- Liittynyt
- 23.07.2017
- Viestejä
- 258
Meneekö ihan metsään jos tällaista harkitsee: VW Jetta IV (162), CAXA, vm 2014?
Kilometrejä takana n. 60 tuhatta.
Kilometrejä takana n. 60 tuhatta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa moottorissa ollut eniten BMY:n jälkeen ketjuongelmaa. Tuon ikäisessä ei enää sitä heikointa ketjua ole, mutta ei sitä uusintakaan jos ei ole uusittu. Viimeisin ketjuversio taisi tulla 2015. Varmistaisin, että ketju olisi merkkarilla vaihdettu vuoden 2015 jälkeen. Tosin jos ketjussa vikaa, niin tuon ikäisessä olisi vielä minun mielestä vastaantuloja jäljellä jos vaan huollettu ajallaan ja oikein. Ja jos huollettu ei-merkkiliikkeessä, niin tarvitsee toimittaa kuitit huolloista, jotta huolloissa käytetyt öljyt voidaan todentaa.Meneekö ihan metsään jos tällaista harkitsee: VW Jetta IV (162), CAXA, vm 2014?
Kilometrejä takana n. 60 tuhatta.
Eikös noista kutosista mene myös jakoketjuja/kiristimiä isommilla kilometreillä (+200 tkm)?
Vaihtotyö on käsittääkseni "mielenkiintoinen" kun ketju on koneen perällä.
Tutkailun ja livedatan perusteella ääni tulikin EGR-venttiilistä. Kun polkaisee tyhjäkäynnillä kaasua kunnolla, niin venttiili sulkeutuu ja kun kierrokset palautuu, niin venttiili aukeaa taas ja kuuluu tsup tsup ääni. Kai tuo EGR:n ääntely on ihan normaalia, kun mekaanisesti liikkuva osa? Ääni ei kuulu sisälle, ellei ikkuna ole auki ja radio ja puhallin pois.Tyhmä kysymys, mutta onko 1.6 TDI:n turbolle pieni "tsututuu" flutter-ääni ihan normaalia? Tietääkseni aivan vakio tekniikaltaan ja softaltaan ja ääni on siis aivan pieni, eli kuulee vain tyhjäkäynnillä ikkuna auki, kun kierrokset laskee. Ajaessa tai ikkuna kiinni ei enää kuule ja muuten turbo ei viheltele tai syö öljyä. Eilen vasta huomasin tuon äänen, kun odotin kaveria kyytiin.
DSG:tä nuo B8:t on pääasiassa automaateissa. Jos se ei ole vaade, niin hyvä sitten, vaikka nuo 6-loviset märkäkytkimet jo normaalia ajoa kestääkin. Ainakin alkupäässä oli paljon maalivikoja, joissa lähti kaarista lohkeamalla paloja kiven iskemien jälkeen. Maalitakuut alkaa vanhimmissa olla jo menneen talven lumia. Muuten pikku TDI:t pääasiassa ihan kurantteja, mutta päästöhuijausten takia tuli ohjelmointimuutoksia useisiin malleihin, minkä jälkeen EGR poksui yms. 3.0TDI:ssä jakopääketju koneen takaosassa, minkä vuoksi aivan helvettiä uusia. Kyllähän noilla ajelee, mutta vanha skodasi on varmaankin yleisesti luotettavampaa tekniikkaa. Tämä kyllä vaivaa kaikkia nykyautoja.Miten noissa audi a4 b8 facelifteissä menee moottorit ja kytkin compot? Mikä on luotettavin 2.0 diisseli kone? Miten kestää ruostetta?
Kävin tänään kokeilemassa pre facelift a4 caga moottorilla ja manuaalilla ja huonohan tuo oli. Auto tärisi ainakun lähti liikkeelle ja muutenki todella kankean oloinen. Nykyinen auto on -08 1.9tdi octavia jolla mittarissa 400tkm ja tämäkin on parempi ajettava.
Tuo 170hp versio kiinnostaisi eniten, mutta kyllä vähempikin piisaa. Manuaali siksi koska en ole ennemmin omistanut automaattia enkä osaa kuunnella vaihtaako se oikein ja mikä ääni on normaali ja mikä ei.
Kunhan huolehtii että on hukkaportti ahtimella oleva jakajapumppu 1.9TDI niin siinä on tekniikka jolle ei ole odotettavissa kalliita remontteja ennen kuin kori lahoaa ympäriltä. Moottorikoodi AGR (66kW) on oma suosikki.Kannattaa jatkaa ajoa 1.9tdillä. Siitä luotettavampaa hankala löytää ja mitä vanhempi sen parempi versio. Vielä kun ottaa huomioon sen että vaihdossa niillä ei saa yhtään mitään ...
Omien kokemusten perusteella vastaava säie saisi olla myös PSA romuista. Sylettää vieläkin että sellaisen kasan paskaa olen kerran omistanut. Nevö agen. Nevö.
Siinä kun on muutama nivel vaihdettu psa:han, niin volkkariin on jo ehditty vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko.Eihän PSAn veihkeisiin tarvi vaihdella kuin 20euron niveliä
Jos löytyy tietoa, että on Haldexöljyt säännöllisesti vaihdettu niin voi ajaa asiansa. Vielä jos oon kaksoismassa vaihdettu, niin aika huoleton siinä missä muutkin.Mites tuommonen VW Passat 2008 200tkm 2.0tdi manuaali 4motion. Onko suurempia sudenkuoppia, että kannattaako pysytellä erossa vai saisko tuommosesta perushyvän ja luotettavan kulkineen pienen venetrailerin vetoon? Mitä kannattaa huomioida ja tarkastaa, jos tuollaista lähtisi katselemaan?
Onko 2008 Passatti PD vai CR? Jos pd niin suuttimet niistä kaikista menee.Jos löytyy tietoa, että on DSG-Öljyt ja Haldexöljyt säännöllisesti vaihdettu niin voi ajaa asiansa. Vielä jos oon kaksoismassa vaihdettu, niin aika huoleton siinä missä muutkin.
Tsekkaa varmuudeksi, onko pumppusuutinkone (en muista, oliko vielä 2008 2.0 TDI:t sellaisia). Jos on, niin sitten varmistus onko siihen huoltokampanjana vaihdettu suuttimet. Noissa pumpparikoneissa oli Siemensin suuttimia, jotka hajosivat yksi kerrallaan ja se tarkoittaa automaattisesti matkan katkeamista ja hinausauton odottelua pientareella. Alkuun tuo vika meni muistaakseni niin, että merkkiorganisaation piikkiin sai aina kerrallaan vain sen hajonneen suuttimen vaihdettua, jolloin omistajan onneksi jäi odotella seuraavaa auton hyytymistä. Sitten taisi tulla joku kamppis niin että kaikki suuttimet vaihdettiin.Mites tuommonen VW Passat 2008 200tkm 2.0tdi manuaali 4motion. Onko suurempia sudenkuoppia, että kannattaako pysytellä erossa vai saisko tuommosesta perushyvän ja luotettavan kulkineen pienen venetrailerin vetoon? Mitä kannattaa huomioida ja tarkastaa, jos tuollaista lähtisi katselemaan?
Ei se kallis ole jos jaksaa itse nähdä vaivaa/tilailla osia ja osaa tai haluaa itse laittaa. Jos marmorilla menet laittamaan niin touhu tonni ja toinen puolikas. Mihinkään takuuseenhan ei mikään mene ton ikäisessä autossa, jos ei turvallisuuteen liittyvästä ongelmasta kyse. Tossa passatissa vielä sähköinen käsijarru, joka tuossa toteutuksessa on saatanasta seuraava. Ehkä etsisin suosiolla seuraavan korimallin passatin tai vastaavan sisarmerkeiltä.Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?
Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Kuorman tunnistavien antureiden tason säätö irti/rikki. Etuakselilla tai taka-akselilla.Onko jollakin hajua? Miksi Audi A4 Avant(-13) xenonit näyttää taivasiin = liian ylös?
Moottorin päältä en osaa ainakaan itse sitä katsoa eikä nyt Bilteman hakukaan anna tuolla rekkarilla mitään. Normaalistihan kun varaosahakuun iskee rekkarin, aukeaa heti kärkeen alasvetovalikko "tietoa autosta" josta näkee moottorikoodin.Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?
Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Onkohan just rekistöröity , kun ei löydy mistään kilvellä tietoja. Bilteman sivuilllle kun syöttää rekkarin, niin näyttää koneen tyypin ja siitä tietäisi onko pumppusuutin vai cr.Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?
Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Ei kai se ruotsintuonti mitään haittaa? hyvät varusteet ja "pohjolan" malli. Jos on joku tuttu töissä merkkihuollossa ni näkis onko tehty mitä korjauksia. Pumppusuutin moottori toi BMP, mutta Boschin suuttimilla.Otin rekisteritiedot:
- ruotsin tuonti ja vastikään rekisteröity (varmaan tämän takia ei löydy Bilteman rekkarihausta)
- BMP moottorin tunnus
- Variantti ACBMPX1
- Versio AM6AM62Q007ST7GGS
Kertookos nuo jotain olennaista? Toki alkaa vähän tuntua siltä, että unohdan jo senkin takia, kun on tuontiauto... Olisin muuten jopa antanut arvoa merkkihuoltokirjalle.
Ainakin sen, että on Boschin pumppusuuttimilla oleva kone, eli ilmeisesti ei samanlainen potentiaalinen pommi kuin Siemensin suuttimilla olevat.Otin rekisteritiedot:
- ruotsin tuonti ja vastikään rekisteröity (varmaan tämän takia ei löydy Bilteman rekkarihausta)
- BMP moottorin tunnus
- Variantti ACBMPX1
- Versio AM6AM62Q007ST7GGS
Kertookos nuo jotain olennaista? Toki alkaa vähän tuntua siltä, että unohdan jo senkin takia, kun on tuontiauto... Olisin muuten jopa antanut arvoa merkkihuoltokirjalle.
Tuntuuhan noita erinäköisiä vikoja olevan aika helvetisti.. VW Passat Variant 3C vikalista - .:V A R I A N T C L U B . F I:.Mites tuommonen VW Passat 2008 200tkm 2.0tdi manuaali 4motion. Onko suurempia sudenkuoppia, että kannattaako pysytellä erossa vai saisko tuommosesta perushyvän ja luotettavan kulkineen pienen venetrailerin vetoon? Mitä kannattaa huomioida ja tarkastaa, jos tuollaista lähtisi katselemaan?
Onko jollakin hajua? Miksi Audi A4 Avant(-13) xenonit näyttää taivasiin = liian ylös?
Komppaan tätä, mulla oli bemarissa vastaava vaiva kun xenonit osoitti aina alas. Anturi oli nyrjähtänyt ympäri jossain kuopassa näillä kuusinkertaisesti maksetuilla teillä ja antoi sitten jotain äärilukemaa jatkuvasti. Anturi irti toisesta päästä ja muljautus takaisin oikeaan kulmaan niin johan toimi taas.Kuorman tunnistavien antureiden tason säätö irti/rikki. Etuakselilla tai taka-akselilla.
Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?
Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Ja ajettu tietty long life välillä?Tänään oli taas kulunut 1000 kilometrin aikana kaksi litraa öljyä! Taitaa olla seuraava auto Toyota merkiltään! 1.2 Tsi oli kone!
Jos Toyotalla oli pieni erä vvt-i koneita mitkä saattoi syödä öljyä niin volkkarilla kaikki ketju tsi koneet oli susia, siinä on huima ero.@Swamper420 Mikä auto ja moottori kyseessä?
Toyotan kanssa pitää valitettavasti myös hieman katsoa mitä ostaa.
Komppaan tätä, mulla oli bemarissa vastaava vaiva kun xenonit osoitti aina alas. Anturi oli nyrjähtänyt ympäri jossain kuopassa näillä kuusinkertaisesti maksetuilla teillä ja antoi sitten jotain äärilukemaa jatkuvasti. Anturi irti toisesta päästä ja muljautus takaisin oikeaan kulmaan niin johan toimi taas.
Voisi olettaa että aika vastaava se on muissakin autoissa. Youtubesta löytynee ohjevideoita paikallistamiseen ja säätöön.
Sukulaisella kuitenkaan mikään hätä tuon kanssa ole, takuuta kun jäljellä niin sen kun vie kauppaan takasi ja sanoo että laittakaa kuntoon. Onko vaan sattunut maanantaimalli, tuskin mikään yleinen vika kuitenkaan?Ei se Toytoa ole ihan yhtä kestävä enää kun sukulainen joutuu viemään 20tkm ajetun avensiksen huoltoon mottorista kantautuvien äänten takia ja luultavasti joutuu venttiilikopan aukaisemaan.
Ikää autolla on n2 vuotta ja on tuo bensa cvt yhdistelmä.
Joo ei ole kun on takuun alainen ja olivat itse Toyotalla vertailleet toisen samanlaisen auton kanssa että sieltä tulee jotain sivuääntä ja haluavat aukaista ja katsoa onko jotain vakavampaa ongelma tiedossa.Sukulaisella kuitenkaan mikään hätä tuon kanssa ole, takuuta kun jäljellä niin sen kun vie kauppaan takasi ja sanoo että laittakaa kuntoon. Onko vaan sattunut maanantaimalli, tuskin mikään yleinen vika kuitenkaan?
On meillä töissä juuri samlainen transportteri dsg laatikolla ja samoja oireita siinäkin niin ei voi sanoa yksittäistapaus ja taksikäytössä kestää sen 200tkm riippuen tietysti missä päin suomea sitä harrastaa.Nyt tulee taas sellasta julistusta että hohhoh. Toi T5:n DQ500 laatikko on kyllä oikein pidettynä erittäin vahva laatikko. Ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että 200tkm tuolle pitää remonttia.
Kulahtanu lambda ainakin voi aiheuttaa kulutuksen nousua. Audi a4 2.0 tfsi kulutus 250tkm ajetulla lambdalla 13l/100km, uudella lambdalla 10-11l/100kmKirjoitellaanpa nyt tänne, jos jollain olisi ajatusta / kokemuksia.
Tuli jostain lyhyestä päähänpistosta johtuen päivitettyä T4 Syncro etuvetoiseen 1.9 T5:n BRS -moottorilla. Nyt tässä ajeltu noin kuukauden päivät ja tuon kulutus ihmetyttää, lähes yhtä janoinen kuin tuo vanha 2.5TDI nelivetoisena. Tiedossa on, että ei nämä mitään järkyttäviä säästöpossuja ole Portterin nokallaa mutta mielestäni 9.1L/100km on liikaa.
Läpikäytyä / tarkastettua:
-Pyörät järkikokoiset 215/65R16, paineet 3.5bar ympäri
-Termostaatti uusittu
-Jarrut tsekattu, ei laahaa
-Autossa ilmeisesti joku softa, tarkempia logitteluja en VCDS:llä vielä ole ajanut
-Vikakoodeja 0
-Polttoaine ja ilmansuodatin uusittu
Lähinnä mietin:
-MAF - voiko vikaantua tälla tavalla, edellisissä pumpparikoneissa on yleensä aiheuttanut tehonpuutetta. Tässä mielestäni vedot tallella.
-Torsion value - tätä en ole tarkastanut, ulkomaan foorumeilla tästä juttua suuntaan ja toiseen. Onko jollain täällä kokemusta, voiko tuo vaikuttaa kulutukseen?
-Pumppusuuttimien tiivisteet - ei savua, huonoa käynnistyvyyttä havaittu. Kokemuksia?
Mielestäni tuo kulutus nyt ainakin litran on koholla, sulattaisin tuon ehkä jos alla olisi isot pyörät yms.