VAG autojen monet ongelmat

Meneekö ihan metsään jos tällaista harkitsee: VW Jetta IV (162), CAXA, vm 2014?
Kilometrejä takana n. 60 tuhatta.
 
Tyhmä kysymys, mutta onko 1.6 TDI:n turbolle pieni "tsututuu" flutter-ääni ihan normaalia? Tietääkseni aivan vakio tekniikaltaan ja softaltaan ja ääni on siis aivan pieni, eli kuulee vain tyhjäkäynnillä ikkuna auki, kun kierrokset laskee. Ajaessa tai ikkuna kiinni ei enää kuule ja muuten turbo ei viheltele tai syö öljyä. Eilen vasta huomasin tuon äänen, kun odotin kaveria kyytiin.
 
Meneekö ihan metsään jos tällaista harkitsee: VW Jetta IV (162), CAXA, vm 2014?
Kilometrejä takana n. 60 tuhatta.
Tuossa moottorissa ollut eniten BMY:n jälkeen ketjuongelmaa. Tuon ikäisessä ei enää sitä heikointa ketjua ole, mutta ei sitä uusintakaan jos ei ole uusittu. Viimeisin ketjuversio taisi tulla 2015. Varmistaisin, että ketju olisi merkkarilla vaihdettu vuoden 2015 jälkeen. Tosin jos ketjussa vikaa, niin tuon ikäisessä olisi vielä minun mielestä vastaantuloja jäljellä jos vaan huollettu ajallaan ja oikein. Ja jos huollettu ei-merkkiliikkeessä, niin tarvitsee toimittaa kuitit huolloista, jotta huolloissa käytetyt öljyt voidaan todentaa.
 
Eikös noista kutosista mene myös jakoketjuja/kiristimiä isommilla kilometreillä (+200 tkm)?

Vaihtotyö on käsittääkseni "mielenkiintoinen" kun ketju on koneen perällä.

Parilla kaverilla on ollut tuollainen C6:nen 3.0 tdiq.

Yhdessä ketju rallatteli 200+ tkm kohdilla, Vantaan Audilla eivät ensin meinanneet korjata, vaan sanoivat että se voi kestää 20 tai 200 000 kilometriä, halvemmaksi tulee ostaa vaihtokone sitten kun laukeaa.
Sitten kaveri mainitsi Delta-auton maksullisesta takuusta, niin johan homma alkoi luistaa, kuulemma auto oli kaksi päivää pajalla ja 7 k€:sta olisi saanut vähän kahvirahaa takaisin. :rofl2:
Audin ohjeen mukaan kone kuulemma nostetaan autosta pois ko. homman tekemiseksi.

Yksi kaveri sitten pyörittää pientä korjaamoa Mäntsälässä ja sanoi että on vaihtanut noita rallattelevia jakopäitä yli 10 kappaletta, kehui samalla melko helpoksi hommaksi.
Kuulemma koneen takapään saa tiputettua sen verran alaspäin, että ketjun vaihto onnistuu moottoria irroittamatta, kertoi että tuohon hommaan menee vajaa työpäivä ja normaali veloitus on ollut siinä 1000 € kieppeillä sisältäen varaosat.
 
Tyhmä kysymys, mutta onko 1.6 TDI:n turbolle pieni "tsututuu" flutter-ääni ihan normaalia? Tietääkseni aivan vakio tekniikaltaan ja softaltaan ja ääni on siis aivan pieni, eli kuulee vain tyhjäkäynnillä ikkuna auki, kun kierrokset laskee. Ajaessa tai ikkuna kiinni ei enää kuule ja muuten turbo ei viheltele tai syö öljyä. Eilen vasta huomasin tuon äänen, kun odotin kaveria kyytiin.
Tutkailun ja livedatan perusteella ääni tulikin EGR-venttiilistä. Kun polkaisee tyhjäkäynnillä kaasua kunnolla, niin venttiili sulkeutuu ja kun kierrokset palautuu, niin venttiili aukeaa taas ja kuuluu tsup tsup ääni. Kai tuo EGR:n ääntely on ihan normaalia, kun mekaanisesti liikkuva osa? Ääni ei kuulu sisälle, ellei ikkuna ole auki ja radio ja puhallin pois.
 
Miten noissa audi a4 b8 facelifteissä menee moottorit ja kytkin compot? Mikä on luotettavin 2.0 diisseli kone? Miten kestää ruostetta?

Kävin tänään kokeilemassa pre facelift a4 caga moottorilla ja manuaalilla ja huonohan tuo oli. Auto tärisi ainakun lähti liikkeelle ja muutenki todella kankean oloinen. Nykyinen auto on -08 1.9tdi octavia jolla mittarissa 400tkm ja tämäkin on parempi ajettava.

Tuo 170hp versio kiinnostaisi eniten, mutta kyllä vähempikin piisaa. Manuaali siksi koska en ole ennemmin omistanut automaattia enkä osaa kuunnella vaihtaako se oikein ja mikä ääni on normaali ja mikä ei.
 
Miten noissa audi a4 b8 facelifteissä menee moottorit ja kytkin compot? Mikä on luotettavin 2.0 diisseli kone? Miten kestää ruostetta?

Kävin tänään kokeilemassa pre facelift a4 caga moottorilla ja manuaalilla ja huonohan tuo oli. Auto tärisi ainakun lähti liikkeelle ja muutenki todella kankean oloinen. Nykyinen auto on -08 1.9tdi octavia jolla mittarissa 400tkm ja tämäkin on parempi ajettava.

Tuo 170hp versio kiinnostaisi eniten, mutta kyllä vähempikin piisaa. Manuaali siksi koska en ole ennemmin omistanut automaattia enkä osaa kuunnella vaihtaako se oikein ja mikä ääni on normaali ja mikä ei.
DSG:tä nuo B8:t on pääasiassa automaateissa. Jos se ei ole vaade, niin hyvä sitten, vaikka nuo 6-loviset märkäkytkimet jo normaalia ajoa kestääkin. Ainakin alkupäässä oli paljon maalivikoja, joissa lähti kaarista lohkeamalla paloja kiven iskemien jälkeen. Maalitakuut alkaa vanhimmissa olla jo menneen talven lumia. Muuten pikku TDI:t pääasiassa ihan kurantteja, mutta päästöhuijausten takia tuli ohjelmointimuutoksia useisiin malleihin, minkä jälkeen EGR poksui yms. 3.0TDI:ssä jakopääketju koneen takaosassa, minkä vuoksi aivan helvettiä uusia. Kyllähän noilla ajelee, mutta vanha skodasi on varmaankin yleisesti luotettavampaa tekniikkaa. Tämä kyllä vaivaa kaikkia nykyautoja.
 
Kannattaa jatkaa ajoa 1.9tdillä. Siitä luotettavampaa hankala löytää ja mitä vanhempi sen parempi versio. Vielä kun ottaa huomioon sen että vaihdossa niillä ei saa yhtään mitään ...
 
Kannattaa jatkaa ajoa 1.9tdillä. Siitä luotettavampaa hankala löytää ja mitä vanhempi sen parempi versio. Vielä kun ottaa huomioon sen että vaihdossa niillä ei saa yhtään mitään ...
Kunhan huolehtii että on hukkaportti ahtimella oleva jakajapumppu 1.9TDI niin siinä on tekniikka jolle ei ole odotettavissa kalliita remontteja ennen kuin kori lahoaa ympäriltä. Moottorikoodi AGR (66kW) on oma suosikki.
 
Omien kokemusten perusteella vastaava säie saisi olla myös PSA romuista. Sylettää vieläkin että sellaisen kasan paskaa olen kerran omistanut. Nevö agen. Nevö.
 
Siinäpä se, vaihtelet tarpeeksi tiivisteitä öljypuolelle, puhdistelet imusarjoja jne bashaa niin parissa vuodessa huomaat että "kuluviin osiin" on useampi touhutonni hävinny.
Onneksi itsellä pysyi sentään jakopää kunnossa. Monella sekin on mennyt solmuun koska, no miksei jo <50k vois jakopää levitä ja motti poks.
 
Mites tuommonen VW Passat 2008 200tkm 2.0tdi manuaali 4motion. Onko suurempia sudenkuoppia, että kannattaako pysytellä erossa vai saisko tuommosesta perushyvän ja luotettavan kulkineen pienen venetrailerin vetoon? Mitä kannattaa huomioida ja tarkastaa, jos tuollaista lähtisi katselemaan?
 
Mites tuommonen VW Passat 2008 200tkm 2.0tdi manuaali 4motion. Onko suurempia sudenkuoppia, että kannattaako pysytellä erossa vai saisko tuommosesta perushyvän ja luotettavan kulkineen pienen venetrailerin vetoon? Mitä kannattaa huomioida ja tarkastaa, jos tuollaista lähtisi katselemaan?
Jos löytyy tietoa, että on Haldexöljyt säännöllisesti vaihdettu niin voi ajaa asiansa. Vielä jos oon kaksoismassa vaihdettu, niin aika huoleton siinä missä muutkin.
 
Viimeksi muokattu:
Mites tuommonen VW Passat 2008 200tkm 2.0tdi manuaali 4motion. Onko suurempia sudenkuoppia, että kannattaako pysytellä erossa vai saisko tuommosesta perushyvän ja luotettavan kulkineen pienen venetrailerin vetoon? Mitä kannattaa huomioida ja tarkastaa, jos tuollaista lähtisi katselemaan?
Tsekkaa varmuudeksi, onko pumppusuutinkone (en muista, oliko vielä 2008 2.0 TDI:t sellaisia). Jos on, niin sitten varmistus onko siihen huoltokampanjana vaihdettu suuttimet. Noissa pumpparikoneissa oli Siemensin suuttimia, jotka hajosivat yksi kerrallaan ja se tarkoittaa automaattisesti matkan katkeamista ja hinausauton odottelua pientareella. Alkuun tuo vika meni muistaakseni niin, että merkkiorganisaation piikkiin sai aina kerrallaan vain sen hajonneen suuttimen vaihdettua, jolloin omistajan onneksi jäi odotella seuraavaa auton hyytymistä. Sitten taisi tulla joku kamppis niin että kaikki suuttimet vaihdettiin.

Entisaikaan koneen laadun pystyi tsekkaamana syöttämällä rekkaritunnuksen esim. Bilteman moottorikoodihakuun ja katsomalla minkä moottorikoodin antaa. BMN on sitten se mikä aiheuttaa tarpeen olla varuillaan.

edit. eli just toi juttu ^
 
Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?

Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
 
Onko jollakin hajua? Miksi Audi A4 Avant(-13) xenonit näyttää taivasiin = liian ylös?
 
Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?

Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Ei se kallis ole jos jaksaa itse nähdä vaivaa/tilailla osia ja osaa tai haluaa itse laittaa. Jos marmorilla menet laittamaan niin touhu tonni ja toinen puolikas. Mihinkään takuuseenhan ei mikään mene ton ikäisessä autossa, jos ei turvallisuuteen liittyvästä ongelmasta kyse. Tossa passatissa vielä sähköinen käsijarru, joka tuossa toteutuksessa on saatanasta seuraava. Ehkä etsisin suosiolla seuraavan korimallin passatin tai vastaavan sisarmerkeiltä.
 
Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?

Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Moottorin päältä en osaa ainakaan itse sitä katsoa eikä nyt Bilteman hakukaan anna tuolla rekkarilla mitään. Normaalistihan kun varaosahakuun iskee rekkarin, aukeaa heti kärkeen alasvetovalikko "tietoa autosta" josta näkee moottorikoodin.

Mutta tuo 150tkm jakohihnan vaihto saattaa viitata siihen pumppusuutinmoottoriin, koska siinä oli ainakin jossain välissä vaihtoväli 150 ja CR-koneessa 180. Tosin noissakin on voinut ihan hyvin olla eroja merkin ja vuosimallin ynnä muun perusteella.
 
Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?

Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?
Onkohan just rekistöröity , kun ei löydy mistään kilvellä tietoja. Bilteman sivuilllle kun syöttää rekkarin, niin näyttää koneen tyypin ja siitä tietäisi onko pumppusuutin vai cr.
 
Tietysti on voinut olla niinkin, että siinä hihnanvaihtorempan yhteydessä olisi kamppiksena tehty se suutinremppa. Jos on tehty merkkihuollossa, mistä nyt ei siitäkään näillä tiedoin ole varmuutta.
 
Otin rekisteritiedot:
- ruotsin tuonti ja vastikään rekisteröity (varmaan tämän takia ei löydy Bilteman rekkarihausta)
- BMP moottorin tunnus
- Variantti ACBMPX1
- Versio AM6AM62Q007ST7GGS

Kertookos nuo jotain olennaista? Toki alkaa vähän tuntua siltä, että unohdan jo senkin takia, kun on tuontiauto... Olisin muuten jopa antanut arvoa merkkihuoltokirjalle.
 
Tarravihkot on oma hupisarjansa. Ittellä kaks uudehkoa autoa, kolme merkkarihuoltoa takana - öljyt merkattu laadun puolesta hupiosastolle. Joka kerta pitäny korjauttaa merkinnät. Että semmosta. Tosin ei VAG.
 
Otin rekisteritiedot:
- ruotsin tuonti ja vastikään rekisteröity (varmaan tämän takia ei löydy Bilteman rekkarihausta)
- BMP moottorin tunnus
- Variantti ACBMPX1
- Versio AM6AM62Q007ST7GGS

Kertookos nuo jotain olennaista? Toki alkaa vähän tuntua siltä, että unohdan jo senkin takia, kun on tuontiauto... Olisin muuten jopa antanut arvoa merkkihuoltokirjalle.
Ei kai se ruotsintuonti mitään haittaa? hyvät varusteet ja "pohjolan" malli. Jos on joku tuttu töissä merkkihuollossa ni näkis onko tehty mitä korjauksia. Pumppusuutin moottori toi BMP, mutta Boschin suuttimilla.
 
Otin rekisteritiedot:
- ruotsin tuonti ja vastikään rekisteröity (varmaan tämän takia ei löydy Bilteman rekkarihausta)
- BMP moottorin tunnus
- Variantti ACBMPX1
- Versio AM6AM62Q007ST7GGS

Kertookos nuo jotain olennaista? Toki alkaa vähän tuntua siltä, että unohdan jo senkin takia, kun on tuontiauto... Olisin muuten jopa antanut arvoa merkkihuoltokirjalle.
Ainakin sen, että on Boschin pumppusuuttimilla oleva kone, eli ilmeisesti ei samanlainen potentiaalinen pommi kuin Siemensin suuttimilla olevat.

Ruostumisen varalta kannattaisi kyllä silmäillä. Ton ajan Volkkarit eivät ole olleet mitenkään immuuneja ruosteelle.
 
Onko jollakin hajua? Miksi Audi A4 Avant(-13) xenonit näyttää taivasiin = liian ylös?
Kuorman tunnistavien antureiden tason säätö irti/rikki. Etuakselilla tai taka-akselilla.
Komppaan tätä, mulla oli bemarissa vastaava vaiva kun xenonit osoitti aina alas. Anturi oli nyrjähtänyt ympäri jossain kuopassa näillä kuusinkertaisesti maksetuilla teillä ja antoi sitten jotain äärilukemaa jatkuvasti. Anturi irti toisesta päästä ja muljautus takaisin oikeaan kulmaan niin johan toimi taas.
Voisi olettaa että aika vastaava se on muissakin autoissa. Youtubesta löytynee ohjevideoita paikallistamiseen ja säätöön.
 
Tuossapa tuo auto mitä tuumailen: nettiautolinkki
Käyttöönotto 2008/4. Näkeekö moottorin päältä, että kummasta on kyse?

Jos sattuisi olemaan vanhempi moottori, niin onkos tuommonen suutinhuolto kallis ja meneekö ne kaikki takuuseen?

Peräkontin sisäpohjapellin tarrassa on varmaan moottorikoodi?
 
1.6 TDI Passatissa ollut ongelmana kylmänä pirun jähmeä vaihteisto. Kytkin on lisäksi oireillut hieman jo pidempäänkin, mutta se ei tunnu pahentuvan ja kytkin pelaa pienistä äänistä huolimatta normaalisti.

Viime kesällä vaihdatin alkuperäiset Volkkarin öljyt vaihdelaatikkoon ja nyt tämä talvi on ollut ongelmallinen. Ostin vaihteistolle tarkoitetun RVS-purkin, joka oli tarkoitus lykätä vaihteistoon. Korjaamolla täyttöpropusta tulikin yllättävän paljon vaihteistoöljyä, eli noin litra. Kyseisen korjaamon mukaan tuo on jo liian paljon ja kuulemma voi aiheuttaa ongelmia, kun laatikon sisällä siirtomekanismit ovat kylmän öljyn sisällä. Ja toden totta, pelkästään tuon ylimääräisen öljyn valutuksen jälkeen vaihteistosta tuli huomattavasti kevyempi ja parempi kuin se on koskaan ollut.

Onkohan öljyä nyt oikea määrä, jos se on noin täyttöaukon tasolla valuen hieman ulos? 6-vaihteinen manuaalilaatikko kyseessä.

Täyttöaukosta valui vielä hieman öljyä, kun RVS lykättiin sinne ja sitten äkkiä proppu kiinni. Ajoin heti perään 400km työreissun ja vaihteisto toimii aivan upeasti nyt. Lisäksi tyhjäkäynnillä kuulunut epätasainen heinäsirkan sirinä katosi. Luulin tuon tulevan kuluneesta paineasetelmasta, kun oli enemmän resonoivaa ääntä ja katosi, jos painoi hiemankin kytkintä tai kaasua. Ei kai vaihdelaatikon sisältä voi kantautua tuollaista korkeaa sirkutusta? Kokemusta on vaihdelaatikon laakeriäänistä ja tuo ei kuulosta siltä sinne päinkään. Olen vielä ajellut nyt ja myös aiemmin pää auton ulkopuolella kuunnellen ja missään tilanteessa ei vaihdelaatikosta kuulu mitään ääntä. Laakerivikaisessa laatikossa ekat laakeriäänet kuuli, kun moottorijarrutti kesällä hitaassa vauhdissa ikkuna auki ja vielä niin, että rohina kaikui viereisestä seinästä. Toinen syy äänen katoamiselle voi toki olla se, että pohjamuovi käytettiin pois, mutta en äkkiseltään keksi, mikä siinä olisi resonoinut noin kimeällä äänellä.
 
Lare, eipä olis ensimmäinen laatikko kun on ylitäytetty. Yleensä johtuu siitä, että katsotaan laatikon kuivatäytön olevan 2,5 litraa. No eipä se yleensä propusta tule tyhjäksi koska osa jää lastikon syövereihin. Sitten pakolla koko 2,5 litraa sisään ja ylitäyttö valmis. Itsellä on ollut täyttöaukkoon asti täytettäviä askeja useampi. Yksikään ei ole vikonut kun on täyttänyt vain aukon alareunan tasalle. Käyny ajamassa pienen lenkin ja vielä kerran katsonut paljonko tulee ulos, yleensä desi. Sitten jättänyt sen siihen.
 
Olen kuullut ylitäytöstä niin monenlaista Essonbaari - legendaa sekä puolesta, että vastaan, että olen omissani päättänyt luottaa Saksalaisinsinöörin osaamiseen ja täyttänyt ohjeiden mukaan täyttöaukon alareunaan. Ongelmia ei ole ollut.
 
Eihän se ylitäyttö edes oikein ole mahdollista jos se täyttöaukko on samalla se täyttötaso, mutta kun on niitä sellaisiakin vaihteistoja joissa siihen kyljessä olevaan roppuun asti kun täyttää siellä on pari litraa liikaa öljyä.
 
Tänään oli taas kulunut 1000 kilometrin aikana kaksi litraa öljyä! Taitaa olla seuraava auto Toyota merkiltään! 1.2 Tsi oli kone!
 
@Swamper420 Mikä auto ja moottori kyseessä?

Toyotan kanssa pitää valitettavasti myös hieman katsoa mitä ostaa.
Jos Toyotalla oli pieni erä vvt-i koneita mitkä saattoi syödä öljyä niin volkkarilla kaikki ketju tsi koneet oli susia, siinä on huima ero.
 
Vähän Offtopiccia.

Olen ollut volkkarimies koko ikäni, hermo meni 2.0 TSI:n eri vikoihin ja lopulta vaihdoin merkkiä. Jostain syystä himoitsen tätä VAG-autojen ongelmaketjua, jotenkin toivoen että näihin olisi tullut jotain laatuparannusta ja suoranainen asiakkaan kusetus olisi laantunut. Ei valitettavasti siltä näytä.
Suoranaisesti vituttaa koko homma.

Kesävolkkarista pidän kyllä edelleen kiinni, mutta se onkin vokkarin kultaisilta päiviltä.
 
No jos yhtään lohduttaa niin juttelin tänään kaverin kanssa joka on Allianzilla (EU) takuupuolella ja VAG:n TDI koneet alkavat olla 0-5v ikäisistä kuulemma sieltä vähävikaisimmasta päästä kun muut merkit on tulleet samalle viivalle tai ohi vikaherkkyydessä. Päälimmäisinä kaveri taisi luetella EGR, AdBlue, erinäiset anturiviat ja näitä erinäisten merkkien isompia lapsuksia jakopäiden ja koko moottorin räjähtämisen osalta.
 
Tämäpä voisi hyvin olla syy, koska Jyväskylässä Aholaita-Jyskä väli (5kpl/yksi kilometri) on täysin töyssytetty ja ajan välia vähintään 10x viikossa. Vastaantulijoiden vilkuttelu loppui asetuksista, joka pudotti valoja hieman alas. Saabilla hajosi samaan vikaan. V...x
Komppaan tätä, mulla oli bemarissa vastaava vaiva kun xenonit osoitti aina alas. Anturi oli nyrjähtänyt ympäri jossain kuopassa näillä kuusinkertaisesti maksetuilla teillä ja antoi sitten jotain äärilukemaa jatkuvasti. Anturi irti toisesta päästä ja muljautus takaisin oikeaan kulmaan niin johan toimi taas.
Voisi olettaa että aika vastaava se on muissakin autoissa. Youtubesta löytynee ohjevideoita paikallistamiseen ja säätöön.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se Toytoa ole ihan yhtä kestävä enää kun sukulainen joutuu viemään 20tkm ajetun avensiksen huoltoon mottorista kantautuvien äänten takia ja luultavasti joutuu venttiilikopan aukaisemaan.
Ikää autolla on n2 vuotta ja on tuo bensa cvt yhdistelmä.
Toisalta työkaveri erehtyi ostamaan T5GP Transportterin hieman yli 200tkm ajetun dsg laatikolla ja sanoin heti onko vaihteisto vaihdettu ja ei kuulemma ollut ja se kesti n 2 viikkoa ennen kun vaihteet alkoi hyppimään ja nyt tappelee autoliikkeen kanssa n 5viikkoa ollut vuokra paku.
Mutta voi ihan omaan piikkiin pistää tuon ostoksen kun kaikki jo tietävät ettei 200tkm ajetun dsg laatikon kannata ostaa.
 
Nyt tulee taas sellasta julistusta että hohhoh. Toi T5:n DQ500 laatikko on kyllä oikein pidettynä erittäin vahva laatikko. Ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että 200tkm tuolle pitää remonttia.
 
Ei se Toytoa ole ihan yhtä kestävä enää kun sukulainen joutuu viemään 20tkm ajetun avensiksen huoltoon mottorista kantautuvien äänten takia ja luultavasti joutuu venttiilikopan aukaisemaan.
Ikää autolla on n2 vuotta ja on tuo bensa cvt yhdistelmä.
Sukulaisella kuitenkaan mikään hätä tuon kanssa ole, takuuta kun jäljellä niin sen kun vie kauppaan takasi ja sanoo että laittakaa kuntoon. Onko vaan sattunut maanantaimalli, tuskin mikään yleinen vika kuitenkaan?
 
Sukulaisella kuitenkaan mikään hätä tuon kanssa ole, takuuta kun jäljellä niin sen kun vie kauppaan takasi ja sanoo että laittakaa kuntoon. Onko vaan sattunut maanantaimalli, tuskin mikään yleinen vika kuitenkaan?
Joo ei ole kun on takuun alainen ja olivat itse Toyotalla vertailleet toisen samanlaisen auton kanssa että sieltä tulee jotain sivuääntä ja haluavat aukaista ja katsoa onko jotain vakavampaa ongelma tiedossa.
 
Nyt tulee taas sellasta julistusta että hohhoh. Toi T5:n DQ500 laatikko on kyllä oikein pidettynä erittäin vahva laatikko. Ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että 200tkm tuolle pitää remonttia.
On meillä töissä juuri samlainen transportteri dsg laatikolla ja samoja oireita siinäkin niin ei voi sanoa yksittäistapaus ja taksikäytössä kestää sen 200tkm riippuen tietysti missä päin suomea sitä harrastaa.
7000€ uusi laatikko vw kautta kuulemma ja joutuu kolmasosan maksaa itse oli heidän tarjous tai sitten käytetty mutta oli itse kysellyt oman laatikon korjausta ja sen saa 4000€ muista paikoista.
Ja molemat autot ovat huolettu vw huoltoliikeissä eli ei se huolloista kiinni ole jo laatikko ei kestä.
 
Kirjoitellaanpa nyt tänne, jos jollain olisi ajatusta / kokemuksia.

Tuli jostain lyhyestä päähänpistosta johtuen päivitettyä T4 Syncro etuvetoiseen 1.9 T5:n BRS -moottorilla. Nyt tässä ajeltu noin kuukauden päivät ja tuon kulutus ihmetyttää, lähes yhtä janoinen kuin tuo vanha 2.5TDI nelivetoisena. Tiedossa on, että ei nämä mitään järkyttäviä säästöpossuja ole Portterin nokallaa mutta mielestäni 9.1L/100km on liikaa.

Läpikäytyä / tarkastettua:
-Pyörät järkikokoiset 215/65R16, paineet 3.5bar ympäri
-Termostaatti uusittu
-Jarrut tsekattu, ei laahaa
-Autossa ilmeisesti joku softa, tarkempia logitteluja en VCDS:llä vielä ole ajanut
-Vikakoodeja 0
-Polttoaine ja ilmansuodatin uusittu

Lähinnä mietin:
-MAF - voiko vikaantua tälla tavalla, edellisissä pumpparikoneissa on yleensä aiheuttanut tehonpuutetta. Tässä mielestäni vedot tallella.
-Torsion value - tätä en ole tarkastanut, ulkomaan foorumeilla tästä juttua suuntaan ja toiseen. Onko jollain täällä kokemusta, voiko tuo vaikuttaa kulutukseen?
-Pumppusuuttimien tiivisteet - ei savua, huonoa käynnistyvyyttä havaittu. Kokemuksia?

Mielestäni tuo kulutus nyt ainakin litran on koholla, sulattaisin tuon ehkä jos alla olisi isot pyörät yms.
 
Kirjoitellaanpa nyt tänne, jos jollain olisi ajatusta / kokemuksia.

Tuli jostain lyhyestä päähänpistosta johtuen päivitettyä T4 Syncro etuvetoiseen 1.9 T5:n BRS -moottorilla. Nyt tässä ajeltu noin kuukauden päivät ja tuon kulutus ihmetyttää, lähes yhtä janoinen kuin tuo vanha 2.5TDI nelivetoisena. Tiedossa on, että ei nämä mitään järkyttäviä säästöpossuja ole Portterin nokallaa mutta mielestäni 9.1L/100km on liikaa.

Läpikäytyä / tarkastettua:
-Pyörät järkikokoiset 215/65R16, paineet 3.5bar ympäri
-Termostaatti uusittu
-Jarrut tsekattu, ei laahaa
-Autossa ilmeisesti joku softa, tarkempia logitteluja en VCDS:llä vielä ole ajanut
-Vikakoodeja 0
-Polttoaine ja ilmansuodatin uusittu

Lähinnä mietin:
-MAF - voiko vikaantua tälla tavalla, edellisissä pumpparikoneissa on yleensä aiheuttanut tehonpuutetta. Tässä mielestäni vedot tallella.
-Torsion value - tätä en ole tarkastanut, ulkomaan foorumeilla tästä juttua suuntaan ja toiseen. Onko jollain täällä kokemusta, voiko tuo vaikuttaa kulutukseen?
-Pumppusuuttimien tiivisteet - ei savua, huonoa käynnistyvyyttä havaittu. Kokemuksia?

Mielestäni tuo kulutus nyt ainakin litran on koholla, sulattaisin tuon ehkä jos alla olisi isot pyörät yms.
Kulahtanu lambda ainakin voi aiheuttaa kulutuksen nousua. Audi a4 2.0 tfsi kulutus 250tkm ajetulla lambdalla 13l/100km, uudella lambdalla 10-11l/100km
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 648
Viestejä
4 511 821
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom