VAG autojen monet ongelmat

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Varmaan kokeilisin sitä vaihtoa, eipä oikein muita todennäköisiä aiheuttajia vialle ole.

Anturin varaosanumero on 8Z0820535 jolla löytyy myös tarviketta vaikka minkälaisilta valmistajilta. Jos vaan siihen tapaa jotakin kautta järkevästi käsiksi purkamatta koko keulaa, niin ei ole kovin kallis kokeilu.
Juuri näin, puskuria tuskin aletaan irrottelemaan mutta jos muutoin onnistuu niin osa kannattaa hommata.

En löytänyt eilen tuota osaa mutta siinähän se on numerolla oikein, kiitokset :tup:
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Tietoa mihin vuosimalliin asti A4 audissa on vielä se vanha parempi (ei TFSI)1.8T kone? Se on ilmeisesti tuo 163hv versio, mutta mihin vuoteen asti noita on käytetty?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Tietoa mihin vuosimalliin asti A4 audissa on vielä se vanha parempi (ei TFSI)1.8T kone? Se on ilmeisesti tuo 163hv versio, mutta mihin vuoteen asti noita on käytetty?
2009 tullut EA888 tuotantoon eli jostain sieltä nurkilta.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Tietoa mihin vuosimalliin asti A4 audissa on vielä se vanha parempi (ei TFSI)1.8T kone? Se on ilmeisesti tuo 163hv versio, mutta mihin vuoteen asti noita on käytetty?
Eikai tuo TFSI sen paskempi ole kuin 1.8T ole kunhan siinä on mäntä- ja jakopääremppa tehty?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Kylläpä noita tarinoita foorumeilta löytyy joissa on jo kolmas tai neljäs ketju menossa. Voi ne uudemmat osat parempia olla kuin alkuperäiset, mutta vaikuttaisi kuitenkin siltä että rakenteessa on joku perustavanlaatuinen ongelma jota ei paremmilla osilla saa kokonaan paikattua.
Onhan siinä perustavaalaatua oleva ongelma. Siellä on vain öljynpaineella toimiva aktiivinen kiristin, ja mekaaninen esikiristin puuttuu kokonaan. Tuo yhdistettynä tuohon uudentyyppiseen ketjuun, jossa hammaspyöriä vastataan sellaisella erillisellä matalalla kanttipinnalla, tekee tuosta rakenteesta todella alttiin hammasrattaan yli hyppäämiselle. Mun tietääkseni kukaan valmistaja ei ole ilman mekaanista esikiristystä tehnyt edes sitä perinteistä ketjua, joka on rakenteeltaan samanlainen kuin esim polkupyörässä, jossa hammaspyörän piikit nousee ketjun nivelten väliin.

Jakoketjun venyminen on ihan luonnollista, tai ylipäätään minkä tahansa ketjun venyminen käytössä, jonka takia siellä on ihan pakko olla jonkinlainen kiristysmekanismi, joko täysin mekaaninen, jota kiristetään aina huollon yhteydessä, tai sitten automaattinen mekaanisella "räikällä", joka kiristyy öljynpaineella, mutta tuo räikkä estää palaamisen takaisin nollatasoon.

Volkkari jätti tuon räikän pois, kun moottorin sammuttaa jakoketjun kiristin löystyy "tehdasarvoonsa" ja se kiristää uudelleen vasta kun öljynpaine on noussut normaalille tasolle, joka käynnistyksessä tarkoittaa usein useampaa moottorin kierrosta.

Jos siellä olisi normaali kiristin, se ei tietysti estäisi ketjun venymistä, mutta venynyt ketju ei silti pääsisi hyppäämään hammasrattaan yli, ja vasta kun venymä olisi niin iso että se ylittäisi kiristimen säätövaran ketju alkaisi löystyä. Löysällä oleva ketju pitää jumalattoman kolinan, jonka lisäksi se asettaa nokka-akselin kulman suhteessa kampiakseliin vääräksi, jonka moottorinohjaustietokone havaitsee ja sytyttää vikavalon. Nykyiselläänkin joissain volkkareissa tuo vikavalo on ehtinyt syttymään ennen täystuhoa, mutta normaalisti toteutettuna tuon vikavalon saa jättää huomiotta kymmeniätuhansia kilometrejä ennen kuin se vielä rikkoo mitään.

Ei ketjuvolkkarin ostaminen kuitenkaan mikään erityinen riski ole, olettaen että sitä jakoketjua huoltaa kuten määräajoin vaihdettavaa jakohihnaa. Jos koneessa olevan jakoketjun ja rattaiden kunnosta ei ole tietoa, ne pitää uusia, ja sen jälkeen vaihtaa ketju säännöllisesti 60tkm välein, aivan kuten hieman jakohihna autoissa joissa se on todettu hieman epäluotettavaksi. Ketju maksaa hieman enemmän kuin hihna, mutta sen ketjun lisähinnan osuus sen laajemman huollon yhteydessä ei ole kuitenkaan kovin merkittävä.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Kovasti oli merkkiliikkeen huolto vakuutellut, ettei melkeen 140tkm ajettua vm2011 1.2 TSI Golfin ketjua tarvii mitään tarkistella ja maksaa kuulemma 300 euroa, jos sen kunto halutaan välttämättä huollon yhteydessä katsoa. Kyseisellä autolla on siis ajettu alkuperäisellä ketjulla ton verran. Ei muuten, mutta kylmänä käynnistäessä tulee ihmeellistä ääntä koneesta, ihan kuin jotain olisi löysällä. Ei ole oma auto kyseessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Kovasti oli merkkiliikkeen huolto vakuutellut, ettei melkeen 140tkm ajettua vm2011 1.2 TSI Golfin ketjua tarvii mitään tarkistella ja maksaa kuulemma 300 euroa, jos sen kunto halutaan välttämättä huollon yhteydessä katsoa. Kyseisellä autolla on siis ajettu alkuperäisellä ketjulla ton verran. Ei muuten, mutta kylmänä käynnistäessä tulee ihmeellistä ääntä koneesta, ihan kuin jotain olisi löysällä. Ei ole oma auto kyseessä.
Itse vaihtaisin "ehjäksi" todetun auton ko. liikkeessä toisen merkkiseen vaihtoautoon, ja jatkossa asioisin muualla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Itse vaihtaisin "ehjäksi" todetun auton ko. liikkeessä toisen merkkiseen vaihtoautoon, ja jatkossa asioisin muualla.
Saattaa tosin olla, ettei se ketju olekaan niin kunnossa, kun alat puhua vaihtamisesta. :D Mitä olen noista lukenut, niin aika pitkään on kestänyt tuo n. 140tkm, melkeen 2x vaihtoväli ;)
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Kovasti oli merkkiliikkeen huolto vakuutellut, ettei melkeen 140tkm ajettua vm2011 1.2 TSI Golfin ketjua tarvii mitään tarkistella ja maksaa kuulemma 300 euroa, jos sen kunto halutaan välttämättä huollon yhteydessä katsoa. Kyseisellä autolla on siis ajettu alkuperäisellä ketjulla ton verran. Ei muuten, mutta kylmänä käynnistäessä tulee ihmeellistä ääntä koneesta, ihan kuin jotain olisi löysällä. Ei ole oma auto kyseessä.
1.2sen ketjun tarkastus on sama kuin ajoituksen tarkastus. Tarkastukseen menee max 45min. Kylmänä käynnistettäessä on ok, jos ketju pärisee alle 3 sekuntia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Kylmänä käynnistettäessä on ok, jos ketju pärisee alle 3 sekuntia.
Tämä on muuten sellainen väite, että itse en tuon kanssa lähtisi kokeilemaan. Tuo on nimenomaan sen merkki että se ketju pitää vaihtaa, kun kyseessä on Volkkari, mutta kukin omalla autollaan kuten haluaa.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Tämä on muuten sellainen väite, että itse en tuon kanssa lähtisi kokeilemaan. Tuo on nimenomaan sen merkki että se ketju pitää vaihtaa, kun kyseessä on Volkkari, mutta kukin omalla autollaan kuten haluaa.
Itse töissä merkkarilla, joissa noita on vaihdettu aika reilusti. Jos ajoitus kohdallaan ja ääni kuuluu alle 3sek niin eipä juuri muutu ketjun vaihdolla.

Kun tuolla huollossa oli mainittu kyseisestä äänestä, niin ääni kuulunut varmaan ensimmäisellä käynnistyksellä öljyn vaihdon jälkeen. Silloin en reilua pärinää ihmettele ollenkaan, kun öljyt lähtee ketjun kiristimestä kokonaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Laitettiin poppivehkeiden päivitystä (tai kattelin välillä vierestä), äänentoisto toimii hyvin mutta tuli pari pähkinää kylkiäisiksi. 2016 Passat 1,4Tsi kyseessä, tais olla akun kenkä liian kauan irti tms. kun laitettiin subbarin vahvistimelle virtapiuhaa kun käynnistyksen jälkeen herjaa tuli näistä:

-rengaspaine anturi
-adaptatiivisen vakionopeuden säätimen tutka
-park asistant (tutka taakse?)
-start / stop toiminto

Nuo ei siis ole nyt toiminnassa. Pitää varmaan käydä korjaamon kautta ma kuittaamassa vikakoodit jos saa resetoitua. Carlykin löytyis jostain mut en muista toimiko VW kanssa jos siitä mitään iloa.

Linjamuunnin tuli väliin että pitäis olla turvallinen sen suhteen, mutta eikai tuo akkusekoilu voi mitään käräyttää, softajuttu ennemmin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Laitettiin poppivehkeiden päivitystä (tai kattelin välillä vierestä), äänentoisto toimii hyvin mutta tuli pari pähkinää kylkiäisiksi. 2016 Passat 1,4Tsi kyseessä, tais olla akun kenkä liian kauan irti tms. kun laitettiin subbarin vahvistimelle virtapiuhaa kun käynnistyksen jälkeen herjaa tuli näistä:

-rengaspaine anturi
-adaptatiivisen vakionopeuden säätimen tutka
-park asistant (tutka taakse?)
-start / stop toiminto

Nuo ei siis ole nyt toiminnassa. Pitää varmaan käydä korjaamon kautta ma kuittaamassa vikakoodit jos saa resetoitua. Carlykin löytyis jostain mut en muista toimiko VW kanssa jos siitä mitään iloa.

Linjamuunnin tuli väliin että pitäis olla turvallinen sen suhteen, mutta eikai tuo akkusekoilu voi mitään käräyttää, softajuttu ennemmin?
Ei tuohon kyllä pysty oikein mitään sanomaan ennen kuin saa vikakoodit, joista sitten lähtee purkamaan. Toisaalta yksi yhteinen tekijä noilla kaikilla vaikuttaa olevan jarrut/renkaan nopeus anturi.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Komento takas! :) Yön jälkeen oli kaikki vikahälyt häipyneet, nähtävästi syvempi horrostila boottasi purkit yms ja kävi ne uudellen läpi todetakseen että systeemit toimii. Toistaiseksi ainakin.

Eilen ajaessa lähti mittaristosta ilmoitukset mutta eivät kuitenkaan toimineet vaikka uudelleen käynnisti muutamat kerrat. Vasta yöunet siis auttoi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Tätä ketjua kun lukee, niin alkanut epäileväiseksi jos hommaisi T-Rocin pk-seudun työmatkailuun ja muihin ajeluihin. :)
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Ei ole ketjussa vielä mainittu(?) mutta aika laaja skaala eri vuosimalleja tuntuu vaivaavan umpioiden huurtuminen. Tuli vaan mieleen kun ajoin alkupään CC:n takana jossa toinen takavalo aivan huurteessa, tämä kääntyi muualle jonka jälkeen eteen tuli Golf Plus jossa sama homma. :tup:

Muutama esimerkki etuvaloista






 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Tuo umpioiden huurtuminen on kyllä yleistä. VW:n linjaushan on aika hauska tässä(kin) asiassa. Jos huurtuu niin normaalia, jos kosteus pisaroituu umpion sisäpuolelle niin vika:vihellys:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Hetken luulin olevani BMW ketjussa kun umpio-ongelmia valiteltiin.

Vaggejakin saa viattomia kun pysyy erossa noista allshownogo-1.2tuhnusi moottoreista ja muista vastaavista.

Näen kataloogeissa vain 3.0tdi ja 3.0tfsi vaihtoehdot, muut sivut ovat silmissäni blankoja, vaikka joku hourii että niilläkin on jotain tekstiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Vaggejakin saa viattomia kun pysyy erossa noista allshownogo-1.2tuhnusi moottoreista ja muista vastaavista.

Näen kataloogeissa vain 3.0tdi ja 3.0tfsi vaihtoehdot, muut sivut ovat silmissäni blankoja, vaikka joku hourii että niilläkin on jotain tekstiä.
Minäkin näen pankkitilillä ylimääräisiä nollia mutta pankin aspa pitää hulluna :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
VW Bora vm 2003

Vänkärin jalkatilaan valuu vettä?
Onko jotain "tyypillistä" paikkaa josta lähteä tutkimaan?
Näyttäisi istuttaessa tulevan vasemman jalan paikkeilta jostain...?
Vihdoin tuli tätäkin asiaa tutkittua, sateiden aikana auto seisoi pihalla ehkä 5pv kun kesäauto jo ajossa. Piti viikonloppuna sitä sitten siirtää vähän pois tieltä, niin kas kas, vänkärin lattialla ehkä 3cm vettä :D

Ja ratkaisu nyt olikin taas liian helppo... Raitisilmasuodattimen päällä oleva muovi(kansi?) mennyt edellisellä suodattimen vaihdolla vituralleen paikoilleen ja siihen tullut ~10cm hiushalkeama. Samalla myös oli vääntynyt reunasta juuri sopivasti, että kaikki sadevedet valuivat suodattimeen :p
Kuumailmapuhaltimella ja jesarilla homma korjattu, piti oikein vesiletkulla testata niin näyttäisi pitävän. Jos ei pidä, uusi näytti maksavan Ebayssä ~20e.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Kun etsii tilavaa, mukavaa ja kohtuu suorituskykyistä mutta taloudellista bensa-automaattia, niin väkisin tulee VW Paskatti mieleen (1.4TSI, DSG)
Yleensä olen pitänyt noita kirjainyhdistelmiä kirosanoina, mutta moni VAG tyyppi sanoo että paljon parempia kuin ne ensimmäiset pommit. Mutta mistä vuosimallista (tai moottori+vaihteisto) alkaen nämä ovat parantuneet, vai ovatko?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Kun etsii tilavaa, mukavaa ja kohtuu suorituskykyistä mutta taloudellista bensa-automaattia, niin väkisin tulee VW Paskatti mieleen (1.4TSI, DSG)
Yleensä olen pitänyt noita kirjainyhdistelmiä kirosanoina, mutta moni VAG tyyppi sanoo että paljon parempia kuin ne ensimmäiset pommit. Mutta mistä vuosimallista (tai moottori+vaihteisto) alkaen nämä ovat parantuneet, vai ovatko?
TSIstä ei kokemuksia. Mutta edellinen auto oli Octavia -07 6-v märällä DSGllä, itse ajoin välin 100tkm-170tkm, ei ongelmia. Nykyinen Octavia -16 märällä 6-v DSGllä ollu vasta reilun kuukauden ja muutaman tuhat kilsaa niin ei kestävyys kokemuksia, mutta vaihtaa pehmeämmin, paremmin, jouheemmin yms. kuin edellinen, vaikka ei siinäkään valittamista ollut, kunhan muisti että vaihteisto on pohjimmiltaan automatisoitu manuaali. Jonkun verran olen myös aidolla automaatilla ajanut, vaikkakaan en sellaista ole itse ikään omistanut ja näiltä kokemuksilta en suoraan osaa sanoa jos ilman rahaa pitäisi valita aito automaatti vai dsg (tai vastaava)? Aitoa automaattia voi polkea miten vaan ilman nykimistä, mutta dsg taas vaihtaa nopeammin ja kun sen muutaman tilanteen oppii ajamaan (risteykset yms.) niin nyky dsg on myöskin erittäin pehmeä.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Mutta mistä vuosimallista (tai moottori+vaihteisto) alkaen nämä ovat parantuneet, vai ovatko?
1.4 TSI on parantunut ratkaisevasti siinä vaiheessa kun siirryttiin hihnavetoiseen jakopäähän. Valitettavasti moottorin markkinointinimi TSI pysyi samana joten siitä ei voi päätellä mitään ja moottori on vaihtunut eri aikaan eri malleihin joten mitään yleispätevää vuosilukuakaan ei pysty antamaan. Passatista en suoraan osaa sanoa, mutta jos arvata pitäisi niin ainakin uusin korimalli on varmaan niillä varustettu. Voi niitä olla jo vanhemmissakin, kertokoon ne jotka paremmin tietää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
1.4 TSI on parantunut ratkaisevasti siinä vaiheessa kun siirryttiin hihnavetoiseen jakopäähän. Valitettavasti moottorin markkinointinimi TSI pysyi samana joten siitä ei voi päätellä mitään ja moottori on vaihtunut eri aikaan eri malleihin joten mitään yleispätevää vuosilukuakaan ei pysty antamaan. Passatista en suoraan osaa sanoa, mutta jos arvata pitäisi niin ainakin uusin korimalli on varmaan niillä varustettu. Voi niitä olla jo vanhemmissakin, kertokoon ne jotka paremmin tietää.
Tähän on helppo ratkaisu joka jokaisen auton ostajan kannattaisi sisäistää:

Selvittää moottori- ja vaihteistokoodi ja vähän kysellä googlelta että onko se aivan paska.

Tähän löytyy esim trafilta palvelu jossa oleelliset tiedot irtoaa rekisteri- tai valmistenumerolla
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Tähän on helppo ratkaisu joka jokaisen auton ostajan kannattaisi sisäistää:
No joo, en nyt tiedä onko se ihan älyttömän helppo äkkinäiselle alkaa selvittämään, mutta ihan hyvä konsti tuo tietenkin on.

Jopa Bilteman varaosahaku kertoo moottorikoodin, mutta se vaatii vielä vähän jatkotutkimuksia ainakin VAGien tapauksessa. Esim oman autoni CJSB ei vielä sellaisenaan kerro oikein mitään vaan pitää osata selvittää, että kyse on EA888 moottorista. No sillä googlaamalla tulee luultavasti enimmäkseen totuuksia siitä kuinka ne on kaikki öljysyöppöjä paskoja. Pitää siis vielä kaivaa lisää, havaitakseen että kyseinen moottori onkin EA888 kolmatta sukupolvea, joka onkin jo ihan toimiva moottori.

Kaikki tämä tieto kyllä löytyy ATK-laitetta ahkerasti selaamalla, mutta jos ei yhtään ole asiaan ennakkoon perehtynyt niin ei se ihan helppoa välttämättä ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
No joo, en nyt tiedä onko se ihan älyttömän helppo äkkinäiselle alkaa selvittämään, mutta ihan hyvä konsti tuo tietenkin on.

Jopa Bilteman varaosahaku kertoo moottorikoodin, mutta se vaatii vielä vähän jatkotutkimuksia ainakin VAGien tapauksessa. Esim oman autoni CJSB ei vielä sellaisenaan kerro oikein mitään vaan pitää osata selvittää, että kyse on EA888 moottorista. No sillä googlaamalla tulee luultavasti enimmäkseen totuuksia siitä kuinka ne on kaikki öljysyöppöjä paskoja. Pitää siis vielä kaivaa lisää, havaitakseen että kyseinen moottori onkin EA888 kolmatta sukupolvea, joka onkin jo ihan toimiva moottori.

Kaikki tämä tieto kyllä löytyy ATK-laitetta ahkerasti selaamalla, mutta jos ei yhtään ole asiaan ennakkoon perehtynyt niin ei se ihan helppoa välttämättä ole.
Pitäisi kuulu kansalaistaitoihin tiedonhaku :D

Olisi todella monet pahat mielet vältetty jos ihmiset osaisivat edes tiedonhaun alkeet. Toivottavasti murossa osataan.

Ja se trafin palvelu on tietääkseni myös edelleen olemassa mutta sinne pitää tunnistautua.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
1.4 TSI on parantunut ratkaisevasti siinä vaiheessa kun siirryttiin hihnavetoiseen jakopäähän. Valitettavasti moottorin markkinointinimi TSI pysyi samana joten siitä ei voi päätellä mitään ja moottori on vaihtunut eri aikaan eri malleihin joten mitään yleispätevää vuosilukuakaan ei pysty antamaan. Passatista en suoraan osaa sanoa, mutta jos arvata pitäisi niin ainakin uusin korimalli on varmaan niillä varustettu. Voi niitä olla jo vanhemmissakin, kertokoon ne jotka paremmin tietää.
Nyrkkisääntönä voi pitää, että kun automalli siirtyi MQB-pohjaan niin moottorit vaihtui hihnavetoisiin. Volkswagen Group MQB platform - Wikipedia

Jotain poikkeuksia on esim. Skoda Rapid/Seat Toledo.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Omassa reilu pari vuotta vanhassa Skodassa ruostui kuskin jalkalista/oven karmi ja nyt siitä lähtee isoja maalin ja lakan palasia. Kävin näyttämässä korikorjaamolla, joka teki takuukeissin maahantuojalle. Sieltä vastattiin, että oma moka kun olen kengillä kuluttanut maalipinnan puhki.

Kyllä, huomasin jo aiemmin, että kylläpäs jää helposti jälkiä ovenkarmiin, mutta ajattelin että ovat vaan pintanaarmuja. Todellisuus olikin aika karu, kun parissa päivässä alkoi lakka ja maali irrota, ja alta paljastua ruostunut sormenpään kokoinen kohta. En tiiä mitä tässä tekisi. Pitäisikö kysyä kuluttajaneuvonnasta mielipidettä, että kannattaako reklamoida vai ottaa omaan piikkiin kun on ainakin teoriassa oma vika? Sen sanon, että kyllä uuden auton pitäisi paria vuotta kauemmin kestää normaalia käyttöä. Mittarissa oli joku 20 - 22 tonnia kun ruoste tuli näkyviin. En edes ole mikään norsu, joka astuu jalkalistan päälle autoon noustessaan, vaan yritän aina pujahtaa sisään niin, etten koske maalipintaan.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Omassa reilu pari vuotta vanhassa Skodassa ruostui kuskin jalkalista/oven karmi ja nyt siitä lähtee isoja maalin ja lakan palasia. Kävin näyttämässä korikorjaamolla, joka teki takuukeissin maahantuojalle. Sieltä vastattiin, että oma moka kun olen kengillä kuluttanut maalipinnan puhki.

Kyllä, huomasin jo aiemmin, että kylläpäs jää helposti jälkiä ovenkarmiin, mutta ajattelin että ovat vaan pintanaarmuja. Todellisuus olikin aika karu, kun parissa päivässä alkoi lakka ja maali irrota, ja alta paljastua ruostunut sormenpään kokoinen kohta. En tiiä mitä tässä tekisi. Pitäisikö kysyä kuluttajaneuvonnasta mielipidettä, että kannattaako reklamoida vai ottaa omaan piikkiin kun on ainakin teoriassa oma vika? Sen sanon, että kyllä uuden auton pitäisi paria vuotta kauemmin kestää normaalia käyttöä. Mittarissa oli joku 20 - 22 tonnia kun ruoste tuli näkyviin. En edes ole mikään norsu, joka astuu jalkalistan päälle autoon noustessaan, vaan yritän aina pujahtaa sisään niin, etten koske maalipintaan.
Miten oikein istahdat sinne autoon ja nouset autosta? En oikein ymmärrä miten tuo on mahdollista. Piti oikein miettiä miten sen teen itse. Ovi auki-oikea jalka sinne lattialle-perse penkkiin-vasemmalla jalalla maasta tukien loput kropasta autoon. En ainakaan itse saa mitenkään maalia rikki. Eiköhän tuo korjaus takuun piikkiin mene, jos kuluttajaneuvontaan otat yhteyttä?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Miten oikein istahdat sinne autoon ja nouset autosta? En oikein ymmärrä miten tuo on mahdollista. Piti oikein miettiä miten sen teen itse. Ovi auki-oikea jalka sinne lattialle-perse penkkiin-vasemmalla jalalla maasta tukien loput kropasta autoon. En ainakaan itse saa mitenkään maalia rikki. Eiköhän tuo korjaus takuun piikkiin mene, jos kuluttajaneuvontaan otat yhteyttä?
Kannattanee ottaa yhteyttä maahantuojaan ja tehokeinona voi mainita iltapäivälehdet, jotka tälläisistä jutuista elää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Öljyä syövistä Audeista ja muista VAG tuotteista olenkin aina ihmetellyt, mihin se öljy oikein katoaa. No nyt parin silmämääräisen havainnon perusteella jotain käryä. Viikko sitten ajoin A4:n perässä joka tuprutti varsin reippaasti sinistä savua. Tänään VW Touranin perässä ja samanlainen pilvi seurasi sitäkin. Ihan taajamanopeuksilla mentiin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Öljyä syövistä Audeista ja muista VAG tuotteista olenkin aina ihmetellyt, mihin se öljy oikein katoaa. No nyt parin silmämääräisen havainnon perusteella jotain käryä. Viikko sitten ajoin A4:n perässä joka tuprutti varsin reippaasti sinistä savua. Tänään VW Touranin perässä ja samanlainen pilvi seurasi sitäkin. Ihan taajamanopeuksilla mentiin.
Ei kait nykyautot joissa on 2 kattia pitäs savuttaa öljystä? Näin mulle ainakin sanottiin kun Opel söi öljyä yli litran/1000km, ihmettelin kun ei tullu sinistä savua yhtään. Takimmaisen katin kun ottaa pois tulee sininen savukin läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Ei kait nykyautot joissa on 2 kattia pitäs savuttaa öljystä? Näin mulle ainakin sanottiin kun Opel söi öljyä yli litran/1000km, ihmettelin kun ei tullu sinistä savua yhtään. Takimmaisen katin kun ottaa pois tulee sininen savukin läpi.
Mikä sitten on nykyauto, yritin nettiautosta vilkuilla Touraneita, niin melko samalle ne nyt näytti perästä, jotain 2010, alle tai yli ehkä? Audista nyt osaa mitään sanoa kun vähän tuunattu vielä, senkin 2000 luvulle sijoittaisin.

Mulla ollut aikoinaan Datsun-Nissan, mikä vei enemmän öljyä kuin bensaa ja savupilvi oli melkoinen. Hyvä puoli siinä oli esim. perässässä roikkujat sai joko ottamaan etäisyyttä tai ohittamaan kun polkaisi kaasun pohjaan ja ylös, niin kyllä pöllähti:D Hyvä auto muuten olikin, laakista käyntiin aina, ja takaveto talvella:tup:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Mikä sitten on nykyauto, yritin nettiautosta vilkuilla Touraneita, niin melko samalle ne nyt näytti perästä, jotain 2010, alle tai yli ehkä? Audista nyt osaa mitään sanoa kun vähän tuunattu vielä, senkin 2000 luvulle sijoittaisin.

Mulla ollut aikoinaan Datsun-Nissan, mikä vei enemmän öljyä kuin bensaa ja savupilvi oli melkoinen. Hyvä puoli siinä oli esim. perässässä roikkujat sai joko ottamaan etäisyyttä tai ohittamaan kun polkaisi kaasun pohjaan ja ylös, niin kyllä pöllähti:D Hyvä auto muuten olikin, laakista käyntiin aina, ja takaveto talvella:tup:
No joo huono määritelmä, nykyautot. Sanotaan että autot kahdella katilla. Mun opel on 2004 mallia
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Tässä kuva, tosin muutaman kuukauden takaa: linkki

Jalat saattaa osua talvella, jolloin tulee kopisteltua lumet ulos. Eli istun penkille sivuttain, kopistelen lumet ja nostan jalat sisään.

Tuli ajeltua nuorempana vuoden 84 SE mesellä 10 vuotta, eikä siinä ollut jälkeäkään. Sitten oli - 95 300tkm rullattu Vectra sekä- 95 VW Vento pari vuotta ilman ongelmia ja vm 01 Audi TT eikä niihin jäänyt jälkeäkään. Alle uusi Skoda ja heti irtoaa maalit.

Edit: Vento eikä mikään Punto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
23
ei normaalissa käytössä kyllä tuon näköiseksi kynnys mene? Kuten edellä mainittu, niin yhteys kuluttajaneuvojaan.
ps. VW Punto? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Selkeästihän tuo on mekaanisesti kulutettu tuohon kuntoon. Maalia ei autoissa ole paljoa mutta hämmästyttää ettei volkkarilla ole ollut varaa laittaa tuohon mitään kynnyslistaa tai suojateippiä kuten vaginoissa on ollut jo 80 luvulta lähtien. Kaikessa pitää säästää :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Jos tuo on mekaanisesti kulutettu, niin missä tuossa menee vaikka oven tiiviste joka ehkä vituillaan? Kuten OD. jo kuvaili miten autoon istahtaa niin ei tuo mitenkään normaalia voi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Jos tuo on mekaanisesti kulutettu, niin missä tuossa menee vaikka oven tiiviste joka ehkä vituillaan? Kuten OD. jo kuvaili miten autoon istahtaa niin ei tuo mitenkään normaalia voi olla.
Tuskin nuo naarmut ilmavirrastakaan tulee?

Mikä tuosta puuttuu niin muovinen kynnyslista.

Skoda Octavia III Decorative door sill covers


Näköjään kaikissa skeidoissa noita ei ole tehtaalta vaan aasiakas joutuu ostamaan ne itse.. :D
 
Viimeksi muokattu:

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Tuohonhan tuli aluksi pienet kulumajäljet. Sellasia puolen millin - millin vaaleita jälkiä joita näkyy kuvassa vasemmassa reunassa. Sitten yksi kaunis päivä autopesun yhteydessä kuivasin kynnystä, niin lähti kerralla sellanen 5 cm siivu. Tulihan siinä vähän wtf fiilis.

Mekaanista kulutusta vähän samaan malliin kuin Teslan älä pese autoa harjapesussa tai takuu menee. Käytän vapaa-ajalla tennareita tai lenkkareita ja töissä ns. kävelykenkiä joissa on kumipohja. Autoon ei ole kertaakaan noustu piikki-, turva-, tai millään muullakaan kengällä jossa olisi kova/metallipohja.

Edit: tarkennuksia
 
Viimeksi muokattu:

co1

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
72
Hurjan näköistä, oli syy sitten mikä tahansa. 2 kopan Octavia kukki aikoinaan niistä kohdista, missä takaovien tiivisteet vastasi korin pelteihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Tässä kuva, tosin muutaman kuukauden takaa: linkki

Jalat saattaa osua talvella, jolloin tulee kopisteltua lumet ulos. Eli istun penkille sivuttain, kopistelen lumet ja nostan jalat sisään.

Tuli ajeltua nuorempana vuoden 84 SE mesellä 10 vuotta, eikä siinä ollut jälkeäkään. Sitten oli - 95 300tkm rullattu Vectra sekä- 95 VW Vento pari vuotta ilman ongelmia ja vm 01 Audi TT eikä niihin jäänyt jälkeäkään. Alle uusi Skoda ja heti irtoaa maalit.

Edit: Vento eikä mikään Punto
Sanoisin, että kun noin pitkältä matkalta, noin tasaiset jäljet, niin kyse on oven tiivisteistä. Pääseeköhän kenties ovi elämään liikaa ja/tai tiivisteet on pois paikaltaan tmv?

Ei tuollaisia jälkiä kyllä kengillä tai punteilla saa aikaan..
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 485
Viestejä
4 163 923
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom