VAG autojen monet ongelmat

Summa summarum ihan maailmanlopun vehkeitä joka tapauksessa. Jokainen pikkuvikakin aiheuttaa 5k€ remontin.
 
Kiitos, säästit youtube-tuskalta mut. Mutta silti hieman epäilen, koska pumppu käy jo ulko-ovea avattessa, lisäksi korkeapainepiiri on kokoajan "ladattuna" ja siellä on vielä erillinen painevaraajakin.
Ja jos ei 12v akku tarjoa tarpeeksi jerkkua mekatroniikalle, ottaa se oven avatessa virtapiikin ajoakulta ja pukkaa liian isolla paineella ne öljyt.
Uskottava selitys minun mielestäni. Syy tuolle vialle kuitenkin on selvä, sihdin palasia solenoidissa.
 
Ja jos ei 12v akku tarjoa tarpeeksi jerkkua mekatroniikalle, ottaa se oven avatessa virtapiikin ajoakulta ja pukkaa liian isolla paineella ne öljyt.
Uskottava selitys minun mielestäni. Syy tuolle vialle kuitenkin on selvä, sihdin palasia solenoidissa.
Eikös virtapiikki ajoakulta tule vasta autoa käynnistettäessä?

Ovea avatessa solenoidi liikahtaa 12V akun voimalla. Jos akku on heikko, niin solenoidi ei liikahda. Sitten autoa käynnistäessä jännite nousee äkisti, solenoidi nytkähtää ja sihti runnoutuu irti
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Summa summarum ihan maailmanlopun vehkeitä joka tapauksessa. Jokainen pikkuvikakin aiheuttaa 5k€ remontin.

Tästä opimme mielestäni sen, että joissakin näissä hauskoissa autoissa on tyyppivikoja, jotka eivät kaikki tule heti ilmi, vaan yleensä siinä vaiheessa, kun autoilla alkaa olemaan jonkin verran ikää ja riittävästi käyttäjiä, että nämä syy-yhteydet selviävät. Olen itsekin lukenut paljon noista GTE:n laatikko-ongelmista ja jos tosiaan tiivistesarjalla ja akun vaihdolla selviää tuollaisesta viiden tonnin paukusta, niin tieto on mielestäni erittäin arvokas ja tärkeä kohde tehdä ennakoivasti kuntoon. Ei tule sitä kallista laakia sitten ainakaan tuon vuoksi.

En omista GTE:tä, mutta jos olisi, laittaisin tiivisteet vaihtoon ja jos 12v-akku yhtään vanhempi, niin varmaan vaihtoon senkin. Tokkopa tulisi montaa satkua maksamaan.
 
kyllä se GTE passatin 12v akun vaihto marmorilla maksoi pitkälle päälle 500e ja turhaa meni vaihtoon kun vika oli ihan muualla.
 
kyllä se GTE passatin 12v akun vaihto marmorilla maksoi pitkälle päälle 500e ja turhaa meni vaihtoon kun vika oli ihan muualla.

Aika rouhea hinta sekin, kun se on takaluukussa ihan käden ulottovilla. Tokihan hinnassa on varmasti mukana raskasta toimistotyötä, kun pitää atk:n kanssa kertoa uuden akun parametrit
 
kyllä se GTE passatin 12v akun vaihto marmorilla maksoi pitkälle päälle 500e ja turhaa meni vaihtoon kun vika oli ihan muualla.

Ok. No välillä sokeudun itse sille, että kun itse tekee, niin säästää aika paljon. En nyt varmaan takuunalaista autoa lähtisi ropaamaan, mutta heti kun ollaan ns. goodwillin ulkopuolella, niin mitä sitä ulkopuoliselle maksamaan, jos itseltä löytyy kykyä ja halua pitää auto kunnossa. Tässä vastikään uusin omaan Passattiin Webaston akun uuteen ja 70ah AGM-akku tuli kustantamaan n. 200e. Työtä meni kymmenisen minuuttia ja VCDS:llä uuden akun koodaus päälle. En lähtenyt edes kysymään, mitä olisi joku veloittanut samasta työstä. Sitten kiiretilanteissa tai remonteissa, johon ei viitsi itse ryhtyä, vien korjaamolle. Harvemmin silloinkaan merkkarille, kun tulee väistämättä aika paljon hintaa.
 
2015 Golf GTE:ssä ainakin oli ihan perinteinen lyijyakku, eli mitään koodauksia tms. ei tarvinnut tehdä.
Vartan akku oli Tokmannin tarjouksesta jonkun 76€ tjn. Mahtaako tuoreemmissa versioissa olla jo sitten AGM + koodaus.

Vuosihuollon yhteydessä marmorilla ohimennen mainitsin itse suoritetusta akun vaihdosta, joka oli tehty "varotoimenpiteenä" netissä kiertävien kertomuksien vuoksi tästä mekatroniikan porsimisista 12V akun vuoksi ja kaveri tiskin takana oli kyllä kuullut saman legendan, mutta oli vahvasti sitä mieltä ettei syy-yhteyttä näillä ole.
Kuulemma jonkun työntekijän GTE passat oli parhaillaan tutkittavana hallissa kyseisen mekatroniikkavian vuoksi.
 
2015 Golf GTE:ssä ainakin oli ihan perinteinen lyijyakku, eli mitään koodauksia tms. ei tarvinnut tehdä.
Vartan akku oli Tokmannin tarjouksesta jonkun 76€ tjn. Mahtaako tuoreemmissa versioissa olla jo sitten AGM + koodaus.

Vuosihuollon yhteydessä marmorilla ohimennen mainitsin itse suoritetusta akun vaihdosta, joka oli tehty "varotoimenpiteenä" netissä kiertävien kertomuksien vuoksi tästä mekatroniikan porsimisista 12V akun vuoksi ja kaveri tiskin takana oli kyllä kuullut saman legendan, mutta oli vahvasti sitä mieltä ettei syy-yhteyttä näillä ole.
Kuulemma jonkun työntekijän GTE passat oli parhaillaan tutkittavana hallissa kyseisen mekatroniikkavian vuoksi.
Kyllä tietääkseni vanhempaan GTE:hen pitäisi myös koodata akku, samaan MQB pohjaan perustuu kuin facelift. Koodauksessa kerrotaan akun tyyppi, kapasiteetti ja sarjanumero. Kun nuo syöttää, niin akusta opitut arvot nollautuu, ja järjestelmä alkaa opettelemaan uudestaan akun tilaa.

Esim. omassa GTE:ssä näytti nimelliskapasiteetiksi 60ah, mutta todellinen oli enää 24ah järjestelmän mukaan. Sen perusteella kaiketi suosittelee jossain vaiheessa akun vaihtoa ja hallitsee akun latausta.
 
Kyllä tietääkseni vanhempaan GTE:hen pitäisi myös koodata akku, samaan MQB pohjaan perustuu kuin facelift. Koodauksessa kerrotaan akun tyyppi, kapasiteetti ja sarjanumero. Kun nuo syöttää, niin akusta opitut arvot nollautuu, ja järjestelmä alkaa opettelemaan uudestaan akun tilaa.

Esim. omassa GTE:ssä näytti nimelliskapasiteetiksi 60ah, mutta todellinen oli enää 24ah järjestelmän mukaan. Sen perusteella kaiketi suosittelee jossain vaiheessa akun vaihtoa ja hallitsee akun latausta.
Tuossa tosiaan originaali akusta kuva, ei BEM koodia tms., joten koodaus ei tuon kohdalla liene tarpeellista tai mahdollistakaan?

20230908_122233494_iOS.jpg

Tosiaan voi uudemmissa olla AGM akku koodauksella, mutta nämä alkupään yksilöt eivät ilmeisesti moista kaipaa
 
Tuossa tosiaan originaali akusta kuva, ei BEM koodia tms., joten koodaus ei tuon kohdalla liene tarpeellista tai mahdollistakaan?

20230908_122233494_iOS.jpg

Tosiaan voi uudemmissa olla AGM akku koodauksella, mutta nämä alkupään yksilöt eivät ilmeisesti moista kaipaa
Itsekkin laitoin Bilteman akun tilalle, ei kelvannut sen sarjanumero, mutta geneerinen 111111 yms. kelpaa. Kunhan vaan vaihtaa numerosarjaa. Tuosta technology kohdasta vaihdetaan akun tyyppi; fleece on agm, lyijy oli jokin muu.
1000022570.jpg
Edit: Ja tosiaan itsellä on facelift, mutta voisin kuvitella, että vanhemmasta samanlainen löytyy
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin laitoin Bilteman akun tilalle, ei kelvannut sen sarjanumero, mutta geneerinen 111111 yms. kelpaa. Kunhan vaan vaihtaa numerosarjaa. Tuosta technology kohdasta vaihdetaan akun tyyppi; fleece on agm, lyijy oli jokin muu.
1000022570.jpg
Edit: Ja tosiaan itsellä on facelift, mutta voisin kuvitella, että vanhemmasta samanlainen löytyy
Löytyy käytännössä aina jos on tuo virtamittaus miinusnavassa joka tuossa lainatussa viestissä. Jos sitä ei ole, niin ei ole ohjelmointi tarvetta.
 
Nuo VAG:n jäätyvät lukkosysteemit. Jos autoa pidetään lämpimässä tallissa niin ongelmaahan ei ole. Entä jos auto ulkona ja sisätilalämmitin päällä, niin riittääkö se siihen että ovetkin aukeaa, eikä tarvi mennä paksin kautta sisään? Ei oma mutta kaverin isän auto Golf 2000 + jotain. Kysymys on vähän teoreettinen tässä tapauksessa, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.
 
Naurettavaa pelleilyä koko 12V akun koodaus. Tuommoista kilotavaraa haetaa uutta tilalle sitä mukaa kun kuluu. Ihan perse edellä puuhun mennään saksalaisiss autoissa.
 
Mää en nyt tiedä, onko tuo akunhallinta mikään ongelma. Kunnollinen diagnostiikkakaapeli maksaa itsensä takaisin lähes saman tien, jos yhtään haluaa itse harrastaa ja silloin ei ole homma eikä mikään koodata sitä uutta akkua autoon. Mulla on melkein kriteerinä, etten sellaista autoa suostu hankkimaan, jonka sielunelämään ei pääse jollain kotikäyttöisellä kaapelilla käsiksi. Olisi todella ärsyttävää käydä yksittäisten vikakoodien tms., vuoksi aina korjaamolla satasen kappalehintaan.
 
Olisi todella ärsyttävää käydä yksittäisten vikakoodien tms., vuoksi aina korjaamolla satasen kappalehintaan.
En ole vaggimies,mutta eipä ole nyt viimeisen 15v aikana, kun ollut OBD:lla varustettuja vehkeitä tullut yhtään vikakoodia tauluun. Kaksi autoa ollut talossa koko ajan ja moottoripyöriä. OBD-vehkeitä toki löytyy, mutta mitään vikakoodeja ei ole tarvinnut lukea tai nollailla. Ainoat vikakoodit olen lukenut ja nollaillut naapureiden volkkareista ja audeista...
 
En ole vaggimies,mutta eipä ole nyt viimeisen 15v aikana, kun ollut OBD:lla varustettuja vehkeitä tullut yhtään vikakoodia tauluun. Kaksi autoa ollut talossa koko ajan ja moottoripyöriä. OBD-vehkeitä toki löytyy, mutta mitään vikakoodeja ei ole tarvinnut lukea tai nollailla. Ainoat vikakoodit olen lukenut ja nollaillut naapureiden volkkareista ja audeista...
Näinhän ne kaikki autot toimii jos käyttä kaikissa huolloissa (pelkät tarkastukset mukaan lukien) ja lätkii seteliä pöytään aina kun mekaanikko yskäisee. Yleensä niitä valoja tulee siinä vaiheessa kun yrittää säästellä.
 
Näinhän ne kaikki autot toimii jos käyttä kaikissa huolloissa (pelkät tarkastukset mukaan lukien) ja lätkii seteliä pöytään aina kun mekaanikko yskäisee. Yleensä niitä valoja tulee siinä vaiheessa kun yrittää säästellä.
Ihan pihassa itse ropaan normihuollot ja jarrupalan vaihdot ym.
 
Siinähän se syy sitten on. Olet itse se mekaanikko ja lätkit rahaa pöytään. Ei se mikään ihme ole ettei tauluun tule vikavaloja kun ne ennakkoon korjataan.
Muutama kymppi-satanen menee vuodessa normihuoltoihin, eli öljyt ja suodattimet. Eipä kauheasti lätkitä seteleitä tiskiin. Ei siinä mitään moottoreita pureta tai sähkjöjä tarvitse ropata.
 
Muutama kymppi-satanen menee vuodessa normihuoltoihin, eli öljyt ja suodattimet. Eipä kauheasti lätkitä seteleitä tiskiin. Ei siinä mitään moottoreita pureta tai sähkjöjä tarvitse ropata.

Kerro nyt vielä, että minkä vuosituhannen vehkeistä on kyse?
 
Kerro nyt vielä, että minkä vuosituhannen vehkeistä on kyse?
Hyundai 2013, Volvo 2015, KTM 2015, Triumph 2018 ja Vespa 2021.

Menneisyydessä ollut Toyotaa ja Ducatia ym ja ei ole vikavalot loistaneet.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi oikein yleistää kun se nyt sitten on taas ihan tuurista kiinni, selviääkö perushuolloilla vai hajoaako jotain isompaa.
 
No B7 Passatti tarvitsee lukijaa ainakin seuraaviin rutiinihommiin:

- Öljynvaihto- ja huoltovalon nollaus
- Aikaan perustuvien huoltoilmaisimien nollaus
- Sähköisen käsijarrun huoltomoodiin laitto
- Livedatan lukeminen
- Akun koodaus
- Eri ominaisuuksien kytkentä päälle tai pois (esim. halusin takalasin automaattisen pyyhinnän pois, kun peruuttaa)
- Sitten on tullut ihan oikeita vikatilanteita, joissa vikakoodien perusteella on saanut arvokasta tietoa
 
- Sähköisen käsijarrun huoltomoodiin laitto

Kaikki varmaan tietää, mutta jos nyt ei satu käsillä olemaan oikeaa merkkikohtaista testeriä, niin manuaalisesti syöttämällä virtaa jarrun liittimeen saa liikuteltua paloja - napaisuudesta riippuen molempiin suuntiin.
 
Kaikki varmaan tietää, mutta jos nyt ei satu käsillä olemaan oikeaa merkkikohtaista testeriä, niin manuaalisesti syöttämällä virtaa jarrun liittimeen saa liikuteltua paloja - napaisuudesta riippuen molempiin suuntiin.
Ainakin Hyundaissa kun ottaa käkkärin moottorin irti saa hyvin kätevästi kuusiokoloavaimella kierrettyä männät sisään. Sen jälkeen vain rumppaa kerran käkkärin päälle ja pois ja on bueno. Ei tartte mitään testeriä. Käsijarrun moottori on kahdella kuusiokoloruuvilla kiinni. Oisko minuutin tai parin homma irrottaa.
 
Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.
 
Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.

Itse itselleni vastaten, uusituilla tiivisteillä paketti kasassa, N218 venttiili putsattu ja kaikki toimii nätisti.

Ja tuon tiivisteverkon tarkoitusta kun vielä pähkäilin, niin idea on varmaan vaan estää kytkimen vapautumisen paluuvirtauksessa mahdollisesti olevat epäpuhtaudet (esim. kytkinpakoista) joutumasta korkeapainekiertoon.
 
Itellä tässä kokemusta kertyny 7 vuoden aikana näistä VAG autoista ja tän konsernin merkit ei mielestäni ole niin luotettavia kuin maine antaa ymmärtää. Esimerkiksi vaihdoin termostaatin uuteen niin se kesti vuoden. Ja kun vaihoin takuuseen saatua uutta termostaattia tilalle niin termostaatin kotelo hajos. Vetarin stefat kesti vaan muutamia vuosia 4 tai 5 vuotta ja taas oli laatikko ihan kuiva vaihteistoöljyistä. Kyllä tuntuu jatkuvasti olevan jotain vikaa näissä VAG merkeissä ja osat ei kestä hyväksyttävää käyttöikää. Seuraava auto on kyllä TOYOTA
 
Itellä tässä kokemusta kertyny 7 vuoden aikana näistä VAG autoista ja tän konsernin merkit ei mielestäni ole niin luotettavia kuin maine antaa ymmärtää. Esimerkiksi vaihdoin termostaatin uuteen niin se kesti vuoden. Ja kun vaihoin takuuseen saatua uutta termostaattia tilalle niin termostaatin kotelo hajos. Vetarin stefat kesti vaan muutamia vuosia 4 tai 5 vuotta ja taas oli laatikko ihan kuiva vaihteistoöljyistä. Kyllä tuntuu jatkuvasti olevan jotain vikaa näissä VAG merkeissä ja osat ei kestä hyväksyttävää käyttöikää. Seuraava auto on kyllä TOYOTA
Mieluusti katsot sitten japanissa tehdyn Toyotan, voi muuten yllättää käyttökuluissa.
 
Mieluusti katsot sitten japanissa tehdyn Toyotan, voi muuten yllättää käyttökuluissa.

Kannattaa huomioida, että kirjoittaja rekisteröityi foorumille tuodakseen vain tuon mielipiteen ilmi. Nimimerkkikin valittu aiheen mukaisesti. En sano, että VW konsernin autot olisivat moitteettomia, mutta tuollaiset huutelijat jätän kyllä omaan arvoonsa. Aivan eri asia jos tuodaan faktoja, eikä mielipiteitä pöytään.
 
Kannattaa huomioida, että kirjoittaja rekisteröityi foorumille tuodakseen vain tuon mielipiteen ilmi. Nimimerkkikin valittu aiheen mukaisesti. En sano, että VW konsernin autot olisivat moitteettomia, mutta tuollaiset huutelijat jätän kyllä omaan arvoonsa. Aivan eri asia jos tuodaan faktoja, eikä mielipiteitä pöytään.
Kai tästä ketjusta nyt selviää aika hyvin mimmoisia rahareikiä nuo laitteet on paria poikkeusta lukuunottamatta? Vagin hyvä maine on vuosien takaa, nykyisten tyyppivikojen (dsg, tsi, sähkömallien ongelmat) pohjalta on vaikea luoda kuvaa luotettavasta autosta. Ei mihinkään kunnon vehkeeseen uppoa tonnikaupalla rahaa parissa vuodessa.
 
70-80-luvulla vaggineet olivat vielä hyviä siinä kuin muutkin Saksalaiset Opelia (-70-luku) myöten. 90-luvun alussa alkoi jo tulla temppuilevia keskuslukituksia, hajoavia abseja ja muuta muovikrääsäriesaa. Nykypäivänä vag ei ole luotettavuuden synonyymi, kuten tämäkin ketju ja sen perustaminen kertoo.

Jenkeissä kaikki Saksalaiset merkit ovat erittäin kalliin pidettävän maineessa. Hajoilevat, varaosat erittäin kalliita ja autot vaikeita ja isotöisiä korjata = tunteja menee paljon. No eipä jenkkiautotakaan mitää erityisen laadukkaita ole, mutta halpoja kotimaassaan.
 
Viimeksi muokattu:
70-80-luvulla vaggineet olivat vielä hyviä siinä kuin muutkin Saksalaiset Opelia (-70-luku) myöten. 90-luvun alussa alkoi jo tulla temppuilevia keskuslukituksia, hajoavia abseja ja muuta muovikrääsäriesaa. Nykypäivänä vag ei ole luotettavuuden synonyymi, kuten tämäkin ketju ja sen perustaminen kertoo.
Lienee tämäkin enemmän mutuilua kuin faktaa. Niin 70/80 luvun autot kuin nykypäiväkin.
Faktat vaan tiskiin niin perun väittämäni.
 
Lienee tämäkin enemmän mutuilua kuin faktaa. Niin 70/80 luvun autot kuin nykypäiväkin.
Siis 70-80-luvullahan autot ylipäätään eivät olleet mitään hyviä. Ruostuivat ja hajosivat jotakin mersua ja volvoa lukuunottamatta, mutta helppoja ja halpoja korjata. Nykyvaggineen monet ongelmat eivät ole mutuilua.
 
Nykyvaggineen monet ongelmat eivät ole mutuilua.
Joka automerkillä on omat tyyppivikansa, mutta keskustelu lähti luotettavuudesta ja vikaherkkyydestä. Onko faktaa sille, että tilanne olisi oleellisesti huonompi kuin muilla merkeillä ? Niin kauan tämä on mutuilua.
 
Joku uudehkokin toyotan malli on todella luotettava jos se on valmistettu japanissa RAV4, Prius, Camry tms. Priuksessa ei oo havaittu juuri minkäänlaisia ongelmia vuosienkaan päästä käyttöönotosta (lukuunottamatta ehkä joidenkin mielestä hieman rumaa ulkonäköä) niin ei voi kun ihmetellä miks ihmiset törsää tonnikaupalla rahaa edelleen näihin surkeisiin vaggilaisiin. Minä oon harkinnu vakavasti että ostan seuraavaksi autoksi aidon japanilaisen priuksen hybridinä niin siihen taitaa todennäkösesti loppua tää ainainen korjauskierre. Toyota, (Japanissa valmistetut mallit) Honda, Mazda mielestäni yksiä luotettavimpia ja vähävikaisimpia automerkkejä.
 
Joka automerkillä on omat tyyppivikansa, mutta keskustelu lähti luotettavuudesta ja vikaherkkyydestä. Onko faktaa sille, että tilanne olisi oleellisesti huonompi kuin muilla merkeillä ? Niin kauan tämä on mutuilua.
Eikös ne tuolta katsastusten vikatilastoista selviä. Ei ne siellä kärjessä juhli.

Joku uudehkokin toyotan malli on todella luotettava jos se on valmistettu japanissa RAV4, Prius, Camry tms. Priuksessa ei oo havaittu juuri minkäänlaisia ongelmia vuosienkaan päästä käyttöönotosta (lukuunottamatta ehkä joidenkin mielestä hieman rumaa ulkonäköä) niin ei voi kun ihmetellä miks ihmiset törsää tonnikaupalla rahaa edelleen näihin surkeisiin vaggilaisiin. Minä oon harkinnu vakavasti että ostan seuraavaksi autoksi aidon japanilaisen priuksen hybridinä niin siihen taitaa todennäkösesti loppua tää ainainen korjauskierre. Toyota, (Japanissa valmistetut mallit) Honda, Mazda mielestäni yksiä luotettavimpia ja vähävikaisimpia automerkkejä.
Priuksestahan tuli juuri uusi malli, joten ei pitäisi enää ulkonäöstäkään jäädä.
 
Joka automerkillä on omat tyyppivikansa, mutta keskustelu lähti luotettavuudesta ja vikaherkkyydestä. Onko faktaa sille, että tilanne olisi oleellisesti huonompi kuin muilla merkeillä ? Niin kauan tämä on mutuilua.

Yksilökauppaa käytettyjen osalta. JA tuo on ihan täyttä esson baaria, että euroopassa tehty Tojota olisi jotenkin huonompi. T. Tojota vaihtui VAG syksyllä eikä ongelmia.
 
Joku uudehkokin toyotan malli on todella luotettava jos se on valmistettu japanissa RAV4, Prius, Camry tms. Priuksessa ei oo havaittu juuri minkäänlaisia ongelmia vuosienkaan päästä käyttöönotosta (lukuunottamatta ehkä joidenkin mielestä hieman rumaa ulkonäköä) niin ei voi kun ihmetellä miks ihmiset törsää tonnikaupalla rahaa edelleen näihin surkeisiin vaggilaisiin. Minä oon harkinnu vakavasti että ostan seuraavaksi autoksi aidon japanilaisen priuksen hybridinä niin siihen taitaa todennäkösesti loppua tää ainainen korjauskierre. Toyota, (Japanissa valmistetut mallit) Honda, Mazda mielestäni yksiä luotettavimpia ja vähävikaisimpia automerkkejä.
On varmasti sinun tapauksessa järkevä ja viisas päätös. Toivottavasti saat huolettomia kilometrejä.

Eikös ne tuolta katsastusten vikatilastoista selviä. Ei ne siellä kärjessä juhli.
No ei ne sillä häpeäkkään, ei lähimainkaan. Ja riippuu paljolti siitä mitä tilastoja tuijottaa. Ja VAG on hieman turhan lajaa käsite, sisältää aika monta automerkkiä. Mutta vaikka konsernin autoja katsoisi kokoneisuutena , ei niillä tilastojen valossa mitään hätää ole.
 
Viimeksi muokattu:
On noita autoja joissa on IBS (tai vastaava) mutta akkua ei tarvi koodata erikseen, vaan auto ymmärtää ihan itekseen kun akku on vaihdettu.
 
Saattaa olla että se on urbaania legendaa euroopassa tehdyn toyotan oletettu heikompi laatu, mutta auto on sen verran iso investointi niin jos on pienintäkään aihetta epäillä niin riskiä en uskalla ottaa. Ainakin Yaris on erittäin pelottava ku se kasataan patonki maassa. Kuitenkin laittavat siihen sielläpäin renun tai pösön osia nii luotettavuus loppuu kyllä siihen paikkaan :DD
 
Saattaa olla että se on urbaania legendaa euroopassa tehdyn toyotan oletettu heikompi laatu, mutta auto on sen verran iso investointi niin jos on pienintäkään aihetta epäillä niin riskiä en uskalla ottaa. Ainakin Yaris on erittäin pelottava ku se kasataan patonki maassa. Kuitenkin laittavat siihen sielläpäin renun tai pösön osia nii luotettavuus loppuu kyllä siihen paikkaan :DD
Esim surullisen kuuluisat euroopassa tehdyt toyotan common rail koneet. Ja koko avensis linjasto mitkä eurooppa tekosia. Hurjat käyttökustannukset elinkaareella. Ja neekerille african vientiin kelpaa edes ilmaiseksi,elinkaaren lopuilla japanissa tehdyistä saa vielä hyvän hinnan.
 
Eikös ne tuolta katsastusten vikatilastoista selviä. Ei ne siellä kärjessä juhli.
Katsastukseen pääsee vain ajokuntoiset autot. Kyllä niitä vikoja alkaa tulemaan jos on +400tkm mittarissa. Pitäisi olla tiedossa vertailukohtien kilometrit ja vuosimallit ennen kuin katsastustilastolla tekisi yhtään mitään. Lisäksi tosiaan ei siellä mitkään luotettavuusongelmat näy millään tasolla kun auton pitää olla liikenteessä sinne mennäkseen. Autossa voi olla vaikka viides moottori menossa eikä sitä katsastaja kysy.

Mites se nyt menikään, valhe, emävalhe, tilasto.
 
Katsastus ei kerro oikeastaan yhtään mitään. Siellä on kaljuja renkaita, haljenneita tuulilaseja, jumittavia ja kuluneita jarruja, väljiä niveliä ym jokapäiväistä. Enemmänkin kertoo huollon tasosta kuin merkistä. Ei katsastuksessa ole lauenneita moottoreita tai vaihdelaatikoita tai muuta vakavaa.
 
Esim surullisen kuuluisat euroopassa tehdyt toyotan common rail koneet. Ja koko avensis linjasto mitkä eurooppa tekosia. Hurjat käyttökustannukset elinkaareella. Ja neekerille african vientiin kelpaa edes ilmaiseksi,elinkaaren lopuilla japanissa tehdyistä saa vielä hyvän hinnan.

Aina kun Toyotassa on jotain vikaa, on se eurooppalaisten syytä :rofl2:
 
Missä nyky (uudehkossa ) VAG autossa on DSG ongelmia tai kone ongelmia ?
Tuo oli tietyn aikauden murheenkryyni.
Lisäksi DSG laatikoita on useita eri variaatioita eikä se koskettamut kuin pinetä osaa. Sama koski konetta.
On hieman jyrkkää yleistää että kaikki on paskaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 522
Viestejä
4 507 607
Jäsenet
74 430
Uusin jäsen
Cossujusa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom