Vielä kerran kysymystä 6-vaihteisen märkä-DSG:n kaksoismassavauhtipyörän vaihtamisesta (TDI 150, '16 seat 170tkm). Auto kävi pajalla arviossa, ja tuomiona tuli että saattaa pitää pientä ääntä. Mutta pitäisi päättää koska ja mitä korjata eikä tullut selvää vastausta, voi seurailla. Epäilen, etteivät kuunnelleet autoa seisoneena heti käynnistyksen, jolloin kilkuttaa niin selvästi, että hameväkikin huomasi. Ääni häviää, kun laittaa vaihteen päälle tai kun on ajanut vähän matkaa. Ääntä ei tullut talvella ja ilmeni taas kelien lämmettyä. Kaverin mielestä ei kuullostanut samalta, kuin heidän firman vag-kulkineet joissa vika ollut. Löysin kuitenkin toisen videon, jossa samanlainen kilkatus (kuvauksesta ei selvinnyt ilmenikö pelkästään seisoneena, vanhempi kone mutta samat kilometrit). Ääni ei kiusaa, jos autoa ei tyhjäkäyttele seisoneena vaan lähtee heti ajamaan. Joskus kylmänä nykäisee, kun heittää vaihteen silmään heti käynnistyksen jälkeen tai liikennevaloissa moottorin käynnistyksen jälkeen.
Tässä oma näyte:
kilkatus_tdi_dsg.mp3
Ja tässä tuubista näyte:
(
vagfoorumi)
Pitäisikö vaihdattaa kaksoismassa vai seurailla? Kannattaako märkä-DSGllä vaihdattaa kytkinlevyt samalla? Onko jotain muuta korjattavaa? Tai pyytää arviota toiselta pajalta? En aio paalata tätä
eikä oikein sopivia vaihtoehtoja ole.
E: Tässä erilainen ääni