Gobi
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 747
Alkanut tuolla kylillä kuulemaan juttua että Transportterin 2.0TDI koneet hajoaa. Useampia koneita kuulemma rempattu 10k€ kuitilla.. Onko tekkiläisillä tietoa?
186tkm ajettu T5 GP täällä, 2010 mallia. Tuo on ihan alkupään malleja ja pakko laittaa sen pikkiin, vastaavaa kun en ole monesta paikasta kuullut tapahtuneen. Kolmas kaksoismassa menossa, viimeisin vaihdettiin auton ollessa minulla joku vuosi sitten. Meni myyjäliikkeen piikkiin suurimmaksi osaksi, vaihdatin samalla takalaakerin etc.
Toinen, ja jokseenkin yleinen, vaarakohde on moniurahihnan eksyminen nokkahihnan kotelon sisään, vuosi sitten kävi näin. Volvoissa ja Relluissa ilmeisesti samaa vikaa, huonosti suunniteltu nokkahihnan kotelo. Minulla juntttasi kone kiinni 40km/h vauhdista ja kannen irroituksen jälkeen näkyi jokaisen männän päällä 4 venttiilin jälkeä. Oli sen verran kovaa lyönyt että pakonokan päässä oleva lämpösovitteinen hihnapyörän sovite oli pyörähtänyt 45 astetta. Vaihtoon meni pakonokka, koko jakopää, 2x nostaja, kampiakselin stefa ja moniurahihna+kiristin. Männissä käyneet venttiilit on edelleen kannessa paikallaan, 1 vuoti hieman ennen läppäystä, sen jälkeen ei. Noilla ajettu nyt reilu 20tkm.
Mitä remonttia niihin on tehty tuon 10k€ edestä? 3-4 tonnilla saa vähän ajetun (alle 100tkm) koneen ilman apulaitteita, hirveä järki lähteä remppaamaan vanhaa?
Viimeksi muokattu: