VAG autojen monet ongelmat

Pitäisi olla tiedossa vertailukohtien kilometrit ja vuosimallit ennen kuin katsastustilastolla tekisi yhtään mitään.
näinhän niissä on....
Lisäksi tosiaan ei siellä mitkään luotettavuusongelmat näy millään tasolla kun auton pitää olla liikenteessä sinne mennäkseen. Autossa voi olla vaikka viides moottori menossa eikä sitä katsastaja kysy.
No mistäs tämän sitten teidämme, että kuinka yleistä tämä on ? Eli voiko tässä sitten uskoa kuulopuheisiin ?
 
Missä nyky (uudehkossa ) VAG autossa on DSG ongelmia tai kone ongelmia ?
Tuo oli tietyn aikauden murheenkryyni.
Lisäksi DSG laatikoita on useita eri variaatioita eikä se koskettamut kuin pinetä osaa. Sama koski konetta.
On hieman jyrkkää yleistää että kaikki on paskaa.
Pahintahan tietyillä merkeillä on se, että pitää tietää kaikki moottorikoodit, vaihteistokoodit, vuosimallit jne, jotta osaa arvioida mikä on täyttä paskaa ja mikä taas vähemmän paskaa.
 
Pahintahan tietyillä merkeillä on se, että pitää tietää kaikki moottorikoodit, vaihteistokoodit, vuosimallit jne, jotta osaa arvioida mikä on täyttä paskaa ja mikä taas vähemmän paskaa.

Korjaa joka merkillä uusissa autoissa. Tämä on VAG-ketju.
 
Pahintahan tietyillä merkeillä on se, että pitää tietää kaikki moottorikoodit, vaihteistokoodit, vuosimallit jne, jotta osaa arvioida mikä on täyttä paskaa ja mikä taas vähemmän paskaa.
Näin se on aina ollut, ei mitään uutta. Kukaan autovalmistaja ei tee vain yhtä ja ainoata moottoria ja vaihteistoa ikuisesti. Koskee ihan kaikkia autoja. pl enkä vanhat ladat ja mosset.
 
näinhän niissä on....

No mistäs tämän sitten teidämme, että kuinka yleistä tämä on ? Eli voiko tässä sitten uskoa kuulopuheisiin ?
Fiiliksellä/kuulopuheilla ei saa mitään muuta kuin paskaa käteen. Ei niillä ole mitään arvoa kun pitäisi oikeasti faktoihin perustuen tehdä valistuneita päätöksiä.
 
Mulla on ollut nyt kuusi vuotta B7 Passat sillä surullisen kuuluisalla 1.4 TSI:llä ja DQ200 DSG:llä. Moottorissa on edelleen alkuperäinen ketju ja DSG on pelannut. No ok, vauhtipyörä ja kytkin meni vaihtoon n. 280 tkm kohdalla, mutta ottaen DSG:n toimintalogiikan huomioon, tuossa kohtaa voidaan puhua jo luonnollisesta eliniästä. Eikä itse asiassa alun perin vika ollut noissa, mutta vauhtipyörän silmälaakerin vuoksi oli laatikko jo pöydällä ja olisi ollut tosi hölmöä kasata vanhoilla osilla nippuun.

Aika monen auton kohdalla loppupeleissä kyse on auton käyttöprofiilista ja pidetäänkö autosta huolta. Valitettavan monen logiikka on se, että auton ylläpito ei saisi maksaa mitään ja muutenkaan autosta ei välttämättä pidetä kaksista huolta. Uskon, että jotkut japsimerkit on tässä suhteessa suosiollisempia omistajalleen. Mutta ennakoivalla huoltamisella ja rauhallisella ajotavalla ainakin itse olen saanut autot kestämään varsin hyvin. Kyllähän vanhemmiten ja isommilla kilometreillä joskus jotain tulee, mutta harvemmin mitään vakavaa.
 
Mulla on ollut nyt kuusi vuotta B7 Passat sillä surullisen kuuluisalla 1.4 TSI:llä ja DQ200 DSG:llä. Moottorissa on edelleen alkuperäinen ketju ja DSG on pelannut. No ok, vauhtipyörä ja kytkin meni vaihtoon n. 280 tkm kohdalla, mutta ottaen DSG:n toimintalogiikan huomioon, tuossa kohtaa voidaan puhua jo luonnollisesta eliniästä. Eikä itse asiassa alun perin vika ollut noissa, mutta vauhtipyörän silmälaakerin vuoksi oli laatikko jo pöydällä ja olisi ollut tosi hölmöä kasata vanhoilla osilla nippuun.

Aika monen auton kohdalla loppupeleissä kyse on auton käyttöprofiilista ja pidetäänkö autosta huolta. Valitettavan monen logiikka on se, että auton ylläpito ei saisi maksaa mitään ja muutenkaan autosta ei välttämättä pidetä kaksista huolta. Uskon, että jotkut japsimerkit on tässä suhteessa suosiollisempia omistajalleen. Mutta ennakoivalla huoltamisella ja rauhallisella ajotavalla ainakin itse olen saanut autot kestämään varsin hyvin. Kyllähän vanhemmiten ja isommilla kilometreillä joskus jotain tulee, mutta harvemmin mitään vakavaa.
No periaatteessa on sun ajattelussa ihan pointtia mutta mulla esimerkiksi hajosi vetarin stefat 2 kertaa 4 vuoden sisällä ja tyhjeni laatikko vaihteistoöljyistä. Ja termari hajos vuoden sisällä, niin tällasta ei tarvitse hyväksyä että samat työt pitää tehdä jatkuvasti uudestaan koska varaosat ja uudet tiivisteet ei kestä hyväksyttävää käyttöikää. mikä tuntuu vaggilaisissa olevan valitettavan yleistä. Sen takia en aio ostaa enää yhtää vag autoa. Onhan ne Seatit, Volkkarit, Skodat ja Audit tunnetusti hyviä ajettavia mutta mää arvostan enemmän kestävyyttä kuin ajonautintoa.
 
Tuo kielii enemmän asennus virheestä. Samoihin ongelmiin varaosien kanssa on tullut törmättyä muissakin merkeissä.

Henk koht en uskaltaisi ostaa yhtäkään toyotaa 2000-2010 väliltä. Uudempiin ei ole tullut tutustuttua, kun luotto meni täysin.
 
Uskaltaisikohan tuollaisen paljon ajetun T6 Transporterin ostaa? Mielessä ollut 4motion 110kW manuaali tai DSG.

Yhtä vm. 2017 / 290tkm. yksilöä kävin kokeilemassa, eikä se huonolta tuntunut, mutta ehti mennä jo kaupaksi. Tuon sähköistä huoltohistoriaa tutkittiin myyjän kanssa, ja hämmentävän vähän siihen oli mitään korjauksia tarvinut tehdä... (ex-liisari joten tuskin korjailtu merkkihuollon ulkopuolella).

AdBlue noissa on jo riesana mutta ainakaan edellisessä Audissani ei ollut sen kanssa ongelmia.

Ei noissa nelivetopakuissa hirveästi valinnanvaraa ole, Mersuja toki löytyy mutta ne ovat paljon kalliimpia.
 
Uskaltaisikohan tuollaisen paljon ajetun T6 Transporterin ostaa? Mielessä ollut 4motion 110kW manuaali tai DSG.

Jos huollot on tehty ja mielummin manuaali. Veli osti 1,5 vuotta sitten 250tkm ajetun. Turbo ja vetonivelet menneet vaihtoon. Ja vetonivelet ei mitään halpoja nelivetoon
 
Huomasin tuossa talouden 2011 mallin fabiassa, että kun ennen on risteyksissä paikallaan pysymiseen riittänyt jalan hiuksenhieno lepuuttaminen jarrupolkimella, niin nyt ei enää pysy vaan jarrupoljin tuntuu hieman vajoavan pikkuhiljaa alaspäin.

Mitäs todennäköisiä vikapaikkoja on?
Jarrut tuntuu kyllä muuten toimivam normaalisti kovassakin jarrutuksessa.
 
Tänään jäi 2019 Passat 2.0 TDI korjaamon pihaan, kun kusivehkeet hajos. AdBlue-järjestelmä oli kuseskellut kusta jako- ja apulaitehihnojen päälle. Korjaamolla sanoivat, etteivät suosittele ajamista lainkaan, vaan suoraan korjaukseen. Tulee varmaan mukava lasku tuosta.
Tämä oli kyllä viimeinen kusivehje mitä ostan. Tuon AdBluen jäätymispiste on -11C. Olisimpa tiennyt, että järki on jättänyt tämän pallon jo aikaa sitten, niin en olisi ostanut autoa josta löytyy tuo AdBlue-järjestelmä:poop:
Nämä kusiongelmat ovat kuulema varsin yleisiä, niin eipä VW ole mitään takaisinkutsuja suoritellut näistä. Käärivät vaan rahat ja laittavat asiakkaat maksamaan surkeasta suunnittelustaan. Kyllä aikanaan tuollaissita ongelmista olisi tullut takaisinkutsu.
 
Onko adblue tankki ollut ihan täynnä, kun on rikkoutunut? Itselle on sanottu, että missään nimessä tankkia ei saa täyttää täyteen, kun neste laajenee. En sitten tiedä, että jos on jäätynyt, että onko ihan sama, että onko vajaa vai täysi tankki.

Itsellä, tai lähipiirille ei ole ollut toistaiseksi ainakaan ongelmia adbluen kanssa, vaikka eri merkkisiä saksalaisia autoja löytyy.
 
Onko adblue tankki ollut ihan täynnä, kun on rikkoutunut? Itselle on sanottu, että missään nimessä tankkia ei saa täyttää täyteen, kun neste laajenee. En sitten tiedä, että jos on jäätynyt, että onko ihan sama, että onko vajaa vai täysi tankki.

Itsellä, tai lähipiirille ei ole ollut toistaiseksi ainakaan ongelmia adbluen kanssa, vaikka eri merkkisiä saksalaisia autoja löytyy.
Siis tässä ei mennyt tankki rikki vaan konehuoneen puolella suutin oli kristalisoitunut ulkoa. Suutin oli valuttanut kusta noiden hihnojen päälle. Tässä aloin lukemaan tätä ketjua ja ihmettelen että kuka näitä autoja ostaa tämän ketjun lukemisen jälkeen:hmm: Auto kuntoon ja jotain muuta tilalle. Mukavahan sillä oli ajella, mutta näiden tyyppivikojen hoitaminen valmistajalta ei tunnu onnistuvan.
edit. Niin ei tuo Passatti tunnu kovin hyvä talviautokaan olevan. Lumisilla keleillä ei konepelti aukea, kun jäätyy kiinni. Viikon verran kun lumi pöllyää, niin alkaa takaovien aukeaminenkin olemaan siinä ja siinä, hirveä narina ja kolina kun niitä availee..
 
Viimeksi muokattu:
Siis tässä ei mennyt tankki rikki vaan konehuoneen puolella suutin oli kristalisoitunut ulkoa. Suutin oli valuttanut kusta noiden hihnojen päälle. Tässä aloin lukemaan tätä ketjua ja ihmettelen että kuka näitä autoja ostaa tämän ketjun lukemisen jälkeen:hmm: Auto kuntoon ja jotain muuta tilalle. Mukavahan sillä oli ajella, mutta näiden tyyppivikojen hoitaminen valmistajalta ei tunnu onnistuvan.
Asia selvä. En ole oikein seurannut, niin Onkohan suurin osa dieseleistä adbluen omaavia autoja? Näin yleisellä tasolla mietittynä. Jos on, niin sitten rajaa dieselit aika hyvin pois.

Tuo on ihan totta, että tällä kyseisellä konsernilla on äärimmäisen huono kyky ottaa mitään vastuuta paskoista tuotteistaan. No, toivottavasti se näkyy myynneissä (en usko kyllä). Kaikissa merkeissä ja valmistajilla on ihan varmasti omat ongelmansa.

Kyllä minäkin olen päättänyt, että seuraava auto ei ole vaggilainen , kunnes se mieli taas muuttuu.
 
Asia selvä. En ole oikein seurannut, niin Onkohan suurin osa dieseleistä adbluen omaavia autoja? Näin yleisellä tasolla mietittynä. Jos on, niin sitten rajaa dieselit aika hyvin pois.

Tuo on ihan totta, että tällä kyseisellä konsernilla on äärimmäisen huono kyky ottaa mitään vastuuta paskoista tuotteistaan. No, toivottavasti se näkyy myynneissä (en usko kyllä). Kaikissa merkeissä ja valmistajilla on ihan varmasti omat ongelmansa.

Kyllä minäkin olen päättänyt, että seuraava auto ei ole vaggilainen , kunnes se mieli taas muuttuu.
Tuossa kun kävelin korjaamolta himaan, niin googlen mukaan 2014-> ovat AdBluella varustettuja ihania Euro6 vehkeitä. Korjaamolla sanoivat, että Mersut ovat vielä pahempia kuin volkkarit
 
Tuossa kun kävelin korjaamolta himaan, niin googlen mukaan 2014-> ovat AdBluella varustettuja ihania Euro6 vehkeitä. Korjaamolla sanoivat, että Mersut ovat vielä pahempia kuin volkkarit
Ei tuo pidä täysin paikkansa, mutta yleisesti varmaan noin. Itselläkin vm 2018 diesel auto eikä ole mitään adblue hirvityksiä.
 
Tuossa kun kävelin korjaamolta himaan, niin googlen mukaan 2014-> ovat AdBluella varustettuja ihania Euro6 vehkeitä. Korjaamolla sanoivat, että Mersut ovat vielä pahempia kuin volkkarit
Bemari on kaikkein pahin ja kallein korjattava kusidieseleistä.
 
Tänään jäi 2019 Passat 2.0 TDI korjaamon pihaan, kun kusivehkeet hajos. AdBlue-järjestelmä oli kuseskellut kusta jako- ja apulaitehihnojen päälle. Korjaamolla sanoivat, etteivät suosittele ajamista lainkaan, vaan suoraan korjaukseen. Tulee varmaan mukava lasku tuosta.
Tämä oli kyllä viimeinen kusivehje mitä ostan. Tuon AdBluen jäätymispiste on -11C. Olisimpa tiennyt, että järki on jättänyt tämän pallon jo aikaa sitten, niin en olisi ostanut autoa josta löytyy tuo AdBlue-järjestelmä:poop:
Nämä kusiongelmat ovat kuulema varsin yleisiä, niin eipä VW ole mitään takaisinkutsuja suoritellut näistä. Käärivät vaan rahat ja laittavat asiakkaat maksamaan surkeasta suunnittelustaan. Kyllä aikanaan tuollaissita ongelmista olisi tullut takaisinkutsu.
Tuossa korjattiin vastaavaa ongelmaa Skodasta. Alussa mainittiin myös 2014-> Mersujen anturiongelmat. 800e antureita saa vaihtaa yleensä molemmat kerralla.

 
Uskaltaisikohan tuollaisen paljon ajetun T6 Transporterin ostaa? Mielessä ollut 4motion 110kW manuaali tai DSG.

Yhtä vm. 2017 / 290tkm. yksilöä kävin kokeilemassa, eikä se huonolta tuntunut, mutta ehti mennä jo kaupaksi. Tuon sähköistä huoltohistoriaa tutkittiin myyjän kanssa, ja hämmentävän vähän siihen oli mitään korjauksia tarvinut tehdä... (ex-liisari joten tuskin korjailtu merkkihuollon ulkopuolella).

AdBlue noissa on jo riesana mutta ainakaan edellisessä Audissani ei ollut sen kanssa ongelmia.

Ei noissa nelivetopakuissa hirveästi valinnanvaraa ole, Mersuja toki löytyy mutta ne ovat paljon kalliimpia.

Kyllä monet leasingfirmat korjauttaa nimenomaan merkkiorganisaation ulkopuolella (ja myös huollattaa).
Paljon on tuoreita alle 100 000km ajettuja liisareita joissa esim Vianor usein korjauspaikkana, kun tekevät varmaan sopimushuoltoja halvemmalla kuin marmoritiski. Aika usein törmää myös autoihin joita huollettu mutta Vianor tmv. ei ole jaksanut tai pystynyt merkitsemään huoltoja sähköiseen historiaan. Tällöin ollaan aika heikoilla kun lähdetään selvittelemään tehtyjä huoltoja. Eli ihan hyvin on mahdollista, että sähköinen historia ei kerro koko totuutta.
 
Näitä upeita VAG ongelmia jälleen. Kysyisin nyt palstalaisilta apuja että missä vois olla vika kun pienellä vaihteella pintakaasulla ajettaessa nykii. Ajoin tarkoituksella tuolla tavalla nykien jotta sytyttäs vikavalon tai antas koodin järjestelmään mutta auto ei anna mitään vikakoodeja eikä merkkivaloja niin aika hankalaa kun ei mitään tienviittaa mistä lähteä etsimään. Ei vaikuta puolamaiselta nykimiseltä. Tulpanjohdot jos löis kipinää maihin niin eikö sen pitäs nykiä muillaki vaihteilla ja kierrosalueilla? Se vikakoodi ois ihan kiva ku siitä pääsis heti jäljille mutta näähän haluaa olla vaikeita kavereita nää vaggilaiset. Tulpat vaihdettu hiljattain. Mietin jos heittäs arpaa ja vaihtais ilmamäärämittarin. Auto on 4D Seat Cordoba 1.4 16V "Polon sukulainen"
 
Lisäyksenä vielä että EGR venttiili on uusittu (vaikkakin oireet kyllä ovat samanlaiset) Molemmat lambdat on vaan pari vuotta vanhat. Bensansuodatinkin on vaihdettu. Sytytyspuoliahan näistä vaggilaisista menee ihan tyyppivikana kuin leipää mutta puolan aiheuttaman nykimisen kokeneena, tämä nykiminen ei ole samanlaista. Käynnistyy normaalisti mukisematta lämpimänä ja kylmänä ja vastaa kaasuun normaalisti ja tehokkaasti ja tyhjäkäyntikierrokset pysyy vakaana. Taitaa jäädä mysteeriksi ilman vikakoodeja koska ei ne huollossakaan tee mitään jos ei ole vikakoodeja:rolleyes:
 
Kaasuläpän puhdistus ja sopeutus?

Koita pari tankillista 98 oktaanista, tutulla auttoi 1.6 16V koneeseen.

Vois myös koittaa pullollisella/parilla polttoainejärjestelmän puhdistusainetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota 98 kokeilua oon itekki miettiny mutta toisaalta oon ajanu aina tuolla autolla 95 eikä oo ollu tätä pintakaasu nykimistä pienillä vaihteilla. BG polttoainejärjestelmän puhdistajan kaadoin tankkiin noin kuukausi sitten ennen katsastusta kun minulla ollu se tapana kerran vuodessa tehdä. Eikö kaasuläpän karstoittumisesta pitäs aiheutua rajumpia oireita? Auton sammumista kaasua painaessa, tyhjäkäynnin selvää aaltoilua yms. Mitään tällaista ei ole havaittavissa. Toki eipä siitä haittaakaan ole jos sen puhdistaa.
 
Itsellä oli aikoinaan 1.6fsi, jossa oli hieman vastaavaa. Kierroksien heilahtelua ja nykinää pikkukaasulla. Syyksi selvisi alipaineletkun vuoto.
En tiedä tuosta sinun mallista tarkemmin, mutta voisiko liittyä imuilmaan?
 
Semmone festarilavan savukone ois pirun kätevä näissä autohommissaki varsinki imuvuotojen paikantamisessa:rofl: mutta tosiaa tää mun seatti on juuri katsastettu niin jotenki kuvittelis että päästöt ois mitä sattuu jos on imuvuotoja mutta päästöt oli auton alkuperäisissä arvoissa ku helmikuussa katastin. Taitaa jäädä mysteeriks ilman vikakoodeja ku se on ihan arpapeliä ruveta osia vaihtelee ilman mitään suuntaa.
Niin auton merkki ja malli tosiaa 4D Seat Cordoba 2003 1.4l 16V se uudempi korimalli 6L
 
IMG_20240302_170613.jpg
 
Palaan tuohon Enyaqin käsijarrun jumittamiseen vielä. Skodalta tuli sähköpostiin joku tällainen standardi kyselylomake että miten onnistuimme tällä kertaa. Annoin sitten hieman palautetta että mitä pelleilyä teillä taas on menossa kun tiedossa olevaa ongelmaa vähätellään ja joutuu menemään toiselle korjaamolle että homma saadaan kuntoon. Ihme kyllä parin päivän päästä soitettiin ja pahoiteltiin asiaa. Puhelimessa ollut kaveri pisti kaiken tiskin asiakaspalvelijoiden syyksi etteivät tienneet että tuohon on korjaus olemassa. Tarjosivat että voin tuoda auton korjattavaksi heille mutta homma oli jo tehty toisessa liikkeessä.

Jos siis muilla MEB harrastajilla on ongelmia käsijarrun kanssa niin korjaus vaikuttaisi olevan olemassa. Muuta tietoa siitä en saanut kuin että jarrukenkien materiaali on vaihtunut ja joku tiivistys rumpuun myös tehdään.
 
Palaan tuohon Enyaqin käsijarrun jumittamiseen vielä. Skodalta tuli sähköpostiin joku tällainen standardi kyselylomake että miten onnistuimme tällä kertaa. Annoin sitten hieman palautetta että mitä pelleilyä teillä taas on menossa kun tiedossa olevaa ongelmaa vähätellään ja joutuu menemään toiselle korjaamolle että homma saadaan kuntoon. Ihme kyllä parin päivän päästä soitettiin ja pahoiteltiin asiaa. Puhelimessa ollut kaveri pisti kaiken tiskin asiakaspalvelijoiden syyksi etteivät tienneet että tuohon on korjaus olemassa. Tarjosivat että voin tuoda auton korjattavaksi heille mutta homma oli jo tehty toisessa liikkeessä.

Jos siis muilla MEB harrastajilla on ongelmia käsijarrun kanssa niin korjaus vaikuttaisi olevan olemassa. Muuta tietoa siitä en saanut kuin että jarrukenkien materiaali on vaihtunut ja joku tiivistys rumpuun myös tehdään.

Meneeköhän toi sit takaisinkutsuna omassa ei ole ongelmia ja takuu loppunut vuosi sitten, mutta mitenkähän tuo menee, onko se perus 50% törkyhintaisesta työstä goodwilliä?
 
Ei tarvi ellei kyseessä ole yksi näistä vagin tyyppivioista että porsii kun...
Onhan noita aikaisemminkin ollut valmistajan tiedotteita, joiden avulla autoja korjataan jos tietty vika autosta ilmenee. On ne sitten ohjelmistopäivityksiä tai mekaanisia osien vaihtoja. Veikkaan, että tässä tapauksessa 3 ikävuoteen asti löytyy valmistajalta vastaantuloja ja sitten artisti maksaa.
 
Nyt ollaan jännän äärellä. 2010-luvun alun Roomster, josta huomasin tänä aamuna ettei tyhjäkäynnillä takaluukku aukea ulkopuolelta ollenkaan. Sitten huomasin sammuttaessa, ettei virta lähde kokonaan pois päältä ennen valokytkimen kääntämistä nollille. Samoin saan (ainakin avaimet virtalukossa mutta nollilla) virrat päälle kääntämällä valot kytkimestä päälle. Pajalle tuo luultavasti menee kuitenkin korjattavaksi, jos ihmeparantumista ei tapahdu, mutta onko arvauksia mistä on kyse? Joku sähkövika kaiketi, mutta onko noihin oireisiin joku selkeä syyllinen vai pitääkö varautua maksamaan johtojen ja maadoituksien läpikäynnistä? Akku on pari vuotta vanha, viimeksi mitattu huollossa joulukuussa ja silloin hyvässä kunnossa, eli siinä tuskin on ongelmaa.
 
Nyt ollaan jännän äärellä. 2010-luvun alun Roomster, josta huomasin tänä aamuna ettei tyhjäkäynnillä takaluukku aukea ulkopuolelta ollenkaan. Sitten huomasin sammuttaessa, ettei virta lähde kokonaan pois päältä ennen valokytkimen kääntämistä nollille. Samoin saan (ainakin avaimet virtalukossa mutta nollilla) virrat päälle kääntämällä valot kytkimestä päälle. Pajalle tuo luultavasti menee kuitenkin korjattavaksi, jos ihmeparantumista ei tapahdu, mutta onko arvauksia mistä on kyse? Joku sähkövika kaiketi, mutta onko noihin oireisiin joku selkeä syyllinen vai pitääkö varautua maksamaan johtojen ja maadoituksien läpikäynnistä? Akku on pari vuotta vanha, viimeksi mitattu huollossa joulukuussa ja silloin hyvässä kunnossa, eli siinä tuskin on ongelmaa.

Voi hyvinkin olla valokytkin viallinen, toinen vag-klassikko on virtalukon pohja.
 
Voi hyvinkin olla valokytkin viallinen, toinen vag-klassikko on virtalukon pohja.

Nämä kaksi vaikuttaisivat tietysti aika loogisilta. Testasin vähän lisää, ja tässä viassa on kyllä huumoriarvoakin: omistan nyt auton, jonka pyyhkimiä saa (hyvin hetkellisesti) käytettyä avaamalla takaluukun, kun auto on kokonaan sammutettuna. Samalla tosin nopean välähdyksen käy päällä ainakin ilmaistointikin. Näin maallikkona en kylläkään tajua, miten takaluukun avaaminen tätä voi aiheuttaa (toki takaluukun salpa tarvitsee sähköä avattaessa, eli jotain kautta sitten kyseinen virta herättää "vähän" muutakin?), mutta saa joku ammattilainen seuraavaksi selvittää asiaa.
 
Nämä kaksi vaikuttaisivat tietysti aika loogisilta. Testasin vähän lisää, ja tässä viassa on kyllä huumoriarvoakin: omistan nyt auton, jonka pyyhkimiä saa (hyvin hetkellisesti) käytettyä avaamalla takaluukun, kun auto on kokonaan sammutettuna. Samalla tosin nopean välähdyksen käy päällä ainakin ilmaistointikin. Näin maallikkona en kylläkään tajua, miten takaluukun avaaminen tätä voi aiheuttaa (toki takaluukun salpa tarvitsee sähköä avattaessa, eli jotain kautta sitten kyseinen virta herättää "vähän" muutakin?), mutta saa joku ammattilainen seuraavaksi selvittää asiaa.

Tarkista takaluukun johtosarja saranan kohdalta, missä se menee sen kumisuojan sisällä. Jos useampi johto siellä paljaana ja ottavat yhteen, niin voivat tehdä mielenkiintoisia ilmiöitä.
 
Nämä kaksi vaikuttaisivat tietysti aika loogisilta. Testasin vähän lisää, ja tässä viassa on kyllä huumoriarvoakin: omistan nyt auton, jonka pyyhkimiä saa (hyvin hetkellisesti) käytettyä avaamalla takaluukun, kun auto on kokonaan sammutettuna. Samalla tosin nopean välähdyksen käy päällä ainakin ilmaistointikin. Näin maallikkona en kylläkään tajua, miten takaluukun avaaminen tätä voi aiheuttaa (toki takaluukun salpa tarvitsee sähköä avattaessa, eli jotain kautta sitten kyseinen virta herättää "vähän" muutakin?), mutta saa joku ammattilainen seuraavaksi selvittää asiaa.

Tälläinen kuulostaa enemmän maavialta, eli varsinaisen maadoituspisteen kautta ei maadoitu, mutta kun pyyhkimet on päällä, tulee tarpeeksi potentiaalieroa että joku vähän virtaa vievä laite toimii.

Itsellä käynyt kotona näin, kun tietyn vaiheen pääsulake on kärähtänyt, mutta vedenlämmitin on kytketty kahden vaiheen välille, jolloin esim. jääkaappi on saanut sen verran "maata" lämmitysvastustuksen yli että sisävalo syttyy, mutta kompressori ei jaksa toimia ja jääkaappi alkaa hälyttämään. Mukavia pähkinöitä alkaa klo 03.30 alkaa miettimään kun jääkaapit piippaa ja kuitenkin valo syttyy sisälle :)
 
Viimeksi muokattu:
MEB henkilöille vinkki. Jos auto valittaa jarrujärjeslmän/käsijarrun vikaa eikä suostu pitämään ”vaihdetta” päällä niin ovi auki ja D/R päälle niin pääsee liikkeelle. Ainakin Skodalla näin.
 
Tänään jäi 2019 Passat 2.0 TDI korjaamon pihaan, kun kusivehkeet hajos. AdBlue-järjestelmä oli kuseskellut kusta jako- ja apulaitehihnojen päälle. Korjaamolla sanoivat, etteivät suosittele ajamista lainkaan, vaan suoraan korjaukseen. Tulee varmaan mukava lasku tuosta.
Tämä oli kyllä viimeinen kusivehje mitä ostan. Tuon AdBluen jäätymispiste on -11C. Olisimpa tiennyt, että järki on jättänyt tämän pallon jo aikaa sitten, niin en olisi ostanut autoa josta löytyy tuo AdBlue-järjestelmä:poop:
Nämä kusiongelmat ovat kuulema varsin yleisiä, niin eipä VW ole mitään takaisinkutsuja suoritellut näistä. Käärivät vaan rahat ja laittavat asiakkaat maksamaan surkeasta suunnittelustaan. Kyllä aikanaan tuollaissita ongelmista olisi tullut takaisinkutsu.
Tälle huville tuli hintaa 1700€ ei merkkiliikkeessä. Liikeessä vaihdettiin etummainen kusiletku ja tehtiin nokkahinraremontti sekä vaihdettiin apulaitehihna. Onneksi tuo meni auton ostossa otetun lisävakuutuksen piikkiin. Kokonaisuus maksoi vakuutuksineen minulle 390€. Ei näitä uudempia VAG-paskoja voi pitää ilman takuita.

Tässä taas VAGille lisää kehuja tuohon GTE probleemaan liittyen
 
Täällä oli putki josssain kohtaa falskannut suuttimelta ja oli "sokeria" konetilassa. Huollossa pesivät ne pois eikä palannut *kop*kop*. Eivätkä puhuneet mitään että pitäis hihnoja vaihtaa. Itselle epäselvää pääsikö edes pissimään ainakaan jakohihnalle suoraan. Kuulemma vaaratonta sanottiin minulle?! Oli ei-merkkari muttei halpakaan paikka. Jos vuoto olisi jatkunut olisi kumpikin letku tankilta pitänyt vaihtaa ja arvio tonnin luokkaa (letkut itsessään pirun arvokkaat, ~4h töitä?!).

Eppäilen, että jakopäärempassa oli letkuliitokset avattuja oli jostain syystä vuotanut sen jälkeen.
 
Täällä oli putki josssain kohtaa falskannut suuttimelta ja oli "sokeria" konetilassa. Huollossa pesivät ne pois eikä palannut *kop*kop*. Eivätkä puhuneet mitään että pitäis hihnoja vaihtaa. Itselle epäselvää pääsikö edes pissimään ainakaan jakohihnalle suoraan. Kuulemma vaaratonta sanottiin minulle?! Oli ei-merkkari muttei halpakaan paikka. Jos vuoto olisi jatkunut olisi kumpikin letku tankilta pitänyt vaihtaa ja arvio tonnin luokkaa (letkut itsessään pirun arvokkaat, ~4h töitä?!).

Eppäilen, että jakopäärempassa oli letkuliitokset avattuja oli jostain syystä vuotanut sen jälkeen.
Naapurin Superb merkkiliikeessä pelkästään molemmat letkut 1200€. Kannattaa kokeilla tuota Lammikon liimasukikkaa ja laittaa auto myyntiin:rofl:
 
Tuli koeajettua Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG, alle 30 tuhatta kilometriä ajettu.. Oli ihan kivan tuntuinen auto, paljon varusteita, eli ei sen puoleen valittamista. Mutta tullut tietenkin keskusteluja luettua ja aika hurjalta kuulostaa. Tässä ketju Octavia lV uuden auton ongelmia - Sivu 87 missä paljon puhetta erinäisista sähkövioista lähinnä. Onko ihan tyhmä ajatus lähteä ostamaan 30 000 € autoa mistä takuu loppu ja kokemukset tuon kaltaisia mitä tuolla kirjoiteltu? Vai onko tuonne nyt vaan kertynyt pieni prosentti omistajista ongelmineen?
 
Tuli koeajettua Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG, alle 30 tuhatta kilometriä ajettu.. Oli ihan kivan tuntuinen auto, paljon varusteita, eli ei sen puoleen valittamista. Mutta tullut tietenkin keskusteluja luettua ja aika hurjalta kuulostaa. Tässä ketju Octavia lV uuden auton ongelmia - Sivu 87 missä paljon puhetta erinäisista sähkövioista lähinnä. Onko ihan tyhmä ajatus lähteä ostamaan 30 000 € autoa mistä takuu loppu ja kokemukset tuon kaltaisia mitä tuolla kirjoiteltu? Vai onko tuonne nyt vaan kertynyt pieni prosentti omistajista ongelmineen?
Sen enempää mallia tuntematta sijoittaisin ne 30 000e johonkin laitteeseen missä on vielä takuut tai muu diili voimassa. Kyseessä paljon rahaa ja tuolla rahalla sietäisi autoilla vuosikymmen ilman huolia.
 
Tuli koeajettua Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG, alle 30 tuhatta kilometriä ajettu.. Oli ihan kivan tuntuinen auto, paljon varusteita, eli ei sen puoleen valittamista. Mutta tullut tietenkin keskusteluja luettua ja aika hurjalta kuulostaa. Tässä ketju Octavia lV uuden auton ongelmia - Sivu 87 missä paljon puhetta erinäisista sähkövioista lähinnä. Onko ihan tyhmä ajatus lähteä ostamaan 30 000 € autoa mistä takuu loppu ja kokemukset tuon kaltaisia mitä tuolla kirjoiteltu? Vai onko tuonne nyt vaan kertynyt pieni prosentti omistajista ongelmineen?

30k€ budjetin ongelma on että jos et hae mitään pientä kaupunkiautoa niin takuut on aika usein loppu jo. Tai sitten kannattaa katella Hyundaita tai KIAa jos ne kelpaa.
 
30k€ budjetin ongelma on että jos et hae mitään pientä kaupunkiautoa niin takuut on aika usein loppu jo. Tai sitten kannattaa katella Hyundaita tai KIAa jos ne kelpaa.
Itse katselisin Toyotaa. Jos huollattaa virallisessa huollossa, saa 12 kk takuun ja tätä voi jatkaa 10 vuoteen tai 185kkm asti. Huollon voi skipata ja seuraavassa huollossa takuu taas aktivoituu mutta tulee 1 kk karenssi.

Toyotasi määräaikaishuoltoon, lisäämme siihen automaattisesti Toyota Relax -turvan 12 kuukaudeksi. Toyota Relax -turvaa voidaan jatkaa jopa auton kymmeneen ikävuoteen tai 185 000 ajokilometriin asti (ensin täyttyvän mukaan).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 521
Viestejä
4 507 551
Jäsenet
74 429
Uusin jäsen
Lilimeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom