Kirjoitellaanpa nyt tänne, jos jollain olisi ajatusta / kokemuksia.
Tuli jostain lyhyestä päähänpistosta johtuen päivitettyä T4 Syncro etuvetoiseen 1.9 T5:n BRS -moottorilla. Nyt tässä ajeltu noin kuukauden päivät ja tuon kulutus ihmetyttää, lähes yhtä janoinen kuin tuo vanha 2.5TDI nelivetoisena. Tiedossa on, että ei nämä mitään järkyttäviä säästöpossuja ole Portterin nokallaa mutta mielestäni 9.1L/100km on liikaa.
Läpikäytyä / tarkastettua:
-Pyörät järkikokoiset 215/65R16, paineet 3.5bar ympäri
-Termostaatti uusittu
-Jarrut tsekattu, ei laahaa
-Autossa ilmeisesti joku softa, tarkempia logitteluja en VCDS:llä vielä ole ajanut
-Vikakoodeja 0
-Polttoaine ja ilmansuodatin uusittu
Lähinnä mietin:
-MAF - voiko vikaantua tälla tavalla, edellisissä pumpparikoneissa on yleensä aiheuttanut tehonpuutetta. Tässä mielestäni vedot tallella.
-Torsion value - tätä en ole tarkastanut, ulkomaan foorumeilla tästä juttua suuntaan ja toiseen. Onko jollain täällä kokemusta, voiko tuo vaikuttaa kulutukseen?
-Pumppusuuttimien tiivisteet - ei savua, huonoa käynnistyvyyttä havaittu. Kokemuksia?
Mielestäni tuo kulutus nyt ainakin litran on koholla, sulattaisin tuon ehkä jos alla olisi isot pyörät yms.