Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos jumala on olemassa ja on niin kaikkivoipa kun kerrotaan, niin on kyllä kunnon sadisti kun on antanut kaiken maailman Pol Potien ja Hitlerien vapaasti mellastaa. Ja kun noita jumalia on kymmeniä ympäri maapallon, niin nikä niistä nyt on se "oikea" jumala?
Itse en väitä tietäväni asiasta suuntaan tai toiseen, mutta niin paljon on epäloogisuuksia uskonnoissa että vaikeeta ottaa niitä tosissaan. Ja sama ongelma on uskovaisissa, jos kerta se jumalan sana on laki, niin miksi sitten suurin osa uskovaisista poimii sieltä ne jutut jotka sopii omaan agendaan ja jättää ne muut huomioimatta? Omien kokemusten mukaan uskovaiset pettää, valehtelee, varastelee yms ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Eipä tunnu se jumalan sana paljoa loppupeleissä painaa.
Itse asiassa tutkitusten mukaan uskovainen pettää, valehtelee ja varastaa enemmän kuin ateisti. Uskovaiselle tuo on helppoa, koska aina voi kuolinvuoteella katua.
Mitään rauhaahan ei ollut viimeksikään kun Jesse täällä eleli, niin miksi siis nyt olisi? Jessehän ristiinnaulittiin, ei kuulosta oikein rauhalta se.Niin mikä 30,000 kristinuskonhaarasta on se paras? Erottaisin uskonnot Jumalasta. Jokin uskontosuunta kuten _Jehovan todistajat_ on sama asia kuin SDP:n puoluekirja. Ei niillä Jehovien paskanjauhannoilla ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.
Jumala ei luonut robotteja vaan vapaan tahdon omaavia olentoja. Jotkut tekevät pahaa. Jeesus kun palaa uudestaan takaisin murskaamaan Saatanan joukot ja luomaan uuden 1000-vuotisen valtakuntansa niin rauha koittaa. Mikäli niin haluaa uskoa.
Raamatun mukaan on Jumalan syntiä vihata juutalaisia. Joten niin ei kannata tehdä.
On oikeita uskovaisia ja "uskovaisia". Esim. Nooa oli ainoa hurskas mies ja Jumala hukutti kaikki muut vedenpaisumuksessa.
Mitään rauhaahan ei ollut viimeksikään kun Jesse täällä eleli, niin miksi siis nyt olisi? Jessehän ristiinnaulittiin, ei kuulosta oikein rauhalta se.
Ja tosiaan, kysymyshän on juuri se että kun noita uskontoja on niin perkeleesti ja ne kaikki väittää olevansa se "ainoa oikea", niin vaikeeta ottaa yhtäkään vakavasti.
Jumala tiesi hirviön luodessaan että luo hirviön. Eikö se ole silloin jumalan syytä?Ihminen on syntinen ja paha. Mikäs ihme tuo on?
Jumala luo ihmisen jonka tietää tekevän syntiä ja sitten oman tyrimisensä takia luo itselleen pojan jonka lähettää maan päälle tapettavaksi että voi nousta takaisin taivaaseen. Missä tässä on se pointti ja järki?Jos Jeesusta ei olisi ristiinnaulittu, niin ihmisten syntejä ei olisi sovitettu. Tämä oli koko homman pointti.
Mutta minä olen vain Jumalan nöyrä palvelija. En minkään uskonnon. Joten en ota kantaa "oikeaan uskontoon".
Matematiikka, Wikipedia ja teoriat ovat eri asia kuin käytäntö. Jonkun pitää kääriä hihat ja alkaa hommiin. Muuten on vaan teorioita.

Raamatun mukaan on Jumalan syntiä vihata juutalaisia. Joten niin ei kannata tehdä.
On oikeita uskovaisia ja "uskovaisia". Esim. Nooa oli ainoa hurskas mies ja Jumala hukutti kaikki muut vedenpaisumuksessa.
Pointti oli siinä, että jumalaa uskominen ei erityisesti ainakaan auta asiassa, päinvastoin. Laittaa tekemään vain syntiä enemmän.Ihminen on syntinen ja paha. Mikäs ihme tuo on?
Cool story bro. Ketä se Nooa sitten paneskeli, että päästään nykyajan 8 miljardiin ihmiseen?On oikeita uskovaisia ja "uskovaisia". Esim. Nooa oli ainoa hurskas mies ja Jumala hukutti kaikki muut vedenpaisumuksessa.
Ihminen on syntinen ja paha. Mikäs ihme tuo on?
Pointti oli siinä, että jumalaa uskominen ei erityisesti ainakaan auta asiassa, päinvastoin. Laittaa tekemään vain syntiä enemmän.
Ihmetys oli varmaan siinä, että ateisti on vähemmän syntinen ja paha kuin uskovainen. Itse veikkaan, että alkuperäisen viestin arvelua (siitä, että synteily on helppoa, kun voi kuolinvuoteella katua) suurempi merkitys on sillä, että uskovaisella on uskomus, että ihminen on syntinen ja paha -> pitää itseään syntisenä ja pahana -> syntisyys ja pahuus on osa identiteettiä -> identiteetti heijastuu tekoihin.
Tämä tuskin pitää sinänsä paikkansa.
Siis Jumala loi ihmiset tahallaan pahoiksi? Miksi ihmeessä? Sadistiselta tosiaan kuulostaa tällainen heppu.Ihminen on syntinen ja paha. Mikäs ihme tuo on?
Hyvin todennäköisesti pitää perustuen tapaamiini uskovaisiin ja ateisteihin. Mitä uskovaisempi, sen pahempi ihmisenä - yleensä.
Pointti oli siinä, että jumalaa uskominen ei erityisesti ainakaan auta asiassa, päinvastoin. Laittaa tekemään vain syntiä enemmän.
Cool story bro. Ketä se Nooa sitten paneskeli, että päästään nykyajan 8 miljardiin ihmiseen?
Siis Jumala loi ihmiset tahallaan pahoiksi? Miksi ihmeessä? Sadistiselta tosiaan kuulostaa tällainen heppu.
Jos oletetaan, että globaali populaatio oli tuolloin ainakin joitain miljoonia (muuten maailmanlaajuisessa tulvassa ei olisi mitään järkeä), kristinuskon mukaan tsäänssi taivaaseen pääsylle oli tuolloin yhden suhde miljooniin.
Karu ukko tuo Jumala. Taivaaseen pääsy on yhtä hankalaa kuin loton päävoiton voittaminen ja kaikki muut lotonneet käristetään ikuisesti helvetin tulessa.
Minusta tuo kuulostaa itse saatanalta.
Jumala luo ihmisen jonka tietää tekevän syntiä ja sitten oman tyrimisensä takia luo itselleen pojan jonka lähettää maan päälle tapettavaksi että voi nousta takaisin taivaaseen. Missä tässä on se pointti ja järki?
Jumala tiesi hirviön luodessaan että luo hirviön. Eikö se ole silloin jumalan syytä?
Joko jumala on kaikkitietävä tai ei ole kaikkitietävä mutta ei molempia.
Joko jumala voi estää pahuuden tai ei voi estää. Jos voi mutta ei halua on se melkoinen mulkku. Jos haluaa mutta ei voi ei jumala ole kaikkivoipa.
Näin yksinkertaista se on.
Ilmeisesti tämä sun Jumala ei olekkaan kaikkivoipa kuin tappo on ainoa rangaistus joka tuli hänelle mieleen. Olisi nyt edes tullut esiin puhunut (kaikille) ihmisille ennen hukuttamista, mutta ei.Jos Jumala rankaisee ihmistä pahoista teoista. Se on huono juttu?
Jos Jumala ei rankaise ihmistä pahoista teoista. Sekin on huono juttu?
Koittakaa nyt päättää!
Jumala päätti vedenpaisumuksesta raskain mielin. Kun muuta vaihtoehtoa ei ollut.
Jumala nyt ei kirjaimellisesti tapa ihmistä. Vaan ihminen vaihtaa vain osoitetta, ei suinkaan kuole ja katoa kuin tuhka tuuleen.
Siis mitä helvettiä? Ymmärrätkö että nämä kaksi lausetta kumovat toisensa.Niin Raamatussa sanotaan. Jumala tiesi ennalta, että ihminen tulee tekemään syntiä ja joutuu karkoitetuksi Eedenistä.
Ihmisellä on vapaa tahto valita mitä haluaa tehdä.
Ymmärrä nyt että se on joko vapaa tahto tai kaikkivoipaisuus mutta ei molemmat. Joko jumala on kaikkivoipainen ja on luonut ihmisen jonka tietää tekevän pahaa ja jos ihmisellä on vapaa tahto eikä jumala ole kaikkivoipa. Hyvin yksinkertaista mutta ilmeisesti logiikka ei ole vahvin puolesi.Jos sinä luot olentoja, joilla on vapaa tahto. Niin milläs estät niitä tekemästä pahaa? Tappamalla kaikki pahantekijät (vedenpaisumus / sodoma ja gomorra ...)?
Jos Jumala ei olisi halunnut pahaa tapahtuvan niin Luoja ei olisi luonut ihmistä lainkaan. Jumala myös antaa anteeksi syntejä, ei ihmisen oleteta olevan täydellinen.
Jumala voi tehdä mitä vaan. Paitsi jos se on ristiriidassa Jumaluuden kanssa. Jumala ei voi luoda niin painavaa kiveä ettei pysty nostamaan sitä. Silloinhan Hän ei olisi Jumala.
Siis mitä helvettiä? Ymmärrätkö että nämä kaksi lausetta kumovat toisensa.
Jossain kohtaa Nooasta tuli isoisä. Mutta kuka paneskeli ketä että tämä voi tapahtua?Nooa varmaan paneskeli vaimoaan. Joka oli arkissa ( myös loput Nooan perheestä ) sen 5kk.
Jos uskoo täällä kerrottuun kuolemanjälkeisiin kiristinuskon vaihtoehtoihin*, niin hyvin ymmärettävää että siihen uskova tekee syntiä.Pointti oli siinä, että jumalaa uskominen ei erityisesti ainakaan auta asiassa, päinvastoin. Laittaa tekemään vain syntiä enemmän.
Uskontoja paljon ja niiden verisoita, synti sana kai vain osassa, mutta jos ajatus on se että voidaan määritellä mitä on synti, niin omat tekemiset ei ole syntiä ja muiden on, niin olet varmaan oikeassa.Tämä tuskin pitää sinänsä paikkansa.Pointti oli siinä, että jumalaa uskominen ei erityisesti ainakaan auta asiassa, päinvastoin. Laittaa tekemään vain syntiä enemmän.
Ehkä kannattaa lukea ne Wikipedia artikkellit, ja niistä jatkaa syvemmälle. Jos haluaa kääri hihat, niin suunta apinafarmille.Matematiikka, Wikipedia ja teoriat ovat eri asia kuin käytäntö. Jonkun pitää kääriä hihat ja alkaa hommiin. Muuten on vaan teorioita.
Mihin pyrit noilla koodi esimerkeillä.En ymmärrä mitään tästä sanasalaatista.
Uskontoja paljon ja niiden verisoita, synti sana kai vain osassa, mutta jos ajatus on se että voidaan määritellä mitä on synti, niin omat tekemiset ei ole syntiä ja muiden on, niin olet varmaan oikeassa.
Jos mennään länsimaiseen yhteiskuntaan ja katsotaan uskon yhteisöjen ulkopuolelta, niin ei välttämättä näytäkkään niin synnittömiltä. jos synti vaihdetaan lakiin, rikkomuksiin, rikoksiin, niin kyllä siellä jumalaan uskovat myös hilluu.
Jos ajatus oli se että syntiä voi tehdä vain ne jotka uskoo jumalaan, niin se on uskovaisten juttu koko syntihommaHä? Vaikka ei tuosta(kaan) viestistäsi kyllä ota kirveelläkään tolkkua, sen verran osaan sanoa, että ajatus ei todellakaan ollut tuo. Käsittämätöntä, että vaikka käytät sanoja, joista jokainen on ymmärrettävissä, tuntuu, että puhut jotain täysin eri kieltä. Kun olet saanut ymmärrettävät sanat peräkkäin, lopputulos on viestistä toiseen täysin käsittämätöntä.
Jaa tää on taas näitä, kuolema on että, menettää yhteyden jumalaan juttuja. Yrität kuitenkin sanoa, että kun jumala itse mokaa, niin hän rankaisee siitä muita.Synnin palkka on kuolema. Mutta jos ihminen mokaa pikkuisen niin Jumalan pitäisi aina rangaista reilusti?
Ketäs ne ne Nooan perhe, siis ne kolme poikaa paniskeli?Nooa varmaan paneskeli vaimoaan. Joka oli arkissa ( myös loput Nooan perheestä ) sen 5kk.
Jumala voi tehdä mitä vaan, mutta jumala ei voikkaan tehdä mitä vaan. Ts. jumalakin taipuu logiikalle.Jumala voi tehdä mitä vaan. Paitsi jos se on ristiriidassa Jumaluuden kanssa. Jumala ei voi luoda niin painavaa kiveä ettei pysty nostamaan sitä. Silloinhan Hän ei olisi Jumala.
Jos ajatus oli se että syntiä voi tehdä vain ne jotka uskoo jumalaan, niin se on uskovaisten juttu koko syntihomma
Jos ajatus oli se että uskonyhteisö voi määritellä mikä on syntiä, niin mahdollistaa toki luoda sellaiset säännöt että itse ovat synnittömiä ja muut syntisiä.
Yhteistöjä on moneen lähtöön, jos yhteisön oman syntilistan mukaan tarkastellaan, niin osassa sitä syntiä tehdään paljon.
Jos tarkastelleen yhteiskunnan lakien, sääntöjen mukaan, ja pidetään syntinä niiden rikkomuksia, niin jumalaan uskovat rikkomuslistoilla hilluvat ihan siinä kuin muut, jossain listoilla jopa enemmän. (on toki eroja eri uskonyhteisöjen välillä).
Itse asiassa tutkitusten mukaan uskovainen pettää, valehtelee ja varastaa enemmän kuin ateisti.
Ne "tutkimukset/tilastot/kyselyt" mitä havainnoinnut, niin jumalaan uskoneet ei ole olleet eduksi. En niiden perusteella vielä väitä että esim Suomessa olisi faktaa, mutta jos joku väittää että jumalaan uskovat olisivat vähemmän varastelevia, valehtelivia/rikollisia/pettäviä(?), niin en sitäkään usko ilman lähdettä.Ajatuksenjuoksuasi on todella hankala seurata, eikä tuosta ota taaskaan mitään tolkkua, että mitä oikein yrität sanoa, tai liittyikö tämä jotenkin lainaamaasi viestiin. Ajatus ei kuitenkaan ollut mikään noista. Konteksti oli:
Ajatus oli siis se, mitä noissa tutkimuksissa on tutkittu. Siitä on kauan kun olen itse noita lukenut, mutta muistelen kyseessä olleen pääosin tuollaisia ei-laittomia mutta yleisesti moraalittomana (ja Raamatun mukaan Jumalan tahdon vastaisena) pidettyjä tekoja. Kritiikkini ei kohdistunut noiden tutkimusten paikkansapitävyyteen, vaan täällä keskustelleiden älyllisesti laiskoihin johtopäätöksiin tutkimuksen tulosten syistä ("jumalusko laittaa tekemään syntiä").
Ne "tutkimukset/tilastot/kyselyt" mitä havainnoinnut, niin jumalaan uskoneet ei ole olleet eduksi.
jos joku väittää että jumalaan uskovat olisivat vähemmän varastelevia, valehtelivia/rikollisia/pettäviä(?), niin en sitäkään usko ilman lähdettä.
Joku esitti väitteen että tuskin pitää paikkansa (siis tuo jumalaan uskovien suurempi edustus varastelu ym.)Väittääkö joku, vai mikä tässä on pointtina?
Joku esitti väitteen että tuskin pitää paikkansa (siis tuo jumalaan uskovien suurempi edustus varastelu ym.)
Tämä nyt taas kertoo lähinnä siitä, ettet ymmärrä matematiikasta hölkäsen pöläystä. Voit toki vapaasti ajella Stack Overflowsta kopioituja muutaman rivin Python-pätkiä vaikka maailman tappiin![]()
fi.m.wikipedia.org
UFOista sen verran että SETI on etsinyt ja etsinyt. Universumin pitäisi kuhista elämää. Mutta ei. Jumala loi elämää vain Tellukselle.
Minulle on tehty.. minä olen... sinulla ei ole lällällää. Ei jeesus, olisiko hevari aika aikuistua jo pikkuhiljaa?Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.
Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.
Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.
Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.

Minun puolestani voit pitää koodisi ihan siellä omalla koneellasi. Enkä tiedä miten nuo mielikuvitussaavutuksesi liittyvät ketjun aiheeseen![]()
Raha vaikuttaa ainakin olevan jumalasi. Heviä.
Lisäksi "todellisten saavutusten" käsite on ainakin itselleni vieras. Kerro toki lisää?
Jollekulle se todellinen saavutus on paistaa mahdollisimman hyvä munakas, toiselle juosta maraton aikaan XX.XX.XX. Tunnut asettavan itsesi lähes Ukko Iänkaikkisen rooliin osaamalla arvottaa näitä mainitsemiasi todellisia saavutuksia.
Näytä se vaikka graafilla, kuinka eri saavutukset vertautuvat toisiinsa arvojärjestyksessä. Voit aloittaa vaikka "Vaatteiden päälle pukeminen ilman ulkopuolista apua" -skenaariosta. Tai ihan mistä vaan haluat. Sinun saavutuksesi ovat kenties arvokkaita itsellesi, jos ne jollekin muulle ovat yhtä tyhjän kanssa niin voi-voi.
Hienoa että kannat suurta ammattiylpeyttä siitä, että tietokoneen prosessori tekee laskentatyön puolestasi ja olet osannut hiekkalaatikkoleikille itse parametrit asettaa. Siinä onkin paljon ylpeyden aihetta (pun intended).
Itse aiheeseen liittyen, niin Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen (Yes/No). Samaten ei voi Lentävää Spagettihirviötäkään. Kyseessä on siis perustavanlaatuinen paradoksi.
Jos henkilö väittää tietävänsä Jumalan olevan olemassa, niin hän ei sitä kykene todistamaan siten että sille olisi edes jossain määrin tieteellisesti vakavasti otettavia perusteluja. Toisessa tapauksessa Jumalan tai jumaluuksien kieltäminen asettaa henkilön itsensä kaikkitietävän rooliin.
Jokainen uskokoon mihin haluaa tai on haluamatta. Sama se, kunhan ei raivopäisesti omaa agendaansa tuputa toisille.
Miten sen jumalan olemassaolon voi todistaa?En nyt ala avaamaan tätä sanasalaattia. Mutta kyllä, työkseen joutuu tekemään jotain. En rukoile Jumalalta taivaalta tipahtavan leipää.
Olen kirjoittanut tuhansia ohjelmia. Ainoastaan kovalla työllä tulee hyväksi joka asiassa.
Jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi jossain Githubissa, niin työsi on arvotonta. Joko rahaa tai vaimosi seksuaalisia palveluja. Mestarin työ maksaa aina
Negaatiota ei tietenkään voi todistaa. Ainoastaan Jumalan olemassaolon voi todistaa.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten mikäs ihme tämä tämä on?
Miten sen jumalan olemassaolon voi todistaa?
Anna yksi suora todiste siitä että jumala on olemassa.
No justhan sä sanoit edellisessä viestissäs että jumalan olemassaolon voi todistaa.Riippuu siitä mitä tarkoitat _todistaa_?
Se miten ihminen _todistaa_ jotain tieteellisillä menetelmillä, ei tietenkään päde Jumalaan.
No justhan sä sanoit edellisessä viestissäs että jumalan olemassaolon voi todistaa.
Kerro mitä tarkotit tolla?
Ei, nyt on kysymys ainoastaan siitä kun sinä sanoit että on todistettavissa että jumalan olemassaolon voi todistaa jotenkin.Teisteille "todistus" on olemassa olemassa. Miksi muuten he uskoisivat Jumalaan jos mitään todisteita ei ole?
Ateisteille "todistusta" ei ole olemassa.
Tässä on kyse miten määritellään sana _todistaa_.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.