VAG autojen monet ongelmat

Alkanut tuolla kylillä kuulemaan juttua että Transportterin 2.0TDI koneet hajoaa. Useampia koneita kuulemma rempattu 10k€ kuitilla.. Onko tekkiläisillä tietoa?

186tkm ajettu T5 GP täällä, 2010 mallia. Tuo on ihan alkupään malleja ja pakko laittaa sen pikkiin, vastaavaa kun en ole monesta paikasta kuullut tapahtuneen. Kolmas kaksoismassa menossa, viimeisin vaihdettiin auton ollessa minulla joku vuosi sitten. Meni myyjäliikkeen piikkiin suurimmaksi osaksi, vaihdatin samalla takalaakerin etc.

Toinen, ja jokseenkin yleinen, vaarakohde on moniurahihnan eksyminen nokkahihnan kotelon sisään, vuosi sitten kävi näin. Volvoissa ja Relluissa ilmeisesti samaa vikaa, huonosti suunniteltu nokkahihnan kotelo. Minulla juntttasi kone kiinni 40km/h vauhdista ja kannen irroituksen jälkeen näkyi jokaisen männän päällä 4 venttiilin jälkeä. Oli sen verran kovaa lyönyt että pakonokan päässä oleva lämpösovitteinen hihnapyörän sovite oli pyörähtänyt 45 astetta. Vaihtoon meni pakonokka, koko jakopää, 2x nostaja, kampiakselin stefa ja moniurahihna+kiristin. Männissä käyneet venttiilit on edelleen kannessa paikallaan, 1 vuoti hieman ennen läppäystä, sen jälkeen ei. Noilla ajettu nyt reilu 20tkm.

Mitä remonttia niihin on tehty tuon 10k€ edestä? 3-4 tonnilla saa vähän ajetun (alle 100tkm) koneen ilman apulaitteita, hirveä järki lähteä remppaamaan vanhaa? :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
186tkm ajettu T5 GP täällä, 2010 mallia. Tuo on ihan alkupään malleja ja pakko laittaa sen pikkiin, vastaavaa kun en ole monesta paikasta kuullut tapahtuneen. Kolmas kaksoismassa menossa, viimeisin vaihdettiin auton ollessa minulla joku vuosi sitten. Meni myyjäliikkeen piikkiin suurimmaksi osaksi, vaihdatin samalla takalaakerin etc.

Toinen, ja jokseenkin yleinen, vaarakohde on moniurahihnan eksyminen nokkahihnan kotelon sisään, vuosi sitten kävi näin. Volvoissa ja Relluissa ilmeisesti samaa vikaa, huonosti suunniteltu nokkahihnan kotelo. Minulla juntttasi kone kiinni 40km/h vauhdista ja kannen irroituksen jälkeen näkyi jokaisen männän päällä 4 venttiilin jälkeä. Oli sen verran kovaa lyönyt että pakonokan päässä oleva lämpösovitteinen hihnapyörän sovite oli pyörähtänyt 45 astetta. Vaihtoon meni pakonokka, koko jakopää, 2x nostaja, kampiakselin stefa ja moniurahihna+kiristin. Männissä käyneet venttiilit on edelleen kannessa paikallaan, 1 vuoti hieman ennen läppäystä, sen jälkeen ei. Noilla ajettu nyt reilu 20tkm.

Mitä remonttia niihin on tehty tuon 10k€ edestä? 3-4 tonnilla saa vähän ajetun (alle 100tkm) koneen ilman apulaitteita, hirveä järki lähteä remppaamaan vanhaa? :facepalm:

Ei siinä mitään huonoa suunnittelua ole kotelossa, apulaitehihna rispaantuu ja yksikin kevlarvahvike pääsee sinne kiertymään niin sehän syö itsensä siitä muovista läpi ja kun jakohihna imasee kiinni niin se repii loput mukaan ja loppu on historiaa. Pitäisi olla metallia että kestäisi tuollaisen, mutta huonolla huollolla tuon vain saa aikaan.

Apulaitehihnaa kannattaa vaihtaa ajallaan ja tarkistaa että rullat ja laakerit on kunnossa.
 
Ei siinä mitään huonoa suunnittelua ole kotelossa, apulaitehihna rispaantuu ja yksikin kevlarvahvike pääsee sinne kiertymään niin sehän syö itsensä siitä muovista läpi ja kun jakohihna imasee kiinni niin se repii loput mukaan ja loppu on historiaa. Pitäisi olla metallia että kestäisi tuollaisen, mutta huonolla huollolla tuon vain saa aikaan.

Apulaitehihnaa kannattaa vaihtaa ajallaan ja tarkistaa että rullat ja laakerit on kunnossa.

Muutama metallivahvike kotelossa varmasti auttaisi ettei hihna syö itseään läpi. Minun tapauksessa ei näin ollut käynyt, oli tunkenut raosta nokkahihnan ylä- ja alakotelon välistä.

Hihna oli vuoden vanha, koneen stopin jälkeen kävin katsomassa mikä tilanne ja moniurahihnasta oli puolet pituussuunnassa jäljellä. Moottorin puoleinen hihnan pala oli kampiakselin alapyörän ympärillä. En tiedä miksi oli noin haljennut, kivi tai joku muu joutunut väliin? Jäljellä oleva hihna ihan priimakunnossa ja oikeilla urilla.
 
Muutama metallivahvike kotelossa varmasti auttaisi ettei hihna syö itseään läpi. Minun tapauksessa ei näin ollut käynyt, oli tunkenut raosta nokkahihnan ylä- ja alakotelon välistä.

Hihna oli vuoden vanha, koneen stopin jälkeen kävin katsomassa mikä tilanne ja moniurahihnasta oli puolet pituussuunnassa jäljellä. Moottorin puoleinen hihnan pala oli kampiakselin alapyörän ympärillä.

Oliko rullat ja laakerit kunnossa, sitten on vielä väärä hihna, rellussa tuota nähnyt paljon, asennetaan liian leveä hihna tai muuten asennettu väärin. Relluissa tietyissä moottoreissa pitää jättää yksi ura tyhjäksi sieltä jakohihnan puolelta ja tätä kun ei tiedetä ja asennetaan ylileveä hihna niin se syö itsensä rikki.
 
Porukoiden Lagunassa kävi just noin (1,6l bensa, 2002), 5tkm ajettu uudella hihnalla ja täystuho kesken ajon. No takuuseen se meni, mutta auto meni kyllä vaihtoon. Kyllä jos itselle moinen kävisi, niin toista samanmerkkistä autoa ei tulisi.
 
Oliko rullat ja laakerit kunnossa, sitten on vielä väärä hihna, rellussa tuota nähnyt paljon, asennetaan liian leveä hihna tai muuten asennettu väärin. Relluissa tietyissä moottoreissa pitää jättää yksi ura tyhjäksi sieltä jakohihnan puolelta ja tätä kun ei tiedetä ja asennetaan ylileveä hihna niin se syö itsensä rikki.

Ei löytynyt vikaa, moniuralle vaihdettiin myös uudet osat hihnan lisäksi. Taisi kaikkineen maksaa n. 1600€ tuo rykäisy.
 
Ketjua lukiessa saa käsityksen että Saksasta ei taida olla järkeä hakea Audi A5 1.8 TFSI koneista. Kilometrejä lienee turha tarkkailla, kun tuota ruuvaamista tapahtuu.

Manuaaliloota ja vm.2014 lähtien lie riskittömin?
 
Ketjua lukiessa saa käsityksen että Saksasta ei taida olla järkeä hakea Audi A5 1.8 TFSI koneista. Kilometrejä lienee turha tarkkailla, kun tuota ruuvaamista tapahtuu.

Manuaaliloota ja vm.2014 lähtien lie riskittömin?

Miksi vain 1.8? Jos kerran hakemaan lähtee niin kannattaa ottaa samalla se 2.0 tai jopa 3.0 mylly. A5 on aika iso ja painava auto, tuo 1.8 on vähän liian pieni moottori siihen
 
Miksi vain 1.8? Jos kerran hakemaan lähtee niin kannattaa ottaa samalla se 2.0 tai jopa 3.0 mylly. A5 on aika iso ja painava auto, tuo 1.8 on vähän liian pieni moottori siihen

Kyllä minulle se 2.0 litrainen passaa toki myös. Siinä vastaavia ongelmia?
 
Haku-työkalun mukaan koko ketjussa ei ole mainittu mitään Skodan Rapid-mallista. Onko nuissa ollut isompia ongelmia? Spaceback-malleissa erityisesti jos on merkitystä.
 
No se on VW Polo eri logolla, joten siitä sitten. Voimalinjat ja muut täysin samat, lähinnä valmistusmaa on eri.
 
Fabia vastaa Poloa. Rapid on huomattavasti suurempi ja sama kuin samanikäinen Seat Toledo joka myös valmistettiin skoodan tehtaalla Tsekissä. Varmoja ja tilavia perusvekottimia, tosin spacebackin tavaratila on huomattavasti pienempi kuin sen ulkonäöltään porrasperää muistuttavan jossa tila on oikeasti suuri.
 
Seison korjattuna. Aina mielin Poloa vastaavaksi, kun ajo-ominaisuudetkin ihan identtiset.
 
Seison korjattuna. Aina mielin Poloa vastaavaksi, kun ajo-ominaisuudetkin ihan identtiset.
Rapid ja Toledo on samoja autoja ja ne taitaa olla kumminkin samalla pohjalevyllä kuin vanhempi VW Polo ja Skoda Fabia.

Skoda Scala taitaa olla samalla pohjalevyllä kuin uusi VW Polo/Seat Ibiza. Octavia olisi sitten samalla pohjalevyllä kuin Golf.
 
Täytyy muistaa se, ettei sama pohjalevy tee autoista samoja. Jossain se säästö tehdään, yleensä mukavuudesta. On mielenkiintoinen kokemus ajaa ensin superb, sitten passat ja lopuksi a6. Kaikki samalla motilla ja taisi olla superbissa parhaat varusteet. En silti olisi skodaa noista valinnut.

Ihan uusimmilla en ole tuota kokeilua tehnyt, olivat 2010-2013 malleja.
 
Täytyy muistaa se, ettei sama pohjalevy tee autoista samoja. Jossain se säästö tehdään, yleensä mukavuudesta. On mielenkiintoinen kokemus ajaa ensin superb, sitten passat ja lopuksi a6. Kaikki samalla motilla ja taisi olla superbissa parhaat varusteet. En silti olisi skodaa noista valinnut.

Ihan uusimmilla en ole tuota kokeilua tehnyt, olivat 2010-2013 malleja.
Mikä noissa sitten oli isoin ero? Alusta? En ole vastaavaa testiä tehnyt, niin mielenkiintoista olisi kuulla eroista. 2016 Rapidia olen kyllä ajanut ja siinä näkyy olevan paljon Volkkarin osia sekä sisällä että moottorin puolella. Jopa pari Audin merkkiä näkyy moottorin puolella :D
 
Mikä noissa sitten oli isoin ero? Alusta? En ole vastaavaa testiä tehnyt, niin mielenkiintoista olisi kuulla eroista. 2016 Rapidia olen kyllä ajanut ja siinä näkyy olevan paljon Volkkarin osia sekä sisällä että moottorin puolella. Jopa pari Audin merkkiä näkyy moottorin puolella :D

Isoin ero penkit, ohjaus, jousitus ja rengasmelu/moottorimelu.
 
Isoin ero penkit, ohjaus, jousitus ja rengasmelu/moottorimelu.
Okei, no onhan tuossa sitten isompi ero kuin odotinkaan. Äkkiä ajattelee, että nuo kolme olisi lähellä toisiaan ja Audiin saisi lähinnä enemmän varusteita. Varsinkin ohjaus yllätti, mutta toisaalta ymmärtäähän sen että autojen välille pitää saada eroja.
 
Okei, no onhan tuossa sitten isompi ero kuin odotinkaan. Äkkiä ajattelee, että nuo kolme olisi lähellä toisiaan ja Audiin saisi lähinnä enemmän varusteita. Varsinkin ohjaus yllätti, mutta toisaalta ymmärtäähän sen että autojen välille pitää saada eroja.

En tosiaan ihan nykyisistä tiedä, mutta foorumeilta kyllä selviää esim. Skodan rengasmelun vaivaavan edelleen, mikä on itselle aika ratkaiseva tekijä. Toisaalta, voisi ajatella jotain jälkiasenteisia äänieristeitä oviin, pyöräkoteloihin ja takaluukkuun. Maksaisi varmaan ~1000-2000€ teettää(?)

Toki pitää huomauttaa, että autot olivat käytettyjä, mutta ei missään mitään ylimääräistä kolinaa kuulunut alustasta tms.

EDIT: Jokainen toki arvottaa eri asioita autossa, minulle mukavuus on yksi tärkeimmistä. Sitä ei tahdo halvoilla autoilla saada. Passatin kyllä kelpuuttaisin hyvään hintaan, mutta skodaa en. Ostan ennemmin vähän vanhemman audin.
 
Maksaahan A6 äkkiä 20k enemmän uutena kuin Skoda tai Vokkelo? Pakko kai sen eron on jossain näkyäkin. Jos ne käytettyinä on saman hintaisia niin voi miettiä, mitä se Audin paremmuus maksaa uuden ostajalle. Toki A6 ei ole ihan sama kuin Passat/Superb, kun moottorikin on eripäin keulalla. Omaan makuun Superb oli kyllä Passattia edellä jo näistä viimeisimmän kopan vehkeistä. Melussakaan ei kyllä eroa ollut ainakaan Pasuunan hyväksi. Toki renkaat vaikuttaa paljon.

Onhan noissa muutenkin pieniä sävyeroja mm. ajettavuuteen tehty. A3/Golf/Leon/Octavia periaatteessa sama auto, mutta on niissä ajossa eroa kohderyhmät huomioiden. Se on sitten jokaisen omat tarpeet ja halut haluaako maksaa ahtaammasta A3:sta premium-lisän pikkaisen tunnokkaamman ajettavuuden takia.
 
Viimeksi muokattu:
Maksaahan A6 äkkiä 20k enemmän uutena kuin Skoda tai Vokkelo? Pakko kai sen eron on jossain näkyäkin. Jos ne käytettyinä on saman hintaisia niin voi miettiä, mitä se Audin paremmuus maksaa uuden ostajalle. Toki A6 ei ole ihan sama kuin Passat/Superb, kun moottorikin on eripäin keulalla. Omaan makuun Superb oli kyllä Passattia edellä jo näistä viimeisimmän kopan vehkeistä. Melussakaan ei kyllä eroa ollut ainakaan Pasuunan hyväksi. Toki renkaat vaikuttaa paljon.

Onhan noissa muutenkin pieniä sävyeroja mm. ajettavuuteen tehty. A3/Golf/Leon/Octavia periaatteessa sama auto, mutta on niissä ajossa eroa kohderyhmät huomioiden. Se on sitten jokaisen omat tarpeet ja halut haluaako maksaa ahtaammasta A3:sta premium-lisän pikkaisen tunnokkaamman ajettavuuden takia.

16k näkyy olevan alkaen hinnassa eroa. Samaa mieltä, että jossain sen pitää tuntua tuo hintakin. Monesti vaan kuulee ja lukee, että ovat samoja autoja ja vain merkistä maksetaan. Toki osa on varmasti brändiä, mutta kyllä sen huomaa onko skodan vai audin kyydissä. Kiteytit sen aika hyvin tuossa ”jokaisen omat tarpeet ja halut haluaako maksaa”.
 
Audin lisävarusteet on ihan kamalan kalliita vrt. Skoda tai edes Volkswagen ja niistä puuttuu vakiona kaikenlaista pientä, mitä noissa halvemmissa on niin hintaero repsahtaa hyvin äkkiä. Esim. adaptiivinen vakkari, jota ilman uutta autoa on nykyään ihan järjetöntä ostaa. Passatissa vakiona, Superbiin n. 400 euroa. A6:een reilu 5 tonnia kun paketoitu kaiken sälän sekaan.
 
Audin lisävarusteet on ihan kamalan kalliita vrt. Skoda tai edes Volkswagen ja niistä puuttuu vakiona kaikenlaista pientä, mitä noissa halvemmissa on niin hintaero repsahtaa hyvin äkkiä. Esim. adaptiivinen vakkari, jota ilman uutta autoa on nykyään ihan järjetöntä ostaa. Passatissa vakiona, Superbiin n. 400 euroa. A6:een reilu 5 tonnia kun paketoitu kaiken sälän sekaan.

Adaptiivinen vakkari oli quattro tourin esittelijän mukaan vakiona a6:ssa, mutta oikeassa olet lisävarusteiden hinnoista. Saksassa nuo saakin kaikki yksittäin, Suomessa pitää ottaa 5ke paketti, niin kuin sanoit.
 
Adaptiivinen vakkari oli quattro tourin esittelijän mukaan vakiona a6:ssa, mutta oikeassa olet lisävarusteiden hinnoista. Saksassa nuo saakin kaikki yksittäin, Suomessa pitää ottaa 5ke paketti, niin kuin sanoit.
Ei ainakaan Audin suomisivujen mukaan ole.
 
En tiedä miksi tätä edes katson kun en vagginettakaan omista, mutta onpahan jotenkin mielenkiintoinen video.

Siellon jako hypänny vissii yli parilitraisessa bensassa ja sisällä todennäköisesti kappaletavaraa. :D

 
Siellon jako hypänny vissii yli parilitraisessa bensassa ja sisällä todennäköisesti kappaletavaraa. :D

Hyvä video, ei ollut kuin imunokan jako 90 astetta pielessä, muutamassa männässä jälki ja kolmen sylinterin venttiilit solmussa... Itsellä on nyt toinen EA888 Gen 3 koneinen Cupra ajossa. Gen 3 eli kolmas kerta toden sanoo, toistaiseksi ollut toimiva konstruktio. :D Jos pitäisi autoa pitkään niin ketjun ja polttoainepumpun paininkupin vaihto 100tkm jälkeen ei olisi liioittelua.
 
Moi,

Mites Passat 2015 eteenpäin, luulisi ettei vanhoja vikoja enää vedetä perässä? Lähinnä 1.6 dieseliä tarjolla. Jotain tietty löytyy aina, mutta ei ole tarkoitus ajaa yli 200 000km.
 
Moi,

Mites Passat 2015 eteenpäin, luulisi ettei vanhoja vikoja enää vedetä perässä? Lähinnä 1.6 dieseliä tarjolla. Jotain tietty löytyy aina, mutta ei ole tarkoitus ajaa yli 200 000km.
TDI:ssä + manuaalissa ei kai missään vaiheessa ole ollut mitään erityisiä luotettavuus ongelmia voimalinjan suhteen, päästöskandaalit on asia erikseen ja siitä voi keskustella onko VAG ja sen vastaantulot ongelmatilanteissa muuten kuinka jees.

DSG:stä joku fiksumpi osannee sanoa onko tuon kaverina märkä vai kuivakytkin Tietysti kaksoiskytkimessä on ihan ominaisuutena se, että ei välttämättä ole paras tai mukavin automaatti jos on paljon kaupungissa ryömittelyä tms.
 
DSG:stä joku fiksumpi osannee sanoa onko tuon kaverina märkä vai kuivakytkin

1.6 TDI on todennäköisesti kuohittu väännöltään max 250Nm jotta sen kaveriksi on saatu DQ200, eli kuivakytkinloota. Sinänsä en tiedä onko sillä nyt mitään merkitystä 2015- mallisessa kumpaa tekniikkaa se loota on (jos siis DSG:n ostaa, eikä manuaalia).
 
1.6TDI:n perässä on kuivakytkinversio. Emmä kyllä muutenkaan Passattia ottais 1.6 TDI:llä. 2.0 niin paljon mukavampi.
 
Automaatti mielummin, mutta ei mitään harakiri-vikoja kuitenkaan enää ole tiedossa siis.

2.0 olis tosiaan parempi, pitää kurkkia mitä tarjolla. Tässä "alle 20k" luokassa tuo Passat kiinnostaa ehkä tällä hetkellä eniten, jos 2015 --> korinen ja alta satasen kilsoilla sais.

BMW 3-sarja ja MB c-sarja taas toki vähän kalliimpia vastaavilla jutuilla, sitte lähtee taas laukalle ja panokset kovenee --> pankin kautta Saksaan. Nyt ei jaksais tressata arvon romahdusta kalliimmasta autosta.
 
Saattaisin Mondeonkin vilkaista. Omaan makuun Passattia parempi. 2.0TDCI:n perässä toki siinäkin kaksoiskytkinautomaatti.
 
Ovatko nuo Audi A4 b8 2.0 TDi tekniikaltaan ihan susia? Näyttäisi olevan aika lailla paljon tarjolla ja tuossa n. 200tkm kohdilla hinnatkin aika kohtuulliset verrattuna vaikka saman kokoluokan ja saman ikäisiin bemareihin

Hihnanvaihto vissiin 80 000km välillä on ainakin hyvä pitää ohjelmassa
 
Viimeksi muokattu:
Ovatko nuo Audi A4 b8 2.0 TDi tekniikaltaan ihan susia? Näyttäisi olevan aika lailla paljon tarjolla ja tuossa n. 200tkm kohdilla hinnatkin aika kohtuulliset verrattuna vaikka saman koko luokan ja saman ikäisiin bemareihin

Hihnanvaihto vissiin 80 000km välillä on ainakin hyvä pitää ohjelmassa
Kaikki dieselit pitäisi olla ihan kestäviä.
 
Ovatko nuo Audi A4 b8 2.0 TDi tekniikaltaan ihan susia? Näyttäisi olevan aika lailla paljon tarjolla ja tuossa n. 200tkm kohdilla hinnatkin aika kohtuulliset verrattuna vaikka saman kokoluokan ja saman ikäisiin bemareihin

Hihnanvaihto vissiin 80 000km välillä on ainakin hyvä pitää ohjelmassa

Noissahan on 180tkm vaihtoväli. Audifoorumilla on ilmeisesti porukalla hajoillut ennen tuota, joten sitä ehkä tarkoitit tuolla "vissiin hyvä pitää"? Kyllä mä uskaltaisin 120tkm ajella. B8:iin taidettiin korjata se B7:an öljypumppu-ongelma, jossa siis öljypumppua pyöritti yksi kuusiokolo, joka meni pyöreäksi. Joku voi oikaista, jos olen väärässä. Itselläni on B7:a 2.0TDI ja 330tkm mittarissa.
 
Ovatko nuo Audi A4 b8 2.0 TDi tekniikaltaan ihan susia? Näyttäisi olevan aika lailla paljon tarjolla ja tuossa n. 200tkm kohdilla hinnatkin aika kohtuulliset verrattuna vaikka saman kokoluokan ja saman ikäisiin bemareihin

Hihnanvaihto vissiin 80 000km välillä on ainakin hyvä pitää ohjelmassa

Kyllä tekniikka kestää mutta noihan on koriltaan ihan mätiä, niitä korjattiin takuuna aivan helvetisti kun takalokarit ruostuu pyöränkoteloista ja edessä sama homma. Jos siihen on tehty takuuna korjaus niin ei se kestä kun muutaman vuoden ja taas ruostuu. Tehtaan ohjeet korjata ko homma sen verran hölmö.
 
Kaikki VAGit ruostuvat. Joku aika sitten tuli muutamaa VI Golffia käytyä katsomassa ja näissäkin oli jo kaarissa sekä takaluukun reunoissa alkavaa ruostetta. Varsinkin valkoisessa autossa aika rytösen näköistä ruskeat ruostelaikut....
 
Kaikki VAGit ruostuvat. Joku aika sitten tuli muutamaa VI Golffia käytyä katsomassa ja näissäkin oli jo kaarissa sekä takaluukun reunoissa alkavaa ruostetta. Varsinkin valkoisessa autossa aika rytösen näköistä ruskeat ruostelaikut....
Golf IV taas on yksi aikansa parhaiten sinkitty laite ja vastustaa hyvin ruostetta. Kyllä sekin ruostuu, mutta niin ruostuu kaikki muutkin. Jos puhe oli vain uudemmista vehkeistä, en osaa ottaa kantaa.
 
Joo mutta noi audit ruostuu vähän rajummin kun joku golffi, kun työskentelee vag jälkimarkkinoinnissa koripuolella niin tietää vähän paremmin mitä nuo ovat...
 
Kaikki VAGit ruostuvat. Joku aika sitten tuli muutamaa VI Golffia käytyä katsomassa ja näissäkin oli jo kaarissa sekä takaluukun reunoissa alkavaa ruostetta. Varsinkin valkoisessa autossa aika rytösen näköistä ruskeat ruostelaikut....

Joo mutta noi audit ruostuu vähän rajummin kun joku golffi, kun työskentelee vag jälkimarkkinoinnissa koripuolella niin tietää vähän paremmin mitä nuo ovat...

Jos nyt ei kuitenkaan kaikki.. alumiinia on hankala saada ruostumaan. Audilla noit on muutamia ja sit eksoottisemmat lisäksi. A2, A8, S8, R8 ja lambot nyt alkuunsa luotellen.
 
Omassa (MY18 Cupra) kurkkasin etupään sisälokasuojien alle kesärenkaiden vaihdon yhteydessä. Harmaata liejua silmän kantamattomiin, vesisuihkulla huuhdellessa syykin selvisi. A-pilarissa ja sisälokasuojan päälipuolella on harvaa vanua äänieristeenä. Se kerää kaiken hiekan itseensä ja varmistaa että lokasuojan ympäristö pysyy kosteana. Ainahan tuo A-pilarin alaosa on ollut ongelmallinen, mutta uusissa ongelma on vielä pahempi. Takana on huopamateriaalia olevat sisälokarit, nekin varmistamassa optimi-olosuhteet ruostumiselle.

Pitäisi ottaa auto pukeille, purkaa sisälokarit ja pestä alusta. Sitten vanut kuikkaan ja Silent-coat butyylimattoa + vettä imemätöntä pehmytmattoa (closed cell) tilalle. Vielä köyhän miehen ruostesuojaus eli kotelosuojaa painepullosta ja paketti kasaan. Saa nähdä tuleeko tehtyä. :btooth:
 
Omassa (MY18 Cupra) kurkkasin etupään sisälokasuojien alle kesärenkaiden vaihdon yhteydessä. Harmaata liejua silmän kantamattomiin, vesisuihkulla huuhdellessa syykin selvisi. A-pilarissa ja sisälokasuojan päälipuolella on harvaa vanua äänieristeenä. Se kerää kaiken hiekan itseensä ja varmistaa että lokasuojan ympäristö pysyy kosteana. Ainahan tuo A-pilarin alaosa on ollut ongelmallinen, mutta uusissa ongelma on vielä pahempi. Takana on huopamateriaalia olevat sisälokarit, nekin varmistamassa optimi-olosuhteet ruostumiselle.

Pitäisi ottaa auto pukeille, purkaa sisälokarit ja pestä alusta. Sitten vanut kuikkaan ja Silent-coat butyylimattoa + vettä imemätöntä pehmytmattoa (closed cell) tilalle. Vielä köyhän miehen ruostesuojaus eli kotelosuojaa painepullosta ja paketti kasaan. Saa nähdä tuleeko tehtyä. :btooth:
On omassa bemarissakin huopaa sisälokareissa, mutta nehän on muovia? Eli ei se mihinkään ruostu vaikka kosteana pysyykin. Niiden takana on kyllä peltiä, mutta ei välittömässä läheisyydessä eli ei ongelmaa. Miten tuo sitten Seatissa menee, onko huopa jotenkin suoraan pellissä kiinni? Olisko kuvaa linkata? Ei tarvitse olla itse otettu vaan joku vastaava jos löytyy?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 823
Viestejä
4 517 752
Jäsenet
74 482
Uusin jäsen
nup
Back
Ylös Bottom