Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Heh kukaan harvemmin musta uskoo mutta olen uskovainen omalla tyylillä. En mainosta sitä ja en usko suoraan raamattuun ja yhteen jumalaan vaan joihinkin muihin ylempiin voimiin kyllä.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Ihme sanasalaattia taas. Jos jollain on kunnon kysymyksiä niin vastaan.
UFOista sen verran että SETI on etsinyt ja etsinyt. Universumin pitäisi kuhista elämää. Mutta ei. Jumala loi elämää vain Tellukselle.

Tämä nyt taas kertoo lähinnä siitä, ettet ymmärrä matematiikasta hölkäsen pöläystä. Voit toki vapaasti ajella Stack Overflowsta kopioituja muutaman rivin Python-pätkiä vaikka maailman tappiin :comp:
Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.

Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 175
Joskus voi tuntua siltä että wikipedia artikkeli osuu niin hyvin kohdalle, että se on varmaan kirjoitettu juuri lukijasta itsestään. "Ajatusharhoja ilmenee usein psykooseissa. Henkilön ei kuitenkaan katsota olevan harhaluuloinen esimerkiksi sellaisten uskonnollisten käsitystensä perusteella, jotka voidaan nähdä päähänpinttyminä. Uudet, henkilökohtaisesta näkemyksestä poikkeavat asiat voivat olla henkilölle niin voimakas kokemus tai järkytys, että hänelle tulee pakkomielle alkaa "saarnata" niistä.

Sen sijaan jos aikuinen henkilö on itse keksinyt todeksi väittämänsä vakuuttelun, niin voidaan jo katsoa olevan kysymyksessä hoitoa vaativa vaiva."
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 156
UFOista sen verran että SETI on etsinyt ja etsinyt. Universumin pitäisi kuhista elämää. Mutta ei. Jumala loi elämää vain Tellukselle.
Sen verran että

1. UFOilla ei ole mitään tekemistä SETIn kanssa
2. SETI on ollut olemassa aika vähän aikaa ja siksi kattaa vain pienen osan universumista
3. Se että elämän merkit tulevat universumista maapallolle on todennäköisyydeltään hyvin pieni
4. Jumalasta pitäisi olla hyviä todisteita. Mutta ei.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 763
Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.

Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.
Minulle on tehty.. minä olen... sinulla ei ole lällällää. Ei jeesus, olisiko hevari aika aikuistua jo pikkuhiljaa?

Noinkin kultivoituneeksi tieteilijäksi ja ohjelmoijaksi, sinulla on uskomattoman huono yleissivistys mitä tulee esim. biologiaan taI kosmologiaan. Puhumattakaan ihan pelkästä logiikasta (viittaan logiikkaasi jumalan luomasta vapaasta tahdosta). Jos ei ymmärrä niinkin triviaaleja asioita kuten esim. evoluution ja abiogenesiksen eroa tai miten suuri universumi oikeastaan onkaan, ei minusta kannattasi lähteä paukuttelemman henkseleitä saavutuksillesi tehdyillä wikipedia-artikkkeleilla. Ironista sekin, että teet julistuksesi mukaan tieteellisiä artikkeleita, mutta et pysty samaan aikaan kriittisesti tarkastelemaan jumalusokoasi tieteellisin metodein. Kognitiivinen dissonanssi 101.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
https://www.amazon.com/Hitlers-Religion-Twisted-Beliefs-Drove/dp/1621575004
Hitlerin uskonto.

Oma tulkinta kirjasta ja Hitlerin uskosta lyhyesti;
Hitler oli jonkin sortin panteisti, käytti ja muokkasi henkilökohtaista uskoaan työkaluna saavuttaakseen päämääriään. Vihasi perinteistä kristinuskoa, joskaan ei koskaan voinut virallisesti hylätä kristinuskoa, koska saksan kolmas valtakunta ei ollut siihen vielä kypsä.
"Jumala palkitsee ne, jotka tekevät uhrauksia ja työtä päämääriensä saavuttamiseen" tuosta uskosta tulee itseään toteuttava työkalu.
Uskoiko todella itsekin että oli jumalan valittu johtaja kansalle toteuttamaan jotain messiaanista päämäärää. Selittäisi epärationaalisia hulluja päätöksiä.

Vertaus Hitleristä Jim Jonesin kaltaiseen skitsofreeniseen johtajaan, joka ammentaa karismaa uskosta, jota pystyy henkilökohtaisesti muokkaamaan päänsä sisällä. Heikommat lampaat eivät pysty muokkaamaan uskoaan päänsä sisällä ja ovat tuomittuja seuraamaan karismaattista johtajaa.

Uskonto työkaluna:
Sinä et vain motivoi itseäsi että teen asian X vaan että sinä todella uskot joka solullasi että koko maailman historia, universumi, jumala on sinun takanasi toteuttamassa valitsemaasi tehtävää X.
Tuosta tulee valtava henkinen voimavara skitsofreeniselle johtajalle ja luo karismaa heikompien silmissä. Hypnotisoit uskolla niin omaa egoasi kuin muitakin ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
550
Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.

Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.
Minun puolestani voit pitää koodisi ihan siellä omalla koneellasi. Enkä tiedä miten nuo mielikuvitussaavutuksesi liittyvät ketjun aiheeseen :confused:
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Minun puolestani voit pitää koodisi ihan siellä omalla koneellasi. Enkä tiedä miten nuo mielikuvitussaavutuksesi liittyvät ketjun aiheeseen :confused:
Sinähän halusit koodit, nyt et haluakaan kun et saa ilmaiseksi. Se miksi Linuxille ei ole photoshoppia johtuu siitä että ammattilaisten työ maksaa. Jos haluat suuren mestarin kuten minun tuotoksia se maksaa ja paljon.

Todellisia saavutuksia ovat. Tuskin minulla muuten olisi Wiki-sivuja. Sinä et ole ikinä kirjoittanut yhtään tieteellistä paperia. Niin et tietenkään tiedä mistä puhun. Suollat vain nettiin paskaa aamusta iltaan.
 
Liittynyt
04.12.2023
Viestejä
16
Raha vaikuttaa ainakin olevan jumalasi. Heviä.

Lisäksi "todellisten saavutusten" käsite on ainakin itselleni vieras. Kerro toki lisää?

Jollekulle se todellinen saavutus on paistaa mahdollisimman hyvä munakas, toiselle juosta maraton aikaan XX.XX.XX. Tunnut asettavan itsesi lähes Ukko Iänkaikkisen rooliin osaamalla arvottaa näitä mainitsemiasi todellisia saavutuksia.

Näytä se vaikka graafilla, kuinka eri saavutukset vertautuvat toisiinsa arvojärjestyksessä. Voit aloittaa vaikka "Vaatteiden päälle pukeminen ilman ulkopuolista apua" -skenaariosta. Tai ihan mistä vaan haluat. Sinun saavutuksesi ovat kenties arvokkaita itsellesi, jos ne jollekin muulle ovat yhtä tyhjän kanssa niin voi-voi.

Hienoa että kannat suurta ammattiylpeyttä siitä, että tietokoneen prosessori tekee laskentatyön puolestasi ja olet osannut hiekkalaatikkoleikille itse parametrit asettaa. Siinä onkin paljon ylpeyden aihetta (pun intended).

Itse aiheeseen liittyen, niin Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen (Yes/No). Samaten ei voi Lentävää Spagettihirviötäkään. Kyseessä on siis perustavanlaatuinen paradoksi.

Jos henkilö väittää tietävänsä Jumalan olevan olemassa, niin hän ei sitä kykene todistamaan siten että sille olisi edes jossain määrin tieteellisesti vakavasti otettavia perusteluja. Toisessa tapauksessa Jumalan tai jumaluuksien kieltäminen asettaa henkilön itsensä kaikkitietävän rooliin.

Jokainen uskokoon mihin haluaa tai on haluamatta. Sama se, kunhan ei raivopäisesti omaa agendaansa tuputa toisille.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Raha vaikuttaa ainakin olevan jumalasi. Heviä.

Lisäksi "todellisten saavutusten" käsite on ainakin itselleni vieras. Kerro toki lisää?

Jollekulle se todellinen saavutus on paistaa mahdollisimman hyvä munakas, toiselle juosta maraton aikaan XX.XX.XX. Tunnut asettavan itsesi lähes Ukko Iänkaikkisen rooliin osaamalla arvottaa näitä mainitsemiasi todellisia saavutuksia.

Näytä se vaikka graafilla, kuinka eri saavutukset vertautuvat toisiinsa arvojärjestyksessä. Voit aloittaa vaikka "Vaatteiden päälle pukeminen ilman ulkopuolista apua" -skenaariosta. Tai ihan mistä vaan haluat. Sinun saavutuksesi ovat kenties arvokkaita itsellesi, jos ne jollekin muulle ovat yhtä tyhjän kanssa niin voi-voi.

Hienoa että kannat suurta ammattiylpeyttä siitä, että tietokoneen prosessori tekee laskentatyön puolestasi ja olet osannut hiekkalaatikkoleikille itse parametrit asettaa. Siinä onkin paljon ylpeyden aihetta (pun intended).

Itse aiheeseen liittyen, niin Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen (Yes/No). Samaten ei voi Lentävää Spagettihirviötäkään. Kyseessä on siis perustavanlaatuinen paradoksi.

Jos henkilö väittää tietävänsä Jumalan olevan olemassa, niin hän ei sitä kykene todistamaan siten että sille olisi edes jossain määrin tieteellisesti vakavasti otettavia perusteluja. Toisessa tapauksessa Jumalan tai jumaluuksien kieltäminen asettaa henkilön itsensä kaikkitietävän rooliin.

Jokainen uskokoon mihin haluaa tai on haluamatta. Sama se, kunhan ei raivopäisesti omaa agendaansa tuputa toisille.
En nyt ala avaamaan tätä sanasalaattia. Mutta kyllä, työkseen joutuu tekemään jotain. En rukoile Jumalalta taivaalta tipahtavan leipää.
Olen kirjoittanut tuhansia ohjelmia. Ainoastaan kovalla työllä tulee hyväksi joka asiassa.
Jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi jossain Githubissa, niin työsi on arvotonta. Joko rahaa tai vaimosi seksuaalisia palveluja. Mestarin työ maksaa aina

Negaatiota ei tietenkään voi todistaa. Ainoastaan Jumalan olemassaolon voi todistaa.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten mikäs ihme tämä tämä on?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
En nyt ala avaamaan tätä sanasalaattia. Mutta kyllä, työkseen joutuu tekemään jotain. En rukoile Jumalalta taivaalta tipahtavan leipää.
Olen kirjoittanut tuhansia ohjelmia. Ainoastaan kovalla työllä tulee hyväksi joka asiassa.
Jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi jossain Githubissa, niin työsi on arvotonta. Joko rahaa tai vaimosi seksuaalisia palveluja. Mestarin työ maksaa aina

Negaatiota ei tietenkään voi todistaa. Ainoastaan Jumalan olemassaolon voi todistaa.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten mikäs ihme tämä tämä on?
Miten sen jumalan olemassaolon voi todistaa?
Anna yksi suora todiste siitä että jumala on olemassa.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
No justhan sä sanoit edellisessä viestissäs että jumalan olemassaolon voi todistaa.
Kerro mitä tarkotit tolla?
Teisteille "todistus" on olemassa olemassa. Miksi muuten he uskoisivat Jumalaan jos mitään todisteita ei ole?
Ateisteille "todistusta" ei ole olemassa.
Tässä on kyse miten määritellään sana _todistaa_.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Teisteille "todistus" on olemassa olemassa. Miksi muuten he uskoisivat Jumalaan jos mitään todisteita ei ole?
Ateisteille "todistusta" ei ole olemassa.
Tässä on kyse miten määritellään sana _todistaa_.
Ei, nyt on kysymys ainoastaan siitä kun sinä sanoit että on todistettavissa että jumalan olemassaolon voi todistaa jotenkin.
 
Liittynyt
04.12.2023
Viestejä
16
Joillekin työnteko perustuu jopa vapaahtoisuuteen. Linus Torvalds lienee joko todella vaatimaton koodari tai muuten höntti, kun ei ole tehnyt valtavaa omaisuutta osaamisellaan?

Vapaaehtoistyötä tekevät ihmiset kehitysmaissa tai ihmiset, jotka vaikkapa Linuxin kehittäjäpuolella tekeävt työtään perustuen siihen, että maksakoon joku, jos haluaa (Buy me a coffee -ansaintamalli)?

Et vastannut vieläkään siihen, kuinka se tehdyn työn arvo mitataan. Olisiko minun pitänyt ymmärtää argumenteistasi, että rahalla? Se voi olla sinun mittarisi, mutta onneksi ei ihan kaikkien muiden.

Moni asia olisi heikommalla tolalla, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä.

Kaikessa ei voi tulla hyväksi (mitä se siis ikinä tarkoittaakaan) kovalla työllä. Ihmisillä on yksilölliset lahjakkuutensa ja siihen pohjautuu se, että joku henkilö X on erityisen hyvä jossain asiassa ja toisesta henkilöstä Y ei voi tulla yhtä hyvää samassa asiassa. Vastaavasti henkilö Y on mahdollisesti lahjakas jossain asiassa Z, johon henkilöltä X puuttuu kyvykkyys. Voi nyt rautalanka.

Jumaltodistuksesi ja muut narsismit ja egoilut jätän omaan arvoonsa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Jos minä sanon että: "Jumala on olemassa". Riittääkö se todistukseksi?
Koska vaihtoehto että kaikki on randomia on absurdia.
Ei kyllä mitenkään riitä pelkästään sun sana siitä.
Ja siitä vaihtoehtona tai vastakohtana ei todellakaan ole että kaikki on randomia. Siihen väliin mahtuu niin paljon muutakin näkökulmaa ettei voi vain laittaa noita kahteen laitaan.

En tiedä muista ihmisistä niinkään, mutta mulla ei ole tietoa mistään jumalista muuta kuin joidenkin muiden ihmisten kirjoittamat setit.
Yritän kyllä kasata infoa päähäni ja yhdistellä niitä jos vaikka saisin jonkin todisteen jonkin jumalan olosta tai se olemattomuudesta, mutta tähän mennessä mitään sellaista ei ole tullut eteen.

Ja jos omasta maailmankuvasta jotain tähän laitan, niin mun mielestä me ei vaan tiedetä mistään mitään niin paljoa että vois mitään varmaa sanoa mihinkään.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Joillekin työnteko perustuu jopa vapaahtoisuuteen. Linus Torvalds lienee joko todella vaatimaton koodari tai muuten höntti, kun ei ole tehnyt valtavaa omaisuutta osaamisellaan?

Mutta se on totta, että "jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi, työsi on arvotonta" on vajaaälyinen heitto.
 
Liittynyt
04.12.2023
Viestejä
16
Viereen voi laittaa vertailuun MS:n johtajien vuosiansiot ja Linuksen ansiot muuttuvat verrannossa taskurahaksi.

Asiallinen tarkennus toki ja samaa mieltä jälkimmäisestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 034
En nyt ala avaamaan tätä sanasalaattia. Mutta kyllä, työkseen joutuu tekemään jotain. En rukoile Jumalalta taivaalta tipahtavan leipää.
Olen kirjoittanut tuhansia ohjelmia. Ainoastaan kovalla työllä tulee hyväksi joka asiassa.
Jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi jossain Githubissa, niin työsi on arvotonta. Joko rahaa tai vaimosi seksuaalisia palveluja. Mestarin työ maksaa aina

Negaatiota ei tietenkään voi todistaa. Ainoastaan Jumalan olemassaolon voi todistaa.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten mikäs ihme tämä tämä on?
Markus 10
[21] Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
550
Sinähän halusit koodit, nyt et haluakaan kun et saa ilmaiseksi. Se miksi Linuxille ei ole photoshoppia johtuu siitä että ammattilaisten työ maksaa. Jos haluat suuren mestarin kuten minun tuotoksia se maksaa ja paljon.

Todellisia saavutuksia ovat. Tuskin minulla muuten olisi Wiki-sivuja. Sinä et ole ikinä kirjoittanut yhtään tieteellistä paperia. Niin et tietenkään tiedä mistä puhun. Suollat vain nettiin paskaa aamusta iltaan.
Mitä helvettiä :rofl: En ole missään vaiheessa halunnut saati pyytänyt näitä mielikuvituskoodejasi. Ja olen itseasiassa ollut mukana useammankin tieteellisen julkaisun tekemisessä, kiitos vain kysymästä.

Offtopic ja "keskustelu" on minun osaltani tässä. Harhaisen nettitrollin ruokinta ei varmaankaan kuulu triidin aihepiiriin :rolleyes:
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Joillekin työnteko perustuu jopa vapaahtoisuuteen. Linus Torvalds lienee joko todella vaatimaton koodari tai muuten höntti, kun ei ole tehnyt valtavaa omaisuutta osaamisellaan?

Vapaaehtoistyötä tekevät ihmiset kehitysmaissa tai ihmiset, jotka vaikkapa Linuxin kehittäjäpuolella tekeävt työtään perustuen siihen, että maksakoon joku, jos haluaa (Buy me a coffee -ansaintamalli)?

Et vastannut vieläkään siihen, kuinka se tehdyn työn arvo mitataan. Olisiko minun pitänyt ymmärtää argumenteistasi, että rahalla? Se voi olla sinun mittarisi, mutta onneksi ei ihan kaikkien muiden.

Moni asia olisi heikommalla tolalla, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä.

Kaikessa ei voi tulla hyväksi (mitä se siis ikinä tarkoittaakaan) kovalla työllä. Ihmisillä on yksilölliset lahjakkuutensa ja siihen pohjautuu se, että joku henkilö X on erityisen hyvä jossain asiassa ja toisesta henkilöstä Y ei voi tulla yhtä hyvää samassa asiassa. Vastaavasti henkilö Y on mahdollisesti lahjakas jossain asiassa Z, johon henkilöltä X puuttuu kyvykkyys. Voi nyt rautalanka.

Jumaltodistuksesi ja muut narsismit ja egoilut jätän omaan arvoonsa.
Tässä kuvitellaan että laadukas ohjelmointi on helppoa. Missäs on Linuxille tehdyt pelit viimeisen 30v aikana? Niitä ei ole yhtäkään. Jokin Tux racer on.

Hyvien ohjelmien teko on kovaa työtä. Ihan samaa kuin kottikärryillä betonin rakennuksilla kuskaaminen 8h joka päivä.
Tietysti paskojen ja bugisten ohjelmien teko on helppoa. Sen kuin käytät ChatGPT.
Aika harva tekee betonihommia vapaaehtoisesti.

Se että opetan seurakunnassa Jumaluudesta johtuu sosiaalisuudesta, en koe sitä työnä.

Mitä helvettiä :rofl: En ole missään vaiheessa halunnut saati pyytänyt näitä mielikuvituskoodejasi. Ja olen itseasiassa ollut mukana useammankin tieteellisen julkaisun tekemisessä, kiitos vain kysymästä.

Offtopic ja "keskustelu" on minun osaltani tässä. Harhaisen nettitrollin ruokinta ei varmaankaan kuulu triidin aihepiiriin :rolleyes:
Mielikuvituskoodit? Ne listaukset mitä postasin olivat mielikuvitusta? Hullummaksi vain menee.
Sinä et saanut mitä halusit ilmaiseksi. Nyt vedät itkupotkuraivarit ja otat pallon ja menet kotiisi? Älä anna oven lyödä perseeseesi mennessäsi.

PS. Koodi on ollut muutaman päivän Linux-boksissa ja raportoin mihin 32 CPUta pystyy
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Linux onkin hyvä esimerkki. Kaikki koodaajat on töissä AMD:llä, Intelillä, Qualcomm, Huawei jne. Kaikki kovapalkkaisia ammattilaisia.
En haluaisi olla lentokoneen kyydissä jonka kerneliin on kontribuoinut töistä päästyään. Jokin raudoittaja Pekka 27v muutaman kaljan jälkeen.

Markus 10
[21] Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Puhuttiin työn tekemisestä. Ei rikkauksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 034
Linux onkin hyvä esimerkki. Kaikki koodaajat on töissä AMD:llä, Intelillä, Qualcomm, Huawei jne. Kaikki kovapalkkaisia ammattilaisia.
En haluaisi olla lentokoneen kyydissä jonka kerneliin on kontribuoinut töistä päästyään. Jokin raudoittaja Pekka 27v muutaman kaljan jälkeen.



Puhuttiin työn tekemisestä. Ei rikkauksista.
Sinulle työ on rahaa, itse niin sanoit.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 156
Alkaa vähän tuoksua trollaamiselta kun mihinkään ei vastata kunnolla, sotketaan vain lisää asioita, välillä unohdetaan että mitä on kirjoittanut ja päälle auotaan päätä.
 
Liittynyt
04.12.2023
Viestejä
16
Trollaukseltahan tämä haiskahtaa todella vahvasti. On niin suunnaton määrä disinformaatiota ja mutu -pohjan selostusta sekä uppiniskaista toisten näkemysten väheksyntää tältä Pitkä_ja_hikinen_hevari -nimimerkiltä, että oikaisuja saisi toimittaa jatkuvasti näihin höpinöihin.

Esim. Linuxin Android -puolella todella suuri osa kehitystyöstä nojaa vapaaehtoisvoimiin ja jos esim. puhelimeensa haluaa pääkäyttäjäoikeudet, tulevat nämä kehittäjäyhteisöt takuulla prosessissa tutuiksi.

Näissä useinkin kehittäjän palkka on ihan siitä kiinni, haluaako joku henkilö vapaaehtoisesesti tukea kehitystyötä. Ei noita dollarien kuvat silmissä kiiltäen tehdä noita töitä. Niitä useimmiten tehdään "rakkaudesta lajiin" ja työn tulos saatetaan muille vapaasti saataville.

Kaikki eivät suinkaan juokse rahan perässä tekemistensä suhteen, mikä siinä on niin hankala käsittää?

Off-topic jää osaltani tähän.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 596
Mitä helvettiä :rofl: En ole missään vaiheessa halunnut saati pyytänyt näitä mielikuvituskoodejasi. Ja olen itseasiassa ollut mukana useammankin tieteellisen julkaisun tekemisessä, kiitos vain kysymästä.

Offtopic ja "keskustelu" on minun osaltani tässä. Harhaisen nettitrollin ruokinta ei varmaankaan kuulu triidin aihepiiriin :rolleyes:
Mistähän Hikinen keksi että joku olisi kiinnostunut hänen triviaalista koodista? Menee noin kaksi minuttia kirjoittaa tuollainen koodi ja kaveri pyytää 1000€ siitä. Mediaani kristitty tuntuu olevan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 034
Trollaukseltahan tämä haiskahtaa todella vahvasti. On niin suunnaton määrä disinformaatiota ja mutu -pohjan selostusta sekä uppiniskaista toisten näkemysten väheksyntää tältä Pitkä_ja_hikinen_hevari -nimimerkiltä, että oikaisuja saisi toimittaa jatkuvasti näihin höpinöihin.

Esim. Linuxin Android -puolella todella suuri osa kehitystyöstä nojaa vapaaehtoisvoimiin ja jos esim. puhelimeensa haluaa pääkäyttäjäoikeudet, tulevat nämä kehittäjäyhteisöt takuulla prosessissa tutuiksi.

Näissä useinkin kehittäjän palkka on ihan siitä kiinni, haluaako joku henkilö vapaaehtoisesesti tukea kehitystyötä. Ei noita dollarien kuvat silmissä kiiltäen tehdä noita töitä. Niitä useimmiten tehdään "rakkaudesta lajiin" ja työn tulos saatetaan muille vapaasti saataville.

Kaikki eivät suinkaan juokse rahan perässä tekemistensä suhteen, mikä siinä on niin hankala käsittää?

Off-topic jää osaltani tähän.
Tää se onkin se hankalin asia. Uskovaisuuden ja trollauksen raja on niin häilyvä että sitä ei ilman tieteellisiä kokeita välttämättä havaitse.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Mind-Boggling Image Shows How Far Into Space Humanity's Voice Has Actually Reached tuossa linkissä saa aika hyvän kuvan siitä mihinkä asti ihmiskunnan radiosingaalit ovat edenneet elikkä oikeastaan ei mihinkään. Ja bonus kysymys pitkälle ja hikiselle hevarille mitä mieltä olet wow singaalista?
Ihmisen signaalit on 120v? matkanneet ja luultavasti heikentyneet. Mutta vieraiden sivilisaatioiden signaalit olisivat jo täällä. Jos ET:n abigioneesi olisi päässyt käyntiin 2e9 vuotta aikaisemmin liikkeelle. Olettaen että ET:t olisivat kehittyneet älykkääksi sivilisaatioksi.
Dyson spherejä olisi varmasti havaittavissa. ET:t olisivat levittäytyneet joka paikkaan universumissa. Heidän olemassaolonsa tulisi selväksi.

Wow-signaali ei sisältänyt mitään informaatiota. 70x kovempi amplitudi kuin normaalilla kohinalla. Jostain komeetasta peräisin luultavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 299
Ihmisen signaalit on 120v? matkanneet ja luultavasti heikentyneet. Mutta vieraiden sivilisaatioiden signaalit olisivat jo täällä. Jos ET:n abigioneesi olisi päässyt käyntiin 2e9 vuotta aikaisemmin liikkeelle. Olettaen että ET:t olisivat kehittyneet älykkääksi sivilisaatioksi.
Dyson spherejä olisi varmasti havaittavissa. ET:t olisivat levittäytyneet joka paikkaan universumissa. Heidän olemassaolonsa tulisi selväksi.

Wow-signaali ei sisältänyt mitään informaatiota. 70x kovempi amplitudi kuin normaalilla kohinalla. Jostain komeetasta peräisin luultavasti.
Miten dyson sphere havaitaan?
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Dyson sphere havaitaan siten että avaruudessa on musta kohta, koska kaikki tähtien energia on käytetty ET:n toimesta.
Pidän dyson sphereä kaikista vakuuttavimpana todisteena ET:stä.

Sinällään ironista että SETI ja ET:n etsintä on oikeaa tiedettä. Mutta Jumalaan uskominen ei.

Se että ihmiset olisivat jotain muurahaisia jotka eivät havaitse superälykkyyttä vaikka ET:t olisivat jo täällä. On täyttä BS.
Minulla on lähellä valtava kusiaspesä n. 2m korkea. Ja muurahaisten polut ovat leveitä kuin ihmisten. Kun vien käden pesän päälle niin sotilasmuurahaiset alkavat ampumaan perällään happoa samointein. Jos laitat käden pesään, käyvät kimppuun heti. Muurahaiset todellakin ovat tietoisia ihmisestä.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Ei kyllä mitenkään riitä pelkästään sun sana siitä.
Ja siitä vaihtoehtona tai vastakohtana ei todellakaan ole että kaikki on randomia. Siihen väliin mahtuu niin paljon muutakin näkökulmaa ettei voi vain laittaa noita kahteen laitaan.

En tiedä muista ihmisistä niinkään, mutta mulla ei ole tietoa mistään jumalista muuta kuin joidenkin muiden ihmisten kirjoittamat setit.
Yritän kyllä kasata infoa päähäni ja yhdistellä niitä jos vaikka saisin jonkin todisteen jonkin jumalan olosta tai se olemattomuudesta, mutta tähän mennessä mitään sellaista ei ole tullut eteen.

Ja jos omasta maailmankuvasta jotain tähän laitan, niin mun mielestä me ei vaan tiedetä mistään mitään niin paljoa että vois mitään varmaa sanoa mihinkään.
Tuomas Akvinolaisen 5 todistusta Jumalasta on hyvä alku. Ensimmäisen liikkeen antaja jne.

Elämäntarkoitus on minusta aika suuri. Jos ateistilta kysyy elämäntarkoitusta. Niin jos kaikki on vaan suurta kosmista sattumaa niin olet vain yksi iso sattuma sattumien joukossa. Pelkkää tähtipölyä. Kemiallisia reaktoita. Joka puuhailee jotain 80v ja kuolee pois.

Raamattu taas sanoo että: "Ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään." Jumala antaa elämäntarkoituksen. Kun sinulla on Jumala niin et seilaa kuin laiva ilman päämäärää avomerellä. Vaan sinulla on päämäärä johon pyrkiä.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Raamattu taas sanoo että: "Ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään." Jumala antaa elämäntarkoituksen. Kun sinulla on Jumala niin et seilaa kuin laiva ilman päämäärää avomerellä. Vaan sinulla on päämäärä johon pyrkiä.
Näin se on. Olkoonkin, että se päämäärä on vain taivaanrannassa hohkava kangastus.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
889
Tuomas Akvinolaisen 5 todistusta Jumalasta on hyvä alku. Ensimmäisen liikkeen antaja jne.

Elämäntarkoitus on minusta aika suuri. Jos ateistilta kysyy elämäntarkoitusta. Niin jos kaikki on vaan suurta kosmista sattumaa niin olet vain yksi iso sattuma sattumien joukossa. Pelkkää tähtipölyä. Kemiallisia reaktoita. Joka puuhailee jotain 80v ja kuolee pois.

Raamattu taas sanoo että: "Ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään." Jumala antaa elämäntarkoituksen. Kun sinulla on Jumala niin et seilaa kuin laiva ilman päämäärää avomerellä. Vaan sinulla on päämäärä johon pyrkiä.
Se, että jokin ideologia antaa mukavan ajatuksen, ei tietenkään kerro mitään ideologian totuudellisuudesta.

Epämukava ajatus ei ole väistämättä epätotta ja mukava ajatus ei ole väistämättä totta.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
En minä ainakaan seilaa ilman päämäärää täällä vaikka en mihinkään jumalaan uskokaan.
Ajattelin, että tässä analogiassa se päämäärä tarkoittaa jotain, mihin on jotain muutakin syytä seilata, kuin sinne seilaaminen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
72
Saatoin saada omalla kommentilla ainakin yhden uskovaisen ajattelemaan, koen mietoa ylpeyttä. Videoon oli kommentoitu "jumalalle kiitos", kun siinä nähtävässä onnettomuudessa ei ollut kyytiläisille käynyt sen pahemmin.

Pakkohan ateistin oli siihen sanoa sitten että jos se kaikkivoipa taivaanisä kerran esti loukkaantumisen, niin miksi ei estänyt samalla koko onnettomuutta, ei olisi vaatinut kovinpaljoa enemmän..
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
En minä ainakaan seilaa ilman päämäärää täällä vaikka en mihinkään jumalaan uskokaan.
Niin joo, en tällä

Ajattelin, että tässä analogiassa se päämäärä tarkoittaa jotain, mihin on jotain muutakin syytä seilata, kuin sinne seilaaminen.
tarkoittanut, etteikö muutkin kuin Jumalaan uskovat voisi seilata horistonttiin kangastuksen jäljessä, mikäli sitä tarkoitit. Ihmisillä on hyvin mahdollisesti mahdoton määrä erilaisia uskomuksia oman elämänsä merkityksestä, mutta ei siinä loppujen lopuksi ole kuin se merkitys, jonka sille itse antaa.
 

BNo1

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 145
Saatoin saada omalla kommentilla ainakin yhden uskovaisen ajattelemaan, koen mietoa ylpeyttä. Videoon oli kommentoitu "jumalalle kiitos", kun siinä nähtävässä onnettomuudessa ei ollut kyytiläisille käynyt sen pahemmin.

Pakkohan ateistin oli siihen sanoa sitten että jos se kaikkivoipa taivaanisä kerran esti loukkaantumisen, niin miksi ei estänyt samalla koko onnettomuutta, ei olisi vaatinut kovinpaljoa enemmän..
Mutta silloinhan uskovaisella ei olisi ollut syytä kiittää jumalaa kun onnettomuutta ei tapahtunut? Niitä alamaisia pitää kolhia sen verran että muistavat olla kiitollisia, muuten ne ottaa asian itsestäänselvyytenä.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Mutta silloinhan uskovaisella ei olisi ollut syytä kiittää jumalaa kun onnettomuutta ei tapahtunut? Niitä alamaisia pitää kolhia sen verran että muistavat olla kiitollisia, muuten ne ottaa asian itsestäänselvyytenä.
Itseä on Jumala jeesannut suurinpiirtein aina. Itseasiassa pelottavaa ajatella missä olisin jos Jumala ei olisi selkäni takana aina.
Jossain kaupungissa on minun kimppuun hyökännyt humalaisia ja ties mitä jengejä. Mutta minä olen aina kävellyt voittajana joka taistelusta, koska minun liittolaiseni on vahvimmista vahvin.
En itseasiassa pelkää enää yhtään mitään. Jumala käskee olla ottamatta taka-askelia. Mustelmat paranevat, mutta kunniaa ei saa menettää.
Syksyllä telttailin karhu- ja susialueella viikon, ilman kummempaa aseistusta. Oli minulla tanto. Joskus kannan katanaa mukanani. Mutta oli leppoisaa nukkua metsän sylissä. En pelännyt että susilauma tulee kurkkuihin yöllä.
Viimeiseen 20v en ole päivääkään ollut kipeä. Ei edes kuumetta. En ole luita katkonut ikinä, vaikka olen fillarilla kaatunut 50km/h+ vauhdeista monia kertoja. Joka kerta maassa maatessani olen ollut varma että nyt ovat luut poikki. Kypäriä on mennyt ainakin 4 paskaksi. Mutta ei. Pieni jomotus ja ylös.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 034
Itseä on Jumala jeesannut suurinpiirtein aina. Itseasiassa pelottavaa ajatella missä olisin jos Jumala ei olisi selkäni takana aina.
Jossain kaupungissa on minun kimppuun hyökännyt humalaisia ja ties mitä jengejä. Mutta minä olen aina kävellyt voittajana joka taistelusta, koska minun liittolaiseni on vahvimmista vahvin.
En itseasiassa pelkää enää yhtään mitään. Jumala käskee olla ottamatta taka-askelia. Mustelmat paranevat, mutta kunniaa ei saa menettää.
Syksyllä telttailin karhu- ja susialueella viikon, ilman kummempaa aseistusta. Oli minulla tanto. Joskus kannan katanaa mukanani. Mutta oli leppoisaa nukkua metsän sylissä. En pelännyt että susilauma tulee kurkkuihin yöllä.
Viimeiseen 20v en ole päivääkään ollut kipeä. Ei edes kuumetta. En ole luita katkonut ikinä, vaikka olen fillarilla kaatunut 50km/h+ vauhdeista monia kertoja. Joka kerta maassa maatessani olen ollut varma että nyt ovat luut poikki. Kypäriä on mennyt ainakin 4 paskaksi. Mutta ei. Pieni jomotus ja ylös.
On se hurja. Ottaen huomioon paljonko susien ja karjuhen hyökkäyksiä suomessa on. Kokeileppa joskus mennä ja olla pariyötä vaikka jossain Brasilian favelassa tai jenkkien Skid Rowlla. Katotaan kuinka jumala sitten suojelee.
Mites kun jumala on käskenyt ottamaan taka-askelia mutta kuinkas toimit silloin kun joku vaikkapa narkkari hyökkää sinua kohti ja jumala käskee tappamaan sen. Mites toimit?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 062
Viestejä
4 228 594
Jäsenet
71 154
Uusin jäsen
vatkuli

Hinta.fi

Ylös Bottom