- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 477
Pari vuotta sitten tein kauppaa vähän vanhemman vagin osasta ja entisen VAG-mekaanikon kanssa. Kyseisen ex-mekaanikon silloisena kulkupelinä oli audi eli siellä ei ollut merkki vaihtunut.Oi on sillä jos uuden auton arvosta menee reilussa vuodessa melkein puolet koska tekniikka on jotain mitä VAG diileri ei itse halua koskea . Usko pois vaihdoin merkkiä aika nopeasti, nimimerkillä entinen VAG mekaanikko.
Meillä saa olla tyytyväinen että puoliso suostuu kuuntelemaan ja ei olla ostettu VAG:ia yhden käytetyn ja yhden uuden jälkeen kun sai joko korjata koko ajan tai hyvitys oli minimaalinen. Makselee ihan iloisena nykyään Fordeista kunhan Fordin logon lisäksi kontista löytyy ST/RS/Mustang/Vignale logo.
Kumma juttu, että VAGin merkit komeilee myyntitilastojen kärjessä, vaikka samalla rahalla saisi ilmeisesti parempaakin. Selvää on, että VAG on tehnyt huonoja teknisiä ratkaisuja, mutta se ei tarkoita että konsernin kaikki tuotteet olisivat nyt ja aina sutta ja sekundaa.
Tähän liittyen en ymmärrä, miksi VAG ei brändää huonossa maineessa olevia TSI-moottoreita ja DSG-vaihteistoja uudelleen. Viimeistään siinä kohtaa, kun porsivista jakoketjuista tunnetuksia tullut moottori sai jakopäähänsä hihnan, olisi mielestäni kannattanut moottorin nimi vaihtaa.