VAG autojen monet ongelmat

Folkkarilla lisää ongelmia:
Vaarallinen vika turvavöissä paljastui Tekniikan Maailman testissä - koskee VW-konsernin malleja
upload_2018-5-9_11-2-21.png
 
Tuo nyt sentään on aika pieni detalji. Tuota ei välttämättä olisi edes uutisoitu, jos vikaa ei olisi löytänyt Tekniikan maailma, ja/tai jos vika olisi ollut jossain muussa merkissä.
Turvavyön järjestelmällinen ja useita suosittuja malleja koskettava toimintavirhe on pieni detalji? VAG uskovainen saa olla, mutta joku raja sentään.
 
Meillä on ollut yksi Polo kaksi Octavia farkkua ja kaksi Passat farkkua. Perhepiirissä on ollut varmaankin 30 Volkswagenia alkaen Kuplasta, siis siitä originaalista. Kaikenlaista vikaa noista on löytynyt, mutta ei meillä kuitenkaan ole koskaan jäänyt siitä kiinni etteikö Helkama-Auto tai Laakkonen olisi menopelejä kuntoon saattanut. Joitakin yleisimpiä VAG vikoja on osunut kohdalle, eli 1.8TSI söi öljyä kunnes meni koko kone vaihtoon, eikä sen jälkeen syönyt enää öljyä. Myös virtalukon pohjia on vaihdettu. EGR vaihdettu, Haldex suodattimia vaihdettu, muuttuvageometrinen turbo on juminut ja vakaajan yhdystankoja vaihdeltu. DSG ei ole koskaan hajonnut, eikä kaksoismassavauhtipyörä manuaaleista. Pumppusuuttimiakaan ei ole porsinut.

Nykyisessä autossa on tosin kyllä huoltosopimus, joten ainakin teoriassa ylläpitokulut on tiedossa.
 
Turvavyön järjestelmällinen ja useita suosittuja malleja koskettava toimintavirhe on pieni detalji? VAG uskovainen saa olla, mutta joku raja sentään.

Tuo on kuitenkin aika halpa korjata, verrattuna moottoreiden tai vaihdelaatikon suunnitteluvirheisiin tai vaikka Toyotan turvatyynyongelmiin. Sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta on että ongelmallisen turvavyön valmistaja on sama yhtiö, joka oli Toyotan turvatyynyongelmien aiheuttajana.
 
Tuo on kuitenkin aika halpa korjata, verrattuna moottoreiden tai vaihdelaatikon suunnitteluvirheisiin tai vaikka Toyotan turvatyynyongelmiin. Sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta on että ongelmallisen turvavyön valmistaja on sama yhtiö, joka oli Toyotan turvatyynyongelmien aiheuttajana.
Miten niin "Toyota" ongelma? Samaa Takatan paskaa on ollut muissakin autoissa, Hondan tiedän varmaksi. Mielenkiintoisesta yksityiskohdastakaan niin en tiedä, kun lienee ollut aikalailla iso toimija turvalaitteissa. Vähä kun ihmettelis, kun miksi aina joku Boschin komponentti porsii joka autossa. Korjauksen halpuus vetää sanattomaksi, mua lähinnä kiinnostaa se vaarassa ollut/oleva henkikulta. Koneen osia saa rahalla.
 
Miksi tuon pitäisi kaikkia VAGin omistajia huolettaa? Ikävä moka joka korjaantuu yksinkertaisesti. Erikoista vaan ettei ole aiemmin tullut esiin.
Ja missäköhän kohtaa kirjoitin "kaikkia"? Hengenvaarallinen moka (turvavyömoka siis).

e: Ei kyllä olisi yllättävää, jos ongelma laajenisi. Riippunee siitä onko kyseinen design Takatan yleispatentti vai vagille tilattu ratkaisu.
 
Tuo nyt sentään on aika pieni detalji. Tuota ei välttämättä olisi edes uutisoitu, jos vikaa ei olisi löytänyt Tekniikan maailma, ja/tai jos vika olisi ollut jossain muussa merkissä.
Siltä se kuulosti kun vag uskovaiset sanoja käytettiin ja niin maailman suurelta ongelmalta kuulosti kolmen auton ongelma.
Miksiköhän kuittasin vag-uskovaisesta jotain?
:sidea:

Ymmärrän kyllä, että harmittaa kun omalle suosikille tulee lunta tupaan, mutta ei nyt pidä sortua mihinkään älyttömyyksiin.
 
Siltä se kuulosti kun vag uskovaiset sanoja käytettiin ja niin maailman suurelta ongelmalta kuulosti kolmen auton ongelma.
VAG-uskovaisuudesta vielä sen verran, että itse en ole koskaan omistanut VAG-konsernin valmistamaa autoa. Minusta tuo on vain ikävä juttu, joka tietysti pitää korjata mahdollisimman pian. Riskejä vähentänee se, että tuota ei ilmeisesti tapahdu ainakaan tyypillisessä nokkakolarissa, jossa turvavöitä tarvitaan eniten, ja ongelmia aiheutuu vain yhden istuinpaikan turvavyössä.
 
VAG-uskovaisuudesta vielä sen verran, että itse en ole koskaan omistanut VAG-konsernin valmistamaa autoa. Minusta tuo on vain ikävä juttu, joka tietysti pitää korjata mahdollisimman pian. Riskejä vähentänee se, että tuota ei ilmeisesti tapahdu ainakaan tyypillisessä nokkakolarissa, jossa turvavöitä tarvitaan eniten, ja ongelmia aiheutuu vain yhden istuinpaikan turvavyössä.
Istuinpaikalla, jossa 99 % istuu lapsi. Ja ennen nokkakolaria toki ei koskaan kaarreta reippaasti. Eiku... Jos sinussa kerran ei ole uskovaisen vikaa, niin kiinnostais tietää millä hemmetillä järkeilit, että tuota ei olisi uutisoitu, jos kyseessä olisi muu merkki? Mikä nyt olisi sopiva Polo/Ibiza vastine, Fiesta? Noita autoja kun kuitenkin on liikenteessä niiin maan perkeleesti.
 
Hyvä kumminkin että uutisoitiin. Koska en ole kuullut aiemmin, että turvavyö olisi auennut itsestään. Polo, Ibiza ja myös Arona on kumminkin tosi suosituja malleja.

Voi siis olla käyttämättä tuota viallista istumapaikkaa ja käyttää jotain muuta paikkaa. Tai sitten vaihtaa autoa, jos tarvitsee kaikki paikat. Koska ilman turvavyötä ei saa olla ja ei voi tietää koska se viallinen turvavyö sattuu aukeamaan itsestään.

Edit:
Sopiva vastine voisi olla vaikka Fiesta + Yaris, mutta onneksi niiden turvavyöt toimii :)
 
Istuinpaikalla, jossa 99 % istuu lapsi. Ja ennen nokkakolaria toki ei koskaan kaarreta reippaasti. Eiku... Jos sinussa kerran ei ole uskovaisen vikaa, niin kiinnostais tietää millä hemmetillä järkeilit, että tuota ei olisi uutisoitu, jos kyseessä olisi muu merkki? Mikä nyt olisi sopiva Polo/Ibiza vastine, Fiesta? Noita autoja kun kuitenkin on liikenteessä niiin maan perkeleesti.

Osuva valinta Trafi.fi - Takaisinkutsukampanjat

En muita että noista olisi kuitenkaan missään isommasti huudeltu?
 
Istuinpaikalla, jossa 99 % istuu lapsi.
En ole ihan varma, mutta oma tulkinta on että vasen taka-istuin on kuljettajan takana oleva istuin. Meillä ei ainakaan juniorit istu tuolla paikalla, kun on kadun puoleinen paikka, toisaalta eipä isofix -istuimelle kovin kummoinen ongelma olisi, vaikkei turvavyö toimisi ollenkaan.
 
Osuva valinta Trafi.fi - Takaisinkutsukampanjat

En muita että noista olisi kuitenkaan missään isommasti huudeltu?
No en osaa sanoa miksi noita ei ole uutisoitu, liian vähän kohdeautoja? Mutta erityisestihän minä kyselin sen perään, että miten muka yhtiö (vag) olisi millään tavalla vaikuttanut tähän, että herkemmin julkaisivat. En ole ainakaan itse huomannut mitään biasia siinä, että vakavia turvallisuusongelmia olisi jätetty julkaisematta sen takia, että yhtiö on tietty.

e: Liekö TM:n toimitus itkenyt verta, kun löysivät erinomaisen jutut, mutta koski ikävästi ruokkivaa kättä.
 
En ole ihan varma, mutta oma tulkinta on että vasen taka-istuin on kuljettajan takana oleva istuin. Meillä ei ainakaan juniorit istu tuolla paikalla, kun on kadun puoleinen paikka, toisaalta eipä isofix -istuimelle kovin kummoinen ongelma olisi, vaikkei turvavyö toimisi ollenkaan.
Kaksi lasta, kaksi turvaistuinta. 99,9 % varmuudella on toinen tuossa paikalla. Isofix-kommenttiasi en ymmärrä ollenkaan. Vyöt ovat ainakin meidän Cybexin istuimissa täysin välttämättömät, isofiksit näyttävät lähinnä muoviosiin kiinnittyviltä. Kaipa riittää pitämään istuimen paikallaan, lasta eivät pidä mitenkään.

e: Muisti palailee pätkittäin. Nämä Cybexit siis isompien lasten istuimia, lyhyt kantokoppavaihe meni täysin isofixin varassa.
 
No en osaa sanoa miksi noita ei ole uutisoitu, liian vähän kohdeautoja? Mutta erityisestihän minä kyselin sen perään, että miten muka yhtiö (vag) olisi millään tavalla vaikuttanut tähän, että herkemmin julkaisivat. En ole ainakaan itse huomannut mitään biasia siinä, että vakavia turvallisuusongelmia olisi jätetty julkaisematta sen takia, että yhtiö on tietty.
No tarkoitin juuri sitä mitä jive linkitteli, eli takaisinkutsuja on aika monissa merkeissä, mutta niistä uutisoidaan melko harvoin. Uskon, että VAG-konserni on tässä vähän silmätikkuna aiempien moottoriongelmien takia. Varsinkin keltaisella lehdistöllä on tapana, että kun joku taho mokaa pahasti (ihan aiheesta riippumatta), niin sitä seurataan sitten jatkossa tarkemmin, ja saahan sillä varmasti hyvin klikkauksia.

Sihtasin tuosta linkistä turvavöihin liittyvät ongelmat vuodesta 2011 eteenpäin, ja yhtä vuotta lukuunottamatta kaikkina vuosina oli jossakin automallissa ollut ongelmia turvavöiden kanssa, ja muutamina vuosina useissa automalleissa (valmistajina Chevrolet, Ford, Kia, BMW, Mercedes jne). Hyvin usein takaisinkutsut koskivat kolminumeroista määrää autoja.
 
Missä vehkees isofix olis muoviosiin kiinnittyvä. Toki istuimen kiinnikkeille olevat ohjaimet on muovisia kun pitää saada ne osumaan penkin aukoista kohdalleen, mutta metallinen lenkki siellä on mihin kiinnitytään.

Koko isofixin stardardien mukainen idea on ettei aikuisten turvavöitä tarvita kun ei ole täysin varma että ovat joka laittees sopivasti. Mitä se oli et 96% varmistaa oikein kiinnityksen kun turvavyökiinnikkeisellä se oli 30%. Jollei kolmatta kiinnityspistettä ole niin käytetään jalkaa penkissä, joka tulee jalkatilaan. Jos noita vertailee niin onhan se isofix hitosti varmempi kun istuimessa itsessään suunniteltua joustoa eikä tarvi ihmetellä onko turvavöissä kiristinpanoksia vai ei ja ettei niitä ole muksu saanut käsin kiskottua sattumalta löysälle.
Kyse siis penkin päässä, ei auton päässä. Group 2/3 istuimet. Isofix - Wikipedia
 
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...735.161306623.1527707430-707140734.1431007148

Autokauppias Laakkosen tulos rysähti tappiolle - takuukorjaukset rokottivat autokauppiasta
AutoTulokset
2018065919599.jpg

Volksawagenin dieselmalleihin on jouduttu tekemään päästöskandaalin vuoksi korjauksia. Bensamallaissa taas on esiintynyt esimerkiksi jakoketjuongelmia. Kuva: JUSSI TURTIAINEN
Useimmat autokauppiaat tekivät viime vuonna vähintään kohtuullisia tuloksia, mutta Suomen toiseksi isoimman autokauppiaan tulos sukelsi tappiolle. Yksi tappion selityksistä oli yllättävä: yhtiö joutui tekemään tavallista enemmän takuukorjauksia.

Viime vuosi ei ollut autokauppiaille yleensäkään pelkkää juhlaa, koska autoverosekoilu keskeytti käytännössä pitkäksi aikaa uusien autojen myynnin. Useimmat autokauppiaat saivat myynnin ja liikevaihdon aukon kuitenkin loppuvuonna paikattua. Siinä auttoi kohentunut taloustilanne.

Talouselämä 500-selvitykseen mahtuneista autokauppiaista esimerkiksi Veho, Länsiauto, Kamux ja Rinta-Joupin autoliike tekivät kaikki vähintään kohtuullisia tuloksia. Linjasta poikkeaa Suomen toiseksi isoin autokauppias, 649 miljoonan euron liikevaihdon tehnyt Kauppahuone Laakkonen. Laakkonen menetti neljä prosenttia liikevaihdostaan ja yhtiön nettotulos painui neljä miljoonaa euroa tappiolle.

Laakkonen kertoo toimintakertomuksessaan tappiolle useita selityksiä, joista yksi kuulostaa ensin yllättävältä: "kannattavuuteen vaikutti negatiivisesti suurimpien merkkiedustustemme normaalia suurempi takuukorjausten määrä". Maahantuojien myöntämän takuun perusteella tehtävät työt maksaa mahantuoja. Miksi sitten takuutöiden suuri määrä tekee pahaa jälleenmyyjän tulokselle?

Selitys on takuutöistä maksettava hinta. Merkkikorjaamot nyhtävät kuluttajilta korkeita tuntiveloituksia niistä remonteista, jotka kuluttaja joutuu itse maksamaan. Maahantuojan maksamissa takuutöissä hintataso on ihan toinen, siis roimasti matalampi. Takuutöiden tekemisestä ei autokauppiaalle juuri jää katetta.

"Takuukorjausten osalta työn ja varasosamyynnin tuottavuus on keskimääräistä alhaisempi", sanoo asian Laakkosen toimintakertomus.

Tämä selittää myös monien kuluttajien kokemuksen siitä, että jälleenmyyjät yrittävät välttää takuutöitä silloinkin, kun autoon tullut vika kuuluu takuun piiriin. Merkkihuollot tekisivät korjaukset mieluummin hyväkatteisina tavallisina töinä kuin heikkokatteisina tai pahimmillaan huoltajalle jopa tappiota tuottavina takuutöinä.

Kauppahuone Laakkosen suurimpiin merkkiedustuksiin kuuluu muun muassa dieselskandaalin aiheuttanut Volkswagen. Dieselvolkkareiden korjaaminen päästömääräysten mukaisiksi on teettänyt paljon työtä ja muutenkin takuutöitä on siunaantunut runsaasti saman konsernin tuotteille.

Laakkonen on myös erittäin suuri BMW:n jälleenmyyjä.

Takuutöiden kasvun lisäksi Laakkonen selitti heikkoa tulostaan myös "laskusuhdanteisella markkinatilanteella useilla keskeisillä yhtiön edustamilla automerkeillä". Vaihtoautokaupan kiristynyt kilpailutilannekin vaikutti, samoin yhtiön iso organisaatiouudistus.

Taitaapi Laakkonen olla "iloinen" merkkiedustuksesta. Pisti myös silmään tuo "laskusuhdanteisella markkinatilanteella useillla keskeisillä yhtiön edustamilla automerkeillä...". Volkkarin tie on Opelin tie :)
 
Ilmeisesti VW:llä ja BMW:llä pieni laskusuhdanne, kun tuli tappiota maahantuojalle. Ainakin nuo kaksi merkkiä tuossa mainittiin isoimpina.

upload_2018-6-1_17-2-2.png upload_2018-6-1_17-2-2.png upload_2018-6-1_17-2-2.png upload_2018-6-1_17-2-2.png upload_2018-6-1_17-2-2.png
 
Niin eihän tuo turvavyö nyt itsestään aukea vaan keskimmäinen turvavyö on sen verran korkealla ja painaa tuon toisen auki kun takapenkillä on kaikki käytössä. Ja arvatkaapa millä tuo korjataan... yhdellä nippusiteellä. :vihellys:
 
Tuo toinen sidotaan toiseen kiinnin niin että se ei nouse noin ylös.
Juuh ok nippusiteellä vaan merkkihuollossa kesähessu fiksaa..

:tup:

Offtopic:

Ei varsinaisesti VAG ongelma, mutta hyvää palvelua +10 vuotta vanhalle autolle, kun tuli kirje takaisinkutsukampanjasta muutama vuosi auton hankinnan jälkeen.

Vikakohde:
Polttoainepaineentunnistimen tiiviste

Lähin korjauspaikka Kuopio, katsotaan milloin akka vie huoltoon, ite veikkaisin että ei ihan heti.
 
Kaksi lasta, kaksi turvaistuinta. 99,9 % varmuudella on toinen tuossa paikalla.
Eihän siinäkään ole mitään ongelmaa Poloisessa, jos molemmilla puolilla on joku. Ongelma esiintyy vain jos keskipaikkakin on varattu.

Toki se silti korjata pitää, ja siihen asti autonomistajien huomioida, mutta ei nyt ihan hirveän yleistä taida olla, että noissa pikkuautoissa kuljetataan viittä. Siksipä ongelma varmaan vasta nyt huomattiinkin.
 
Onko nippuside todella virallinen korjaus tuolle?

Tuo on kuitenkin aika halpa korjata, verrattuna moottoreiden tai vaihdelaatikon suunnitteluvirheisiin tai vaikka Toyotan turvatyynyongelmiin. Sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta on että ongelmallisen turvavyön valmistaja on sama yhtiö, joka oli Toyotan turvatyynyongelmien aiheuttajana.

Vika ei ollut Takatan valmistamassa turvavyössä, vaan siinä lukkokappaleessa, jonka valmistajaa Volkkari ei suostu kertomaan, muuten kuin että ei ollut Takata.
 
Kaverilla on VW Golf 1.4 TSI+DSG vuosimallia 2010. Oltiin katsomassa sille 10kiloeuron volvoa, mutta kauppa hyytyi kun automyyjä ei huolinut Golfia vaihdossa. Ei auttanut, vaikka oli aukoton huoltohistoria, DSG toimii ja kaveri ehdotti että voi käydä tarkistuttamassa ketjun kunnon. Kertaalleen sinne on jo vahvistettu ketju kuitenkin laitettu. Chattiauton hintataso vastaavalle ja myös alle 100tkm ajetulle on alkaen 11 900€ ja automyyjä sanoi, että voisi ehkä kahdeksan tonttua hyvittää, koska pitää jättää muutama tonni varalle, jos DSG tai ketju hajoaa. Veti kuitenkin puheensa takaisin eikä huolinut Golfia ollenkaan :D

Kaveria vituttaa lievästi, kun osti tuon paskalaatikon vuosi sitten hintaan 14k€ ja nyt siitä ei meinaa päästä eroon ilman tuntuvaa persnettoa. Kukaan tuollaista kuitenkaan uskalla ostaa yksityiseltä.
 
Onneksi ei tullut tilattua VW Poloa TSI ja DSG voimalinjalla. :) Vaikka 1.0 TSI onkin jo toimiva, niin ennustin että Fordin EcoBoost ja mehumaija olisi luotettavampi 8 vuoden päästä?

Varmasti ärsyttää jos toimivaa autoa ei huolita vaihdossa ollenkaan.
 
Onneksi ei tullut tilattua VW Poloa TSI ja DSG voimalinjalla. :) Vaikka 1.0 TSI onkin jo toimiva, niin ennustin että Fordin EcoBoost ja mehumaija olisi luotettavampi 8 vuoden päästä?

Varmasti ärsyttää jos toimivaa autoa ei huolita vaihdossa ollenkaan.
Eipä tuo uusia enää koske. En ole kuullut ainakaan, että olisi mitään ongelmia 2014+ vuosimallien kanssa. Lähinnä koskee 2009-2011 tuotettuja autoja.
 
Eipä tuo uusia enää koske. En ole kuullut ainakaan, että olisi mitään ongelmia 2014+ vuosimallien kanssa. Lähinnä koskee 2009-2011 tuotettuja autoja.
Jep. TSI on saatu korjattua ja luultavasti myös DSG:n ongelmat on saatu myös ratkottua.

Tietääpähän välttää nuo 2009-2011 VAG tuotokset. Tai varalta 2009-2013.
 
Jep. TSI on saatu korjattua ja luultavasti myös DSG:n ongelmat on saatu myös ratkottua.

Tietääpähän välttää nuo 2009-2011 VAG tuotokset. Tai varalta 2009-2013.
Näinpä, vaikka itse tuollaisella ajelen :D Ei itseäni ainakaan pelottaisi yhtään ostaa uutta VAG konsernin autoa jos niikseen tulisi. Pelkkää hyvää kuullut ja hyviltä on vaikuttanut mitä käynyt koeajamassa.
 
Näinpä, vaikka itse tuollaisella ajelen :D Ei itseäni ainakaan pelottaisi yhtään ostaa uutta VAG konsernin autoa jos niikseen tulisi. Pelkkää hyvää kuullut ja hyviltä on vaikuttanut mitä käynyt koeajamassa.
Varmaan 2014 jo ihan tohtii ostaa tai uudempia. 1.2 TSI muuttui ainakin ketjusta hihnaksi, eli luotettavammaksi.

Ei noita automaattivaihteisia niin usealla merkillä edes ole.

Volkswagen Polo bensiini vaihtoautot
Skoda Fabia bensiini vaihtoautot
Seat Ibiza bensiini vaihtoautot
Audi A1 bensiini vaihtoautot

Ehkä se vähän alle 100tkm alkaa olla jo "liian paljon" Golf TSI DSG:lle kun on juuri tuota heikompaa valmistuserää. Ei sitten tohdi automyyjät ostaa sitä vaihtoautoa.

VW Polo:sta halvin oli 2014 1.2 tsi dsg, 54 tkm, 12 500€. Eli lähes sen vanhemman ja enemmän ajetun Golfin hinnoissa.
 
Ei kun seuraavaan liikkeeseen. Ihan varmasti tuo Golffi huolitaan vaihdossa.
Kyllä varmasti kaupat tulee eli huolitaan, mutta hyvityshinta ei ehkä ole aivan sitä mitä itse on laskeskellut. Koska liike laskee mahdolliselle moottorin tai vaihteiston rempalle jotain 1000-2000€?

Toki kannattaa viedä viralliselle jälleenmyyjälle, jos siellä hyvitetään kerran paremmin. Plussana ainakin että huollot oli tehty ajallaan ja jakoketju oli jo kertaalleen remontoitu.
 
No niinhän se menee, et kun kerran leima on lyöty jo vuosia sitten, niin se ei vaan tahdo lähteä vaikka miten luotettavaa moottoria tekis. VAGilla noita ketju-ongelmia on kuitenkin ollut jo 90-luvun alkupuolelta lähtien. Silti on tullut omistettua -95 ja -99 VR6 golffit, sekä nyt -05 Audi A6 3.2FSI :D
 
No niinhän se menee, et kun kerran leima on lyöty jo vuosia sitten, niin se ei vaan tahdo lähteä vaikka miten luotettavaa moottoria tekis. VAGilla noita ketju-ongelmia on kuitenkin ollut jo 90-luvun alkupuolelta lähtien. Silti on tullut omistettua -95 ja -99 VR6 golffit, sekä nyt -05 Audi A6 3.2FSI :D
Toisaalta jos ketjujutuista raa'asti puhutaan niin onhan niitä kaikilla enemmän tai vähemmän. Se että määritellään tyyppiviaksi vaatii jo ihan toisenlaista lahoamisprosenttia kuten tuolloin 2010 paikkeilla kävi.
 
Kaverilla on VW Golf 1.4 TSI+DSG vuosimallia 2010. Oltiin katsomassa sille 10kiloeuron volvoa, mutta kauppa hyytyi kun automyyjä ei huolinut Golfia vaihdossa. Ei auttanut, vaikka oli aukoton huoltohistoria, DSG toimii ja kaveri ehdotti että voi käydä tarkistuttamassa ketjun kunnon. Kertaalleen sinne on jo vahvistettu ketju kuitenkin laitettu. Chattiauton hintataso vastaavalle ja myös alle 100tkm ajetulle on alkaen 11 900€ ja automyyjä sanoi, että voisi ehkä kahdeksan tonttua hyvittää, koska pitää jättää muutama tonni varalle, jos DSG tai ketju hajoaa. Veti kuitenkin puheensa takaisin eikä huolinut Golfia ollenkaan :D

Kaveria vituttaa lievästi, kun osti tuon paskalaatikon vuosi sitten hintaan 14k€ ja nyt siitä ei meinaa päästä eroon ilman tuntuvaa persnettoa. Kukaan tuollaista kuitenkaan uskalla ostaa yksityiseltä.
Nettiautosta kannattaa katsoa jo myydyt tai myymättä jääneet autot. Myös ajoneuvohintatilasto kannattaa selata, niin näkee auton vanhan hinnan.

Tuossa halvin ilmeisesti kolaroimaton Golf 1.4 tsi dsg, 2010, alle 100 tkm (94 300 km). Myyntihinta 9400€.

Volkswagen Golf Variant Comfortline 1,4 TSI 90kw DSG Farmari 2010 - Vaihtoauto
  • "Volkswagen Golf (1.4) Variant Comfortline 1,4 TSI 90kw DSG
  • 2010
  • 94 300
  • 9 400 €
  • 06-2018"
Eli siitä jos laskee vaikka 2000€ korjauskuluja, niin hyvityshinnaksi tulisi 7 400€. Eli alle 8000€, jota myyjä aluksi suunnitteli, mutta perui.

Edit:
Paljon kyllä tulee vuodessa takkiin. 14 000€ - 7400€ tekisi 6600€ ohkaisemman kukkaron.
 
Nettiautosta kannattaa katsoa jo myydyt tai myymättä jääneet autot. Myös ajoneuvohintatilasto kannattaa selata, niin näkee auton vanhan hinnan.

Tuossa halvin ilmeisesti kolaroimaton Golf 1.4 tsi dsg, 2010, alle 100 tkm (94 300 km). Myyntihinta 9400€.

Volkswagen Golf Variant Comfortline 1,4 TSI 90kw DSG Farmari 2010 - Vaihtoauto
  • "Volkswagen Golf (1.4) Variant Comfortline 1,4 TSI 90kw DSG
  • 2010
  • 94 300
  • 9 400 €
  • 06-2018"
Eli siitä jos laskee vaikka 2000€ korjauskuluja, niin hyvityshinnaksi tulisi 7 400€. Eli alle 8000€, jota myyjä aluksi suunnitteli, mutta perui.
Tuon alimman hinnan mukaanhan ne yleensä sitä laskee. Toistaalta karvalakkimalli 100tkm niin pitäähän niiden jostain katettakin saada. Luulisi liikkeiden laskevan vähintään jonkun 1000-2000€ voittoa tuollaiseenkin kauppaan. Jos ajattelee että liike tarjoaisi tuollaisesta autosta 7000€ niin ei siinä vielä ihan älyttömästä katteesta puhuta saatika korjauskulujen huomioinnista.
 
Kyllä. Tuo 7000€ on ihan sopiva, koska katetta täytyy saada tosiaan 1000-2000€ per auto. Bonuksena mahd. korjauskulut?

Ja lisäksi tuon ikäinen Golf ei ole se kaikkein halutuin auto.

Ja jos se 10 000€ Volvo oli hinnoiteltu tiukasti, niin jäikin kaupat tekemättä. Vaihdokki saisi mieluummin olla halvempi, vaikka 5000€ olisi jo parempi hinta myyjän mielestä. Nyt oli niin samassa hintaluokassa autot.
 
No voi helkutti :)

Arvasihan sen että ei tuollainen nippuside patentti tule kunnolla toimimaan. No onneksi ei ole Vag autoa, niin ei ole oma murhe. Plussaa TM:n testistä.

Se Aronahan pärjäsi muuten testissä aika hyvin (paitsi hylättiin). Melkein yhtä hyviä oli Kia Stonic ja Hyundai Kona. Keskinkertainen oli Ford Ecosport.

TM:
Nippuside katkeaa jarrutuksessa.
Heti korjaustavan nähtyämme heräsi kuitenkin epäilys, miten nippuside kestää tiukassa jarrutuksessa. Teimme jarrutuskokeen 50 km/h:n nopeudesta hätäjarrutuksen tavoin niin, että abs aktivoitui. Asfaltin pinta oli kostea, joten hidastuvuus ei ollut edes niin suuri kuin kuivalla asfaltilla.

Naps. Nippuside hajosi.

Tämän jälkeen tehdyssä väistöliikkeessä vyö aukesi jälleen samalla tavalla kuin alun perin. Korjauksen teho on siis erittäin kyseenalainen.
 
Öljynsyönti, jakoketju, DSG, päästöhuijaus jne. jälkeen jotkut jaksaa uskoa ja luottaa VAGiin. Sitten turvavyöt korjataan nippusiteilla. Tuon alemmas ei enää voi mennä.
 
Eikö näitä Audeja ja Volkkareita muutenkin ostele juuri ne, jotka kulkevat muijansa perässä talutushihnassa liikkeessä. Ei auton teknisellä kestävyydellä tai laadulla ole väliä kunhan muija tykkää ja ukko maksaa.

Mikäs sitten on tosimiehen auto?
 
Eikö näitä Audeja ja Volkkareita muutenkin ostele juuri ne, jotka kulkevat muijansa perässä talutushihnassa liikkeessä. Ei auton teknisellä kestävyydellä tai laadulla ole väliä kunhan muija tykkää ja ukko maksaa.
Ei auton teknisellä kestävyydellä ole merkitystä, jos sen vaihtaa ajoissa uuteen. Tätä on köyhien vaikea ymmärtää.
 
Ei auton teknisellä kestävyydellä ole merkitystä, jos sen vaihtaa ajoissa uuteen. Tätä on köyhien vaikea ymmärtää.
Niin. Siksipä kannattaakin jättää ne käytetyt VAGit kauppaan.

Kun hyvitykset on riittävän pienet, niin alkaa jo vaikuttamaan uusienkin VAGien kauppaan. Ostetaan joku muu merkki mikä pitää paremmin hintansa? Esim Toyota.
 
No itsehän ostan VAGia koska ns. perstuntuma ajaessa on itselle sopiva. Toki myös korjaan itse autoni :) Olkoon sitten jakopääremppa tai mikä hyvänsä :D Ainii, itsehän pistän eukkoja vaihtoon eikä toisinpäin ;)
 
Ei auton teknisellä kestävyydellä ole merkitystä, jos sen vaihtaa ajoissa uuteen. Tätä on köyhien vaikea ymmärtää.
Oi on sillä jos uuden auton arvosta menee reilussa vuodessa melkein puolet koska tekniikka on jotain mitä VAG diileri ei itse halua koskea :D. Usko pois vaihdoin merkkiä aika nopeasti, nimimerkillä entinen VAG mekaanikko.

Meillä saa olla tyytyväinen että puoliso suostuu kuuntelemaan ja ei olla ostettu VAG:ia yhden käytetyn ja yhden uuden jälkeen kun sai joko korjata koko ajan tai hyvitys oli minimaalinen. Makselee ihan iloisena nykyään Fordeista kunhan Fordin logon lisäksi kontista löytyy ST/RS/Mustang/Vignale logo.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 873
Viestejä
4 514 397
Jäsenet
74 505
Uusin jäsen
Weiho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom