Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tiedät tämän? Jos tämä olento on näkymätön ja kaiken ulkopuolella miten voit tietää siitä yhtään mitään? Voiko tämä olento vaikuttaa meidän todellisuuteen?
Me tiedämme sen koska se olento on meidän kaikkiemme sisällä. Kuten Raamattu sanoo, Jumala on "minä olen" (2 Mooseksen 3:14), ja meidän kaikkien sisällä on tuo tunnelma että "minä olen", joka on tietoisuus. Tietoisuus on näkymätön olemus joka ohjaa meitä kaikkia.
Sen vaikutus voidaan havaita. Siksi siitä puhutaan.
Jumalan vaikutuksen voi havaita myös. Vaikka olisitkin ateisti joka ajattelee että Jumalaa ei ole olemassa, koska Jumala on vain ihmisen keksimä ajatus tai idea, se ajatus kuitenkin vaikuttaa tosi paljon ihmisiin ja maailmaan koko ajan.
-Ei kaikilla ole taivasta ja helvettiä, toiset uskovat jälleensyntymiseen jotkut ajattelevat vain "sielun/hengen" - mikä se sitten onkaan? - vain hiipuvan pois.
Kiitos. En ole kyllä kuullut Miguel Connerista.-Olet mielenkiintoinen, kun ylemmästä kappaleesta sain sen kuvan, että ole panteisti mutta alemman mukaan olet taipuvainen gnostilaiseen mystiikkaan. Miguel Conner tuttu?
Onnea ja menestystä sillä tiellä kun etsit totuutta. Ja sanon tämän ihan hyvällä.
Me tiedämme sen koska se olento on meidän kaikkiemme sisällä. Kuten Raamattu sanoo, Jumala on "minä olen" (2 Mooseksen 3:14), ja meidän kaikkien sisällä on tuo tunnelma että "minä olen", joka on tietoisuus. Tietoisuus on näkymätön olemus joka ohjaa meitä kaikkia.
Ja missä maailmanuskonnossa sielu muka vain hiipuu pois? En ole kuullut moisesta.Missä suuressa maailmanuskonnossa ei muka ole taivasta ja helvettiä? Kyllä Buddhismissa ja Hinduismissakin on, vaikka niihin kuuluu myös jälleensyntyminen:
Naraka - Wikipedia
Naraka (Buddhism) - Wikipedia
Ja missä maailmanuskonnossa sielu muka vain hiipuu pois? En ole kuullut moisesta.
Kiitos. En ole kyllä kuullut Miguel Connerista.
Ja eikö Jehovan todistajillakin (vaikka ei puhuta maailmanuskonnosta) ole käsitys, että ne jotka eivät kuulu oikeaan "jengiin" jäävät kuolleeksi?
Huippukivat 144 000 pääsee taivaaseen ja loput vähemmän huippukivat jäävät hengailemaan uudeksi luotuun maapalloon. Loppujengi on vain kuolleita, eikä Helvettiä ole.
Joo, tämä on jehovien käsitys. 144 000 "voideltua" on "ostettu maasta" hallitsemaan taivaasta käsin Jessen kanssa.
Alkoi askarruttaa tämä Todistajien toiminta. Tänään aamupäivällä soittivat summeria (nappi on keskivaiheilla taulua) ja tulivat ovelle. (Asun keskivaiheilla korkeaa kerrostaloa). Väittelin niiden kanssa jonkin aikaa raamatun erehtymättömyydestä kunnes poistuivat hissiin. Vartin kuluttua tulee toinen seurue naapuriovelle, vielä seuraavalle ovelle ja sitten poistuvat talosta.
Mitä tämä touhu on? Miksi juuri suoraan minun ovelleni eikä esim. järjestelmällisesti ylhäältä alas. Ja sitten porukan vaihto, menivätkö ensimmäiset ruokatauolle ja toiselle seurueelle ilmoittivat mille ovelle jäivät, josta nämä jatkoivat kahden oven verran.
Vaikuttaa aivan päättömältä toiminnalta.
Saattoivat olla aloittelijoita tai autisteja, jos eivät osanneet vastata. Jehovien mukaan ihmisten oli tarkoitus elää ikuisesti maan päällä, mutta koska eka pariskunta puraisi väärää hedelmää, homma meni vituiksi ja ihmisistä tuli epätäydellisiä kuolevaisia. Jessen lunastusuhri sovitti perisynnin, ja samalla tehtiin uusi järjestely, jonka myötä 144 000 ihmistä valitaan taivaaseen hallitsemaan maan päällä elävää ihmiskuntaa (EDIT: siis sitä osaa, jota ei ole passitettu Gehennan olemattomuuteen), joka palautetaan täydellisyyden tilaan Harmagedonin jälkeen Jessen tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Vain Jehvana itse tietää, milloin sen hallitsijaluokan määrä on täynnä.Joskus kysyin jehovan todistajalta, kun piruuttani jututin, että eikös teillä ole se tietty määrä joka pääsee taivaaseen. Kyllähän se on, mutta eipä ne osannu vastata kun kysyin, että eikös se taivaspaikkojen määrä ala olla jo täynnä... Olin kyllä hyvin kohtelias, otin vastaan heidän lehtensä ja lähtiessä vielä sanoin että näkemiin, mutta eipä noita ole sen jälkeen näkyny :I
Tähän vielä, kun ei näköjään pointti auennut: jos vaikka siksi, että se oma mielenrauha ei kertakaikkiaan riitä yhteiskunnan muuttamiseen, vaikka kuinka rakastaisi ja kivapuhuisi? On välttämätöntä tuomita se, mikä on eettisesti väärin, ja yrittää päästä siitä eroon.
Tottahan toki ymmärsin pointtisi. Koet, että inho ja raivo ovat välttämättömiä asioita yhteiskunnan muuttamiseksi, aivan kuten jonkun toisen hihhulin mielestä usko Jumalaan on välttämätön asia voidakseen olla yhteiskunnalle positiivinen yksilö. Kysyttäessä perustelua vastauksesi oli nyt "asia nyt kertakaikkiaan on näin". Totta kai on ymmärrettävää, että olet raivoissasi kuolleesta läheisestäsi etkä kykene tunnekuohussasi rationaaliseen ajatteluun, mutta introspektio olisi oikeasti sellainen asia, minkä haluat ihan itsesi takia tehdä.
Lisäys, ihan mielenkiinnosta: olet kärkkäästi tivaamassa tuolla toisessa ketjussa muilta että miksi on niin vaikeaa käydä rehellistä keskustelua, oletko koskaan sattunut kysymään asiaa itseltäsi?
Olen, tajuttuani, kuinka epärehellisesti keskustelin hihhulina ja kuinka vaikeaa on kognitiivisen dissonanssin kunnollinen karistaminen. Tuonkin oksennuksesi perusteella on selvää, että sinä et ole koskaan kysynyt asiaa itseltäsi.
Hyvä. Sanoit, että "tajuttuani", tarkoitat siis, ettet tiedostanut epärehellisyyttäsi ennen tajuamista?
Nyt kun siis keskustelet rehellisesti, niin miksi et perustele väitteitäsi edes pyydettäessä? Eikö väitteiden perustelu ja halu selkeyttää mielipiteensä niin muille kuin itselleen kuulu olennaisena osana rehelliseen keskusteluun?
Se, etten haaskaa aikaani kommentoimalla jokaista aivopieruasi, ei tarkoita, etten perustelisi väitteitäni.
Alkeellisimmankin lukutaidon omaava yksilö löytää tähänkin ketjuun postaamistani viesteistä ison kasan perusteluja.
Ricky Gervais sanaili aika hyvin uskonnoista ja ateismista Richard Dawkinsin ohjelmassa. Ricky on itse ateisti, mutta ei paljon enempää kuin kristityt tai muslimitkaan, jotka uskovat yhteen jumalaan ja samalla hylkäävät 2999 muuta.![]()
Kyllä sulla tuntuu ihan hyvin olevan aikaa kommentoida mun viestejä, et vaan vastaa kysymyksiin vaan solvaat ja kiertelet.
Kiihkouskovaisen posteista löytyy varmasti iso kasa perusteluja vaikka sun mille asioille, mutta kun kysytään perustelua juuri niille asiolle, jotka sitä kognitiivista dissonanssia aiheuttaa, alkaa juuri tuo epärehellinen kiertely ja ad hominem.
Näkeehän sen jumalan jo siinäkin ettei eläimet ajattele.
Tässä tiivistyy jotain olennaista siitä, miten kaukana ateistin ja uskovan maailmankatsomus ja arvot voivat toisistaan olla.Näkeehän sen jumalan jo siinäkin ettei eläimet ajattele. Ihme perustelu ettei jumalaa ole olemassa kun lapset kärsii. Nyyhkyti nyyh.
Näkeehän sen jumalan jo siinäkin ettei eläimet ajattele.
Ihme perustelu ettei jumalaa ole olemassa kun lapset kärsii.
Näkeehän sen jumalan jo siinäkin ettei eläimet ajattele. Ihme perustelu ettei jumalaa ole olemassa kun lapset kärsii. Nyyhkyti nyyh.
Näkeehän sen jumalan jo siinäkin ettei eläimet ajattele. Ihme perustelu ettei jumalaa ole olemassa kun lapset kärsii. Nyyhkyti nyyh.
Se on saatana kun ihmistä riivaa ja koittaa saaha olemaan uskomatta jumalaan. Lapsellista ajatella että olisi olemassa joku utopia, jossa mikään ei ole pahaa. Ja mitä enempi elämässä kärsii nii taivaassa se kärsimys unohtuu. Meno on nykyään suomessa ku sodomassa. Ihmekään ole jos olot käy täällä vielä tukalaksi.
Eihän kukaan yritä saada sinua olemaan uskomatta mihinkään, mutta jos esität hulluja väitteitä niin ne kyllä ammutaan alas. Ja helposti.Se on saatana kun ihmistä riivaa ja koittaa saaha olemaan uskomatta jumalaan. Lapsellista ajatella että olisi olemassa joku utopia, jossa mikään ei ole pahaa. Ja mitä enempi elämässä kärsii nii taivaassa se kärsimys unohtuu. Meno on nykyään suomessa ku sodomassa. Ihmekään ole jos olot käy täällä vielä tukalaksi.
Se on saatana kun ihmistä riivaa ja koittaa saaha olemaan uskomatta jumalaan. Lapsellista ajatella että olisi olemassa joku utopia, jossa mikään ei ole pahaa. Ja mitä enempi elämässä kärsii nii taivaassa se kärsimys unohtuu. Meno on nykyään suomessa ku sodomassa. Ihmekään ole jos olot käy täällä vielä tukalaksi.
Eli sun vastaus on D) Jumala on sadistinen mulkku.
Tähän voi laittaa perusvastauksen, että mitä Raamatun versiota tarkoitat ja miksi se olisi totta?Minä jaksa vängätä teijän kanssa. Jokainen voi kahtoo raamatusta ja tehä omat päätelmänsä. Tai mitä puupölkkyä nyt mahdattakaan palvoa.
Minä jaksa vängätä teijän kanssa. Jokainen voi kahtoo raamatusta ja tehä omat päätelmänsä. Tai mitä puupölkkyä nyt mahdattakaan palvoa.
Nappulat tuli kaadettua, laudalle paskottua ja sitten olikin jo aika lentää pois. Oletettavasti täysin vakuuttuneena omasta voitostaan.
Nappulat tuli kaadettua, laudalle paskottua ja sitten olikin jo aika lentää pois. Oletettavasti täysin vakuuttuneena omasta voitostaan.
Silloinhan oppi on otettu suoraan raamatusta.
Ajattelin pysyä uskontokeskustelusta poissa, koska ne muuttuvat vittuiluksi ja tappeluksi poikkeuksetta. Oli vain tuo raivoateismi niin huvittava ilmaisu niin ajattelin postata.
On ihmisiä, jotka suhtautuvat omaan käsitykseensä ja vakaumukseensa (ateismi) samanlaisella kiihkolla kuin Isis omaan aatteeseensa. Käännytystyötä on harjoitettava järkähtämättä bolsevistisella innolla kuin Neuvostoliitossa konsanaan!
Minun puolesta ihminen voi olla ateisti, juutalainen, kristitty tai vaikkapa hindu, kunhan harjoittaa uskontoaan vaarantamatta kenenkään terveyttä tai hyvinvointia.
Islamisteista minäkään en tykkää, koska se on vaarallinen uskonnollinen ja poliittinen järjestelmä, jonka leviämistä tulee rajoittaa ja vastustaa kaikin keinoin. Äärimmäisen tuhoisa ja väkivaltainen ideologia.
Ajattelin pysyä uskontokeskustelusta poissa, koska ne muuttuvat vittuiluksi ja tappeluksi poikkeuksetta. Oli vain tuo raivoateismi niin huvittava ilmaisu niin ajattelin postata.
On ihmisiä, jotka suhtautuvat omaan käsitykseensä ja vakaumukseensa (ateismi) samanlaisella kiihkolla kuin Isis omaan aatteeseensa. Käännytystyötä on harjoitettava järkähtämättä bolsevistisella innolla kuin Neuvostoliitossa konsanaan!
Montako terrori-iskua ateismin nimissä on tehty? Entä yritätkö vakavissasi vihjailla, että Neuvostoliittoa ajanut valtiollinen ideologia oli ateismi eikä sikäläinen versio kommunismista?
Mitä olet mieltä lasten aivopesusta vanhempien uskoon?
Montako terrori-iskua ateismin nimissä on tehty? Entä yritätkö vakavissasi vihjailla, että Neuvostoliittoa ajanut valtiollinen ideologia oli ateismi eikä sikäläinen versio kommunismista?
Minun puolesta ihminen voi olla ateisti, juutalainen, kristitty tai vaikkapa hindu, kunhan harjoittaa uskontoaan vaarantamatta kenenkään terveyttä tai hyvinvointia.
Islamisteista minäkään en tykkää, koska se on vaarallinen uskonnollinen ja poliittinen järjestelmä, jonka leviämistä tulee rajoittaa ja vastustaa kaikin keinoin. Äärimmäisen tuhoisa ja väkivaltainen ideologia.