Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuo sitä moottorisukupolvea edustaa, jossa on vaikeuksia jakopään kestävyyden kanssa eikä tuo DQ200 vaihteistona sekään kestävimmästä päästä tuon ikäisenä ole.Onko tämä niitä ensimmäisiä joissa on heikompi vaihdelaatikko/moottori ongelmia?
Ei.Eikös noissa 1.4 tsi koneissa se 122 hv kone ole ketjulla ja toi 125 hv olis jo remmillä?
Joo kun se tapahtuu n. 25% ajasta vain, oli se talvisää vai kesäsää. Tietääkseni huolestuu vain silloin jos tapahtuu jatkuvasti (?)^ Muistaakseni Vagarenalla oltiin sitä mieltä, ettei pikku pärähdys silloin tällöin käynnistettäessä merkitse mitään.. tiedä sitten.
Itsellä pärähteli jo muutama tuhat kilometriä jakoketjun ja hilujen vaihdon jälkeen. Välillä suorastaan rohisi pahasti. Tarkastutin kiristimen toiminnan ja ketjun kunnon kaiken varalta. Mielestäni rohina väheni huomattavasti, kun tein ylimääräisen öljynvaihdon ja sen ohella moottorin sisäpesun. Satunnainen pärähtely jäi kuitenkin ja hirveästi luottamusta ketjun kestävyydelle ei ollut.
Oli joo, mutta vaihdoin autoa jo vuosia sitten. 2018 kesällä tehtiin jakoketjuremppa ja käsittääkseni käytettiin virallista korjaussarjaa. 144tkm ajettuna oli vielä alkuperäinen ketju, mutta rääkäisi jo koeajolle lähtiessä niin miehekkäästi, että liike lupasi vaihdattaa kuntoon.Oliko sullakin juuri tuo 1.2 TSI CBZB moottori? Kiinnostaisi tietää mikä version ketjusarja sulle laitettiin. Laskussa näkyy yleensä ne tarkat osat mitä käytettiin huollon aikana.
Oli joo, mutta vaihdoin autoa jo vuosia sitten. 2018 kesällä tehtiin jakoketjuremppa ja käsittääkseni käytettiin virallista korjaussarjaa. 144tkm ajettuna oli vielä alkuperäinen ketju, mutta rääkäisi jo koeajolle lähtiessä niin miehekkäästi, että liike lupasi vaihdattaa kuntoon.
Ei ole mitään lappuja tallessa tuosta. Voi olla, että öljykanavissa oli jotain karstaa ja siksi kiristimen paine ei noussut tarpeeksi nopeasti ja ketju pärähti. Oli ajettu kuitenkin LL-vaihtoväleillä. Se jäi mieleen, että moottorin sisäpesu todellakin auttoi.Ok hyvä tietää. Onko sulla tosta kuittia tallessa, näkyisikö yhteenveto mitä kaikkea vaihdettiin yms.
Veikkaisin että tuo satunnainen pärähtely voi sitten johtua öljypaineesta sekä kiristimestä..
Jees, itse menen tolla 10k vaihtovälillä. Ajoni koostuu pääsääntöisesti maantieajosta kuitenkin.Ei ole mitään lappuja tallessa tuosta. Voi olla, että öljykanavissa oli jotain karstaa ja siksi kiristimen paine ei noussut tarpeeksi nopeasti ja ketju pärähti. Oli ajettu kuitenkin LL-vaihtoväleillä. Se jäi mieleen, että moottorin sisäpesu todellakin auttoi.
Uusia.Nyt löytyi vihdoin selitys 1.6 TDI CAYC Passatin tyhjäkäyntiongelmille kylmänä. Tuli Limp Mode ja vikakoodi 1-sylinterin suuttimesta. Koodien nollaamisen jälkeen nykäisi kerran ja nyt lämpöisenä auto toimii taas normaalisti.
Uskaltaako käytettyjä suuttimia ostaa vähän ajetuista purkuautoista? Vai suoraan uusia?
Laitoin tulemaan uuden. Pantin jälkeen jää 275 euroa maksettavaa. Jos meinaan ajaa tuolla autolla vielä jonkun aikaa, niin ei varmaan kannata sadan euron takia nuukailla.Uusia.
Mistä tilasit?Laitoin tulemaan uuden. Pantin jälkeen jää 275 euroa maksettavaa. Jos meinaan ajaa tuolla autolla vielä jonkun aikaa, niin ei varmaan kannata sadan euron takia nuukailla.
Autodocilta.Mistä tilasit?
Autodocilta.
Vaihdoin tilauksen sinne lähinnä toimitusajan vuoksi. Lupasivat 2-4 arkipäivän toimitusta, kun Autodocin pitkän toimitusajan päällä on ilmeisesti nyt joku ylimääräinen monen päivän viive. Suutin tuli loppupeleissä 40€ kalliimmaksi, mutta on alkuperäinen Continentalin/VDO:n, eikä tarvitse panttia.Kaikillekin vain infoksi myös, Autodoc on selvästi kallistunut viimevuosien aikana.
Kannattaa tilata Virosta, ak24.fi ja code24.fi. Parhaimmillaan 30-50% halvempaa kuin Autodocista. Olen noista sivustoilta tilannut ja perille on saapunut ongelmitta joten voin suositella
Valikoima voi olla ehkä hieman pienempi kuin Autodocilla tosiaan..
Kun kerta kylmäkäynnistys on takerrellut niin se viallinen suutin todnäk vuotaa johonkin ja kadottaa ruiskutuspaineet kiskosta.. käytännössä se voi vuotaa joko paluulinjaan tai palotilaan ja jos palotilaan niin tuossa on suuri riski sulattaa mäntä ja/tai leikkauttaa sylinteri kiinni.Vaihdoin tilauksen sinne lähinnä toimitusajan vuoksi. Lupasivat 2-4 arkipäivän toimitusta, kun Autodocin pitkän toimitusajan päällä on ilmeisesti nyt joku ylimääräinen monen päivän viive. Suutin tuli loppupeleissä 40€ kalliimmaksi, mutta on alkuperäinen Continentalin/VDO:n, eikä tarvitse panttia.
Onneksi auto tuntuu taas toimivan. Tarvittaessa esilämmitystä apuun. Pakollisia menoja tänään ja pyörällä en tuossa kaatosateessa polje ympäri kaupunkia![]()
Ei kolise tai kärytä yhtään. Lähtenyt myös aina nätisti kovillakin pakkasilla käyntiin. Ongelma on vain ollut pakkasilla pieni hytkyminen tyhjäkäynnillä lämpenemiseen asti tai sitten kierrosten heittely kovalla laturin tai ilmastoinnin kuormalla, kun kone ei ole vielä lämmennyt. Pari vuotta ollut noita ongelmia. Epäilin suutinta, mutta 99,8% ajasta auto kävi nätisti ja korjausarvot olivat hyvät. Nyt varmistui.Kun kerta kylmäkäynnistys on takerrellut niin se viallinen suutin todnäk vuotaa johonkin ja kadottaa ruiskutuspaineet kiskosta.. käytännössä se voi vuotaa joko paluulinjaan tai palotilaan ja jos palotilaan niin tuossa on suuri riski sulattaa mäntä ja/tai leikkauttaa sylinteri kiinni.
EDIT:
Jos se käryää/savuaa/kolisee käynnistäessä niin riski tuohon em. asiaan on todella suuri.
Jos ei tee enempää kuin kerran päivässä, niin ihan normaalia vaggineen toimintaaNyt auto käy ja kulkee ihan normaalisti. Eilen nykäisi kerran ja veti limp modeen.
Onhan se vähän kiusallista, kun pitää kytkin pohjassa rullata kaupan pihaan kolmella sylinterillä rytkyttäen nollaamaan vikakoodejaJos ei tee enempää kuin kerran päivässä, niin ihan normaalia vaggineen toimintaa![]()
Mitä koodia auto antoi?Ei kolise tai kärytä yhtään. Lähtenyt myös aina nätisti kovillakin pakkasilla käyntiin. Ongelma on vain ollut pakkasilla pieni hytkyminen tyhjäkäynnillä lämpenemiseen asti tai sitten kierrosten heittely kovalla laturin tai ilmastoinnin kuormalla, kun kone ei ole vielä lämmennyt. Pari vuotta ollut noita ongelmia. Epäilin suutinta, mutta 99,8% ajasta auto kävi nätisti ja korjausarvot olivat hyvät. Nyt varmistui.
Nyt auto käy ja kulkee ihan normaalisti. Eilen nykäisi kerran ja veti limp modeen.
En muistanut ottaa kuvankaappausta, kun oli kiire saada auto pois Limp Modesta ja takaisin tielle. Oli kuitenkin joku "Cylinder 1 Circuit Malfunction". Googlailun perusteella hyvin yleinen suutinvika noissa. Johtosarjaa kävin jo läpi ja kosteutta ei löytynyt mistään.Mitä koodia auto antoi?
Kukaan joka omistaa 1.5TSI moottorilla olevan vagin suorittanut tuota softapäivitystä ECU(?):lle huollossa?
1-2k rpm kylmänä koneella meinaa vähän kierrokset seilata, tuo on vissiin yleinen ongelma noissa ilman tuota päivitystä.
Kyseessä 2019 Seatti
Jees, mullekkin tehtiin toissapäivänä tuo päivitys, kylmällä koneella kierrokset seilaa vielä vähän, mutta ei niin pahasti kuin ennen. Jotenkin tuntuu myös, että alakierroksille tuli lisää vääntöä ja siitä on jäänyt se turha pomputtaminen pienessä vauhdissa pois.Meillä oli niitä ihan ekoja 1.5 tsi atecoja ex-työpaikassa. Siinä kylmällä koneella ei yleensä kiekat seilannut, mutta se oli muuten sekoileva. Kaasua kun painoi liikkeelle lähdössä kylmällä koneella, niin mietti ja mietti (useampi sekuntti) nytkähti yleensä pikkasen eteen ja kone sammu. Muutamassa risteyksessä olin sillä pari kertaa tän ominaisuuden vuoksi ns. jännän äärellä.Tuli ihan ok kuntoon, kun ekassa huollossa ajoivat uudet softat eculle. Kun kone lämpesi, niin toimi yleensä kuin unelma ja sylinterien lepuutuksessa ei ollut mitään häikkää yms. Ihan kuin olis ollut aivan totaalisen väärät kartat eculla. Nyt appiukolla ollut kohta vuoden se eTSI versio ja todella mahtava kone kulutuksen ja start/stop ominaisuuksiensa vuoksi.
Menet merkkiliikkeen varaosatiskille ja kerrot haluavasi paikkamaalia niin saat kynsilakkapullon sitä.Onko täällä kokemuksia paikkamaaleista VAG:ineeseen (valkoinen VW 2017)? Muutama kiveniskemä tekisi mieli paikata konepellistä
Nyt löytyi vihdoin selitys 1.6 TDI CAYC Passatin tyhjäkäyntiongelmille kylmänä. Tuli Limp Mode ja vikakoodi 1-sylinterin suuttimesta. Koodien nollaamisen jälkeen nykäisi kerran ja nyt lämpöisenä auto toimii taas normaalisti.
Uskaltaako käytettyjä suuttimia ostaa vähän ajetuista purkuautoista? Vai suoraan uusia?
Trouble codes:
P020200 - Cylinder 2- Injector Circuit
Intermittent
Mileage: 248091 km
Priority: 2
Malfunction frequency counter: 1
Unlearning counter: 255
Engine speed: 2351.75 1/min
Normed load value: 42.0 %
Vehicle speed: 122 km/h
Coolant temperature: 84 °C
Intake air temperature: 35 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.005 V
Laitoin tulemaan uuden. Pantin jälkeen jää 275 euroa maksettavaa. Jos meinaan ajaa tuolla autolla vielä jonkun aikaa, niin ei varmaan kannata sadan euron takia nuukailla.
Autodocin suutin oli tämä:Tämä olikin ihan hyvä sattuma, Fabia samalla moottorikoodilla laittoi perinteisen vaggineen vilkuttavan hehkuvalon, limp moden taannoin ja vikakoodia löytyi sylinterin 2 suuttimesta:
Koodi:Trouble codes: P020200 - Cylinder 2- Injector Circuit Intermittent Mileage: 248091 km Priority: 2 Malfunction frequency counter: 1 Unlearning counter: 255 Engine speed: 2351.75 1/min Normed load value: 42.0 % Vehicle speed: 122 km/h Coolant temperature: 84 °C Intake air temperature: 35 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.005 V
Koska ongelma korjaantui vetämällä tien sivuun ja sammuttamalla ja uudelleenkäynnistämällä auto, olen nyt jatkanut normaalisti ajoa eikä sen jälkeen ole ollut mitään oiretta havaittavissa.
Auton arvo alkaa olla tyyliin 3500e niin onko suutinrempassa sitten enää mitään järkeä? Marmorilla tehtynä ei ainakaan, kolme vuotta sitten yksi suutin meni ja se oli kokonaisuduessaan tonnin keikka.
Millä varaosanumerolla löysit tuollaisen hinnan? Käsittääkseni noissa kaikissa 1.6tdi cr koneissa olisi sama suutin, eli moottorikoodit CAYA, CAYB, CAYC, mutta löydän autodocilta vain yli 400e vaihtoehtoa kun katsoo Fabia-osastoa.
Autodocin suutin oli tämä:
4110172R Henkel Parts Ruiskutussuutin ▷ AUTODOC hinta ja kokemuksia
Mutta päädyin tilaamaan AK24:lta tämän 340€ hintaan. Nopeampi toimitus, ehkä laadukkaampi valmistaja ja ei tarvitse säätää pantin kanssa:
CONTINENTAL/VDO Ruiskutussuutin A2C9626040080 - AK24.fi
Omallakin autolla pystyy nyt ajamaan normaalisti, mutta etenkin puolikylmänä huomaa tyhjäkäynnin olevan entistä huterampi. Ehkä myös ihan tyhjäkäynnin tuntumasta puuttuu vääntöä. Livedatasta myös näkee, että suuttimen 1 mitattu energia on aina pienin. Paikoin puhutaan jopa useamman milligramman eroista. Veikkaan, että seuraava Limp Mode on vain ajan kysymys ja jossain vaiheessa se ei välttämättä enää kuittaannu vain sammuttamalla autoa. Suuttimen vaihto on ilmeisesti nopea homma ja koodaus simppeliä oikeilla välineillä, eli netistä tilaamalla ei pitäisi tonnia mennä. Tilasin vielä toisen suuttimen tiivistesarjan, kun tuon AK24:n suuttimessa ei mainita, monetko tiivisteet tulee. Ilmeisesti myös suutin 2 pitää nostaa ylös vaihdon yhteydessä, kun ovat kiinni toisissaan. Samalla uusittava senkin tiivisteet.
Tämän mainostettiin olevan 100tkm ajetusta purkuautosta ja on halpa. Tiedä sitten, kuinka tarkka lukema on. Aika vähän kilsoja tuon ikäiselle diesel-Passatille ja muutenkin hieman epäilyttävä tasaluku. Harkitsin tuon ostoa, mutta ajattelin olevan parasta ostaa uusi ja kunnollinen. Tuskin tarvitsee ainakaan samaa suutinta uusia enää uudestaan. Vanhan ykkössuuttimen jätän varalle autoon, kun sen turvin pääsee ainakin vielä ajamaan. Jos nyt jossain reissussa kosahtaa joku toinen suutin.
VYT33733 Volkswagen PASSAT B7 Polttoainesuutin 03L130277B - Käytetty auto osa verkossa | OVOKO
Onko täällä kokemuksia paikkamaaleista VAG:ineeseen (valkoinen VW 2017)? Muutama kiveniskemä tekisi mieli paikata konepellistä
Piti kauppaan lähteä, niin Passat kehittikin varsin ikävältä kuulostavan metallisen säksätysäänen (metallinen säksätys, jossa ihan kuin jokin pyörivä osa nappaisi kiinni tiheällä tahdilla kiinni toiseen metalliseen osaan ja kenties hieman myös rohisee), joka kuuluu tyhjäkäynnillä ja ääni tihenee kierrosten noustessa. Tämä tuli ilmi siis heti kun käynnistin kylmän koneen ja koneen lämpeneminen ei ääneen vaikuttanut mitenkään. Aiemmin ei ollut mitään viitteitä moisesta ongelmasta, eli vika on tullut päälle auton seistyä pari päivää. Melkein kuin laakeri olisi mennyt jostain, mutta ei korvakuulolla oikein paikallistu jakopään suuntaan taikka apulaitehihnoihin. Ääni kuuluu selkeimmin moottorin vasemmalla, eli kuljettajan puolella. Jos olisi pakko veikata ilman stetoskooppia, niin jossain vaihteiston tienoilla. Vikakoodeja ei ole (vcds), kone vaikuttaisi toimivan normaalisti, moottorin lämmöillä ei ole ääneen vaikutusta, mutta kierrosluvulla on (ääni muttuu kierrosten noustessa), vaihteisto vaikuttaisi toimivan normaalisti. Auton sisälle ääni ei kuulu, mutta sen kuulee kyllä selvästi ulkopuolella. Lukuisat Youtube-videot rikkinäisistä/venyneistä ketjuista ja niiden äänistä eivät täsmää tähän, joten hieman rohkenen epäilllä ketjuongelmaa.
Jos vika kuuluisi apulaitteiden suunnasta, veikkaisin viallista ohjainrullaa tai kiristintä taikka viallista apulaitteen laakeria, mutta jostain syystä ääni ei oikein paikallistu sinne, vaan ennemmin moottorin vasempaan suuntaan kohti vaihteistoa.
Herääkö kenellekään ajatuksia viasta? Auto on 2014 vuoden B7 Passat Ecofuel 1.4 TSI DSG.
Olen varmaan huomenna joka tapauksessa paikalliseen korjaamoon yhteyksissä diagnosointia sopiakseni, mutta ajatuksia otan mielläni vastaan.
Ilmastoinnin kompressori/magneettikytkin? Latureissakin voi olla hihnapyörän sisällä vapaakytkin, joka pitää todella pahaa ääntä rikkouduttuaan.
Hmm, vauhtipyörä? Vaikuttaako vaihteet ja niiden vaihtaminen mitään? Mites kevyesti jarrua vasten ryömitys?
Ilmastoinnin pois kytkeminen ei ainakaan ääntä muuta.
Kyseessä DSG, joten tuo ryömityskikka tuskin toimii. Vaihteissa en kuitenkaan havainnut mitään ongelmia. Vaihtaminen toimii normaalisti, samoin pakki ja auto ei täristä lainkaan.
Kiitoksia vinkeistä!
Piti kauppaan lähteä, niin Passat kehittikin varsin ikävältä kuulostavan metallisen säksätysäänen (metallinen säksätys, jossa ihan kuin jokin pyörivä osa nappaisi kiinni tiheällä tahdilla kiinni toiseen metalliseen osaan ja kenties hieman myös rohisee), joka kuuluu tyhjäkäynnillä ja ääni tihenee kierrosten noustessa. Tämä tuli ilmi siis heti kun käynnistin kylmän koneen ja koneen lämpeneminen ei ääneen vaikuttanut mitenkään. Aiemmin ei ollut mitään viitteitä moisesta ongelmasta, eli vika on tullut päälle auton seistyä pari päivää. Melkein kuin laakeri olisi mennyt jostain, mutta ei korvakuulolla oikein paikallistu jakopään suuntaan taikka apulaitehihnoihin. Ääni kuuluu selkeimmin moottorin vasemmalla, eli kuljettajan puolella. Jos olisi pakko veikata ilman stetoskooppia, niin jossain vaihteiston tienoilla. Vikakoodeja ei ole (vcds), kone vaikuttaisi toimivan normaalisti, moottorin lämmöillä ei ole ääneen vaikutusta, mutta kierrosluvulla on (ääni muttuu kierrosten noustessa), vaihteisto vaikuttaisi toimivan normaalisti. Auton sisälle ääni ei kuulu, mutta sen kuulee kyllä selvästi ulkopuolella. Lukuisat Youtube-videot rikkinäisistä/venyneistä ketjuista ja niiden äänistä eivät täsmää tähän, joten hieman rohkenen epäilllä ketjuongelmaa.
Jos vika kuuluisi apulaitteiden suunnasta, veikkaisin viallista ohjainrullaa tai kiristintä taikka viallista apulaitteen laakeria, mutta jostain syystä ääni ei oikein paikallistu sinne, vaan ennemmin moottorin vasempaan suuntaan kohti vaihteistoa.
Herääkö kenellekään ajatuksia viasta? Auto on 2014 vuoden B7 Passat Ecofuel 1.4 TSI DSG.
Olen varmaan huomenna joka tapauksessa paikalliseen korjaamoon yhteyksissä diagnosointia sopiakseni, mutta ajatuksia otan mielläni vastaan.
Piti kauppaan lähteä, niin Passat kehittikin varsin ikävältä kuulostavan metallisen säksätysäänen (metallinen säksätys, jossa ihan kuin jokin pyörivä osa nappaisi kiinni tiheällä tahdilla kiinni toiseen metalliseen osaan ja kenties hieman myös rohisee), joka kuuluu tyhjäkäynnillä ja ääni tihenee kierrosten noustessa. Tämä tuli ilmi siis heti kun käynnistin kylmän koneen ja koneen lämpeneminen ei ääneen vaikuttanut mitenkään. Aiemmin ei ollut mitään viitteitä moisesta ongelmasta, eli vika on tullut päälle auton seistyä pari päivää. Melkein kuin laakeri olisi mennyt jostain, mutta ei korvakuulolla oikein paikallistu jakopään suuntaan taikka apulaitehihnoihin. Ääni kuuluu selkeimmin moottorin vasemmalla, eli kuljettajan puolella. Jos olisi pakko veikata ilman stetoskooppia, niin jossain vaihteiston tienoilla. Vikakoodeja ei ole (vcds), kone vaikuttaisi toimivan normaalisti, moottorin lämmöillä ei ole ääneen vaikutusta, mutta kierrosluvulla on (ääni muttuu kierrosten noustessa), vaihteisto vaikuttaisi toimivan normaalisti. Auton sisälle ääni ei kuulu, mutta sen kuulee kyllä selvästi ulkopuolella. Lukuisat Youtube-videot rikkinäisistä/venyneistä ketjuista ja niiden äänistä eivät täsmää tähän, joten hieman rohkenen epäilllä ketjuongelmaa.
Jos vika kuuluisi apulaitteiden suunnasta, veikkaisin viallista ohjainrullaa tai kiristintä taikka viallista apulaitteen laakeria, mutta jostain syystä ääni ei oikein paikallistu sinne, vaan ennemmin moottorin vasempaan suuntaan kohti vaihteistoa.
Herääkö kenellekään ajatuksia viasta? Auto on 2014 vuoden B7 Passat Ecofuel 1.4 TSI DSG.
Olen varmaan huomenna joka tapauksessa paikalliseen korjaamoon yhteyksissä diagnosointia sopiakseni, mutta ajatuksia otan mielläni vastaan.
Onko yhtään tämän tyyppinen ääni
Mikä hitto on tarkastushuolto ? En ole ikinä kuullutkaan.Skeidat taas tapetilla:
![]()
Helenan auton vaihdelaatikko hajosi 30 000 kilometrin jälkeen – Myyjäliike syyttää huollon laiminlyönnistä
Asiakas ja autoliike riitaantuivat, kun uutena ostetun Skodan automaattivaihteet hajosivat.www.iltalehti.fi
Skeidat taas tapetilla:
![]()
Helenan auton vaihdelaatikko hajosi 30 000 kilometrin jälkeen – Myyjäliike syyttää huollon laiminlyönnistä
Asiakas ja autoliike riitaantuivat, kun uutena ostetun Skodan automaattivaihteet hajosivat.www.iltalehti.fi
![]()
Kuinka kauan upouudella Skodalla voi ajaa tekemättä asiallisia huoltoja? Octavia pamahti rikki 55 733 km:n jälkeen
Kuluttajariitalautakunnassa päästiin käsittelemään tapausta, jossa huolloissa oli selvästikin säästelty.www.is.fi
Mun mielestä kyllä pötypuhetta että hieman kesymmällä huoltamisella sais mitään ketjua paskaksi 55tkm kohdalla, ellei se sit oo lähtökohtaisesti sutta ja sekundaa.
Miten esim. Saab 9000:ssa ketju kestää sen puol miljoonaa järjestään...
Ps. luulis näiden lehtijuttujen herättelevän jengiä ettei koskisi noihin romuihin ja muitakin merkkejä löytyy mutta ei.