VAG autojen monet ongelmat

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Sampsa, 17.10.2017.

  1. MasterBlaster

    MasterBlaster

    Viestejä:
    51
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2017
    Kyllä tekniikka kestää mutta noihan on koriltaan ihan mätiä, niitä korjattiin takuuna aivan helvetisti kun takalokarit ruostuu pyöränkoteloista ja edessä sama homma. Jos siihen on tehty takuuna korjaus niin ei se kestä kun muutaman vuoden ja taas ruostuu. Tehtaan ohjeet korjata ko homma sen verran hölmö.
     
  2. zet

    zet

    Viestejä:
    949
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Kaikki VAGit ruostuvat. Joku aika sitten tuli muutamaa VI Golffia käytyä katsomassa ja näissäkin oli jo kaarissa sekä takaluukun reunoissa alkavaa ruostetta. Varsinkin valkoisessa autossa aika rytösen näköistä ruskeat ruostelaikut....
     
  3. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Golf IV taas on yksi aikansa parhaiten sinkitty laite ja vastustaa hyvin ruostetta. Kyllä sekin ruostuu, mutta niin ruostuu kaikki muutkin. Jos puhe oli vain uudemmista vehkeistä, en osaa ottaa kantaa.
     
  4. zet

    zet

    Viestejä:
    949
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    6-Golfista eli oliko 2009-> eteenpäin oli puhetta
     
  5. MasterBlaster

    MasterBlaster

    Viestejä:
    51
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2017
    Joo mutta noi audit ruostuu vähän rajummin kun joku golffi, kun työskentelee vag jälkimarkkinoinnissa koripuolella niin tietää vähän paremmin mitä nuo ovat...
     
  6. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos nyt ei kuitenkaan kaikki.. alumiinia on hankala saada ruostumaan. Audilla noit on muutamia ja sit eksoottisemmat lisäksi. A2, A8, S8, R8 ja lambot nyt alkuunsa luotellen.
     
  7. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    616
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eli toisinsanoen pois lukien kaikki relevantit perusautot :rolleyes:
     
    Fozyzy, SR50La ja tth78 tykkäävät tästä.
  8. Daatta

    Daatta

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Omassa (MY18 Cupra) kurkkasin etupään sisälokasuojien alle kesärenkaiden vaihdon yhteydessä. Harmaata liejua silmän kantamattomiin, vesisuihkulla huuhdellessa syykin selvisi. A-pilarissa ja sisälokasuojan päälipuolella on harvaa vanua äänieristeenä. Se kerää kaiken hiekan itseensä ja varmistaa että lokasuojan ympäristö pysyy kosteana. Ainahan tuo A-pilarin alaosa on ollut ongelmallinen, mutta uusissa ongelma on vielä pahempi. Takana on huopamateriaalia olevat sisälokarit, nekin varmistamassa optimi-olosuhteet ruostumiselle.

    Pitäisi ottaa auto pukeille, purkaa sisälokarit ja pestä alusta. Sitten vanut kuikkaan ja Silent-coat butyylimattoa + vettä imemätöntä pehmytmattoa (closed cell) tilalle. Vielä köyhän miehen ruostesuojaus eli kotelosuojaa painepullosta ja paketti kasaan. Saa nähdä tuleeko tehtyä. :btooth:
     
  9. salamoi

    salamoi

    Viestejä:
    468
    Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    On omassa bemarissakin huopaa sisälokareissa, mutta nehän on muovia? Eli ei se mihinkään ruostu vaikka kosteana pysyykin. Niiden takana on kyllä peltiä, mutta ei välittömässä läheisyydessä eli ei ongelmaa. Miten tuo sitten Seatissa menee, onko huopa jotenkin suoraan pellissä kiinni? Olisko kuvaa linkata? Ei tarvitse olla itse otettu vaan joku vastaava jos löytyy?
     
  10. salamoi

    salamoi

    Viestejä:
    468
    Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    Edit. Niin omassa se huopa on siis lokarin ulkopinnalla eli renkaan puolella, jolloin kaikki hiekka jää ulkopuolelle.
     
  11. Daatta

    Daatta

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Kuvaa en ottanut ja osakataloogi on vuosimalliin 2016 asti. Saattaa olla kuvassa näkyvä osa 9. Kyllä se vaikutti olevan suoraan pellissä.

    Sisälokasuojan äänierisvanusta en löytänyt kuvaa, mielestäni sellainen on lokarin päällä eli sisäpuolella. Mutta saatan olla väärässäkin.
     
  12. salamoi

    salamoi

    Viestejä:
    468
    Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    Jaa, jos se tosiaan on tuo osa 9, niin sitten ymmärrän huolen ruostumisesta. Omassa on vastaavassa kohdassa pelkkä pelti. Ei sillä, varmaan vettä imemättömällä matolla saisi omaakin kabiinia hiljaisemmaksi.
    Tuolta löytyy hyvä kuva omasta sisälokarista, ulkopinta tosiaan tuollaista ohutta huopaa. Sen hyöty taitaa kyllä rajoittua kivien ropinan vaimentamiseen eikä niinkään rengasmelun: Front Fender Liner - Left
     
  13. Prkle

    Prkle

    Viestejä:
    136
    Rekisteröitynyt:
    25.09.2017
    Tuossa katsonut Skoda Octaviaa RS (bensa) automaatilla. Vuosimalleja 2015-2016. Onkohan tuossa nyt jotain mitä kannattaisi miettiä. Jakopää nähtävästi ketjulla.. jokohan nuo ketjuongelmat oli tuossa kohtaa hallinnassa? Toinen on tuo DSG. Nähtävästi 2.0 TSI koneissa märkäkytkin, ei pitäisi olla pahaa sanottavaa?
     
  14. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    608
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Tuon ikäisessä räsässä on Gen3 EA888 josta ei ihan kamalasti ole ainakaan vielä pahaa sanaa kuulunut. Ainakin suurin osa 1. ja 2. sukupolven tyyppivioista on saatu paikattua tähän kolmanteen.
     
  15. Daatta

    Daatta

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Kone on E888 Gen 3 eli sitä toimivaa sukupolvea. Kahden tuollaisen perusteella uskaltaisin sanoa, että varsin hyvä moottori. Cam follower (polttoainepumpun paininkuppi) kannattaa tarkistaa/vaihtaa sadan tonnin jälkeen. Jakopään ketju ei ole ikuinen, voi mennä vaihtoon suurilla kilometreillä. DSG toimii, kunhan öljyt on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan. Kaksoiskytkinten vaihto voi tulla ajankohtaiseksi 250tkm jälkeen, mutta tuskin Räsäsllä noin paljon on vielä rullattu.
     
    Prkle tykkää tästä.
  16. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 253
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Kävin jo tekemässä kaupat ja kohta hakemaan uutta kulkinetta, ei mitään tunteita herättelevää mutta ihan ok tuntui olevan 2016 Passat 1.4Tsi pörpöttimellä. Varusteita oli aika hyvin ruksittu kun työsuhdeautona ollut, ja toki ne muutamat huollot tehty oikeassa paikkaa ajallaan.

    Tästä mallista ei itsellä mitään tietoa mutta pari kaveria antoi hyväksyntänsä (toinen myy autoja ja toinen katsastus insinööri) ettei nyt tiedossa olis mitään pommia.

    Näissä nykyään hihnat ja vaihto 6v päästä kilsoista riippumatta, nuo vanhempien mallien ongelmat suurinpiirtein siivottu pois. Eikä tosiaan ole tarkoitus rullata mittariin 200000km.

    Poppivehkeet pitää laittaa, stereot oli kaameat.

    Tulee kyllä entistä softattua BMW F10 535 ikävä mutta ompahan vähän tuoreempi auto ja tressittömämpi kulujen suhteen.
     
  17. Daatta

    Daatta

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Suosittelen plug-n-play vahvistinta, elementtien vaihtaminen ei välttämättä maksa vaivaa. Vahvistimen vaihto ei onnistu jos autossa on jonkinlainen (vahvistimella varustettu) sound system. Soittimen vaihdosta puhumattakaan. Auton ovien ja takakontin laittian vaimentaminen (butyylimatto, esim. Silent-Coat) on monesti helpoin ja paras vaihtoehto parantaa vakiojärjestelmän sointia. Kaksi viimeistä autoa on ollut varustettu Seat Sound System ja Beats Audio järjestelmillä, joissa on DSP vahvistin ja subbari vararenkaan sisällä. t: Entinen autohiffiharrastaja, koskaan ei ollut niin hyvää settiä kuin nuo tehdasratkaisut vaimennettuna.
     
    latee77 tykkää tästä.
  18. BHN

    BHN

    Viestejä:
    48
    Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Kyllä 3b ja 3bg passatit varsin hyväpeltisiä ovat. Tietääkö joku miten pohjamaalit eroaa uudemmista, koska uudemmat volkkarit näyttää ruostuvan herkemmin
     
  19. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 253
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Juu jokin plug n play on hakusessa, mahdollisimman helpolla ilman omaan soittimeen kajoamista. Erillissarja kajareillekin olis kyllä hyvä, eikä maksa paljoa. Kävi mielessä sellanen vahvari että sais samalla subin ja muut kajarit ajeltua. Ja tuota vaimennusmattoa tosiaan lisäksi. Mutta katellaan mitä tähän keksii, kiitti vinkeistä!
     
  20. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 253
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Mikähän juttu tuo on että 2016 Passatin lämpömittari näyttää useita asteita liian vähän? Anturi vaihtoon?

    Myös kuminauhamainen vaihteisto liikkeelle lähdössä huokuu Volkkaria. BMWn oppivan laatikon saa resetoitua ja tuo ”löysä alue” lähtee pois ja veto alkaa heti kaasua painamalla eikä hetkisen kuluttua, mikäli loota on kevyemmällä ajolla tuollaiseen totuteltu. Pitääkin googletella onko näihin mitään vastaavaa kikkaa olemassa.
     
  21. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    647
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Bemareissa on vielä oikeat automaattilaatikot eikä noita DSG-virityksiä. Luulisi, että tuon lämpömittarin voi kalibroida jollain sopivalla softalla. Jos ei niin sitten vaihtoon koko paska.
     
    latee77 tykkää tästä.
  22. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    608
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Jos testerillä katsottu anturin mitta-arvo näyttää vähemmän kuin nesteen todellinen lämpötila (varmistettu millä?), niin silloin laitetaan anturi vaihtoon.

    Jäi tässä tarinassa nyt kuitenkin kysymysmerkeiksi se, että mistä näyttämä on katsottu (testerillä vai mittariston viisarista) ja miten on mitattu todellinen lämpötila jotta on voitu todeta näyttämän virheellisyys.
     
  23. Henkilöasiakas

    Henkilöasiakas

    Viestejä:
    265
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    VAG-vehkeissä mittariston lämpömittari on muutenkin vähän suuntaa-antava. Todellisen nesteen lämpötilan ylittäessä ns normaalin (~75 astetta tms), neula osoittaa 90 astetta. Vastaavasti todelliset lämmöt saa nousta reilusti yli sadan, ennenkuin neula nousee niiltä sijoilta yhtään. Näin siis ainakin vielä jossain 2000-2009 vehkeissä.
     
    Kuspho, latee77 ja Poppamies tykkäävät tästä.
  24. Poppamies

    Poppamies Que pasa, ese?

    Viestejä:
    473
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mutsilla on 3bg 2001 musta helmiäisväri tms. Sen kun vahaa niin on ihan loistavassa kunnossa. Ajettu joku 220tkm tjsp. Auton ehkä paras yksittäinen ominaisuus.
     
  25. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    608
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Näin se on edelleen, ei ole muuttunut. Vasta sitten jos moottorinohjain itse havaitsee jotain ongelmaa moottorin lämmönsäätelyssä (esimerkiksi termostaattina toimivan sähköohjatun venttiilin vikaantuminen), niin mittari alkaakin näyttää todellista lukemaa tuon kaunistellun totuuden sijasta.
     
  26. Corle

    Corle

    Viestejä:
    152
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu ja ainakin joissain moottoreissa siinä samassa palikassa on kaksi anturia. Toinen moottorinohjaukseen ja toinen mittarille(tai ainakin backuppina). Tosin mulla ainakin aikoinaan sytytti vikavalon kun eivät anturien tiedot täsmänneet keskenään.
     
  27. Lerkkanen

    Lerkkanen

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    05.10.2018
    Vanhemmilla oli lähes 500tkm ajettu sinisellä metallivärillä ja maalipinta siisti. Autotalli ja käsinpesut sekä säännölliset vahaukset tuottivat tulosta pitkässä juoksussa. Muuten kauttaaltaan kovapeltinen auto mutta takaluukun rekisterikilven valon juuressa oli pientä pintaruskettumaa. Todella kestäviä autoja ja mukavia pitkän matkan kulkijoita.
     
  28. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    647
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Mistä päättelitte että kyseessä on _moottorin_lämpömittari. Olettaisin, että tarkoitettiin vallitsevaa ulkolämpötilaa.
     
    latee77 tykkää tästä.
  29. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    608
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Heh, totta. Jos kyse olikin siitä, niin joko anturi vaan näyttää väärin, tai sitten kyse on tuosta VAGin käyttämästä käsittämättömästä logiikasta sen näyttämän kanssa.

    Ulkolämpömittari siis jää näyttämään sitä, mitä se näytti viimeksi kun auto sammutettiin. Jos vaikka pysäköin auton iltapäivällä +15 lämpötilassa ja käynnistän sen seuraavana aamuna kun ulkona on +2, niin mittari näyttää ensimmäiset kilometrit ihan mitä sattuu. Aloittaa suunnilleen tuolta +15 kohdalta ja valuu sitten pikkuhiljaa siihen todelliseen.

    Tähän oli ainakin Audi A3 8V mittariston adaptaatiovalikoissa joku vaikutusmahdollisuus, mutta ei ole tullut perehdyttyä sen tarkemmin. Suunniteltu ominaisuus joka tapauksessa, mutten tajua miksi. Jos vaikka talvipakkasella lähtee lämpöisestä tallista, niin mitä etua on siitä että mittari näyttää ensimmäiset kilometrit ihan puutaheinää?
     
    latee77 tykkää tästä.
  30. Incredible Buff

    Incredible Buff

    Viestejä:
    1 027
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaksoiskytkimen ominaisuuksia nuo viiveet.
     
    latee77 tykkää tästä.
  31. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 253
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Sori tais hämätä hiukan tuo anturin vaihto ehdotus, mutta kyseessä siis ulkoilman lämpö. Ei tainnut olla pakkasta edellisyönä ja muutenkin näyttää muutamia asteita liian vähän. Kokoajan eikä mitenkään viiveellä tasoitu, sehän on toki normaalia.

    Vaihdelaatikolle ei siis mahda minkään, paitsi ehkä softaamalla mutta ei mokoman takia kannata.
     
  32. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    274
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    Ei pahaa sanottavaa näin parin vuoden kokemuksella (vm -14). Tuossa bensa RS:ssä on tosiaan märkä 6-pykäläinen DSG jonka ei pitäisi pommi olla, kunhan vaihtelee DSG-öljyt sen 60tkm välein.

    Lisätietoja tuosta cam follower -robleemasta? Äkkiseltään kun googlettelin niin tuntuis olevan lähinnä MkII ongelma.
     
  33. Prkle

    Prkle

    Viestejä:
    136
    Rekisteröitynyt:
    25.09.2017
    Kävin eilen koeajamassa 2017 RS:n. Muuten kaikki hyvin, mutta automaatti reagoi kiihdyttäessä vähän hitaasti. Tai tuntui että alussa ei tapahdu mitään ja sitten alkaa veto. Onko tuo korjattavissa, yksilöllistä per auto vai "vika" kaikissa RS DSG automaateissa? Muuten ostohousut jalassa, mutta mietityttää tuo enää..
     
  34. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    616
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kuulostaa aika normaalilta DSG käytökseltä varsinkin jos ei ollut sporttimoodissa. Mistä vauhdista kokeilit ja käytitkö kickdownia vai jotain siltä väliltä?
     
  35. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    274
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    Sanoisin että DSG:lle tyypillistä kautta aikain. "Miettii" hetken vähän tilanteessa kun tilanteessa. Ainakin RS:ssä voi turvautua ratin vaihdeliipasimiin jos tarvitsee oikein sähäkkää kiihdytystä. Noilla liipasimilla vaihdellen on ylipäänsäkin ihan mukava toisinaan ajaa (kun kyydissä ei ole muita, esim lapsia) ja ottaa niitä tehoja tosissaan irti - tuota vartenhan RS osittain onkin. Muistaa vaan ensin siirtää DSG-kepin oikealle (en muista asennon virallista nimeä) jos ei halua auton vaihtavan itsestään isommalle.
     
  36. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    647
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    DSG on kyllä kokonaisuutena varsin luokaton esitys niin kestävyydeltään, kuin toimintamukavuudeltaan. Mutta hintalaatusuhde on tietysti varmaan ihan kohdallaan tuollaisessa itäautossa.
     
  37. Prkle

    Prkle

    Viestejä:
    136
    Rekisteröitynyt:
    25.09.2017
    Myyjän mielestä (enkä löytänytkään) autossa ei ole mitään sport asetusta. Eli ei voi säätää. Nyt en ymmärrä mitä tarkoittaa kickdown?
     
  38. GreatBusta

    GreatBusta

    Viestejä:
    249
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Vaihteisto S-lle ja lappu pohjaan.
     
  39. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    647
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kickdown pitäisi tavallisesti toimia myös D-asennossa.
     
    SR50La ja Karhu47 tykkäävät tästä.
  40. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    616
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Yleensä tuo löytyy kun näpäyttää vaihdekepillä kerran alaspäin ohi D:n. Siinä lukee D/S. Sellainen yleensä on DSG:ssä vaikka ei autossa erillistä sporttinappia olisikaan, se tiukentaa vähän kaasun vastetta, laatikko pitää kierroksia korkeammalla ja vaihtaa nopeammin. Kickdown on se kun painaa kaasupolkimen aivan pohjaan asti selvästi tuntuvan "pykälän" ohi. S-tilassa laatikko tuntuu säästelevän kytkimiä vähemmän ja vaihtaa nopeammin ja siksi ylimääräinen miettiminen vähenee kun kaasuttelee paikaltaan tai alle 50 nopeuksista.
     
    Prkle ja oppilas84 tykkäävät tästä.
  41. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    411
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    En nyt luokattomaksi menisi sanomaan, vaati kyllä mehulingon jälkeen totuttelua DSG:hen vaihto, mutta on nuo vaihteenvaihdot nopeita DSG:llä kun räväkämmin ajelee. Kestävyyskin noissa on eri luokkaa kuin alun versioissa. Kuivassa on ongelmia, mutta valtaosa niistä kuittaantuu sillä että kuivalla DSG:llä pitää ajaa eri tavalla.
     
  42. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    274
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    Eri tavalla = ?

    Varmaan pahaa ei myöskään tee jos tuohon kuivaan askiin - kuten muihinkin - on myös vaihdettu öljyt jossain välissä (60tkm välein?), joka selvinnee huoltohistoriasta.
     
  43. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    411
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tuossa on aika hyvin selvitetty mitä ei kannata tehdä DSG:n kanssa. Esimerkiksi ryömittäminen jarrun avulla ei tee hyvää kuivalle lootalle.
     
  44. Walla

    Walla //TODO: Add Title

    Viestejä:
    972
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Ominaisuus kaikissa kaksoiskytkimissä. Kaksoiskytkin perustuu siihen, että se arvaa mitä vaihdetta tarvitaan seuraavaksi (isompaa vai pienempää) ja esivalitsee tämän toiselle kytkimelle. Sitten kun arvaus menee pieleen niin arvotaan ja odotellaan kun oikeaa pykälää haetaan.

    Toki eri askit voi toimia kokonaisuutena paremmin ja sporttimoorit moodit ja läppävaihteet voi auttaa joissain tilanteissa, mutta se tekninen perusongelma ei sieltä poistu.

    Toki silloin kun arvaus menee oikein niin vaihtaa todella rivakasti.

     
    Prkle tykkää tästä.
  45. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 253
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Mitenköhän menee tuon ulkolämpötilamittarin anturin vaihto jos väärät lukemat siitä kiinni, veikkaan että maksaa 30€ mutta jossain v*ttumaisessa paikkaa vaihtaa ?

    2016 B8 Passat siis oli nykykulkine.
     
  46. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    171
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Mitenkäs nämä ennen -10 valmistetut tee se itse koneet kestää jos niihin on kertaalleen ketju vaihdettu? Onko nuo vaihtoketjut /kiristimet yleensä parempia kuin se alkuperäinen vai onko sama homma edessä uudelleen?
     
  47. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    608
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Kylläpä noita tarinoita foorumeilta löytyy joissa on jo kolmas tai neljäs ketju menossa. Voi ne uudemmat osat parempia olla kuin alkuperäiset, mutta vaikuttaisi kuitenkin siltä että rakenteessa on joku perustavanlaatuinen ongelma jota ei paremmilla osilla saa kokonaan paikattua.

    Jos foliohattua oikein kutittelee, niin voi miettiä, että joku syy siihenkin oli että uudemmassa moottorisukupolvessa vaihdettiinkin hihnaan.
     
  48. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    608
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Etupuskurin takana, ilmeisesti suunnilleen rekisterikilven alanurkan kohdalla.

    Tuollaisia siihen liittyviä adaptaatiokanavia on B8 Passatin mittaristossa, mutta ei noistakaan suoraan pistä silmään sellaista jolla lukemaa saisi korjattua. Lähinnä siihen vaimennukseen ja jäävaroitukseen liittyviä säätöjä.

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    latee77 tykkää tästä.
  49. Incredible Buff

    Incredible Buff

    Viestejä:
    1 027
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Monestihan ne vaihtaa vaan ketjun. Jos venyneellä ketjulla on ajettu pidempään niin rattaatkin on kuluneet. No uus ketju paskoontuu sitten hyvin nopeasti vanhoilla rattailla.
     
  50. latee77

    latee77 Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 253
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Kiitti vinkeistä, jos näyttää ulkolämpötilaa väärin niin lähtisitkö itse vaihtamaan lämpöanturia vai jotain muuta tehtävissä?

    Huollossa toki korjaantuu, mutta hoviasentajan kanssa poppiehkeiden päivitystä niin voisin samalla kysästä onko aikaa tehdä tuo.