempaa, usein vielä tuoreen näköistä ja hyvää ajettavaa, autoa aika pitkään.

Kallein menoerä itsellä ollut 7v vanhan 508 Pösön pyyhinmoottorit 500e pari. Siitä päästäänkin siihen että vanhempiin tosiaan virosta saa tarvikeosaa puoli-ilmaiseksi, kun taas uudempiin pitää melkein kaikki ostaa vielä OEM:nä. Toki en ole koskaan korjaamojen palveluja käyttänyt, mutta avuttomatkin pärjäävät vanhemmilla, kun ostavat niitä parhaita autoja. Joista suurin osa on dieseleitä 2000-luvun taitteesta. Jos ei ego kestä, niin sitten suosittelen juuri Peugeotia 2.0 HDI:llä, ne ovat oikeasti parempia kuin vaikkapa uudemmat VAG-autot. Bensakoneisena toki ei voi niitäkään ostaa. Kaikki -10 eteenpäin valmistetut bensakoneet ovat aika surullisia. Pienet turbot etenkin, mutta järjestään ihan kaikki.

Ja joo, on niitä isompiakin vikoja sattunut kohdalle, mutta silloin hintatietoisen hinnalla ostettu auto viallisena edelleen samaan hintaan, ellei vähän kalliimmallakin eteenpäin. Tärkeintä vanhempien kanssa pelatessa on, ettei maksa autoliikehintoja.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin, että 2018 Octaviassa takapuskuri ilmeisesti hankaa maalia rikki takalokasuojan reunasta. Tuohan on vain ajan kysymys ruosteen syntymiselle. Onkohan puskuri jotenkin huonosti paikallaan? Autolla ei ole kolarihistoriaa.

Ensiavuksi putsasin tuon raon, laitoin ruosteenpysäyttäjää ja annoin vaikuttaa, putsasin uudestaan ja suihkutin kotelosuojaa perään. Jos selviäisi ilman ruostumista kevääseen asti. Talvella on vähän hankala maalailla ulkona.

Tyyppivika.

Katso joskus huviksesi samanlaisia missä tulee vastaan niin suuressa osassa on tuo kohta ruosteessa.
 
Mitä mahdollisia vaihtoehtoja on siihen, että motaria ajaessa auton jousitus takapäässä tuntuu "hytkyttävän"?

Ei siis sellainen keinuminen mitä jenkkiautoissa vaan nypytysmäinen ilmiö.

Mielestäni toimii normaalisti isommissa heitoissa ja töyssyissä.

Taustatietona, että viime syksynä taakse vaihdettiin uudet Bilsteinin iskarit vanhojen tilalle. Silloin jousitus parani selvästi, ne vanhat iskarit oli kuoleentuneet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 934
Viestejä
4 678 961
Jäsenet
76 687
Uusin jäsen
Leo H.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom