VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
893
Ja vielä, samoilla spekseillä olevaa uutta akkua ei tarvitse erikseen koodata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 133
Vaihda suosiolla toiselle merkkarille, sielä hommat voi hoitua niin kuin kuuluukin. Paljoko pakkasta kuvaushetkellä? Jos lähempänä kolmeakymmentä astetta niin meneekö mikään auto sukkasillaa näillä keleillä?
Pitänee ehkä koittaa vielä kolmatta. Noin -16 C taisi olla. Tämä kolina kuuluu myös kesällä mutta talvisin se voimistuu ja on helpompi toistaa.
Tuo tiehän on ihan nimismiehen kiharalla?
Joo kyllä, hyvä testirata videota varten koska korjaamo halusi videotodisteita kolinasta. Mulla on 3 autoa ja tämä reilusti tuorein on ainoa joka tuossa kolisee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
121
Olen joskus miettinyt, että mikä auto tänä päivänä olisi ensinnäkin luotettava ja samalla autoilusta pitävälle myös mielenkiintoinen? Joo, Corolla lienee luotettava ja samalla tappavan tylsä. Saako noita kahta yhdistettyä?
Off-topicia mutta Hondat, Mazdat, Subarut jne. tarjoaa jo hieman makua täysin harmaaseen ja hajuttomaan Corollaan nähden. Toki uusi Corollakin on petrannut paljon ulkonäöllisesti, mutta ajettavuuden suhteen en osaa sanoa mitään. Suhtaudun epäilevästi.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
88
Onko vm. 2011 Audeissa jotain älyä akkukaapeleissa, IBS tms. intelligent battery sensor vastaavaa. Vai voiko ottaa kaapelit irti ilman muuta vahinkoa kuin kello nollautuu?
Tämä kiinnostais tietää, onko mitään järkeä ottaa akku irti ilman VCDS?
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
141
Off-topicia mutta Hondat, Mazdat, Subarut jne. tarjoaa jo hieman makua täysin harmaaseen ja hajuttomaan Corollaan nähden. Toki uusi Corollakin on petrannut paljon ulkonäöllisesti, mutta ajettavuuden suhteen en osaa sanoa mitään. Suhtaudun epäilevästi.
Vaimolla on uusi Corolla. Voin sanoo et yks huonoimmista autoista ajaa mitä itse olen testannut, maantiellä kun ajelee niin elää ihan omaa elämää kesät ja talvet. Toki luotettava kuuleman mukaan on..
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 219
Vaimolla on uusi Corolla. Voin sanoo et yks huonoimmista autoista ajaa mitä itse olen testannut, maantiellä kun ajelee niin elää ihan omaa elämää kesät ja talvet. Toki luotettava kuuleman mukaan on..
Mulla oli sijaisautona tuollainen kun oma 12-vuotias 230 tkm ajettu Kia oli huollossa. Olihan se aivan hanurista. En nyt osaa suoranaisesti nimetä mitään vikaa, mutta se ajotuntuma oli omaan autoon verrattuna iso harppaus alaspäin. Nyt kuitenkin vastakkain 5 k€ ja 35 k€ ajoneuvot, joten pitäisi olla havaittavissa selkeä parannus, eikä vertailukohtana ollut mikään iso mersu tjsp.

Ihmettelin myös tehottomuutta, koska oma auto on 1,7 diesel ja tuossa 1,8 hybridibensa, joka oli laiskempi. En mä noita kellottanut tietenkään ole, mutta persdynolla se tuntui aika vaatimattomattomalta uudeksi autoksi, jossa vielä sähkömoottorit apuna. Siinä mallimerkinnässä taisi olla vielä joku Sport -lisänimi, mikä kyllä johti aika paljon harhaan :D
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 219
Tämä kiinnostais tietää, onko mitään järkeä ottaa akku irti ilman VCDS?
2009 Skodaan menin joskus ihan akkuliikkeeseen vaihdattamaan akun, kun netissä luki, että ei saisi irrottaa. Akkumies nyppäsi akun pois ja laittoi uuden tilalle ihan samalla tavalla kuin mihin tahansa kasarivehkeeseen, eikä auto siitä kyllä ollut moksiskaan. Vaikea uskoa, että akun irrottaminen johtaisi johonkin lockdowniin, en ole ainakaan ikinä kuullut tämmöisestä lukuunottamatta näitä yleisiä varoituksia, että akkuja ei saa ominpäin irroittaa. Eiköhän siinä ole takana lähinnä ajatus, että sitten niitä käydään vaihdattamassa merkkihuollossa á 1000 € + työt vs. satkulla motonetin pihassa vaihdat itse.

Jos auto on jonkin aikaa ilman virtaa niin jotain resettejä autossa tapahtuu, mutta se ei ole ihmeempi asia kuin, että tyhjäkäynti voi olla epätasaista hetken aikaa tai esim. abs-valo palaa, kunnes lähtee ajamaan. Nämä nyt tietysti vain omia kokemuksia.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Vanhemmissa Vaggineissa on kaikki vikavalot akun irroituksen jälkeen nollaantuneet ajamalla. Nykyisessä 2018 Octaviassa jäi kuitenkin huutomerkki palamaan vakionopeussäätimen näytön kohdalle ja se lähti pois vasta OBD11:llä vikakoodit nollaamalla. Sama homma taas edessä, kun uusi akku tulee maanantaina.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
893
Audi TT Quattro 2.0
2009 Skodaan menin joskus ihan akkuliikkeeseen vaihdattamaan akun, kun netissä luki, että ei saisi irrottaa. Akkumies nyppäsi akun pois ja laittoi uuden tilalle ihan samalla tavalla kuin mihin tahansa kasarivehkeeseen, eikä auto siitä kyllä ollut moksiskaan. Vaikea uskoa, että akun irrottaminen johtaisi johonkin lockdowniin, en ole ainakaan ikinä kuullut tämmöisestä lukuunottamatta näitä yleisiä varoituksia, että akkuja ei saa ominpäin irroittaa. Eiköhän siinä ole takana lähinnä ajatus, että sitten niitä käydään vaihdattamassa merkkihuollossa á 1000 € + työt vs. satkulla motonetin pihassa vaihdat itse.

Jos auto on jonkin aikaa ilman virtaa niin jotain resettejä autossa tapahtuu, mutta se ei ole ihmeempi asia kuin, että tyhjäkäynti voi olla epätasaista hetken aikaa tai esim. abs-valo palaa, kunnes lähtee ajamaan. Nämä nyt tietysti vain omia kokemuksia.
Bemarista E60 vaihdoin ihan vaan antamalla olla virrat pois 20 min, luukku ei lukossa. Akun vaihto ja uuden akun koodaus. Ei ongelmaa. Tossa kai olisi voinut olla jotain jos heti olisi vaihtanut ja jäänyt virrattomaksi.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
88
2009 Skodaan menin joskus ihan akkuliikkeeseen vaihdattamaan akun, kun netissä luki, että ei saisi irrottaa. Akkumies nyppäsi akun pois ja laittoi uuden tilalle ihan samalla tavalla kuin mihin tahansa kasarivehkeeseen, eikä auto siitä kyllä ollut moksiskaan. Vaikea uskoa, että akun irrottaminen johtaisi johonkin lockdowniin, en ole ainakaan ikinä kuullut tämmöisestä lukuunottamatta näitä yleisiä varoituksia, että akkuja ei saa ominpäin irroittaa. Eiköhän siinä ole takana lähinnä ajatus, että sitten niitä käydään vaihdattamassa merkkihuollossa á 1000 € + työt vs. satkulla motonetin pihassa vaihdat itse.

Jos auto on jonkin aikaa ilman virtaa niin jotain resettejä autossa tapahtuu, mutta se ei ole ihmeempi asia kuin, että tyhjäkäynti voi olla epätasaista hetken aikaa tai esim. abs-valo palaa, kunnes lähtee ajamaan. Nämä nyt tietysti vain omia kokemuksia.
Kiitos vastauksta. Tuo -09 on pari vuotta uudempi kuin mulla mikä on -07 audi a4 eikä kysele mitään kun akun vaihtaa. Tuossa se raja taitaa sitten mennä missä pitää vikakoodit pyyhkäistä vähintään kiinalaisella obd2 lukijalla. ABS-valo sammui ajamalla juuri kuten sanoit.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 350
2009 Skodaan menin joskus ihan akkuliikkeeseen vaihdattamaan akun, kun netissä luki, että ei saisi irrottaa. Akkumies nyppäsi akun pois ja laittoi uuden tilalle ihan samalla tavalla kuin mihin tahansa kasarivehkeeseen, eikä auto siitä kyllä ollut moksiskaan. Vaikea uskoa, että akun irrottaminen johtaisi johonkin lockdowniin, en ole ainakaan ikinä kuullut tämmöisestä lukuunottamatta näitä yleisiä varoituksia, että akkuja ei saa ominpäin irroittaa. Eiköhän siinä ole takana lähinnä ajatus, että sitten niitä käydään vaihdattamassa merkkihuollossa á 1000 € + työt vs. satkulla motonetin pihassa vaihdat itse.

Jos auto on jonkin aikaa ilman virtaa niin jotain resettejä autossa tapahtuu, mutta se ei ole ihmeempi asia kuin, että tyhjäkäynti voi olla epätasaista hetken aikaa tai esim. abs-valo palaa, kunnes lähtee ajamaan. Nämä nyt tietysti vain omia kokemuksia.
Ainakin jotkut PSA valmisteet saattavat lyödä joitain moduuleja jumiin jos niistä irroittaa akun kun moduuli on sammumassa, eli ihan tuulesta temmattu tuo väite ei ole.

Eli jos haluaa pelata varmanpäälle sammuttaa auton, avaa konepellin ja sulkee ovet, ja venaa sen jälkeen 5 min niin että kaikki moduulit ovat sammuneet ennen kuin irroittaa akun.

Myös esim radio saattaa mennä lukkoon virrattomana, joka oli jossaimäärin loogista vielä kun radio oli standardikokoinen osa kojelaudassa, nykyään siinä ei paljoa ole järkeä. Myös radiokanavat yms asetukset tallentuvat yllättävän usein vielä ylläpitovirran vaatimaan muistiin, jonka takia jotkut vaihtavat akun syöttäen virtaa autoon.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 133
2017 Golfista loppui akku pari kertaa ja kerran käynnistettiin apukaapeleillakin, ei ollut moksiskaan. Pitää vaan kytkeä miinuskaapeli runkoon.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 861
Mistähän sekin urbaanilegenda on lähtöisin, ettei autoista saisi akkua irrottaa?

Onhan se varmaan mahdollista, että joku moduuli vetää aivan viimeisiään, konkat paskana jne ja akun irrotus on se viimeinen niitti sille. Huono tuuri.

Lähtökohtaisesti kuitenkin ihan joka autosta voi akun irrottaa ja kiinnittää takaisin. Ei niitä siellä merkkipajallakaan jännitteisenä korjailla jos vaikka aletaan ropaamaan airbagia tms.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
88
Ongelma tulee ainoastaan uudemmissakin jos Ah määrä muuttuu. Silloin järjestelmä ei lataa okei jos kapasiteettia ei muuteta tietokoneelle.
Ok, kiitos tiedosta. Mun on pitänyt ostaa konsolipiuha mutta ei oo tarvinnut :thumbsup: Jostain syystä tuo akun vaihto uudempaan autoon sylettää.
Kerran on luettu VCDS:llä koodeja ja DPF on tiensä päässä. Auto kuitenkin toimii eikä herjaa. Lämmötkin sain jopa 90C kun laitoin pahvin keulille. Se auttaa radikaalisti lämpöihin. Rälläämällä parkkialueella saa myös hetkellisesti lämpöä koneeseen :cool:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 350
Mistähän sekin urbaanilegenda on lähtöisin, ettei autoista saisi akkua irrottaa?

Onhan se varmaan mahdollista, että joku moduuli vetää aivan viimeisiään, konkat paskana jne ja akun irrotus on se viimeinen niitti sille. Huono tuuri.

Lähtökohtaisesti kuitenkin ihan joka autosta voi akun irrottaa ja kiinnittää takaisin. Ei niitä siellä merkkipajallakaan jännitteisenä korjailla jos vaikka aletaan ropaamaan airbagia tms.
No koitapa sammuttaa tietokone, mutta katkaise siltä virransaanti ennen kun se on sammunut kokonaan.

Ei välttämättä ekalla sekoa, mutta ennenpitkää kyllä.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
88
No koitapa sammuttaa tietokone, mutta katkaise siltä virransaanti ennen kun se on sammunut kokonaan.

Ei välttämättä ekalla sekoa, mutta ennenpitkää kyllä.
Olen samaa mieltä, joskus esim tietoliikennekytkin voi toimia vajavaisesti tai ei ollenkaan virtakatkosesta johtuen.
Kysymys on pitääkö autosta tehdä niin älykäs että siinä on samat ongelmat kuin tietokoneessa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 861
No koitapa sammuttaa tietokone, mutta katkaise siltä virransaanti ennen kun se on sammunut kokonaan
Ei sitä tietenkään pidä mennä tekemään. Mutta se ei ole sama asia kuin se, etteikö akkua voisi ollenkaan vaihtaa perinteisin menetelmin ilman mitään älytöntä kikkailua jatkuvan virran kanssa, kuten monesti näkee väitettävän.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
88
Ei sitä tietenkään pidä mennä tekemään. Mutta se ei ole sama asia kuin se, etteikö akkua voisi ollenkaan vaihtaa perinteisin menetelmin ilman mitään älytöntä kikkailua jatkuvan virran kanssa, kuten monesti näkee väitettävän.
Sen akun vaihtamisen ei pitäisi vaatia mitään temppuja, se olisi suotavaa koska se on yleensä helppo tehdä itse. Turhaa temppuilua, ja rahastusta kun joutuu auton diagnostiikkaväylän kautta koodaamaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 350
Ei sitä tietenkään pidä mennä tekemään. Mutta se ei ole sama asia kuin se, etteikö akkua voisi ollenkaan vaihtaa perinteisin menetelmin ilman mitään älytöntä kikkailua jatkuvan virran kanssa, kuten monesti näkee väitettävän.
Siksipä yleisneuvo onkin että avaa konepellin ja paiskaa ovet kiinni, ja odottelee sen 5 min että moduulit sammuvat.

Tuo ylläpitovirta oli ennen tärkeä radion muistin takia.
Kysymys on pitääkö autosta tehdä niin älykäs että siinä on samat ongelmat kuin tietokoneessa?
No näköjään pitää. Kustannustekijähän tuo myös osaltaan on. Johtosarjojahan nuo moduulit keventävät aika radikaalisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 133
Taisin jokunen sivu sitten manata kun eivät huollossa voineet mitään tehdä jumittaville jarruille. Siinä se nyt sitten lähti lavetilla korjaamoon ja sijaisauto alle. Olisi ehkä tullut halvemmaksi Scodillacille laittaa ne jarrut eikä selittää ettei ongelmaa ole.
IMG_1767.jpeg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 936
Minkäslainen jarruongelma tossa sit on?

Mulla kävi B6 passatin kanssa sellanen, että takajarrulevyt+takajarrupalat oli ajettu niin ohkasiksi (puusilmä katsastajat!, olin vasta auton ostanu...), että sähkönen käsijarru onnistui työntämään satulasta sen männän niin pitkälle, että se ei saanut sitä enää vedettyä takaisin. Todella käsittämätön suunnitteluvika :D Siis ihan oikeasti, tuokin tosiaan on mahdollista, että se lähtee moottorin jengalta pois, mutta ei kuitenkaan niin paljon että jarrunesteet tulisi ulos. Onneksi sai purettua sen jarrusatulan pois ja pyöritettyä männän takas sisään sieltä mutta pari tuntia meni työpäivästä tollaseen. Matka jatkui käsijarrumoottori irrallaan ja vikavalot palaen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 133
Minkäslainen jarruongelma tossa sit on?

Mulla kävi B6 passatin kanssa sellanen, että takajarrulevyt+takajarrupalat oli ajettu niin ohkasiksi (puusilmä katsastajat!, olin vasta auton ostanu...), että sähkönen käsijarru onnistui työntämään satulasta sen männän niin pitkälle, että se ei saanut sitä enää vedettyä takaisin. Todella käsittämätön suunnitteluvika :D Siis ihan oikeasti, tuokin tosiaan on mahdollista, että se lähtee moottorin jengalta pois, mutta ei kuitenkaan niin paljon että jarrunesteet tulisi ulos. Onneksi sai purettua sen jarrusatulan pois ja pyöritettyä männän takas sisään sieltä mutta pari tuntia meni työpäivästä tollaseen. Matka jatkui käsijarrumoottori irrallaan ja vikavalot palaen.
Takajarrut/käsijarru ei meinaa irroittaa aamuisin. Yleensä lähtee kovan paukkeen saattelemana mutta nyt ei. Oikea takapyörä vaan jauhoi tyhjää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Takajarrut/käsijarru ei meinaa irroittaa aamuisin. Yleensä lähtee kovan paukkeen saattelemana mutta nyt ei. Oikea takapyörä vaan jauhoi tyhjää.
Ihan perus puuterilumi sulaa ja jäätyy jarruihin yöllä. Automaattinen seisontajarru pahentaa tuota kun lumikeleillä ei kannata käyttää seisontajarrua ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Siis, koskeeko tämä vain volkkareita sähköisellä käsijarrulla, vai mikä juttu?
Tapahtuu enemmän vähemmän kaikilla autoilla. Ei oo mitekään volkkarijuttu. Nyt on toki poikkeuksellisen kylmä talvi niin tätä pakkaslunta on runsaasti tarjolla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 852
Tapahtuu enemmän vähemmän kaikilla autoilla. Ei oo mitekään volkkarijuttu. Nyt on toki poikkeuksellisen kylmä talvi niin tätä pakkaslunta on runsaasti tarjolla.
Ok, mulla ei ole koskaan jarrut jäätyneet, enkä asu edes etelässä. En tosin aja volkkarilla :rofl2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Ok, mulla ei ole koskaan jarrut jäätyneet, enkä asu edes etelässä. En tosin aja volkkarilla :rofl2:
Ajatko syvässä puuterissa?

Mulla tahtoo mökillä käydessä käyttöjarrutkin niin että eka jarrun polkasu ison tien risteyksessä ei tee mitään :D

muok:

blastermasterin kuvasta näkee että vanteissa on rutosti lunta eli lumessa on kahlattu, ei mikään yllätys et jarrut jäätyy näillä keleillä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
638
Minkäslainen jarruongelma tossa sit on?

Mulla kävi B6 passatin kanssa sellanen, että takajarrulevyt+takajarrupalat oli ajettu niin ohkasiksi (puusilmä katsastajat!, olin vasta auton ostanu...), että sähkönen käsijarru onnistui työntämään satulasta sen männän niin pitkälle, että se ei saanut sitä enää vedettyä takaisin. Todella käsittämätön suunnitteluvika :D Siis ihan oikeasti, tuokin tosiaan on mahdollista, että se lähtee moottorin jengalta pois, mutta ei kuitenkaan niin paljon että jarrunesteet tulisi ulos. Onneksi sai purettua sen jarrusatulan pois ja pyöritettyä männän takas sisään sieltä mutta pari tuntia meni työpäivästä tollaseen. Matka jatkui käsijarrumoottori irrallaan ja vikavalot palaen.
Itselläni kävi sama v60 -11 volvolla. Mitähän on suunnittelijan päässä oikein liikkunut kun on kierretapin niin lyhyeksi suunnitellut. Kyllähän nyt levyjen ja palojen paksuudet muutenkin pitäisi huomata kuin jumivalla käsijarrulla.
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
822
1.9 Diesel PD moottorit ovat myös tunnettu kestävyydestään, niiden valmistus loppunut toki.
Millaisia kokemuksia on nykyisestä 2.0TDI-moottorista (EA288)? Onko 150 ja 200 hv-versioilla eroa?

Aika monimutkaiselta näyttää mutta mikäpä nykymoottori ei näyttäisi:

Siksipä yleisneuvo onkin että avaa konepellin ja paiskaa ovet kiinni, ja odottelee sen 5 min että moduulit sammuvat.
Avaimet (ja bluetooth-laitteet?) on myös syytä pitää kaukana, ettei auto herää uudelleen, kun menee irrottamaan akkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 133
Ihan perus puuterilumi sulaa ja jäätyy jarruihin yöllä. Automaattinen seisontajarru pahentaa tuota kun lumikeleillä ei kannata käyttää seisontajarrua ollenkaan.
Tämä tekee myös kesällä tätä. Huhujen mukaan vesi pääsee sisälle rumpuun ja tekee siellä kepposia.

Tämä on ainoa automaattikäsijarrullinen laite jossa minulla on tämä ongelma ollut. Esimerkiksi nyt 2. auto, 5008 pösö eikä ongelmia. Jossain manuaalisella jarrulla olevassa on talvella ollut sama murhe mutta silloin helpompi olla käyttämättä sitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Tämä tekee myös kesällä tätä. Huhujen mukaan vesi pääsee sisälle rumpuun ja tekee siellä kepposia.

Tämä on ainoa automaattikäsijarrullinen laite jossa minulla on tämä ongelma ollut. Esimerkiksi nyt 2. auto, 5008 pösö eikä ongelmia. Jossain manuaalisella jarrulla olevassa on talvella ollut sama murhe mutta silloin helpompi olla käyttämättä sitä.
Erikoista kyllä jos kesälläkin tekee. Voi olla kaksi aivan eri vikaa nyt.

Automaattinen pysäköintijarru on aivan perseestä talvella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
638
On vaikka mitä mutta noin vanhassa autossa merkityksetöntä. Kyseessä on kuitenkin 23 vuotta vanha auto niin siihen mahtuu monta erilaista omistajaa ja korjaajaa joiden jälkiä sitten saa sietää kun tuollaiseen ryhtyy.
Sen verran googlettelin että ilmeisesti AZD koneella ja öljy on tuolle moottorimallille maistunut, mutta jos vielä kerran liikkuu niin ei ilmeisesti ongelma? Muut huollot ja "korjaukset" sitten tietty ikä huomioiden.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
419
Taisin jokunen sivu sitten manata kun eivät huollossa voineet mitään tehdä jumittaville jarruille. Siinä se nyt sitten lähti lavetilla korjaamoon ja sijaisauto alle. Olisi ehkä tullut halvemmaksi Scodillacille laittaa ne jarrut eikä selittää ettei ongelmaa ole.
Onkos tässä rummut takana? Ainakin Q4:een ja ID.4/5:een on korjausratkaisu olemassa tuohon takarumpujen jäätymiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 133
Onkos tässä rummut takana? Ainakin Q4:een ja ID.4/5:een on korjausratkaisu olemassa tuohon takarumpujen jäätymiseen.
Joo sama alusta. Ilmeisesti on korjaus olemassa mutta viimeksi kun oli huollossa tästä asiasta niin sanoivat että juuri nyt toimivat, ei tehdä mitään. Vaikka osat oli jo tilattuna valmiiksi.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 436
Sen verran googlettelin että ilmeisesti AZD koneella ja öljy on tuolle moottorimallille maistunut, mutta jos vielä kerran liikkuu niin ei ilmeisesti ongelma?
Muut huollot ja "korjaukset" sitten tietty ikä huomioiden.
Tai BCB koneella.

 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
357
Onkos tässä rummut takana? Ainakin Q4:een ja ID.4/5:een on korjausratkaisu olemassa tuohon takarumpujen jäätymiseen.
Mikä tämä korjausratkaisu mahdollisesti on? =) Se onni näissä mebeissä on, että on myydyin sähköauto alusta Suomessa, (kpl määrät mebeissä isommat kuin Tesla, vaikka yksittäisessä mallissa ei pärjää.) että on pakko tulla halvempia korjaustapoja kuin tuo marmori t. takuuttoman Mebin omistaja.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 436
Oliko tuon vuosimallin 1.6 bensakoneissa mitään ongelmia? Kaveri meinasi tyttärelleen ajo-opetus/ensi autoksi.
Volkswagen Golf juuri leimattu Farmari 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: Linkki unohtu
Noin vanhat ja paljon ajetut on ihan yksilöitä. Kannattaa menna paikan päälle katselemaan, kysyä kaikkea mahdollista omistajalta ja tehdä kunnon koeajo.

Jos löytyy hyvä huoltohistoria, niin se on plussaa. Jakopään rempasta kannattaa kysyä kuittia tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 879
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
483
Joo sama alusta. Ilmeisesti on korjaus olemassa mutta viimeksi kun oli huollossa tästä asiasta niin sanoivat että juuri nyt toimivat, ei tehdä mitään. Vaikka osat oli jo tilattuna valmiiksi.
Mahtaako olla sama juttu mistä ennenkin Skodan omistajat saaneet kärsiä, että tyyppiviat yms jotka esim Audilla tai Volkkarilla korjataan matalalla kynnyksellä takuuseen (ainakin väitetysti), niin Skodalla maahantuoja haraa kaikessa vastaan. Enpä yllättyisi, tästä sai jatkuvasti lukea kun vielä itselläkin oli Skoda ja piti välillä erinäisiä ongelmia selvitellä ja tuli ainakin foorumeita lukiessa hyvin selväksi tämä Helkama-Auton tyyli takuukorjausten suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 955
Noin vanhat ja paljon ajetut on ihan yksilöitä. Kannattaa menna paikan päälle katselemaan, kysyä kaikkea mahdollista omistajalta ja tehdä kunnon koeajo.

Jos löytyy hyvä huoltohistoria, niin se on plussaa. Jakopään rempasta kannattaa kysyä kuittia tms.
Tuosta BTS 77KW koneesta on hyvät kokemukset,yli 350tkm ajettu,alkuperäinen jakoketju eikä kovin pahasti syö öljyä.Moottoriin littyvissä asioissa on kyllä halpuutus hyvin näkynyt.Imusarjan alle piilotettu muovinen jäähdytysnesteen jakohässäkkä ja paskat johtosarjat nyt ensimmäisenä mieleen.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 804
Tapahtuu enemmän vähemmän kaikilla autoilla. Ei oo mitekään volkkarijuttu. Nyt on toki poikkeuksellisen kylmä talvi niin tätä pakkaslunta on runsaasti tarjolla.
Hyundailla joskus vähän pamahtaa parkista lähtiessä, mutta ei ole ikinä jumiin jäänyt.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
419
Mikä tämä korjausratkaisu mahdollisesti on? =) Se onni näissä mebeissä on, että on myydyin sähköauto alusta Suomessa, (kpl määrät mebeissä isommat kuin Tesla, vaikka yksittäisessä mallissa ei pärjää.) että on pakko tulla halvempia korjaustapoja kuin tuo marmori t. takuuttoman Mebin omistaja.
En tarkalleen tiedä mitä siinä tehdään, mutta ilmeisesti jotain osia rumpuun vaihdetaan ja sitten sinne jäisi joku reikä/aukko, mistä kosteus pääsisi pois, ettei jäädy rummun sisään tms. Tiedä sitten, että kuinka hyvä korjaus todellisuudessa on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 980
Viestejä
4 295 405
Jäsenet
71 760
Uusin jäsen
Jakkemon

Hinta.fi

Ylös Bottom